YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zakup - Zakup opon

Grzegorz_Godzio - 2017-08-17, 22:45
Temat postu: Zakup opon
Witam kolegów, jako świeżak w temacie chciałem się Was poradzić jakie opony kupić. Zakładam że najlepsze są Dunlop więc celuje w tą markę. Jako że ceny u lokalnych przedstawicieli są o około 100 zł wyższe to może z Waszą pomocą kupię w necie.
I teraz czym mam się sugerować w filtrowaniu, na razie wybieram szer, prof i średnicę, chyba że trzeba coś jeszcze.
Teraz ma założone na przód 130/90-16 M/C 67H. Motocykł DS 650 Classic
Znalazłem takie i w sumie to nie wiem które brać. Chodzi mi na razie o oponę przednią.
https://www.oponeo.pl/wyb...0h1pTsDvCqfTKI=

jaro - 2017-08-18, 06:14

Grzegorz_Godzio napisał/a:
I teraz czym mam się sugerować w filtrowaniu, na razie wybieram szer, prof i średnicę, chyba że trzeba coś jeszcze.

Jeszcze dętkowe(oznaczenie TT) czy bezdętkowe(TL). Dunlop lub Bridgestone, osobiście nie polecam Mezeler

Grzegorz_Godzio - 2017-08-18, 07:14

Dętka czy bez jest obojętnie bo i tak idzie dętka w środek (mam szprychowe).
Będzie Dunlop tak jak piszesz Jaro, jeszcze oznaczenie S do 160km/h i H do 210km/h co i tak mój DS tyle nie osiąga ale H mają ponoć mocniejszą strukturę.

miodzik - 2017-08-18, 07:53

Polecam Metzelera Marathon (chyba 880). W moich odczuciach dużo lepsza od Dunlopa na mokrym.
sagittarius - 2017-08-18, 08:40

Ja użytkuję Avon Cobra i jestem mega zadowolony z nich na suchym i mokrym, trwałość też rewelacyjna a biorąc pod uwagę że dźwigają ponad 500kg mówi samo za siebie.
witek1965 - 2017-08-18, 14:14

Michelin Commander 2
Kristof_1990 - 2017-08-19, 14:53

Tez jestem uzytkownikiem Metzelera Marathon w Road Starze 1600, mimo iz moje gumy juz zblizają się ku koncowi, bieznika jest sporo, ale są juz stare, mimo to uslizg opony nastepuje tylko podczas strzalu z klamy z pierwszego biegu, ruszając powoli i odkrecając do konca opona jest jak przyklejona :) na mokrym rowniez spisują się swietnie, nie zdazyło mi sie aby stracila przyczepnosc ktoras z opon, a nie jestem niedzielnym kierowcą :)
Grzegorz_Godzio - 2017-08-20, 12:31

Dzięki koledzy za pomoc w wyborze, pomimo dobrych opinii Metzelera wybrałem jednak Dunlopa D404, mam nadzieję że spełni swoją funkcję jak należy.
miodzik - 2017-08-20, 13:28

Grzegorz_Godzio napisał/a:
Dzięki koledzy za pomoc w wyborze, pomimo dobrych opinii Metzelera wybrałem jednak Dunlopa D404, mam nadzieję że spełni swoją funkcję jak należy.

Oczywiście że się sprawdzą. To są dobre opony.

Zubi - 2018-01-28, 22:16

Koledzy, podepnę się do tematu. W tym sezonie też muszę już zmienić kapcie mojej XVS 650 Custom. Dla przypomnienia

Przód: 100/90-19
Tył: 170/80-15

Na początku też patrzyłem włącznie na Dunlopy ale jako że do wymiany jest komplet to spora różnica się robi w cenie między Dunlopami a np. Maxxisami. W internecie są nawet jakieś pozytywne opinie o nich ale ktoś ich używał w naszych maszynkach?


A drugie pytanie to na jaki rocznik opony patrzeć? Słyszałem, że ważniejsze nie jest to, czy opona jest nowa czy używana tylko z którego roku i czy nie jest zleżała. Czy to prawda?

Orzech - 2018-01-28, 23:00

Miałem Maxxis (przód) w poprzednim motocyklu, nowa (nie leżakowana) a nie wytrzymała roku, boki były spękane jak by miała z 10 lat a na mokrym ślizgała się strasznie. Wolał bym kupić np. roczną lub 2 letnią markową i w ten sposób zaoszczędzić.

Ogółem producenci przewidują że prawidłowo przechowywana opona do 3 lat (a niektórzy podają nawet 5) może być zakładana "jako nowa", ale klienci już nie do końca ;) Śmiało możesz brać 1-2 letnie markowe opony i zakładać.

SATURIAN - 2018-01-28, 23:15

Bierz nowe , jeżeli płacisz za nowe . A producenci , to jak by mogli , to by ci sprzedali i 20 -letnie , oni przewidują - tylko kasa jest najważniejsza , a my jeździmy na tych oponach .
maciey - 2018-01-28, 23:15

Ja niestety nie polecę Dunlop D404. Kupiłem nowe, nie leżakowane i w trzecim roku wyglądały gorzej (spękania) niż te, które zdjąłem po zakupie moto jako 7mio letnie, pomimo że miały więcej mięsa jeszcze na sobie. Dziś bym chyba wybrał commandery.
SATURIAN - 2018-01-28, 23:20

Miałem już różne opony , Dunlopy także , ale oprócz tego , że się szybko zużywają nic im nie zarzucę .
maciey - 2018-01-29, 00:16

Nie wiem, może kiepsko trafiłem, ale starzenie mnie zaskoczyło. Co do pozostałych właściwości nie mam zastrzeżeń. Niemniej jednak fabrycznie montowany komplet okazał się dużo trwalszy niż ich późniejszy odpowiednik...
qurll - 2018-01-29, 09:54

Ja kupiłem do swojego wcześniejszego Draga 650 opony Pirelli Route MT 66.
Sprawowały się super i po dwóch sezonach jazdy żadnych spękań.

Jak je zamawiałem poprosiłem o aktualny rok produkcji i niby taki otrzymałem,ale jak popatrzyłeś na datownik na oponie,to miejsce nabicia roku i tygodnia było wcześniej szlifowane!
Widać było,że fabrycznie,ale prawdopodobnie nabito inny czas produkcji,choć samych zastrzeżeń do opon nie miałem.

Dodam jeszcze,że opony były wyprodukowane w Brazylii.

cukrus1 - 2018-01-29, 12:27

a ja miałem Shinko trzy sezony i są ok i za nie duże pieniążki
Bienial - 2018-01-29, 13:07

Zawsze, podkreślam, zawsze , części zamienne, jak i opony na "wymianę", będą mniej trwałe od tych, z jakich zmontowany jest dany pojazd
1janbo - 2018-01-29, 13:09

Temat opon wałkowany na Forum od wieków. Czy tylko ja mam opcję "szukaj"? :nie_wiem: :beczy:

Nawet przez opony wyleciał jeden ekspert - Edward.

Może przydałoby się przy okazji nieco poscalać podobne tematy?

Harakiri - 2018-01-29, 13:11

Mi kilka lat temu chcieli wcisnąć do puszki nówki Pirelli, oklejone ładnie, wszystko na pierwszy rzut oka było okej. Po spojrzeniu na date produkcji, okazało się że mają 10 lat. Naprawdę trzeba na to uważać.


Zakupiłem niedawno do moto Michelin Commander II, za kilka tygodni mam nadzieję że uda się wyjechać gdzieś dalej i je przetestować :)

Bemol - 2018-01-29, 16:09

Orzech, mam Maxxisy (komplet) od dwóch sezonów i złego słowa nie mogę powiedzieć
SATURIAN - 2018-01-29, 20:57

Wydaje mi się , że miarodajne byłoby , gdyby jeszcze wiadomo było ile kto przejechał km .
Orzech - 2018-01-29, 22:03

Nawiązując do roczników, przykładowo oponeo wszystkie opony do 18 miesięcy od produkcji sprzedaje jako nowe.

Na maxxis (przednia, vl800) nie zrobiłem więcej niż 8tyś i mimo pięknego bieżnika boki opony wyglądały strasznie, może źle trafiłem, nie dbałem, wiele czynników ma wpływ.

Robię rocznie 8-10tyś, warrior zjada dwie tylne opony w sezonie więc mam możliwość poczynić odpowiednie obserwacje ;) . Aktualnie mam pirellki diabro rosso 2 i kleją się jak szalone, nie posiadałem lepszych, zobaczymy jak z wytrzymałością. Metzeler w porównaniu do dunlopa zniknął w oczach, natomiast dunlop wytrzymał dość długo ale bardzo szybko tracił przyczepność.

A patrząc z innej strony, zaoszczędzisz 200zł-300zł na komplecie, dużo i nie dużo, to 3-4 zbiorniki paliwa, czasami to 2 wyjazdy, a opony muszą ich wytrzymać duuuużo więcej ;)

Bemol - 2018-01-29, 22:44

Na maxxis zrobiłem ok 14 tyś. i wszystko jest w porządku tak z bieżnikiem (widać oczywiście naturalne zużycie ) jak i bokami. Kupiłem je w 2016 i w tym roku były wyprodukowane. Może też wchodzi w grę kwestia modelu, rozmiary opony?
Jarek74 - 2018-02-02, 19:36

Polecam Michelin Commander II, o wiele lepsze od Dunlop'a - zarówno na mokrym jak i na suchym, nie mówiąc już o zużyciu, Dunlop'y (D 404 i K555) znikały dużo szybciej
prodi - 2018-02-03, 12:09

Avon Cobra ,super oponka ,polecam
Bemotor - 2018-03-01, 14:53

Zubi napisał/a:
Na początku też patrzyłem włącznie na Dunlopy ale jako że do wymiany jest komplet to spora różnica się robi w cenie między Dunlopami a np. Maxxisami. W internecie są nawet jakieś pozytywne opinie o nich ale ktoś ich używał w naszych maszynkach?

Jeśli myślisz o bezpiecznej i przyjemnej jeździe daruj sobie opony z Chin i z Tajwanu (jak Maxxis). I nie wierz w internetowe opowieści. A czy Dunlop, czy Bridgestone, czy Metzeler to kwestia indywidualna, czasami na wybór wpływ ma aktualna cena, ale zawsze są to pewne opony.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group