YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Podłączenie przycisk switch i reset obsługa licznika xv 1900

Leonn - 2017-03-08, 09:46
Temat postu: Podłączenie przycisk switch i reset obsługa licznika xv 1900
Witam - nie patrzyłem jeszcze w angielskiej wersji instrukcji bo nie wiem jeszcze jak tam wynaleźć mój problem poza tym troche gorzej z angielskim u mnie; a mianowicie nie mam schematu jak podłączyć przycisk switch (konsola) i reset (przy raczce sprzegla) do obslugi licznika bo mam tylko puste otwory. Ktoś wymontował przycisk z konsoli a w rączce jest z tym że nie działa i też nie wiem gdzie i jak ma być on podłączony. Do tego nie mogę się doszukać przekaźnika rozrusznika i miejsca wpięcia głównej masy do silnika czy po prostu masa podłączona do zbiornika oleju na silnik przenoszona jest tylko tym punktem
MARSINUS - 2017-03-08, 13:13

Z innej beczki zapytam, widziałeś to przed zakupem ?

Zbiornik był malowany ?

Raczej nikt tak sobie nie wymontowuje tego typu elementów :nie_wiem:

Leonn - 2017-03-08, 13:51

Tak widzialem nawet dostalem ten przycisk, zbiornik mial wteysk tak 4×4cm a poza tym zaden element nie malowany. Motocykl z pewnych rąk
Jacek6 - 2017-03-08, 13:55

Pewne ręce mówiły po co wymontowały te "klawisze" ?
MARSINUS - 2017-03-08, 13:59

zbiornik mial co ? ? ?
Leonn - 2017-03-08, 16:09

Przepraszam literówka. Zbiornik miał wtrysk farby o promieniu 4 cm. Tak mówił ze jak kopił to ten przycisk przy konsoli sie poluzował kable były odłączone juz wcześniej i położył tak go na półkę-nigdy go nie używał bo nigdzie nie znalazł jak to podłączyć tak jak ja


Z przełącznika wychodzą dwa przewody może miał by ktoś możliwość podnieść osłonę konsoli i zobaczyć gdzie podłączyć te kabelki - wstawiam zdjęcia opisywanych dwóch przełączników

tygrys - 2017-03-08, 18:39

Ja będę w sobotę zdejmował zbiornik (czyszczenie KiN) więc konsolę muszę podnieść , jest tylko taki problem , że w moim jeden przycisk jest przy sprzęgle , a drugi przy hamulcu - to ten co u Ciebie jest na konsoli.. Ale może Ci coś podpowiem . Z konsoli wychodzą trzy wtyczki : o ile mnie pamięć nie myli , dwie mniejsze na 4 piny i większa na sześć - sprawdź która jest wypięta lub w ogóle brak i będzie to ta od przycisku na konsoli. Co do tej przy sprzęgle , to musiał bym rozebrać obudowę przełączników lewą i sprawdzić po kolorach i opisach na kablach jak tam jest podłączone .
soft - 2017-03-08, 21:53

Ja Ci pomogę przeczytać schemat - bo tylko tak będziesz miał informację pewną, a nie "zgadywaną"
1. musisz mieć service manual - oczywiście w j.angielskim bo innego nie ma.
2. otwórz SM na stronie 440 (XV19SW(C)/XV19W(C)/XV19MW(C)/XV19CTSW(C)/XV19CTW(C)/XV19CTMW(C) 2007 WIRING DIAGRAM)
interesuje nas ta strona i następna z opisami.
w/g opisów na stronie następnej nasze urządzenia to:
- 41.Reset switch (przycisk na konsoli) reset - kasowanie, switch - przełącznik
- 58.Select switch (przycisk w manetce) select - wybór, switch - przełącznik

teraz zlokalizuj to na schemacie ze strony poprzedniej czyli 440
zauważ że reset switch podłączony jest przewodem zielono - czarnym, który idzie do przełącznika select switch nr 58 i tam przechodzi w kolor żółto - zielony, następnie idzie do urządzenia nr 40 czyli do multi function meter (wyświetlacz multifunkcyjny)
(zwróć uwagę też na czarną wtyczkę trójkątną po prawej stronie elementu nr 40) fizycznie ona jest pod chromowaną osłoną licznika ..... (powinna być)

Leonn - 2017-03-09, 01:41

Dzięki już mi to dużo pomaga - jutro przeanalizuje - tylko co z drugim kablem przełącznika z konsoli... jak narazie dodam zdjecie wtyczek - jedna jest wolna z 3 kablami
tygrys - 2017-03-09, 08:29

No i w tą wolną powinna pasować wtyczka od tego przełącznika w konsoli - zdjęcia przełącznika zrobiłeś tak , że nie widać wtyczki (czy w ogóle jest?).
Leonn - 2017-03-09, 08:40

Nie nie właśnie nie ma wtyczki na przełączniku. Zarobie wsówki i podepne z tym ze gniazdo jest na 3 przewody a z przelacznika wychodza dwa
kusy - 2017-03-09, 14:27

Przełącznik z konsoli jest podłączony bezpośrednio do licznika. Szukaj w tej wiązce koszulki z obciętymi kablami.
tygrys - 2017-03-09, 16:48

kusy napisał/a:
podłączony bezpośrednio do licznika


Jesteś pewien ? do zdjęcia konsoli trzeba wymontować przełącznik? bo jak inaczej - wydaje mi się , że to jednak musi być po wtyczce - może się różnić między modelami umiejscowienie tego wyłącznika , na konsoli lub , jak u mnie na obudowie przy hamulcu , ale licznik - wiązka też musi być inny , bo u mnie wszystkie kable z licznika idą do wtyczek i w tedy podnosisz konsolę , wyciągasz wtyczkę i zdejmujesz razem z przełącznikiem .

Leonn - 2017-03-09, 19:32

To gniazdo z 3 przewodami w 4-pinowej białej obudowie idzie bezpośrednio od licznika a dzisiaj znalazlem jeszcze jedno wolne gniazdo czarne trójkątne z prawej strony zbiornika pod konsolą z dwoma przewodami zielono żółtym i zielono czarnym tez do niczego nie podłączone. Wie ktoś od czego to?
kusy - 2017-03-09, 20:10

tygrys napisał/a:
wydaje mi się , że to jednak musi być po wtyczce


Sory,ale ja twoje "wydaje" obalam swoim "sprawdziłem".

tygrys - 2017-03-09, 20:47

Leonn napisał/a:
Wie ktoś od czego to?


W sobotę , jak pisałem zdejmę zbiornik i postaram się to "rozjaśnić". Wychodzi na to , że są tam cztery wtyczki (pamięć jednak zawodna jest) a rozbierałem to co najmniej kilka razy. Czy pokazuje Ci stan paliwa? jedna z tych wtyczek na 2 piny jest od poziomu paliwa i kabelki "biegną" pod spód zbiornika.

Leonn - 2017-03-09, 22:52

Tak wskaźnik paliwa działa (pamiętajcie że to wersja USA mogąca się różnić co do ilości wtyczek od wersji EU - rozmieszczenie przycisków reset i switch różne ale podłączenie powinno być raczej takie samo do licznika)

czyli reasumując ja mam 5 wtyczek z czego dwie odłączone (wpięte w otwory z przodu zbiornika - opisuje od lewej)

-trójkątna biała 3 piny 2 przewody (podłączona) - bodajże ta od stanu paliwa
-prostokątna czarna 6 pinów 6 przewody (podłączona)
-prostokątna biała 6 pinów 6 przewody (podłączona)
-kwadratowa biała 4 piny 3 przewody (nie podłączona)
-trójkątna biała 3 piny 2 przewody (nie podłączona)

tygrys - 2017-03-10, 08:25

Postaram się opisać , jak Ty od lewej itd. Ja mam też wersję USA.
wemar - 2017-03-10, 08:32

Leonn napisał/a:
... pamiętajcie że to wersja USA mogąca się różnić co do ilości wtyczek od wersji EU ...

Wersje amerykańskie od europejskich różnią się przede wszystkim wiekością zniszczeń powypadkowych. W żadnym jednak wypadku nie mogą się różnić od schematu do danej wersji. Jeśli rzeczywista instalacja nie pasuje do schematu z danej wersji, to tym gorzej dla instalacji, bo świadczy to jedynie o tym, że motocykl był powaznie i byle jak odtwarzany.

Tak jak poradzono wcześniej - ściągaj dokumentację i tam masz wszystko czarne na białym, jak ma być podłączone. Jest bowiem spore prawdopodobieństwo, że skoro wcześniej nie podłączono przycisku, to jest od innej wersji motocykla.
Tak swoją drogą, to olałbym ten przycisk i w pierwszej kolejności zrobił dokładną inspekcję motocykla, bo pod bakiem i osłonami może się kryć jeszcze jakaś niespodzinaka i to mająca wpływ na bezpieczeństwo, a nie na mało istotny aspekt obsługi drogomierza.

soft - 2017-03-10, 15:44

Tu masz schemat z tymi wtyczkami.
Leonn - 2017-03-10, 16:15

Tak ten schemat widziałem ale nie umiem rozszyfrować tego połączenia (41- reset switch), z przełącznika oryginalnego z yamahy wychodzą dwa przewody zielono-czarny (widoczny na schemacie) i zielono czerwony którego tam znaleźć nie umiem - a na schemacie przełącznik wpięty jest równolegle tak jak by z niego wychodziły dwa zielono czarne przewody i również dwa zielono czarne przewody miały by wchodzić do głównej wtyczki licznika a takich nie ma.

Poczekam do soboty jak kolega "tygrys" rozbierze i zobaczy jak jest u niego to spróbuje podłączyć w ten sam sposób a jak nie to dam sobie spokój z tym przełącznikiem i nie będę montował chyba że znajdę wyjaśnienie na amerykańskich stronach

Co do wcześniejszej wypowiedzi kolegi "wemar" to motocyklem jeździł wcześniej kolega dwa lata który mieszka 500m ode mnie - cięższy ode mnie i jeździł z plecaczkiem - max prędkość jaką osiągnął 180 km/h - nigdy nic się nie działo, nie ściągało poza tym jak on kupował to też odpowiednio sprawdził przed zakupem. Ja po zakupie spędziłem dwa całe popołudnia na rozkręcaniu i sprawdzaniu wszelakich zakamarków i nic podejrzanego nie znalazłem za małymi nieistotnymi szczególami

[ Dodano: 2017-03-11, 01:37 ]
W końcu po kilku godzinach poszukiwań znalazłem schemat od mojego motocykla z moimi kolorami przewodów. Myślałem że schematy różnych wersji xv1900 niczym się nie różnią a jednak różnice są. Czekam na relacje z oględzin "tygrysa" a jeżeli sie nie uda jego sposobem podłączenia to podłącze według tego schematu

[ Dodano: 2017-03-11, 10:36 ]
Fakt że pierwszy schemat jest do przycisku umieszczonego w konsoli a drugi do przycisków umieszczonych po prawej i lewej stronie kierownicy ale drugi schemat przynajmniej zgadza sie z liczbą doprowadzonych przewodów do licznika, kolorami przewodów i wtyczka jest kwadratowa z 3 przewodami jak u mnie i tu też zgodność kolorów.

kusy - 2017-03-11, 10:47

Wielkie dzięki za olanie Moich wskazówek ;p Widzę ,że uprawiacie zasadę "myślę,więc powinno tak być" Powodzenia.
tygrys - 2017-03-11, 11:12

Podniosłem zbiornik - filtr już czysty suszy się przed oliwką .
Zrobiłem zdjęcie jak te gniazda wyglądają po odłączeniu wszystkich wtyczek (inaczej nie podniesie zbiornika) - mam problem , bo jak zwykle nie potrafię wstawić tu zdjęcia . W profilu masz maila - prześlę Ci z tel. na maila.
U mnie jest też pięć wtyczek - jedna jest widoczna po podniesieniu zbiornika . Trzy podłączone są do licznika , jedna 2 piny kabel zielony i czarny do zbiornika (poziom paliwa) i jedna ta widoczna po pod.zbior. 3 piny kable:niebieski , różowo-żółty , czarno-niebieski. Wynotowałem też kolory wszystkich kabli do poszczególnych wtyczek - cały czas "mówię" o wtyczkach które są przy motocyklu , we wiązce mocowane do blachy przy zbiorniku na te sztyfty w otwory.
Patrząc na wtyczkę gdzie sztyft do wpięcia jest na dole , podaję kolory od lewej zaczynając od dolnego rzędu - trochę to skomplikowane , ale uważnie analizuj to zakumasz lol
I te trzy które idą do licznika , bo 2 już opisałem wyżej.
Druga z lewej:(jak na moim zdjęciu) czarna , 6 pin , jeden wolny:dolny rząd-wolny , czarny , zielony
górny rząd:czerwono-zielony , zielono-biały , żółto-niebieski.
Trzecia z lewej:biała 6 pin: dolny rząd - brązowy , niebiesko-biały , czerwono-bialy
górny rząd:ciemna zieleń , niebieski , żółty.
Czwarta z lewej:4 pin jeden wolny:dolny rząd-wolny , zielono-czarny
górny rząd:zielono-czerwony , zielono-żółty.
Może coś ci pomoże , moje wtyczki mogą być zamienione miejscami przy mocowaniu , bo zdejmowałem lampę , a wtedy trzeba wszystkie wtyczki wyciągnąć - pomylić ich nie można , bo nie wejdą po zamianie - powodzenia - masz co rozgryzać.

DRAGON - 2017-03-11, 11:27

tygrys, http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=16290
soft - 2017-03-11, 11:55

Może wiecie od czego zależy umieszczenie przycisku resetującego licznik - w konsoli a w manetce prawej.
Ja ma w konsoli środkowej (stratoliner 2008 usa)

tygrys - 2017-03-11, 13:21

Zauważyłem , że większość motocykli XV 1900 w wersji chromowanej , czyli silnik , lampa i cały przód w chromie ma w konsoli , ale to nie reguła , bo mój serdeczny przyjaciel ma w chromie i obydwa przy kierownicy lol dla mnie czarna magia od czego zależy lol

DRAGON wszystko cacy , próbowałem kilka razy , ale dałem sobie spokój - moje pokolenie po czterdziestce wchodziło w komputery i wielu doskonale sobie radzi , ja natomiast opanowałem w "wersji podstawowej" że tak powiem obsługę tego wynalazku lol

kusy - 2017-03-12, 10:14

Ja mam 2013 i sterowanie jest konsola i lewa strona kiery.
tygrys - 2017-03-12, 10:30

Właśnie , może rocznik ma znaczenie , kolega ma 2007r. w chromie USA o którym wspominałem wyżej i obydwa w kierownicy . Być może od roku 2008 robią w konsoli swich?
soft - 2017-03-12, 15:28

Mam wielką prośbę. Sprawdźcie, jeżeli macie zdemontowaną środkową konsolę czy znaczek yamahy jestr przyklejony czy na śrubki (czy da się go zdjąć).
Tak sobie wymyśliłem, że okleję konsolę czarną foli matową.

kusy - 2017-03-12, 16:50

Jest przyklejony
Leonn - 2017-03-12, 21:07

Faktycznie kusy ma rację - podejrzałem dzisiaj u znajomego i przewody idą z przełącznika konsoli bezpośrednio do licznika i później wracają przewody do wtyczek które u mnie są wolne z tym że u znajomego w stratolinerze z tego samego rocznika były tylko 4 wtyczki brak kwadratowej białej ale za to połączona trójkątna czarna która u mnie jest pusta - przycisk u niego działa ale nie chciałem przecinać izolacji więc to podejrzenie nic mi tak na prawdę nie dało... jutro jeszcze raz na spokojnie posprawdzam przejścia kabli

nie chce podłączać nic puki nie będę na 100% pewny żeby czegoś nie spalić...

[ Dodano: 2017-03-14, 01:53 ]
Witam

Problem prawie rozwiązany - przycisk switch już działa pozostał jeszcze reset ale opisze jak rozwiążę temat do końca

za to mam jeszcze jeden problem jak upchać przewody w lampie przedniej żeby zamkąć ją i przykręcić - 2 godz się męczyłem i nie mogę ich upchnąć by móc złożyć całość

kusy - 2017-03-14, 14:23

W lampie powinna być blacha przykręcana na dwie śruby. Za tą blaszką schowana jest cała instalacja.
Leonn - 2017-03-14, 15:31

A u mnie jest tylko taki szeroki pas na rzep ale instalacja wypycha lampe a nie chce na sile dociskac - mogl by ktos zrobic zdjecie jak wyglada ta blacha i jak ulozone sa te przewody w lampie? Dzisiaj zakupiony nowy olej swiece filtry ale jak tu jezdzic bez zlozonej lampy ;-)
kusy - 2017-03-14, 17:25

Instalacja jest schowana w tym pasie i dociśnięta blaszką. Jest to element nr 21
soft - 2017-03-14, 22:43

Ja w lampie upchałem jeszcze całkiem niemały immobiliser.
Leonn - 2017-03-15, 10:34

Witam problem podłączenia przełączników rozwiązany.

Przyciski należy podłączyć według schematu umieszczonego powyżej (schemat z zielono czerwonym przewodem wychodzącym z jednego z przełączników) wskazówka druga i bodajże błąd w schemacie to to że w oryginalnej wtyczce licznika nie ma przewodu zielono czarnego do którego powinny być podłączone dwa przewody zielono czarne po jednym od każdego przełącznika więc te przewody należy podłączyć do przewodu czarnego wychodzącego z licznika

przewody w lampie ledwo upchnąłem lekko wysuwając od tyłu całą grubą wiązkę przewodów - nie obyło się bez siłowego dociśnięcia klosza bo wielu staraniach i ułożeniach przewodów i tak brakowało miejsca około 1 cm

Temat rozwiązany. DO zamknięcia
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi

[ Dodano: 2017-03-17, 10:07 ]
Wracając do tematu ma ktoś może rozpiskę po polsku jak wejść w tryb serwisowy/diagnostyczny i opis co odczytać na jakich kodach jakie wartości?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group