YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Midnight Star 1300 - Wykres mocy + ciekawy artykuł

tqmeh - 2017-11-08, 14:28
Temat postu: Wykres mocy + ciekawy artykuł
Cześć,

ciekawy artykuł w linku poniżej, mnie jednak zainteresowało to czego dawno szukałem tzn przebieg momentu i mocy



http://www.motocykl-onlin...-Custom,10723,2


witek1965 - 2017-11-08, 17:48

tqmeh, pewnie marzy ci się przebieg momentu z diesla co ? ;D
tqmeh - 2017-11-08, 18:13

Niutona nigdy dość, nie liczyłem ile jest Nm na kg
witek1965 - 2017-11-08, 19:19

tqmeh, nie tylko ważne ile wypada na kg, ale od jakiej prędkości obrotowe on jest dostępny ;D
tqmeh - 2017-11-08, 19:30

Wiem o tym, jednak w tym przypadku bez doładowania niczego więcej się nie uzyska, w cytowanym artykule MS wypadł najlepiej
wemar - 2017-11-08, 20:07

witek1965 napisał/a:
tqmeh, pewnie marzy ci się przebieg momentu z diesla co ? ;D

tqmeh napisał/a:
Wiem o tym, jednak w tym przypadku bez doładowania niczego więcej się nie uzyska, ...

Oj tam, oj tam, nie wiem jak na wtrysku, ale z gaźnikiem da się ponegocjować :) , a wiem, że można jeszcze lepiej. Wprawdzie nominały maksymalne nie powalają, ale to konsekwencja specyficznej konstrukcji dolotu (i temperatury pomiaru), jednak przebieg momentu jest bardzo przyjemny w codziennej eksploatacji, tym bardziej, że zyskuje się jeszcze na ruchu względnym powietrza.

witek1965 - 2017-11-08, 21:58

wemar napisał/a:
z gaźnikiem da się ponegocjować :)
jasne, że tak, tylko z wtryskiem jest trochę łatwiej.
tqmeh - 2017-11-09, 07:14

wemar, nie powiedziałem że się nie da ale przyrosty są słabe, zobacz do poniższego tematu
http://yamaha-dragstar.pl...p=653047#653047

wemar - 2017-11-09, 11:43

W moim przypadku nie chodziło o dodatkowy uzysk mocy i momentu, a o odzyskanie tego, co straciłem przez specyficzny kształt dolotu i jego umiejscowienie. Bonusem jest bardzo szybko narastający moment obrotowy - praktycznie przy 1450 obrotach mam 90% momentu oraz płaską jego charakterystykę. Bardzo szybko też narasta - potraja się pomiedzy 1200 a 1400 obrotów. Moc jest dla mnie drugorzędna, bo w normalnej eksploatacji i tak przydaje się sporadycznie. Inna kwestia, że mam sporo wątpliwości do skalibrowania hamowni. Była rozstawiona na zlocie i wielu kolegów też twierdziło, że sporo zaniża. W opisie jest, że podaje dane z silnika, ale najprawdopodobniej wyniki bardziej odpowiadają pomiarowi na kole - obsługa długo nie mogła jej uruchomić, a przy ustawieniach ciągle wykonywała telefon do przyjaciela. Tak czy inaczej po zmianie gaźnika i jego ustawień, znacząco poprawiła się trakcja.
MARSINUS - 2017-11-10, 20:59

A ten gaźnik Panie Kolego to z czego pochodzi ? ? ? ;D
wemar - 2017-11-10, 22:08

Gaźnik jest z pudełka. Mikuni HSR42.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group