YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Gaśnie podczas jazdy

Kita - 2018-07-06, 19:53
Temat postu: Gaśnie podczas jazdy
Panowie, pacjent Yamaha Drag Star 650 Classic rocznik 2001.
W piątym roku naszej nienagannej współpracy, pojawiła się pierwsza choroba...

Dziś popołudniu maszyna nie chciała mi odpalić. Pompa paliwa działa normalnie, akumulator mocny i ładnie kręci rozrusznikiem, a zapalić nie chciał... Ruszyłem tłokami w jedną i drugą no i w końcu zapalił. Rozgrzałem, chce wsiadać a tu silnik zgasł. Po chwili odpalił bez problemu. Zdjąłem ssanie do końca, pochodził spokojnie, równo, no to w drogę. Wyjeżdżam z miasta, odkręcam manetę, rozpędzam się do około 80-90 km/h, dojeżdżam do skrzyżowania, więc wciskam sprzęgło, redukuje do 3 biegu a maszyna zgasła... Odpalić nie mogę, odczekałem około 1 minuty i odpalił bez problemu. No to zawracam i na stację wjeżdżam. Tankuję paliwo (spalanie w normie, czyli ok. 4,5/100), wsiadam, odpalam, i jadę jeszcze raz. Dojeżdżam do tego samego skrzyżowania i sytuacja identyczna - motocykla gaśnie w momencie wciśnięcia dźwigni sprzęgła i spokojnego dojazdu do skrzyżowania po wcześniejszym odcinku jazdy z prędkością 80-90km/h. Tak jak wcześniej, po odczekaniu ok. 1 minuty motocykl odpalił, no i wróciłem niepocieszony do garażu :( .

Więcej grzechów nie pamiętam, jeśli coś sobie przypomnę to dopowiem, a teraz proszę Was bardzo o pomoc :ryczy: :poddajesie:

Ruffi - 2018-07-06, 21:19

Tak na szybko świeczki sprawdziłeś czy sa mokre ? Może coś z gaźnikiem się dzieje oczywiście to sa moje przypuszczenia. Ja bym świeczki sprawdził na pocaku, kiedy je wymieniałeś może już wymagają zamiany?
Kita - 2018-07-06, 22:03

Ruffi napisał/a:
Tak na szybko świeczki sprawdziłeś czy sa mokre ?

Nie sprawdziłem ponieważ silnik gorący.
Ruffi napisał/a:
Może coś z gaźnikiem się dzieje

Tylko że silnik pracuje bardzo równo, więc nie podejrzewam że to może być kwestia gaźnika...
Ruffi napisał/a:
kiedy je wymieniałeś może już wymagają zamiany?

Yyyy, nigdy :oops: Czyli ostatnia ewentualna wymiana świec, mogła mieć miejsce za poprzedniego właściciela czyli najoptymistyczniej patrząc 2014 rok...

A czy oznaką końca żywota świec, może być też opóźnienie reakcji na odkręcanie manetki gazu?

Ruffi - 2018-07-06, 23:51

Świeczki należą do układu zapłonowego wiec mogą się różne rzeczy dziać. Ale każdy przypadek jest odrębny no trzeba szukać. Odkrec świeczki i zobacz jakie jest zabarwienie, a jak nie wymieniałeś to może warto to zrobić, w końcu świece nie kosztują majątku :) .
Ja kiedyś w swoim moto mialem przypadek ze nie chcial sie rozbujać powyżej 50km/h, okazało się że przyczyna była wymiana króców ssących. Poprzedni właściciel zmienił puszkę filtra powietrza, i jak wymieniłem króce to bardziej uszczelniłem układ i mało było powietrza do spalania. Temat jest gdzieś na forum, ale nie sadze zeby ten przypadek dotyczył Ciebie.

Kita - 2018-07-07, 00:20

Wymieniałem filtr, ale nie mam problemu z rozbujaniem motocykla.
Poza tym, filtr wymieniałem na początku sezonu i cały czas było wszystko ok...

jaro - 2018-07-07, 05:54

Ja bym na twoim miejscu nie oglądał świec, tylko od razu je wymienił to tylko parę złotych.
Kita - 2018-07-07, 09:07

nie będę bawił się w jakiekolwiek czyszczenie, oczywiście że od razu wymienię.
Podejrzewasz że objawy wskazują właśnie na świece?

Ruffi - 2018-07-07, 10:50

Nie muszą to być świeczki ale jest to najtańszy element, a może cos im dolega. Pamiętaj przed wkręceniem sprawdź szczelinę elektrody dla moto 0,8 - 0,9 mm.
Kita - 2018-07-07, 12:05

A poradze sobie bez klucza dynamometrycznego? Czy jest on niezbędny?
Czy sposób na dokręcenie o 180 stopni w celu uzyskania odpowiedniego momentu bedzie ok?

Ruffi - 2018-07-07, 16:04

Ja nie używam klucza dynamometrycznego (klucz mam ale nie mam przejsciówki)na wyczucie dokręcam nie na siłę, jak będziesz odkręcał to mniej wiecej wyczujesz jaką silą jest przykręcone. Dokręć świece do końca jak poczujesz opór to jeszcze trochę przeciągnij. Ważne żeby była świeca dokręcona żeby jej czasem nie wywaliło ale również żeby nie zamocno przeciagnac (uniknac zerwania gwintu). Jak masz trochę smykałki w mechanice pojazdowej to sobie poradzisz.Może masz kogoś ze znajomych co takie rzeczy robił to Ci pomoże przy piwku :) powodzenia.
miodzik - 2018-07-07, 22:24

Sprawdź czujnik położenia stopki bocznej.
kusy - 2018-07-07, 23:14

Czujnik ten działa przy zapiętym biegu. Kolega ma problem na luzie,więc czujnik odpada.
Kita - 2018-07-07, 23:27

miodzik napisał/a:
Sprawdź czujnik położenia stopki bocznej.

Dzięki za sugestię, ale gdyby coś było nie tak z czujnikiem, to nie miałbym problemów z odpaleniem motocykla no i by w ogóle nie kręcił rozrusznik...
Tak cały czas analizuje te wczorajsze sytuacje w których mi gasł, i jedno je łączy, że przed zgaśnięciem był wkręcany silnik na wyższe obroty. Tak sobie myślę, że świece mogły gubić iskrę i nie przepalało mieszanki a co za tym idzie świece były zalewane. Dlatego też jak próbowałem odpalić od razu po, to nie szło, a po minucie gdy trochę odparowało, motocykl odpalał bez większych problemów.
Co Wy na taką dedukcję?
Ruffi napisał/a:
sprawdziłeś czy sa mokre ?

Dlatego Ruffi sugerowałeś żebym sprawdził czy są mokre? To miałeś na myśli? Że mogą być zalane?

remol71 - 2018-07-08, 09:05

Kita,

W identyczny sposób siadał u mnie czujnik położenia wału korbowego. A to sobie zgasł, za chwilę zapalił. Pewnego dnia postanowiłem pojechać nad morze, nie zapalił, wycieczka nie wyszła. Następnego dnia zapalił bez problemu. Ogólnie działał ale z niespodziankami. Pewnego dnia niedaleko domu zaczął padać regularnie co 200 metrów. Jakoś dojechaliśmy. Byłem pewien, że tto moduł zapłonowy robi jajca. Kupiłem taki tuningowy. Zaczęło oczywiście wszystko działać. Pojechaliśmy do kolegi na imprezę. Wsiadamy rano - nie pali. Na szczęście zdechł ostatecznie. Można było dokonać pomiarów. Przerwa na pickup coil. Wymiana tego gówna to oddzielny temat do dyskusji :D W każdym razie po wymianie działa do dzisiaj bez gaśnięcia :)

Ruffi - 2018-07-08, 12:11

Na wyglądzie wykręconej świecy czasami można poznać usterkę, dlatego tez sugerowałem aby po wykręceniu zobaczyć jej stan. Jeśli byłaby mokra to może to oznaczać, że za dużo dostaje paliwa albo to co napisałeś nie ma iskry i się zalewa. Ogólnie układ zapłonowy do sprawdzenia, ale jak pisałeś, że normalnie odpalasz i możesz na motorku przejechać po czym gaśnie. Wiec może to być jakiś element który po nagrzaniu (rozszerzalność ciepła) robi takiego psikusa. Jeśli wymiana świec nie pomoże trzeba szukać dalej.
Kita - 2018-07-08, 16:10

No to Panowie, świece wykręcone bez żadnych problemów. Co nie ukrywam że mnie zdziwiło, bo jeśli należy wkręcać świece z momentem powiedzmy 30Nm, to poszło nad wyraz lekko. No ale, to temat poboczny.
Poniżej wrzucam zdjęcia moich świec:


[ Dodano: 2018-07-08, 16:12 ]
Co ciekawe, na gwincie ona była jeszcze MOKRA! Co widać zresztą na poniższych zdjęciach.

remol71 - 2018-07-08, 16:57

Jak nie pali to będzie mokra. Te świece wyglądają źle. Kup nowe.
Kita - 2018-07-10, 00:01

Nowe świece wkręcone.
Odpalał z problemami :( .
Ale jak odpalił to juz potem 85 km zrobione bez zarzutu ;d .
W trakcie jazdy 4 razy stawałem zeby go zgasić i po minucie odpalić, mialem wrażenie jakby za kazdym kolejnym razem odpalał chętniej ;p .
Zobaczymy jak będzie odpalał na zimno... :czoper:

Poza tym, miałem wrażenie jakby motocykl żwawiej reagował na ruch manetki gazu :mysli:

Ruffi - 2018-07-10, 08:49

Obserwuj pacjenta, może problem sie rozwiązał.
Kita - 2018-07-10, 09:43

A czy nie powinno być tak, że po wymianie świec odpala bezproblemowo?
OldDiver - 2018-07-10, 09:53

Kita napisał/a:
odpala bezproblemowo

Miałem coś podobnego. I moim zdaniem był to problem po stronie benzyny. Słynny tu na forum temat "starej benzyny".
Gdzie i czy w pewnym punkcie ostatnio tankowałeś?

Kita - 2018-07-10, 11:07

Ostatnie moje tankowania od końca:
- Statoil (gdzie tankuje najczęściej, zarówno moto jak i auto, i nigdy problemów nie było)
- Orlen (tu bym powiedział że pojawiły się problemy)
- Shell
- Shell

OldDiver - 2018-07-10, 11:36

Jak kupiłem na stacji benzynowej taki środek do "czyszczenia" układów paliwowych silników benzynowych. Coś takiego np. http://www.stp.eu/pl-pl/p...mula-do-benzyny
Byłem w garażu aby zobaczyć co konkretnie ale już zużyłem.

Kita - 2018-07-10, 12:52

Pomogło?

Dziś w Bydgoszczy pada wiec nie pojeżdżę, ale wieczorem podejdę do garażu i zobaczę jak dzisiaj będzie odpalał...
Mam nadzieję że odpali bez problemu, dam mu trochę popracować i tyle.

OldDiver - 2018-07-10, 13:07

Kita napisał/a:
Pomogło?

Silnik lepiej palił, ładniej wchodzil w obroty. W sumie OK.
Też sprawdzałem świece. Latam cały czas na tych samych świecach.

Kita - 2018-07-12, 23:50

Dziś znowu maszyna odpalała z dużymi problemami... Jaku już odpaliłem to potem bezproblemowo.
Jutro maszynę oddaje do mechanika na sprawdzenie gaźnika.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

HELLOWEEN - 2018-07-13, 09:48

Kita bardziej stawiałbym na czujnik Halla i moduł,niż na układ paliwowy. Śledziłem temat - moto nie odpala,mokre świece. Wychodzi że brak iskry,bo benzynkę podaje. Sprawdź wszystkie wtyczki,połączenia,masę,cewki. Jak już wszystko poczyścisz i dalej będziesz miał problemy,wtedy czujnik,lub moduł.
Kita - 2018-07-13, 09:55

OK, dzięki za rady.
Ale myślisz że czujnik nawalałby TYLKO przy zimnym motocyklu a poza tym pracuje normalnie?

HELLOWEEN - 2018-07-13, 10:13

Z elektroniką jest różnie. Raz na zimnym,czasami częściej na gorącym... Sprawdź wszystkie połączenia kabli w układzie zapłonowym - wtyczki,masy,wsuwki,oczka. To podstawa. Przeczyść,podokręcaj,podoginaj wsuwki,zobacz co się dzieje ze stykami do masy. To najczęstsze problemy w takich przypadkach. Jak to nie pomoże,to wtedy elektronika. Napisz do Johny.pl - on jest dobry w te klocki. Podejrzewam,że powie Ci to samo co ja...
F.I.P. Berek - 2018-07-13, 20:03

Kita napisał/a:
OK, dzięki za rady.
Ale myślisz że czujnik nawalałby TYLKO przy zimnym motocyklu a poza tym pracuje normalnie?



Dokładnie takie miałem objawy X lat temu. Jak już zapalił to cały dzień latał raczej.

Kita - 2018-07-18, 11:35

HELLOWEEN napisał/a:
moduł

Prawdopodobnie wygrał Pan na loterii ;) .
HELLOWEEN napisał/a:
moto nie odpala,mokre świece. Wychodzi że brak iskry,bo benzynkę podaje.

Moto odpala za 3/4 razem, jak się nagrzeje dopiero jakieś ustrojstwo i poda odpowiednią iskrę, bo na zimnym iskra jest tak minimalna że nie ma szans na odpalenie.
HELLOWEEN napisał/a:
Sprawdź wszystkie połączenia kabli w układzie zapłonowym - wtyczki,masy,wsuwki,oczka. To podstawa. Przeczyść, podokręcaj, podoginaj wsuwki,zobacz co się dzieje ze stykami do masy.

Zostało to wykonane i po nitce do kłębka wychodzi że to na 95% moduł sterowania.
Czekamy na część do przeszczepu żeby sprawdzić i mieć pewność że to jest to.

[ Dodano: 2018-08-02, 14:07 ]
Dupa. Moduł sprawdzony, mój jest sprawny. Poszukiwania trwają.
:beczy:

[ Dodano: 2018-08-08, 23:40 ]
3,5 tygodnia walki. Elektryka przetrzepana od A do Z. Gaźnik wyczyszczony i wyregulowany. Przyczyną nieodpalania na zimnym, okazał się przekaźnik wspomagający pracę głównego modułu sterującego zapłonem oraz czujnik Halla.
Motocykl odebrany, troszkę pokręcone, wyczyszczony. Jutro dalsze jazdy testowe ;D .
Czuje się jakbym odzyskał trzecią nogę :czoper:

Kita - 2018-08-21, 13:43

Może masz ustawione za niskie obroty na luzie i motocykl się dusi?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group