YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Problem z odpaleniem. Upał ?

OldDiver - 2018-07-05, 19:59
Temat postu: Problem z odpaleniem. Upał ?
Jazda w pełnym słońcu - gorąco. Po ponad 50km zatrzymuję się na parkingu. Moto słabo kręci ale odpala za trzecim razem. Wracam. Wjeżdżam do garażu. Gaszę silnik i zaraz odpalam. Kręci niemrawo i dopiero za drugim razem odpala. Światała po przekręceniu kluczyka zapalają się ale coś tak na pomarańczowo. Po włączeniu migaczy, światła przygasają rytmicznie.

Po kilku godzinach silnik wystygł. Po przekręceniu kluczyka światła - białe, silnik kręci i odpala za pierwszym razem.
:nie_wiem: Za gorący klimat u nas ? ;p

Co to może być ?

[ Dodano: 2018-07-05, 20:07 ]
... a jakby co to regulator był ciepły w dotyku.

wojs40 - 2018-07-05, 21:51

Dzisiaj dopisałem do swojego postu, tu:
http://yamaha-dragstar.pl...t=1553&start=80

ładowało super, aku niby ok ale po tym jak się motocykl rozgrzał ładowanie znacznie spadło, a tym samym naładowanie akumulatora. Obstawiam regulator który po rozgrzaniu wariuje /oby nie alternator/. Chętnie posłucham doświadczonych kolegów.

vaaks - 2018-07-05, 22:26

wojs40 napisał/a:


ładowało super, aku niby ok ale po tym jak się motocykl rozgrzał ładowanie znacznie spadło, a tym samym naładowanie akumulatora. Obstawiam regulator który po rozgrzaniu wariuje /oby nie alternator/. Chętnie posłucham doświadczonych kolegów.


Myślę,że dobrze obstawiasz, też tak miałem, że dopóki regulator się nie rozgrzał , napięcie było OK,a na rozgrzanym regulatorze wariowało. Po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy - napięcie w normie.

witek1965 - 2018-07-06, 01:07

gdzies kiedyś czytałem, że ludziska montowali przy regulatorze wiatraki od zasilaczy kompów. zasilanie 12V. Te regulatory są czułem na temperatury.
OldDiver - 2018-07-06, 07:09

Tylko przypominam że w moim przypadku po wystygnięciu moto akumulator, rozruch wrócił do normy - "odżył". Gdyby zwariował regulator od temperatury i podczas jazdy nie byłoby ładowania to w efekcie końcowym aku byłoby chyba rozładowane.

Obejrzę akumulator, pomierzę napięcia.

wojs40 - 2018-07-06, 07:30

Byłem u mechanika sprawdzić akumulator, przy okazji sprawdził na swoim urządzeniu rozrusznik, może tu leży problem /oby nie/.
grabi - 2018-07-06, 07:54

Miałem tak kiedyś w 1100, po prostu się przegrzał. Dotarłem na postój lekko w stresie (byłem w Rumunii upał jak ch...). Gdy ostygł rano zapalił na widok kluczyka ;D
OldDiver - 2018-07-06, 08:07

grabi napisał/a:
po prostu się przegrzał
…. akumulator ?

[ Dodano: 2018-07-06, 08:13 ]
wojs40 napisał/a:
rozrusznik, może tu leży problem

Rozrusznik jak kręci to kręci ładnie.

[ Dodano: 2018-07-06, 09:59 ]
Zimny silnik napięcie na klemach aku 12.08 V, po przekręceniu kluczyka 11.89 V. Odpalony silnik (bez problemu) napięcie na klemach 13.45 V (?!!)
Wyczytałem że dobrze by zrobić pomiar napięcia ładowania na rozgrzanym regulatorze. Jak długo "grzać" regulator ?

[ Dodano: 2018-07-06, 10:17 ]
Pomiar przed chwilą -> Zimny silnik napięcie na klemach aku 12.26 V, po przekręceniu kluczyka 12.08 V. Akumulator się … regeneruje ?

[ Dodano: 2018-07-06, 15:44 ]
Odpaliłem moto w garażu (bez problemów) na 15 min. Przez cały czas napięcie na klemach 13.5 - 13.7 V. Regulator bardzo ciepły. Po włączeniu lightbarów 2 x 35W napięcie spada do ok. 12.8 V. Przy wchodzeniu na wyższe obroty poziomy napięcia nie zmieniały się.

Wychodzi na to że przy lightbarów "prawie" nie ma ładowania … ale w tej konfiguracji latam już kilka lat.

Czy da się jakoś podnieść napięcie ładowania ?

hopbec - 2018-07-06, 16:01

Synchronizacja gaźników - miałem to. Topik zrobil i DS palił na dotyk
Kita - 2018-07-06, 21:59

OldDiver napisał/a:
Wychodzi na to że przy lightbarów "prawie" nie ma ładowania … ale w tej konfiguracji latam już kilka lat.

Miałem BARDZO podobnie.
Pomogła zmiana żarówek w lightbarach na LEDowe które ciągną mi 5W na sztukę.
Od momentu wymiany żarówek - bez problemów.
OldDiver napisał/a:
Czy da się jakoś podnieść napięcie ładowania ?

Nie wydaje mi się, ale może czegoś nie wiem...

gai-jin - 2018-07-07, 06:41

napięcie jest /powinno być stałe z lekkimi odchyleniami / od tego jest regulator elektroniczny i tam nie jesteś wstanie ingerować , tego nie podniesiesz bo spalisz elektronikę , natężenie można zwiększyć ale przez wymianę alternatora

chyba że coś namieszałem bo nie pamiętam ze szkoły

kusy - 2018-07-07, 09:06

Oldi prawidłowe ładowanie powinno być ponad 14V. Sprawdziłem u Siebie. Na światłach jest 14,10V. Myślę,że masz walnięty regulator. Módl się aby to był regulator a nie alternator. :beczy:
remol71 - 2018-07-08, 10:51

OldDiver,

Jaki olej silnikowy ?

OldDiver - 2018-07-08, 11:09

remol71, Wymieniany w serwisie Yamahy. Z faktury:
Olej przekładniowy Yamalube Rear Axle Oil
Yamalube - olej S4 10W40 B 208 - 2.7 l


... a jaki to ma związek :nie_wiem:

Jacek6 - 2018-07-08, 11:50

A ile VATu jest naliczone ?
remol71 - 2018-07-08, 11:52

OldDiver napisał/a:
remol71, Wymieniany w serwisie Yamahy. Z faktury:
Olej przekładniowy Yamalube Rear Axle Oil
Yamalube - olej S4 10W40 B 208 - 2.7 l


... a jaki to ma związek :nie_wiem:


Taki ma związek, że podobne objawy dają spuchnięte tłoki. Ja leję Valvoline Synpower 10W50 4T. Bardzo odporny na korki w w upał w zatłoczonym mieście.

OldDiver - 2018-07-08, 11:58

Wtedy to była jazda praktycznie bez … "zatrzymanek". Duży odcinek autostradą.
remol71 - 2018-07-08, 12:04

A jakieś doczepione duparele nie zasłaniają cylindrów ? Jest przepływ powietrza ?

Oooo właśnie takie zobaczyłem na zdjęciu. Masz odpowiedź na swoje problemy.

OldDiver - 2018-07-08, 12:19

remol71 napisał/a:
A jakieś doczepione duparele nie zasłaniają cylindrów ? Jest przepływ powietrza ?
Oooo właśnie takie zobaczyłem na zdjęciu. Masz odpowiedź na swoje problemy.

Nic nie zasłania! Co i na jakim zdjęciu ?

remol71 - 2018-07-08, 12:20

Deflektory kolanowe.
OldDiver - 2018-07-08, 12:31

Wybacz, ale twoja diagnoza jest niespójna. Najpierw sugerujesz że mogą "puchnąć" tłoki podczas stania w korkach, a następnie że jest zaburzony (niedostateczny) przepływ powietrza, chłodzenia podczas jazdy.
Jesteś chyba pierwszy który zarzuca deflektorom utrudnianie chłodzenia.

remol71 - 2018-07-08, 15:29

Być może i co z tego ? Jedno drugiego nie wyklucza. Silnik jest chłodzony powietrzem. Jak gonisz na autostradzie, a zdejmiesz strugę powietrza z cylindra, to otrzymasz to o czym pisałem. Zgadzać się z tym nie musisz. Po prostu kiedyś wyjdzie korba bokiem w czasie jazdy.
kusy - 2018-07-08, 20:09

Bardzo ciekawa ta Twoja teoria. Ciekawe dlaczego osobą dużo jeżdżącym po mieście jeszcze nigdy nic bokiem nie wyszło. Chyba,że znasz takie przypadki. Chciałbym Ci przypomnieć,lub jeżeli o tym nie wiesz,poinformować,że silniki Yamahy chłodzone powietrzem są zabezpieczone przed przegrzaniem. W momencie osiągnięcia krytycznej temp. silnik gaśnie.
witek1965 - 2018-07-08, 20:25

kusy, jakie modele ?
kusy - 2018-07-08, 20:35

Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik. Ja taki przypadek miałem u Siebie podczas jazdy w korku. Kolega podczas parady . Po kilku minutach moto odpaliło.
remol71 - 2018-07-08, 21:15

kusy,
Wiesz dlaczego sprzęgło zanika ?

kusy - 2018-07-08, 22:57

Olej traci swoje właściwości pod wpływem wysokiej temp. Wiem do czego zmierzasz. Zgodzę się z Tobą,że odpowiedni olej to podstawa. Ja tylko poprosiłem żebyś podał przypadki rozwalonego silnika z powodu przegrzania.
Jacek6 - 2018-07-09, 12:23

kusy napisał/a:
Na pewno 1600 i 1700. Po przegrzaniu zanika sprzęgło i gaśnie silnik.
Hm, to musi być gdzieś na schemacie elektrycznym jakiś miernik temperatury silnika/oleju. Trzeba sprawdzić.
witek1965 - 2018-07-09, 20:28

Z niecierpliwością czekam na ten schemat
remol71 - 2018-07-09, 21:08

Ja też, pomimo, że wiem, że czegoś takiego nie ma :D
Jacek6 - 2018-07-09, 21:56

I ja również czekam. Pewnie ktoś kto wysnuł teorię samogaśnięcia znajdzie coś na poparcie tego co napisał.
witek1965 - 2018-07-09, 23:06

Jacek6, ale to Ty napisałeś
Jacek6 napisał/a:
Trzeba sprawdzić.

Ja sie nie zamierzam męczyć, ponieważ podzielam zdanie remol71,
Swoją drogą, jak do tej pory w żadnej puszce, a są naszpikowane elektroniką jak dobry smalec skwarkami, nie spotkałem się z tym, że przy określonej temperaturze, dajmy na to 100 st. C komunikat : za 15 sekund wyłączę silnik, ryzyko zatarcia.

Jacek6 - 2018-07-10, 07:12

Ja napisałem. Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ?
Naszpikowane elektroniką puszki są chłodzone wodą, więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem.

witek1965 - 2018-07-10, 19:35

Jacek6 napisał/a:
więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem.
żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany.

Jacek6 napisał/a:
Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ?
wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym.
Jacek6 - 2018-07-10, 20:07

witek1965 napisał/a:
Jacek6 napisał/a: więc jakby inna sytuacja niż moto chłodzone olejem/powietrzem. żadna inna. Ryzyko przegrzania z powodu np. wycieku płynu istnieje, więc jak najbardziej taki czujnik powinien być zamontowany.



Jacek6 napisał/a: Napisałem też, że ja sprawdzę, czy może, że trzeba sprawdzić ? wywnioskowałem, że chcesz to sprawdzić na schemacie elektrycznym.

Zamontowany, ale gdzie ? W oleju ? Bo w przypadku wycieku to raczej nie w płynie chłodzącym ?
Co do sprawdzania, złe wnioski.

witek1965 - 2018-07-11, 00:36

Jacek6, a skąd podawana jest temperatura powyżej setki przy ubytku płynu na wskaźniku ? bo przecież jest. Przecież nie musi od razu wyciec 100%, aczkolwiek jest i taka możliwość. Z resztą to nie jest temat do rozważania, tylko to gdzie jest ten czujnik i w jakich warunkach odcina zapłon w Radku ;D Ja podzielam zdanie remola
hopbec - 2018-07-11, 20:14

Oldi jedź do Topika ! a nie bijesz pianę

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group