YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Światła DZIENNE

Sokół - 2017-11-13, 19:10
Temat postu: Światła DZIENNE
Panowie, trochę abstrachując od Lightbarów w związku z nowelizacją przepisów i możliwością stosowania świateł do jazdy dziennej w motocyklu( łącznie ze światłami postojowymi ) przeszła mi przez głowę myśl, aby do obudów od lightbarów wstawić jakieś konkretnie świecące okrągłe światła do jazdy dziennej, które w dzień są bardziej widoczne niż mijania nawet z dobrymi żarówkami( ja używam Osram Night Breaker ) mam na myśli naprawdę mocne DRLe z homologacją,aby milicja się nie czepiała, macie jakieś pomysły??? ja chyba kupię jakieś mocne DRLe i zlecę dorobienie pierścieni redukcyjnych do moich rodem z USA lightbarów.

proszę o jakieś sugestie

sokół

wydzielone jako osobny temat //ciecio

ciecio - 2017-11-13, 19:36

Sokół napisał/a:
w związku z nowelizacją przepisów i możliwością stosowania świateł do jazdy dziennej w motocyklu


Co to za nowelizacja?
Możesz podać źródło ?

chudy - 2017-11-13, 21:54

Sokół, światła do jazdy dziennej powinny działać bez postojówek zarówno przednich jak i tylnych.
Sokół - 2017-11-13, 22:11

ależ proszę bardzo:
dziennik ustaw RP z 15 grudnia 2016r. poz.2022 rozdział 3 §12.3

https://www.google.pl/url...__VGv3rRgQ-qVGv

oraz artykuł do poczytania

https://moto-kaplan.autokult.pl/28558,lampy-do-jazdy-dziennej-doswietlenie-zakretow-i-zolta-pozycja-co-nowego-w-oswietleniu-motocyklowym

na pytanie czy motocykl jest pojazdem samochodowym odpowiadam: tak jest pojazdem samochodowym wg wszelkich przepisów łacznie z podatkowymi lol
dlatego pewnie moja Yadzia a może i żonusi mniejsza błysą DRLami na wiosnę ;D

sokół

ciecio - 2017-11-14, 11:55

dzięki Sokół,
Ja już od jakiegoś czasu mam zamontowane "dzienne lightbary" , ale myślałem, że to całkowicie niezgodne z prawem.
A tu niespodzianka :)

Wyciągnąłem z ustawy najważniejsze rzeczy:

Światło do jazdy dziennej
Pojazd:
- Motocykl

Liczba świateł:
- 1 lub 2 (Światła pojedyncze motocykla powinny być umieszczone w podłużnej płaszczyźnie symetrii pojazdu, z wyjątkiem świateł drogowych
i mijania umieszczonych obok siebie, które powinny być symetryczne względem tej płaszczyzny; światła występujące parami
powinny być symetryczne względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu.)

Barwa:
- biała

Rozmieszczenie na pojeździe [mm]
- na długości: z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu
- na szerokości: wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm (jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m (1,4 m dla światła hamowania „stop” i pozycyjnego tylnego ciągnika), odległość ta
może być zmniejszona do 400 mm (dla ciągnika min. 500 mm))
- na wysokości: 250÷1500

Połączenia elektryczne:
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. (Dla pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się stosowanie przełącznika aktywującego lub
dezaktywującego tę funkcję.)
2) mogą być włączone gdy:
- automatyczna skrzynia biegów jest w pozycji P
- hamulec postojowy jest uruchomiony
- przed ruszeniem pojazdu po raz pierwszy po każdym ręcznym uruchomieniu urządzenia zapłonowego,
3) mogą być wyłączone ręcznie, gdy prędkość pojazdu nie przekracza 10 km/h pod warunkiem automatycznego włączenia po przekroczeniu prędkości 10 km/h lub gdy pojazd przejechał odległość większą niż 100 m i światła pozostają włączone do czasu ich ponownego rozmyślnego wyłączenia
4) powinny wyłączać się automatycznie, gdy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu uniemożliwiającym pracę silnika po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
5) jeżeli odległość od światła przedniego kierunku jazdy jest równa lub mniejsza od 40 mm, połączenie elektryczne na odpowiedniej stronie pojazdu powinno zapewniać albo wyłączenie światła do jazdy dziennej albo obniżenie światłości przez cały okres działania światła kierunku jazdy,
6) jeżeli światło do jazdy dziennej jest wzajemnie połączone ze światłem kierunku jazdy, światło do jazdy dziennej powinno być wyłączone przez cały okres włączenia światła kierunku jazdy,
7) dopuszcza się, aby wraz z światłami do jazdy dziennej włączały się:
- przednie i tylnie światła pozycyjne, górne światła obrysowe - jeżeli występują, boczne światła obrysowe - jeżeli występują oraz oświetlenie tylniej tablicy rejestracyjnej,
- lub tylko światła pozycyjne tylne.

Sokół - 2017-11-14, 14:02

Dzięki za wyciągnięcie samej esencji z ustawy, która nas interesuje, ja już zdecydowałem, w zimę robię modyfikacje lightbarów na Drle
Pozdro
Sokół

1janbo - 2017-11-14, 19:05

A gdzie klasyczny motór?

Bi-xenony....?

;/

Bluesmen - 2017-11-14, 19:36

W Virago w lightbarach miałem żarówki LED jako dzienne, on/off po stacyjce. Trzy sezony tak jeździłem. Jakoś nigdy nie było problemów z policją.


1janbo myślę o czujce parkowania z wizualizacją :hahaha:

Sokół - 2018-06-23, 21:20

witam szanowne grono
trochę odgrzeję kotleta( sam go zresztą usmażyłem), nie miałem czasu wcześniej wstawić fotek moich lightbarów przerobionych na DRLe, więc proszę bardzo:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1ec6402cb3bb032a
https://www.fotosik.pl/zdjecie/899f21464e4eb7f0
tak prezentują się odblaski w lampie błyskowej czyli zupełnie jak puszka z naprzeciwka w nie świeci ;D
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7feb263ecbc797c6
oceńcie jak to wyszło, dla mnie jest ok

pozdro dla wszystkich

LwG

tqmeh - 2018-06-24, 19:05

Wygląda OK
Gdzie można zakupić ? jakieś wymiary ?

Sokół - 2018-06-25, 06:03

światła kupione na Alledrogo, homologacja, 800 lumenów, dystanse dorobione na wymiar na obrabiarce CNC, odblaski to taśma naklejana na naczepy do ciężarówek, spełniają swoją rolę bo w dzień nie da się mnie nie zauważyć na drodze ;D i oto właśnie chodzi

pozdro

LwG


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group