YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Światła długie krótkie a akumulator

OldDiver - 2018-04-13, 16:18
Temat postu: Światła długie krótkie a akumulator
Jestem na przeglądzie i Pan każe mi (silnik wyłączony) "pokazać" światła. I nie widać krótkich, długich, a są tylko pozycyjne i inne bajery. Konkluzja ... padła Panu żarówka. Po oględzinach odpalam moto (bez problemów) i pojawiają się zgubione światła. Po krótkiej pracy silnika są one nawet po wyłączeniu silnika.
Co ? Rozglądać się za nowym aku ?

witek1965 - 2018-04-14, 01:25

Jeżeli akumulator miał zbyt mało prądu, żeby zapalić żarówkę o mocy 55W, albo chociaż lekko zajarzyć, to jakim cudem wprawił w ruch największy odbiornik prądu jakim jest rozrusznik ?

A to co tu opisałeś :
OldDiver napisał/a:
Po oględzinach odpalam moto (bez problemów) i pojawiają się zgubione światła. Po krótkiej pracy silnika są one nawet po wyłączeniu silnika.
dzieje się u mnie jota w jotę, tylko, że ja mam zamontowany automatyczny włącznik świateł.
Światła zapalają się automatycznie po odpaleniu motocykla ( wersja amerykańska bez włącznika). Po jego zgaszeniu wyłącznikiem awaryjnym lub jak po prostu zdechnie ( wysoki bieg, mały gaz i przeszkoda) to palą się nadal. Wyłączą się dopiero po wyłączeniu kluczykiem.
Wersja motocykla nie ma znaczenia. Identycznie mam zamontowane w puszce mimo tego iż włącznik jest. Odpalam i światła się zapalają.
Może masz zamontowane takie ustrojstwo, tylko o tym zapomniałeś ? ;D

OldDiver - 2018-04-14, 07:45

witek1965 napisał/a:
Może masz zamontowane takie ustrojstwo, tylko o tym zapomniałeś ?

Też mi to przyszło do głowy ale szukałem tego przekaźnika w schematach i nie znalazłem. Bo jest to logiczne.
Pochylę się nad schematami jeszcze raz. Dzięki.

[ Dodano: 2018-04-14, 09:04 ]
Przestudiowałem temat "automatycznego wyłącznika świateł" na forum. Wychodzi na to że w tych schematach które mam (stare modele) nie ma jeszcze tego przekaźnika a on w moto jest.

witek1965 - 2018-04-14, 16:31

nie ma, bo to nie jest fabryczne ustrojstwo, tylko dodatkowe urządzenie, wpięte w układ.
remol71 - 2018-04-14, 17:00

OldDiver,

Kluczyk wyjąłeś ?

OldDiver - 2018-04-14, 17:17

remol71, Po przekręceniu kluczyka na OFF - wszystkie światła gasną.
Kluczyk na pozycji ON - zapalają się tylko pozycyjne. Zastartowanie rozrusznika - dodatkowo zapalają się krótkie, długie w zależności od pozycji przełącznika świateł.
witek1965, W takim starym temacie http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0 z dyskusji wynikało (tak to odczytywałem) że nowsze modele EU miały już fabryczne automatyczne wyłączniki świateł. Bo jeśli NIE to znaczy że ktoś mi zamontował taki automat :shock: a ja byłem nieświadomy tego montazu. Może pierwszy właściciel ale on tego moto prawie nie używał. Zrobił 180 km.

remol71 - 2018-04-14, 17:19

No to znaczy, że tak ma być. Teraz Panie te światła to komputery zapalają. a diagnosta to może jeszcze z epoki motorynki.

Pierdołami się zajmujecie. Powiedzcie lepiej, dokąd pojechać w bardzo długi weekend pierwszomajowy, bo mi koncepcji brakuje.

witek1965 - 2018-04-14, 17:53

remol71 napisał/a:
dokąd pojechać w bardzo długi weekend pierwszomajowy, bo mi koncepcji brakuje.
przed siebie, lub dokąd oczy poniosą. Bez planu, aaczzkolwiek może byc krucho z baza noclegową

[ Dodano: 2018-04-14, 17:54 ]
OldDiver napisał/a:
a ja byłem nieświadomy tego montazu
i dopiero zauwazyłeś to teraz ? nie rozwalaj mnie.
OldDiver - 2018-04-14, 18:18

witek1965 napisał/a:
nie rozwalaj mnie.
... że może to być niefabryczny bajer. Poza tym kilka razy rozbebeszałem moto i jakiegoś dodatkowego przekaźnika nie zauważyłem.
SATURIAN - 2018-04-14, 22:28

Tak czytam te wasze posty i zastanawiam się jakich macie diagnostów. Ja robię przegląd bez moto. Ale ja stary już jestem :8 :8 :guma: :guma:
Bakteria77 - 2018-04-14, 23:18

niby stary, a 18-stka na karku :hahaha:
remol71 - 2018-04-15, 13:22

SATURIAN napisał/a:
Tak czytam te wasze posty i zastanawiam się jakich macie diagnostów. Ja robię przegląd bez moto. Ale ja stary już jestem :8 :8 :guma: :guma:


W zimie to bym rozumiał, że się nudzą :hahaha:

witek1965 - 2018-04-15, 17:36

OldDiver, nie rozwalaj mnie, że przez kilka lat nie zauważyłeś w jaki sposób zapalają się światła w Twoim motocyklu. :nie_wiem:
Jacek6 - 2018-04-15, 17:58

Przecież można przez kilka lat nawet nie wchodzić do garażu a co dopiero brać się za sprzęta ;-)
SATURIAN - 2018-04-15, 21:19

bakteria , remol ;D :meksyk: :browarek:
monkton - 2018-04-16, 08:18

Ja znalazłem w swoim moto tylko mijania i drogowe.Pozycyjnych brak.
pyra - 2018-04-16, 19:51

Poszukaj w kierunkach.
monkton - 2018-04-17, 08:00

W kierunkach mam kierunki. Jeżeli traktujesz stale świecące się kierunki jako światła pozycyjne to gratuluję.
pyra - 2018-04-17, 13:48

A jako co, to traktujesz ? Doczytaj sobie aktualne przepisy.
witek1965 - 2018-04-17, 21:24

pyra, słusznie prawisz.

i co teraz mam zrobić ? zlikwidowałem pozycyjne z kierunkowskazów, bo wtedy było to be, od dwóch lat jest cacy, a zasilanie użyłem do ...pozycyjnych w lightbarach, które to nie są dopuszczone. Tak, czy siak moge miec problem. Chyba będę musiał wrócić do tych świateł ;/

Jacek6 - 2018-04-17, 21:39

witek1965 napisał/a:
użyłem do ...pozycyjnych w lightbarach, które to nie są dopuszczone.

Nie są dopuszczone z jakiego powodu ?
Jasności żarówek ? (można wymienić)
Czy parzystości zjawiska ?
Czy z jakiegoś innego powodu ?

witek1965 - 2018-04-17, 22:30

Jacek6 napisał/a:
Nie są dopuszczone z jakiego powodu ?
z jakiego powodu to je nie wiem, nie jestem Ministrem Infrastruktury i Budownictwa, ale w :

Cytat:
rozporządzeniu z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
a bo się uparli i w owym rozporządzeniu z uporem piszą w kwestii dotyczącej motocykli : 1 lub 2.

Załącznik nr 6.
No chyba, że coś dopasujesz, to bardzo proszę o wskazanie źródła, co będzie pomocne w ewentualnym sporze z diagnostą.

monkton - 2018-04-18, 00:40

Pyra chociażby z takiego powodu ,że świecą na pomarańczowo.
witek1965 - 2018-04-18, 18:40

monkton, no i tak może być. To się nazywa żółty samochodowy. Masz przestarzałe informacje.

Cytat:
rozporządzeniu z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
załącznik nr 6 ;D
monkton - 2018-04-18, 20:46

Jasny gwint , ciekawe czy amerykanie robiąc stale świecące kierunki też uznali je za światła pozycyjne :shock: . Swoją drogą to ukłon w stronę importowanych motocykli , już nie trzeba nic przerabiać i wymyślać czemu te kierunki się świecą cały czas żeby przejść przegląd.
Ale przebrnięcie przez dziennik ustaw to wyzwanie , chyba muszę się napić.

witek1965 - 2018-04-18, 21:07

monkton napisał/a:
ciekawe czy amerykanie robiąc stale świecące kierunki też uznali je za światła pozycyjne :shock:
oczywiście, że tak. Na stałe świeci się 5W, a kierunki 21W ( albo 8W i 24W, bo też takowe spotkałem)
pyra - 2018-04-19, 07:29

witek1965, przestań tłumaczyć, jak niewierny Tomasz, nie uwierzy jak nie dotknie. A za chwilę będą kolejne podsmie-chujki że można z lampą symetryczną legalnie jeździć.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group