|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Elektryka - XV1900 MS wymiana żarówki tablicy rej.
RTP - 2015-05-13, 14:13 Temat postu: XV1900 MS wymiana żarówki tablicy rej. Czy ktoś już wymieniał żarówkę podświetlenia tablicy rej. ?
Jak tego dokonać
tygrys - 2015-05-13, 16:54
Ja rozkręcałem lampę , ale dwa lata temu . Zakodowałem tylko sobie , że klosz odkręca się od spodu błotnika i wtedy wymienisz żarówkę. Za godzinę będę przy moto i dla przypomnienia zerknę i napiszę
[ Dodano: 2015-05-13, 18:14 ]
Martwić Cię kolego nie chcę ale "muszem" - mianowicie musisz całą lampę odkręcić od błotnika . Pod spodem jest 5 śrub na ósemkę i odkręć je . Prawdopodobnie przewód trzeba też pod siedzeniem z kostki odpiąć i trochę wyciągnąć , bo będzie za krótko do całej "operacji" , ale pewny nie jestem. Jak wyjmiesz lampę to będzie dojście do odkręcenia wsporników kierunkowskazów , po ich odkręceniu dopiero zdejmiesz klosz , żeby wymienić żarówkę . Na pocieszenie dodam , że w instrukcji po Polsku piszą - jak nie zapala się lampa stopu i oświetlenia tablicy , należy zgłosić się na kontrolę do servisu Yamaha.
RTP - 2015-05-13, 23:15
tygrys,
dzięki za podpowiedź
pytałem bo chciałem zmienić na LED ową .... wyleczyłeś mnie z tego skutecznie
Byłem w garażu i z pozycji leżącej zerknąłem jak to u mnie wygląda i masz rację - porażka.
Na dodatek u mnie są imbusy i udało mi się ruszyć jedynie 2 z 5 ciu. Pozostała 3-ka ani drgnie
Zauważyłem natomiast coś innego, jakby cały ten element był lekko luźny i chwytając za tablicę rej. czy kierunki , można minimalnie tym poruszać u ciebie też tak jest ?
tygrys - 2015-05-13, 23:31
Tak , lekko się porusza , jak mocno nacisnąć , ale myślę , że to dlatego iż te śrubki trzymają całość na gumowych podkładkach , a otwory w błotniku są większe.
jacala - 2015-05-13, 23:35
tak czytam i jestem przerażony bo mam pękniętą ramkę pod tylną lampą i muszę to ustrojstwo zdemontować
RTP - 2015-05-13, 23:58
jeżeli masz podnośnik to będzie ułatwione zadanie jeżeli nie to ... ja bym poczekał do wymiany tylnej opony i zrobił to przy okazji... oczywiście jeżeli możesz poczekać
norton - 2015-05-14, 10:24
No no to dopirero prawdziwe wyzwanie 5 śrubek na imbus nr4 ,żadnych przewodów nie trzeba odpinać a śrubki radzę posmarować WD40
jacala - 2015-05-14, 11:19
Norton to nie chodzi o 5 śrubek. To są małe imbusy zabite błotem i gdy próbowałem jednego odkręcić oczywiście objechał się w środku.
A więc jak radzi RTP poczekam do wymiany opony i lepszego dostępu do śrubeczek.
bynio - 2015-05-14, 11:28
Mnie jak się śrubki obrabiały to Dremelem na takie małe tarcze średnicy 2,5 cm nacinałem i odkręcałem płaskim wkrętakiem . Takim małym sprzętem można wszędzie podejść a koszt nie jest taki wielki tej szlifierki.
RTP - 2015-05-14, 11:33
jacala,
dokładnie , mnie się też "udało" objechać jedną śrubkę więc pozostałe odpuściłem.
Ponownie proszę o info:
" Zauważyłem natomiast coś innego, jakby cały ten element był lekko luźny i chwytając za tablicę rej. czy kierunki , można minimalnie tym poruszać u ciebie też tak jest ? "
[ Dodano: 2015-05-14, 11:34 ]
bynio, ....oooo to jest sposób
jacala - 2015-05-14, 11:39
Bynio dobry sposób, ale koło i tak trzeba zdemontować
RTP - 2015-05-14, 11:45
jacala napisał/a: | Bynio dobry sposób, ale koło i tak trzeba zdemontować |
.... bo w naszych moto jest jeszcze poprzeczny reling łączący stelaż pod sakwy i właśnie przebiega w błotniku utrudniając całą operację
jacala - 2015-05-14, 11:52
delikatny luz może i jest - przecież jak przykręcasz światło śrubeczką przez błotnik to otwory w błotniku przeca pasowne nie są
norton - 2015-05-14, 13:28
Zdejmowałem to światło kilka razy sam miałem kłopot z lewym kierunkowskazem wiecznie się luzował bardzo wymyślna konstrukcja tylko nie praktyczna.
RTP - 2015-05-14, 13:41
ok , no to śpię spokojnie i nie mam zamiaru tego rozkręcać
kusy - 2016-12-30, 08:39
Ja wszystkie kierunki porozbierałem i poskręcałem ponownie na klej.
Na dojście do lampy jest szybki i łatwy sposób. Demontaż błotnika. Zdjęcie kanapy kierowcy,wypięcie kostki lampy (leży na akumulatorze),odkręcenie sześciu śrub bananów(to te przykręcone do ramy).Banany mają wypustki wchodzące w ramę,więc trzeba je odciągnąć od ramy. Łatwiejszym sposobem jest poluzowanie na którymś z bananów śrub trzymających stelaż. Mowa o wersji bez oryginalnych stelaży. Przy oryginałach praca wydłuża się do odkręcenia kilku dodatkowych śrub.
|
|