YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - zmiana wydechu na głosniejszy w XV 1900

Jacek79 - 2016-08-17, 21:43
Temat postu: zmiana wydechu na głosniejszy w XV 1900
Witam,
zastanawiam się nad zmianą wydechu w XV1900 na głośniejszy. Może ktoś poleci coś co będzie dawało ładny basowy dźwięk? Interesuje mnie coś przelotowego co wyeliminuje exup.
Z wszelką pomoc w temacie będę wdzięczny.
Zastanawiam się czy znaczenie ma to czy będą to dwie odrębne rury czy jedna, oraz czy ma znaczenie czy będą to długie rury czy krótkie.

Pozdrawiam

winiar - 2016-08-17, 22:28

Jacek79, widziałeś i słyszałeś moje Cobry więc wybór prosty lol lol
Jacek79 - 2016-08-17, 22:40

Widziałem. Sęk w tym że dźwieku nie pamietam ale pamietam że robiły wrażenie. To ten zestaw?
http://allegro.pl/yamaha-...5103277947.html

winiar - 2016-08-17, 22:53

Tak to te. Nawet cena jest dobra. Pamiętasz co mówiłem o kosztach doposażenia ? Ile juz Ci poszło ?
ADi - 2016-08-18, 01:54

Ja w swoim miałem tłumik od Kalińskiego w tej wersji, ale średnica 129 mm i trochę krótsze:
http://sklep.kalinski.pl/...-star-1900.html

Tutaj są zdjęcia po zamontowaniu:
http://yamaha-dragstar.pl...hp?user_id=3684

Brzmienie dość fajne, ale już słyszałem lepsze.

Jacek79 - 2016-08-18, 07:23

Winiar, nie wiem, nie liczyłem ale pewnie cos koło 2 tyś poszło. Kaliński jest ok ale zostaje exup a to powoduje ze i tak na niskich obrotach jest cichy - tak mi się wydaje, poniewaz exup na niskich obrotach zamyka przelot a otwiera na wyższych. Puste wydechy nie mają exup. I teraz mam do was pytanie czy przy całkowicie pustym (przy odłączeniu sondy lambda i exup) nie szkodzi to na silnik?
winiar - 2016-08-18, 07:39

Ja uwazam, że nie ale nie mam na to dowodów naukowych ;D (nie ma moim zdaniem też takich dowodów w sytuacji założenia nie pustych) Jeśli są to chętnie poczytam.... Musisz tylko założyć PC lub FI. Soft pewnie będzie miał inne zdanie lol lol lol
Jacek79 - 2016-08-18, 08:43

Soft uważa że PC lub FI jest zbędne? Ja sie akurat tez nie znam ale słyszalem ze bez FI bedzie strzelać czasami co ma negatywny wplyw na zawory (wypala), ale umiejetne obchodzenie się z gazem eliminuje problem. Gdybym sie zdecydował to jest jakaś róożnica między FI a PC?
winiar - 2016-08-18, 19:46

Jacek79, Soft uważa, ze nie powinno się wymieniać wydechu w XV 1900 ale niech sam się wypowie a nie, że PC lub FI jest zbędne. Nie wiem czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma urządzeniami. W zasadzie jedno i drugie służy temu samemu. Jest tak jak piszesz, że będzie strzelać bez tego. Dodatkowo możesz tym regulować mapy a ma to wpływ na moc i tym samym na spalanie. Próbowałem się tym "bawić" i różnice przy takiej samej jeździe wynosiły nawet +/- 1,5 l na 100 km do normalnego spalania. Według mojej wiedzy i własnego doświdczenia wiem, ze jest to niezbędne przy instalacji pustych rur. Może ktoś ma inne doświadczenia to chętnie poczytam.
Jacek79 - 2016-08-19, 09:17

Ja czytałem że ingerencja w wydech to problem z ogniem na zaworach i wypalanie zaworów przy strzelaniu. Power commander ma temu właśnie zapobiegać ale dodatkowo zalecane jest też aby zmienić filtr. Nie wiem jednak czy zmiana filtra dotyczy też motocykli na wtrysku z power commanderem. W lidorze zaproponiwali mi cobry longi jako dedykowane dla lokomotywy z orginalnymi sakwami ale cena 2700 - drogo.
soft - 2016-08-20, 18:44

No cześć, moim zdaniem jak wyeliminujesz exup to stracisz trochę mocy przy niskich obrotach, czyli przy ruszaniu. Żeby temu zapobiec stosuje się właśnie power commandera.
Tłumiki to skomplikowany agregat. To nie działa tak prosto jakby się wydawać mogło.

Tu krótko opisano exup: http://teczka.pl/motoryza...jest-jak-dziala

Darek_81 - 2017-08-07, 21:56

odświeżę temat
interesują mnie te cobry
http://allegro.pl/yamaha-...6682393430.html
może ktoś przybliży mi temat
myślałem że to będzie proste a tu jakiś exup :beczy:

tymczasowe linki w tematach technicznych są zabronione (regulamin pkt.20)
Zamiast tego zamieszczamy opis
w tym przypadku powinno wyglądać to tak:


opis aukcji allegro:
cena: 2 800,00 zł
COBRA WYDECH NR KAT. 2923 SPEEDSTER SLASHDOWN
PASUJE DO MODELI: YAMAHA XV1900 MIDNIGHT STAR XV1900 ROADLINER


//ciecio

andrzejnow666 - 2017-08-07, 22:13

Moim zdaniem bez power commandera czy innego F1 możesz mieć problemy. Wszystko już chyba było w tym temacie poruszane. Jeżeli zostawisz oryginalne kolano razem z zaworem to końcówkę możesz zakładać sobie jaka chcesz. Przejrzyj temat dokładnie
sagittarius - 2017-08-08, 06:12

andrzejnow666, u mnie vansy chodzą bez żadnego commandera czy innego F1 ;D
spajk77 - 2017-08-08, 15:29

sagittarius napisał/a:
andrzejnow666, u mnie vansy chodzą bez żadnego commandera czy innego F1 ;D


moje puste rury tez :)

andrzejnow666 - 2017-08-08, 15:54

sagittarius, spajk77, i super ! Ja napisałem tylko, ze może mieć problemy. Ja kupiłem z hard kromami i power kommanderem od razu w komplecie. Natomiast inni użytkownicy co kombinowali z kominami jeżdżą tak jak wy bez niczego a innym zapala się jakiś check engine czy cos w tym stylu, więc niech Darek_81, dokładnie przestudiuje temat i sam podejmie decyzję, choć dla niego pewnie najlepiej by było smigało jak u Was ( kasa ! !!!).
sagittarius - 2017-08-08, 18:15

Fakt faktem, że mój mechanik walczył z tym problemem 3 dni ale dało się, dlatego takie rzeczy najlepiej oddać do fachowca niż samemu coś spartolić.
Darek_81 - 2017-08-08, 20:05

Już podjąłem :) zmiana na cobry extra long, dlatego też mam do sprzedania kalińskiego który zamątował poprzedni właściciel, a nie do końca mi pasi, wydech jest w idealnym stanie, taki jak ten https://www.lidor.pl/tlum...-star-1900.html jak ktoś chętny to zapraszam do kontaktu ;p

przepraszam za naruszenie regulaminu ale dopiero się uczę ;/

ADi - 2018-08-06, 15:33

Ja w Stratolinerze zamontowałem tłumik od Kalińskiego. Kosztował około 1700 zł. Doskonale wyglądał i całkiem nieźle brzmiał.
pyra - 2018-08-06, 16:11

Bo pojedyńcza gruba rura zawsze będzie lepiej brzmieć, zresztą u Kalinskiego, dostroją pod gust użytkownika ;D
sagittarius - 2018-08-06, 16:34

V&H są przyjemniejsze dla ucha natomiast Cobry ryczą non stop. Ja u siebie mam V&H i tak gdzieś przy 3000 obr. ładnie "brumią" no i ponoć przyjemnie się za mną jedzie ;) Ale jak kto woli, jedni kupują przelotówki i jeżdżą w stoperach inni lubią posłuchać basowego brzmienia ;D
kusy - 2018-08-06, 17:10

Ja do Swojego Kalińskiego ( większa średnica z ich oferty ) dorobiłem dwa db killery. Oryginał brzmi przyzwoicie,jeden db ładnie basowo, drugi piekielnie ryczy.
misiek1971 - 2019-07-18, 12:49

We wtorek dokonałem a raczej dokonał tego Edek regeneracji mojego cygara efekt jest nieziemski a w stosunku do ceny kosmiczny. Bas jest słyszalny głośność extra ale bez przesady. Polecam edhaust bo warto. Nagrałem filmik ale go nie wrzucam bo efekt na telefonie mierny.
kusy - 2019-07-18, 22:15

Jakiś czas temu Kalińskiego zamieniłem na Cobre. To są dwie inne bajki. Tak jak wspomniał sagittarius, Cobry ryczą non stop,ale mi to pasuje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group