YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - zmiana wydechu a regulacja

bynio - 2014-09-24, 07:17
Temat postu: zmiana wydechu a regulacja
Planuję zmienić wydech z fabrycznego na wydech z fimry Kaliński przy moim v-star 1300 2007r. Czy przy wymianie takiego wydechu konieczna będzie regulacja układu zasilania paliwem ? i jeżeli tak to czy trzeba to robić za pomocą komputera czy to robi się ręcznie za pomocą jakichś wkrętów ?
benan - 2014-09-24, 08:11

Regulacja bedzie obowiazkowa i wymiana filtra powietrza na K N,ja w zeszłym sezonie założyłek do RS 1700 hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry ,nie miałem za bardzo gdzie dokonać regulacji i wróciłem do fabrycznych wydechów
Gordo - 2014-09-24, 09:07

MS1300 ma wtrysk elektroniczny z sondą lambda w wydechu. W takim przypadku nie przeprowadza się regulacji. ECU sam wprowadzi korekty mieszanki.
bynio - 2014-09-24, 09:39

W moim sonda jest przed wydechem, zaraz za kolektorem
Gordo - 2014-09-24, 09:46

Wymieniając tłumiki nie musisz regulować.

Nie powinno się modyfikować odcinka od silnika do sondy lambda pod względem odległości i średnicy rury.

bynio - 2014-09-24, 09:55

Planuję kupić wydech od Kalińskiego z dbkillerami abym miał możliwość ewentualnej regulacji .Fabrycznego nie chcę rozwiercać bo to nie jest to co by się chciało uzyskac . Widziałem już rozwiercone i nie brzmiały fajnie .
remol71 - 2014-09-24, 09:58

benan napisał/a:
hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry


Zastanawiałeś się dlaczego spalanie tak wzrosło i co się stało z energią wytworzoną z tych 3 litrów benzyny ?

burza - 2014-09-25, 20:03

benan napisał/a:
w zeszłym sezonie założyłek do RS 1700 hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry


:shock: :shock: :shock:

pyra - 2014-09-25, 20:11

bynio, nie kupujesz całych wydechów tylko samą końcówkę (za sondą) Wymiana filtra na KN będzie też zauważalna.
spoko komputer da sobie radę ze wszystkim ;D u mnie po wymianie filtra i korekcie komina wszystko OK ;D

[ Dodano: 2014-09-25, 20:21 ]
jesteś już dogadany ? jedziesz montować na miejscu ? wiem,że dostrajają (wkładem) do wymagan klienta, ale czy zakładają wyjmowane DB kilery to :nie_wiem:

witek1965 - 2014-09-25, 20:31

benan napisał/a:
Regulacja bedzie obowiazkowa i wymiana filtra powietrza na K N
:brawo: :brawo: :brawo: nie ma jak to gdzieś coś słyszałem, tylko nie wiem w którym kościele
Po pierwsze to MS 1300 ma montowany K&N fabrycznie, a jeżeli by nie miał, to nie jest to wcale obowiązkowe. Po drugie, jak koledzy napisali, to jest wtrysk, sterowny przez ECU, czyli inaczej sterownik wtrysku. Sam dobiera parametry w zależności od wskazań czujników, między innymi sondy lambda. Nic nie trzeba robić.

bynio - 2014-09-25, 21:31

Będę zakładał wydech dopiero na wiosnę i tak się zastanawiam czy jechać i dobrać dbkilera na miejscu czy kupować w ciemno ?
pyra - 2014-09-25, 21:44

bynio, tak jak pisałem jak do nich zajedziesz, zrobią dostroją i zmontują(ponoć w cenie) tak jak chcesz, dźwięk będzie pod twój gust, a DB kilery mogą nie być potrzebne ;D
bynio - 2014-09-25, 22:23

no to czym wyregulują? z tego co wiem to dźwięk się właśnie dbkilerami reguluje że jest głośno bez nich i ciszej z nimi :)
pyra - 2014-09-25, 22:30

Dźwięk może być soczysty jednak nie za głośny - dopasują wkładem, wejdź na stronę.
Zauważyłem, że wielu kolegów z głośnymi kominami jeździ ze stoperami w uszach :nie_wiem:

[ Dodano: 2014-09-25, 22:34 ]
a może wystarczy taka modyfikacja http://www.youtube.com/watch?v=-7O1LAyFCFU ;D
zostanie kasy na komplet opon i K&N ;D

bynio - 2014-09-26, 06:52

nie chcę modyfikować fabrycznego a co do tych akcesoryjnych to niewiedziałem że można regulować wkładem i oprócz tego jeszcze db kilery , myślałem że tam jest wkład który jest głośny i do tego db killer.
wemar - 2014-09-26, 10:13

witek1965 napisał/a:
Po drugie, jak koledzy napisali, to jest wtrysk, sterowny przez ECU, czyli inaczej sterownik wtrysku. Sam dobiera parametry w zależności od wskazań czujników, między innymi sondy lambda. Nic nie trzeba robić.

ECU ustawi parametry, ale tylko w ramach fabrycznej mapy, która jest optymalizowana do fabrycznych ustawień i założeń producenta. Dopiero instalacja PC+Autotune pozwala na pełną optymalizację i to pod preferencje jazdy użytkownika. Fabryczne ECU wykona jakąś korektę, z naciskiem na "jakąś".

benan - 2014-09-26, 14:55

nie ma jak to gdzieś coś słyszałem, tylko nie wiem w którym kościele
witek 1965 to co napisałem to są moje doświadczenia z RS , nie wiedzialem - bo nie muszę -że MS jest na wtrysku ,wiem natomiast że twoje hobby to doj.....ć komuś i to po raz kolejny pokazując swoją wszechwiedzę ,która często mija się z prawdą :shock:
możesz to skomentować , ja niestety nie będę wdawał się w dalszą dyskusję bo wiem jak to się kończy ,obserwując twoje wczśniejsze spory :roll:

remol71 - 2014-09-26, 16:17

Nigdy Was to nie zastanawiało, że wymiana tak pozornie prostego elementu, jakim jest rura wydechowa powoduje takie zamieszanie w pracy silnika ? Producent oblicza układ, stroi go drogą wielu eksperymentów i poprawek, a taki Franio z garażu montuje świecące rurki, dłubnie śrubką, czy jakimś tam czipem i uważa, że przeskoczył fabrykę, nie mając w zasadzie pojęcia, co robi :D Pozornie nawet jest lepiej, tylko Franio nie bada, jaki to ma wpływ na głowicę, trwałość całego silnika i na środowisko, w którym żyją miliardy ludzi i pewnie żyć będą kolejne miliardy nowych pokoleń. IMHO to jest bardzo płytkie zachowanie.
pyra - 2014-09-26, 17:20

remol71 napisał/a:
na środowisko, w którym żyją miliardy ludzi i pewnie żyć będą kolejne miliardy nowych pokoleń
przesiadaj się na elektryka ;) nie uważasz że pojazdy na wtrysku są epokę dalej od gaźnikowców ,że o 2 taktach nie wspomnę ;D
ekologia o której piszesz to ściema, ale to już inny temat ;D

witek1965 - 2014-09-26, 17:24

benan, bez urazy, ale to nie jest żadne dojebanie, tylko stwierdzenie faktu.. Skoro nie
benan napisał/a:
nie wiedziałem - bo nie muszę -że MS jest na wtrysku
to w jakim celu udzielasz informacji odnośnie tego motocykla, skoro nijak ma się do Twojego, czy mojego gaźnikowca. To Ty wprowadzasz gościa w błąd, a masz pretensje że ktoś inny nie jest wielbłądem. Jeżeli wiesz, że dałem gdzieś dupy, wprowadziłem kogoś w błąd, to to po prosty wytknij i po temacie. Ja przynajmniej wiem, że w przypadku wymiany na akcesoryjne wydechy trzeba dkona regulacji, a często nawet głębokiej ingerencji w gaźniki wymieniając dysze, iglice itd. . Mistrzem dla mnie niedoścignionym w tej kwestii jest Illusion, wemar, zgadzam się z Tobą w całym zakresie. Trochę poleciałem na skróty. remol71, I z Tobą też się zgadzam. Zastanawiam się, czy tacy znani producenci jak Cobra, V&H czy wspomniane przez Benana HK też mają to zagadnienie a takim samym stopniu jak wspomniany Franiu. Wszak te renomowane to puste rury ze strumienica w środku nijak mając ię d fabryczny.
wemar - 2014-09-26, 21:05

witek1965 napisał/a:
...Ja przynajmniej wiem, że w przypadku wymiany na akcesoryjne wydechy trzeba dkona regulacji, a często nawet głębokiej ingerencji w gaźniki wymieniając dysze, iglice itd.

Można, ale mało kiedy jest to bezwzględnie konieczne. Zmiany w dolocie zdecydowanie wymagają ingerencji w gaźnik, bo poprawienie/pogorszenie przepływu powietrza ma wpływ na skład mieszanki, a co za tym idzie na jakość spalania. Natomiast wymiana wydechu nie ma tak bezpośredniego przełożenia na silnik. Pokutuje "w narodzie" przekonanie, ze dłubać trzeba, bo tak było w dwusuwach i w wysilonych jednostkach używanych w sporcie lub pseudosporcie ulicznym. Korekcja dyszami przy wymianie wydechu ma na celu umożliwienie wykorzystania zysku z lepszego opróżniania cylindrów, czyli na poprawę osiągów. Jednak jeśli tego nie zrobimy, to silnik nadal będzie chodził poprawnie, nie straci osiągów na fabrycznym tłumiku, choć na nowym (pustym) zyska nowe brzmienie.

witek1965 - 2014-09-27, 19:06

wemar napisał/a:

Można, ale mało kiedy jest to bezwzględnie konieczne.
jeżeli piszesz o wymianie dysz to oczywiście , że masz rację. czasem wystarczy regulacja za pomoca śrub regulacyjnych, ponieważ często się zdarza, że takie łądnie brzmiace wydechy równie ładnie strzelają, a nawet "zioną ogniem" .Jednak jak robi się głębokie zmiany, : puste wydechy, hypek, czy też bezpośrednio założone filtry stożkowe na doloty (oczywiście K&N ) to trzeba też dokonać zmian w gaziorach.
Systemy na trysku są o tyle lepsze, że drobne zmiany skoryguje ECU.
Tak, czy siak, moim zdaniem oczywiście i nie trzeba się z nim zgadzać, po każdej ingerencji powinien zajrzeć fachowiec i dokonać regulacji, jeżeli jest takowa potrzeba rzecz jasna.

olos47 - 2015-01-05, 15:34

witek1965 napisał/a:
Po pierwsze to MS 1300 ma montowany K&N fabrycznie
. Skąd ty masz takie informacje??!! Ja kupiłem nowego MS1300 we wrześniu 2012 i nie miał fabrycznie K&N. Miał oryginalny papierowy filtr YAMAHA.
Myślę, że zanim coś napiszesz to lepiej sprawdzić bo jeszcze ktoś w to uwierzy... :roll:

[ Dodano: 2015-01-05, 15:42 ]
witek1965, jak W MS1300 chcesz wymieniać cały układ wydechowy z kolektorami to musisz mieć power comandera. Sama wymiana końcówki to rozwiązanie połowiczne. ECU to nie tylko sterownik wtrysku - tzn. to duże uogólnienie.

pyra - 2015-01-05, 17:43

olos47 napisał/a:
jak W MS1300 chcesz wymieniać cały układ wydechowy z kolektorami to musisz mieć power comandera
Po co PC ?
olos47 - 2015-01-05, 17:47

W akcesoryjnych wydechach z reguły nie ma gniazda na sondę lambda. Mówię o komplecie z kolektorami.
pyra - 2015-01-05, 18:00

olos47 napisał/a:
z reguły nie ma gniazda na sondę lambda
to nie jest reguła
Kermitcisowa - 2019-05-28, 14:45

Witam. Pytanie czy ktos rozwiercał tłumik w MS1300 czy są jakieś skutki uboczne? Przesiadłem się z Intrudera z H&W wydechami i juz nie chce wracać do bardzo głośnych, ale seria w MS1300 troche za delikatną . Jaka rada😉
pyra - 2019-05-28, 15:30

Otwornica ostatnia ściana i jest git https://youtu.be/wTl6BWYJVLs
Kermitcisowa - 2019-06-02, 21:01

A efekt rozwiercania zadowalający czy lepiej wydać kase i kupić Cobra czy może dac do przeróbki do edhaus . Jest ktoś kto słyszał wszystkie opcje i może coś powiedzieć. Ostatnio miałem wydechy Himes&Vance i były super ale chyba już tak głośnych nie wytrzymam.
pyra - 2019-06-02, 21:46

Jest to opcja darmowa, i przynosi efekty. Jak chcesz wywalać kasę to lepiej na profesjonalną produkcję. Exhaust zrobi za kasę to co ty sam za darmo- wybebeszy komin. Lepszym wyjściem jest Kalinski, który dostroi komin. Cobry i inne Vansy, to już grubsza sprawa. Przy pustych cobrach, nawet na postoju nie słychać myśli. A wszyscy kierowcy gorąco pozdrawiają posiadacza :ozeszty: :capone: :mlotkiem: :klaps: :wnerw6:
witek1965 - 2019-06-02, 22:27

pyra napisał/a:
Przy pustych cobrach, nawet na postoju nie słychać myśli.
ale mozna załozyć dB killery. No i nie sa całkowicie puste. maja strumienice ;D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group