YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Prędkościomierz XVS 1100

Malin79 - 2018-05-16, 05:25
Temat postu: Prędkościomierz XVS 1100
Witam może ktoś podpowie podczas jazdy coś strzeliło i przestał działać prędkościomierz i zaczęło coś strasznie rzęzić. Czy może to być linka i czy może uszkodzić coś więcej nie wiem czy dojadę do serwisu żeby nic nie uszkodzić.
jaro - 2018-05-16, 05:42

W 1100 nie ma linki. Jest elektroniczny czujnik który czyta obroty wału napędowego.
Malin79 napisał/a:
Witam może ktoś podpowie podczas jazdy coś strzeliło i przestał działać prędkościomierz i zaczęło coś strasznie rzęzić.

Nie mam pewności ale mógł się ten czujnik obluzować albo nawet urwać i teraz obciera o wał.

[ Dodano: 2018-05-16, 06:54 ]
Najgorszy scenariusz jest taki i obym się mylił. Znana usterka w DS 1100 z roczników 2005-2006 urwała się końcówka wałka zdawczego z skrzyni biegów(końcówka wieloklina wraz ze śrubą zabezpieczającą). Motocykl będzie dalej jechał, ale objawy są takie jak napisałeś strasznie rzęzi i przestaje działać prędkościomierz. Kilku z nas już to miało, mi urwał się jak jechałem na zlot, dojechałem i wróciłem do domu w sumie jakieś 300 km. Nie zalecam jednak jeździć, na lawetę i do mechanika.
P.S. właściwie to są książkowe objawy urwanego wałka :( :( :(

Malin79 - 2018-05-16, 14:23

U to mnie nie pocieszyłeś a tak z ciekawości koszty naprawy ile wyniosły.
jaro - 2018-05-16, 16:16

Nie będę straszył. Sprawdź czy to urwany wałek i napisz, potem Ci doradzę. Możesz sam to zrobić. Po pierwsze objaw jest taki, dopóki silnik ciągnie, jest w miarę cicho jak tylko puścisz gaz i wysprzęglasz to rzęzi. Po drugie można od razu rozebrać, czyli odkręć ostatnią chromowaną pokrywę z lewej strony tam pod gumową osłoną jest końcówka wałka i krzyżak. Jeżeli będzie tam duża urwana nakrętka z końcówką wałka to masz problem. Na pewno zauważysz że jest tam coś nie tak.
Malin79 - 2018-05-17, 16:54

Własnie dostałem się pod osłonę znalazłem w przekładni śrube z kołnierzem. Wałek i krzyżak wyglada na cały zeby w niekturych miejscach przytarte.

[ Dodano: 2018-05-17, 19:15 ]
próbowałem wyciagnac jeszcze drugi kawałek ale jest pod spodem musiałbym cały bok rozkrecić zeby wyjać. Podczas przetaczania jak obraca się wał to ociera o ten kawałek więc jesli do mechanika to chyba najlepiej na lawecie żeby czegos wiecej nie uszkodzić.

witek1965 - 2018-05-17, 19:18

typowe.
Sa dwa sposoby naprawy, jeśli nie trzy.
Najdroższy wariant, to nowy wałek z ASO
Sredniodrogi (jezli trzeba oddać maszyne do mechanika) -demontaż wałka z silnika i regeneracja samego wałka plus montaż.
Najtaniej, ale ja tego jakoś nie widzę, regeneracja z wałkiem w silniku. Ktoś to opisywał na forum.

jaro - 2018-05-17, 20:12

To właśnie najgorszy scenariusz, w tej nakrętce jest właśnie końcówka wałka. Została tam jeszcze podkładka. Od razu na lawetę i do mechanika tylko dobrego. Nowe części w ASO
1 komplet dwóch wałków 2500 zł
2 komplet uszczelek ok 700 zł
3 robocizna 1000-1500 zł
pytanie czy mechanior złoży silnik jak należy, czy będzie chodził tak jak przed rozłożeniem. potrzebny jest specjalistyczny klucz którego nie kupisz w sklepie.

[ Dodano: 2018-05-17, 21:18 ]
Ja osobiście kupił bym nowy silnik (używany byle nie z rocznika 05-06). Przekładka silnika to betka. Stary rozebrał bym na części i po kawałku sprzedał ;D

Malin79 - 2018-05-17, 21:27

Dzieki za wszystkie info jutro szukanie mechanika jak naprawie powiem jak wszystko wyszło

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group