YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Midnight Star 1300 - Tuning za pomocą zmiany oprogramowania

tqmeh - 2017-11-08, 17:41
Temat postu: Tuning za pomocą zmiany oprogramowania
Naszą gwiazdę można lekko wzmocnić zmienić charakterystykę przebiegu mocy i momentu





http://www.ivansperforman...com/vstar13.htm

witek1965 - 2017-11-08, 17:52

tqmeh, ale to chyba żadna nowość. Sporo było opisów

[ Dodano: 2017-11-08, 17:54 ]
Sylwek o ile pamiętam miał ładnie stuningowanego VTX-a

tqmeh - 2017-11-08, 18:11

O XVS nic nie znalazłem vtx to nie moja bajka
witek1965 - 2017-11-08, 19:16

tqmeh, pogadaj z johnym. Chcesz podrasować swojego ? wtrysk daje sporo możliwości.
jedna z opcji http://www.motorus.pl/pow...16-p-85385.html Zapewne sa jeszcze inne możliwości.

tqmeh - 2017-11-08, 19:32

Johny miał swego czasu boxa na zbyciu, to jednak jest pół środek oszukujący ECU
Tylko prawdziwa witamina test słuszna

Bakteria77 - 2017-11-08, 20:12

a jaki jest sens robić to w cruiserze ?
Miron - 2017-11-08, 21:08

Bakteria77 napisał/a:
a jaki jest sens robić to w cruiserze ?
i to sensowne pytanie, brawo Ty !
tqmeh - 2017-11-09, 07:13

Bakteria77, Nm nigdy dość ;D sens jest taki sam jak w aucie ;p co kto lubi ....
Bakteria77 - 2017-11-09, 18:20

fabryczne nie są w całości wykorzystywane, to po co dokładać " tjuningowe " ;D
jaro - 2017-11-10, 07:02

Wystarczy skorzystać z gotowych rozwiązań, ja mam powercommander.
wemar - 2017-11-10, 07:51

Bakteria77 napisał/a:
fabryczne nie są w całości wykorzystywane ...

Mocy nie, ale moment wykorzystujesz bardzo często.

miodzik - 2017-11-10, 14:29

Miron napisał/a:
Bakteria77 napisał/a:
a jaki jest sens robić to w cruiserze ?
i to sensowne pytanie, brawo Ty !

Przyjedź się na 1100 i zrozumiesz. Ekologia zabiła ducha Cruisingu przesuwając moment obrotowy gdzieś wysoko.
60 km/h na piątym biegu nie powinno być wyzwaniem dla 1300.

tqmeh - 2017-11-10, 17:53

Tymczasem takie są fakty w XVS1300 na serii 5 bieg przy spokojnej jeździe na równym 90 -100 pod górkę czy ostrzej minimum 120
Bakteria77 - 2017-11-10, 18:37

Od tego jest skrzynia, kup np. fujarę w automacie i problem z głowy D
Miron - 2017-11-10, 19:12

miodzik, ależ ja miałem 1100 i nie mogę pogodzić się z tym, że teraz na 5 nie zejdę do 60km/h. Ale Radzia pokochałem, takiego jaki jest, bez rasowania serducha ;D Wygląd to inna rzecz, tu można poszaleć.
wemar - 2017-11-10, 22:14

Miron napisał/a:
miodzik, ależ ja miałem 1100 i nie mogę pogodzić się z tym, że teraz na 5 nie zejdę do 60km/h.

Nie zejdziesz do 60? :nie_wiem: Nie mam z tym problemu. Wzbogać nieznacznie zakres średnich otwarć przepustnicy, powinno pomóc. RS jest sporo cięższy od 1100, co ma swoje konsekwencje. Do tego większy moment obrotowy i przy małych obrotach silnik reaguje nerwowo. Jednak odpowiednio wykorzystując moment, przy odpowiednim operowaniu manetką można po mieście jeździć na V-ce, prawie jak na automacie (jazda solo).

miodzik - 2017-11-11, 19:18

Miałem wrażenie że mowa o 1300 i modyfikacji Softu.
tqmeh - 2017-11-12, 09:58

miodzik, :ok:
MARSINUS - 2017-11-17, 07:37

wemar napisał/a:
RS jest sporo cięższy od 1100, co ma swoje konsekwencje.


Owszem tak ale Royal Star był jeszcze cięższy ale przełożenia miał tak dobrane, że jeździł jak 650 i 1100 - 50 na 5 w terenie zabudowanym bez gmerania stopą po dźwigni zmiany biegów.

Dla mnie w Road Starze to główny i podstawowy mankament tego motocykla.

Mówimy o seryjnym osprzęcie bez gmerania w gaźnikach dolocie itp.

Dlaczego konstruktorzy to zmodyfikowali ?

Nie wiem :nie_wiem: pewnie mieli jakieś przesłanki ;/

Idealna była by skrzynia taka jak w DSie czy Royalu + 6 bieg dla prędkości powyżej 100km/h.

Jest to ponoć dostępne w nowej Venturze ale raczej przez najbliższe minimum 10 lat dla mnie w sferze marzeń :beczy:

Oczywiście to dysputa typowo jesienno zimowa ;D

SATURIAN - 2017-11-17, 19:57

MARSINUS napisał/a:
Jest to ponoć dostępne w nowej Venturze ale raczej przez najbliższe minimum 10 lat dla mnie w sferze marzeń :beczy:


MARSINUS , bądź dobrej myśli ;D

Nudik - 2018-08-14, 18:34

tqmeh, cześć jestem nowy na forum i przegladam co ciekawsze tematy, czy nadal chcesz zmodyfikować xvs1300 ?
tqmeh - 2018-08-14, 19:50

Nudik, Pytanie jakie dała by ona rezultaty, od czasu założenia tematu zmieniłem MS-a i aktualny jedzie o niebo lepiej od poprzednika
Nudik - 2018-08-14, 22:49

tqmeh, ale nadal 1300 jak widzę w opisie ale na młodszego, bo ja mam zrobionych kilka modyfikacji i różnica jest spora, po pierwsze założyłem powercommandera Cobra FI2000 powerpro wersja jest bez nastaw ale za to z żyroskopem. Na hamowni pokazało tylko przesunięcie momentu z 4000 na 3560 obr /min i 102 na 106 Nm, do tego zmieniłem filtr powietrza na KN i wydech na Cobre SLIP-ON który sam wytłumiłem, przed założeniem Cobry zrobiłem rozwiert fabrycznego wydechu, co też już dało spory efekt.
tqmeh - 2018-08-15, 07:42

U mnie oprócz wydechu seria, jak sam widzisz takie pseudo modyfikacje dają małe rezultaty, przydało by się zmienić oprogramowanie ale z możliwością powrotu do serii przynajmniej w aspekcie apetytu na PB ;)
Zobacz na wykres z pierwszego posta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group