|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Stratoliner 1900 - MS 1900 Zintegrowany system hamulcowy
Karolk44 - 2016-05-10, 22:22 Temat postu: MS 1900 Zintegrowany system hamulcowy witam
Czy ktos z posiadaczy lokomotyw dotarl do informacji odnosnie zintegrowanego ukladu hamulcowego w MS1900? Dokladnie chodzi mi o rozdzial sily hamowania po nacisnieciu hamulca przedniego czy tez tylnego.
Pozdrawiam,
KK
arkady007 - 2016-05-12, 00:00
Hej
Zintegrowany układ jest stosowany w motocyklach z ABS. Nie ważne czym hamujesz- hamują oba koła. Zarządza tym moduł ABS.
Nie wiem jak jest w MS-ie. Może spojrzyj w serwisówkę (namiary znajdziesz na forum).
witek1965 - 2016-05-12, 16:56
arkady007 napisał/a: | Zintegrowany układ jest stosowany w motocyklach z ABS |
a system dual-CBS stosowany np. w Hondzie VFR ? . Występowała na początku tylko z systemem dual, dopiero w kolejnych latach produkcji wprowadzono system ABS, ale nadal dostępne były wersje z ABS i bez ABS. W późniejszym okresie Honda połączyła oba systemy w jeden, pod nazwa bodajże C-ABS.
Kumpel posiadał taką VFR i bardzo sobie chwalił tego typu hamulce.
monkton - 2016-05-12, 17:54
W Hondzie VTX też jest wspólny hamulec a ABS nie ma. Tak mi przynajmniej mówił posiadacz.
witek1965 - 2016-05-13, 01:53
jak równiez w Hondzie Varadero, któa od początku produkcji miała system dual, a niekoniecznie ABS
wemar - 2016-05-13, 10:23
arkady007 napisał/a: | Zintegrowany układ jest stosowany w motocyklach z ABS. Nie ważne czym hamujesz- hamują oba koła. Zarządza tym moduł ABS. |
Zintegrowany system i ABS to dwie osobne sprawy. Moduł ABS nie jest tu potrzebny, bo integrację można załatwić na poziomie mechanicznym lub hydraulicznym.
W motocyklach Yamahy nazywa się to UBS i polega najczęsciej na tym, że przedni zacisk jest 6-cio tłoczkowy, z czego 4-ry tłoczki uruchamiane są wyłącznie klamką, a dwa tłoczki są hydraulicznie zintegrowane z pedałem i są uruchamiane wraz z tylnym zaciskiem. Podział jest różny w różnych modelach motocykli i wynosi ok. 30-40% przód, 70-60% tył.
Z tego co pamiętam, to w MS'ach przedni zacisk oprócz podziału tłoczków na obwody, ma też osobne klocki do każdej grupy tłoczków.
W VTX stosowany jest układ CBS i tam wszystkie zaciski są zintegrowane hydraulicznie - niezależnie od tego czy naciskasz klamkę, czy pedał uruchamiany jest przedni i tylny zacisk.
kusy - 2017-01-13, 18:57
Przeczytałem artykuł w którym twierdzono,że te motocykle po 2011 roku posiadają system CBS. Przejrzałem dokładnie układ hamulcowy w Moim Roadlinerze z 2013 roku. I muszę stwierdzić ,że nie posiadam żadnego systemu. Mam dwa oddzielne obwody.
Robrob - 2017-01-14, 17:19
kusy napisał/a: | Przeczytałem artykuł w którym twierdzono,że te motocykle po 2011 roku posiadają system CBS. Przejrzałem dokładnie układ hamulcowy w Moim Roadlinerze z 2013 roku. I muszę stwierdzić ,że nie posiadam żadnego systemu. Mam dwa oddzielne obwody. |
Bo to ameryka, a tam pewnie za dopłatą a nie seria
teper - 2017-01-14, 19:53
wemar napisał/a: | W VTX stosowany jest układ CBS i tam wszystkie zaciski są zintegrowane hydraulicznie - niezależnie od tego czy naciskasz klamkę, czy pedał uruchamiany jest przedni i tylny zacisk. |
układ taki jest w vtx ale tylko w vtx 1800 (1300 tego nie ma ) i klamką hamujesz tylko przód a nożnym przód i tyl w odpowiednich proporcjach.
kusy - 2017-01-15, 22:45
Robrob napisał/a: |
Bo to ameryka, a tam pewnie za dopłatą a nie seria |
Jeżeli chodzi o ten system to szkoda. Ale jeżeli rozchodzi się o immobilizer : nie ma , nie ma wydatków. A są jak się zepsuje.
|
|