YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Road Star 1700 - Pawer Comander

tygrys - 2018-01-07, 22:30
: Temat postu: Pawer Comander
Kolega drugi sezon pomyka na RS 1700 z wtryskiem , wczoraj dość długo rozmawialiśmy na temat wrażeń z jazdy (przy okazji pierwszego spotkania w N.Roku :zoobroofka: ) i stwierdził , że brakuje mu mocy w tej maszynie . Czy ktoś z kolegów stosował Powera w swojej maszynie? jeżeli tak, to była jakaś znacząca różnica w mocy?
Robrob - 2018-01-08, 07:06
:
pogadaj z saturianem on ma u siebie takie cudo
qurll - 2018-01-08, 09:14
:
Mam w swoim moto Power Commander V, motocykl to Yamaha Stryker.
Był zamontowany już jak kupiłem i nie mogę nic powiedzieć o porównaniu do jazdy z i bez Commandera.
Choć mogę porównać do jazdy z motocyklem kolegi o prawie tym samym serduchu,czyli Yamaha Midnight Star 1300 :)
Jest bardziej żwawy, przyspieszenie jest większe i to chyba tyle.
Co do spalania, to nic nowego nie powiem, bo to wszystko zależy od tego jak ciśniesz i z jakim obciążeniem jeździsz, a z resztą nawet nie sprawdzałem :)
MARSINUS - 2018-01-08, 09:18
:
Daje daje ;D

https://www.bikestar.pl/p...rrior-2009.html
1janbo - 2018-01-08, 09:22
:
Mam pod tyłkiem PC III, ale nie grzebię w ustawieniach map.

Czy coś daje? Nie latałem bez, ale w wersji "z" zwijam asfalt nawet na trzecim biegu. :pokooj:
Lego - 2018-01-08, 17:00
:
Posiadam w swoim "niewłaściwym sprzęcie" power commander. Było to podyktowane zmianą wydechu na bardziej luźny i fitra powietrza układu dolotowego - tak samo jak w gaźnikowcach wymienia się dysze gaźnika itp.

Współczesne motocykle na wtrysku muszą spełniać określone normy spalin, deklarowane przez producentów. Ma być ekologicznie a nie optymalnie dla silnika. Zastosowanie power commandera pozwala na zoptymalizowanie pracy silnika....ale normy spalania idą w łeb. Drugi powód to konieczność wzbogacenia mieszanki, gdyż luźny wydech sprawia że szybciej opuszcza ona silnik powodując wzrost jego temperatury. Też mi się to wydawało dziwne ale jak się okazuje silnik jest w jakimś stopniu chłodzony paliwem. Kiedyś nawet był taki epizod na jednym z rajdów terenowych gdzie padło chłodzenie silnka i gość ukończył wyścig na bogatej mieszance.

Nie ma co stosować power commandera "na pałę" bo można narobić więcej szkody jak pożytku. Ja akurat miałem to szczęście że mój PC jest dedykowany konkretnie pod silnik boksera BMW. Żeby prawidłowo zestroić power commander jakiś uniwersalny to bez hamowni nie da rady.

Co do doznań to szału nie ma...bo jaki to jest procent wzrostu mocy deklarowane 5KM gdy jest ich 100....

Natomiast jest dużo lepsza reakcja na gaz.....
SATURIAN - 2018-01-08, 17:10
:
tygrys napisał/a:
Kolega drugi sezon pomyka na RS 1700 z wtryskiem , wczoraj dość długo rozmawialiśmy na temat wrażeń z jazdy (przy okazji pierwszego spotkania w N.Roku :zoobroofka: ) i stwierdził , że brakuje mu mocy w tej maszynie .


Tygrys , jeżeli koledze brakuje mocy w 1700 , to niech lepiej zmieni moto ;D . PC nie zwiększy mu mocy o nie wiadomo ile . Jest to tylko jakiś procent i to nie aż tak wielki . Ci którzy założyli PC za dużą kasę chwalą go , bo co im pozostało ;D . Ja mam u siebie PC , nie powiem , zapierdala nieźle , ale żeby to była jakaś oszałamiająca moc , to bym nie powiedział . Po prostu dobrze ciągnie dwie osoby i bagaże .
Tygrys , może koledze zaproponuj vzr 1800 , tam jest trochę powera :palenie:

[ Dodano: 2018-01-08, 17:17 ]
Lego napisał/a:
Współczesne motocykle na wtrysku muszą spełniać określone normy spalin, deklarowane przez producentów. Ma być ekologicznie a nie optymalnie dla silnika. Zastosowanie power commandera pozwala na zoptymalizowanie pracy silnika....ale normy spalania idą w łeb.


Lego , a komu zależy na normach spalania , chyba urzędasom z UE.
Lego - 2018-01-08, 19:06
:
Taa....pod przykrywka ekologii firmy produkują buble....a my za to płacimy jeszcze większy hajs..
tygrys - 2018-01-08, 22:18
:
Powiem tak , ja osobiście nigdy nie interesowałem się "powerem" w sensie - brakuje mocy , założę ustrojstwo i..ścigam jaskółki lol
Kolega odnosi wrażenie (tak przypuszczam) małej mocy , bo najczęściej jeździmy razem , ja z plecaczkiem i bagażem dla dwojga , a on sam i twierdzi , że zawsze mu uciekam i z łatwością przyspieszam nie mieszając biegami itd. on natomiast , żeby nie zostawać musi bieg niżej i opór w manetce , żeby nadążyć..na stacji paliw lejemy praktycznie tyle samo chociaż pojemność moja większa i ciężar maszyny i tego co na niej , też większy więc spalanie powinno być sporo zróżnicowane , a w praktyce to różnica max 0,5 litra - zdarzało się nawet , że mój mniej spalił nawet do 1 litra.Może zbyt "zachowawczo" jeździ , może nie ta technika zmiany biegów i używania prawej manetki , może wszystko naraz..ale skoro postanowił coś zrobić w kierunku podniesienia mocy poprzez zamontowanie elektroniki , to postanowiłem "zasięgnąć języka" . Spodziewałem się , że rewelacji nie będzie , ale 5-8% na plus wydaje mi się , że to dobry "wynik" i jak pisze SATURIAN i qurll coś w silniku "żwawiej gra".
Mam jeszcze jedno pytanie : jeżeli założy używany power comander , wyjęty z RS-a 1700 , trzeba go od początku programować , podłączać do kompa itd. czy będzie O,key bez tych ceregeli?
Robrob - 2018-01-09, 07:17
:
Tygrys a ten twój kolega to ma gaźnik czy wtrysk, bo od tego zależy jakiego comandera stosować
robert_p - 2018-01-09, 09:12
:
Robrob, pierwszy post: "Kolega drugi sezon pomyka na RS 1700 z wtryskiem" ;D
tygrys - 2018-01-09, 17:26
:
Robrob napisał/a:
jakiego comandera stosować


Napisałem w poprzednim poście , że chce założyć używkę - sprawdzoną , od tego samego modelu , ale nie ma wiedzy czy bez żadnego ponownego "programowania wgrywania map" itp. po założeniu wszystko będzie działać poprawnie.
remol71 - 2018-01-09, 17:55
:
Lego napisał/a:
luźny wydech sprawia że szybciej opuszcza ona silnik powodując wzrost jego temperatury


Taaa. I czasoprzestrzeń zagina.
tygrys - 2018-01-09, 18:30
:
remol71 napisał/a:
czasoprzestrzeń zagina.


:hahaha: remol71 dobrze , że napisałeś - muszę uprzedzić kumpla , żeby z rodziną się pożegnał..
Hmmm..a jak ją - tą czaso-cośtam , odgiąć? znowu fabryczny założyć :nie_wiem: :nie_wiem:

Panowie - tylu speców tu się ujawnia , a jak konkretne , grzeczne pytanie , to nikt nic :nie_wiem: " ?? czeski film" lol
Miron - 2018-01-09, 19:26
:
tygrys, pisz, dzwoń do Johnegopl, on miał, zakładał i jest mechanikiem, odpowie Ci szczegółowo.
MARSINUS - 2018-01-09, 22:51
:
Tygrys a macie z kolegą dostęp do neta? Tam już wszystko zostało powiedziane/napisane w tym temacie. PC pozwala na wgranie innych map niż fabryczne. W zależności od tego co chcemy można mieć smolenie opony na poszczególnych biegach albo jazdę z dlawikiem super ekonomiczną w zależnosci od tego jaką mapę wgrasz. Im wyższa edycja PC tym na wiecej pozwala. Mozna też na hamowni wystroić maszynę indywidualnie i wgrać sobie poźniej wlasną mapę. I nie mówię tu o automapie :D Wiąże się to też z zabawą z dolotem i wylotem ;) A swoja drogą to kolega ma dość hmm ciekawe wyniki spalania i przyspieszenia. Nie wiem jakie sa roznice w przelożeniach skrzyni biegów miedzy 1700 a 1900. Może tu tkwi przyczyna ?
tygrys - 2018-01-09, 23:42
:
Miron napisał/a:
tygrys, pisz, dzwoń do Johnegopl


Szukajka pokazała , że takiego użytkownika nie ma..

[ Dodano: 2018-01-09, 23:46 ]
MARSINUS napisał/a:
Tam już wszystko zostało powiedziane/napisane w tym temacie


Mimo usilnych starań na temat ponownego programowania "comandera" po przełożeniu do innego moto tej samej marki i modelu nic nie znalazłem.
spajk77 - 2018-01-10, 01:43
:
tygrys napisał/a:
Miron napisał/a:
tygrys, pisz, dzwoń do Johnegopl


Szukajka pokazała , że takiego użytkownika nie ma..



johnypl: http://yamaha-dragstar.pl...wprofile&u=2104
Robrob - 2018-01-10, 08:03
:
bo się nic nie programuje, chyba że nie odpowiada ci mapa która jest to można ą zmienić
jaro - 2018-01-10, 08:29
:
W 1300 mam PC III + Hypercharger + Cobry, w drugim nic fabryczny i różnica jest odczuwalna. Co do strojenia to nie zgodzę się wyjątkowo z Robrobem. Uważam że trzeba zestroić z motocyklem. Koszt w Nadarzynie koło Pruszkowa hamownia + plus strojenie 700 zł.
Sylwek - 2018-01-10, 08:29
:
Założenie PC wiąże się czasami jeszcze z dodatkowymi pracami . W moim VTXie 1800 musieliśmy "nieco" wzmocnić sprzęgło , bo nie wytrzymywało przeniesienia mocy . W tym przypadku założenie mocniejszych sprężyn docisku załatwiło sprawę . No i filtr powietrza ( smarowany ) , no i świece 4 elektrodowe zmienione z iryd ( lepiej silnik pracował ) , itp , itd .
Grzebać i ulepszać można bez końca :)
Z praktyki wiem że jakoś mocno zauważalnej " mocy przybywaj " ( w jeździe ) nie było , no może trochę wzrosła prędkość max ;D