YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - Yamaha XV 1900 Raider co ile wymieniamy olej

mundekpl - 2017-08-16, 13:58
Temat postu: Yamaha XV 1900 Raider co ile wymieniamy olej
Próbowałem znaleźć w Manualu serwisowym i użytkownika znaleźć co ile trzeba wymienić olej i albo przeoczyłem albo nie ma stąd moje pytanie

Co ile trzeba wymienić olej w silniku?

Co ile w skrzyni biegów?

Jakiego oleju wy używacie?

przesunięte z działu mechanika //ciecio

spajk77 - 2017-08-17, 11:44
Temat postu: Re: Yamaha XV 1900 Raider co ile wymieniamy olej
mundekpl napisał/a:
Co ile trzeba wymienić olej w silniku?


ja wymieniam w silniku co 7kkm.

Merlin - 2017-08-17, 22:22

XV1900 instrukcja prawi co 10000 km.
Przeglądy serwisowe są co 10000 km.

soft - 2017-08-17, 22:37

To jest kawałek user manual.
Tu jest jeszcze inaczej.
Ja używam Castrol Power 1 10w40 4T

sagittarius - 2017-08-18, 08:42

Ja wymieniam podczas przeglądu wiosennego co roku.
soft - 2017-08-18, 22:15

Ja w tym roku wymieniłem już 2 razy.
W czerwcu / lipcu stuknąłem 11 krajów 5 tyś km. - a przede mną jeszcze kilka, więc 3 wymiana się szykuje. Ale kilometrów nie tak dużo wcale. Bardziej chodzi o upały i zestarzenie się termiczne oleju.

mundekpl - 2017-08-31, 13:34

Soft dzięki za tabelkę, którą przeoczyłem w swoim manualu i teraz już jest pełna jasność

Właśnie wymieniłem olej w silniku według prawideł razem z filtrem i odpowietrzeniem 'szklanek'

Team olei jest tematem rzeką i w sumie każdy używa preferowany według swojej wiedzy, natomiast proponował bym na chwilę pokłonić głowę na olejem do tego modelu Yamaha XV 1900 raider

Jak większość silników V ma tzw. Kłopot z chłodzeniem drugiego cylindra co już sugeruje używać olej o zwiększonym przedziale temperatur w górnej granicy czyli według producenta
20W50
Nie znałem i nie używałem wcześniej oleju marki Bel-Ray, ale po zapoznaniu się z jego parametrami i właściwościami postanowiłem zalewać swojego Raidera tylko nim dlaczego?

Jest to olej produkowany tylko w USA i tylko rozlewany do butli. Wiec skoro motor mam z USA i tam większość go stosuje to przy nim pozostanę. Dobra cena, pewność co do jakości, nie jest tak popularny jak Motul stąd nie opłaca się go podrabiać jak Motul

Zalałem silnik Bel-Ray Semi Synthetic SAE 20W-50 4 Stroke engine oil wraz ze zmianą filtra HIFLOFILTRO HF303 (proponuje kupować HF303RC litery RC oznaczają, że na filtrze jest główka na którą nałożymy zwykły klucz i łatwo i szybko go odkręcimy )

Ale mam dylemat który olej wlać do przekładni, według instrukcji Type SAE80 API GL-4 Hypoid gear oil
Dylemat mam taki ponieważ nie wiem co ten olej smaruje? Przekładnie czyli skrzynię biegów-czyli zębatki? Czy inna przekładnię przenoszącą napęd na pas? Proszę o wyjaśnienie?

Według rysunków z service manuala zębatki skrzyni biegów i tarcze sprzęgłowe są w oleju silnikowym

kusy - 2017-08-31, 15:16

W przekładni najważniejsze jest to żeby był olej. Przekładnia jest smarowana oddzielnym olejem.Ja leję to co rekomenduje producent. Skrzynia i sprzęgło są smarowane olejem silnikowym.
mundekpl - 2017-09-01, 00:02

Kusy chodziło mi o konkret, bo to jaki rekomenduje olej producent wiadomo z manuali – ale dzięki za upewnienie mnie w tym iż tarcze sprzęgłowe i skrzynia biegów pracują w oleju silnikowym. Dlatego też w Yamaha XV 1900 Raider jeżeli piszemy o przekładni to chodzi o przekładnie przeniesienia napędu (można porównać do wału kardana) a nie o skrzynie biegów jak można by było to błędnie zinterpretować.

Po zasięgnięciu języka już wiem iż ja do przekładni wybrałem olej według Bel Ray jeden z trzech proponowanych (obecnie wymieniłem na BEL-RAY GEAR SAVER TRANSMISION OIL  80W)

Ale biorąc pod uwagę swoją praktykę i obecną wiedzę iż do Raidera jest potrzebny olej jak do przekładni przeniesienia napędu czyli 'tzw. kardan' zmienię na BEL-RAY GEAR SAVER HYPOID GEAR OIL 80W90  (i to nie parząc na zrobione kilometry)

Dlaczego?

Bo jest znacznie bardziej odporny na przeciążenia i temperatury


Konfiguracja olejów i płynów firmy Bel-Ray jaki znalazłem

http://www.belray.com/lubricant_advisor


P.S. Niby Raider-Stratoliner-Roadliner mają identyczne silniki Otóż na pewno nie biorąc chociażby pod uwagę to, że w żadnym wychodzącym z fabryki Raiderze nie ma chłodnicy oleju tak jak w Stratoliner czy Roadliner

Na pewno różnią się mapami wgranymi itp. choć podstawą konstrukcyjną będzie silnik 1,7 modyfikowany i ulepszany

Jacek6 - 2017-09-01, 06:50

Świetnie przygotowana reklama oleju ... Brawo.
wemar - 2017-09-01, 08:13

mundekpl napisał/a:
Wiec skoro motor mam z USA ...

Raczej z Japonii, a nie z USA. To dwa różne światy w kulturze motoryzacyjnej.

mundekpl napisał/a:
Nie znałem i nie używałem wcześniej oleju marki Bel-Ray, ale po zapoznaniu się z jego parametrami i właściwościami ...

Dziwne jest to, że Bel-ray podaje tylko parametry oleju w temperatrurze roboczej i to tylko część z istotnych danych.

mundekpl napisał/a:
Zalałem silnik Bel-Ray Semi Synthetic SAE 20W-50

Moim zdaniem lepszy byłby Bel Ray V-Twin 10W50, ale jak mówią Indianie - nie jest ważne jaki olej, ważne by był.

mundekpl - 2017-09-01, 22:56

Chodziło mi o to, że model robiony na USA a to jest różnica nie tylko w chopperach ale mniejsza o to.

Widzisz Jacek6 tak jak pisałem wcześniej, olej temat rzeka Ty używasz

Pełnego syntetyku Bel Ray V-Twin 10W50
ja półsyntetyk Bel-Ray Semi Synthetic SAE 20W-50 4 Stroke engine oil

Pisałem wyżej że Yamaha chłodzona powietrzem z silnikiem V ma kłopot z chłodzeniem drugiego cylindra ( co doskonale widać po rozebraniu takowego silnika ) Dlatego korzystniej jest używać oleju o wyższej górnej granicy temperatur.

*Ludzie mają przeświadczenie iż syntetyczny jest lepszy a jak już ktoś używa innego typu pół syntetyk czy minerał to ma w gorszym stanie silnik ale to nie ta bajka. Dużo motocykli od nowości ma zalecany olej mineralny

*Producenci olejów również zaniżają przebiegi jakie można na nim zrobić jak i sam czas od wymiany do wymiany, ale jak słyszę że ktoś robi w sezonie 1500km i co sezon wymienia olej-świece-filtr powietrza to znaczy że się naczytał tego i owego :hahaha: [/list]

wemar - 2017-09-02, 22:15

mundekpl napisał/a:
Pełnego syntetyku Bel Ray V-Twin 10W50
ja półsyntetyk Bel-Ray Semi Synthetic SAE 20W-50 4 Stroke engine oil

Pisałem wyżej że Yamaha chłodzona powietrzem z silnikiem V ma kłopot z chłodzeniem drugiego cylindra ( co doskonale widać po rozebraniu takowego silnika ) Dlatego korzystniej jest używać oleju o wyższej górnej granicy temperatur.

Oba powyższe są w tym samym górnym zakresie temperatur.

mundekpl napisał/a:
*Ludzie mają przeświadczenie iż syntetyczny jest lepszy

Jest lepszy choćby z tego powodu, że wolniej traci parametry i jest bardziej odporny na przegrzanie. W motocyklach raczej nikt nie montuje zestawu czujników, ale w samochodach zmiany parametrów widać w wielu punktach silnika, i widać po jakim przebiegu, jakie oleje zaczynają się kończyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group