YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - koło przednie v-star

BogumilK - 2018-03-10, 19:32
Temat postu: koło przednie v-star
Czy zakładał ktoś koło przednie wiekszęgo rozmiaru aniżeli 16 cali?
pyra - 2018-03-10, 20:11

custom, nie ma czasem większego ?
witek1965 - 2018-03-10, 21:23

ma
dzem - 2018-03-10, 21:55

Ja chcialem założyc 21" dedykowane dla harego tzw. King ze szprychami ułożonymi równo po promieniu. Niestety cena takiej przerobki wyklucza to z tego sezonu. A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego.
witek1965 - 2018-03-11, 13:06

dzem napisał/a:
A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego.
najłatwiej to byłoby kupić całego harego ;D
Ice-Man - 2018-03-11, 16:03

Musisz pamiętać. że zmieni się kąt natarcia, więc zmienią się właściwości jezdne, na pewno nie na lepsze.
jaro - 2018-03-11, 19:42

Ice-Man napisał/a:
że zmieni się kąt natarcia

Dlaczego ? przecież nie zmieni się kąt nachylenia główki ramy.

dzem napisał/a:
A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego.

A skont pewność że będzie pasował.

Jarek74 - 2018-03-11, 21:48

jaro napisał/a:
Dlaczego ? przecież nie zmieni się kąt nachylenia główki ramy.

Ale większe koło o 5 cali podniesie motonga o 2,5 cala więc sylwetka motocykla podniesie się z przodu i w jakimś tam stopniu będzie to miało wpływ na prowadzenie. Czy będzie lepiej lub gorzej stwierdzić można już tylko doświadczalnie.

soft - 2018-03-11, 23:10

Zapewne gorzej, gdyż XVS-y i tak mają dosyć wysoko środek ciężkości, co na zakrętach nie jest fajne. Podniesienie przodu nawet o kilka cm może znacznie pogorszyć sterowność.
dzem - 2018-03-12, 21:18

Miałem przyjemność jeżdzenia motocyklem ktory miał zmienione koło z 16 na wlasnie 21 cali i powiem ze jechalo sie śmiesznie , porownywalnie do roweru. Kierownica krecila sie bardzo leciutko. Moze taki efekt z powodowalo to ze ta 21 calowa opona byla duzo wezsza od oryginalu. Lecz to nie był xvs.
monkton - 2018-03-13, 08:31

Tak na szybko http://www.ebay.com/bhp/vstar-wheels , pewnie jest tego więcej.
edit : tu jeszcze trochę http://www.starbikeforums...s-1100-mod.html
i tu wsadzenie kółka z HD https://sites.google.com/site/vstar1100kb/home/5-modifications/wheels

F.I.P. Berek - 2018-03-13, 22:25

soft napisał/a:
XVS-y i tak mają dosyć wysoko środek ciężkości, co na zakrętach nie jest fajne.


No, bez jaj - z tym środkiem cięzkości ;D . Chyba większość motocykli ma wyżej środek ciężkości niż DS... A zachowanie w zakrętach to raczej kwestia geometrii.

Jakieś jej podstawy można przeczytać tutaj: http://www.chopperhandbook.com/rake.htm




Większa średnica koła powoduje powstawanie większej wartości efektu żyroskopowego wraz ze wzrostem prędkości - koło takie jest stabilniejsze przy jeździe na wprost. Trudniej jest je wprowadzić w zakręt - częściowo niweluje się to przez zastosowanie węższego koła i zmniejszenie masy .
Zaplot w "słoneczko" nie przenosi dobrze momentów powstających np. przy hamowaniu (zaplot krzyżowy ma tzw.szprychy "ciągnące" i "hamujące") - aby zapewnić wystarczającą sztywność stosuje się przewymiarowane grubości szprych co wpływa mało korzystnie na masę całości. Wizualnie bajer - faktycznie krok do tyłu

soft - 2018-03-13, 23:14

Jeździłem xvs1100 kilka lat, teraz xv1900 - który to ma środek ciężkości obniżony do minimum. Różnicy nie da się opisać. Zupełnie inna jazda w zakrętach.
F.I.P. Berek - 2018-03-13, 23:31

Ok - porównujesz te dwa modele. Nie jest to podstawa do uogólnienia, że DS ma wysoko środek ciężkości - sorry.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group