YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zakup - Doradźcie..przesiadka z DS650 na Stratoliner 1900

Leonn - 2017-03-03, 23:54
Temat postu: Doradźcie..przesiadka z DS650 na Stratoliner 1900
Witajcie

Przyszedl czas na planowaną zmianę moto po 4 latach jazdy DS650- fakt że zostaje przy Yamaszce i teraz moje pytnie odnośnie wrażeń z jazdy stratolinerem 1900 - mam mozliwosc kupic od sasiada lecz mam kilka obaw czy dam rade go prowadzić przy tak wielu zmianach jakie napotkam po przesiadce z DS 650 Classic

Mój wzrost 176 waga 94 kg

Każda opinia mile widziana

WADERA - 2017-03-04, 06:19

to jak przesiadka z malucha do mercedesa ;p
pewnie, że dasz radę ;D
1900 ciut szybciej jedzie i ma hamulce ;p

Ja przesiadłam się z 650 na 1300 i nie było kłopotu, ale fakt czuje się respekt do maszyny

Powodzenia

Merlin - 2017-03-04, 07:25

Ja przesiadłem się z 1100.
1900 nie jest zbyt przyjazny na ciasnych zakrętach i trzeba je pokonywać na półsprzęgle ale prowadzi się fajnie.
Jak pisała Wadera, wymaga respektu, zresztą jak każdy motocykl. :D

Leonn - 2017-03-04, 08:49

Dzięki za odpowiedzi - w tym tygodniu umówię się na oględziny a dzisiaj przejadę się Midnightstarem 1300 dla porównania. Jedyne co jeździłem to DS1100 custom. Moje obawy są nie ze względu na dużą moc a na ciężar tego motocykla, do tego jazda z plecaczkiem i bagażami przy mojej posturze i wzroście. Nie znam zachowania tego motocykla ale wiem że cholernie mi sie podoba ta lokomotywa

jak możecie wpiszcie w komentarzach wzrost waga będę miał porównanie z tym co w komentarzu. Słyszałem że jak poniżej 165 cm wzrostu to ciężko manewrować i odpychać się ciągnąc maszynę do tyłu np na parkingu a ja zaledwie 10 cm wyższy

grzechu - 2017-03-04, 08:49

Merlin, ty przestań się bać bo sprzęgło spalisz ,
Stratoliner to maszyna oczywiście dużo cięższa i dlatego budzi respekt ale przecież jej nie nosisz natomiast żadnym moto nie dałem tak podest ami jak lokomotywa .
Dla mnie jedyna wada to biegi którymi non stop trzeba mielic w górę i w dół
poza tym na kon i naprzód

Merlin - 2017-03-04, 09:13

No właśnie Grzechu, chodziło mi o to ciągłe mieszanie biegami, dlatego napisałem o półsprzęgle, choć na bardzo ciasnych zakrętach (np trasa Transfogarska) dla mnie nie było możliwe nie używać półsprzęgła.

[ Dodano: 2017-03-04, 09:14 ]
Leonn napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi - w tym tygodniu umówię się na oględziny a dzisiaj przejadę się Midnightstarem 1300 dla porównania. Jedyne co jeździłem to DS1100 custom. Moje obawy są nie ze względu na dużą moc a na ciężar tego motocykla, do tego jazda z plecaczkiem i bagażami przy mojej posturze i wzroście. Nie znam zachowania tego motocykla ale wiem że cholernie mi sie podoba ta lokomotywa

jak możecie wpiszcie w komentarzach wzrost waga będę miał porównanie z tym co w komentarzu. Słyszałem że jak poniżej 165 cm wzrostu to ciężko manewrować i odpychać się ciągnąc maszynę do tyłu np na parkingu a ja zaledwie 10 cm wyższy


Czy będziesz ważył 110 czy 130 kg, jak Ci się 1900 za mocno przechyli to tylko trzeba zeskoczyć i obserwować jak upada :D

arkady007 - 2017-03-04, 10:04

Ja bym Ci doradził następujące tematy:
1. siłownia siłownia i jeszcze raz siłownia (będzie potrzebna i to na pewno) ;D
2. Przesiadasz się na lokomotywę i będziesz musiał bardzo uważać
3. Zaszczep w sobie bardzo dużo pokory (1900 drze do przodu niewyobrażalnie)

No i przede wszystkim miłej jazdy :roll:

andrzejnow666 - 2017-03-04, 11:07

Bierz i się nie zastanawiaj. Ja się przesiadłem z 1100 i jestem b. zadowolony. Przez niski środek ciężkości prowadzi się lepiej niż 1100, to z mieszaniem biegami to niestety prawda, ale po jakim czasie się przyzwyczaisz. Jak się pomyśli w czasie parkowania to i o masie tego motocykla nie trzeba będzie specjalnie pamiętać. Pamiętać za to trzeba by trzymać się kiery bo ciąg ma niewyobrażalny :) :) :):)
Wzrost 195 cm, a waga 115 kg

tqmeh - 2017-03-04, 11:33

Leonn, dasz radę ! a to że się obawiasz tylko Ci pomoże
Mamy podobny wzrost i wagę, po nastu latach nie jeżdżenia wsiadłem na MS-a 1300 i dałem radę, powoli i bez ruminowania
Powodzenia

Jacek6 - 2017-03-04, 12:37

Ruminowanie to omijanie min w roomie ?
tqmeh - 2017-03-04, 18:48

Jacek6, literówka wyszła Tobie się nie zdarza nigdy.....
sly1078 - 2017-03-04, 19:59

Ważę 94 kg (same mięśnie ;D ) 178 cm wzrostu, 35000 km doświadczenia na XVS 650 Custom. Wsiadłem na lokomotywę i od razu poczułem się dobrze na tym sprzęcie po 50 km przeciskałem się w korkach jak na skuterze. Dodam że łatwiej prowadzi się niż XV 1700. Przejechałem 1000 km tym motorem i mam tylko jedno zastrzeżenie- wtrysk
PrzemekN - 2017-03-04, 22:46

sly1078 napisał/a:
Ważę 94 kg (same mięśnie ;D ) 178 cm wzrostu, 35000 km doświadczenia na XVS 650 Custom. Wsiadłem na lokomotywę i od razu poczułem się dobrze na tym sprzęcie po 50 km przeciskałem się w korkach jak na skuterze. Dodam że łatwiej prowadzi się niż XV 1700. Przejechałem 1000 km tym motorem i mam tylko jedno zastrzeżenie- wtrysk


A w czym Ci przeszkadza wtrysk? Według mnie, to zaleta, a nie wada, szczególnie przy tak zaawansowanym technicznie motocyklu

soft - 2017-03-04, 23:13

Ja przesiadłem się kilka lat temu z xvs100 na xv1900 i oto moje spostrzeżenia:
xv1900
-prowadzi się łatwiej w zakrętach, łatwiej się go wyprowadza z zakrętu
-jest bezpieczniejszy przy wyprzedzaniu,
-schodzi dużo niżej w zakrętach (do tarcia podestami)
-nie trzęsie
wady:
- mały zbiornik, na autostradzie to porażka.
- trzeba parkować z głową, tak żeby można było wyjechać do przodu.
- nie zawracać w ciasnych ulicach.
Jeżeli chodzi o trasę Tranfogaraską to zakręty na niej są jak na autostradzie.

aaaa zapomniałem. srać na wszystko. kup go tylko dla klaksonów. są tego warte!

sagittarius - 2017-03-05, 09:19

No to wychodzi na to że jako jedyny tu z wypowiadających się przesiadłem się z 650 custom na xv 1900 i napiszę że... zaje.....fajnie!!! A teraz parę faktów:
1. po pierwsze primo jak już ktoś wspomniał - dobra obserwacja terenu podczas parkowania bo skubanej nie wypchasz sam z dziury np. na polance zlotowej
2. ciasne skręcanie np. do posesji/zawracanie pod górkę cz z, uważać warto bo cię może (nie musi) przegibnąć ;)
3. zupełnie inna jazda w moim przypadku zmiana przedniego koła z wąskiego na szerokie po prostu bajka na frezowanym asfalcie, w koleinach - waga swoje robi i lokomotywa zupełnie inaczej się zachowuje, bezpieczniej
4. komfort jazdy - dla mnie to była zmiana z taboretu na fotel
5. waga a zarazem środek ciężkości bez porównania - 100 razy bezpieczniej
6. komfort dla plecaczka
7. podziw innych motocyklistów jak i przechodniów :yahoo:
8. a na koniec jedna jedyna jak dla mnie wada.... jak chcesz pogonić i na autostradzie podkręcisz manetkę to... no cóż coś za coś :D boli w portfelu ;)
Więc jak widzisz zero minusów ;) same plusy :D brać i jeździć!!!

ciecio - 2017-03-05, 10:24

Przeczytaj ten mały test.
Kobietka dała radę to i Ty też dasz.
http://www.motocaina.pl/a...elmen-4807.html

Leonn - 2017-03-05, 12:43

Bardzo pomogliście mi tymi komentarzami. Jutro jadę na oględziny i mam nadzieje będzie zakup... dzisiaj jeszcze do wieczora mam czas żeby doczytać na co zwrócić uwagę przy zakupie tego motocykla i jutro pochwale się lub wpadnę w depresje jak okaże się już nie aktualny...
soft - 2017-03-05, 19:09

Zwróć uwagę na główkę ramy - czy nie było coś kombinowane.
Niech cię nie zwiodą troszkę "kiepskie" spawy - w zasadzie takie byle jakie mają być)

Drivers - 2017-03-05, 21:14

Hej, nie ma co się zastanawiać, ja miałem VL 800 teraz MS 1900 to jest bajka. Zastanawiałem się bo ciężki, duży, ale po pierwszej próbnej jeździe powiedziałem że biorę.
Mój wzrost 174cm waga 85kg

Leonn - 2017-03-05, 21:19

trzymajcie kciuki.... oby sie udalo bo depresja murowana jak cos poljdzie nie tak
sly1078 - 2017-03-06, 07:00

PrzemekN, patataj patataj patataj ;D
filipesku - 2017-03-06, 08:02

Drivers napisał/a:
Mój wzrost 174cm waga 85kg


Masz nadwagę... ;D

Bienial - 2017-03-06, 09:04

Wychodzi na to, że jestem mikrusem ;p , który ujeżdża lokomotywę (170 cm w kapeluszu ;D , 83 kg wagi, i do tego sercowiec :beczy: ;d ). I daję radę, często z plecaczkiem.
Leonn bez problemu dasz radę, a wrażenia bezcenne ,jeden warunek-rozsądek. LWG.

filipesku - 2017-03-06, 09:08

Bienial, bo to wszystko przez to pieprzone BMI...
ttom - 2017-03-06, 12:28

filipesku napisał/a:
BMI

Chętnie bym zmienił jego definicję... lol

A żeby nie było OT... ;)
Po 4 latach na 650 spokojnie dasz radę. Na pierwsze moto taką maszynę każdemu bym odradzał. Sam przesiadałem się z DS650 na RS1700 po dwóch sezonach - zero problemów, nieskończona frajda... ;D

Bienial - 2017-03-06, 12:36

filipesku, co mi tam BMI, to prawie jak moje inicjały ;p ;D ;D
Drivers - 2017-03-06, 13:47

filipesku napisał/a:
Drivers napisał/a:
Mój wzrost 174cm waga 85kg


Masz nadwagę... ;D


ehhe, ale lekkąąąąą :)

Leonn - 2017-03-06, 19:23

Udało się. Od dzisiaj jestem również szczęśliwym posiadaczem Stratolinera 1900. W weekend pojeżdżę to powiem coś więcej - dzisiaj tylko namiastka z jazdy ale już wiem że odpowiada mi ten motocykl. Troche gorzej z przepchnięciem na parkingu ale i tutaj daje rade.
Merlin - 2017-03-06, 19:56

No i gratulacje ;D
ROBERT72 - 2017-03-06, 21:03

Leonn, gratulacje :koksik: Gratuluję decyzji i maszyny :ok:
Romuald - 2017-03-06, 21:17

Gratki!!! Czekamy na fotki :)
rafalbcom - 2017-03-06, 21:34

Dodam swoje 3 grosze 175 wzrostu 77 kilo wagi, jak koledzy wcześniej piszą, parkowanie z rozmysłem uwzględniając to by wyjeżdżać do przodu. W poprzednim sezonie przesiadłem się z xvs1300, przepaść ogromna, silnik to szczyt precyzji, maszyna gotowa wyrywać drzewa z korzeniami, wyprzedzając w grupie zdarzało mi się najeżdżać na błotnik kolegom, a tylko lekko przekręciłem manetkę. Dodam ze poprzedni sezon to był bez modyfikacji, obecnie startuje z filtrem kn wydechami Freedom performance i i modułem do paliwa cobra pwrpro. Pierwsze testy niebawem. Wiele osób niższych z zagranicznego forum chwali wymianę tylnego kapcia na mimialnie mniejszy na wysokość a ciut szerszy z190/60 na 200/55. Ogólnie nie zamienił bym w życiu na żaden inny. Ale respekt do maszyny trzeba mieć. ;D
Leonn - 2017-03-06, 21:40

To moja niunia. 12 000 mil przelatane. Do zdjęcia zdjęta szyba. Dzieki za komentarze - dużo mi pomogły w podjęciu decyzji. A teraz zaczynam nowy rozdział na forum i gradobicie pytań - chociaz pierwsze co musze poszukac manuala w PL wersji.
tqmeh - 2017-03-06, 21:50

Gratuluje ! piękna ta Twoja Yadwinia ;D

Ws instrukcji pytaj tutaj http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=18191

Romuald - 2017-03-06, 22:03

Noooo piękna, jeszcze raz gratulacje.
sagittarius - 2017-03-06, 22:24

Gratulacje :ok: będzie Pan zadowolony ;)
soft - 2017-03-07, 01:33

Coś z mocowaniem tablicy nie ... teges.
Leonn - 2017-03-07, 01:54

Dobrze zauwacyles mocowanie tablicy jest zdjete i tablica na szerokim pasku gumy przykrecona bezposrednio do blotnika przez poprzednika - troche zle bo tablica tak nie ma podswietlenia wiec moze zaloze uchwyt. Bardziej mnie martwi że nie ma sterowania do konsoli- nie moge ustawic godziny ani zmienic mil na km - otwór pusty obudowie konsoli a drugi przycisk w raczce sprzegla jest ale nie dziala
Tatuś - 2017-03-07, 07:26

Ładna maszynka, gratulacje :ok:
kacmar - 2017-03-07, 11:55

Gratuluje, niech służy :)
Kita - 2017-03-07, 12:19

Piękna sztuka Leonn!
Też mi się marzy taka przesiadka, tzn. bardzo mi się podoba Stratoliner, ale wydaje mi się że w moim przypadku jazda na 1,9 to zbyt duża pojemność.
Gratuluję! Niech służy!

Ryszard1962 - 2017-03-07, 14:14

Piękny sprzęt , gratulacje z nabytku
WADERA - 2017-03-07, 17:06

Śliczna gratulacje ;D ;D
rafalbcom - 2017-03-07, 18:13

Leonn napisał/a:
Dobrze zauwacyles mocowanie tablicy jest zdjete i tablica na szerokim pasku gumy przykrecona bezposrednio do blotnika przez poprzednika - troche zle bo tablica tak nie ma podswietlenia wiec moze zaloze uchwyt. Bardziej mnie martwi że nie ma sterowania do konsoli- nie moge ustawic godziny ani zmienic mil na km - otwór pusty obudowie konsoli a drugi przycisk w raczce sprzegla jest ale nie dziala


Jakbyś mocno potrzebował mam oryginalne mocowanie tablicy w stanie bdb

caesar - 2017-03-07, 19:30

Gratulacje :okok:
sly1078 - 2017-03-07, 19:36

no śliczny a tablicę bym zostawił jak jest
kapat - 2017-03-08, 11:08

Leonn piękna lokomotywa! Szyba niech lepiej zostanie w garażu ;D ;D ;D
skygge - 2017-03-08, 23:52

Fajny! Gratulacje!!!
ADi - 2017-03-09, 00:15

Leonn, gratuluję i niech dobrze służy!

Zapóźniona sprawa przesiadki. Ja zmieniłem DS110 na MS1900 i tak jak wszyscy wcześniej uważam, że przepaść. Pomimo gabarytów MS łatwiej i głębiej się kładzie w zakrętach. I tylko trzeba trzymać sie kierownicy !

Poprzedni właściciel, to fleja jakaś. Zaoszczędził na uchwycie tablicy i wywiercił otwory w w błotniku ? ! I że jemu nie brakowało tych przycisków ? Sprawdź wszystko dobrze, bo o ten motocykl trzeba dbać i wszystko robić na czas. Naprawy, części są dość drogie...

DRAGON - 2017-03-09, 07:16

Leonn, pękna maszyna ;D . Też szukam czegoś takiego dla siebie. ;p
Leonn - 2017-03-17, 10:28

Wczoraj chciałem rozgrzać maszynę przed wymianą oleju no i tak rozgrzewałem że zsiąść nie chciałem i zrobiło się 50 km było by pewnie więcej ale już palce u rąk zmarzły w rękawiczkach no i jazda była ze zdjętą szybą - to pierwsza moja poważniejsza jazda XV 1900 bo przy zakupie przejechałem może z 500 m tylko. Wrażenia bezcenne chociaż inne niż w poprzedniej XVS 650 - środek ciężkości na prawdę nisko ale przy wybieraniu zakrętów zauważyłem jakby lekką tendencję do łamania motocykla więc trzeba przytrzymać kierownicę ale to tylko delikatnie. Najbardziej obawiałem się gwałtownego omijania dziur przy tej masie ale przy mojemu zaskoczeniu lokomotywa omija je stosunkowo szybko i łatwo. Kolejną rzeczą jaką zauważyłem są głośniejsze trzaski przy zmianie biegów niż w XVS no i to że lokomotywa nie lubi niskich obrotów i przy jeździe po mieście trzeba redukować bieg dla płynniejszej pracy silnika.
Kristof_1990 - 2017-03-18, 11:10

No no gratuluje maszyny ! :) świetne cudo na fotce :D
Leonn - 2017-03-31, 22:43

jutro o 7 pierwszy wyjazd - cel Sandomierz i okolice 300 km w jedną stronę wracam w niedzielę więc jakieś 700 km trzepnę i będę się mógł wypowiedzieć więcej o walorach lub bolączkach lokomotywy
sly1078 - 2017-04-02, 21:27

no i?
sagittarius - 2017-04-03, 08:02

Sly taki zachwycony że do dziś pozbierać się nie potrafi :D
Bienial - 2017-04-03, 08:46

Sagi, dobre :hahahahaa: :hahahahaa: :hahahahaa:
Leonn - 2017-04-03, 16:43

No i prawie 700 km w weekend przejechałem można by rzec wypoczywając. Zupełnie inna kultura jazdy niż na poprzednim DS 650

Zalety
-brak bólu pleców/krzyża przy dłuższej jeździe
-spalanie 6,3-6,7 l/100km
-miękkie prowadzenie
-wręcz bajeczne wchodzenie w zakręty - ani razu nie mialem odczucia że chce wyrzucić mnie z zakrętu na zewnątrz
-w ogóle nie odczuwałem że jade po frezowanym asfalcie (na DS650 musialem się kontrolować i miałem wrażenie że jadę w koleinie)
-nie rzuca w koleinach (chociaż jakichś większych kolein nie napotkałem)
-jazdę na pół-sprzęgle po rondzie (bo inaczej podobno się nie da jak ktoś napisał) mogę wsadzić między bajki
-super hamulce
-jazda XV1900 po mieście to również sama przyjemność
- przednia lampa dobrze doświetla drogę

Wad jako takich nie mogę znaleźć jedyne co zauważyłem to głośniejsze ale precyzyjne przełączanie biegów, hamulce ostre tak że trzeba się pilnować bo łatwo zblokować przednie koło (Xv1900 aż się prosi o ABS) tak samo w drugą stronę trzeba uważać na gaz bo łatwo podczas jazdy zmielić tylnym kołem mowa o asfalcie nawet na dwójce to co dopiero przy drogach gruntowych lub zakurzonych asfaltowych (nie wspominając głośno o wchodzeniu w zakręty delikatnie przykurzone czy przybrudzone piaskiem) no i ostatnie to przenoszenie drgań na przednie podesty przy niektórych prędkościach i krótkie przełożenia biegów oraz to że motocykl nie lubi małych obrotów

sly1078 - 2017-04-03, 22:32

czyli dobrze Ci doradziliśmy?
w takim razie na najbliższym zlocie stawiasz? ;D

Leonn - 2017-04-04, 00:34

sly1078 napisał/a:
czyli dobrze Ci doradziliśmy?
w takim razie na najbliższym zlocie stawiasz? ;D


Chętnie to uczynię :) Tak jestem zadowolony a wasze opinie pomogły mi dokonać wyboru :)

sagittarius - 2017-04-04, 02:57

No to wedle pojemności "tysiąc dziewińcet" ml na łeb i będziemy kwita ;)
ttom - 2017-04-04, 08:03

sagittarius, dobrze że 125-tki nie kupił ;D
sly1078 - 2017-04-04, 17:17

Leonn, na morsowni?
Miron - 2017-04-04, 20:01

Piękna ta maszyna gratki, tylko te gmole zdejmij a załóż porządne, polakieruj kufry, wywal siedzenie plecaka i kup czachę ;D Wtedy będzie super git !
Jacek6 - 2017-04-04, 20:05

Leonn napisał/a:
To moja niunia. 12 000 mil przelatane. Do zdjęcia zdjęta szyba. Dzieki za komentarze - dużo mi pomogły w podjęciu decyzji. A teraz zaczynam nowy rozdział na forum i gradobicie pytań - chociaz pierwsze co musze poszukac manuala w PL wersji.

Kurde, komuś się nie chciało tynkować i opierdolił bluszczem :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group