YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Dławienie silnika

cegiel - 2016-07-25, 19:48
Temat postu: Dławienie silnika
Od paru dni pojawił mi się problem podczas przyśpieszania. Jadąc prędkością około 100 km/h przy próbie przyśpieszenia pojawia się "buuuuuuu" efekt jakby braku paliwa lub iskry. Po cofnięciu manetki do poprzedniej pozycji motocykl dalej jedzie tą samą prędkością. Coś na wzór ogranicznika prędkości. Sytuacja ma miejsce podczas gwałtownego przyśpieszania na każdym biegu, czyli usterka występuje przy określonej prędkości obrotowej. Nie ma znaczenia czy silnik zimny, czy rozgrzany. Po postoju np. 30-40 minut usterka nie występuje. Podczas dodawania gazu na postoju identyczna sytuacja coś jakby zabezpieczenie przed wysokimi prędkościami obrotowymi silnika.
Przebieg 4400 mil, skontrolowałem świece - wyglądają jak nowe, filtr powietrza średnio brudny, ale próba bez filtra nie przyniosła rezultatu.

Czy ktoś z Was miał podobny problem?

johnypl - 2016-07-25, 20:45

Przyczyn problemu morze być wiele, ciśnienie paliwa - oprócz filtra także pompa jak i regulator ciśnienia, czujnik położenia przepustnicy, czy mapsensor. Jako że xvs950 jest na wtrysku podjedź do kogoś kto ma kompa do motocykli i niech sprawdzi oprócz błędów także odczyty danych rzeczywistych.
cegiel - 2016-07-25, 21:31

z diagnotyką komputerową właśnie mam problem.... nie znam żadnego warsztatu, ani mechanika, który takimi motocyklami się zajmuje. Jak dzwoniłem do ASO - Motorland to popierwsze nie potrafili mi powiedzieć ile kosztuje diagnostyka - jest to uzależnione od czasu jaki poświęcą, po drugie mieli do mnie oddzwonić i tego nie zrobili.....więc mam mieszane uczucia, tym bardziej, że sam jestem pracownikiem ASO. :nie_wiem:

Dodam, że OBD niestety się nie zapala.

pyra - 2016-07-25, 21:51

jedź do Głogowa do johnego ;D
johnypl - 2016-07-26, 23:26

cegiel, kontrolka nie musi się zapalić bo informuje o awarii, ale tylko wykrytej przez komputer silnika , jeśli czujnik działa to zazwyczaj ECU przyjmuje że jest OK, a czujniki potrafią przekłamywać wartości, dlatego często należy zrobić odczyt danych rzeczywistych.
cegiel - 2016-07-27, 12:08

mam tego świadomość, to powoduje, że nie każdy mechanik z komputerem będzie potrafił zdiagnozować problem, odczyt na komputerze parametrów silnika podczas jego pracy, lub jazdy próbnej wymaga zdecydowanie większej wiedzy i doświadczenia od diagnosty, a że moja przygoda z motocyklem jest na początku, wiedza w zakresie dobrych serwisów, bądź mechaników znających się na rzeczy jest .... żadna. :nie_wiem:
vaaks - 2016-07-27, 12:14

Dlatego tak jak wyże radzono ci, jedź do johnypl i będziesz zadowolony.
cegiel - 2017-09-10, 14:57

Przepraszam, że odkopuje kotleta, ale może komuś pomoże.

Usterka, o której pisałem na wstępie cały czas występowała z mniejszą lub większą częstotliwości do czasu kiedy gwiazda dwa tygodnie temu nie odpaliła na stacji paliw w Oławie. Motocykl zawiozłem do ASO we Wrocławiu.

Diagnoza: wczepienie się przez montera (poprzedni właściciel) instlacji wyświetlacza biegów w instalację elektryczną blisko czujnika połżenia wału spowodowało, że tzw "złodziejki" wpinające się w przewód podczas jazdy ponadrywały piny w kostce od wspomnianego czujnika. Serwis przelutował kostkę oraz prawidłowo podłączył wyświetlacz. Przyjemność ta (diagnoza i naprawa) kosztowała 500 zł ;/

Wczoraj byłem w Kudowie Zdrój i jak narazie wszytko ok :brawo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group