YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Prawo - Nowy taryfikator juz niedługo ... ?

tqmeh - 2015-05-08, 15:43
Temat postu: Nowy taryfikator juz niedługo ... ?


Cytat:
Zmotoryzowanym do myślenia ma dać przede wszystkim zatrzymywanie na trzy miesiące prawa jazdy bezpośrednio po przyłapaniu na przekroczeniu dozwolonej prędkości o 50 km/h lub więcej w terenie zabudowanym. Jeżdżenie mimo tego spowoduje, że będzie ono zatrzymane na pół roku, kolejna niesubordynacja to konieczność zdania nowego egzaminu na prawo jazdy, a jeszcze jedna może zakończyć się koniecznością spędzenia 2 lat w więzieniu.

filipesku - 2015-05-08, 22:07

No grubo... Ciekawe czy zwiększy to bezpieczeństwo na drogach?
Jaro5 - 2015-05-08, 22:44

filipesku napisał/a:
No grubo... Ciekawe czy zwiększy to bezpieczeństwo na drogach?

Zwiększy lecz nie od razu.
Norwegia ma coś takiego że za większe wykroczenia prawko leci i tam można czuć się bezpiecznie na drogach i chodnikach.

Żółw - 2015-05-09, 09:21

Zacytuję Głos Wielkopolski : "Jak twierdzą parlamentarzyści, system karania jest nieadekwatny do dzisiejszych zarobków. Kary, w których najwyższy mandat wynosi 500 zł, a łączna grzywna za kilka wykroczeń nie może przekroczyć 1000 zł, nie odstrasza i nie stanowi znacznej dolegliwości dla sprawcy."

Należy zatem koniecznie dodać, że taryfikator nie dotyczyć będzie tych ludzi, którzy go zaostrzyli - sędziów, prokuratorów, posłów i senatorów itd itd czyli ludzi, którzy paradoksalnie mają na koncie najwięcej wykroczeń i co gorsza są bezkarni... Takie prawo dla równych i równiejszych... Nie ma to jak ustalać surowe prawo dla innych, samemu nie będąc pod jego działaniem...

sly1078 - 2015-05-09, 10:49

wysokość kar adekwatna do wysokości dochodów, dla bezrobotnych ustalona minimalna stawka powiedzmy ta z pierwszego postu
użycie immunitetu powinno być drukowane w prasie na koszt posiadacza immunitetu zlecane przez przez policję
tak chyba byłoby sprawiedliwe. ale czy to ma być sprawiedliwe?

Żółw - 2015-05-09, 11:12

sly1078, takim sposobem najcwańsi i najbogatsi nie mieli by żadnych uwidocznionych dochodów . U nas nie ma kultury jazdy takiej jak choćby w krajach skandynawskich. Nie pomoże tutaj zwiększenie kwoty mandatu, bo to wygeneruje tylko zysk w budżecie (nie udało się z fotoradarami załatać dziury to wymyślili inną metodę). W tym kraju kuleje przygotowanie i nauka jazdy. W Szwecji 16 latkowie mogą jeździć normalnymi samochodami tyle, że muszą być odpowiednio przerobione, tzw EPA Traktory - dzieciak się przyzwyczaja do auta i obywa z nim więc nie ma tzw. "zerwania ze smyczy" jak dostanie normalne prawko.
spider - 2015-05-09, 12:57

Kolejnie okradanie obywateli pod przykrywka bezpieczenstwa. A fakt, ze to dotyczy tylko pewnej grupy osob to juz przemilcze, bo noz sam sie w kieszeni otwiera.
sly1078 - 2015-05-09, 14:17

Jeżdżę dużo, w poprzednich latach bywało że w roku miałem mandatów za około 1000zł jeździłem szybko i to było przyczyną tak wielu kar. Dzisiaj moja praca jest taka sama jak wcześniej, ale od 2 lat nie dostałem żadnego mandatu. Wszystko przez to że teraz nie muszę pędzić między wioskami bo przemieszczam się autostradami i eskami załatwiam sprawy w całej Polsce, nigdzie się nie spóźniam i nigdzie się nie spieszę. Zjeżdżając z drogi szybkiego ruchu nie chce mi się pędzić bo i po co, chłopcy radarowcy tylko patrzą na mnie jak se przejeżdżam, koło nich zgodnie z literą prawa.
Na moim przykładzie widać że ludzie jeżdżą zgodnie z przepisami nie tak jak kiedyś, rząd budując wszystkie nowe super drogi nie przewidział że zaczniemy jeździć poprawnie a wpływy z mandatów diametralnie spadną. I chyba to jest przyczyną podniesienia taryfikatora a nie żeby było bezpieczniej.

jarecki - 2015-05-09, 16:29

nigdy nie będzie sprawiedliwe i tyle.Ile ludków tyle komentarzy.Tylko jedna rzecz boli -podnoszenie mandatów i stawianie znaków z ograniczeniem prędkości zamiast porządnych dróg.....
A to że jeden z drugim europoseł, sędzia, itp. itd. z immunitetem płaci mandat to HUJ WIELKI -pytanie brzmi czy taki jeden z drugim dostaje punkty ?? ????????

wemar - 2015-05-09, 20:51

spider napisał/a:
Kolejnie okradanie obywateli pod przykrywka bezpieczenstwa. ...

Nikt nie każe ci jeździć ponad dozwolony limit.

skygge - 2015-05-09, 22:13

Mogliby zrobić taki system jak w Finlandii.
pyra - 2015-05-10, 07:26

skygge, jak jest w Finlandii ?
tygrys - 2015-05-10, 08:34

Jak świat światem , zawsze byli równi i równiejsi wobec prawa , a my niestety jesteśmy w tej pierwszej grupie i trzeba się dostosować nie ma innej opcji , bo po prostu będą kłopoty. Ja już wyrobiłem nawyk reagowania prawej nogi jadąc autem (do góry) na widok białej tablicy przed miejscowością , bo uważam to za najbardziej istotne w tej sytuacji . Motocyklem - jadę dla przyjemności i w zasadzie nie śpieszy mi się (są wyjątki ;D ) więc staram się zgodnie z literą prawa pomykać i w niedzielny poranek doradzam wszystkim takie postępowanie - chyba że ma ktoś pokaźnych rozmiarów portfel , lub z nieskończoną ilością zer konto w banku ;p
Jaro5 - 2015-05-10, 10:21

W Finlandii obowiązują 2 taryfikatory mandatów:
– dla dróg z prędkościami poniżej 60 km/h
– dla dróg z prędkościami 60 km/h i więcej
W tym drugim przypadku kara dla kierowców jest mniejsza o 2 stawki dzienne w stosunku do taryfikatora dla dróg z prędkościami poniżej 60 km/h. Nie ma systemu punktów karnych, a minimalna stawka dzienna to 6 EUR, a maksymalna 120 EUR (dla przestępstw drogowych, bo za inne są wyższe). W Finlandii mandaty oparte są o zarobki, jednak podobnie jak w Polsce jeśli ktoś niewiele zarabia ale ma duży majątek to może liczyć na wysoki mandat.
Stawki dla terenów gdzie dopuszczalna prędkość jest mniejsza niż 60 km/h:
V mandat
[EUR] stawki dzienne
[liczba]
3 – 7 km/h ostrzeżenie
8 – 10 km/h 85 3 *
11 – 15 km/h 85 6 *
16 – 20 km/h 115 9 *
21 – 23 km/h - 12
24 – 26 km/h - 14
27 – 29 km/h - 16
30 – 32 km/h - 18
33 – 35 km/h - 20
36 – 38 km/h - 22 **
39 – 41 km/h - 24 **
42 – 44 km/h - 26 **
45 – 47 km/h - 28 **
od 48 km/h - ***

* – Policja ma możliwość ukarania kierowcy stawkami dziennymi
** – możliwość odebrania prawa jazdy i skierowania sprawy do prokuratury
*** obowiązkowe skierowanie sprawy do prokuratury

Po skierowaniu sprawy do prokuratury Policja rozpoczyna dochodzenie i sporządza raport (zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub wzmożone zagrożenie bezpieczeństwa ruchu). Na tej podstawie prokurator może skierować sprawę do Sądu, który decyduje na jak długo odebrać prawo jazdy i jaką karę zasądzić. Jeśli przekroczenie prędkości było wysokie i wszystkie inne okoliczności wskazują że było to wzmożone zagrożenie bezpieczeństwa ruchu to wszystkie decyzje podejmuje sąd, a nie policjant. Sąd zasądza wysoką grzywnę oraz odbiera prawo jazdy na okres od 4 miesięcy do 5 lat (zazwyczaj jednak od kilku miesięcy do 1 roku).
Jeśli wykroczenie zakwalifikowano jedynie jako zagrożenie bezpieczeństwa ruchu to oprócz mandatu decyzję o odebraniu prawa jazdy podejmuje jednostka policji i może je odebrać na okres 1-6 miesięcy.

Polski Kodeks Karny również posługuje się pojęciem stawki dziennej:

Art. 33. § 1. Grzywnę wymierza się w stawkach dziennych, określając liczbę stawek oraz wysokość jednej stawki; jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, najniższa liczba stawek wynosi 10, zaś najwyższa 540.

§ 3. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy, jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe; stawka dzienna nie może być niższa od 10 złotych, ani też przekraczać 2 000 złotych.

Na potrzeby symulacji przyjmę wartości z polskiego Kodeksu Karnego, z tym że ilość stawek dniowych przyjąłem wg przepisów z Finlandii. Porównanie mandatów przygotowałem na podstawie danych rankingu opracowanym przez redakcję Forsal.pl na podstawie danych Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, GUS-u i Eurostatu Finlandia (2939 EUR brutto), Polska (868 EUR brutto) i kursu EURO 4.23225005.
V Mandat [PLN] zakres stawek [PLN] Przykładowy mandat ze stawek dziennych*
[PLN] Aktualnie [PLN]
3 – 7 km/h - - - -
8 – 10 km/h 106 30 – 6000 195 do 50
11 – 15 km/h 106 60 – 12000 390 50-100
16 – 20 km/h 143 90 – 18000 585 50-100
21 – 23 km/h - 120 – 24000 780 100-200
24 – 26 km/h - 140 – 28000 910 100-200
27 – 29 km/h - 160 – 32000 1040 100-200
30 – 32 km/h - 180 – 36000 1170 200-300
33 – 35 km/h - 200 – 40000 1300 200-300
36 – 38 km/h - 220 – 44000 1430 200-300
39 – 41 km/h - 240 – 48000 1560 200-300
42 – 44 km/h - 260 – 52000 1690 300-400
45 – 47 km/h - 280 – 56000 1820 300-400

Przykładowy mandat ze stawek dziennych* – liczba stawek przemnożona przez stawkę dzienną 65 zł założoną dla osoby zarabiającą 2000 zł miesięcznie netto [PLN]
Aktualnie – aktualne stawki mandatów [PLN]

Stawki mandatów w Finlandii są na tak dobrane, że dotkliwie dotkną każdego niezależnie od jego dochodów, a porównując przykładowe stawki dla osoby zarabiającej np 2000 zł netto są one nawet 6-cio krotnie droższe.
Jeśli chodzi o wysokość mandatów za duże przekroczenia prędkości to Pekka podał przykład 20 000 EUR (kierowca dobrze zarabiał), po przeliczeniu tego na polskie zarobki jest to jak 25 tys. zł dla nas. Oczywiście takie mandaty to wyjątek.

Komentarz:
Finlandia to kolejne państwo, które bezpardonowo walczy z nieprzepisową prędkością, natomiast nie widzi nic szczególnie groźnego w nietrzeźwych rowerzystach. Może dlatego Finlandia to państwo, które bije Polskę na głowę jeśli chodzi o bezpieczeństwo ruchu drogowego

skygge - 2015-05-10, 11:47

O właśnie. Chodziło mi zwłaszcza o to, że wysokość kar jest uzależniona od zarobków. I tak, jestem zwolennikiem wysokich kar, zwłaszcza za:
- nieużywanie kierunkowskazów,
- wjeżdżanie na skrzyżowanie gdy nie ma możliwości jego opuszczenia,
- itp. przejawom tzw. "cwaniactwa".

spider - 2015-05-10, 13:51

wemar napisał/a:
Nikt nie każe ci jeździć ponad dozwolony limit.

To nie takie proste, daleko nam do dobrych drog, oznakowania i kultury jazdy. To ze beda karac piratow w centrach miast to ok, ale jak beda sie czaic na wioskach gdzie sa 4 domy zeby zabierac prawka to juz nie do konca normalne bedzie.

tqmeh - 2015-05-10, 18:14

Wszystko pięknie, tylko jak zwykle od drugiej strony się w naszym kraju robi:
- statystyki policyjne są zafałszowane, wygodnie jest podać za przyczynę wypadku prędkość, nawet jak było to 30-50km/h po co dochodzić prawdziwych przyczyn
- brak dróg obwodnic i kulawe oznakowanie ich, oczywiście nie zwalnia to z bezpiecznej jazdy. Jak mają pracować ludzie siedzący za kółkiem...? Jak już wyżej było zapodane 3-4 domy i 40km/h, przejazd kolejowy z którego szyny już dawno są na złomie ale znaki poziomie i pionowe co roku są odnawiane, takich paradoksów można podawać do bólu.
- edukacja kursantów i kierowców - temat rzeka

Miron - 2015-05-11, 22:12

Wszystko to psu na budę. Po raz kolejny, najlepiej jest karać zamiast edukować.
Najpierw wywalić na pysk wszystkich instruktorów jazdy, a potem przeszkolić tych z 20-letnim stażem za kółkiem na instruktorów. Chore państwo tworzy chore przepisy.
Wojny trzeba ! ! !

tygrys - 2015-05-12, 07:51

Miron napisał/a:
Chore państwo tworzy chore przepisy.
Wojny trzeba


Tak jest - popieram - ogniem i butem wytępić...tępotę , ignoractwo , cwaniactwo i całą patologię z tym związaną , a później , po wojnie przyjdzie "nowe" i w koło macieju...

najmros - 2015-05-18, 18:49

No i zmiany weszly w zycie ....

Nie znam tego miejsca, ale o 1 w nocy , na oswietlonej 3 pasmowej drodze 70km/h ?? ?
Chyba inaczej wyobrazalem sobie cel zmian, niemniej mozna sie bylo domyslac, ze beda urzadzane polowania na kaczki w celu poprawiania statystyk ..

[ Dodano: 2015-05-18, 19:55 ]
Swoja droga przepisy weszly w zycie 1h wczesniej ..

soft - 2015-05-18, 20:02

Czy odebranie uprawnień za jazdę ponad 50 km/h w terenie zabudowanym jest na wszystkie kategorie które kierowca posiada, czy tylko na tą na której popełniło się wykroczenie?
teper - 2015-05-18, 20:16

soft, chyba głupie pytanie bo punkty dostajesz na osobę a nie kat
soft - 2015-05-18, 20:28

Nie ma głupich pytań.....

Tu nie dostaje się punktów. Tu jest odebranie na podstawie zapisów ustawy podobnie jak za jazdę po pijaku.
Za jazdę po pijaku zabierają kategorię, na którą Cię złapali - chyba że o tym nie wiesz i jeździsz do końca życia rowerem.

Więc nadal moje pytanie aktualne.

teper - 2015-05-18, 20:40

:shock: chyba żart !

Jak pracujesz jako zawodowy kierowca i wywalczył w sądzie !

Kolegę złapali osobowym 2,5' po walce w sadzie zostawili C+E a B i A zabrali.

soft - 2015-05-18, 20:57

Tak to sąd decyduje.
Jeżeli jedziesz motocyklem to masz szansę że "B" Ci zostawią - Jak samochodem i poprosisz żeby nie zabierali "A" (poprosisz sąd oczywiście w sposób pisemny z uzasadnieniem) to masz szansę na to że B pozostanie.

To samo dotyczy kierowców zawodowych i oczywiście traktorzystów.
Z tego co wiem to jak ładnie prosisz i dobrze uzasadniasz to przy niewielkim przekroczeniu % sprawę mogą umorzyć bez orzekania o zakazie prowadzenia.

wemar - 2015-05-18, 21:44

Nie zabił w jednej kategorii, to dostaje szansę na zrobienie tego za pomocą innej!
Tych co to wymyślili, powinni sadzać na tylnej kanapie bez pasów z takim nawalonym kierowcą.

Kierowanie pojazdami to nie obowiązek ale przywilej, jeśli ktoś nie potrafi tego uszanować, nie powinien go posiadać.


----
W przypadku przekroczenia prędkości decyzją administracyjną traci na 3 miesiące wszystkie uprawnienia. Decyzja dotyczy uprawnień, a nie kawałka plastiku, zatem można go mieć w kieszeni, a mimo tego mieć zawieszone uprawnienia. Decyzja dotyczy także uprawnień zdobytych przez obywateli Polski poza granicami kraju - oznacza to, że przez określony czas, uprawnienia wydane poza Polską nie będą honorowane na jej terytorium, ze wszystkimi tego skutkami prawnymi i finansowymi.

witek1965 - 2015-05-18, 22:23

wemar napisał/a:
Nie zabił w jednej kategorii, to dostaje szansę na zrobienie tego za pomocą innej!
zawłaszcza, że spory odsetek złapanych "kierowców" jechało na rowerze do wiejskiego sklepu po wino ;D . No, ale za to jaka wykrywalność, zwłaszcza w okresie letnim.
No, ale żeby nie był to jestem za odbieraniem uprawnień za jazdę na dwóch gazach.

wemar - 2015-05-18, 23:09

witek1965 napisał/a:
... zawłaszcza, że spory odsetek złapanych "kierowców" jechało na rowerze do wiejskiego sklepu po wino ;D . No, ale za to jaka wykrywalność, zwłaszcza w okresie letnim.

Nie wiem, może. Tylko, że statystyki w okolicy świat zimowych i ferii są bardzo zbliżone.
Osobiście nie żal mi tysiąca rowerzystów jeśli uniemożliwiono przy okazji jazdy jednemu kierowcy tira lub autobusu wycieczkowego.
Jakoś tak łatwo pojawiają się głowy obrony wolności osobistej, nie bacząc jak to się przekłada na wolność osobistą osób trzecich.

pyra - 2015-05-19, 05:30

witek1965 napisał/a:

zawłaszcza, że spory odsetek złapanych "kierowców" jechało na rowerze do wiejskiego sklepu po wino

wystarczyło prowadzić - idąc pieszo - rower, tak właśnie zrobił zawodowy kierowca po 2 piwach,...... i stracił prawko - na szczęście tylko do rozprawy :evil:

tqmeh - 2015-05-19, 15:38

najmros napisał/a:
No i zmiany weszly w zycie ....


Nie o tych zmianach była mowa na początku chociaż wprowadzone od poniedziałku też są ważne :

Cytat:
Surowsze kary dla piratów drogowych i pijanych kierowców





Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o więcej niż 50 km/h oraz przestępstwo prowadzenia pojazdu po utracie uprawnień to tylko niektóre ze zmian, które zaczną obowiązywać w najbliższy poniedziałek. Dziś Małgorzata Woźniak, rzecznik MSW oraz mł. insp. Marek Konkolewski z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji przedstawili szczegóły nowelizacji przepisów. Nowa ustawa składa się z rozwiązań zaproponowanych przez Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Sprawiedliwości oraz Infrastruktury i Rozwoju.

Przekroczysz prędkość o więcej niż 50 km/h lub przewieziesz zbyt dużą liczbę pasażerów – stracisz prawo jazdy

Zgodnie z nowymi przepisami kierowcom, którzy przekroczą dozwoloną prędkość o więcej niż 50 km/h w obszarze zabudowanym, prawo jazdy zostanie odebrane bezpośrednio przez kontrolującego ich policjanta. Jeżeli osoba ta będzie w dalszym ciągu prowadzić pojazd bez prawa jazdy, 3 miesięczny okres, będzie przedłużony do 6 miesięcy. Jeśli kierowca w tym czasie i tak zdecyduje się wsiąść "za kółko", starosta wyda decyzję o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem. Aby je odzyskać trzeba będzie spełnić wszystkie wymagania stawiane osobom, które po raz pierwszy ubiegają się o prawo jazdy.

Na ten sam okres (3 miesięcy) uprawnienia do prowadzenia pojazdami utracą kierowcy, którzy przewożą zbyt dużą liczbę osób (przekraczającą liczbę miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym).

Surowe i nieuchronne kary dla pijanych kierowców

W nowych przepisach zaostrzono kary dla pijanych kierowców oraz tych, którzy pod wpływem alkoholu spowodowali wypadek drogowy. Okres, na jaki orzekany jest zakaz prowadzenia pojazdów został wydłużony z 10 do 15 lat, minimalną karą będą 3 lata. Osoby kierujące pojazdem w stanie nietrzeźwości będą musiały się także liczyć z wysokimi karami finansowymi. Niezależnie od orzeczonej kary, sąd będzie obligatoryjnie stosował karę w wysokości nie mniejszej niż 5 tys. złotych, w przypadku osoby, którą złapano po raz pierwszy oraz nie mniejszej niż 10 tys. zł., dla recydywistów. Jeśli kierowca spowoduje wypadek drogowy pod wpływem alkoholu nawiązka nie będzie mogła być mniejsza niż 10 tys. zł. Pieniądze uzyskane z tego tytułu będą przekazywane na rzecz osób poszkodowanych w wypadkach.

- Przepisy prawa zostały znowelizowane w taki sposób, aby pomóc tym, którzy tego najbardziej potrzebują, czyli osobom, które w wyniku wypadków drogowych spowodowanych przez pijanych kierowców stracili zdrowie – powiedział mł. insp. Marek Konkolewski.

Kierowanie bez uprawnień

Od 18 maja kierowcy, którzy będą prowadzili pojazd, pomimo tego że prawo jazdy zostało im wcześniej odebrane przez starostę popełnią przestępstwo. Będzie za to grozić grzywna, ograniczenie wolności lub pozbawienie wolności do 2 lat. Do tej pory było to wykroczenie. Niezależnie od rodzaju zastosowanej kary, sąd będzie mógł także orzec zakaz prowadzenia pojazdów.

Blokady alkoholowe w pojazdach

Nowe przepisy przewidują także możliwość zmiany przez sąd orzeczonego wcześniej zakazu prowadzenia pojazdów na konieczność posiadania blokady alkoholowej tzw. alkolocka w pojeździe. Z takiej możliwości będzie można skorzystać dopiero po upływie połowy zakazu, a w przypadku gdy zakaz prowadzenia pojazdów orzeczono dożywotnio, po upływie co najmniej 10 lat. O szczegółach dotyczących tej zmiany poinformował mł. insp. Marek Konkolewski - Osoba, która będzie chciała uruchomić silnik będzie musiała się poddać badaniu na trzeźwość. Taka osoba będzie musiała co rok oddawać swoje urządzenie do kalibracji oraz będzie musiała posiadać zaświadczenie o badaniu technicznym pojazdu, w związku z posiadaniem alkolocka – powiedział Marek Konkolewski.

Zaostrzenie przepisów wobec "młodych kierowców"

Nowa ustawa wprowadza także zaostrzenie przepisów wobec młodych kierowców. Osoby, które w okresie 2 lat od uzyskania prawa jazdy dopuściły się jednego przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji (np. spowodowanie wypadku drogowego, kierowanie pojazdem w stanie nietrzeźwości) lub trzech wykroczeń polegających na spowodowaniu zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, kierowaniu w staniu po użyciu alkoholu lub przekroczeniu prędkości powyżej 30 km/h utracą prawo jazdy. Rozwiązanie to będzie obowiązywało do 3 stycznia 2016 r. Osoby, o których mowa, będą docelowo objęte nadzorem w ramach okresu próbnego przewidzianego w ustawie o kierujących pojazdami, mającego wejść w życie 4 stycznia 2016 r.

Usunięcie pojazdu

W ustawie wprowadzono także nowy przypadek, kiedy pojazd zostanie obligatoryjnie usunięty z drogi na koszt jego właściciela. Przepis ten odnosi się do sytuacji, gdy pojazdem kierowała osoba nieposiadająca stosownego uprawnienia, czyli osoba, która go nie uzyskała, bądź której zostało ono cofnięte w drodze decyzji administracyjnej. Pojazd zostanie usunięty z drogi także w przypadku, gdy kierowała nim osoba formalnie posiadająca stosowne uprawnienie, lecz której uprzednio zatrzymano dokument prawa jazdy, np. w związku z przekroczeniem liczby 24 punktów.

Funkcjonariusz będzie mógł odstąpić od usunięcia pojazdu tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy możliwe będzie przekazanie go osobie znajdującej się w nim i posiadającej uprawnienie do kierowania tym pojazdem.

Przepis, o którym mowa, z oczywistych względów nie będzie miał zastosowania w sytuacji, gdy kierujący pojazdem legitymuje się pokwitowaniem za zatrzymany dokument prawa jazdy, uprawniającym go do kierowania pojazdem.

Większość Polaków popiera zmiany

- Badania opinii społecznej pokazują jednoznacznie, że większość Polaków popiera natychmiastowe odbieranie kierowcom prawa jazdy za rażące naruszenie przepisów - poinformowała rzeczniczka MSW Małgorzata Woźniak. W sondażu przygotowanym na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych respondenci ocenili liczbę przeprowadzanych przez Policję kontroli trzeźwości. Przypomnijmy, że od 2014 roku znacząco została zwiększona ich liczba. W 2014 roku policjanci przeprowadzili 15,4 mln kontroli - prawie 2 razy więcej niż w 2013 roku. Mimo tej znaczącej różnicy w ocenie prawie połowy respondentów (46 proc.) kontrole trzeźwości kierowców są przeprowadzane za rzadko. Tylko 7 proc. pytanych miało odwrotną opinię, deklarując, że odbywają się one za często.

Polacy mają też bardzo zdecydowane zdanie na temat karania nietrzeźwych kierowców. Prawie wszyscy respondenci (96 proc.) opowiedzieli się za natychmiastowym odbieraniem prawa jazdy za recydywę w jeździe pod wpływem alkoholu. Zdania respondentów były natomiast podzielone w sprawie propozycji MSW dotyczącej obierania prawa jazdy za przewożenie zbyt dużej liczby osób. W tym przypadku zaostrzenie przepisów miało prawie tyle samo zwolenników (49 proc.), co przeciwników (47 proc.).

Polacy zapytani o opinie w sprawie obierania kierowcom prawa jazdy za rażące naruszenie przepisów nieco częściej opowiadali się za (53 proc.), niż przeciw (44 proc.) takiej sankcji.

Przekonania Polek i Polaków dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym znalazły odzwierciedlenie w nowych przepisach.


policja.pl

najmros - 2015-05-19, 17:26

tqmeh napisał/a:
Nie o tych zmianach była mowa na początku chociaż wprowadzone od poniedziałku też są ważne


tqmeh, jak to nie o tych ? Z ciekawosci, to o jakich ? Zmiana taryfikatora jest tylko czescia zmian .. Poza tym sam napisales :

tqmeh napisał/a:
Cytat:
Zmotoryzowanym do myślenia ma dać przede wszystkim zatrzymywanie na trzy miesiące prawa jazdy bezpośrednio po przyłapaniu na przekroczeniu dozwolonej prędkości o 50 km/h lub więcej w terenie zabudowanym. Jeżdżenie mimo tego spowoduje, że będzie ono zatrzymane na pół roku, kolejna niesubordynacja to konieczność zdania nowego egzaminu na prawo jazdy, a jeszcze jedna może zakończyć się koniecznością spędzenia 2 lat w więzieniu.

witek1965 - 2015-05-19, 18:27

pyra napisał/a:
wystarczyło prowadzić - idąc pieszo - rower, tak właśnie zrobił zawodowy kierowca po 2 piwach,...... i stracił prawko - na szczęście tylko do rozprawy :evil:
świadczy to tylko o głupocie i niedouczeniu policjanta (ów). czy jak po piwie, czy nawet 5-ciu będę pchał samochód, to tez mi zabiorą ?
Nie wymagaj od podpitego mieszkańca zabitej wsi żeby pchał rower, skoro on jest przekonany, że może i chce nim jechać. Wszak koledzy czekają na wino ;D
A patrol na wyniki ;D

wemar napisał/a:
Osobiście nie żal mi tysiąca rowerzystów jeśli uniemożliwiono przy okazji jazdy jednemu kierowcy tira lub autobusu wycieczkowego.
widzisz, sek w tym, ze na zapadłej wsi, zapomnianej przez wszystkich nijak spotkać Tira, a już autokar to rzadkośc, natomiast wypitego nad wyraz szybko.
Nie pochwalam picia i jeżdżenia, natomiast mam pewne obawy, że bezpieczeństwo na drogach nie poprawi się wcale, obym sie mylił, ale za to poprawi się budżet państwa.
Nie, żebym tęsknił, ale nie pamiętam kiedy dmuchałem w gwizdek policjanta, natomiast na bramie przed wejściem do zakładu pracy, średnio raz w tygodniu.
O czym to świadczy ?
No, ale zaostrzenie na bani to tylko jedna ze zmian.
Na szczęście zaostrzono przepisy dla jeżdżących bez uprawnień.
Ktos zaraz powie, że przecież można jeździć super, hiper fantastycznie i nie miec prawa jazdy. Można, pewnie, że tak. Sa od tego tory wyścigowe.
Piractwa również nie popieram, ale dalej będę miał obawy, że patrol nie będzie stał tam gdzie jest zagrożenia, tylko na wylocie z miejscowości, gdzie ostatni dom pozostał daaaleko w tyle, natomiast tablica wyjechała na spacer daleko do przodu. Wszak kiedyś się rozbuduje miejscowość i po co ją przenosić. Prawda ? A sam się spotkałem z pięknymi odcinkami od tablicy ( białej, nie zielonej) do pierwszych zabudowań, czy chociażby chodnika.\ dla pieszych.
Więcej. Jak rozpoczynałem budowę mojego domu, to tablica była na środku m,ojej działki. Był to pewien powód do żartów, że częściowo mieszkam w mieście, częściowo w lesie. Generalnie nic sie nie zmieniło, ale tablica wywędrowała kilkaset metrów do przodu. Tak więc te kilkaset metrów to jest piękne pole do popisu. Po prawej łąka, po lewej łąka,( co ja pisze- ugory) zero chodnika, zero zabudowań. No,ale kiedyś się pewnie moje zadupie rozbuduje :hahaha:

tqmeh - 2015-05-19, 19:04

najmros napisał/a:
tqmeh, jak to nie o tych Z ciekawosci, to o jakich


O tych które są w grafice w pierwszym poście.

[ Dodano: 2015-05-19, 20:07 ]
Popieram.

witek1965 napisał/a:
widzisz, sek w tym, ze na zapadłej wsi, zapomnianej przez wszystkich nijak spotkać Tira, a już autokar to rzadkośc, natomiast wypitego nad wyraz szybko.


W piątek w czasie dojazdu na strusiownię kompletnie pijany gość prowadził rower na spacer w pierwej miejscowości zaraz po zjeździe z AO Wrocławia, na jego szczęście był korek, inaczej mógł by to być dla niego ostatni spacer

wemar - 2015-05-19, 19:28

Witek, można się licytować skrajnymi przykładami, udowadniać, że jedno piwo, to u wielu poprawia koncentrację i tak dalej. Są kraje, gdzie można jechać po jednym piwie, ale tam wszyscy wiedzą, że to ma być po jednym, a nie po jednym tym ostatnim.
Tyle tylko, że przepisy są zaostrzane, bo jest w Polsce problem z trzeźwością. I jakoś nie przemawiają liczby ofiar i skasowanego mienia*), ale gwoździem programu jest to, że komuś ograniczono jego sarmackie poczucie wolności.

*) Mienie, bo to się jakoś tak w tym wszystkim pomija. Nawet jak ubezpieczalnia zapłaci stosowną kwotę, to nie pokryje to całego wkurwu, jaki właściciel zdewastowanego majątku zaliczy przez kilka dni i nie zrekompensuje uciążliwości jakie pochłonie odtworzenie i radzenie sobie z codziennościami do tego czasu. Nawet jeśli będzie to uszkodzony płot, to np. zamiast śmigać na zlot, będziesz stać i patrzeć na łapy murarzy, bo oczywiście odwalą jakieś partactwo. Może nie narobią, ale syf zostawią.

Poza tym, jeździsz po pijaku? Nie! No to co żałujesz matołów? Jak tak Tobie ich żal, to zrób wokół działki (od środka oczywiście, by to był teren prywatny) ścieżkę, do prowadzania rowerów po pijaku i organizuj wczasy dla nawalonych rowerzystów. Nakład niewielki, bo ścieżka nie musi być prosta i gładka. :hahaha:

No dobra, w ramach studzenia emocji :browarek: tylko rowerek zamknij w szopce najpierw. ;)

soft - 2015-05-19, 19:33

Czyżby coś nasi parlamentarzyści przeoczyli ..........

http://www.rmf24.pl/fakty...ca-,nId,1736381

Pio Trek - 2015-05-19, 19:53

przepis powstał pod presja policji, ale w słowa policji i tzw.dobre intencje to już dawno temu przestałem traktować poważnie,
no i oczywiście to wszystkie przepisy są dla naszego dobra ;p :hahahahaa:
tylko ze coś już prawnicy mówią ze niezgodne z ... konstytucja ;p

najmros - 2015-05-19, 20:43

soft napisał/a:
Czyżby coś nasi parlamentarzyści przeoczyli ..........

Jesli taka okaze sie praktyka to bardzo dobrze .. Co prawda szkoda, ze nie taka byla idea ustawodawcy, ale coz ...

tqmeh napisał/a:
O tych które są w grafice w pierwszym poście.

Tak jak juz pisalem, mowimy o tym samym .. wyskosc kar administracyjnych to czesc zmian, ktore weszly w zycie 18 maja 2015r. Poza tym przedstawiona przec Ciebie grafika chyba troche sie rozni od zmian ostatecznych : TARYFIKATOR MANDATOW 2015

witek1965 - 2015-05-19, 21:05

wemar, mam wrażenie, że czytasz dosłownie. Mi chodzi o to, że policjanci idą po łatwy łup, jak wędkarz na staw komercyjny, a chyba nie o to chodzi. Pijany rowerzysta stanowi chyba mniejsze zagrożenie, zwłaszcza na drodze gminnej od pijanego kierowcy autokaru, czy ciężarówki na DK, czy A. O osobówce nie wspomnę.
Na temat norm jaki u nas przyjęto nie będę polemizował. Tam gdzie jest dopuszczalne 0,5 i nas jest to już przestępstwem.
Powiadasz, że mamy problem z alkoholem. Ja twierdzę, że chyba, nie skoro przez ponad 30 lat posiadania prawka dmuchałem raz, czy dwa. No jak mam to rozumieć ? U nas bycie pijanym stanowi okoliczność łagodząca wręcz, a nie odwrotnie.
Inna sprawa, ze policja łapie, a sądy wypuszczają, łagodzą kary etc.
Facet po kokainie zabija na pasach człowieka i grozi mu maks 12 lat. Czy to nie są jaja.
Poza prędkością i alkoholem prawdziwą zgrozą jest wszędobylskie gadanie przez komórki. czy zestaw BT jest tak strasznie drogi ? :nie_wiem:
Ostatnio taka idiotka mało mnie nie skasowała, tak była zajęta rozmową. że nijak nie widziała co sie wokół niej na drodze dzieje. Nit tylko otworzyć drzwi i wywalić fona na drogę. I kiedys jak wyjdę z nerw to tak zrobię :evil:

tqmeh - 2015-05-19, 21:28

najmros napisał/a:
Tak jak juz pisalem, mowimy o tym samym .. wyskosc kar administracyjnych to czesc zmian, ktore weszly w zycie 18 maja 2015r. Poza tym przedstawiona przec Ciebie grafika chyba troche sie rozni od zmian ostatecznych


OK, przez ostatni tydzień nie byłem online, grafika pochodzi z czasu gdy zmiany były jeszcze "utajnione"

spider - 2015-05-19, 21:30

witek1965 napisał/a:
Piractwa również nie popieram, ale dalej będę miał obawy, że patrol nie będzie stał tam gdzie jest zagrożenia, tylko na wylocie z miejscowości, gdzie ostatni dom pozostał daaaleko w tyle, natomiast tablica wyjechała na spacer daleko do przodu.

Hehe tak bylo wczoraj w mojej miejscowosci i wcale mnie to nie zdziwilo.

[ Dodano: 2015-05-20, 14:59 ]
Polecam przeczytac.
http://prawonadrodze.org....-chore-pomysly/

witek1965 - 2015-05-20, 18:27

spider napisał/a:

Hehe tak bylo wczoraj w mojej miejscowosci i wcale mnie to nie zdziwilo.
jakos mnie to nie dziwi jak równiez to, że nasze kochane Państwo 26 lat po obaleniu znienawidzonego reżimu .............w niczym mu nie ustępuje.
Policja stoi ponad prawem jak również Sądy z małymi wyjątkami. Ustawy pisze się i uchwala po to, żeby ich nie przestrzegać, a obywatela ma się głęboko w ........... Obywatel ma siedzieć cicho, skulony jak bezdomny pies i potakiwać. Po co więc prawo skoro funkcjonariusze mający go strzec lamią je codziennie, a Sądy, jak w czasach komuny miast udowadniać winę obywatelowi wydaje wyroki na słowo, funkcjonariusza aparatu ucisku.
Jeszcze niedawno oburzaliśmy się na milicjantów ukraińskich, czy rumuńskich. Przecież u nas jest dokładnie tak samo. Jak mam uwierzyć w wynik z Iskry 1 skoro to może być pomiar kolesia, który zasuwa jeszcze legalnie, przed tablicą, ale jest już w strefie pomiaru uradzenia pomiarowego ?

tqmeh - 2015-06-02, 10:28

Takie umiejętności matematyczne ma policja



shaq - 2015-06-02, 11:34

ale to przecież pismo starosty, nie policji ;)
najmros - 2015-06-02, 11:45

Troche nie w temacie .., ale .. zwolennicy kar powinni byc zadowoleni ...
Najpierw ilosc mandatow ..., teraz projekt poprawki, ktora ma zniesc tolerancję prędkości mierzonej fotoradarem

Bezpieczenstwo chyba schodzi na drugi plan ... jesli jeszcze nie zeszlo ..

Bemol - 2015-06-02, 11:49

najmros napisał/a:
Bezpieczenstwo chyba schodzi na drugi plan ... jesli jeszcze nie zeszlo ..


oj chyba dawno zeszło. Pokazówka z zabieraniem praw jazdy ( polowanie ) trzeba było pokazać, że decyzja była słuszna ( statystyka wdzięczna dziedzina nauki ) no i dziurę trzeba łatać a przecież ośmiorniczki kosztują ;D

filipesku - 2015-06-02, 12:02

shaq, bo taka jest procedura...
tqmeh - 2015-06-02, 13:43

shaq napisał/a:
ale to przecież pismo starosty, nie policji ;)


Kto wydał Tobie PJ policja czy starosta (burmistrz) ? nie potrzebne skreślić ;)

Doczytaliście o ile przekroczył a do ilu było ograniczenie ?

Jaro5 - 2015-06-02, 14:16

I dobrze że takich debili będą eliminować.
robert_p (vel Hipis) - 2015-06-02, 14:22

tqmeh napisał/a:
shaq napisał/a:
ale to przecież pismo starosty, nie policji ;)


Kto wydał Tobie PJ policja czy starosta (burmistrz) ? nie potrzebne skreślić ;)

Doczytaliście o ile przekroczył a do ilu było ograniczenie ?


Dla tych co nie widzą : 70+50 = 120 ! ! W decyzji jest że jechał 110.... :hahaha:

shaq - 2015-06-02, 14:24

tqmeh napisał/a:


Kto wydał Tobie PJ policja czy starosta (burmistrz) ? nie potrzebne skreślić ;)

Doczytaliście o ile przekroczył a do ilu było ograniczenie ?


No doczytaliśmy, ale wydaje mi się, że jak starostwo przygotowywało pismo to źle uzupełnili blejt. Policja pewnie zatrzymała słusznie, bo jak by było tak jak w piśmie to nikt by prawka nie oddał.

tqmeh - 2015-06-02, 14:29

shaq napisał/a:
Policja pewnie zatrzymała słusznie, bo jak by było tak jak w piśmie to nikt by prawka nie oddał.


Właśnie że nie słusznie, w przepisie jest mowa o przekroczeniu o 50km/h w terenie zabudowanym
Gość przekroczył o 40

shaq - 2015-06-02, 14:34

tqmeh napisał/a:
shaq napisał/a:
Policja pewnie zatrzymała słusznie, bo jak by było tak jak w piśmie to nikt by prawka nie oddał.

Właśnie że nie słusznie, w przepisie jest mowa o przekroczeniu o 50km/h w terenie zabudowanym
Gość przekroczył o 40



Dobra tylko pytanie czy w piśmie pomyliło się np. starostwo wpisując dopuszczalne 70 zamiast 50, czy kierowca (w tym przypadku jakiś niekumaty) nie potrafił wytłumaczyć policjantowi, że 110 -70 to nie więcej niż 50.
W to drugie nie wierzę.

To, że w tym piśmie jest (110-70) > 50 nie znaczy, że tak było na drodze, a co za tym idzie że prawko zostało zatrzymane nie słusznie.

Ale w sumie to nieważne - pismo fajne.

tqmeh - 2015-06-02, 14:48

Tak czy inaczej przesłanie jest takie że urzędasy / policja nie znają przepisów albo matematyki ;)
najmros - 2015-06-02, 19:30

Jaro5 napisał/a:
I dobrze że takich debili będą eliminować.


Jaro5, nigdy nie przekroczyles o 40km/h ograniczenia predkosci ?
Nie wyzywalbym tak latwo Innych nie znajac dokladnych okolicznosci ..

Uwazam tak jak Bemol - w pierwszych dniach byla pokazowka z lapaniem .. nie po to, zeby bylo bezpieczniej , tylko po to zeby uzasadnic wprowadzenie przepisu .. Ludzie byli lapani w miejscach gdzie latwo bylo zlapac, a nie tam gdzie bylo niebezpiecznie ..
Uwazam,ze to dobry przepis, ale wkurza mnie zle oznakowanie ... i te limity "zatrzyman", mandatow, itd ..

tqmeh - 2015-06-03, 07:29

Cytat:
Fotoradary nie będą błyskać częściej, ale posypią się mandaty

Policjanci mają w tym roku wlepić co najmniej 1,675 mln mandatów, wynika z projektu uzupełniającego Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Pomóc miała w tym poprawka do obecnych przepisów, która znosiła tolerancję prędkości mierzonej fotoradarem, wynoszącą obecnie 10 km/h. Po medialnej burzy rząd wycofał się dziś z tego pomysłu.




Program Realizacyjny na lata 2015–2016, będący uzupełnieniem Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013–2020, zakłada dwa główne cele – ochronę pieszych oraz zarządzanie prędkością.

Z tego drugiego założenia jeszcze do dziś wynikało, że już tylko na przyjęcie przez parlament czekała poprawka "znosząca tolerancję pomiaru urządzeń automatycznego nadzoru nad zachowaniami w ruchu drogowym". W skrócie – fotoradar miał zrobić nam zdjęcie przy przekroczeniu dozwolonej prędkości nie o 11 km/h, jak dotychczas, a już o 1 km/h. Tak się jednak nie stanie, bowiem rząd wycofał się z tego konkretnego planu. Poinformował o tym m.in. Paweł Olszewski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju na swoim Twitterze.

Na stronie internetowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego możemy dziś przeczytać, że zniesienie tolerancji pomiaru urządzeń automatycznego nadzoru nad zachowaniami w ruchu drogowym zostało wskazane w rządowym programie w obszarze "Legislacja" i przypisane do resortu infrastruktury jako lidera odpowiedzialnego za wykonanie zadania. Okazuje się, że według KRBRD nie oznacza to, że "strona rządowa będzie procedować osobny projekt mający na celu realizację tego zadania."

Aktualizacja na stronie internetowej zakończona jest zdaniem: "lista projektów kluczowych do realizacji przez rząd w obszarze bezpieczeństwa w transporcie zostanie zaprezentowana opinii publicznej w najbliższym czasie."

Kierowcy wypełnią dziurę budżetową

Tolerancja wprowadzona została między innymi dlatego, żeby podczas mijania radarów kierowcy nie skupiali się na obserwowaniu prędkościomierza, a raczej na drodze przed sobą. Miało to też nieco złagodzić negatywne podejście kierowców do systemu nadzoru ruchu drogowego.

Wśród ekspertów, a nawet niektórych posłów, nie brakowało opinii sugerujących pozostawienie obecnego bufora 10 km/h – właśnie po to, żeby kierowcy skoncentrowani byli na drodze, a nie na wahającej się wskazówce prędkościomierza. Jednak zdaniem zwolenników zniesienia tolerancji nie zdała ona egzaminu, dlatego że w praktyce kierowcy traktowali te 10 km/h jako przyzwolenie na szybszą jazdę i niejako podniesienie ograniczenia prędkości o te 10 km/h właśnie.

Wcześniej pojawiały się już głosy, że m.in. ze względu na spory szum medialny i krytykę punktu znoszącego tolerancję 10 km/h, wprowadzony zostanie kompromisowy zapis zezwalający na jazdę do 5 km/h szybciej, niż wynosi limit w danym miejscu. Pamiętać trzeba bowiem o błędach pomiarów oraz wskazań samochodowych prędkościomierzy. Te z reguły nieco zawyżają pomiar, ale wystarczy założenie innych kół, do tego większe zużycie bieżnika i niewłaściwe ciśnienie opon, a wynik będzie zupełnie inny. Teraz okazało się, że tolerancja pomiaru pozostanie na obecnym poziomie.

Jedno jest pewne – zniesienie tolerancji spowodałoby lawinowy wzrost liczby wystawianych mandatów, bo najwięcej przekroczeń prędkości, według policyjnych statystyk, to te niewielkie – do 10 km/h właśnie. To z pewnością pomogłoby także w realizacji innego celu, postawionego w omawianym programie na lata 2015–2016. Mówi on bowiem o konieczności nałożenia na kierowców co najmniej 1,657 mln mandatów do końca 2015 roku, czyli nie mniej niż rok wcześniej. Zniesienie tolerancji byłoby jednak dla rządzących niepopularną decyzją, która przysporzyłaby słów krytyki.

Więcej fotoradarów, odcinkowe pomiary prędkości

Program Realizacji na lata 2015–2016 zakłada też rozwój systemu automatycznego nadzoru w dwóch zakresach – przekraczania prędkości oraz przejazdu na czerwonym świetle. W tym celu do końca tego roku powstanie 29 odcinkowych pomiarów prędkości, mierzących średnią prędkość na określonym dystansie oraz przybędzie 50 fotoradarów, do łącznej liczby 400 na polskich drogach. Natomiast urządzeń rejestrujących przejazd na czerwonym świetle przybędzie 20 sztuk.

Wyższe mandaty, zmieniony taryfikator

Na przyjęcie przez parlament czeka też punkt mówiący o podniesieniu maksymalnej wysokości grzywien oraz wprowadzeniu zmian w taryfikatorze. Obecnie trwają prace. Według ostatnich informacji, kary mają być naliczane w powiązaniu z ogłaszanym przez GUS przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej za poprzedni rok. Obecnie jest to prawie 3,8 tys. zł brutto.

Zapewne do momentu wdrożenia nowych zasad sporo się jeszcze zmieni, ale nieoficjalnie może to wyglądać następująco.
W przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości
od 11 do 20 km/godz. będzie to 3 proc. średniej pensji,
od 21 do 30 km/godz. – 5 proc.,
od 31 do 40 km/godz. – 9 proc.,
a od 41 do 50 km/godz. – 14 proc.
Jeśli prędkość zostanie przekroczona o ponad 50 km/godz., to mandat będzie wynosił 20 proc. średniego wynagrodzenia, czyli ok. 760 zł.
Przy przekroczeniu prędkości w obszarze zabudowanym, wysokość kary będzie podwajana – maksymalnie ok. 1520 zł.
Jeśli ktoś przekroczy prędkość po raz czwarty w ciągu 12 miesięcy od pierwszego mandatu, to wówczas będzie on większy o kolejne 50 proc. – maksymalnie wyniesie ok. 2280 zł.


Projekt zaostrza także kary za niedostosowanie się do sygnalizacji świetlnej – będzie to 20 proc. średniego wynagrodzenia.
Mandat za to będzie wyższy – analogicznie jak w przypadku przekroczenia prędkości – w obszarze zabudowanym i w przypadku czwartego i kolejnych mandatów – maksymalnie ok. 2280 zł.


Piesi też dorzucą się do budżetu

Oprócz tych zmian, w Programie Realizacyjnym na lata 2015–2016 znaleźć można wiele innych ciekawych informacji. Ponieważ jednym z głównych założeń jest ochrona pieszych, spodziewać się należy zwiększonych kontroli policyjnych. Na ten rok cel to nie mniej niż 420 tys. mandatów nałożonych na pieszych, przy skontrolowaniu co najmniej 685,8 tys. pieszych. Czyli około dwie na trzy skontrolowane osoby „powinny” zgodnie z tym dostać mandat.

Bezpiecznych dróg krajowych przybędzie… 10 km

W innym miejscu raportu czytamy o zapowiadanych od pewnego czasu przebudowach jednopasmowych dróg krajowych do takich o przekroju 2+1, co pozwala na rozładowanie zatorów i bezpieczne wyprzedzanie. Zgodnie z Programem Realizacyjnym w tym roku nie powstanie ani jeden kilometr takich dróg, a do końca 2016 będzie ich… 10 km.

Nie tylko kary...


Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zajmie się też jednak nie tylko nakładaniem sankcji na kierowców i pieszych. Zgodnie z planem na najbliższe półtora roku zbadany zostanie choćby wpływ reklam, w tym świetlnych, ustawianych przy drogach na bezpieczeństwo ruchu. Zwiększona zostanie też liczba pojazdów ratownictwa medycznego i poprawi się stan ich wyposażenia. Zbudowanych zostanie także 668 metrów "urządzeń bezpieczeństwa pieszych na drogach krajowych".

Zmiany na dobre? Nie wszystkie

Planowane zmiany, wraz z tymi wprowadzonymi niedawno, mają za zadanie zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Według najświeższych danych policji, w ciągu dwóch tygodni od wprowadzenia zaostrzonych kar za rażące przekroczenie prędkości i jazdę w stanie nietrzeźwości zmniejszyła się liczba wypadków i ofiar, a także mniejsza jest liczba zatrzymanych pijanych kierowców. To może świadczyć o tym, że była to dobra decyzja.

Jednak zmiany takie, jak choćby likwidacja tolerancji przy pomiarze prędkości dokonana równolegle z wyznaczeniem liczby wlepionych mandatów, nie poprawiłyby społecznej akceptacji systemu karania kierowców. A bezpieczeństwa też nie poprawią. Wydaje się więc, że dobrze się stało. Można wrócić do obserwowania drogi, a nie wskazówki prędkościomierza. Pamiętajmy jednak, żeby tolerancji pomiaru nie traktować jednak jako podniesienia ograniczenia prędkości, a raczej jako ukłon "systemu" w stronę kierowców.



KLIK

wemar - 2015-06-03, 12:49

Rzecznik rządu zdementował, że takie zmiany mają być zgłoszone. Pozostaje tolerancja 10 km/h i nie ma limitu mandatów dla policji.

Jak widać, słupki poparcia spadły zbyt nisko. :hahaha:

arkady007 - 2015-10-23, 20:57

Uzupełniam temat
Okazuje się, że żółte kamery nad skrzyżowaniami robią foto zarówno przy czerwonym, jak i przy żółtym świetle, a dodatkowo robią foto jak się zatrzymasz, ale przekroczysz linię.
Także radzę uważać

witek1965 - 2015-10-24, 11:59

arkady007 napisał/a:
dodatkowo robią foto jak się zatrzymasz, ale przekroczysz linię.
i co z tego wynika ? bo mandatu za to nie budiet. Co innego za red, tudzież orange
arkady007 - 2015-11-01, 22:04

Jak staniesz a przekroczysz linię na orange albo na red i staniesz, to urządzenie nie jest na tyle "mądre", żeby to wiedzieć i przychodzi piękna pamiątka. Pamiętaj Kolego, że skrzyżowania są okamerowane i przed i za (także na przeciwnych pasach.
pyra - 2016-01-03, 10:22

dostałem linka od kolegi http://www.jednoslad.pl/n...kwot-i-punktow/

szybkość - szybkością, po prostu zwolnimy :beczy: ale czy przestaniemy jeździć w grupach ? Coraz więcej skrzyżowań posiada kamery robiące foty na czerwonym, a jadąc grupą częst się zdarza, że na zielonym to tylko pierwszy....... ;/ a cena wysoka

sagittarius - 2016-01-03, 11:14

pyra, i tu bym się z tobą nie zgodził bo wszystko zależy od prowadzącego, jeżeli to doświadczony motocyklista to tak dopasuje prędkośc w grupie by wszyscy zatrzymali się na czerwonym a co za tym idzie ruszyli na zielonym.
tqmeh - 2016-01-03, 13:34

Ruszyli to jedno, przejechali to drugie
wemar - 2016-01-03, 14:11

Pyra, spokojnie. Póki co, to nowa władza była zajęta pilniejszymi sprawami i taryfikator pozostaje taki sam, jak w 2015-tym. Co do przejazdu na czerwonym ... jeśli jedziemy jednośladem, to bardziej, niż o wysokość mandatu, obawiałbym się spotkanie z tym, który wjedzie w tempo na (już) zielonym. Portfel mandat jakoś przeżyje, po kolizji może być zdecydowanie trudniej.
johnypl - 2016-01-03, 22:17

wemar, :brawo: i tu jest racja, jak puszka zrobi z dupska garaż, to odechce się przelatywania na " późnym żółtym " ;/ mandat to mały pikuś.
pyra - 2018-02-15, 06:36

będzie wyjście awaryjne https://www.motocykl-onli...gzaminu,11978,1
witek1965 - 2018-02-15, 13:14

pyra, tak sie zastanawiam, czy w swojej karierze kierowcy pojazdów a które mam prawko w ogóle zgarnąłem 24 punkty. Debilom na drogach stanowcze NIE, a nie koło ratunkowe :evil:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group