|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Midnight Star 1300 - Wykres mocy + ciekawy artykuł
tqmeh - 2017-11-08, 14:28 Temat postu: Wykres mocy + ciekawy artykuł Cześć,
ciekawy artykuł w linku poniżej, mnie jednak zainteresowało to czego dawno szukałem tzn przebieg momentu i mocy
http://www.motocykl-onlin...-Custom,10723,2
witek1965 - 2017-11-08, 17:48
tqmeh, pewnie marzy ci się przebieg momentu z diesla co ?
tqmeh - 2017-11-08, 18:13
Niutona nigdy dość, nie liczyłem ile jest Nm na kg
witek1965 - 2017-11-08, 19:19
tqmeh, nie tylko ważne ile wypada na kg, ale od jakiej prędkości obrotowe on jest dostępny
tqmeh - 2017-11-08, 19:30
Wiem o tym, jednak w tym przypadku bez doładowania niczego więcej się nie uzyska, w cytowanym artykule MS wypadł najlepiej
wemar - 2017-11-08, 20:07
witek1965 napisał/a: | tqmeh, pewnie marzy ci się przebieg momentu z diesla co ? |
tqmeh napisał/a: | Wiem o tym, jednak w tym przypadku bez doładowania niczego więcej się nie uzyska, ... |
Oj tam, oj tam, nie wiem jak na wtrysku, ale z gaźnikiem da się ponegocjować , a wiem, że można jeszcze lepiej. Wprawdzie nominały maksymalne nie powalają, ale to konsekwencja specyficznej konstrukcji dolotu (i temperatury pomiaru), jednak przebieg momentu jest bardzo przyjemny w codziennej eksploatacji, tym bardziej, że zyskuje się jeszcze na ruchu względnym powietrza.
witek1965 - 2017-11-08, 21:58
wemar napisał/a: | z gaźnikiem da się ponegocjować | jasne, że tak, tylko z wtryskiem jest trochę łatwiej.
tqmeh - 2017-11-09, 07:14
wemar, nie powiedziałem że się nie da ale przyrosty są słabe, zobacz do poniższego tematu
http://yamaha-dragstar.pl...p=653047#653047
wemar - 2017-11-09, 11:43
W moim przypadku nie chodziło o dodatkowy uzysk mocy i momentu, a o odzyskanie tego, co straciłem przez specyficzny kształt dolotu i jego umiejscowienie. Bonusem jest bardzo szybko narastający moment obrotowy - praktycznie przy 1450 obrotach mam 90% momentu oraz płaską jego charakterystykę. Bardzo szybko też narasta - potraja się pomiedzy 1200 a 1400 obrotów. Moc jest dla mnie drugorzędna, bo w normalnej eksploatacji i tak przydaje się sporadycznie. Inna kwestia, że mam sporo wątpliwości do skalibrowania hamowni. Była rozstawiona na zlocie i wielu kolegów też twierdziło, że sporo zaniża. W opisie jest, że podaje dane z silnika, ale najprawdopodobniej wyniki bardziej odpowiadają pomiarowi na kole - obsługa długo nie mogła jej uruchomić, a przy ustawieniach ciągle wykonywała telefon do przyjaciela. Tak czy inaczej po zmianie gaźnika i jego ustawień, znacząco poprawiła się trakcja.
MARSINUS - 2017-11-10, 20:59
A ten gaźnik Panie Kolego to z czego pochodzi ? ? ?
wemar - 2017-11-10, 22:08
Gaźnik jest z pudełka. Mikuni HSR42.
|
|