YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Wrażenia z jazdy - "Myszkowanie" motoru przy puszczonej kierownicy.

yanis56 - 2013-05-22, 17:53
Temat postu: "Myszkowanie" motoru przy puszczonej kierownicy.
Witam, jak w temacie. XVS 1100 Silverado Classic z 2005 roku. Zauwazylem,ze przy predkosciach w zakresie 50-80 km/h gdy puszcze kiere (predkosc malejaca) to moto zaczyna "myszkowac" - wystarczy,ze dotkne kiery "paluszkiem" - przestaje. Czy to "normalny" objaw? Nie mam odwaznikow w kierownicy, gdy trzymam kierownice to nie czuje zadnych drgan ani wilbracji. Przeglad wiosenny moto mialo zrobione dosyc dokladny, za trzy tygodnie wybieram sie do Pl i to ostatni "gwizdek" aby jeszcze cos poprawic przy moto.
Serdecznie pozdrawiam i do zobaczenia na polskich drogach :)

Merlin - 2013-05-22, 18:29

Sprawdź ciśnienie i czy koło wyważone?
yanis56 - 2013-05-22, 19:09

Kola wywazone, cisnienie bylo troszke niskie - 34psi, dodmuchalem do 36psi, jutro sprawdze. Oby to bylo tylko to!
Dziex,pozdro!

vaaks - 2013-05-22, 19:11

Ja bym jeszcze sprawdził czy nie ma luźnych szprych.
yanis56 - 2013-05-22, 19:35

...nie mam szprych... :oops: :cry:
vaaks - 2013-05-22, 20:00

sorry, nie doczytałem, że to amerykanin. :oops:
Merlin - 2013-05-22, 20:11

yanis56 napisał/a:
Kola wywazone, cisnienie bylo troszke niskie - 34psi, dodmuchalem do 36psi, jutro sprawdze. Oby to bylo tylko to!
Dziex,pozdro!


Kurde, dajesz zagadki

1 psi = 0,0680459582401954 atm
1 psi = 6 894,75729 Pa
1 psi = 0,068947 bar

myszkowanie nie jest spowodowane ciśnieniem , bo ubytek to tylko 0,14 Bara.

sprawdź jeszcze czy opona prawidłowo "siadła" na obręczy, luz na główce ramy i na ułożyskowaniu koła.

yanis56 - 2013-05-22, 20:19

OK, tak zrobie.
Dzarko - 2013-05-22, 20:43

A jakość opony nie może tu mieć wpływu? Nie znam się, ale gdyby była spłaszczona od zużycia to chyba też mogłaby tańczyć?
yanis56 - 2013-05-22, 21:14

Opony w idealnym stanie,luzu na glowce ramy nie ma. Lozysko? Chyba nie,moto ma okolo 11k mil przebiegu...ale sprawdze rowniez. Rozmawialem ze swoim serwisantem, mowil, ze niektore moto tak maja, ale to tubylec, tzn. Anglik i nie wiem,czy moge mu wierzyc... ;/
spider - 2013-05-22, 21:19

Masz deflektory?
yanis56 - 2013-05-22, 21:50

Nie,nie mam.
qbczas1984 - 2013-05-22, 22:00

Jak jechałem na majówkę w Bieszczady to, też myślałem że coś jest nie tak z moto. 80 km/h puszczam kiere a moto szaleję, okazało się że przyczyną był bagaż. Jechałem Dragiem 650.
yanis56 - 2013-05-22, 22:13

Well,zalozylem ostatnio 55l kufer...moze to jest przyczyna...jutro zdejme i zobacze co bedzie sie dzialo.
qbczas1984 - 2013-05-22, 22:22

Jak to będzie przyczyną to piwko :> i nie ma o czym gadać. A jestem prawię pewny, że o to chodzi.
yanis56 - 2013-05-22, 23:14

No problem! Mysle,ze dojade na Strusiownie II ;D
Pirania_LM - 2013-05-23, 10:37

yanis56, to normalny objaw, jeśli dokładasz dodatki na kierownicę i motocykl ( np. szyba, saszetka, reling, rolka, sakwy, kuferki itp ) mam to samo w zakresie 60 km/h, jak puszczę kierownice następuje leciutkie myszkowanie ( taka mini mini mini szima ), znika po dotknięciu kierownicy palcem ;D
yanis56 - 2013-05-23, 11:30

O,to,to! Wlasnie taki objaw! Czyli to nic groznego ,na moje szczescie! ;D Dziekuje bardzo!
Pirania_LM - 2013-05-23, 11:36

bardzo proszę ;D
Marecki75 - 2014-04-18, 19:11

yanis56, Kolego, czy usunięcie kufra rozwiązało Twój problem?
Dziś zauważyłem u siebie podobne objawy. Też założyłem spory kufer jakiś czas temu.
Jeżeli zdjąłęś kufer i jest ok, to sprawa jasna, ale jeżeli nadal kiera myszkuje, to co zrobiłeś? Ciśnienie mam ok, to na razie sprawdziłem. Nie sprawdzałem jeszcze luzu na łożysku główki ramy i nie wyważałem koła. Chcę eliminować po kolei.
Załączam filmik, jak u mnie drży, gdy puszczam kierownicę ( 20 sekunda i 37 sekunda). Rzuć okiem, czy miałeś podobnie?
https://www.youtube.com/watch?v=EiAR_ZpSqPw

Pirania_LM - 2014-04-18, 20:01

Marecki75, dokładnie o to chodzi.
Tytus - 2014-04-18, 20:49

Panowie a nie jest to szyba powodem. Taki żagiel moze zakłócać stabilną pozycję kierownicy. Mam to samo w xvs i miałem w Dragu. Oba moto idealnie proste nie wciągały ale przy pewnych prędkościach i np w wietrzny dzień takie drgania kierownicy są.
Marecki75 - 2014-04-18, 20:53

Pirania_LM, nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić. Zdjąłem kufer i jest niestety to samo :beczy: przy podobnej prędkości ( ok. 70 km/h ) puszczam kierownicę i jest jak na filmie. Obojętnie czy na luzie , czy na biegu , jest tak samo :( . Czy przyczyną może być : luz na łożysku główki ramy , zużycie opony ( ma już swoje lata - 24 tydzień 2011) choć bieżnik jeszcze wysoki, może jakaś wada opony, brak wyważenia, klocek hamulcowy nie odbija do końca , czy może coś innego ? Wyważanie mam już umówione na czwartek. Po cichu liczę, że to pomoże.
Tytus - 2014-04-18, 21:00

A masz szybę ?
Pirania_LM - 2014-04-18, 21:23

Nie sądzę, by to była wina koła. Miałem tak na szprychowych, zmieniłem na alu i jest to samo, ale tylko jak puszczę kierownice. Wystarczy dotknąć palcem manetki i mija jak ręką odjął.
vaaks - 2014-04-18, 21:23

Marecki75, koniecznie sprawdź luz na główce ramy, jeżeli jest, to to jest przyczyna myszkowania. Postaw moto na podnośniku złap za lagi i będziesz wiedział.
Pirania_LM - 2014-04-18, 21:26

Marecki75, sprawdź to, sam jestem ciekaw. U mnie moto sprawdzone tydzień temu i żadnych luzów nie mam, a przypadłość się pojawia. Wg mnie to wina zmian elementów mocowanych do kierownicy.
Ps. Mam szybę.

pyra - 2014-04-18, 21:41

gdyby to był problem szyby, lightbarów i innych (również firmowych) akcesoriów producent by tego zakazał.
Tak jak pisał vaaks sprawdź luz , a reszta to koło (opona, felga, tarcza, łozyska) i zapewne lagi -nierówne tłumienie -ale ja tam jestem laik ;D i się nie znam :nie_wiem:
i zapewne jakość drogi :hahaha:

Marecki75 - 2014-04-18, 21:57

Jutro wyjazd do rodzinki, więc na razie Niunia do garażu na kilka dni. Ale po świętach dam znać co i jak. Jeszcze aby mieć pewność, zrobię rano rundę bez szyby. Choć wydaje mi się ,że Pyra ma rację. To chyba nie kwestia szyby. O, i tłumienie lag, o tym nie pomyślałem, to może dawać takie objawy ?
yokozuna - 2014-04-18, 23:55

Po mojemu, choć się nie znam :D , najpewniej jest to wynikiem zjawiska rezonansu - przy pewnych szybkościach i konfiguracjach motocykla (dodatki itp.) zaburzenie/impulsy wytrącające motocykl ze stanu równowagi mają taką częstotliwość i siłę, że powodują wzmocnienie wychyleń motocykla. U mnie było podobnie, przy czym nie zawsze tak samo - występowanie wspomnianego zjawiska zależało od tego co na motocykl włożyłem, jak to przykręciłem i w końcu jak się na tym motocyklu usadowiłem, no i nie zawsze przy tej samej szybkości występowało z tym, że wiadomo, że w przedziale 40-70 km/h. W niższych szybkościach zaburzenie jak podejrzewam jest minimalnie małe, przy wyższych efekt żyroskopowy kół nad zaburzeniem przeważa.
Pirania_LM - 2014-04-19, 11:14

yokozuna, dokładnie o to mi chodziło.
Merlin - 2014-04-19, 12:17

A po mojemu w głównej mierze to wina opony.
Czy jak zacznie trząść kierownicą to wystarczy lekko dotknąć palcem i drgania ustają?

shimmy

yanis56 - 2014-04-19, 14:21

Tak,po zdjęciu kufra wszystko wrócili do normy. ;D
wemar - 2014-04-19, 16:14

vaaks napisał/a:
Marecki75, koniecznie sprawdź luz na główce ramy, jeżeli jest, to to jest przyczyna myszkowania. Postaw moto na podnośniku złap za lagi i będziesz wiedział.

Ten sposób wykrywania luzu na główce ramy jest tak samo skuteczny, jak szukanie gruźlicy na małoobrazkowym RTG. ;d Znaleźć oczywiście można, ale będzie to już duży luz. Tymczasem dolegliwości, o których w tym wątku mowa, mogą wystąpić już przy dużo mniejszym. Jedyny sposób to sprawdzenie luzu kluczem na śrubach dociągających.
Kierownica nie powinna wpadać w jakiekolwiek drgania od założenia dodatkowych akcesoriów. Jeśli tak jest, to należy sprawdzić luzy na kole, główce ramy oraz wahaczu. Może to też być efekt zbyt małego dociążenia tyłu motocykla przy zbyt dużym napięciu wstępnym sprężyny amortyzatora.

johnypl - 2014-04-19, 21:38

Mam dokładnie to samo, tzn. w zakresie 60-70 km/h puszczenie kiery i jest lekkie drganie, palec na kiere i znika. Efektu brak jak jadę bez szyby, lub z małą nakedówką, nie ma się co dziwić jak przed nosem stoi wypukłe okno z chałupy ;D wiatr ma co z tym robić. A tak na marginesie, to trzymać łapy na kierownicy, a nie odstawiacie kaskaderów :hahaha:

Ps. Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony ;/

Merlin - 2014-04-19, 23:36

johnypl napisał/a:
Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony ;/


W MS-ie tego nie mam ale w Varadero miałem przy fabrycznej szybie, dodałem deflektor i podmuchy zniknęły.

Marecki75 - 2014-04-24, 19:37

Wyważenie przedniego koła pomogło ;D . W zakresie tych samych prędkości co wcześniej , zarówno z kufrem jak i bez kufra, koło już nie "myszkuje" . Dlatego w takiej sytuacji, najpierw zdjąć kufer, później wyważać koło, gdyby nie pomogło szukać dalej ( podobno przepracowany olej w jednej z lag może dać podobne efekty) ...
shipp - 2014-04-24, 21:12

johnypl napisał/a:
Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony
jest jeszcze lepsze, jak trafisz w punkt, to wiry powietrzne zza TIRa będą w dość odczuwalny sposób zasysać motocykl i ciągnąć go do przodu /im większa szyba tym mocniej/ ;D
Bakteria77 - 2014-04-24, 21:25

wtedy trzeba wrzucić luz i masz jazdę za friko ;D
yorguś - 2014-05-04, 12:30

Witam ,też mam myszkowanie,ale kiedy dosiada się żonka z tyłu jest idealnie,idzie prosto jak strzała.Przyczyną może być nawet olej do lag-wlałem 10w a w oryginale powinien być 5.Producent tak sobie tego nie wymyślił bez powodu.Ale za to moto jest troche sztywniejsze niż na 5w.
arkady007 - 2016-03-29, 22:12

A jest jeszcze jedno rozwiązanie - łatwe do sprawdzenia - zastosować plastelinę w końcówkach kiery. Zmienia się wtedy masa układu i częstotliwość drgań własnych układu :)
Jak pomoże - zważyć i zastosować ołów, stal, cynę, lub cokolwiek ciężkiego co się nie topi na słońcu.
Mocowanie ciężarków ma sens jedynie na końcu kiery.

lenio - 2016-03-30, 21:59

u mnie pomogło wymiana opon i łożysk główki ramy
stachcse - 2016-04-26, 21:02

Mój problem polegał na lużnych szprychach tylnego koła

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group