YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Road Star 1700 - Wywołanie i odczytanie błędów układu wtryskowego

artek - 2015-03-26, 18:15
Temat postu: Wywołanie i odczytanie błędów układu wtryskowego
Czy jest możliwość wywołania i odczytania błędów układu wtryskowego w XV 1700 na podstawie żółtej kontrolki "checka"(wtrysk), jeśli tak to w jaki sposób ?? ? Z góry dzięki ! !!
winiar - 2015-03-26, 19:10

artek, o ile mi wiadomo to w 1900 nie ma takiej możliwości by odczytać to na wyświetlaczu. Robi się to tylko za pomocą komputera, który podłączasz do moto. Wydaje mi się, że w 1700 będzie tak samo.
artek - 2015-03-26, 19:19

Dzięki Winiar ! !!
tygrys - 2015-03-26, 19:32

W każdym pojezdzie , gdzie za sterowanie silnikiem odpowiada komputer można sprawdzić jego ustawienia i ewentualne błędy poprzez podłączenie komputera diagnostycznego.
Robrob - 2015-03-26, 20:16

Artek da się sprawdzić na wyświetlaczu jaki jest nr błędu, za pomocą odpowiedniej kombinacji przycisków na prawej manetce
artek - 2015-03-26, 20:31

Dzięki Robert ! !!

[ Dodano: 2015-04-01, 15:39 ]
Jak by ktoś potrzebował:
https://sites.google.com/site/testankieta/diagnostic-mode

JARECKI 68 - 2021-01-04, 18:05

Panowie,nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi czy w RS 1700 jest gniazdo do podłączenia komputera diagnostycznego czy nie ma takiego.I jak sprawa wygląda z ewentualnym kasowaniem błędów.
SATURIAN - 2021-01-04, 19:50

Wejdź na forum Yamaha Road Star , tam pisaliśmy o tych sprawach . Coś przeczytasz , a i odpowiedzi w razie pytań i wątpliwości będzie więcej ;D . Ja też na tym forum o tym się dowiadywałem . A błędy kasuje się diag - iem .
Robrob - 2021-01-06, 10:24

Jednoznacznie road star nie ma gniazda diagnostycznego, odczyt i kasowanie z prawych przełączników. Tu podaje ci jak się dostać do diagnostyki i jakie są nr błędów
Wejście do trybu serwisowego: Oczywiście tylko radek na wtrysku
1. Przełączyć stacyjkę z kluczyka na OFF, przełączyć przycisk wyłączania silnika (czerwony) na OFF
2. Odłączyć kable pompy paliwowej (nigdy tego nie robiłem i nie wiem po co)
3. Wcisnąć przycisk RESET jednocześnie przycisk SELECT ze strzałką do góry.up
4. Przełączyć stacyjkę z kluczyka na ON i tak trzymać przez co najmniej osiem sekund
Na wyświetlaczu pojawi się napis “dIAG” Jednocześnie trzymając wciśnięty przycisk SELECT strzałką do góry i przycisk RESET przez co najmniej dwie sekundy wchodzimy do trybu diagnostycznego. Na wyświetlaczu pojawi się numer kodu “d:01”. Po trybie diagnostycznym poruszamy się przyciskiem “SELECT” strzałka w dół lub w górę. Kody błędów kasujemy przełącznikiem wyłączenie silnika (czerwony)
Poniżej przedstawiłem kody błędów jakie znalazłem w necie dla motocykla YAMAHA Road Star i Warrior
Kody błedów:
11 Cylinder identification sensor failure problem z identyfikacją cylindra
12 Crankshaft position sensor failure problem z położeniem wału
13 Intake pressure sensor failure problem z ciśnieniem powietrza dolotowego
14 Intake pressure sensor pipeline failure problem z ciśnienieniem gazów spalinowych w układzie wydechowym
15 Throttle position sensor wire disconnected or short-circuited zwarcie lub przerwany przewód czujnika położenia przepustnicy
16 Throttle position sensor stuck zawieszone położenie przepustnicy
19 Czujnik stopki (można go wyłączyć)
20 Znacząca różnica pomiedzy napięciami czujnika ciśnienia atmosferycznego a czujnika ciśnienia powietrza dolotowego (???)
21 Water temperature sensor failure Awaria układu chłodzenia wodą (???)
22 Intake temperature sensor failure problem z temperaturą powietrza dolotowego
23 Atmospheric pressure sensor failure Awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego
24 Oxygen sensor failure Awaria czujnika tlenu (sonda lambda)
27 problem związany z wysoką temperaturą oleju
29 Awaria solenoidu dekompreastora
30 Lean angle cut-off switch activated Czujnik wypadkowy był aktywowany
31 Maximum allowable Oxygen sensor correction level exceeded przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego poziomu korekcji czujnika tlenu
32 Oxygen sensor correction level too low zbyt niski poziom korekcji czujnika tlenu
38 awaria elektrozaworu dekompresatora
41 Lean angle cut-off switch disconnected or short-circuited Czujnik wypadkowy odłączony lub ma zwarcie
42 Vehicle speed sensor or neutral switch failure Awaria czujnika predkości lub czujnika biegu neutralnego
43 Monitor voltage -- less than 3v Kontrola napięcia poniżej 3V
44 (50) ECU failure Awaria ECU (Electronic Control Unit) awaria modułu zapłonowego
24 - warrior - engine high temperature sensor Wskaźnik wysokiej temperatury w Warrior
1.Przełączyć stacyjkę z kluczyka na OFF, przełączyć przycisk wyłączania silnika (czerwony) na OFF
2.Odłączyć kable pompy paliwowej
3.Wcisnąć przycisk RESET jednocześnie przycisk SELECT ze strzałką do góry
4.Przełączyć stacyjkę z kluczyka na ON i tak trzymać przez co najmniej osiem sekund
Na wyświetlaczu zamiast zegarka i przebiegu pojawi się napis “dIAG” Puszczamy przyciski i ponowie wciskamy trzymając wciśnięty przycisk SELECT strzałką do góry i przycisk RESET przez co najmniej dwie sekundy. Wchodzimy do trybu diagnostycznego. Na wyświetlaczu pojawi się pierwszy numer kodu “d:01” i niżej wartość przy odpuszczonej manetce czyli zamkniętej gardzieli przepustnicy np. „17”. Dodając manetkę a maxa wartość ta się zwiększa do ok 100. Po trybie diagnostycznym poruszamy się przyciskiem “SELECT” strzałka w dół lub w górę
DI 01 - THROTTLE POSITION SENSOR: TWIST THROTTLE, VALUE = : CLOSED =15 - 20, OPEN = 95 - 100.

- DI 02 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR: VARIES DEPENDING ON ATMOS. PRESS FOR THE DAY

- DI 03 - AIR INTAKE PRESSURE SENSOR #1: VALUE = 10-200 MMHG

- DI 04- AIR INTAKE PRESSURE SENSOR #2: VALUE = 10-200 MMHG

- DI 05 - INTAKE TEMP: MEASURE WITH TEMP GAUGE, COMPARE TO VALUE ON DISPLAY

- DI 07 - SPEED SENSOR: VALUE = 0-999

- DI 08 - LEAN ANGLE CUT OFF SENSOR: VALUE = 0.4 - 1.4 VOLTS

- DI 09 - FUEL SYSTEM VOLTAGE: VALUE = 0 - 18.7 VOLTS (12 VOLTS NORMAL)

- DI 10 - OIL TEMP SENSOR: VALUE = -30 TO 200*C / -22 TO 392*F

- DI 11 - ENGINE TEMP SENSOR: VALUE = -30 TO 200*C / -22 TO 392*F

- DI 20 - SIDE STAND: VALUE = ON/OFF

- DI 21 - NEUTRAL SWITCH: VALUE = NEUTRAL - ON, IN GEAR - OFF

- DI 30 - IGNITION COIL #1: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES.

- DI 31 - IGNITION COIL #2: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES.

- DI 36 - INJECTOR #1: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 37 - INJECTOR #2: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 50 - FUEL SYSTEM RELAY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 52 - HEADLIGHT RELAY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK ENGINE LIGHT SHOULD FLASH 5 TIMES WITH A CLICKING SOUND.

- DI 54 - LINEAR CONTROL VALVE: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK FOR ACTUATION (CYCLING) SOUND.

- DI 55 - DECOMPRESSION SOLENOID: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. CHECK FOR ACTUATION (CYCLING) SOUND.

- DI 60 - E2PROM: VALUE = 01 - 02 FOR CYLINDER MALFUNCTION. 00 = NO MALFUNTION.

- DI 61 - MALFUCTION HISTORY: VALUE = 11 TO 55, 00 = NO MALFUNTION.

- DI 62 - MALFUNTION HISTORY ERASE: 00 TO 21, 00 = NO MALFUNTION
TO ERASE HISTORY: TURN ENGINE STOP SWITCH TO OFF THEN BACK ON. DISPLAY SHOULD READ 00.

- DI 70 - CONTROL NMBER: DISPLAYS THE PROGRAM CONTROL NUMBER, VALUE = 00 - 255.
DI 01 - CZUJNIK TEMPERATURY: TWIST THROTTLE, VALUE =: CLOSED = 15 - 20, OPEN = 95 - 100.

- DI 02 - CZUJNIK CIŚNIENIA ATMOSFERYCZNEGO: W ZALEŻNOŚCI OD ATMOS. PRASA NA DZIEŃ

- DI 03 - CZUJNIK CIŚNIENIA POWIETRZA # 1: WARTOŚĆ = 10-200 MMHG

- DI 04 - CZUJNIK CIŚNIENIA POWIETRZA # 2: WARTOŚĆ = 10-200 MMHG

- DI 05 - TEMP ŚREDNIA: POMIAR Z PRZYCISKIEM TEMPERATURY, POTWIERDŹ DO WARTOŚCI NA WYŚWIETLACZU

- DI 07 - CZUJNIK PRĘDKOŚCI: WARTOŚĆ = 0-999

- DI 08 - CZUJNIK LINIOWY WYKRĘCANY CZUJNIK: WARTOŚĆ = 0,4 - 1,4 VOLTS

- DI 09 - NAPIĘCIE SYSTEMU NAPĘDOWEGO: WARTOŚĆ = 0 - 18,7 WARTOŚCI (12 NORMALNYCH WZMOCNIENIA)

- DI 10 - CZUJNIK TEMPERATURY OLEJU: WARTOŚĆ = -30 DO 200 * C / -22 TO 392 * F

- DI 11 - CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA: WARTOŚĆ = -30 DO 200 * C / -22 TO 392 * F

- DI 20 - SIDE STAND: VALUE = ON / OFF

- DI 21 - PRZEŁĄCZNIK NEUTRALNY: WARTOŚĆ = NEUTRALNY - WŁ, W PRZEKŁADNI - WYŁĄCZONY

- DI 30 - CEWKA ZAPŁONU # 1: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASÓW.

- DI 31 - CEWKA ZAPŁONU # 2: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMAJ SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASÓW.

- DI 36 - INJECTOR # 1: WŁĄCZ WYŁĄCZNIK CIEPŁA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 37 - INJECTOR # 2: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 50 - PRZEKAŹNIK SYSTEMU PALIWA: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 52 - PRZEKAŹNIK GŁÓWNY: PRZEŁĄCZNIK ZATRZYMANIA SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ LAMPKĘ SILNIKA POWINIEN MIGAĆ 5 CZASAMI Z KLIKNIĘCIEM DŹWIĘKU.

- DI 54 - ZAWÓR REGULACYJNY LINIOWY: ZATRZYMAĆ WYŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ W TYŁ WSTECZ. SPRAWDŹ DZIAŁANIE DŹWIĘKU (CYKLICZNEGO).

- DI 55 - SOLENOID DEKOMPRESYJNY: ZATRZYMAJ STOP PRZEŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. SPRAWDŹ DZIAŁANIE DŹWIĘKU (CYKLICZNEGO).

- DI 60 - E2PROM: VALUE = 01 - 02 DO USZKODZENIA CYLINDRA. 00 = BRAK MALFUNTJI.

- DI 61 - HISTORIA ZNISZCZENIA: WARTOŚĆ = 11 DO 55, 00 = BRAK MALFUNTJI.

- DI 62 - HISTORIA USUWANIA MALFEKCJI: 00 DO 21, 00 = BRAK MALFUNTJI
ABY USUNĄĆ HISTORIĘ: WŁĄCZ WYŁĄCZNIK SILNIKA, ABY WYŁĄCZYĆ TYLKO WSTECZ. WYŚWIETLACZ POWINIEN PRZECZYTAĆ 00.

- DI 70 - CONTROL NMBER: WYŚWIETLA NUMER STEROWANIA PROGRAMU,

jaro - 2021-01-07, 08:14

Dokładnie tak jak opisał Robert. To samo jest przy MS 1300
witek1965 - 2021-01-07, 17:33

Robrob napisał/a:
Jednoznacznie road star nie ma gniazda diagnostycznego
zawsze to jakies utrudnienie dla oszustów od przekręcania liczników, ale to tylko niewielkie utrudnienie ;/
JARECKI 68 - 2021-01-08, 03:35

Dziękuję za pomoc.O to mi chodziło.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group