YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Stratoliner 1900 - Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900

RTP - 2015-04-29, 08:41
Temat postu: Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900
Mam dwa tematy:
- do mechanicznych: krótka podpowiedź co to jest "strumienica " w wydechu
- do wszystkich, poszukuję do zakupu : " strumienica" symbol : A435R

Robrob - 2015-04-29, 20:08

RTP napisał/a:
co to jest "strumienica " w wydechu
kawał rury zrobionej jak rybia łuska
robert_p (vel Hipis) - 2015-04-29, 21:03

Nie wiem dlaczego akurat takiej szukasz ale Kolega Wemar robi strumienice, zagadaj do niego.
HELLOWEEN - 2015-04-29, 21:10

Robrob napisał/a:
RTP napisał/a:
co to jest "strumienica " w wydechu
kawał rury zrobionej jak rybia łuska


Robrob nie musi być koniecznie łuska. Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej" która ma wspomóc w wyciąganiu (wypychaniu przez tłok) spalin. Strumienica powoduje również powstawanie ruchu wirowego spalin co pozwala na szybsze wtłoczenie ich do tłumika i wydalenie na zewnątrz układu.

A tu link do ciekawego tematu o strumienicach i ich zastosowaniu http://www.orurowanie.eu/...trumienice.html

soft - 2015-04-29, 21:34
Temat postu: Re: Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900
RTP napisał/a:
Mam dwa tematy:
- do mechanicznych: krótka podpowiedź co to jest "strumienica " w wydechu
- do wszystkich, poszukuję do zakupu : " strumienica" symbol : A435R


Znalazłem Ci tą strumienicę w Danii. Mają ją na stanie - cena ok. 680 zł (1272 korony duńskie)

firma: mctech.dk


MC-TECH DK Aps
Degnebakken 6
4050 Skibby

Tlf. 47 52 89 66
Fax: 47 52 89 62
E-mail: mctech@mctech.dk

remol71 - 2015-04-29, 22:07

HELLOWEEN napisał/a:
Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej"


To jest absolutnie NIEPRAWDA. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

HELLOWEEN - 2015-04-29, 22:21

Remol w takim razie wyprowadź mnie z błędu. Być może u Ciebie służy do czegoś innego :nie_wiem:
RTP - 2015-04-29, 22:24

no to dla jasności tematu ... prawdopodobnie poprzedni właściciel wykręcił tę część z wydechu bo panowie z firmy dystrybutorskiej Vance&Hines po otrzymaniu ode mnie zdjęć tak stwierdzili. Doradzili zakup tego żeby poprawić pracę silnika więc zacząłem szukać. Tłumik wraz z moto mają prę lat więc i z kupnem jest problem.
robert_p dzięki za wskazówkę, napiszę do wemara.
Soft, dzięki za tak dokładne namiary spróbuję się z nimi skontaktować tym bardziej że w Danii jestem kilka razy w roku. Cholera ale cena trochę koszmarna jak na "kawał rury zrobionej jak rybia łuska" :poddajesie: ;D

norton - 2015-04-30, 07:15

To bardzo ciekawe w jaki sposób to stwierdzili zrobiłeś zdjęcia w środku rury
RTP - 2015-04-30, 09:18

norton napisał/a:
To bardzo ciekawe w jaki sposób to stwierdzili zrobiłeś zdjęcia w środku rury


Dokładnie tak. Komin ma sporą średnicę i nie było z tym problemu :>

[ Dodano: 2015-04-30, 10:19 ]
HELLOWEEN,
dzięki za opis i link.... ciekawe jak remol71 się wybroni :nie_wiem:

norton - 2015-04-30, 12:54

Doskonale wiem o jaki wydech chodzi kolega ma taki w VTX1800 Nano i też nic nie widać kiedyś miałem przy innym motocyklu wydech Cobry Slip On i montowana była od strony kolektora teraz mam Speedster X-tra Longs i też nic nie widać
HELLOWEEN - 2015-04-30, 14:37

RTP napisał/a:
HELLOWEEN,
dzięki za opis i link.... ciekawe jak remol71 się wybroni :nie_wiem:


Zawsze są jakieś inne teorie. Chętnie poznam co Remol ma do powiedzenia w tej sprawie. Człowiek uczy się przez całe życie... ;D

remol71 - 2015-05-01, 09:11

Ten tekst w linku jest starszy od węgla i wprowadza tylko zamieszanie. Nie chce mi się pisać, bo i tak nikt nie czyta., ale inne zjawiska zachodzą w pierwszej komorze rozprężnej, a inne w strumienicy. Kolega HELLOWEEN, napisał, że zacytuję:"Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej" która ma wspomóc w wyciąganiu (wypychaniu przez tłok) spalin", czym doskonale pomieszał zjawiska :)
witek1965 - 2015-05-01, 15:27

polemizować, ani zajmować stanowiska w sporze zamiaru nie mam, ale napiszę informację jaka otrzymałem z firmy Kaliński, kiedy zapytałem jak się montuje "debekillery" ich produkcji.
Otóż polecono mi demontaż strumienicy i w to miejsce wstawienie debekillera.
Ostatecznie zakupiłem proste debekillery w sklepie z różnościami do HD na końcu tłumika.

remol71 - 2015-05-01, 16:42

witek1965 napisał/a:
zajmować stanowiska w sporze zamiaru nie mam

To nie jest spór. Od strony teoretycznej obydwa tematy są od dziesięcioleci rozkminione.

witek1965 napisał/a:
polecono mi demontaż strumienicy i w to miejsce wstawienie debekillera

To mnie przeraża. Produkują ładne wyroby, tylko dlaczego tak wali w rury ? :D Komentarz zostawię dla siebie.

Temat rezonansowego dopasowania wydechu i dolotu, strumienic, dbkilerów i innych tego typu urządzeń jest tak zamotany, zamieszany, mylony, że powoduje tylko coraz więlszą ilość pytań u początkujących dłubaczy i olbrzymią ilość teksów odpowiedzi, bez zawartej w nich odpowiedzi :D

RTP - 2015-05-18, 10:41

Sprawa moich dociekań zakończona. Udało mi się stwierdzić , że w przypadku mojego tłumika nie potrzebna jest strumienica. Kolega Wemar mi tu bardzo pomógł.
Zaliczyłem wizytę w serwisie Yamaha w Gdańsku i wszystko co się dzieje z moim sprzętem jest w bardzo dobrym stanie. Skwitowali , że się czepiam . ;D
Teraz tylko cieszyć się jazdą i liczyć na bezdeszczowe dni ;D

arkady007 - 2015-10-14, 22:16

Koledzy
Ja się nie dziwię, że powstaje wiele wątpliwości w tym temacie, bo nie jest to proste zjawisko jak np prąd...
Oczywiście nie jest to fizyka jądrowa czy zderzenia hadronów, ale trochę wiedzy trzeba mieć. Cały problem doboru strumienic jest taki, że niestety działa tylko idealnie przy jednej prędkości obrotowej silnika. Dlatego też w samochodach mocno wysilonych mamy przepustnicę, która "otwiera" kanał obejściowy wydłużając wydech lub go skracając.
W szczególności wydechy są ważne w dwusuwach - tam jest to nawet +50% mocy - i tu można doznać szoku - wydech (sam dyfuzor) potrafi kosztować więcej kasy niż kpl silnik (taki co np zdobył do 3 miejsca w mistrzostwach EU lub kraju). - wniosek - nie jest to prosty temat :)
Jeśli ktoś chce polecam profesjonalną lekturę (chyba tylko w bibliotekach i czytelniach : Autor Profesor Czesław Kordziński tytuł: "Polepszanie osiągów silników do samochodów i motocykli" - tam jest pełnia wiedzy w temacie i nie tylko odnośnie strumienic :) - stare ale jare :) :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group