YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zabezpieczenia - ALARM MOTOCYKLOWY

Kuba - 2008-09-02, 19:16
Temat postu: ALARM MOTOCYKLOWY
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was miał może okazję założyć alarm w swoim motocyklu? Jeśli tak, to czy była to instalacja z pilotem, czy może raczej zwykła blokada na tarczę odcinająca zapłon?

W chwili obecnej mam namierzony ten właśnie Alarm . Zastanawiam się czy jest sens montażu takiej instalacji, i jak się ona sprawuje w porównaniu z różnymi innymi blokadami dostępnymi na rynku?

Gdyby ktoś z Was miał coś ciekawego do dodania w temacie, to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Dziękuje z góry!

moondek - 2008-09-03, 09:49

Blokadę na tarczę z alarmem od razu sobie odpuść. Podobno złodzieje mają dwa proste patenty na nią: "wyjca" opryskują pianką montażową, która skutecznie zagłusza wycie, a drugi sposób to po prostu prosta szpilka, którą przekłówają membranę... Zamiast wycia jest ciche popiardywanie... Dodatkowym minusem jest to, że takie blokady są zasilane czterem bateryjkami jak od zegarka, co sprawia, że bardzo szybko taka blokada się rozładowuje. Ja polecałbym Ci zamontowanie alarmu z syreną ukrytą gdzieś pod siedzeniem, gdzie dostęp do niej byłby mocno skomplikowany.
Kuba - 2008-09-13, 10:55

No wiec zakupilem ten alarm i .... musialem go odeslac. A to dlatego ze mial tylko jednego pilota...

Tak ze na przyszlosc dla wszystkich doradzam sprawdzic czy w zestawie sa przynajmniej 2 piloty - jak jest tylko jeden to co zrobic gdy on zginie?? (Mozna co prawda dokupic drugiego pilota do zestawu ktory opisalem powyzej ale to dodatkowy koszt 90 zł - i zestaw kosztuje juz wtedy 380 zł).

Ja zdecydowalem sie wymienic go na inny - Stig 09 New. Zalety w porownaniu do pierwszego to głównie cena 200 zł (w tym 2 piloty) zamiast 380 zł no i mniejsze gabarytowo piloty - choc musze przyznac ze ten z pierwszego zestawu "SPY MOTO" byl naprawde ladny.

No a jesli chodzi o wady to jedyna (ale znaczaca jest zasieg). Przy zestawie SPY MOTO pilot ma kontakt z motocyklem do 5000 m, a przy STIG 09 tylko ok. 100-200 m (co i tak mysle ze jest w pelni wystarczajce).

koszerny - 2008-12-05, 21:40

Jaki alarm polecacie myślę nad montażem
Masa - 2009-01-28, 15:38

Panowie a co sadzicie o alarmie:mam na mysli cos takiego z odcięciem zapłony albo elektryki z ukrytym guziczkiem??
ja mam to w samochodzie i mysle ze jest to ok ale chce Was zapytac o zdanie??

1janbo - 2009-01-28, 15:44

Tu pisałem o pewnym alarmie:
http://yamaha-dragstar.pl...t=ubezpieczenie

Spełnia wiele pożytecznych funkcji, np. jeśli pewnym czasie, po wyłączeniu silnika nie wciśniesz guziczka na pilocie, to nie odpalisz. A na marginesie, też myślałem o jakimść niestandardowym pstryczku-wyłączniczkiu, te są ponoć najskuteczniejsze.

pan_wiewiorka - 2009-01-28, 15:49

1janbo, ja dziś gadałem z profesjonalnym elektrykiem. Założenie dobrego alarmu to jakieś 650PLN i chyba się skuszę. Do tej pory zostawiałem Gwiazdkę na ulicy nawet nie spinaną ale może od nowego sezonu przestanę kusić :)
koszerny - 2009-04-12, 18:49

witam
noszę się z montażem alarmu
ponowię pytanie czy ten alarm ma ktoś zainstalowany i czy może go polecić
http://www.stig.pl/produk...uktu=226&id=272
a jeśli nie ten to jaki możecie polecić

Krzych - 2009-04-13, 13:19

koszerny napisał/a:
witam
noszę się z montażem alarmu
ponowię pytanie czy ten alarm ma ktoś zainstalowany i czy może go polecić
http://www.stig.pl/produk...uktu=226&id=272
a jeśli nie ten to jaki możecie polecić


Też myślałem o tym alarmie, ale tam jest tylko jeden pilot. Generalnie firma o.k.

koszerny - 2009-04-13, 13:25

tak wiem że jest jeden pilot uważam że jeden wystarczy za drugi (dodatkowy) chcą 90 zł.
ciekaw jestem jak się spisuje bo cena jest ponad 300 zł
nadal czekam na opinie kogoś kto ma już taki alarm zamontowany

Grzesiekmet - 2009-04-27, 12:29
Temat postu: Alarm Patrol Line HPS 544 - podlaczenie
witajcie,

Pytanie dotyczy alarmu firmy Patrol Line, typ HPS 544 (rekomendowany przez Yamahe)
Mam taki zamontowany w Dragu (rok 2003). Czy ktos z Forumowiczow ma instrukcje do niego i schemat podlaczenia?
Dodatkowo, chcialbym dezaktywowac funkcje HAZARD (włącza ona swiatla awaryjne po krotkim uzyciu kierunkowskazów). Czy jest jakis "domowy" sposob na to, czy tylko serwis (programator).

z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,

pan_wiewiorka - 2009-04-27, 12:43

Tutaj.
Grzesiekmet - 2009-04-27, 12:55

Jedyne co mi sie udalo znalezc (m.in. po angielsku :) ), to instrukcja uzytkownika tego alarmu - jesli ktos bedize potrzebowal, to prosze o info.

Dla mnie wiekszym problemem jest wylaczenie tej denerwujacej funkcji HAZARD. Kurcze czasem zapominam o niej i jezdze na awaryjnych..







gdyby ktos szukal - INSTRUKCJA

Czy ktos moze poradzic, gdzie podlaczyc (w jaki kabel) rozlaczanie zaplonu? Pewnie mozna pod bezpiecznik zaplonu, ale moze jest jakies "sprytniejsze" miejsce. Rowniez jesli macie jakies fajne sprawdzone miejsce pod diode alarmu - prosze o podpowiedz.

edit vaaks

Kozak_Barabasz - 2009-07-12, 22:24

Po ostatnim kawale moich kumpli (przestawili mi motocykl w inne miejsce) zamierzam zamontować alarm ;)
Teraz w wakacje robię już miesiąc w alarmach i czujnikach samochodowych więc wiem co i jak 8)

Obczaiłem już konkretny alarm TEN, bez zbędnych bajerów typu powiadomienia na pilota.
Dodatkowo chcę dokupić cyfrowy czujnik położenia aby lepiej reagował na wstrząsy.

Nie mogę znaleźć dobrego schematu elektrycznego Draga ....
Chodzi mi o taki, że będę miał rozrysowane wiązki z kolorami w celu zlokalizowania potrzebnego mi kabla ;)
Może ktoś coś takiego posiada ?

willykb8 - 2009-08-18, 19:51
Temat postu: Alarm a wymiana akumulatora?
Cześć,
temat dotyczy: Yamaszki Drag Star 1100 :)
... zdemontowałem uszkodzony akumulator na nieuzbrojonym alarmie, po założeniu nowego nie "pika mi ostrzeżenie włączonego kierunkowskazu" oraz podczas jazdy włączają mi się "awaryjki", gdy włącze kieronkowsaz przestają mrugać. Spotkaliście Cie się z czymś takim? Muszę aktywować jakoś na nowo alarm? Nie wiem czy to coś pomoże ale pilot alarmu to CTC R000 042K art.1712 ;> z góry dzięki za pomoc ;d pozdrówki ;D ;D ;D

Kozak_Barabasz - 2009-08-18, 20:14

Tak, alarm się rozprogramował i należy go na nowo zakodować.
willykb8 - 2009-08-20, 21:55

Kozak_Barabasz napisał/a:
Tak, alarm się rozprogramował i należy go na nowo zakodować.

No OK, alarm to Patrol Line HPS 444 niestety na sieci znalazłem tylko instrukcje po włosku do wersji 447. Jeżeli ktoś wie jak go zakodować na nowo, proszę o info ;D ;D ;D

ansuz - 2009-09-15, 11:13

Ja z kolei alarm mam wbudowany, natomiast, piekło i szatani, nie działa. Do tej pory jakoś nie było potrzeby (i oby tak dalej), ale... Ogólnie włączyć drania pilotem doraźnie można. Po zablokowaniu kierownicy i włączeniu alarmu (wygląda na to, że i uzbrojeniu - mignie i piknie) można sobie szarpać motór i nic, ani dźwięku protestu. Ma ktoś pomysł, co i przede wszystkim JAK z tym zrobić? W instrakszyns nie ma nic (w serwisówce też).
pan_wiewiorka - 2009-09-15, 11:16

ansuz, mam wrażenie, że alarm to element akcesoryjny. Możesz mieć odcięcie (i chyba po to jest ta dioda) ale nic poza tym :nie_wiem:
ansuz - 2009-09-15, 12:15

E nie, luknij do instrukcji, w niektórych modelach jest, ten jest kupiony w PL ale wersja bodaj szwedzka, nic to najwyżej napiszę do dealera, może ten ma jakieś dokładniejsze info
RoMaDan - 2009-09-17, 21:05
Temat postu: Alarm Patrol Line HPS 544 i jego dziwne działanie.
Witam kolegów,

Mam pytanie do użytkowników alarmu HPS 544 Patrol Line.
Po dosyć długim i wyczerpującym rajdzie po Białorusi mam taki dziwny efekt - sam z siebie włączają się awaryjne. Ponieważ XVS650A z rocznika 2002 jeszcze nie był fabrycznie wyposażony w awaryjne, więc musi pochodzić to od zamontowanego alarmu.
Awaryjne kasuję włączając jakikolwiek kierunek, ale po chwili znów się włączają. Nie bardzo mam pomysł, jak sobie z tym poradzić. Niestety nie wiem, czy ktoś w okolicy Gdańska jest w stanie pomóc, ale może na forum znalazłby się jakiś spec od alarmów i podpowiedział co robić. może nie muszę wymieniać całego alarmu?
Może ktoś spotkał się z takim defektem?

pozdrawiam
Robert

DRAD - 2009-09-17, 21:11

Nie jestem pewien na 100%, ale zozłącz centralkę alarmu żeby się zrestartowała i sprawdz instalację czy gdzieś nie ma przebicia. Ale stawiam na jakąś awarię centralki.
Na Pomorskiej był kiedyś dobry starszy elektryk (taki mały serwis Car Audio, przy domku jednorodzinym) i dobrego elektryka miał Diug we Fiacie (Tomek).

witek1965 - 2009-10-11, 11:52

Schemat elektryczny jest na forum na 100%, nawet chyba tłumaczony, ale masz tu link do fotki schematu,

http://www.fotosik.pl/pok...13d2f7fa5b.html

zen - 2009-10-11, 12:00

W serwisówce jet cała instalacja, nie ma z tym żadnego problemu. Jak potrzebujesz, to gdzieś wystawię
patryk_c - 2009-10-11, 13:49

Ziółek napisał/a:
Trochę nie w temacie ale czy ma ktoś serwisówke do 1100 ?


O inną niż ta http://www.paulmilner.com...rvicemanual.pdf będzie trudno...

bartek_p - 2009-10-11, 20:24

Montuje alarmy na co dzień i powiem wam szczerze że stig to największy bubel jaki jest na alledrogo.
Przecież to nie ma żadnego atestu

koszerny - 2009-10-11, 22:11

bartek_p napisał/a:
Montuje alarmy na co dzień i powiem wam szczerze że stig to największy bubel jaki jest na alledrogo.
Przecież to nie ma żadnego atestu

jeśli montujesz to może coś polecisz

bartek_p - 2009-10-11, 22:15

poszukam linków, zakładam sprzęt którego próżno szukać na alled... itp.
I w zdecydowanie wyższych cenach.
Tak na szybko
http://www.conda.pl/produ...k=all#4402#4402
to jeden z tańszych

[ Dodano: 2009-10-11, 23:23 ]
przeważnie zakładam wstrząsówkę z syreną z własnym zasilaniem, do tego blokada zapłonu i po sprawie. Wychodzi dużo taniej tyle że nie ma pilota.
Grunt że wyje i że jest blokada, tyle że ma tylko mój atest :)
Porządny alarm z homologacją kosztuje w granicach 200-400 zł.
Jutro poszperam za linkami.
Nie mówię że te tanie są całkowicie do dupy, ale w większości przypadków po roku są do wymiany.
W motocyklach akurat mało zakładałem, więcej doświadczenia mam w samochodach, ale życie nauczyło mnie zakładać taki sprzęt, żeby widzieć klienta drugi raz dopiero jak zmieni auto.

EDDIE - 2009-10-11, 22:24

bartek_p napisał/a:
Montuje alarmy na co dzień i powiem wam szczerze że stig to największy bubel jaki jest na alledrogo.
Przecież to nie ma żadnego atestu


Najbardziej interesuje mnie działanie, funkcjonalność i opcje alarmu, na końcu jest fakt, czy alarm ma atest, czy nie.
Zbyt wiele g@wna z atestem jest na rynku.

bartek_p - 2009-10-11, 22:39

http://www.rarr.pl/alarmy_moto_448.htm

[ Dodano: 2009-10-11, 23:41 ]
A na co ci tak naprawdę opcje alarmu??
Ma wyć i skutecznie zablokować moto czy też odstraszyć złodzieja.
Nic innego nie jest potrzebne.
PATROLE mają fajną funkcję awaryjnych, to jedyne z opcji które się przydają.

[ Dodano: 2009-10-11, 23:42 ]
PATROLE można uznać za jedne z lepszych na rynku tylko cena zwala z nóg troszkę, powyżej 500 zł

[ Dodano: 2009-10-11, 23:50 ]
http://www.conda.pl/produ...k=4&pk=26&ppk=3

[ Dodano: 2009-10-11, 23:51 ]
http://www.conda.pl/produ...k=4&pk=26&ppk=0

misiekmc12 - 2009-10-12, 17:48

A czy w tych atestowanych alarmach są złote luty, czy amerykańskie oporniki ?? Jest to taki sam sprzęt, zgapiony przez chińczyków z markowych alarmów, ( czyli podrobiony ) wyprodukowany tam gdzie taniej i sprzedawany na całym świecie.
Kupiłem niedawno TV LCD Sony i zgadnijcie gdzie jest wyprodukowany ?? Zgadza sie .w chinach. Jak zresztą prawie wszystko na naszym rynku. Na codzień zajmuje się handlem i nawet sobie nie wyobrażacie co kryje się za markowymi produktami znanych firm.
A wydawanie atestów w naszym kraju to też oddzielna bajka. Załatwić można atest na wszystko.
Oczywiście zdarzają się buble , ale słabe wykonanie widać na pierwszy rzut oka.
Aż z ciekawości rozebrałem dzisiaj ten mój nowy alarm. W środku - alarm jak alarm , są jakieś układy scalone Philips, bardzo dokładne wykonanie.
Moje zdanie - nie warto przepłacać za markowe alarmy , finansując jednocześnie samochody prezesom , reklamy i płacić za wypłaty przedstawicielom znanych marek.
Mniej znane firmy, bez grona przedstawicieli, kierowników, zastępców,prezesów też potrafią zrobić coś dobrego - za o wiele mniejsze pieniądze.

arekw711 - 2009-10-12, 17:57

misiekmc12napisał

Moje zdanie - nie warto przepłacać za markowe alarmy , finansując jednocześnie samochody prezesom , reklamy i płacić za wypłaty przedstawicielom znanych marek.

i akurat ja się z tym zgadzam w tamtym roku kupiłem oryginalne buty HD i też wyprodukowane w CHINA wszystko aby taniej[/quote]

bartek_p - 2009-10-12, 18:29

Bzdury opowiadasz panie misiek.
Żeby dostać atest na alarm w Polsce to akurat trzeba się mocno postarać, nabiegać po urzędach i mieć cały szereg badań, które kwalifikują dany produkt do atestu.
Oczywiście że wszystkie lub prawie wszystkie alarmy są produkowane w chinach bo jest to tańsze, ale te markowe trzymają jakość, a te nie markowe niestety jej nie trzymają.
Zajmuje się montażem alarmów 10 lat, na samym początku kupowałem to co było tańsze, życie jednak nauczyło mnie, że nie zawsze to się opłacało.
Nie chcę tu nikogo przekonywać, proponuje tylko sprzęt, który po prawidłowym montażu będzie działał bezawaryjnie przez cały okres użytkowania motocykla.
I żeby nie było niedomówień nikt mi nie płaci za reklamę.

bartek_p - 2009-10-12, 19:17

Skoro tak jest to załatwcie mi proszę jeden.
Niby w TV mówią że tak jest, ale rzeczywistość jest inna.
Poznałem jakiś czas temu gościa który produkuje alarmy, bardzo dobre zresztą i jak mi opowiadał jaką drogę musiał przejść żeby pozałatwiać wszystko to masakra.
A żeby utrzymać jakość i rozwijać technicznie produkt to też masakra.

Ja jestem zdania "zakładam i zapominam" i nikt mnie nie przekona do chińskiego badziewia.
Tyle co mam do powiedzenia w temacie

pan_wiewiorka - 2009-10-12, 19:26

Ja wiem, że dobry alarm integralny w moto, to koszt jakichś 600PLN minimum (z założeniem). Widziałem działanie takiego cuda i jeśli tylko będę miał siano, to pewnie założę. Póki co musiałem się zadowolić Xeną 15 (czy jakoś tak). Wg różnych opinii i testów jeden z lepszych alarmów nieintegralnych.
Marecki-mk - 2009-10-12, 21:32

Bartek_p
a co powiesz o tym :
http://www.sklep.hadron.p...?z=1&m=20&id=30

bartek_p - 2009-10-12, 22:07

Cyfrówka, godny polecenia, tylko chyba nie powinni ci go sprzedać :)
Jak będziesz miał problemy to dzwoń

EDDIE - 2009-10-12, 23:01

Panowie, z alarmami jak z większością rzeczy. Jedni wybiorą drogie, wypasione urządzenia z atestami, inni zadowolą się tańszymi, funkcjonalnymi ustrojstwami.
Zapłaciłem za alarm 130zł, za montaż 100zł i jestem bardzo zadowolony z możliwości, funkcji i czułości mojego alarmu.

Niech mi ktoś powie, po co mi atest w alarmie ?

jaro - 2009-10-13, 07:59

A dobry złodziej i tak zpierdoli nawet ten z 1000 zł z atestem.
borewit - 2009-10-26, 12:03

Powracam do tematu alarmu - wychodzę z założenia, że skoro Yamaszka współpracuje w zakresie zabezpieczeń z Bestidea (producent Patrol Line) to pewnie wiedzą co robią. Byc może inne alarmy mogą być równie niezawodne i sprawne - ale, przynajmniej z teoretycznego punktu widzenia, alarm Partol Line powinien być najpewniejszy. Pozostaje kwestia ceny - gdy usłyszałem w serwisie, że to koszt ok. 650 zł + montaż nie pozostało nic innego jak pogrzebać w internecie. I oto rezultat: powoli zaczynają się posezonowe wyprzedaże tego typu sprzętu i mnie udało się kupić HPS 447N w moim zdaniem baaardzo atrakcyjnej cenie PLN 280/szt (netto). Do tego dojdzie koszt montażu - UWAGA jedyne PLN 100 zł w serwisie Yamahy w Gdyni (celowo to podkreślam bo do niedawna sądziłem, że to co jest robione w serwisie musi byc diabelsko drogie - i rzeczywiście często tak jest, ale alarm montowany za cenę 100 zł - to jest raczej rozsądny koszt. Podsumowując: na dniach zainstaluję sobie oryginalny HPS 447N w cenie PLN 380. To chyba niezły interes co myślicie?
Jednocześnie zachęcam tych, którzy myślą o zabezpieczeniu swoich GWIAZD alarmem by to robić właśnie teraz - po prostu koszt jest wtedy najniższy.

EDDIE - 2009-10-26, 23:10

Niezły interes jeśli nie liczysz się z kasą i dla ciebie wydatek 100zł, czy 400zł to pikuś.
Jeśli różnica w cenie alarmu była by 30%, to skłaniałbym się do alarmu Patrol Line. Niestety różnica 300% zmusza mnie do jednej opinii - niepotrzebne przepłacenie, a ja nie lubię bez sensu wydawać kasy. Mój alarm ma wszystko co potrzeba i czego oczekuję od niego.

Bemol - 2009-10-27, 09:15

jaro dobrze pisze.Jak (tfu, tfu)trafisz na fachowca to nic nie pomoże.A jakiegoś przypadkowego amatora przejażdżki to tańszym wystraszysz.
borewit - 2009-10-27, 12:38

Bemol napisał/a:
jaro dobrze pisze.Jak (tfu, tfu)trafisz na fachowca to nic nie pomoże.A jakiegoś przypadkowego amatora przejażdżki to tańszym wystraszysz.


A ja się jednego nauczyłem - tanio kupujesz, dwa razy kupujesz. W tym przypadku nie tyle chodzi o odstraszanie przypadkowego amatora, co o świadomość, że nie próbuję na siłę oszczędzać na czymś na czym oszczędzać nie warto. Gdy mam do wyboru chińszczyznę za 100 zł z jednej strony a markowy alarm (produkowanty właśnie dla yamaszki) z drugiej za 300 to na pewno wybiorę opcję drugą. I to właśnie dlatego, że nie lubię bez sensu wydawać pieniędzy :) Każdy alarm ingeruje w układ elektryczny - bezwzględnie wolę mieć pewność, że mam tam produkt sprawdzony. Za dużo słyszałem i czytałem o różnego rodzaju problemach powodowanych przez alarmy elektryczne - np wyłączenie silnika przy wyprzedzaniu. Inna sprawa że zakup Partol Line nie daje mi gwarancji, że mnie to nie spotka - ale napewno zmniejsza się prawdopodobieństwo takiej sytuacji

EDDIE - 2009-10-27, 22:26

Panowie, uświadomcie sobie, że jak będą chcieli, to zawiną wam moto w 15 sekund bez względu na to jaki jest alarm, blokady itp. Słyszałem o akcjach, gdzie podjeżdżał bus, wyskakiwało 5-6 mięśniaków i motorek znikał odjeżdżając busem. Alarm ma za zadanie odstraszyć złodzieja i zwrócić uwagę na ich działania.
pan_wiewiorka - 2009-10-27, 22:28

EDDIE, na forum są nawet filmiki z kamer przemysłowych. Z tymi 15 sekundami to nie bardzo. Wg sekundnika z kamery załatwili całość w niecałe 10 shock
Biały - 2009-10-31, 22:14

Ja mam ten alarm i też właśnie tak miałem. Kiedyś pojechałem, żeby mi włączyli w nim przypominacz kierunków, coś pokombinowali, przypominacza nie włączyli, bo nie mogli się połączyć z centralką, ale awaryjne już się nie włączają :)
zbymus - 2009-11-01, 23:10

EDDIE napisał/a:
Panowie, uświadomcie sobie, że jak będą chcieli, to zawiną wam moto w 15 sekund bez względu na to jaki jest alarm, blokady itp. Słyszałem o akcjach, gdzie podjeżdżał bus, wyskakiwało 5-6 mięśniaków i motorek znikał odjeżdżając busem. Alarm ma za zadanie odstraszyć złodzieja i zwrócić uwagę na ich działania.


I proste z atestem czy nie ma odstraszyć, bo na pewno nie ochroni.

ttom - 2009-11-01, 23:20

Po co mi alarm w motocyklu?
Żeby móc go ubezpieczyć w zakresie AC !
;D

EDDIE - 2009-11-08, 12:52

Ja nie mam AC.
Alarm założyłem w obawie przed złodziejem.

ttom - 2009-11-08, 15:16

Eddie, jak się komuś bardzo spodoba, to żaden alarm nie pomoże... niestety... ;/
Ja przy AC to głównie o ochronie moto myślę, jakby co nie daj Boże...

FORDON - 2009-11-08, 18:46

Do AC nie jest wymagany alarm (a przynajmniej nie we wszystkich towarzystwach). Ja podałem tylko, że jest zabezpieczenei mechanicznie w postaci blokady kierownicy i to wystarczyło.
ttom - 2009-11-08, 22:04

FORDON napisał/a:
Do AC nie jest wymagany alarm.

Moja agentka (Allianz) mówiła, że przy 20kzl trzeba jedno zabezpieczenie elektroniczne.
A immobilizera nie mam niestety... To pozostaje alarm...

jkurnik - 2009-11-09, 12:52

Tez myślałem o alarmie do swojego moto ale:
1) standardowa blokada kierownicy jest dobra na krótki okres postoju ale na dłużej nie jest skuteczna gdyż złodzieje podobną ją łamią - inna sprawa, jeśli moto stoi w miejscu publicznym to złodziej raczej nie będzie się siłować z motocyklem
2) odcięcie zapłonu jest fajne ale czasami możemy mieć sami z tym problem jak nam się przełącznik zepsuje
3) podobno złodzieje biora moto na lawete więc odcięcie zapłonu i inne blokady kół niewiele się zdają.
4) podobno najlepszy jest alarm zbliżeniowy z głośnym komunikatem np.: "Uwaga złodziej" podobno działa:)

EDDIE - 2009-11-09, 23:24

jkurnik napisał/a:
4) podobno najlepszy jest alarm zbliżeniowy z głośnym komunikatem np.: "Uwaga złodziej" podobno działa:)


Nie sądzę. Wiele razy różni ludzie z dziećmi i bez robili sobie fotki przy moim motorku i nie chciał bym, żeby przy kolejnej takiej próbie zawyło coś z tekstem "UWAGA ZŁODZIEJ"

jkurnik - 2009-11-10, 10:05

Czujnik zbliżeniowy to dobra rzecz - można go wykalibrować że zadziała dopiero jak ktoś zbliży się na odległość 1 metra lub 0,5 metra od czujnika. Więc luz ludzie mogą sobie zdjęcia zrobić - natomiast jak ktoś poruszy motorem czy siądzie na niego to się alarm odezwie. Ja cos takiego zamierzam sobie zamontować, można zaadoptować od instalacji alarmowej samochodowej. Nie musisz dawać ostrzeżeń głosowych może być np.: mruczenie krowy czy śpiew ptaków czy co tam innego - wedle gustu.
EDDIE - 2009-11-10, 18:23

Nie mam czujnika zbliżeniowego, ale czułość mam tak ustawioną, że lekkie pyknięcie w manetkę powoduje uruchomienie prealarmu, czyli piknięcie sygnałem. To wydaje mi się jest dobre rozwiązanie i nie widzę potrzeby stosowania czujnika zbliżeniowego.
zbymus - 2009-11-21, 22:40

Ja dzisiaj zamontowałem alarm ,mam zbliżeniowe i wstrząsowe rozpoznawanie.
ale tak sobie myślę że nie zawsze będę używał zbliżeniówki.
Miałem troszkę obaw czy podołam podłączyć, ale nawet dobrze poszło.

metro - 2010-01-07, 14:12

Ale wcześniej zamontował alarm. Stąd moje pytanie.
zbymus - 2010-01-07, 18:09

metro napisał/a:
Możesz napisać jaki to alarm i jak podłączałeś?


metro zamontowałem taki alarm
trochę bałem się przed zakładaniem ale super poszło.
w zestawie masz w miarę dokładnie podany schemat i kolory przewodów.
Jak trochę kumasz elektrykę to dasz rade.

metro - 2010-01-07, 18:32

Dzięki Zbymus. Jakiś tam miernik w chacie jest :)
pandzioch2003 - 2010-02-04, 11:16

Ja zalozylem swoj alarm po to, zeby odstraszal nieproszonych pasazerow pod marketem lub przed jakimis jadlodajniami. Wszyscy wiemy, ze czy bedzie alarm czy nie to i tak dla chcacego nic trudnego.
Moj juz kilka razy odstraszym amatorow fotografowania i siadania.
A co do funkcji, to powiedzcie mi po co Nam ( posiadaczom xvs 650 i 1100) odpalanie na pilota, skoro ssanie jest mechaniczne? Dodatkowo pamietajcie, ze zwykle odpalanie z ppilota traktue sie jako bajer, zeby komus pokazac i silnik (zimny)pracuje krotko po czym jest gaszony - swiece zaplonowe tego nie lubia.
Ja mam taka fynkcje, ale niepodlaczona. Zastanawiam sie czy niewykorzystac jej do np. wlaczania swiatel - mam nieoswietlony garaz, lub wlaczania innego ukladu w moto zdalnie.

koszerny - 2010-02-04, 12:00

pandzioch2003 napisał/a:
Zastanawiam sie czy niewykorzystac jej do np. wlaczania swiatel - mam nieoswietlony garaz, lub wlaczania innego ukladu w moto zdalnie.

a może do lightbarów

koszerny - 2010-02-20, 13:52

właśnie chciałem zamontować alarm ale mam pytanko gdzie montowaliście centrale alarmową i syrenę
pandzioch2003 - 2010-02-20, 14:41

Syrenke mozna wlozyc pod zbiornik paliwa, a centralke w olokicy schowka na narzedzia, albo pod siedzeniem.Jak by co to moge pomoc, a najpierw omowic na spotkanku.
pandzioch2003 - 2010-02-20, 16:13

Ja mam ten

http://www.stig.pl/produk...uktu=326&id=308

najprostrzy, najtanszy i jak cos sie bedzie dzialo to mam blisko do serwisu.
Podlaczalem sam i to juz w kilku motocyklach ( xvs650-1100, M1800, vtx, shadow750).
Pewnie ze niektorzy napisza ze made in PRC ( Popular Republic China) ale ja nie potrzebowalem np. Patrola, ktory i tak po dwoch-trzech latach sie chromoli - tez przerabialem:)
A jak beda mieli ukrasc to i tak ukradna - chyba ze przyspawasz do slupa
P.S. Do np. czolgu nie polecam sie dospawywac bo to tez w Polsce kradna :)

koszerny - 2010-02-20, 20:19

ja kupiłem ten http://www.stig.pl/produk...uktu=226&id=311
mam zamiar go zamontować i myślę że dam radę przed sezonem

PifPaw - 2010-02-21, 00:07
Temat postu: co jest po co
Czytałem co pisaliście wcześniej koledzy i odnoszę wrażenie nie bardzo wiecie co jest po co. Po co alarm, po co blokada, po co homologacja.
Zauważyłem za to że mocno się tu reklamuje pewna chińska marka której nie wymienię.

Nieco się znam na temacie, to trochę wam rozjaśnię i może ktoś skorzysta z moich rad.
Oczywiście niech każdy zakłada do swojego motoru co uważa za stosowne nie mniej jednak:

ALARM - jak sama nazwa wskazuje musi alarmować, czyli informować otoczenie o próbie kradzieży. Fajnie jest jak prócz otoczenia informuje również bezpośrednio właściciela i tu przyda się wszelkiego rodzaju powiadomienie. No chyba że zawsze jesteśmy blisko swojej maszyny. Alarm bez dobrych czujników jest mało przydatny więc zwróćcie panowie uwagę jakie czujniki ma w zestawie i czy można podłączyć dodatkowe. Do motoru idealne wydają się czujniki położenia i wstrząsu, ale nie przesadzajcie z nadmierną czułością bo puszczenie bąka koło motoru może wyzwalać taki alarm. Wiem że najtańsze alarmy (skuterowe) często nie umożliwiają podłączenia czujników dodatkowych, nie mówiąc już o wyłączniku krańcowym. Kufer czy otwierane siedzisko również należy zabezpieczyć.
A więc dobry alarm ma za zadanie wykrycie próby kradzieży, włamania (a nie przechodnia) i poinformowanie o tym otoczenia i ew właściciela. Często odstrasza mało doświadczonego złodzieja.


IMMOBILISER - blokada elektryczna, będąca często integralną częścią alarmu. Ma za zadanie blokować, uniemożliwiać uruchomienie silnika. A że wszystko co człowiek wymyślił to inny człowiek obejdzie, ważne jest aby immobiliser wydłuuuużył czas uruchomienia. Złodziej nie może kraść dłuuugo. Musi to zrobić szybko więc też kalkuluje. Mając do wyboru motor nie zabezpieczony i zabezpieczony to wybierze ten pierwszy. Bardzo istotny jest sposób montażu, im blokada elektryczna bardziej ukryta i niedostępna tym lepiej.

HOMOLOGACJA - Wszystko jest dobrze jak jest dobrze panowie. A co jeśli ktoś rozbije się motorem robiąc sobie krzywdę i jeszcze komuś. Zacznie się szukanie przyczyny i lepiej niech ona nie padnie na nie posiadający homologacji alarm. Chyba rozumiecie sami że wtedy szuka się przyczyn i winnego. Atest zrobiony profesjonalnie czy przez wujka ale atest i ja jestem czysty. Homologacja TAK bo takie są przepisy i już po temacie. A że nie wszystkich przepisów się przestrzega to inna bajka.

Mam nadzieję że tych kilka uwag pomoże komuś dobrać sobie porządne zabezpieczenie do swojego motoru.

Grzegorz Anis - 2010-02-21, 00:23

PifPaw napisał/a:
Mam nadzieję że tych kilka uwag pomoże komuś dobrać sobie porządne zabezpieczenie do swojego motoru.

Więc doradź coś rozsądnego, wiadomym jest że gwiazdki nie kosztują mało więc i na zabezpieczeniu nie ma co oszczędzać, ale niech to zabezpieczenie ma ręce i......, nogi.
Jestem totalnym laikiem w sprawach zabezpieczeń typu "elektronika" więc jeżeli posiadasz szeroką wiedzę w tym temacie to proszę podziel się z nami.

MIKI - 2010-02-21, 02:11

PifPaw lepiej zasuwaj tutaj http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18 bo jak cię modzi dorwią to :klaps: ;D
PifPaw - 2010-02-21, 20:54

miki gdzie mam zasuwać bo ten link niczego mi nie mówi.
Kto to są modzi ?
Czy modzi znają debeściaków?

zapoznaj się z regulaminem forum w szczególności z pkt. 1 - Lokis Moderator

[ Dodano: 2010-02-21, 22:51 ]
Ok. więc napiszę tak:
Gdybym miał skuter który rozpędza się do 60km/h warty 2tysie to pewnie postawił bym na proste chińskie zabezpieczenie.

Ale do waszych zabawek polecam raczej sprawdzone rozwiązania i producentów którzy zwyczajnie maja doświadczenie w konstrukcjach tego typu.
Ci producenci wiedzą że alarm motocyklowy musi być, mały, bryzgoszczelny i pobierać minimalny prąd (migające diody LED to raczej zbędny luksus pobierający nawet ponad 10mA podczas rozbłysku). To ostatnie jest bardzo ważne gdyż w motorach są raczej małe akumulatorki.
Pilotom zdalnego sterowania też nie powinien szkodzić byle deszczyk i również powinny być małych rozmiarów. (jak stacyjka jest na baku to pilot powinien być lekki i plastikowy aby go nie rysował) Alarm powinien mieć wbudowany przynajmniej czujnik przechyłu (najlepiej cyfrowy zapamiętujący pozycję i reagujący na jej zmianę) i obsługiwać dodatkowe zewnętrzne. Pomyślał bym o mikrofalowym czujniku ruchu podłączonym pod wejście prealarmowe (ostrzegania) Może nieco upierdliwe ale jak ktoś nie lubi jak mu motor obmacują to polecam. Można zrobić ukryty wyłącznik aby taki czujnik móc osobno aktywować lub nie. Ktoś wcześniej pisał że kradną na lawetę. A może warto zainwestować w lokalizator GPS. Teraz są naprawdę małe i pobierają mało prądu a utrzymanie nie przekracza 15zł miesięcznie (po prostu zwykła SIM karta przedpłatowa – bez abonamentu)

Nie bardzo chcę tu wymieniać marki i firmy – sami zdecydujecie bo wiecie już czego szukać.

Dla leniwych podam jeden link http://www.dobryalarm.pl/news-3.html

bartek_p - 2010-03-22, 08:40

Tylko programator, z ręki nic nie zrobisz.
Będę w chacie to wyślę ci instrukcje, ale mam tylko po angielsku

willykb8 - 2010-04-18, 22:36

Też miałem identyczny problem... z tym samym alarmem, centralka uszkodzona, niby do naprawienia, ale zadecydowałem o usunięciu alarmu. Nie raz widziałem na poboczu motocykl z awarią alarmu :) najlepszą ochroną jest łańcuch :)
Luk - 2010-06-03, 21:31

A co sądzicie o tym alarmie?

alarm

Nie wiem, czy kupić to i jakąś prostą blokadę tarczy czy może jeszcze inne rozwiązanie?

DRAD - 2010-06-03, 21:38

ten w zupełności wystarczy

http://www.stig.pl/produk...uktu=313&id=310

Luk - 2010-06-09, 14:49

Czy ktoś z Kolegów Wielkopolan jest biegły w tematyce elektrycznej?

Potrzebowałbym pomocy przy założeniu właśnie zakupionego alarmu... bo ja to ledwo śrubokrętem się potrafię posługiwać - a to i tak słabo ( to stwierdził Gucio po zobaczeniu, jak zamontowałem tablicę rej. :hahaha: )
Zapewniam, że piwa będzie pod dostatkiem :dumny:
A i "banknot" za pomoc się znajdzie ;D

ps. Nie wiem, czy ten post pasuje do tego działu - jakby co proszę MOD o przesunięcie we właściwe miejsce :uklon3:

scooby - 2011-01-21, 14:26

chciał bym odświeżyć temat i zapytać czy coś nowego może w tej materii się dzieje . . .???
Bo zastanawiam się czy może nie wsadzić jakiegoś alarmu warto / nie warto . . . a jak warto to jaki i czy sam dam rade ?? :D Dziękuje :D

piwu - 2011-01-21, 15:26

Tutaj masz do wyboru do koloru :)

http://www.nowyelektronik...ode=kategoriami

Na alledrogo też tego jest sporo. Na pewno się przydaje, choćby jako straszak, wiadomo jak ktoś będzie chciał to i tak Ci motocykl ukradnie... :(

witek1965 - 2011-01-21, 20:27

scooby, skontaktuj się z bartkiem_p. Pomoże w wyborze dobrego alarmu.

Ja założyłem blokadę tarczy z alarmem XENA ( wyjec w zasadzie) ponieważ dla partacza wystarczy, a dla fachowca nie ma przeszkód jak raczył zauważyć piwu

DPU - 2011-01-21, 20:29

witek1965, jaki to konkretnie model pasuje. Nie chce mi się przymierzać a coś takiego chciałbym kupić.
witek1965 - 2011-01-21, 20:33

mam XX6
DPU - 2011-01-21, 20:35

Rozumiem, że do 1100 pasuje?
witek1965 - 2011-01-21, 20:46

6 oznacza średnicę bolca-6mm. Wystepuja jeszcze o średnicy 10 mm. Wyje jak cholera przy lekkim ruchu.

[ Dodano: 2011-01-21, 20:52 ]
http://e-motor.com.pl/p,p...+z+alarmem.html

[ Dodano: 2011-01-21, 20:52 ]
http://www.moto-akcesoria...ena-xx6,p,39164

scooby - 2011-01-22, 17:09

w zasadzie nie wydaje mi sie że będę gdzieś stawiać na dłużej ale chodzi o jakis podjazd do sklepu i na pare chwil bym zostawił moją gwiazdke żeby delikatnie cos ja przypilnowalo
Ziółek - 2011-03-07, 21:23

Co sądzicie o tej ofercie ?
illusion - 2011-03-07, 21:33

Ziółek, mam zamontowany Patrol Line i nie mam do niego zastrzeżeń , wszystko jest ok , marka jak dla mnie sprawdzona. Jednak jak na moje oko ta cena jest trochę nie hallo . Na alledrogo sa modele HPS554 i 448 w cenie ok 250,00 złociszy więc drugie tyle za zamontowanie ? Wydaje mi się że taka robótka nie jest tyle warta
bartek_p - 2011-03-07, 22:57

Patrola ciężko upchać w 1100. Prawdopodobnie pozbędziesz się schowka

[ Dodano: 2011-03-07, 22:58 ]
Za 400 z kawałkiem mogę załatwić Meta System. Równie dobry, o ile nie lepszy, a dużo mniejszy. Mniejszy niż paczka fajek. Tylko ktoś musiałby Ci ogarnąć instalację

Ziółek - 2011-03-08, 15:28

illusion, Jakie masz tam funkcje ? To ten właśnie model alarmu ?

bartek_p, XV1900 ma trochę miejsca po siedzeniem i tam chyba trza by go włożyć. Czym się różnią obydwa alarmy ?

Kuba-B - 2011-03-08, 16:31

Alarmy o których pisał Bartek można kupić i zamontować tutaj:
http://www.hrg.pl/index.php?go=alarmy

bartek_p - 2011-03-08, 19:48

Różnią się przede wszystkim tym, że Patrola zaprogramujesz tylko specjalnym programatorem, a Meta System da się "z ręki" zrobić, wielkością, w brew pozorom w xv1900 wcale nie ma tak dużo miejsca, jak weźmiesz do ręki Partola to zobaczysz jaka to kobyła. Jakość jest podobna, oba mają certyfikat do PZU. Patrol Ma awaryjne, Meta nie ma.
Za to Meta po 5 dniach nieużywania usypia się i nie pobiera prądu.
Ja nic prócz Mety już nie założę. A i Meta ma chyba mniej przemakalne piloty.
Żadnego z tych alarmów nie kupisz bez montażu, a jeśli ktoś z Allegro oferuje Ci taką sprzedaż to proszę, poinformuj mnie o tym.
Zasadniczo, każdą ceną poniżej 500 zł z montażem można uznać za atrakcyjną, pozostaje kwestia jakości montażu. Patrol chyba wyjdzie trochę taniej.

[ Dodano: 2011-03-08, 19:49 ]
a i nie kupujecie Foxa :)

illusion - 2011-03-08, 22:16

Ziółek, mój Patrol Line to HPA 937 , jak kupowałem Yadźkę to już był zamontowany . Przeryłem neta i nigdzie w sprzedaży go nie znalazłem więc bardzo mozliwe że jest już zamieniony na nowszy model , jakby nie było ma ponad 4 lata. W DS650 też miałem Patrola , też z nim wszystko było ok , ale nie pamiętam jaki to był model. Jedyna rzecz którą pewnie kiedyś zmienię ( i tu potwierdza sie wymagany programator ) to taki drobiazg że przy długo załaczonym kierunkowskazie alarm wydaje krótkie "piknięcie" co kilka sekund . Poprzedni właściciel chciał mieć coś na zasadzie przypominacza . Faktycznie mi też czasami zdaży się po skręcie zostawić właczony kierunek i takie ustawienie Patrola pomaga , ale z drugiej strony trochę mnie irytuje jak długo stoję na krzyżówce do skrętu a tu co kilka sekund "pik' .

Co do miejsca to faktycznie w schowku mieszczą tylko klucze i nic więcej , ale mam zamontowane sakwy więc ilość wolnego miejsca w schowku mnie po prostu goni ... z resztą flaszka i tak się w nim nie mieściła ;)

tom090773 - 2011-03-08, 23:57

Witam
Ja może coś podpowiem bo jestem w temacie od kilkunastu lat.Dużo piszecie o różnych alarmach ale to już trochę historia.Ja osobiście montuje do różnych pojazdów (motocykli też) systemy lokalizacji GPS które dają wymierne korzyści. Jeśli chodzi o cenę to trochę droższy gips, ale myślę że warto.np 900netto system na gotowo + 49netto miesięczny abonament bo wszystko w razie czego mamy jak na dłoni.Jak by co pytajcie tu www.altom.kielce.pl

piwu - 2011-03-09, 08:01

tom090773 piszesz o lokalizatorach GPS, a wystarczy zwykły zagłuszacz sygnału GPS za 200 zł i masz po GPS-ie. Każdy kto będzie chciał ukraść jakikolwiek motocykl jest już dzisiaj taki sprzęt wyposażony.
Luk - 2011-03-09, 08:05

Alaram motocyklowy mam założony - nie pamiętam jakiej firmy ale moje zdanie jest takie, że jak chcesz mieć spokojną głowę to wykup AC.
Może i wyjdzie najdrożej ale niczym się nie musisz przejmować za wyjątkiem tego by nie zgubić kluczyka ;D

bartek_p - 2011-03-09, 21:05

I tu muszę się z Kolegą zgodzić :D
MaxVarEmreis - 2011-03-10, 09:16

bartek_p napisał/a:
Patrola ciężko upchać w 1100. Prawdopodobnie pozbędziesz się schowka

Mi Patrola, serwis Yamahy, wrzucił koło akumulatora :nie_wiem:

tom090773 - 2011-03-13, 10:53

Piwu
Z tym zagłuszaczem masz po części racje,ale...
Testowałem kilka urządzeń które mają najczęściej wbudowane anteny gsm w centrale i tu masz racje, natomiast urządzenia mniej kompaktowe troche lepszej klasy mają anteny rozdzielcze i tu zakłócenir tego typu urządzenia przy dobrych antenach jest trudne. Sprawdzałem to w samochodach i takie zakłócacze działają kiepsko (oczywiście przy gps-ach lepszej klasy)...

Miszel - 2011-03-13, 18:12

bartek_p napisał/a:
Różnią się przede wszystkim tym, że Patrola zaprogramujesz tylko specjalnym programatorem, a Meta System da się "z ręki" zrobić, wielkością, w brew pozorom w xv1900 wcale nie ma tak dużo miejsca, jak weźmiesz do ręki Partola to zobaczysz jaka to kobyła. Jakość jest podobna, oba mają certyfikat do PZU. Patrol Ma awaryjne, Meta nie ma.
Za to Meta po 5 dniach nieużywania usypia się i nie pobiera prądu.
Ja nic prócz Mety już nie założę. A i Meta ma chyba mniej przemakalne piloty.
Żadnego z tych alarmów nie kupisz bez montażu, a jeśli ktoś z Allegro oferuje Ci taką sprzedaż to proszę, poinformuj mnie o tym.
Zasadniczo, każdą ceną poniżej 500 zł z montażem można uznać za atrakcyjną, pozostaje kwestia jakości montażu. Patrol chyba wyjdzie trochę taniej.

[ Dodano: 2011-03-08, 19:49 ]
a i nie kupujecie Foxa :)


Dlaczego nie można Patrola lub Mety nie można kupić bez montażu? na Allegro jest tego kilka sztuk tak Mety jak i Patrola, oferują nawet wiązki kabli dedykowanych do danego modelu moto.

Kozak_Barabasz - 2011-04-01, 18:13

Działanie odpalania z pilota
http://www.youtube.com/watch?v=R26eVFvNJnk

Dawid Z. - 2011-04-01, 18:59

Kozak_Barabasz napisał/a:
Działanie odpalania z pilota
http://www.youtube.com/watch?v=R26eVFvNJnk


Fajna sprawa a jak rozwiązałeś ssanie? Jak kiera jest blokowana? Jak jeździsz bez klucza w stacyjce to kiera się nie blokuje?

Kozak_Barabasz - 2011-04-01, 23:21

Kiera w motocyklu nie ma tak jak samochód :P
Ssanie muszą być przed tym wyciągnięte ale to nie problem bo jak się gasi moto to można je w garażu wyciągnąć.

Dawid Z. - 2011-04-01, 23:27

Kozak_Barabasz napisał/a:
Kiera w motocyklu nie ma tak jak samochód


Jak nie ma , jak ja w swojej mam blokadę.

ttom - 2011-04-01, 23:29

Dawid Z. napisał/a:
Jak nie ma , jak ja w swojej mam blokadę.

I włącza Ci się sama po wyciągnięciu kluczyka ? ;D

Dawid Z. - 2011-04-01, 23:31

ttom napisał/a:
I włącza Ci się sama po wyciągnięciu kluczyka

Tak po przekręceniu na maxa w lewo.

[ Dodano: 2011-04-02, 00:32 ]
A w czasie załączonego zapłony nie dam rady wyjąć kluczyka ze stacyjki.

ttom - 2011-04-01, 23:34

Dawid Z. napisał/a:
Tak po przekręceniu na maxa w lewo.

A jak nie przekręcisz ?
W puszce tez tak masz ?
Ja miałem... w Fiacie 125p z 1973 r. ! lol
Chodzi o blokadę oczywiście...

Dawid Z. - 2011-04-01, 23:40

ttom napisał/a:
A jak nie przekręcisz


Jak wyłączę tylko zapłon to nie. Racja racja. :poddajesie: :poddajesie: :uklon3: :uklon3: :uklon3: :uklon3:

koszerny - 2011-04-01, 23:45

Dawid Z. napisał/a:
Jak wyłączę tylko zapłon to nie. Racja racja

i właśnie o to chodzsi

Ziółek - 2011-04-02, 07:08

Kozak_Barabasz, A co to jest za alarm ?
Kozak_Barabasz - 2011-04-02, 18:57

Ten co polecał DRAD
Ziółek - 2011-04-02, 20:45

Ludzie kurcze nie rozumiem czegoś w tych alarmach. Ten polecany przez Drada kosztuje 99zł, Patrol 500zł Co kurcze jest ma ten Patrole czego nie ma Stig ? Żeby pięciokrotna różnica w cenie wyszła ...
gshort - 2011-04-02, 21:29

Ziółek, nazwe mają inną ;d ;d

a jak przyjdą "fachowcy" to oba zrobią w 16sekund, niestety........

najlepsze zabezpieczenia to samoróba.

illusion - 2011-04-02, 21:36

Ziółek, najlepsze zabezpieczenie to dobre ubezpieczenie ... śpisz spokojnie ;D a co do alarmów ... różnica w cenie jest taka sama jak pomiędzy popcornem z biedronki a z cinemacity ;)

gshort, 99 % racji .... 1% => aż 16 ?? ;D :zoobroofka:

bartek_p - 2011-04-02, 23:26

Ma homologację, ot co.
A te 16 sekund włóż proszę między bajki.

gshort - 2011-04-03, 08:47

bartek_p napisał/a:
A te 16 sekund włóż proszę między bajki.


rozwiń ten temat, prosze

bartek_p - 2011-04-03, 20:20

A co tu rozwijać. Odpal mojego draga w 16 s. i możesz go sobie zabrać w prezencie.
Ktoś kiedyś komuś coś powiedział i do dziś sobie wszyscy bajki opowiadają.
w 16s to nawet 4 rosłych facetów nie wsadzi draga do busa nie mówiąc juz o odpaleniu go na ulicy. 3, 4 -5 minut ok. ale nie 16s.

Żółw - 2011-04-03, 21:03

Polecam ten filmik (od razu trzeba przewinąć na 3:00)

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Wprawdzie to 160 kg motocykl ale przy Dragu wystarczyłoby 3 tęgich chłopów. Sprawdzałem ze znajomymi - na przyczepkę we trzech wrzuciliśmy raz dwa bo zapomnieliśmy najazdu.
Po tym filmiku poważnie się zastanawiam czy jest sens montować alarm, który sobie kupiłem... Jak mają ukraść to i tak wezmą.

kostass - 2011-04-04, 14:43

jak maja ukraśc to ukradną , ale zawsze mozna złodziejowi utrudnić to zadanie . Ja raczej nie zostawie Garfielda na dłuzej bez opieki . Mimo ze jest wydaje mi sie dobrze zabezpieczony i ubezpieczony .
gshort - 2011-04-04, 15:12

bartek_p napisał/a:
6s to nawet 4 rosłych facetów nie wsadzi draga do busa


zobacz filmik (25sek załadunku) który dał Żółw, i co napisał....

bartek_p napisał/a:
odpaleniu go na ulicy. 3, 4 -5 minut ok. ale nie 16s.

niestety się mylisz, jak złodziej nie odjedzie w 30sekund to odpuszcza sobie, TVN kiedyś w Uwadze pokazywał materiał na ten temat.

A jak chcesz sprawdzić swoje zabezpieczenie to podjedz do pierwszego machera który dorabia kluczyki w centrum handlowym, i poproś o uruchomienie ;D ;D ;D

tylko zażyj wcześniej Relanium........

bartek_p - 2011-04-04, 21:05

Nigdzie nie napisałem , że z alarmem nie ukradną, ale na prawdę proszę nie opowiadajcie bajek.
Wszystko da się ukraść, to tylko kwestia czasu. Wiadomo że jak złodziej zaplanuje sobie akcję dokładnie na jakiś sprzęt, to kradzież pozostaje tylko kwestią czasu.
Ale nie piszcie że przypadkowo przejeżdżający złodziej, (oni chyba nigdy nie jeżdżą przypadkiem) załaduje draga na lawetę w 16s. , bo to bajka.
Ale z ciekawości można by zrobić test na jakimś zlocie.

Z resztą na początku pisałem o rozbrojeniu alarmu w 16s. a nie o wpakowaniu sprzęta do busa.

Kozak_Barabasz - 2011-04-04, 21:58

No co jak co ale w 16s to nikt nie zdemontuje siedzeń, baku i osłony stacyjki lol
Sam może w 5min odpaliłbym Draga jak nie miałby immobilizera ale to trzeba byłoby poćwiczyć :D

A tak na poważnie to tak właśnie wygląda kradzież motocykla .....
Podjeżdżają busem, wychodzi 3-4 karków i myk do busa.....

Sekundy

bartek_p - 2011-04-04, 22:57

Sorry Kozak, ale Ty akurat nie jesteś autorytetem w tym temacie :D
Ja w sumie tez nie, chociaż nie zawsze stałem po odpowiedniej stronie barykady, nie mam zamiaru się z nikim licytować, bo to nie ma najmniejszego sensu.
Zajebać da się wszystko , kwestia tylko tego jak silne jest ciśnienie żeby to zrobić.
W poznaniu Pani Kulczyk też się chwaliła że jej wozu nikt nie ukradnie, to jej chłopcy z miasta pokazali co potrafią :) ale to był wyższy cel :)

Galder - 2011-04-05, 11:39

Znajomy założył sobie kiedyś ciut nielegalny system zabezpieczający w samochodzie. Zrobił ciekawą samoróbę, że jeśli nie odpalisz kluczykiem i radiem (bo miał takie, gdzie po kluczyku trzeba było coś tam w radiu jeszcze zakręcić), to porazi cię prąd z paralizatora. On był wariat, bo później kombinował jak ulepszyć aby zagazować delikwenta.

Co do zabezpieczeń motorów, wszystko da się wynieść, nawet jeśli przymocować dziesięcioma łańcuchami, to przyjdą wcześniej aby obejrzeć i przygotować szybkie zwinięcie.
Natomiast ubezpieczenia skutecznie zniechęcają do ich wykupywania, bo za cenę AC na motor można spokojnie ubezpieczyć nową ciężarówkę (coś o tym wiem :) ).

Pancernik - 2011-04-05, 16:41

To prawda, jak będą chcieli to zawsze znajdą sposób. Ostatnio koleżanka rozesłała wici, że z kolei jej znajomemu podprowadzili dopieszczonego GSX-R'a 1000. Aż pozwolę sobie zacytować: "Skradziony z podziemnego garażu wspólnego. Przypięty solidnym łańcuchem motocyklowym i specjalną kłódką Magnum do kotwy do ściany + blokada typu granat na przedniej tarczy - Oxford.
Miejsce zamiecione - 0 śladów, zabrali wszystko razem z podnośnikiem, który był spięty razem. Kotwa nieruszona tkwi w ścianie - musieli przeciąć łańcuch."

Ale przypuszczam, że na takie akcje to już są dobrze przygotowani dzięki informacji kogoś "życzliwego".

witek1965 - 2011-04-05, 17:09

były pokazywane filmiki (testowanie łańcuchów) . Najlepszy opierał się chyba całe 30 sek. Nożycom, no ale zawsze można mieć większe nożyce. A w podziemnym garaży cicho i spokojnie.
Pancernik - 2011-04-05, 17:21

Dokładnie. Z garażu w którym ja parkuję wyprowadzono spokojnie 3 auta mimo kamery.
krzycho_r - 2011-06-24, 00:00

Witam

Ja w kwestii alarmu ;p
Byłem sceptykiem , ale załozyłm po tym jak koledze brali, tylko ich na szczęście zauważył.

Dwa razy się sprawdził. Zakładałem sam (na pewno jakiś chiński) posiada czujnik wstrząsowy i cyfrowy przechyłu (mikrofalowy bardzo niestabilny w zaleźności od pogody, więc zrezygnowałem z niego)
Mam mozliwość odcięcia zapłonu pilotem. Pali na pilota-nie używam , choć podłaczyłem. Dodatkowo pod alarm podpiałem pompkę paliwa , stacyjkę i cewki WN.
Pomimo załączonej instrukcji i tak nie da się z niej korzystać , ponieważ jest tak pokrętnie napisana, że jakoby Yamaha miała + na masę...

Gdybym zakładał dzisiaj wybrałbym taki z powiadamianiem, ale i tak jestem zadowolony.
Koszt około 150 plnuff :>

OldDiver - 2012-01-27, 10:10

O widzę ze dawno to nik nie zaglądał. Prosze zajrzeć tu - http://www.yamaha-dragsta...pic.php?t=10717 Podobno to jest fabrycznie przygotowana końcówka do alarmu. Przynajmniej wyglada na fabryczną. Czy ktos coś może w tym temacie powiedzieć? :nie_wiem:
Mnich - 2012-01-31, 12:27

Muszę sprawdzić u siebie. Z jakiego to modelu? Choć może lepiej zapytać z kakiego rocznika?
OldDiver - 2012-01-31, 13:05

Mnich, Popatrz pod moim avatarem ;D
Mnich - 2012-01-31, 13:34

OldDiver napisał/a:
Mnich, Popatrz pod moim avatarem ;D


:)

blady00 - 2012-02-11, 19:21

Szukam dobrej oferty na patrolline 447n .Na alledrogo znalazłem za 410 ,jak wiecie gdzie jest taniej puśćcie info. Czytałem temat i ponoć były po ok.350 . Ktoś podłączał sam poprzez wiązkę dedykowaną do 1100 ? Jak jest różnica między hps 545 a 447n?
facio07 - 2012-02-12, 16:31

Ja mogę polecić ten alarm :
http://www.allegromat.pl/aukcja98506
Montowałem u siebie , ma dużo funkcji i jest stosunkowo tani w porównaniu do innych.Współpracuje z cyfrowym czujnikiem położenia:
http://www.allegromat.pl/aukcja98507
Montowałem już kilka alarmów, ten wg.mnie jest najlepszy.Byłem mile zaskoczony.UWAGA!...stan faktyczny wyprowadzeń przekaźnika dodatkowego nie zgadza się ze schematem dołączonym do alarmu, no ale dzięki temu zaoszczędzimy jeden przekaźnik (kabel różowy i szary).
Ten np:
http://www.allegromat.pl/aukcja98508
Teraz potaniał o stówkę,ale ma gorszy pilot i nie ma diody sygnalizującej stan alarmu,za to ma płynną regulację czułości czujnika udarowego.
Zasięg powiadomienia o zadziałaniu alarmu wynosi min.1 km.Sprawdzone(zależnie od propagacji)Praktycznie na ogół nie oddalamy się od moto na większą odległość, a wiemy co dzieje się z motorem.






Następnym razem będą liście. Punkt 20 reulaminu forum

blady00 - 2012-02-12, 18:13

dzięki za porady ale zdecydowałem się na Patrolline i szukam najkorzystniejszej oferty
facio07 - 2012-02-12, 21:10

Wpisz w wyszukiwarkę "Patrolline",a będziesz miał w czym wybierać.
blady00 - 2012-02-14, 19:57

No i poszukałem .Alarm zamówiony ma być u mnie w czwartek. Cena za Patrolline HPS 447 to 240zł ( myślę ,że spoko cena porównując do ofert na alledrogo i sklepach moto) ,do tego dołożyłem wiązkę dedykowaną do draga 1100 za 60zł ( też atrakcyjna cena) .Będę sam instalował więc sobie ułatwiłem ( w zestawie jest wiązka uniwersalna, lecz trzeba ingerować w instalację ,przy dedykowanej wpinamy się w oryginalne kostki). Przesyłka pobraniowa 25zł. razem 325zł. Sprzedawca ma poszukać do kompletu czujnik położenia jak coś dobierze to dołoży ( ~50zł). Gdyby ktoś chciał w tej cenie to mogę polecić . Kontakt telefoniczny bdb. Zobaczymy jak dojdzie. Oczywiście gwarancja 2 lata ,faktura lub paragon.
gshort - 2012-02-14, 20:04

facio07, za kilka dni aukcje się zakończą i pozostaną puste linki!!
jeśli już lepiej wrzuć zdjęcie i nazwe przedmiotu.

mody sorry za OT :pokooj:

OldDiver - 2012-02-14, 20:07

blady00, Podaj kontakt (link) na tego dostawcę alarmu.

[ Dodano: 2012-02-14, 20:12 ]
blady00 napisał/a:
Sprzedawca ma poszukać do kompletu czujnik położenia jak coś dobierze to dołoży ( ~50zł).
Czy to znaczy że on "na pokładzie" nie ma czujnika połozenia ?
blady00 - 2012-02-15, 10:49

Co do czujnika to na wyposazeniu jest czujnik wstrząsowy , dobrze jednak dołożyć położenia. Ale jak kto chce.
Tel. do nich 227512478 , załawiać z gościem .Pani ,która może odebrać bardzo miła jednak odnośnie alarmów to gość.
Nie sprzedają przez neta, maja swoją stronkę na której niewiele jest.
W Wawie można odebrać osobiście.

kostass - 2012-02-15, 14:05

OldDiver napisał/a:
blady00, Podaj kontakt (link) na tego dostawcę alarmu.

[ Dodano: 2012-02-14, 20:12 ]
blady00 napisał/a:
Sprzedawca ma poszukać do kompletu czujnik położenia jak coś dobierze to dołoży ( ~50zł).
Czy to znaczy że on "na pokładzie" nie ma czujnika połozenia ?


Czujnik położenia albo inaczej grawitacyjny . Moze byc w alarmie albo można dołozyc osobno . Odpala alram przy każdym ruchu motocykla , wyprostowaniu motocykla przekręceniu kierownicy . Każda zmiana położenia jest sygnalizowana . Zapobiega przetoczeniu motocyklu albo przeniesieniu .

blady00 - 2012-02-16, 17:51

Alarm doszedł ,wszystko gra ,mogę polecić zakup. Mam pytanie bo będę go teraz zakładał.
Potrzebuje dostać się do kostki kluczyka zapłonu. Bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie? czy można inaczej?

OldDiver - 2012-02-16, 17:59

blady00 napisał/a:
Alarm doszedł ...
..... a czujnik połozenia też?
blady00 - 2012-02-16, 20:21

Nie , na razie jak podłączę pobawię się czułością wstrząsowego. Może starczy jak nie to wtedy pomyślę o dołożeniu.
Czekam na pomoc z tą kostką. I jeszcze jedno czy kostka od kierunkowskazów też jest pod zbiornikiem?

witek1965 - 2012-02-16, 20:32

Cytat:
Co do czujnika to na wyposazeniu jest czujnik wstrząsowy
OldDiver napisał/a:
Czy to znaczy że on "na pokładzie" nie ma czujnika połozenia ?


Jeżeli jest czujnik wstrząsowy to po co czujnik położenia ? :nie_wiem: Czujnik wstrząsowy zareaguje na każdy najmniejszy wstrząs i nie mam tu na myśli wstrząsu jakie występują w kopalniach, tylko każde najdrobniejsze drgnięcie. Moja Xena ma czujnik wstrząsowy i nie jestem w stanie po aktywowaniu się alarmu otworzyć sakwy. Nawet wsadzenie kluczyka w Xenę powoduje jej wycie.

Czujnik położenie jest mniej czuły z tego co opisuje
kostass napisał/a:
Czujnik położenia albo inaczej grawitacyjny . Moze byc w alarmie albo można dołozyc osobno . Odpala alram przy każdym ruchu motocykla , wyprostowaniu motocykla przekręceniu kierownicy . Każda zmiana położenia jest sygnalizowana . Zapobiega przetoczeniu motocyklu albo przeniesieniu .

blady00 - 2012-02-16, 20:48

Witek1965 Ty już nie raz moto rozebrałeś , wiesz gdzie znajdują się te kostki ( stacyjki i kierunków)?. W instrukcji mam wpięcie w oryginalne kostki . Zastanawia mnie ,że od centrali jest ok.0,5m kabelków z kostką pod kierunki czyli wniosek ,że nie powinny być daleko od siedzenia. Druga wiązka z 1.5m czyli pewnie przy stacyjce i trzeba zdjąć bak. Jak rozpiąć ten plastik przy stacyjce aby nie uszkodzić zaczepu?
witek1965 - 2012-02-16, 21:28

blady00, 1100 jeszcze nie rozbebeszałem, ale mam go teraz bez baku. Jutro zerknę gdzie idą kabelki. Na pewno idzie jedna duża kostka do licznika. Ta od stacyjki gdzie idzie :nie_wiem: , ale spróbuję zobaczyć. Zdjęcie baku jest prozaicznie proste i nie ma czego się obawiać.

[ Dodano: 2012-02-16, 22:49 ]
Tak więc nie wytrzymałem i poszedłem zerknąć. Na 90% kostki są widoczne po zdjęciu plastykowej osłony główki ramy. Jest ich kilka, :nie_wiem: które do czego. Musisz zdjąć zbiornik i osłony główki ramy. Lepszy widok i dojście będziesz miał po zdjęciu tej wielkiej plastykowej puszki, która jest pod zbiornikiem. Będziesz miał dojście i widok, która do czego idzie.

blady00 - 2012-02-17, 06:59

dzięki serdeczne za fatygę, pozdro
OldDiver - 2012-02-17, 08:00

A Wy w 1100 takiej http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=10717 kostki nie macie ? Bo kurna cały czas mam nadzieję że wyjdzie że to do alarmu. Jutro zakładam laboratoruim pomiarowe i badam tą moja kostkę. Juz mam na jej temat obsesję. ;d
blady00 - 2012-02-17, 10:58

W okolicach aku nie mam żadnej wolnej kostki, dlatego będę szukał pod zbiornikiem.
Pytanie o podłączenie masy, można przymocować do śruby mocującej zbiornik?

witek1965 - 2012-02-17, 11:22

blady00 napisał/a:
można przymocować do śruby mocującej zbiornik?
jasne, że tak. Do jakiejkolwiek, która ma połączenie z ramą
blady00 - 2012-02-17, 22:50

Alarm zamontowany ,trochę roboty było ,ale jak na pierwszą rozbiórkę poszło nieźle.Czytałem wcześniej informacje jak zdjąć bak , u mnie ,pewnie w innych 1100 jest podobnie ( przynajmniej wersje eu) trzeba ściągnąć kanapy.Później odkręcamy dwie śruby mocujące bak , odpinamy biała kostkę ( wszystko to jest pod kanapą kierowcy) i trochę do góry i do siebie. Nie trzeba rozkręcać licznika . U mnie był problem bo chciałem zdjąć obudowę stacyjki i musiałem dodatkowo odkręcić gmole aby ten plastik wyszedł.
Witek ta puszka pod bakiem to jest ?? miałem tam trochę oleju -tak powinno być?
OldDiver tak kostka o ,której wspominasz jest do podłączenia alarmu ,zresztą jak spojrzysz jest tam półeczka w której idealnie mieści się centralka alarmu. Wcześniej jak miałem 650 zastanawiałem się gdzie jest centralka . Każdy mówi,że pod kanapą lub zamiast kluczy w półce. A to jednak tam jest przygotowane na to miejsce.
Jak masz ochotę na HPS 447N to polecam z wiązką dedykowaną do Draga. Wpinasz własnie w tą kostkę i w kostki przy stacyjce, nic nie trzeba ciąć i szukać który kabel do którego. Kostek nie ma szans pomylić.

witek1965 - 2012-02-17, 23:25

blady00 napisał/a:
Witek ta puszka pod bakiem to jest ? ? miałem tam trochę oleju -tak powinno być?
nie zdejmowałem jej, ale odrobina oleju jest możliwa. Pod nią są wloty powietrza. Jakieś drobiny powinny się zbierać w odmie, ale z filtra powietrza, gdzie jest wyjście odmy , poza króćcem, zakończonym korkiem, gdzie się zbiera olej siłą zasysania powietrza może porywać drobinki oleju, któe z czasem są widoczne. Nie było tego chyba zbyt wiele ? Samą puszkę, a konkretnie jej pokrywę proponowałem zdjąć dla wygody. Sam jej nie zdejmowałem, ale zauważyłem przy wymianie filtra powietrza odrobinkę oleju, stąd moje domysły, czy domniemania, że tą drogą trafił pod tą pokrywę.
OldDiver - 2012-02-18, 09:47

blady00 napisał/a:
tak kostka o ,której wspominasz jest do podłączenia alarmu
to się cieszę :brawo: .
A czy razem z tym Twoim alarmem nie ma jakiegoś manuala podłączania - jakiś schemat ?

[ Dodano: 2012-02-18, 13:29 ]
blady00 napisał/a:
jak spojrzysz jest tam półeczka w której idealnie mieści się centralka alarmu
Właśnie rzuciłem okiem na okolice tej mojej kostki (a właściwie dwóch) .... tam nie ma "półki" bo nad aku jest masa kabli i bezpieczniki. Za to na osłonie aku jest cala masa jakichć plastikowych uchwytów i mocowań gotowych do mocowania "czegoś".
blady00 - 2012-02-18, 13:48

Teraz załapałem , u mnie ta kostka jest po przeciwnej stronie za osłoną pod schowkiem narzędziowym. Kostka jak już ktoś wspominał jest od kierunkowskazów . Migają przy załączeniu i wyłączeniu i aktywacji alarmu.
Instrukcji jakaś jest ,ale mając wiązkę nie ma możliwości żle podpiąć .
Idą dwie kostki do stacyjki tam rozpinasz kostkę od zapłonu i do jednej części wpinasz jedną a do drugiej drugą. Trzecia idzie do tej o którą pytasz . I tyle

illusion - 2012-03-17, 23:09

blady00, duże dzięki , masz u mnie duże :browarek: za info o alarmie ; zadzwoniłem w czwartek pod podany przez Ciebie numer , zamówiłem na tel dwie sztuki z wiązkami dedykowanymi do Yamahy a w piątek już miałem je na biurku .. bez probemu utargowałem po 300,00 zł za kpl razem z przesyłką ... zaoszczędziłem więc jakieś 5 litrowych flaszek Walkera ;D ... i zaje.. sie cieszę , niestety moja wątroba mniej ;)

niestety ( albo i stety ) do ubezpieczenia AC w Allianz motong musi być wyposażony w alarm i to z odpowiednimi wymaganiami ; na alledrogo model 447 kóry jest dopuszczony przez ubezpieczalnię plus wiązka to ok 600,00 zl ( i tak się kalkuluje bo w Allianz wyliczyli składkę na 1200,00 a w PZU ktore nie wymaga alarmu 2900,00 )

OldDiver - 2012-03-18, 07:47

illusion napisał/a:
niestety ( albo i stety ) do ubezpieczenia AC w Allianz motong musi być wyposażony w alarm


Jak ubezpieczałem OC w PZU to zapytałem się czy moto musi spełniać jakieś szczególne warunki (alarm) aby ubezpieczyć AC. Odpowiedziano mi że takie same warunki jak .... puszka - nie ma wymogu alarmu. :nie_wiem:

blady00 - 2012-03-18, 08:15

illusion cała przyjemność po mojej stronie.
Co do ubezpieczenia to z tego co ja się orientuję to alarm nie jest koniecznie wymagany lecz powinny być dwa zabezpieczenia . Czyli immobilizer i jakaś blokada lub alarm lub....itp.
Cena jest dobra więc myślę ,że warto. Ja już używam , choć mam nadzieję ,że nigdy nie będzie musiał zadziałać :)

OldDiver - 2012-03-18, 08:27

illusion napisał/a:
a w PZU ktore nie wymaga alarmu 2900,00
Podano mi kwotę 1800 zł ale z moimi zniżkami z puszki. Muszę dowiedzieć się ile by policzyli z alarmem.

[ Dodano: 2012-03-18, 08:45 ]
illusion napisał/a:
bez probemu utargowałem po 300,00 zł za kpl razem z przesyłką
A czy ten alarm ma jakąś gwarancję, to sprzedaje osoba priv czy Firma ?
illusion - 2012-03-18, 10:04

blady00 napisał/a:
immobilizer i jakaś blokada lub alarm
zgadza się przy czym mam moto z amerykanowni czyli nie mam immobilizera więc jestem skazany na alarm ;) no i samopoczucie będzie lepsze ;D

OldDiver, ja mam max zniżki ale wycena jest robiona dla kwoty 28 tys zł i stąd taka duża różnica w składce . Co do alarmu to sprzedaje firma , kupujesz na paragon lub fakturę ( pytali przy zamawianiu ) , produkt jest oczywiście objęty gwarancją. Jeżeli myslisz o zakupie PL447 to proponuję się sprężyć ponieważ w tej chwili mają promocję i nie wiem do kiedy będzie .

handzolek - 2012-03-19, 21:39

Panowie macie jakiś sprawdzony warsztat montujący alarmy w okolicach Katowic?
illusion - 2012-03-19, 21:53

Dzisiaj przymierzyłem się do podpięcia zakupionego cuda w moim Radku i okazało się że wiązka dedykowana do Yamahy w której wspominał Blady00 niestety nie pasuje do XV1700 ( kupowałem ją "w ciemno" , przy takiej cenie kompletu można było pokusić się o takie ryzyko ) ; w takim układzie mam na zbyciu nowiutką wiązkę do Patrolline447 którą chętnie odsprzedam za mniejsze pieniądze.

handzolek,
blady00 napisał/a:
Instrukcji jakaś jest ,ale mając wiązkę nie ma możliwości żle podpiąć .
Idą dwie kostki do stacyjki tam rozpinasz kostkę od zapłonu i do jednej części wpinasz jedną a do drugiej drugą. Trzecia idzie do tej o którą pytasz . I tyle

spokojnie mozna podpiąć samemu

blady00 - 2012-03-20, 12:11

Jeśli idzie o wiązkę to należy kupować do konkretnego modelu a nie samej marki. Nie wiem czy przy zamawianiu podaleś ,że potrzebujesz do XV 1700 .Ja zamawiając podałem yamaha i sprzedawca sam pytał do jakiego modelu i rocznika. Myślę ,że najpierw zadzwoń ,może wymienią jeśli są do 1700. W zestawie masz wiązkę uniwersalną ,dedykowaną dokupujesz dodatkowo. Czyli w efekcie powinieneś mieć dwie wiązki. Podłączenie dedykowanej jest proste jak drut , uniwersalnej pewnie też ,ale trzeba rozróżnić kable ,ciąć i łączyć.
illusion - 2012-03-20, 18:47

blady00, sprawdzałem i dla tej wiązki w spisie maszyn nie było XV1700 ale gość powiedział że czasami nie wszystkie modele są wymieniane więc wziąłem na własne ryzyko ; podłaczę wiązkę uniwersalną , wczoraj rozszyfrowalem wszystkie przewody i dzisiaj sobie podłaczę , niezła zabawa ;D z dedykowaną wiązką byłoby dla mnie za nudno ;D .. no a przy okazji może ktoś zaoszczędzi troche grosza odkupując odemnie wiązkę dedykowaną np do 1100 :)
blady00 - 2012-03-20, 19:36

Ja tam się nie nudziłem ,pierwszy raz ściągałem bak itd. . Po robocie stwierdziłem ,jednak ,że proste jak drut ;D .
illusion - 2012-03-20, 19:55

Każdy pretekst jest dobry by wyjść z domu i posiedzieć gdzieś z browarkiem :hahaha:
pyra - 2012-05-24, 19:12

Czy ktoś posiada wiedzę o alarmie FOX Thunder 100 , oraz o firmie montującej FOX Alarm ul. Madziarska 60, 61-615 Poznań. To samo montują w Motorowni ale tam mają długie terminy
Konkurencja do w/w to Patrolline 545 w serwisie - jak wypada to porównanie?

larry7 - 2012-11-28, 21:12
Temat postu: problem z alarmem
Witajcie,
niedawno kupiłem Draga i jest w nim zainstalowany alarm do którego mam osobny kluczyk (taki jak do kopułki alarmu w samochodzie którym można odłączyć syrenę). Syrena jest obecnie wyłączona- alarm tylko miga kierunkami i uniemożliwia uruchomienie silnika, poza tym zżera w cholerę prądu. Problem polega na tym, że za cholerę nie mogę znaleźć tej kopułki aby sprawdzić czy ta syrena działa. Sprawdziłem wszystkie miejsca poza tunelem pod zbiornikiem paliwa. Może tam być? Ktoś ma takie coś? Potrzebuję również schemat instalacji elektrycznej do Custom 650 1997r bo jakiś domorosły elektryk podpiął tam ładowarkę samochodową do zasilania nawigacji- wszystko tam jest rozpierdol..ne :(

jendras66 - 2013-07-26, 12:51

Witam! Powracam do tematu, bo będę miał robiony alarm Patrol typ.HPS 447, i w związku z tym mam do szanownego gremium pytanka. Otóż poinformowano mnie że moja Yamaszka nie ma końcówek i kostek do podłączeń bo to "amerykaniec", dlatego koszt będzie większy.
Czy to prawda? Czy taki alarm , ten model jest wystarczający i bezproblemowy? Pytam bo poczytałem co pisaliście, i proszę o sugestie.
Dodam iż nie będzie dodatkowych bajerów typu,(odpalanie z pilota, Itd.) Ale podstawy, blokada zapłonu, czujnik wstrząsu z regulacją położenia, i oczywiści 2-a piloty.
Moja Yamaszka to V-Star 1100 z 2006, więc myślę, (bo to mi zaproponowano, taki model alarmu), że to dobra propozycja ;p
A co wy o tym myślicie? Może coś doradzicie, sugestie mile widziane ;d
Serdecznie pozdrawiam! :)

jacala - 2013-07-26, 13:56

jendras u kogo go zakładasz i jak byś mógł cene za alarma i montaż na priwa
jendras66 - 2013-07-27, 09:02

Witam. W Rybniku na rondzie Boguszowickim, po byłym Szpili, to teraz to MOTO HORS zdaje się. Co do ceny to mamy ostatecznie ustalić w poniedziałek, ale sam alarm to ok.5-ciu stówek, a montaż ? bo ponoć trzeba dokładać kable kostki itd. A co ty masz kogoś, kogo możesz polecić?
jacala - 2013-07-27, 18:38

niewiem czy nie będzie droższy Auto Elektro Alarm ul Wiśniowa 29 Żory tel 32 435 00 45 ale sprawdzony. W samochodzie jego instalacja mi już 8 rok działa, albo gostek który kiedyś robił ze szpilą, ale tego adresu dokładnie nie znam. Mam tylko telefon do niego, on też sprawdzony bo robił cały przegląd mojego motura. Bardzo go polecam a jak chcesz telefon do niego to dzwoń do mnie . Telefon w profilu. Z tego co on mówił to każdy drag ma przygotowaną wiązke pod alarm.

[ Dodano: 2013-07-27, 19:39 ]
a i ten gostek mieszka w przy ul Wodzisławskiej w Roju

Dariow - 2013-07-27, 20:22

Jendras sprawdz dobrze tego Patrola 447 bo moim zdaniem nie ma wstrząsowego czujnika. Ja już miałem zakładać ten alarm ale przyszedł bez wstrząsówki ( u importera powiedzieli że w tej chwili nie dokładają wstrząsówki) więc założyłem alarm Proxima Hibernatus z czujnikiem wykrywania pochylenia wzdłużnego i poprzecznego oraz obrotu poziomego motocykla. W moim poprzednim motocyklu wyłączyłem wstrząsówke bo nie szło jej idealnie ustawić
jendras66 - 2013-07-29, 10:23

Dariow przyznam że nie pomyślałem o sprawdzeniu, bo fachowiec powiedział że jest w komplecie. W sumie nie mam powodu im nie wierzyć, ale dzięki zaraz dzwonię :uklon3: .
Dariow - 2013-07-29, 10:44

Ja tak naprawdę to zorientowałem się jak już go założyliśmy :doh: :oops:
jendras66 - 2013-07-29, 11:12

No właśnie dzwoniłem do Gliwic na ul. Zawiszy Czarnego i nie ma pewności mam napisać to mi odpowiedzą.

[ Dodano: 2013-07-29, 14:13 ]
jacala dzięki, ale jak sam mówisz to może być droższy, a chłopaki tam zakładają , i po za tym raczej z tego co wiem są ok , ale jak zawsze życie to zweryfikuje. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-07-31, 10:59 ]
Dodam że ten alarm będzie z czujnikiem wstrząsowym, ale uwaga na to co kupujecie, bo nie każdy handlowiec sprzedaje kompletny alarm :shock: i tak na przykład nie doczekałem się odpowiedzi z Gliwic choć obiecali. Kiedy sam znów zadzwoniłem, nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi. Więc zakup zrobiłem przez kumpla.

Kozak_Barabasz - 2013-08-06, 16:24

Czujniki wstrząsowe możecie sobie wsadzić w .......
Do motocykla TYLKO czujnik położenia !
Wstrząsowe raz działają raz nie, ponadto jak blisko motocykla będzie jakiś hałas (odpalony inny głośny motocykl) to włączy wam się alarm.

Poza tym jak intruz wsiądzie na motocykl (ciekawskie dziecko) to może go nie wywołać jak będzie mały wstrząs, drgania.
Czujnik położenia kosztuje około 60-100zł i można doposażyć go do praktycznie każdego alarmu.


Zakładałem ostatnio znajomemu RTX EXTREME PRO. Chińszczyzna ale lepszy od popularnego STIGa.
Dodatkowy jeszcze czujnik przechyłu i powiem wam, że na razie to działa ;)

Odpalania z pilota nie montowałem bo to zbędny bajer.
Całość za niecałe 250zł bez montażu a zyskujemy:
- kompletny alarm motocyklowy,
- odcięcie zapłonu,
- czujnik udarowy (wstrząsowy),
- czujnik przechyłu,
- wykrycie "złamania" stacyjki,
- 2 fajne piloty z logiem YAMAHY z dodatkowymi kluczykami,
- gwarancja 2 lata.

Żółw - 2013-08-07, 08:37

Kozak_Barabasz, to doradź koledze, żeby w trakcie jazdy odpinał pilota od kluczyków bo pilot nie jest nawet wilgocioodporny. Badziewie straszne - a dopasowanie kluczyka od Yamahy do tego pilota to gehenna. Mam takie same i w czasie deszczu chowam go głęboko w kieszeń bo już kilka razy "zwariował" w trakcie jazdy.
Kozak_Barabasz - 2013-08-07, 21:25

Z grotem nie ma żadnych problemów, jest w miarę dobrej jakości i wszystko chodzi płynnie.
Co do szczelności nie wypowiadam się.
Rozbierałem go i nie ma tam rzeczywiście żadnych uszczelek.
Patrząc jednak na tą płytkę nie jest źle, jedynie zalanie mogłoby coś spowodować ale płytki kosztują chyba coś koło 10zł.
Stacyjka w Dragu jest jednak dość osłonięta przed deszczem i nie powinno być kłopotów ;)

Wypowiem się więcej o niezawodności jak kumpel pojeździ dłużej, najlepiej po roku, 2 ;)

Tak czy siak, bez czujnika przechyłu nie sensu bawić się w alarm.

jendras66 - 2013-08-08, 08:47

No cóż można teraz dodać, chyba tyle że nie jest to złe. Miałem w DS650 444 model i czasami mnie wnerwiał, ale dało się wytrzymać. W końcu jak się uprą to i tak go zwędzą . Alarm to tylko jedno z zabezpieczeń, Ale dzięki Wam za te informacje bo o jedną jestem do przodu, jak za rok a najdalej dwa kupię coś nowszego, mocniejszego, to nie omieszkam zapytać was osobiście. Dzięki pozdrawiam :)
kacmar - 2015-12-01, 12:47

Dariow napisał/a:
założyłem alarm Proxima Hibernatus z czujnikiem wykrywania pochylenia wzdłużnego i poprzecznego oraz obrotu poziomego motocykla.


Jakie uwagi po 2 latach eksploatacji ? Zastanawiam się nad zakupem takiego.

Dariow - 2015-12-01, 15:05

Kacmar tak naprawdę to tak rzadko go używam że zapomniałem że go mam a założyłem go tylko dlatego że musiałem mieć do ubezpieczenia, na pewno działa po postawieniu motocykla do pionu oraz po przekręceniu kluczyka bo czasami zapomnę że załączyłem :hahaha: :hahaha:
arkady007 - 2015-12-01, 21:57

Widziałem kiedyś na ścigu następująy alarm (naklejony na zbiorniku):
1. za siadanie na siedzeniu, kręcenie manetkami, naciskanie klamek leję w ryj bez ostrzeżenia
2. Nie jest to WSK ani MZ
3. Ma 300 na liczniku i tyle idzie
4. Pali tyle ile mu wleję

Ciekawe czy działa ;D

kacmar - 2015-12-01, 22:02

U ubezpieczyciela raczej nie przejdzie alarm (naklejony na zbiorniku) :hahahaha:
macko77 - 2020-06-06, 19:19
Temat postu: xvs 1300 alarm
Witam,
Jako, że w Londynie sporo kradną motory to chciałbym założyc alarm do mojego. Możecie podać jakieś sprawdzone alarmy do motorów?
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group