YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zakup - Drag Star 1100 custom

tomek_p - 2016-11-21, 11:14
Temat postu: Drag Star 1100 custom
Witajcie,

Piszę tutaj pierwszy raz. Jestem na 99% zdecydowany na zakup takiej maszyny. Zamierzam albo nabyć już wyposażoną w wydech Vance&Hince classic lub taki założyć po zakupie. Przeszukałem forum, ale albo nie znalazłem odpowiedzi, albo jeszcze nie potrafię się w nim poruszać.

Pytanie: czyt po wymianie standardowego wydechu na ten powyżej muszę dokonywać regulacji gaźników i ewentualnie czegoś jeszcze, czy skoro wydech jest dedykowany do draga to nie wymagana jest żadna regulacja?

A tak na marginesie, czy ta maszyna i mój wzrost 186cm będzie dobra?

Pozdrawiam
Tomek

kusy - 2016-11-21, 11:21

Dołóż kasy i kup Wild lub Road Stara. Twój wzrost i gabaryty tej maszyny będą odpowiednim rozwiązaniem. Drag Star jest za mały.
wojs40 - 2016-11-21, 12:40

kusy, pozwolę sobie nie zgodzić z Twoim postem, mam 185 cm i DS 1100. i jeździ mi się świetnie. tomek_p, miałem ten sam dylemat, podjedź do kogoś kto ma DS-a i przymierz się do moto, sam odpowiesz sobie na pytanie. Co do wydechów nie znam się, wydaje mi się że założone kominy są zgrane z ustawieniami gaźników, ale niech wypowiedzią się bardziej doświadczeni koledzy.
Tatuś - 2016-11-21, 12:42

Jeździłem customem 650, a mam/miałem ;D 190 cm wzrostu i wagi trochę ponad 100kg - dawał radę.
może trochę mały do wzrostu i wagi (kwestia gustu), ale idealny żeby się wjeździć.
najlepiej umów się z kimś kto posiada takiego, podjedź i się przymierz - do Bydgoszczy nie masz daleko.
co do regulacji, to w moim po zmianie wydechów (nie były to Vance&Hince) nic nie regulowałem - czasami sobie strzelił, ale miało to swój urok.

benan - 2016-11-21, 13:29

Kiedyś zmieniłem w swoim Roadku wydechy na dedykowane Hard Crome 3 calowe i spalanie wzrosło z ok.5 -6 l na 8-9l i był bardziej mułowaty ,troche pomogło założenie filtra K&N , nie regulowałem nic tylko wróciłem do fabrycznych kominów ,napewno zmiana wydechów wymagała regulacji gaznika
tomek_p - 2016-11-21, 13:33

kusy, dziękuję za info, przeglądałem ofertę Yamahy i innych z rynku wtórnego i najbardziej mi przypadł do gustu Dragstar Custom. Zastanawiałem się długo nad Strykerem, ale to tylne koło... w porównaniu z przodem to nie moja bajka. Tak samo jak Dragstar Classic. To ma być moto głównie dla mnie więc najbliżej mojemu sercu do Customa. Oczywiście nie obędzie się bez przymiarki, tak jak pisze wojs40, tylko obawiam się, że dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu, kilkuset km będę wiedział czy moto jest dla mnie czy nie. Jechałem co prawda w sumie kilkaset metrów :) Dragstarem classic i było OK, ale gdybym miał nogi wysunięte trochę bardziej do przodu to byłoby lepiej. Nie mniej jednak dzięki za odpowiedzi i czekam na inne.

Co do regulacji, trochę poczytałem o zmianach wydechu (głównie na forach) i generalnie strzelanie w rurę o ile może być efektowne to dla silnika nie najlepsze jeśli występuje bardzo często. Poza tym nagrzewanie się cylindrów, zaworów i rury przy cylindrze (stają się żółte lub fioletowe). Nie jestem mechanikiem i to co piszę wynika tylko z lektury forum, ale chyba coś w tym jest. Stąd było moje pytanie o jakąkolwiek regulacje lub jej brak po zmiany wydechu.

wojs40 - 2016-11-21, 14:45

tomek_p napisał/a:
.Jechałem co prawda w sumie kilkaset metrów :) Dragstarem classic i było OK, ale gdybym miał nogi wysunięte trochę bardziej do przodu to byłoby lepiej. .


Przy jeździe po mieście trzymam nogi na podestach, w trasie na spacerówkach, rzeczywiście na dłuższych trasach trzymanie nóg na podestach byłoby mało wygodne, spacerówki rozwiązują problem.

andrzejnow666 - 2016-11-23, 09:10

tomek_p, ja mam 195 cm i trzy lata jeździłem drag starem 1100 i spokojnie dawał radę, ale teraz latam roadlinerem 1900 i nie ukrywam, ze jest mi o wiele wygodniej. chcesz pogadać to wpadnij daleka nie masz ;D ;D ;D ;D , mój tel. masz w moim profilu
JozefK - 2016-11-23, 15:00

http://cycle-ergo.com/
Tomek, tu jest taka stronka gdzie możesz się przymierzyć wirtualnie do różnych motocykli.

ADi - 2016-11-23, 16:52

tomek_p, po zamontowaniu customowych wydechów będziesz musiał wyregulować gaźniki. Nie ma znaczenia czy sprzęt jest czy nie jest dedykowany do Twojego motocykla. Dedykowanie, to tylko elementy montażu. Po prostu powinieneś bez problemów przymocować wydech do motocykla.

Jeśłi kupisz wypieszczoną perełkę, to trochę szkoda od razu płacić za regulację gaźników, ale takie perełki, to tylko sprzedający mają. Zazwyczaj i tak po kupnie warto zrobić przegląd, wymienić płyny, filtry, wyregulować gaźniki.

Ja polecam wydechy Kalińskiego. W mojej galerii znajdziesz DS1100, w którym założyłem nowe wydechy od Kalińskiego. Jak wyglądał, to sam możesz zobaczyć. Brzmienie bardzo podobało się mi i innym również. Fajny, basowy sound, a nie tylko huk.

tomek_p - 2016-11-24, 08:27

ADi, dziekuję za wszystkie informacje. Ze względów o których piszesz, basowe brzmienie podobają mi się V&H https://www.youtube.com/watch?v=sU7lQcayMIk, ale poszukam też nagrań z wydechami Kalińskiego.
ADi - 2016-11-24, 08:59

tomek_p, często nagrania nie oddają prawdziwego brzmienia wydechów. Ja tłumiki kupowałem z nadzieją, że będą fajne, bo nie miałem możliwości posłuchania. U Kalińskiego mówili, że podejmowali próby nagrań, ale nic z tego nie wychodziło. Z kolei słuchałem nagrań MS1900 z wydechem Kalińskiego i faktycznie nie brzmiało to tak dobrze jak już w rzeczywistości. Cobra US na swojej stronie miała kiedyś takie okienko gdzie można było każdy tłumik posłuchać i to w wersji na postoju i w ruchu. Super!

Większość motocyklistów ma już swoje maszyny na kołku i nie posłuchasz jak brzmią, ale patrz po ogłoszeniach. Jeśli motocykl nie stoi daleko, to nawet jeśli od razu widzisz, że nie pasuje, to i tak podjedź, zobacz, posłuchaj, przejedź się. Będziesz miał doświadczenie, zobaczysz co i za ile można kupić.

Pamiętaj, że wydech zamontowany na motocyklu, który kupujesz jest dużo tańszy od takiego, który kupisz osobno. Nawet używany.

Jeśli idzie o wymiary i spasowanie motocykla do siebie, to jest jeszcze opcja przesunięcia podnóżków. Są gotowe sety, które dość łatwo można zamontować.

robert_p (vel Hipis) - 2016-11-24, 09:02

tomek_p napisał/a:
ADi, dziekuję za wszystkie informacje. Ze względów o których piszesz, basowe brzmienie podobają mi się V&H https://www.youtube.com/watch?v=sU7lQcayMIk, ale poszukam też nagrań z wydechami Kalińskiego.


Bardzo dobry wybór. Te Vansy na DS 1100 w śród najbliższego grona ma Józek i Redziu, zapewne dali by Ci posłuchać ;D
Niezwykłość tych kominów jest taka , że jak spokojnie jedziesz to nie są za głośne, ale jak odkręcisz to pokazują swoją moc ! :)

JozefK - 2016-11-24, 10:06

robert_p napisał/a:
Bardzo dobry wybór. Te Vansy na DS 1100 w śród najbliższego grona ma Józek i Redziu, zapewne dali by Ci posłuchać

Tomek jak się umówimy to specjalnie włożę akumulator i odpalę (jak się uda) i nie będziesz chciał innych jak Vansy. Drag star 1100 custom to najlepszy wybór tylko czarny bo są najszybsze. :czoper: :hahaha:

tomek_p - 2016-11-24, 10:13

Jesteś wielki!!! ;D
SATURIAN - 2016-11-24, 14:33

ADi napisał/a:
tomek_p, po zamontowaniu customowych wydechów będziesz musiał wyregulować gaźniki. Nie ma znaczenia czy sprzęt jest czy nie jest dedykowany do Twojego motocykla.


ADI , tak nie do końca bym się z Tobą zgodził.

tomek_p - 2016-11-24, 15:06

Witaj SATURIAN,

Możesz napisać coś więcej na ten temat?

ADi - 2016-11-24, 18:00

SATURIAN, zawsze możesz ! :)

Jeśli zmieniasz coś przed cylindrem (np. zmiana filtra powietrza na mokry) lub za (właśnie wydechy), to trzeba wyregulować gaźniki. Czasami można akurat trafić, że nie, ale to akurat tylko kwestia szczęścia. Zmienia się ilość dostarczanego powietrza lub ciśnienie spalin, zmieniają się parametry. Silniki zasilane wtryskiem zazwyczaj dają sobie radę (ale też nie zawsze i wtedy trzeba dołożyć dodatkowy sterownik np. PC), a te gaźnikowe nie.

SATURIAN - 2016-11-24, 19:05

ADi napisał/a:
Czasami można akurat trafić, że nie, ale to akurat tylko kwestia szczęścia


No to ja do tej pory tak trafiałem , to chyba mam szczęście.
Adi , wiem o czym piszesz , ale producenci dedykując wydechy do danego modelu jednak biorą pod uwagę jego parametry. Oprócz mnie , znam osobiście kilku kolegów , którzy po zmianie wydechów na dedykowane , nic nie regulowali . Nie oznacza to , że jest to regułą.

ADi - 2016-11-24, 19:43

Może zajrzy tutaj warsztatowiec i fachowo nas pogodzi :)
monkton - 2016-11-24, 23:48

Ja też nic nie regulowałem, ani przy pustych wydechach, ani filtrze k&n wszystko śmigało jak należy. Dopiero przy zmianie dysz się torchę pokręciło. Ale kolega jak próbował w shadowce coś zrobić to już nie było tak kolorowo.
tomek_p - 2017-01-05, 11:26

No i stało się:) - jestem posiadaczem ślicznego Drag Stara 1100 Custom:) Oby do wiosny!!!
A tak przy okazji chciałem odświeżyć temat wymiany wydechów, ponieważ mój egzemplarz ma fabryczne, a chciałbym zmienić na V&H Classic. Czy zatem wystarczy sama regulacja gaźnika czy należałoby wymienić też dysze. Producent wydechów oferuje na swoje stronie zestaw dyszy zalecanych dl danego motocykla. Jakie są Wasze opinie, a może znacie jakiegoś dobrego mechanika w Bydgoszczy lub okolicy? Jeśli tak to poproszę o kontakt na PW.
Pozdrawiam

ADi - 2017-01-05, 12:01

Ja korzystam i polecam:

http://www.motorgabi.com/#!dojazd

Ryszard1962 - 2017-01-05, 12:09

tomek_p w takim razie gratki i zadowolenia z nabytku , pochwal się sprzętem - zapodaj fotki
ADi - 2017-01-05, 12:34

tomek_p, gratuluję ! Super wygląda !
Red - 2017-01-05, 12:55

tomek_p, ja założyłem Vansy do swojego DS 1100 sam i nie robiłem żadnej regulacji. Przy kolejnym przeglądzie była tylko typowa synchronizacja gaźników i to wszystko.
Strzelanie owszem zdarza się, ale tylko podczas dłuższego hamowania silnikiem, np. przy zjazdach na bardzo rozgrzanym silniku.

A w kwestii mechanika to polecam Rysia z Łochowa, ul. Wiśniowa 1 (Moto-R) tel. 603-660-055 - zna się na DS-ach.

p.s.
na fotce prezentuje się pięknie ;d gratuluje zakupu. Przyjdzie czas to polatamy razem z GKP

JozefK - 2017-01-05, 13:27

tomek_p, Super motocykl, napisz jak przymiarka, czy Ci odpowiada bo do mojego nie zdążyłeś się przymierzyć.
Gratulacje

tomek_p - 2017-01-05, 13:42

Udało mi się pojeździć w zasadzie tylko w niedzielę (2go stycznia) i przynajmniej na razie nie zauważyłem żadnych niegodności. Być może jedynie nieco obniżę kierownicę i to wszystko. Poza tym emocje były zbyt duże aby skupiać się na drobiazgach. Starałem się raczej nie zaliczyć wywrotki, ponieważ nigdy w życiu nie miałem motocykla. Mam 186cm wzrostu, nie haczę kolanami o brodę ;) ale być może w przyszłości wysunę trochę przednie podnóżki do przodu. Poza tym, super i rzeczywiście 5 bieg, 40-50 km/h odkręcam manetkę a on ciągnie do przodu:)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group