|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Technika jazdy - Wysoka kiera Ape Hanger
Diaz83 - 2019-02-24, 19:42 Temat postu: Wysoka kiera Ape Hanger Cześć, czy miał ktoś okazję latać na wysokiej kierownicy takiej z 14 cala? Jak prowadzi się motocykl, pokonywanie zakrętów. Wiem, że opory są duże ale na trasy można customową szybę zakładać.
spajk77 - 2019-02-24, 23:40 Temat postu: Re: Wysoka kiera Ape Hanger
Diaz83 napisał/a: | Cześć, czy miał ktoś okazję latać na wysokiej kierownicy takiej z 14 cala? Jak prowadzi się motocykl, pokonywanie zakrętów. Wiem, że opory są duże ale na trasy można customową szybę zakładać. |
4 sezon na ape'ach. w sumie kolo 35kkm zrobione. szyba zakladana ponizej 10stC. w trasie bez problemu 150-160 km/h mozna leciec. po miescie idealnie, gdyz lusterka aut w korkach sa ponizej manetek. od kiedy ja mam w trasie nie bola szyja, plecy oraz ta czesc ciala, gdzie plecy stykaja sie z nogami.
Diaz83 - 2019-02-25, 08:57
Super, czyli jednak można Jaki masz wzrost i jaka wysokość kierownicy? Czy masz może wiedzę jak powinno się ją ustawiać (chodzi o pochylenie do przodu) a zakręty normalnie przeciwskręt ?
spajk77 - 2019-02-25, 09:38
Diaz83 napisał/a: | Super, czyli jednak można Jaki masz wzrost i jaka wysokość kierownicy? Czy masz może wiedzę jak powinno się ją ustawiać (chodzi o pochylenie do przodu) a zakręty normalnie przeciwskręt ? |
182 cm / kolo 50 cm. ustawiasz jak Ci wygodniej. jezdzilem z pochylona mocno do siebie jak i z wysunieta mocno do przodu. szukasz swojej pozycji po porostu. zakrety bez zmian.
Diaz83 - 2019-02-25, 18:27
Spajk77 a gdzie szybe kupowałeś i jak rozwiązane jest mocowanie ? jakaś inwazyjna sprawa czy prościzna ?
spajk77 - 2019-02-25, 21:41
szyba fabryczna. kierownica musi byc u mnie torche nachylona do kierowcy, zeby szyba dala sie zamontowac.
Gandalf - 2019-03-15, 15:58
spajk77 - sorry za off-topic, ale chyba Twoją maszynkę widziałem kilka razy w okolicach Hożej … Sylwetka motocykla faktycznie przykuwa uwagę i chociaż nigdy nie byłem zwolennikiem wysokiej kiery, to w Twoim wypadku zgrabnie to wszystko jest skomponowane - zdjęcie tego nie oddaje w pełni.
Zawsze się zastanawiałem jak z krążeniem krwi w rękach przy dłuższych trasach ? Pozycja wydaje się mało komfortowa, bo jednak masz ręce podniesione - ja przy "normalnej" kierownicy po 150-200 kilometrach muszę je poopuszczać swobodnie, aby chwilę odpoczęły (a są ułożone w miare horyzontalnie - inna sprawa, że ganiam ze śrubą w ramieniu, więc to dodatkowy dyskomfort ). Wydaje się również, że przy podniesionych rękach (bez szyby) przyjmujesz na "klatę" więcej podmuchów i przy wyższych prędkościach nie możesz się "schować w sobie", co niejednokrotnie lecąc na trasach mi się przydawało ... Jak to wygląda u Ciebie ?
spajk77 - 2019-03-15, 16:25
Gandalf napisał/a: | spajk77 - sorry za off-topic, ale chyba Twoją maszynkę widziałem kilka razy w okolicach Hożej … Sylwetka motocykla faktycznie przykuwa uwagę i chociaż nigdy nie byłem zwolennikiem wysokiej kiery, to w Twoim wypadku zgrabnie to wszystko jest skomponowane - zdjęcie tego nie oddaje w pełni. |
rog Marszalkowskiej dokladnie pracuje tam pare dni w miesiacu
Gandalf napisał/a: | Zawsze się zastanawiałem jak z krążeniem krwi w rękach przy dłuższych trasach ? Pozycja wydaje się mało komfortowa, bo jednak masz ręce podniesione - ja przy "normalnej" kierownicy po 150-200 kilometrach muszę je poopuszczać swobodnie, aby chwilę odpoczęły (a są ułożone w miare horyzontalnie - inna sprawa, że ganiam ze śrubą w ramieniu, więc to dodatkowy dyskomfort ). Wydaje się również, że przy podniesionych rękach (bez szyby) przyjmujesz na "klatę" więcej podmuchów i przy wyższych prędkościach nie możesz się "schować w sobie", co niejednokrotnie lecąc na trasach mi się przydawało ... Jak to wygląda u Ciebie ? |
kazda konczyna sie meczy jak jest nieruchoma w jednej pozycji przez kilka godzin. rak w gorze nie mam - raczej prosto przed soba. robilem trasy po 600-700km i jakos zyje. optymalna predkosc to ~140km/h i rzadko kiedy jade szybciej.
Gandalf - 2019-03-15, 16:48
No to witam "sąsiada"
Z tą optymalną prędkością to się zgodzę - nawet bym powiedział ~120, bo ja wszędzie bez szyby śmigam i wyższe prędkości to wieczna walka z wiatrem .. Bardziej chodziło mi o to, że jak lecisz np. pod wiatr, to jednak na "klacie" czuć powiewy powietrza i wydaje się, że przy klasycznej kierownicy łatwiej jest się "skulić", aby je zminimalizować ... Ale z Twojego opisu widać, że nie ma to większego znaczenia - zatem spoko
|
|