YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zabezpieczenia - ALARM Patrol Line 444

Leonn - 2013-03-07, 22:39
Temat postu: ALARM Patrol Line 444
witam

Może wiecie coś na temat działania alarmu Patrol Line 444 dedykowany do DS przez serwisy YAMAHA - zasada działania, schematy elektryczne, jakieś regulacje itp ponieważ nie moge rozszyfrować tego alarmu - uzbrajam go pilotem ale pozniej podnosze motocykl pcham troche w przód troche do tyłu, potrzasam i sie nie załącza jedynie sobie dioda miga a jak wkładam kluczyk
oczywiscie zaczyna wyc tylko bardziej przydało by sie to wycie jak ktos siada czy np chce go postawić do pionu

może coś macie na ten temat

jedyne co mi sie udalo znaleźć to opcja HAZARD przy włączeniu migacza poniżej 3 mignięć i wyłączeniu uruchamiają się awaryjne :) fajny pomysl bo w moim roczniku awaryjnych jeszcze nie montowali

Dariow - 2013-03-08, 09:23

No niestety ten alarm z tego co wiem nie ma czegoś takiego jak czujnik przechyłu tylko wstrzasowy ale nie da się ustawić, jak zrobisz bardzo czule to zalacza się jak przejedzie obok samochód, jak zrobisz w druga stronę to musisz mocno walnac żeby się włączył
MariuszK - 2013-03-08, 16:03

Sprawdź w tej firmie: http://motorki.waw.pl/motorki/index.php?page=firma
Tam przeprogramowałem mojego patrola

Leonn - 2013-03-08, 18:02

Ok zadzwonie do nich chociaz to bardzo daleko ode mnie

A dlaczego musiales przeprogramowac i jaka cena??

MariuszK - 2013-03-09, 19:33

Miałem problemy z pilotem, koszt - są bardzo elastyczni.
Leonn - 2013-03-13, 18:59
Temat postu: Problem z alarmem....elektronika
No i stało się... rozebralem alarm chcąc zobaczyć dlaczego nie działa jak powinien i pierwsze co ukazal mi się urwany kabel od jakiegoś czujnika wg mnie jest to czujnik wstrząsowy albo mogę się mylić wygląda on tak jak głośnik od starego zegarka z ramieniem i wałeczkiem na końcu

tak jak w głośniczku od zegarka który kiedyś był montowany pod pokrywką zegarków tak i tutaj na metalowej żółtej blaszce jest białe kółko z jakiejś masy no i po środku był przylutowany opisywany kabelek - oderwał się z kawałkiem tej że "masy" no i nie mam pojęcia czy to naprawić czy dolutowac w inne miejsce np do ramienia

poza tym poszukuje instrukcji montażu, schematy, i zasadę programowania do modelu Patrol Line HPS 444

wiem że podobno przypominacz włączonych kierunkowskazów sprawdza się po 32 mignieciach kierunku ale jak to odczytać z migania diody i sygnalów wydawanych przez alarm też nie wiem


ostatnie pytanie jak wygląda czujnik montowany pod siedzeniem za pomocą ktorego programuje się czułość (najlepiej zdjęcie) bo pod moim siedzeniem nic takiego nie widze chyba ze jest jakos ukryty

Dariow - 2013-03-13, 23:26

dla mnie jest to wstrząsówka w poprzednik motorze też tak miałem ale podjechałem do serwisu Yamahy i chłopcy sprzedali (dali ;D ) to kółeczko i polutowałem, niestety normalna lutownicą nie da rady trzeba mieć taką co się mniej grzeje nie wiem dokładnie jak się nazywa, niestety też nie miałem instrukcji i na google nie znalazłem
Leonn - 2013-03-14, 00:24

Kolego a w serwisie w jakiej miejscowości to robiłeś może zajdę tel i przedzwonie do nich

jak narazie znalazlem schematy i instrukcje po angielsku, włosku jutro zrobię wgląd w instalację przy motocyklu ale mam jeszcze jedno nurtujące pytanie....

dlaczego podczas uzbrajania miga tylko lewa strona kierunków... w ktorym miejscu podłącza się alarm do kierunkowskazów być może coś nie łączy bo kilka dni temu wszystko bylo dobrze - a pozniej moto w ogole nie jezdzone tylko przepchniete z miejsca na miejsce i nagle zonk miga tylko jedna strona - byc moze jak stawialem na stopkę przód uderzyl o ogranicznik zbyt mocno i cos się rozłączyło

[ Dodano: 2013-03-14, 00:26 ]
udało mi się znaleźć też schematy i instrukcja do podobnych alarmów ale również po polsku

wszystko tutaj http://yahoo.riders.pl/alarm/

Dariow - 2013-03-14, 07:58

Ja byłem w Yamaha Czechowice-Dziedzice http://www.motor-beskid.pl/
co do tego jak jest podłączony nie mam pojęcia wszystko mi robią koledzy którzy sie na tym znają lol

Leonn - 2013-03-14, 17:26

Problem migania jednej strony kierunków rozwiązany

Błacha sprawa - po sprawdzeniu instalacji okazalo się ze kazda strona podlączona jest osobym kablem i zarazem bezpiecznikiem - spalony bezpiecznik, wymiana i działa

Jeszcze tylko została kwestia strojenia czułości i podłączanie dodatkowych czujników np czujnika położenia

Merlin - 2013-04-11, 13:30

Odświeżę, doprowadziłeś alarm do porządku, mam taki sam ale bez instrukcji.
Leonn - 2013-04-11, 17:57

Tak po części bo co do czułości to miałem uszkodzony czujnik piezoelektryczny - po wymianie okazalo się ze na kazdym z poziomow czułości nie reaguje oprocz 3 ostatnich najbardziej czulych ale tez trzeba dobrze potrząsnąc motocyklem a najlepiej kopnąć w oponę z tym ze odrazu po naprawie jak jeszcze elementy układu były rozgrzane to alarm działał prawidłowo a pozniej testowałęm w temperaturze otoczenia okolo 0 ~ +3 - dzisiaj zejde do garazu to sprawdze jak zachowuje sie czujnik przy temp wyzszej okolo +14 C
YeLLow25 - 2013-04-16, 23:18

Witam,
przejąłem motocykl od kolegi Dariow z tym alarmem. Mam pytanie, czy ktoś wie jak wyłączyć opcje awaryjnych. Bo co chwilę jeżdżę na awaryjnych i nawet o tym nie wiem. Wystarczy wyjąć bezpieczniki?

Leonn - 2013-04-16, 23:35

z tego co wiem nie da się wyłączyć opcji HAZARD w tym alarmie jedynie programatorem w serwisie - awaryjne włączają się za pomocą odzielnego przerywacza - nie ma bezpiecznika od awaryjnych lecz tylko od kierunków z prawej i z lewej strony zaraz za centralką
Dariow - 2013-04-17, 08:02

Yellow awaryjne włączają się jak za szybko wyłączasz migacz musisz odczekać 3 mrugnięcia i będzie dobrze ja też mianem z tym problem na początku ale się przyzwyczaisz ;D
YeLLow25 - 2013-04-17, 08:43

Wiem, wiem, że trzeba odczekać te 3 mignięcia. Tylko czasem jak się szybko zmienia pas czy coś takiego to się o tym zapomina :P ja chciałem całkowicie wyłączyć awaryjne, tak żeby się w ogóle nie włączały. Myślałem o całkowitym wyłączeniu alarmu ale z tym chyba sobie nie dam rady :)
Leonn - 2013-04-17, 16:15

Jeżeli chcesz całkowicie wyłączyć alarm to po prostu odepnij centralkę - 2 wtyki - jezeli nie masz odciecia zapłonu podłączonego pod jeden z przewodów to wszystko powinno działać normalnie z tym że syreny już nie usłyszysz :)
YeLLow25 - 2013-04-17, 17:31

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie ten alarm cicho wyje. Myślę, że jak przyjadę pod blok to i tak go w mieszkaniu nie usłyszę. Poza tym ciężko go włączyć. Wczoraj siedziałem na moto, huśtałem się na siedzeniu, ruszałem w tył i w przód i nie załączył się. Załączył się po włożeniu kluczyka i przekręceniu zapłonu. Jak będę miał czas to pooglądam i spróbuję odpiąć centralkę tak jak piszesz.
Leonn - 2013-04-17, 17:44

Objawy jak u mnie - do wymiany będziesz miał czujnik piezoelektryczny czyli inaczej wstrząsowy i ustawianie czułości od nowa (za pomocą kombinacji kluczyk + przewód i dostrajanie pilotem według instrukcji ) u mnie też nie ma wystarczającej czułości nawet na najwyższym 8 stopniu
Dariow - 2013-04-17, 19:23

Ten czujnik już raz wymieniałem ale może znowu go szlag trafił, miałem tak ustawione że jak stopka się złożyła to zaczynał wyć
YeLLow25 - 2013-04-17, 23:26

Stopki chyba nie próbowałem składać, sprawdzę następnym razem. A jak poszedł czujnik to trudno.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group