YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Royal Star 1300 - Opony Royal Star- czas na wymianę

Tynio - 2017-03-11, 20:12
Temat postu: Opony Royal Star- czas na wymianę
Witam. Przyszedł czas na wymianę opon w Royal Star Tour de luxe . Jakie opony polecacie ?? ? Kolega poleca Michelin Commander II i jaką szerokość bo tył podają 150 i 160. Na motocyklu obecnie są Dunlop D404.
remol71 - 2017-03-11, 20:16

I pozostań przy Dunlop D404.
Dariow - 2017-03-11, 21:03

Ja też jestem za Dunlop D404 przód to 150/80 16 a tył 150/90 B 15 bezdętkowe właśnie zakupiłem
remol71 - 2017-03-11, 21:33

Aby nie być gołosłownym, to mam z tyłu D404, która się kończy i następna będzie D404 :)
Jacek6 - 2017-03-11, 21:41

A co powiecie o Metzeler ME880 Marathon ?
Tynio - 2017-03-12, 16:08

Tył lepiej założyć 150 czy 160?

[ Dodano: 2017-03-12, 16:09 ]
Polecacie jakiś sklep internetowy by zamówić??

mobil30 - 2017-03-12, 16:51

Metzeler ME880 Marathon ma opinie opony dobrej ale na suchym ale jest problem jak cię deszcz zastanie nie trzymie się drogi wcale
Jacek6 - 2017-03-12, 17:02

Czyli zostaje stare dobre D.
soft - 2017-03-12, 17:49

Nie wiem jak w Waszych maszynach - ale w moim xv1900 super sprawuje się Bridgestone Exedra Max,
a kupuje na oponeo. W tamtym tygodniu przyszła nówka sztuka.

MARSINUS - 2017-03-12, 17:59

Ja miałem Michelin Commander 2 :dumny:
Jacek6 - 2017-03-12, 18:01

Ja jak Ci z nimi było ?
MARSINUS - 2017-03-12, 18:18

Byłem bardzo zadowolony, super się kleiły do asfaltu.

Ale z tego co pamiętam był problem z dostaniem przodu.

Wcześniej miałem D404 - z takimi kupiłem i tylną w dwa sezony zajechałem - odpadały takie mikro

skrawki gumy i lepiły się do tłumików.

Gówno jakich mało jak dla mnie. Ktoś tam twierdził, że prawdopodobnie nie miały indeksu G czy coś tam

dla ciężkich motocykli ale nie kumam jak oplot może mieć znaczenie dla ścieralności opony.

soft - 2017-03-12, 18:51

Indeks prędkości jest związany ze ścieralnością.
Im wyższy indeks prędkości tym lepsza przyczepność i większa ścieralność (czyli szybciej się zużywa)

Jacek6 - 2017-03-12, 18:59

A to jest ciekawa teoria. Jeszcze jej nie słyszałem ...
soft - 2017-03-12, 19:01

Mi tak powiedział gość od opon. Myślę, że to prawda.

Teraz szukam na internetach tego tematu .... i niektórzy twierdzą że to mit.
Więc nie ufajcie mi w 100%

Dariow - 2017-03-12, 21:32

Ile osób tyle opini więc pozostaje instrukcja obsługi i założyc dedykowane przez Yamahe a tam z tego co pamietam są Bridgestony i Dunlopy
MARSINUS - 2017-03-13, 15:13

Bardziej mi chodziło o indeks związany z masą vel oplotem specjalnie dla ciężkich motocykli nie pamiętam dokładnie jaki to był symbol niż o indeks prędkości bo Royalem szło zamknąć budzik i szła dalej więc... :D
Dariow - 2017-03-13, 21:26

Przód jest 71H a tył 74H plus oznaczenie B czyli wzmocniona
Jacek6 - 2017-03-13, 21:36

Ale to B chyba tylko na tył ? Czy obie ?
Dariow - 2017-03-13, 21:39

Tylko tył
Fizyk - 2017-03-14, 08:45

Dzięki za wątek bo też muszę zmienić tył i wnioskuję z powyższego żeby brać
Dunlop D404 150/90 B 15 Czy ktos poza MARSINUSem miał z nimi jakieś przygody (może faktycznie nie maiły B)?
Macie może namiary na zakup w fajnej cenie?

teper - 2017-03-14, 10:51

Jesli chodzi o dunlop maja najgorsza opinie idzcie w michalin lub avon ( osobiscie jezdze na nich 5 sezonow i jestem bardzo zadowolony)
MARSINUS - 2017-03-14, 12:00

No moja D404 tego oznaczenia że wzmocniona nie miala i szybko nad wyraz się zużyła była. Tyle, że z tego co czytałem to wzmocnienie to wzmocniony oplot a nie mocniejsza guma ;/
Fizyk - 2017-03-15, 20:22

No to wróciłem do punktu wyjścia czyli każdy swoje chwali może poczekam na inne opinie i dopiero średnią wyciągnę
MARSINUS - 2017-03-16, 13:46

Fizyk nie ma co kombinować jak nie w Michelin bo jest problem z przodem w oryginalnym rozmiarze to idź w Avona ewentualnie Brigestone a jak budżet szczuplejszy to Shinko.
teper - 2017-03-16, 14:52

Bierz avona super opony
Fizyk - 2017-03-16, 18:46

Dobra dzięki Panowie czyli na tą chwilę avona jak nie będzie głosów przeciw to się w tym kierunku ogarnę.

Oszczędzać na oponkach panowie nie wolno to najważniejsza część moto bo tylko ona ma kontakt z podłożem (więc hamowanie, przyspieszanie i skręcanie na lipnych jest utrudnione). Mój brat kupił kiedyś moto na Chińskich i jak popadało miał problem jechać prosto :shock: Hmm załączył mi się chyba tryb wykładu ;)

marecki - 2017-03-16, 18:47

teper napisał/a:
Bierz avona super opony


Powiedz coś o nich . Też szykuję się do zmiany .

teper - 2017-03-16, 20:06

marecki AVON-y to opony angielskie bardzo popularne w Niemczech choć znam dużo ludzi szczególnie jeźdźących na VTX którzy na nich jeźdźą . Ja VTX 1300 jeździłem 5 sezonów a teraz mam Avony w 1800.
Bardzo dobre zachowanie w czasie deszczu , kleją się do drogi złego słowa nie mogę powiedzieć.
Oczywiście w czasie ładnej pogody też nie ma problemów .

Dużo osób jeźdzących na vtx miało ten sam problem z oponami Dunlop D404 a mianowicie nie równo się wycierała przednia opona i gdzieś czytałem , że są to opony na USA a tam są zupełnie inne drogi.

spajk77 - 2017-03-17, 01:36

cobry od avon'a drugi sezon. po 9kkm pierwszego sezonu zuzycia prawie nie widac.
Tynio - 2017-03-19, 09:32

Teper a jaki rodzaj Avon lub Michelin proponujesz? tył ma być wzmocniony- jakieś oznaczenie ?? ??
teper - 2017-03-19, 19:03

ja mam przód:

Avon AV71 Cobra 150/80 R17

Parametry opony Rozmiar:150/80 R17
Indeks prędkości:H = max 210 km/h
Indeks nośności:72 = max 355 kg
Sezon:LetnieOś pojazdu:Przód
Rodzaj opony:Bezdętkowa
Typ:Motocykl cruiser/chopper

tył:
Avon AV72 Cobra 180/70 R16

Indeks prędkości:H = max 210 km/h
Indeks nośności:77 = max 412 kg
Sezon:Letnie
Oś pojazdu:Tył
Kraj produkcji:Wielka Brytania
Rodzaj opony:Bezdętkowa
Typ:Motocykl cruiser/chopper

[ Dodano: 2017-03-19, 19:05 ]
ważny jest index nośności i tyle lekkie to nasze motocykle nie są

Jacek6 - 2017-03-19, 19:23

Kraju produkcji dla przodu nie podałeś ;-)
teper - 2017-03-19, 19:32

bo nie było w opisie na oponeo ;p
Tynio - 2017-03-19, 20:15

ok. Dzięki . Zobaczę jak z dostępnością...
marecki - 2017-03-20, 19:35

teper napisał/a:
Dużo osób jeźdzących na vtx miało ten sam problem z oponami Dunlop D404 a mianowicie nie równo się wycierała przednia opona i gdzieś czytałem , że są to opony na USA a tam są zupełnie inne drogi.



Teper też tak miałem w VTX1300 na D404. Przyczyną tego zużycia jest raczej tylko jedna tarcza hamulcowa .

teper - 2017-03-20, 21:09

marecki napisał/a:
teper napisał/a:
Dużo osób jeźdzących na vtx miało ten sam problem z oponami Dunlop D404 a mianowicie nie równo się wycierała przednia opona i gdzieś czytałem , że są to opony na USA a tam są zupełnie inne drogi.



Teper też tak miałem w VTX1300 na D404. Przyczyną tego zużycia jest raczej tylko jedna tarcza hamulcowa .



nie sądzę aby winą była tarcza bo opona złozywała się bardziej po prawej stronie a tarcza jest po lewej

marecki - 2017-03-21, 22:31

teper, u mnie było to po stronie tarczy ...
Tynio - 2017-04-06, 10:22

Niestety Michelin Commander II do mojego moto rozmiar nie dostępny. Więc rozważam Pirelli MT 66 Route, Bridgestone Exedra Max.
Co do Avon Cobra boje się że w tym moto zbyt sportowo będą wyglądały.
Co najlepiej wybrać ?? ??

sagittarius - 2017-04-06, 12:21

Tynio, ja mam w Stratolinerze Avony i jakoś ducha sportowego w nim nie widać (no chyba że manetkę odkręcę ;) )

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group