YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - Zwiększenie mocy - przerobienie filtra - mod

Verminus - 2012-06-29, 11:34
: Temat postu: Zwiększenie mocy - przerobienie filtra - mod
Mam DS 1100 z 2005 roku wersja USA (non CA)
Przy zakupie założyli mi od razu wydechy Hard Krome 2,75 straights

w seryjnym ustawieniu strasznie strzelał (zaślepienie AIS to jest jakieś rozwiązanie, ale skład mieszanki pozostaje nieprawidłowy)

Postanowiłem, że niewielkim kosztem dodam sobie (w moim setupie ok. 10-12KM) i uspokoję wydech.... zrobię z angielska POD setup - bardzo popularny mod w stanach...

Poniżej nie będę podawał średnic ani grubości, żeby nie sugerować, do każdego setupu motocykla daje się inne)

zamówiłem dysze mikuni główną i wstępną - żadne dziwaczne dynojety - nikt nie robi na dynojetach, gaźnik mikuni to i dysze też :)

dwa okrągłe filtry K&N
filterek do odmy
podkładki pod igły
jako bonus świece powersport E3

no i co, do roboty :)
1. zdjąłem zbiornik, obudowę filtra z filtrem, airbox
2. wyjąłem gaźniki
3. od góry wyjąłem z nich igły i dodałem po podkładce - złożyłem
4. od dołu wymieniłem dysze - złożyłem (na nowe śruby, starę są miedziane i szybko się łby uszkadzają)
5. Podkręciłem skład mieszanki (trzeba wyjąć miedziane zaślepki do śrubek ustawiających)
5. zamontowałem gaźnik
6. na kolanka do airboxa założyłem po filtrze K&N
7. Na odmę dałem dłuższy wężyk i założyłem filterek (taki chromowany z mocowaniem)
8. Zmieniłem świece
9. Zrobiłem synchro gaźników
10. Założyłem zbiornik i kanapę
11. Założyłem obudowę filtra powietrza oryginalną (jest juz niepotrzebna ale lepiej wygląda z obudową IMHO)

12. Odłączyłem AIS - lepiej to zrobić, biorąc pod uwagę, że i tak w niczym nie pomaga.

Jeszcze kilka regulacji i test....

Ja p...dole, jak to koromysło się rozbujało.... Z miejsca moment niewiele większy, ale wystarczy trochę, troszeczkę... :) odkręcić i rwie jak zły :)

Wydech się uspokoił, żadnych strzałów, na wolnych tylko mruczy, a po odkręceniu pięknie gra...

Przy jeździe zwykłej 80-100 - pięknie sobie pyka dużo niższe obroty, silnik odpoczywa,
teraz można jechać (mniej więcej (120-130) - żeby silnik pracował jak przed modem...

Elastyczność oczywiście też bardzo wzrosła, mniej machania biegami...

Nie wiem jak ze spalaniem, powinno spaść, ale tmusiałbym jeździć jak przed wymianą, a na razie się trochę wygłupiam jeszcze :)

Oj zdziwił się kolega na CB750, jak przed wymianą łykał mnie ze świateł (to nie ścig, więc spokojnie mi odjeżdżał raczej niż znikał w mgnieniu oka, a teraz próbowaliśmy i po prostu miażdżę go za każdym razem :)

Tyle wrażeń, jestem zaje..ście zadowolony, chętnie pomogę a nawet zrobię cały mod, jeżeli ktoś będzie chętny...

Dobrze wydane parę stówek :)
miodzik - 2012-06-29, 12:12
: Temat postu: Re: Zwiększenie mocy - przerobienie filtra - mod
Verminus napisał/a:

Przy jeździe zwykłej 80-100 - pięknie sobie pyka dużo niższe obroty

Modyfikowałeś przełożenia?
Verminus - 2012-06-29, 12:58
:
Nie, to takie odczucie, ma wyższy moment obrotowy, stąd mniej gazu...
Poza tym wydech jest cichszy i bardziej basowy, to też ma wpływ, że słyszę go przy 120 jak wcześniej przy 100 :)
Mnich - 2012-07-09, 22:56
:
Takich postów mi brakuje, bo tuning chromów mnie nie kręci ;)
Chyba wpadnę do Lublina kiedyś na krótki wykład i demonstrację, oczywiście wcześniej zadzwonię :) Nie kumam dlaczego tak a nie inaczej, ale to wynika z mojego początkowego stadium.
Muszę usłyszeć, jaka jest zasada działania, konstrukcja, co modyfikujemy, co dzięki temu zmienia się w fizyce działania, no ale to na wykład osobisty :)

Od razu pytania:
1. Czy nie warto pomyśleć o ulepszeniu hebli?
2. Jak się miewają tłoki?
3. Czy jest coś o czym nie pomyślałem, a co może wymaga konsekwentnego tuningu?
Verminus - 2012-07-10, 12:13
:
Mnichu, jak napisałeś, to pomyślałem, ze może przesadziłem z opisem, i wyszło, ze niewiadomo jakiego tuninga zapodałem... :)

To jest drobna modyfikacja, zmniejszająca ograniczenia fabryczne, zajmuje dwie godzinki... i natychmiast po tym czasie, stukasz się w czoło jak mogłeś dotąd się turlać takim gównem :)

I wszystko w czasie również dwóch godzin można odwrócić do stanu fabrycznego,
bez żadnych znamion...

Zasada jest taka:
trzeba zrobić 3 rzeczy, żeby silnik odetchnął (a kolesie z Yamahy, naprawdę się przyłozyli, żeby fabrycznie nie miał czym, ale normy spełnia za to... dzięki)

1. dać mu powietrza na wlocie
2. dać mu odetchnąć na wylocie
3. dać mu paliwa do zwiększonego przepływu powietrza...

Zrobisz same wydechy - dzwięk się zmieni, moc nie ma z czego...
dołożysz filtr K&N - co z tego jak airbox zostaje, a wlot powietrza masz centymetrowy...
(ale ze 2 konie może dojdą, troszkę więcej powietrza, wylot jest)
Dynojety... dopasujesz mieszankę powietrze - paliwo pod nowego k&na, ale i tak praktycznie nic nie poczujesz, bo z filtra wcale nie dostajesz dużo więcej powietrza...

A z PODem dostajesz dużo zimnego powietrza do gaźników, dajesz nowe dysze dzięki, którym zbliżysz się do idealnej mieszanki paliwo-powietrze, no a wolny wydech moze to bez problemu wydalić. Bach, czary mary i gotowe.


Dziś pytanie dziś odpowiedź :)
ad.1. no założyłem nowe klocki, ale to tylko dlatego, ze stare się kończyły :)
a na poważnie, to z powodu PODa nie ma potrzeby... to, ze mam dużo zrywniejszy motór,
nie znaczy, że teraz bez przerwy z tego korzystam, i dojeżdżam do świateł na pełnej k....

Mało tego, jeżdżę wolniej i bardziej relaksacyjnie (zwykle 80) tylko, ze teraz wydech pracuje naprzawdę ciszej, i sobie słucham basowego pykania i się w pełni relaksuję, a jak mam tira np. wyprzedzić, dojeżdżam relaksacyjnie, odkręcam bez redukcji nawet (wtedy wydech pokazuje prawdziwą twarz :) i przed ciężarówką mam 120 odpuszczam...i dalej pykam 80 :)

ad.2 - przepraszam, ale pytanie jak poprzednika, czy modyfikowałem przełożenia... bez powiązania... chociaż, tłoki jak i cały silnik zapewne lepiej biorąc pod uwagę, że mam spory ZAPAS mocy, a ogólnie silnikowi się teraz lżej pracuje...

no ale rozwinę temat troszkę... teraz nawet jak odkręcę na maksa, teoretycznie mógłbym ukręcić wałek rozrządu, gdyby nie oryginalne sprzęgło, które ma niewielki poślizg przy odkręceniu gwałtownym, żeby oszczędzać rozrząd...(dla niektórych motocykli po 2006 i california niewyczuwalny, bo tam nie ma takiej mocy, żeby to poczuć)

kolejnym (ewentualnym etapem) mogłoby być danie nowych mocniejszych wałków (SS) i sprzęgła performance Barnett, które zredukuje poślizg, więc moc będzie wcześniej i gwałtowniej do dyspozycji :)

ad.3 - nic i wszystko :) robisz co chcesz, albo nic, Twoja wola :)

chociaż jak patrzę na moje 1100 to kilka rzeczy mnie zastanawia. Jaki geniusz umieszcza
tak prędkościomierz, a kontrolki jeszcze niżej, zeby do spojrzenia na nie trzeba było głowę opuszczać?

Napewno ten sam, który umieścił filtr paliwa za wydechem :)

ps: nie madrzę się, i nie jestem super hiper mechanikiem, ale to co się dzieje w Polsce w temacie PROSTYCH modyfikacji przecież prostackich silników, ulepszających wrażenia z jazdy, to jakaś parodia, serwis wie wszystko, dynojety są jedynymi dyszami, a za wszystkie ograniczenia i normy mamy być wdzięczni...
Mnich - 2012-07-10, 13:00
:
Dobra, zasadę kumam. Jeszcze muszę dojrzeć, ale wkręca mnie ten kierunek. Dzięki, jak widzisz nigdy nie za mało opisu, choć może duża część opuści temat.
witek1965 - 2012-07-10, 15:44
:
Verminus, Generalnie ładnie to ująłeś i ma to sens. Pytanie, czy mierzyłeś wzrost mocy na hamowni ? te 10-12 KM
O ile wzrosło zużycie paliwa, o ile wzrosło ?
mleko8 - 2012-07-11, 07:40
:
Verminus, właśnie zamierzam się do podobnych przeróbek lecz mam pewien problem odnośnie części. Verminus, byłbym wdzięczny za pomoc a konkretnie, pytanie, jakich dysz użyłeś (wielkości) i gdzie je kupiłeś. Ja szukam i nie znalazłem po prostu nie wiem gdzie mogę coś takiego dostać. Dodam że z Wałbrzycha jestem a w tutejszych sklepach i warsztatach motocyklowych nie kwapią się by pomóc.
Obecnie mam przerobiony moto na bobbera i mam pusty wydech i przez to czuję, że uszła mi moc.
Chcę zamontować inny bak ale pod obecnym jest airbox którego planuje usunąć i w tedy zrobi się trochę miejsca.
Z góry dzięki za pomoc...
Verminus - 2012-07-11, 10:43
:
witek1965, nie mierzyłem, jak wspominałem temat jest dość dokładnie przerobiony, wykresów z hamowni jest co nie miara, dlatego podałem przedział 10-12, i owszem, można podjechać na hamownię, i dostroić jeszcze ze 2 konie jak dobrze pójdzie, ale moim zdaniem to niepotrzebny wydatek.... Po pierwsze musiałbym pojechać przed, żeby wiedzieć ile konkretnie ma mój silnik, bo może mieć sporo mniej lub więcej niż katalogowo, a potem po...
ale ja nie biorę udziału w zawodach na ilość koni :)
A zmiana w zachowaniu motocykla, jest naprawdę na tyle duża, że nawet bez hamowni, po minucie jazdy, wiesz (nie wydaje Ci się, tylko wiesz), że masz o wiele żwawsze moto.... a czy to jest z 8, 12 czy 15 koni, dla mnie bez znaczenia :)

mleko8, zapomnij o sklepach i warsztatach.:) Dysze Mikuni (jak gaźniki), ale jakie? Nie mam pojęcia, musiałbym wiedzieć:
1. Pojemność i rocznik
2. Wersja europa czy USA, jak USA to california czy niecalifornia
3. Pusty wydech czy wolny wydech - pusty - wypatroszone seryjne tłumiki? Wolny - cały aftermarketowy wydech? Jeżeli tak to 2-2 czy 2-1? Jeżeli 2-1 to cobra czy inny?

Tyle info potrzebuję, zeby Ci powiedzieć średnicę dysz....

A jeżeli chodzi o zbiornik, robię podobnie, oryginał jest... hm.. taki pospolity, no i ten gówniany zegar między nogami :)

Robił dla mnie człowiek zbiornik od zera, nie dogadaliśmy się do końca, i zbiornik leży u niego... ma wspawany oryginalny tunel, wlew, i mocowanie kranika, także szpachlujesz, malujesz i masz :) Cena pewnie z 800pln - jak za zbiornik full custom, darmo :)

Jak na foto....

Ja teraz kupiłem dwa zbiorniki od innych motocykli, i jestem na etapie przerabiania (poszerzania głównie), zobacze który mi bardziej podpasuje :)

Zdjęcie poglądowe na foto (motocykl baza to destino samurai a nie mój jakby co :)
Albertus - 2012-07-11, 20:48
:
Jestem laikiem i nie znam się na mechanice, proszę więc mnie nie zjechać za ostro ;-) Ale z tego co zrozumiałem modyfikacja ta ma za zadanie zapewnić wraz z akcesoryjnymi wydechami lepszy przepływ powietrza w silniku? Jak się ma do tej modyfikacji posiadanie hyperchargera? Czy to jest po prostu alternatywa dla tego urządzenia czy też jedno może wspomóc drugie?
handzolek - 2012-07-11, 21:26
:
Szkoda że nie byłeś na hamowni przed i po modzie,było by udokumentowane zwiększenie mocy.
Verminus - 2012-07-12, 12:05
:
Albertus, ja się hyperchargerem nie interesowałem, bo choć w teorii da się z niego wydusić podobną moc jak z PODa, to w praktyce potrzeba do tego dobrej hamowni z nawiewem, i doskonałego mechanika.... HC nie będzie działał bez testów... zresztą poczytaj opinie właścicieli, a to, że komuś coś się jakby wydaje, ze mocniej (a każdemu w innym zakresie obrotów), a to, że są dziury w oddawaniu mocy, przy różnych prędkościach... Wszystko z powodu braku idealnego dostrojenia, bo w wypadku HC, tylko takie daje efekty... A ponieważ w Polsce praktycznie nikt tego nie robi, stąd opinia, że bardziej wygląda niż działa... Jak sam sobie założysz, to masz większą szansę na nierównomierne oddawanie mocy, niz na realne jej zwiększenie. HC w mojej opinii działa jak najbardziej, ale trzeba mieć worek kasy na strojenie i testowanie. Poza tym jest najczulszy na wszelkie zmiany w moto... Jak i w otoczeniu (wysoki teren, ciśnienie powietrza)...

Oczywiście pisząc o HC mam na myśli wolne wydechy i zmienione dysze jako oczywistą oczywistość...

Nie łączy się tego z PODem, to inne rozwiązanie, jak chcesz trochę więcej mocy robisz PODa, jak chcesz wydać więcej i mieć fajne coś zamiast filtra zakładasz HC, jak jeszcze chcesz mocy do tego, to wydajesz jeszcze więcej kasy na strojenie:)

Złoty środek to kupić jakąś obudowę od HC, i założyć po prostu dla wyglądu, z PODem obudowa filtra z boku juz do niczego nie służy....

handzolek, hm, jak to powiedzieć... mogę zdjąć wszystko pojechać bodajże do Garbowa, sprawdzić moc i moment, zamontować spowrotem, sprawdzić, i voila, macie wykresy :)
A nie chwila, przecież to dla Was te wykresy nie dla mnie :) Ja wiem co zrobiłem, i mi to niepotrzebne... Ja tylko opisałem moda, którym się cieszę, nie zamierzam nim handlować ani na nim zarabiać, więc kto mi zapłaci za hamownię? 150 przed 150 po no i paliwo.... chętni na PW podam nr konta :)
F.I.P. Berek - 2012-07-12, 12:26
:
Verminus

po założeniu hyperchargera strojenie nie jest wielką filozofią dla dobrego mechanika. Mam założony od roku - najpierw na średnich dyszach z zestawu - teraz na największych - powyżej 120 km/h dopiero zaczyna pokazywać,że jest - i różnica jest naprawdę wyczuwalna.
Verminus - 2012-07-12, 13:58
:
F.I.P. Berek, właśnie to przecież napisałem... z DOBRYM mechanikiem HC będzie działał, zrobiony samemu - mało prawdopodobne.... a że czuć powyżej 120 dopiero... dla mnie nie do przyjęcia, za często jeżdżę po mieście, za mało w okolicy jest tras na takie prędkości... odczuwalna poprawa powyżej 120... nie moja bajka, chcę mieć żwawszego sprzęta w całym zakresie obrotów...

oczywiście jak ktoś głownie wali trasy autostradami, to zasadność rozumiem :)

[ Dodano: 2012-07-12, 14:44 ]
znalazłem coś... dla świrów którzy muszą zobaczyć wykres :)
+ ciekawy artykuł w załaczniku...

przy czym Maxair Predator jest dobry, ale są lepsze zestawy... ludzie narzekają na jakość igły, i generalnie często zostaja przy fabrycznej.... więc po co przepłacać :)
F.I.P. Berek - 2012-07-12, 14:48
:
No, dokładnie. Głównie latam w Holandii i Niemczech.
soft - 2012-07-12, 22:24
:
Dlaczego pisałeś że DynoJet jest dziwaczny i nikt nie zakłada?
Dyno jest według mnie całkiem niezły - miałem zamontowany i było bardzo dobrze. W komplecie są dysze i iglice dopasowane do dysz. Nie trzeba zakładać żadnych podkładek pod igły.
monkton - 2012-07-12, 22:59
:
Latam po necie i szukam tego Twojego zestawu . Znalazłem to cudo tutaj niestety sprzedają tylko na terenie US and A. No to szperam dalej i widzę że wszystko można dostać na ebay i lokalnych sklepach z żelastwem.
Tak pi razy drzwi wychodzi mi jakieś 320pln za filtry k&n 40pln za filtr na odmę (bez chromowanej obudowy)
ok 40 pln za jedne dysze i 50pln za drugie do tego jeszcze trzeba doliczyć pare groszy na podkładki i paski zaciskowe.
Też składałeś to sam czy może jest jakieś miejsce gdzie można nabyć taki zestaw w jednym "secie"?
mleko8 - 2012-07-13, 07:07
:
Verminus, wielkie dzięki za odpowiedź ;) , no dobra kilka danych:

1. Pojemność i rocznik - XVS 1100A - 2002 r.
2. Wersja europa czy USA, jak USA to california czy niecalifornia - ?? ? kupiony z anglii a tam kolo w salonie kupił
3. Pusty wydech czy wolny wydech - pusty - Vance & Hines , ale są to pustaki z otuliną na około, krótkie (rurka od tylnego gara ma chyba z 30 cm :) ta z przodu jest dłuższa ale wszystko kończy się przed tylnym kołem.
Na 100% air box będę wyrzucał - pytanko odnośnie tego filterka odmy - skąd to wziąłeś bo przeglądnąłem internet i na zagranicznych stronach tylko to znalazłem.

Co do zbiornika to moja wizja jest inna, chcę maliznę wsadzić coś na podobieństwo baczku od sportstera lub jakąś okrąglizne na przykład od rometa ... a jaki Ty baczek przysposabiasz bo ja kupiłem od virago 535 ale nie udało mi sie go dopasować i pociąłem dziada lecz pospawać juz mi nie wyszło (to nie takie proste jak mi się wydawało hehe) ?

ok to chyba tyle - dzięki z góry za pomoc - i pytanko na koniec, jedziesz do Łagowa na zlota może???

[ Dodano: 2012-07-13, 07:08 ]
a rurki od wydechu są dwie czyli 2 in 2 :)
Verminus - 2012-07-13, 11:16
:
soft, nie chodzi o to, że dynojet jest słaby ogólnie, tylko użytkownicy DS 1100 zauważyli, że słabo się sprawdzają montowane w salonach zestawy - poza tym za dynojet w salonach dopłacasz za markę, bo yamaha jest z nimi domówiona, więc mówią że są najlepsze.... ale po pierwsze mają inne oznaczenia niż mikuni, i gdybym ja chciał założyć dysze dynojeta zamiast mikuni 150 musiałbym dać DJ 140, a gdybym nie doczytał, i założył DJ 150 miałbym za bogatą w paliwo mieszankę i kłopoty.... przez to, zestaw DJ do 1100 nie da się dostosować pod PODa... po prostu cała wiedza do 1100 jest oparta o Mikuni, i lepiej się tego trzymać, jak ktoś chce DJ to tylko pod warunkiem, że złoży dysze na sztuki a nie kupi zestaw, i przeliczy z DJ na Mikuni.

monkton, bingo :) robiłem podobnie jak Ty, i ciężko w Polsce o dysze Mikuni... policzyłem, pokombinowałem, pogadałem z ludźmi w stanach i z Shanem - właścicielem SSCustomCycle - zajebiście miły i pomocny człowiek. I w końcu zamówiłem zestaw od niego (ten z Twojego linku). Mam koleżankę w USA, która mi to zamówiła i wysłała...

co do cen: Ty policzyłeś 450 + drobiazgi zróbmy 500 (+ ewentualne przesyłki osobnych części)

ja zapłaciłem 740 (ale zamówiłem jeszcze dwie świece od niego ok. 80 za obie)
czyli bez świec 660 - a w zestawie masz 3 komplety dysz głównych - żeby dopasować do różnych wydechów... i ewentualnie mieć na później gdybyś wydech zmieniał w międzyczasie....
+ w komplecie jest zestaw nowych śrubek do komór pływaków, bo stare są miedziane i napewno poniszczysz łby.

nie doliczyłeś igieł, ja ich też nie brałem, poszedłem w podkładki (były w zestawie oczywiście). Shane powiedział, że igły nie mają wpływu na moc, ale mają więcej nacięć, co pozwala zamiast dodawania podkładek, przesuwać mocowanie i uzyskać ten sam efekt co podkładką, poza tym są potrzebne przy dalszych modyfikacjach (wałki) bo nie zaleca się dawać więcej niż dwie dodatkowe podkładki pod oryginały, czyli jak miałbyś dać trzy, to już musisz dać igły z nacięciami.

Tak czy owak, za dodatkowe 160zł (choć w zestawie masz dodatki o których pisałem) niż byś składał sam, masz gotowy bezproblemowy zestaw... i zostają Ci dysze na później ewentualnie :) - dla Ciebie jest zestaw: #PK-400A

Jak nie masz jak zamówić z USA to ja mogę :) (czeka się ok. 1,5 - 2 tyg.)

PS: daj mi namiar na dysze które znalazłeś... to w Polsce?

mleko8, czyli masz bezproblemową wersję, myślałem, że uda mi się znaleźć płynny i bezproblemowy dostęp do dysz, na dzień dzisiejszy jest słabo, także też proponuję zestaw #PK-400A z linku monktona, też mogę zamówić jak nie masz nikogo w USA...

Jeżeli chodzi o zbiornik... ja tnę od Suzuki GN400 - trzeba tylko przodem trochę poszerzyć, i to jest naprawdę nieduży zbiornik, i od Yamaha XJ 750 Seca - ten jest duży, trzeba poszerzyć trochę przodem, zwęzić tyłem, i ściąć od dołu z wysokości... robię powoli oba, będę sobie wymieniał :)
Ale tu uwaga, POD z zestawu ma tylny filtr wystający ponad linię ramy (trzeba to uwzględnić w tunelu, albo zamówić dodatkowo dwa filtry toryczne K&N kolanka od gaźników przekręcić o 45 stopni i dać filtry na zewnątrz ramy. Albo zamówić gotowy zestaw METRIC MAGIC - Dragon's Breath - 225$ + przesyłka do kraju
monkton - 2012-07-13, 15:16
:
Verminus jak pisałem dysze Mikuni znalazłem na ebay europejskim, ale też nie wygląda to za dobrze, bo gość miał tylko jedną . W USA nie ma z tymi gadżetami najmniejszego problemu. Jest niby u Niemców przedstawicielstwo Mikuni na Europe ale nie mogę ogarnąć ich strony. Dzisiaj byłem pytać o hamownie, bo mam u siebie pusty wydech + filtr K&N nie wiem tylko co piszczy w gaźniku. Być może mam tam DynoJet to w takim razie dam sobie spokój z ulepszaniem i tak już dobrego. Moje moto bez problemu zamyka zegar kilometrowy, start też ma całkiem niezły . Niestety nie mam porównania z oryginałem, bo kupiłem już w takim stanie.
Jak odwiedzę hamownie będę wiedział więcej. Ale to za jakieś 3 tygodnie dopiero, bo jadę na wakacje.
Czuwaj
ArturoS - 2012-07-13, 22:39
:
Verminus podałbyś może symbole założonych filtrów K&N, bo przyznaje twoja modyfikacja bardzo mi się podoba :)
Verminus - 2012-07-14, 11:02
:
Sam filtr to K&N RU-0600
mleko8 - 2012-07-17, 06:56
:
Verminus, kurcze myślałem że masz te części z polski a to aż z za wielkiej wody. Znalazłem kolesi który niby są dystrybutorami MIKUNI na Polskę, napisałem do nich i teraz czekam, zobaczymy może maja coś u siebie.

Co do baku to pytanie mam, czy ty te baczki np od GN400 tniesz i później spawasz czy może młoteczkiem poszerzasz, bo mi moje zabawy ze spawarką i baczkiem kiepsko wyszły?
Verminus - 2012-07-17, 09:58
:
mleko8, też pisałem do tych gości, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi... Może Tobie się poszczęści... :-)

Co do zbiorników, to powycinałem tunele, i przymierzyłem, ale poszerzanie (przez rozcinanie), i spawanie TIGiem będzie robił znajomy kowal, trajkę sobie zbudował i ładnie wyszła więc jest szansa... :-) Od razu dałem dwa różne zbiorniki do robienia, a jak da radę, to jeszcze przerobię oryginał (ktory jest trochę obity) żeby zaspawał miejsce po tych durnie umieszczonych zegarach...
mleko8 - 2012-07-18, 06:35
:
Verminus, no i ci kolesie z polski od Mikuni mi odpisali ale nie wiedzą oni nic o seryjnie montowanych gaźnikach do xvs 1100. Za to kolesie z Niemiec mi odpisali i wysłali katalog z dyszami Mikuni ale za chiny ludowe nie wiem które pasują do naszych gaźników.
http://www.mikuni-topham..../Seite61-62.pdf

Verminus, jak masz oczywiście, podaj mi proszę numery tychże dysz (katalogowe najlepiej) :)

nie wiem czemu ale na stronie mikuni nie figuruje nasz gaźnik, dziwna sprawa???
http://www.mikuni-topham....me_English.html
Verminus - 2012-07-18, 10:55
:
mleko8, spoko, dobrze Ci wysłali :)
potrzebne Ci dysze (po dwie sztuki oczywiście):

main: N102221-x
pilot: VM28/486-x

gdzie x to wielkość wg setupu Twojego moto (w załączniku) - masz tu też ilość podkładek pod igłę które idą i ustawienie PMS - czyli wszystko...

dodatkowo, jeżeli robisz sam, to na wszelki wypadek w drugim załaczniku masz łopatologicznie jak się to robi... długi artykuł, ale to dlatego, ze wyjaśnione jak chłopu na miedzy :) tylko nie sugeruj się wielkościami dysz, dobierz z tabelki...

i na którymś zdjęciu masz opisaną śrubkę PMS screw - wcale nie musisz jej mieć, oryginalnie jest śrubka wpuszczona głębiej, bez możliwości regulacji palcami, tylko śrubokrętem...
mleko8 - 2012-07-18, 21:24
:
Verminus, dzięki wielkie :) będę robił zamówienie :) , ale... kurcze niedouczony jestem i nie wiem jak dobrać te dysz. Mój wydech to niepołączone krótkie przelotowe rurki, no i będę wyrzucał airbox - wydaje mi się że to będą:
main: 150
pilot: 22,5

PMS to raczej Pilot Mixture Screw ;) - pytanie , co to oznacza 3.0-3.25 ?? ? (z tabelki;)) w ogóle to nie kumem tych dwóch kolumn - będe wdzięczny za wytłumaczenie...

No i kolejne pytanie, często podaje się, że przedni ganek ma inną dyszę main i tylny ma inne dysze, a jak w tym wypadku, z tabelki wynika że dajemy taka samą?

Sorki że tak wypytuję ale chcę zrobić to prawidłowo i jestem amatorem jeżeli chodzi o mechanikę ;)
Verminus - 2012-07-18, 23:41
:
mleko8, Jezeli masz puste wydechy 2-2, i zakladasz filtry na gazniki zamiast airboxa to takie rozmiary jak podales.

PMS - 3-3,25 - tylko te wartosci Cie interesuja - od dolu przy gaznikach masz zaslepione srubki, trzeba wydlubac zaslepki, wkrecic te wkrety az poczujesz lekki opor ( powinienes je wkrecic okolo 2,25 obrotu bo tyle jest fabrycznie) a potem wykrecic o 3,25 obrotu i gotowe...

I przedostatnia kolumna - shims - musisz dodac jedna podkladke pod igle w gazniku... Jak najprosciej? Jak wyjmiesz igle, ona ma dodatkowa podkladke od gory od strony sprezynki, przekladasz ta podkladke na dol na igle...

No i inne dysze z przodu i z tylu... Tak ale glowny powod stosowania innych dysz to konstrukcja airboxa ktory wywalasz... Lepiej chlodzony cylinder ma tak znikome znaczenie, ze zaklada sie takie same dysze...

Sorki za pisownie bez polskich znaczkow - z telefonu sie mecze :-)
mleko8 - 2012-07-19, 06:24
:
Verminus, wielkie dzięki za pomoc, teraz zamówienie i prześle relację ze zmian...
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 2012-07-19, 07:05 ]
Verminus, wiem że to co teraz napisze nie w temacie ale jaki prędkościomierz chcesz zastosować zamiast tego co jest??? ja mam taki pomysł...
http://www.mmb-messtechni...temid=8&lang=en
Verminus - 2012-07-19, 09:23
:
mleko8, Czekam na wrazenia, i jakby cos sluze pomocą :-)

A licznik - fajny znalazłeś, ale ja wybrałem tańszy... Taki
MARSINUS - 2012-07-27, 08:45
:
Verminus pytanie za 100 punktów czy do np. Yamahy Royal Star 1300 był byś mi w stanie pomóc w zorganizowaniu odpowiedniego zestawu?
Verminus - 2012-07-27, 11:32
:
MARSINUS, może głupie pytanie, ale to nie jest czasem na wtrysku? Bo masz xvs 1300 tak?
MARSINUS - 2012-07-27, 13:01
:
Nie, Yamaha XVZ 1300 Royal Star jest na gaźniku i z tego co wiem nie było wersji z wtryskiem ale może się mylę :nie_wiem:

Wersje głównie dzielą się na dwie do 1999 - 4 rury osobne wydechowe i po - 2 rury po jednej na dwa gary to tak w bardzo duuuużym uproszczeniu. Moja Smoczyca jest z 2005.

I nie jest to V2 tylko V4 więc to może być jakiś problem, a może to są dwa silniki od Draga 650 ? :hahaha:

A poważnie to napisz mi co ewentualnie musisz wiedzieć bo ja zielony jak groszek w tym temacie.

Wklejam zdjęcie poglądowe z e-bay'a

[ Dodano: 2012-07-29, 20:33 ]
Co się dzieje ? Cisza taka :nie_wiem:
mleko8 - 2012-07-30, 21:02
:
Verminus, no i narobiłem se roboty... nie mogę odkręcić śrub tych od spodu gaźnika. Zjechałem już p części wszystkie łby... teraz będę cudował... może jakieś pomysły macie ?? ?!!!???
F.I.P. Berek - 2012-07-31, 20:03
:
mleko8
no i motocyklowe abecadło się kłania... Kwestia jak bardzo zjechałeś te łby. Dla mnie PRZEDOSTATNIĄ deską ratunku było podszlifowanie łba złapanie go kluczem szwedzkim albo precyzyjnym imadłem ( chodzi o to aby szczęki luzów nie miały). Jak to sie nie uda to tylko nawiercenie i wykrętak. Lepiej daj to komuś z doświadczeniem, bo jak spierdolisz to amen. W obu przypadkach musisz mieć dobry dostęp więc bez demontażu się nie obejdzie.
mleko8 - 2012-08-01, 07:42
:
poradziłem sobie ze śrubkami choć bez wiertarki się nie obeszło :P , dysze wymienione, podkładki pod igłę dodane, no i PMS odpowiednio odkręcony. Gaźnik pod montowany i próba odpalenia zrobiona - ODPALIŁ :) hihi, ale ! !! - Verminus, jakie regulacje gaźnika trzeba wykonać, na 100 % synchronizacja i pierwsze co zauważyłem to obroty na ssaniu są zbyt niskie więc regulacja obrotów biegu jałowego - i tu moje pytanie, czy to się robi tym pokrętłem po lewej stronie gaźnika ?? ? Synchro już robiłem więc z tym to nie będzie problemu, ale regulację obrotów biegu jałowego jeszcze nie przerabiałem.

powiem szczerze, że silniczek pracuje inaczej, tak jakby dostał oddechu i mocy, ale do jazdy jeszcze troszkę...
Verminus - 2012-08-19, 00:16
:
mleko8, jak sobie poradziłeś, jak wyszło? Nie odzywałem się, na wakacje wyjechałem, i nie chciałem nawet z netu korzystać dlatego wypadłem z obiegu...
mleko8 - 2012-08-20, 05:42
:
Verminus, powiem Ci, że jestem wnerwiony na POLSKĘ. Dwa tygodnie ! ! czekam na filtry, to jakiś dramat. Co prawda zamówiłem stożkowe, ale na stronie producenta K&N są one dostępne od ręki no i odsyłają oni do polskich dystrybutorów. No i zamówiłem i czekam teraz na te filtry i czekam i czekam ...
Jak dziś ich nie będzie to się naprawdę wkurzę. A poza tym to się troszkę namęczyłem z tymi śrubami ale z wiertarką sobie poradziłem. Odpaliłem dziada bez filtrów to już było słychać przynajmniej różnicę hihi.
Powiedz mi a jak z ustawieniami, co ustawiałeś po zamontowaniu gaźników z nowymi dyszami (synchro i co jeszcze?)
Verminus - 2012-08-20, 11:02
:
mleko8, pamiętaj tylko żeby AIS odłączyć - najprostszą metodą na razie, jest gdzieś na tym forum - wąsatego meksa czy jakoś tak... :) co do regulacji, to poza synchro trochę obniżyłem obroty biegu jałowego - tym pokrętłem o którym mówiłeś, ale to niekoniecznie, no i mieszanka jeszcze może być do podstrojenia, te pokrętła PMS - ale to już na moto, i o 1/8 obrotu, no i dopiero jak pojeździsz... najprościej - jak zimny pali bez ssania - trzeba zubożyć o 1/8 i zobaczyć czy już dobrze... itd... mieszankę lepiej zostawić troszkę za bogatą niż za ubogą... oczywiście może wyjść tak (i jest spora szansa), że robisz synchro i wszystko od razu gra :)
MARSINUS - 2012-08-20, 12:24
:
Halo, halo ! Jest tam kto ?

:poddajesie: Jakiś odzew w temacie Royal Star ?
Verminus - 2012-08-21, 11:17
:
MARSINUS, nie szczególnie... poczytałem chwilę, ale chwila to za mało, z moim XVSem czytałem dużo, gadałem z ludźmi w stanach i tutaj, nie tylko czy da się kupić, ale jak to działa... no ale to do swojego sprzęta... wiem, ze do Ciebie są różne konfiguracje filtrów, zestawy dysz dynojet i cobra... że cena pewnie z 200$-250$ za dysze i filtry, ale nic więcej nie poradzę.... jak Ci zależy to znajdziesz, ja niestety nie mam czasu, juz z przerabianiem swojego mam sporo do zrobienia :)
Pirania_LM - 2012-08-21, 12:06
:
A ja mam serię i jest zajebiście ;p
mleko8 - 2012-08-22, 06:51
:
Verminus, dzięki za info odnośnie regulacji, teraz już wszystko jasne. Mam jeszcze pytanie odnośnie tego systemu AIS, słyszałem że on nie tylko jest od tego aby spełniać normy emisyjne ale również od dodatkowego chłodzenia czegoś tam w głowicy - spotkałeś się z takim czymś?? Kurczę przez tą informacje trochę się waham z tym AISem...
MARSINUS - 2012-08-22, 11:27
:
Verminus znalazłem takie coś: http://www.venturers.org/...d=002010&id=164
ale nie kumam tych kwestii bom wielce zielony jak już wcześniej pisałem :oops:
Verminus - 2012-08-22, 13:54
:
mleko8 napisał/a:
ale również od dodatkowego chłodzenia czegoś tam w głowicy


udam, że tego wogóle nie napisałeś, i nie będę komentował :)

jeżeli chodzi o zaślepienie AISa tą najprostsza metodą, tylko Cie ostrzegę, że jest to sposób krótkotrwały (do końca sezonu spoko, oczywiście) - ale w zimie trzeba wydłubać te rurki, i zaślepić w głowicy... Sam tego nie zrobiłem jeszcze, dlatego nie podpowiem jak, jak zrobię, dam znać co i jak trzeba, i na co uważać....

[ Dodano: 2012-08-22, 14:07 ]
MARSINUS, na początek to jest już coś... ale tylko na początek, potrzeba jeszcze trochę info... jak widzisz jest mod +1 i mod +2 - ale nie napisano który i kiedy stosować....
do tego jeszcze wypadałoby igły podnieść w gaźniku o podkładkę (masz na tej stronie opisane co znalazłeś, menu na dole)

ale nic Ci z tych rzeczy nie potrzeba dopóki nie ustalisz jaki chcesz zrobić dolot powietrza (i jakie są opcje do Twojego sprzeta) i jaki masz wydech (wolny? wiercony?)

Sorki, że nie pomagam za bardzo, ale wielkości dysz, bez opisu w jakich dokładnie warunkach/przy jakich modyfikacjach je zastosować są niewiele warte :)

[ Dodano: 2012-08-27, 15:28 ]
Miałem ostatnio okazję sprawdzić spalanie na trasie... jeden pomiar - deszcz całą drogę prędkość 80-100 - 4,3 l/100km, drugi - piękna pogoda - 100-130km/h - 4,7. Na trochę za bogatej mieszance wszystko....

To dużo? Mało? Bo jakoś się nigdy spalaniem nie interesowałem....
mleko8 - 2012-08-29, 19:29
:
No i po przeróbce zrobiłem 100 kilometrów i powiem MEGA WYPAS ! !! :acdc:
:acdc:
Wszystko działa super, myślałem że różnica będzie mała ale nie dość że moto brzmi bardziej basowo (lepiej) mniej strzela (ale strzela) to odpał ma lepszy (najbardziej wyczuwalne przy wysokich obrotach).

Wygląd też lepszy bo ja moje filtry wywaliłem na zewnątrz (dałbym zdjęcie ale nie wiem jak dodać - sory).

Naprawde warto wykonać te przeróbki ;D
witek1965 - 2012-08-29, 20:07
:
mleko8 napisał/a:
(dałbym zdjęcie ale nie wiem jak dodać - sory).


Przeslij fotki na serwer (np.fotosik) i zamiszczasz na forum link, lub wstaw na Picassę i zamieść link
MARSINUS - 2012-08-29, 20:24
:
mleko8 Zamieść link ! Zamieść link ! Zamieść link !
mleko8 - 2012-08-30, 06:28
:
proszę ;d

http://www.fotosik.pl/pok...b9f9f38ad8.html

http://www.fotosik.pl/pok...078401f1bb.html

[ Dodano: 2012-08-30, 06:29 ]
zrobie jakieś ogólne zdjęcie moto i też zapodam ale to później :)
Verminus - 2012-08-30, 09:20
:
mleko8, gratuluję :) wierzyłem w Ciebie, i się nie zawiodłem... szacun :)
mleko8 - 2012-08-30, 11:11
:
Verminus, dzięki za wiarę ;D
mam tylko jeszcze problem z ssaniem, jak dam na maksa to odziwo zmniejszają się obroty i z wydechu rzyga benzyną - pewnie czegoś za dużo jest...
Verminus - 2012-08-30, 12:08
:
mleko8, jak pisałem wcześniej: mieszanka jeszcze może być do podstrojenia, te pokrętła PMS - ale to już na moto, i o 1/8 obrotu, no i dopiero jak pojeździsz... najprościej - jak zimny pali bez ssania - trzeba zubożyć o 1/8 i zobaczyć czy już dobrze... itd... mieszankę lepiej zostawić troszkę za bogatą niż za ubogą...

ja jeżdżę na za bogatej - pali prawie bez ssania - innych objawów nie zauważyłem... wyreguluję sobie oczywiście, ale na razie mi się nie chce :)
mleko8 - 2012-08-30, 12:44
:
Verminus, czyli więcej powietrza trza dodać, tak?

[ Dodano: 2012-09-03, 09:49 ]
A oto moja BOBRZYNA po zabiegu :)

http://www.fotosik.pl/pok...0a0811f0e0.html
http://www.fotosik.pl/pok...96e5890295.html
http://www.fotosik.pl/pok...fa8dfe3d0e.html
Verminus - 2012-09-06, 09:40
:
mleko8, wery fakin najs bobber :)
MARSINUS - 2012-09-06, 11:04
:
Verminus napisał/a:
mleko8, wery fakin najs bobber :)


yes yes yes :brawo:
mleko8 - 2012-09-06, 11:05
:
Verminus, dziękuję ;D

pytanie jak zwykle mam hihi - czy jak odkręcam PMS śrubkę to dodaję powietrza czy odejmuję ? Bo chyba jak za bogata mieszanka to muszę dodać tlenu , prawda?

I proszę się nie śmiać z tych pytań bo się po prostu nie znam. :oops:
Verminus - 2012-09-06, 15:13
:
mleko8, ze wskazówkami zegara - zubożasz - mniej paliwa, przeciwnie do wskazówek - wzbogacasz - więcej paliwa.... Powodzenia :)
monkton - 2012-09-06, 18:12
:
mam wrażenie że mleko8 pyta o jedno a ma na myśli co innego, kręcisz śrubką od paliwa i dajesz go mniej lub więcej, powietrza już więcej nie dasz bo wybebeszyłeś już co tylko można było lol i wiatru masz pod dostatkiem .... ale ja się nie znam i tak tylko dumam jak źle to nie bić
mleko8 - 2012-09-07, 06:50
:
Verminus, a widzisz, a jak myślałem że śrubka PMS ( ta która przed modyfikacją zasłonięta była zaślepką) jest od powietrza. :oops:

[ Dodano: 2012-09-26, 19:50 ]
POMOCY ! !!!

no i mam problem kurde ! !!

Pokręciłem tą śrubką PMS i mi się dziwne rzeczy teraz robią.A mianowicie, mam ja odkręcono 3 obroty i mam dziwne dwa objawy, pierwszy to jak daje ssanie to mi się dławi i rzyga z wydechu benzyną ! !! a drugi to jak odkręcam manetkę to mi się dławi (chyba) i przez to płynnie nie przyśpiesza.

Panowie i panie POMOCY ! !!??? Co mam teraz zrobić jak ustawić ten gaźnik???

Dodatkowo kręciłem dziś PMSsem jakieś 3 godziny (podczas testu zrobiłem 12 kilometrów) i dziwy dla mnie wielkie bo jak odkręciłem śrubkę PMS tylko jeden obrót to działało wszystko tylko że strzelał z wydechu (przyśpieszał płynnie lecz też prychał) najlepiej (tak mi się wydawało) chodził to odkręciłem PMS dwa obroty. Zgodnie z tym co jest napisane w tym temacie to powinno być odkręcona śrubka około 3 razy. Zgłupiałem już całkiem, chyba poświecę 200 zł i oddam do regulacji do jakiegoś serwisu no chyba że pomożecie :)

[ Dodano: 2012-09-26, 19:51 ]
Słyszałem dziś że najlepsza mieszanka dla XVS 1100 to 12,7 do 1 ale co to znaczy i jak to zbadać to ?? ?
kit - 2013-02-18, 20:20
:
Verminus, Verminus, Verminus, Hej ! Orientujesz się a jak to jest z rcznikiem 2009. Też jest podział na california i nie california ? Patrzyłem na tabliczkę znamionową i nic tam nie znalazłęm
remol71 - 2013-02-18, 20:29
:
Verminus,

Tak sobie czytam, czytam, czytam i się zastanawiam, kiedy Kolega wał napędowy ukręci :kat: . Czego oczywiście nie życzę.
Verminus - 2013-02-18, 22:50
:
kit wygląda na to, że 2006 w górę nie różnią się gaźnikami, napewno mają inne dysze główne niż starsze...
Jak chcesz kompletować sam, dorzuć dysze główne od starszego modelu... A jak zamawiać zestaw, to bierz do 2006&up i z głowy...
kit - 2013-02-21, 21:50
:
Wysłany: 2013-02-18, 20:20


--------------------------------------------------------------------------------

Verminus Dzięki za info ! Szkoda że jesteś na drugim końcu Polski, bo jak znam siebie to już bym się zabrał za ten tuning oczywiście z Twoją pomocą. A tak chyba polatam ten sezon tak jak mam (kupiłem DS-a dopiero na jesień). Założę dodatki - czekam na dostawę z za oceanu na bajerki do optyczznego tuningu i pewnie na jesień się zabiorę za za zwiększenie mocy.
Pozdrawiam ! Kit

Verminus - 2013-02-22, 12:04
:
kit szczerze mówiąc nie radzę robić tego na jesieni/po sezonie. Dlaczego? A dlatego, że założenie PODa to raptem dzień roboty (dla całkowitego amatora), ale jak nie będziesz mógł pojeździć, żeby sobie wszystko posprawdzać i ewentualnie podśrubkować (a trzeba pojeździć, testy w garażu to nic, pozatym zapewniam Cię, ze BĘDZIESZ CHCIAŁ pojeździć i poczuć różnicę...).

Na Twoim miejscu kupiłbym zestaw z tej strony (#PK-400C...$165.00) - jak sam bedziesz składał nie wyjdzie zbytnio taniej... a tu masz świetny support w razie jak coś nie będziesz wiedział, gościu naprawdę pomocny.

Jak Ci przyjdzie w sezonie, to połóż na półkę i niech czeka na deszcze :) ale założę się że od razu będziesz chciał założyć. A jak coś pójdzie nie tak, to w 3-4 godziny zdemontujesz do fabrycznych ustawień (już będziesz miał doświadczenie przy zakładaniu).

Taka rada :) Rób jak uważasz...
kit - 2013-02-22, 20:22
:
OK Chyba mnie przekonałeś i kupię ten dinks ale powiedz jeszcze kolego co za różnica jest pomiędzy tymi wersjami:
#PK-400C...$165.00 Delivered (05 CA & all 2006 Up Bikes)
#PK-400D...$265.00 Delivered (05 CA & all 2006 Up Bikes, Includes collector bottle)

Rozumiem że ta wersja 400C była by dla mojego motunga ! ?

PS.
Czy na tej stronce którą podlinkowałeś jest jakaś opcja zakupów online, bo niewidziałem nic takiego.
Rozumiem że zakupu tego moda najlepiej jest dokonać w USA. ! ?
Verminus - 2013-02-25, 11:24
:
kit tak, obie wersje są do Twojego, ale ta droższa ma taki chromowany pojemnik wypełniony stalową watą. Służy do wyłapywania mgiełki olejowej, żeby Ci się w wężu nie zbierał olej... Ja tego nie mam, syfu tez nie mam, i raczej rzadko się to stosuje, a jest to tak proste urządzonko, że sam sobie zrobisz jak poczujesz potrzebę... Pojemniczek przed filterkiem do kartera, wypełniony stalową watą... napewno nie wart 100$

Co do zamówienia, to założyłem, ze jak czekasz na graty z USA, to zamawianie masz jakoś ogarnięte, faktycznie nie widzę na stronie zamawiania do Polski, mozna przez firmę która się zajmuje zakupami w USA, albo przez znajomych :)
kit - 2013-02-25, 17:56
:
Ok, już wiem po co ten zbiorniczek jest. Dzięki ! Co od zamówień w USA wszystko dokonywał przez ebay.com puszczając kaskę z karty kredytowej, a towar jechał pod wskazany adres w USA. Reasumując wiem czego mam szukać, jeszcze raz dzięki za pomoc jak już sćiągnę i założe to nie omieszkam się odezwać. Nara ;d
Kokos - 2013-08-02, 22:50
:
Coś temat przycichł,a szkoda...
monkton - 2013-08-07, 21:13
:
Znalazłem fajny filmik a za nim fajną stronkę jest też filmik o wymianie dyszek i pewnie jeszcze kilka innych interesujących i pomocnych
ps.kokos masz priv-a
Madburn - 2013-08-12, 12:25
:
tutaj braziliańce mają patent
monkton - 2013-08-12, 16:53
:
Madburn napisał/a:
tutaj braziliańce mają patent

Chyba robią to Ci sami goście co przerabiają yamahę na HD.
Arczi82 - 2013-09-03, 11:13
:
Verminus,
Przymierzam sie do modyfikacji opisanej przez Ciebie.
Dałbyś radę podpowiedzieć jeśli chodzi o dobór części?

1. XVS65/A rocznik 2004.
2. Sprowadzony z USA. Niestety nie mam pojecia czy to wersja california, czy nie. Wiesz moze jak to sprawdzic?
3. Wydechy Vance&Hanse Shortshots Straggered. Puste, krótkie. link

Zastanawiałem sie nad kupieniem zestawu w SScustomCycle
Baron's BAK's link

Pozdr
Kokos - 2014-05-04, 21:51
:
Ktoś coś zadziałał? bo mi przyszły graty i robie przymiarki...

[ Dodano: 2014-05-26, 23:38 ]
Temat ogarnięty,ze trzy godziny roboty a efekty jak opisał Verminus,przy okazji poszły nowe świeczki i wyregulowałem sobie gażniki :czoper:
liink z efektami https://www.facebook.com/...&type=2&theater :brawo: .jakby co myślę że dam radę cos pomóc jakby ktoś coś
warto było
krzemyk - 2014-05-28, 07:56
:
Ja też już założyłem zestaw od SSC. Efekt dokładnie jak opisał Verminus ... plus banan na twarzy :)


pzdr,
krzemyk
monkton - 2015-07-20, 01:04
:
Set założyłem już jakiś czas temu ale czasu na latanie brak i z testami słabo. Jednakowoż dzisiaj udało się trochę polatać , wyjechałem ci ja na autostradę i cisnę, a tu mi kurna przy 160 zaczyna kichać i odcinać paliwo. Co jest kurna ?? ?? Aha to dopiero czwórka :) zamknąłem zegar po czym wytrzepałem nogawki i pojechałem dalej. 120 mil to już jest dość szybko ...

[ Dodano: 2016-07-03, 16:56 ]
Jest pierwszy test na spalanie. W jedną stronę 5,3 spowrotem 5,6 . Jazda głównie po autostradzie, prędkość max 140 km/h przez jakiś czas, a tak to do 120km/h bez szaleństw.
Skymaniek - 2016-07-08, 08:31
:
Temacik suuuper ;D Zamierzam zrobić zakupy, ale jestem laikiem i mam problem ten sam co większość. Jakie dysze? Moja maszynka to wersja USA nie mam pojęcia jaka, pojemność 1100, wydech fabryczny ale rozwiercony. Verminus możesz pomóc z dobranuiem odpowiednich dysz?

[ Dodano: 2016-07-08, 14:03 ]
Rocznik 2005 ;D
gregorr77 - 2016-07-11, 17:56
:
Tu masz cały komplet , ja tutaj kupowałem i wszystko super
http://www.sscustomcycle....-star1100.shtml
Skymaniek - 2016-07-12, 08:03
:
Dzięki to już znalazłem, nie wiem tylko jak dobrać dysze do odpowiedniego modelu, rocznika i wydechu
monkton - 2016-07-12, 09:31
:
Tam wszystko jest , potrzebna tylko moneta na zakup.
edit : Ja gdybym to robił drugi raz poszedłbym w płaskie gaźniki. Drożej ale lepsza baza pod przyszłe grzebanie , chociaż tu też jest jeszcze pole do popisu.
Skymaniek - 2016-07-13, 15:36
:
kurcze nie mam nikogo w stanach kto pomógł by mi ściągnąć to cudo do polski a zależy mi na czasie. Możecie pomóc?

[ Dodano: 2016-07-19, 11:56 ]
Zestwik już leci do mnie, ale mam parę pytań związanych z tematem:
- Czy do tej roboty nie jest potrzebny zestaw nowych uszczelek do gaźników?
- I kolejne pytanie dotyczące podciśnieniowego sterowania gaźników:
U mnie rurka podciśnienia idzie tylko do jednego gaźnika a w drugim jest tylko gumowa zaślepka czy tak ma być? No i pytanie czy to ma tak zostać czy to sterowanie również mam odłączyć? Rurki od AIS zlikwidowałem otwory zaślepiłem, obwód AIS-a zapętliłem ale rurkę podciśnienia zostawiłem.

[ Dodano: 2016-08-05, 08:25 ]
Paczka z USA dotarła i w weekend biorę się do roboty ;D Ponieważ mój angielski jest właściwie zerowy to mam do Was pytanie dotyczące tabeli z dyszami, nie wiem która dotyczy mnie? Wydechy mam typu cobra ale z oryginalnymi wkładkami "wyciszającymi" rocznik 2005 1100 USA. I jeszcze chciałem się upewnić co do podkładek pod iglicą. W rozpisce są 2 tabelki (2 ostatnie) o ile dobrze zrozumiałem chodzi o podkładki nad i pod iglicą, nie bardzo to kumam, o ile rozumiem u mnie wchodzi tylko po 1 podkładce pod plastikowy klips???? Może ktoś pomóc z rozszyfrowaniem tej tabeli?????

[ Dodano: 2016-08-05, 11:19 ]
HELLLLP HELLLP :beczy:

[ Dodano: 2016-08-08, 09:26 ]
Zrobione i działa ;D Teścik wykonany przy okazji sprzęgło tyszzzz do wymiany lol . O tym wiedziałem już wcześniej bo było "słabe" zanim zrobiłem robótkę, a test tylko przyśpieszył sprawę. Moto zyskało sporo na elastyczności, dźwięku i oczywiście prędkości. Dzięki temu na autostradzie jest bardziej elastyczny a wyprzedzanie nawet przy silnym wietrze czołowym nie sprawia problemu.
rybak68 - 2017-09-12, 21:43
:
Po długim zastanawianiu i ja dołączyłem do grona modyfikatorów.Części kupowałem w Polsce,AIS wycięty,wydech wiercony.Roboty dla laika 4 godziny.Wrażenia z jazdy bezcenne,lepsze przyspieszenie,lepsza elastyczność,i najważniejsze żadnych strzałów w wydech.Gorąco polecam zastanawiającym się.
RAV - 2017-11-08, 23:50
:
Hej. Gdzie kupiłeś w Polsce? Podasz link. Linki od SS Custom Cycle wygasły.
rybak68 - 2017-11-09, 18:48
:
Linki do stron już wykasowałem.Pamiętam tylko nazwy sprzedawców.Filtry KN-taniefiltry.pl ,filtr odmy-znany portal aukcyjny ,dysze pilot-Larsson ,dysze main-motoakcesoria ,wężyk do odmy sklep motoryzacyjny.Jeśli to Ci pomorze w poszukiwaniu części to podpowiem że kupowałem poprzez znajomy warsztat wyszło taniej pomimo marży.
RAV - 2017-11-14, 22:03
:
Ok. Dzięki
kubabe - 2018-04-13, 11:47
:
Panowie, ktoś się jeszcze bawił ostatnio w te mody? bo miałbym parę pytań..

Szczerze mówiąc to zachodzę w głowę skąd tu taki mały odzew, chyba temat umarł :) Ja od dwóch dni o niczym innym nie myślę. Chyba, że wszyscy mają już ten pod kit i nikt o tym nie gada tylko każdy robi :)
spajk77 - 2018-04-13, 16:33
:
kubabe napisał/a:
Panowie, ktoś się jeszcze bawił ostatnio w te mody? bo miałbym parę pytań..

Szczerze mówiąc to zachodzę w głowę skąd tu taki mały odzew, chyba temat umarł :) Ja od dwóch dni o niczym innym nie myślę. Chyba, że wszyscy mają już ten pod kit i nikt o tym nie gada tylko każdy robi :)


stare prawo: chcesz miec wiecej mocy? zmien moto na wieksze :)
kity drogie, duzo zabawy a mocy wiecej tyle co kot naplakal...
kubabe - 2018-04-13, 22:43
:
no toś mię dobił.. zranił na wskroś.

a ja czytałem, że nawet 10 koni można uzyskać więc będę próbował :) na jakiś sprzęt typu ms1900 to mnie jeszcze nie stać. Poza tym uznałem, że jednak nie doceniałem draga, on ma naprawdę piękną linie :) tylko tej mocy czasami brak.
F.I.P. Berek - 2018-04-14, 09:18
:
Tyle koni po zmianie filtra i dysz Ci nie przybędzie, ale różnicę poczujesz. Jest znacznie więcej opcji na poprawę dynamiki, ale to prawda, że do najtańszych nie należą. Plusem w tej sytuacji jest to,że można je wprowadzać krok po kroku. Ja lubię modyfikacje , więc mimo, że kupiłem DS z założeniem, że nic w nim nie zmieniam to jakoś tak wyszło, że wyszło inaczej :hahaha: .
Kolejno: wydechy Roadburner, hypercharger, moduł Dyna 3000, sprzęgło Barnett - kevlar, cewki Dyna + kable/ fajki Thundervolt. Można jeszcze wrzucić pojedynczy gaźnik Mikuni HSR na króćcach KJS, a do 1100 zdaje się, że są tez ostre krzywki i kute tłoki. Jak lubisz taką zabawę to klocki są...
pyra - 2018-04-14, 09:25
:
można też sprzedać DSa i kupić RSa i też poczuć różnicę nie koniecznie w portfelu, na pewno sporo taniej ,niż te klocki ;)
HELLOWEEN - 2018-04-14, 09:44
:
F.I.P. Berek napisał/a:
kupiłem DS z założeniem, że nic w nim nie zmieniam


FIP ja to normalnie na "bobbera" wrzucę! Tam to się dopiero chłopaki uśmieją! :hahahahaa:
F.I.P. Berek - 2018-04-14, 09:49
:
HELLOWEEN - no, poważnie, tak chciałem, ale chyba nie umiem inaczej ;D


Pyra- Spodziewałem się, że ktoś to zaraz napisze. Ręce opadają. Po co pisać w temacie kiedy się nie ma nic do powiedzenia w danej kwestii ?.
pyra - 2018-04-14, 11:59
:
F.I.P. Berek, nie neguję "poprawiania fabryki", ale ręce opadają jak ktoś wierzy w +10%mocy po zmianie filtra.
F.I.P. Berek - 2018-04-14, 13:05
:
Naturalna kolej rzeczy -> kolega jest zainteresowany tematem -> nie ma wiedzy, więc pyta. Może warto konkretnie odpowiedzieć.... Bo to, że motocykl o większej pojemności MIEWA więcej mocy to pewnie kolega wie.
rybak68 - 2018-04-14, 13:10
:
Panowie temat był rozpisany przez poprzedników.Wymiana filtra daje tyle samo co wymiana samych tłumików .Co do kosztów tzw POD w ubiegłym roku kosztował mnie 500 zeta.Różnica w jeździe bardzo wyraźna.Więc jeśli ktoś chce przeczytać temat,kupić części i do dzieła,według mnie warto,ale to tylko moje zdanie.
SATURIAN - 2018-04-14, 22:38
:
Rybak to ile tych koni Ci przybyło? Panowie, można się bawić, można sobie grzebać , ale "praw fizyki Pan nie zmienisz ".
F.I.P. Berek - 2018-04-14, 23:15
:
Prawa fizyki są takie, że jak dasz silnikowi więcej paliwa i powietrza to lepiej zapierdala. Jak dasz motocyklowi lepsze hamulce to lepiej hamuje. To są proste rzeczy i mówią na to tuning.
monkton - 2018-04-15, 00:04
:
Pewnie już to mówiłem ale zamiast tzw. pod'a może lepiej dozbierać trochę kasy i kupić płaskie gaźniki? Co do modyfikacji, to firmy są ograniczone normami, konkurencją i innymi pierdami . Przez lub dzięki takiej małej przeróbce podniesiemy sprawność i czegoś się nauczymy.
rybak68 - 2018-04-15, 11:24
:
Saturian nie robiłem tego by osiągnąć kosmiczne parametry,których z tego silnika i tak się nie osiągnie.Osiągnąłem natomiast lepsze przyspieszenie i elastyczność a oto mi chodziło.Koszt modyfikacji i stopień trudności w stosunku do efektów wypada atrakcyjnie.Jak napisał F.I.P. Berek mówią na to tuning.
Jedni wolą wizualny ,lub wymianę moto na inny ja wolę to co zrobiłem,zwłaszcza że wykonane własnymi rękoma .
kubabe - 2018-04-18, 14:38
:
O to to to, o to mi chodzi właśnie. Podpisuje się pod tym co mówi kolega rybak. Zamierzam tylko tego POD uskutecznić bo jak sprawdziłem ile musiałbym się wykosztować na resztę to.. dziękuję, postoję :) Chociaż dziękuję za pomysły na przyszłość, Berek :idea:

POD jest w miarę łatwy, w miarę tani no i przy okazji będę mógł powiedzieć, że coś dałem radę sam zrobić przy moturze, własnoręczny tunnig, tymi ręcoma itd.
F.I.P. Berek - 2018-04-18, 18:18
:
Never say never ;D .
monkton - 2018-07-02, 00:18
:
Przy okazji ciągnięcia druta do gniazda zrobiłem fotkę jak to u mnie wygląda.