YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Wymiana płynu hamulcowego.

Ziółek - 2009-10-07, 20:18
Temat postu: Wymiana płynu hamulcowego.
Szukałem na forum ale nie znalazłem odrębnego tematu w tej kwestii.

Proszę o jakiś krótki opis jak spuścić stary płyn z przedniego obwodu i z tylnego. Na co zwrócić szczególną uwagę ?

arekw711 - 2009-10-07, 20:22

Odkręć odpowietrzniki i sam ścieknie tylko nie po kołach załóż jakiś wężyk , po zalaniu nowym trzeba będzie odpowietrzyć układ
dadamos - 2009-10-07, 20:59

Sam jak sam ale jak zaczniesz zalewać nowym płynem i odpowietrzać to i tak resztkę starego wypchniesz. Zakładam, że wiesz jak się odpowietrza ;p
bartek_p - 2009-10-07, 21:09

w miarę spuszczania dolewaj nowego płynu, unikniesz odpowietrzania.
Przy okazji przepłuczesz rurkę, niby nic ale zawsze coś tam daje.
Tyle że pójdzie troszkę więcej płynu.
Jak poleje ci się po moto, to natychmiast wytrzyj, a najlepiej spłucz dużą ilością wody. Płyn zostawia wżery których możesz już nie usunąć.

dadamos - 2009-10-07, 21:13

bartek_p, za mały zbiornik płynu żeby sie tak udało bo musisz cały czas pilnować co by nie zassało powietrza. Przy przednim jeszcze, jeszcze ale tylnim?
patryk_c - 2009-10-07, 21:20

Bartek_p ma 650 i ma tylko przedni zbiornik - bo tylko przedni hamulec ma hydraulikę ;p

Ziółek, nie czaj się tylko ustawmy się w Montowni - mam tam butlę płynu Castrola, po zalaniu mojego nowego przewodu zostało mi jeszcze 0,7 pewnie... ;D

A co najlepsze mam tam pompkę podciśnieniową do układu hydraulicznego hamulca mojego autorstwa - cała wymiana szybciutko i czysto.

Zrobimy najwyżej jakieś foto i damy na forum.

Ziółek - 2009-10-07, 21:23

arekw711 napisał/a:
Odkręć odpowietrzniki i sam ścieknie tylko nie po kołach załóż jakiś wężyk , po zalaniu nowym trzeba będzie odpowietrzyć układ


Ale odpowietrznik jest powyżej zacisków, więc jak z zacisku zejdzie płyn ?

dadamos napisał/a:
Sam jak sam ale jak zaczniesz zalewać nowym płynem i odpowietrzać to i tak resztkę starego wypchniesz. Zakładam, że wiesz jak się odpowietrza ;p


Jak w samochodzie ?
1 - Naciskam pedał (tu klamkę) i odkręcam odpowietrznik spuszczając powoli powietrze.
2 - Zakręcam odpowietrznik jak klamka opadnie.
Powtarzam pkt. 1 aż przestanie lecieć powietrze ?

patryk_c , Chętnie choć płyn już kupiłem (całe 0,5 litra). ;d Gdzie ta Montownia ?

patryk_c - 2009-10-07, 21:45

Ziółek napisał/a:

Gdzie ta Montownia ?


Pisałeś w poście pod Kozakiem jak psy wieszał na Plexie... ;D że bywałeś tam po dodatki.

Teraz mają samoobsługowy warsztat obok.

Co do procedury - zamiast pompować to tylko zwalniamy klamkę i pompka podcisnieniowa wysysa stary płyn, a potem odciąga całe powietrze z układu po zalaniu nowym.

Na miejscu powiem Ci z czego jest zrobiona... :hahaha:

Ziółek - 2009-10-07, 21:52

patryk_c napisał/a:
Ziółek napisał/a:

Gdzie ta Montownia ?


Pisałeś w poście pod Kozakiem jak psy wieszał na Plexie... ;D że bywałeś tam po dodatki.

Teraz mają samoobsługowy warsztat obok.



Pisałem bo bywałem. Myślę o tym Plex-ie na Bemowie w Centrum Bemowo. Czy to to samo ?
Latem żadnego warsztatu tam nie było... :nie_wiem: ale już trochę czasu tam nie zaglądałem ... ;d

dadamos - 2009-10-07, 22:04

patryk_c napisał/a:
Na miejscu powiem Ci z czego jest zrobiona...

załóż gumę na instrumęnt :hahaha:

[ Dodano: 2009-10-07, 22:05 ]
Ziółek jak wiesz jak robi się to w samochodzie to i tu dasz radę. Bez podtekstów :hahaha:

patryk_c - 2009-10-07, 22:36

Ziółek napisał/a:
Myślę o tym Plex-ie na Bemowie w Centrum Bemowo. Czy to to samo
Latem żadnego warsztatu tam nie było...


A teraz jest tak:




Merlin - 2010-09-07, 09:27

Jaki płyn jest w Dragach?
DOT-4 ?

Już wiem jaki, jest w drugim temacie o wymianie płynu.

ILE WCHODZI ?

Proszę o połączenie tematów "wymiana płynu hamulcowego"
Są dwa, jeden w Mechanice drugi w Elementach nadwozia.

Jacek - 2010-09-07, 19:47

Tak jak pisze na dekielku, czyli DOT-4. Co do ilości, to takowej informacji w instrukcji nie ma.
shipp - 2010-09-07, 20:48

Merlin napisał/a:
ILE WCHODZI
tyle żeby widać bylo w okienku, na pewno jeden pojemnik plynu wystarczy żeby zalać zbiorniczek.
Jacek - 2010-09-07, 21:36

Myślę, że jeden pojemnik płynu wystarczy na zalanie przedniego i tylniego układu hamulcowego.
Demolka - 2010-09-08, 08:41

shipp napisał/a:
Merlin napisał/a:
ILE WCHODZI
tyle żeby widać bylo w okienku, na pewno jeden pojemnik plynu wystarczy żeby zalać zbiorniczek.

Do tego do samej góry okienka, im mniej powietrza tym mniejsze zawilgocanie płynu (bardzo higroskopijny).

HELLOWEEN - 2010-09-08, 18:26

Tak jak pisze stary druch Demolka!Płyn hamulcowy jest higroskopijny,mówiąc potocznie absorbuje wodę.W puszkach zalecana wymiana co dwa lata.Np. Niemcy bardzo tego pilnują i nie mają więkrzych kłopotów z korozją w układach hamulcowych.Tylko jak już dobieracie się do hamulców,pilnujcie żeby płyn nie kapał wam na moto!Jest bardzo szkodliwy dla lakieru!Jak zaniedbacie i nie wytrzecie dokładnie(zalecane przemycie wodą),lakier może zejść z powierzchni już po paru dniach!
witek1965 - 2010-09-08, 20:47

Cytat:
Tak jak pisze na dekielku, czyli DOT-4


Wcale niekoniecznie. Zawsze można zastosować w pełni syntetyczny DOT-5.

Uprzedzając pytanie dlaczego producent nie zalecał tego płynu-bo nie było go po prostu w czasie jak Dragulce weszły do sprzedaży.

peter358 - 2010-10-12, 20:59

Hej ! !
A wiecie może jakiego rozmiaru są miedziane podkładki u wylotu przewodu hamulcowego z przedniego zbiorniczka w DS 1100 ?? Jedna z nich poci się w moim Dragu i dobrze byłoby znać ich rozmiar przed rozebraniem...

[ Dodano: 2010-11-08, 21:36 ]
Siemka :) Już parę dni po ostatnim post'cie zlokalizowałem prawdziwe źródło wycieku - nie jest to uszczelka, o której pisałem, a szklane okienko stanu płynu hamulcowego w pompie hamulca (zbiorniczku). Nie wiem czy jest sens kombinować z zaklejaniem... Nie wiecie może ile takie cudo, tzn. cały zbiorniczek, może kosztować ?

Dariow - 2010-11-20, 21:53

Pytanie co do płynu hamulcowego
Zmieniłem pokrywke zbiorniczka płynu hamulcowego i po czterech dniach postoju motocykla zauważyłem kropelke płynu która wisiała na zbiorniczku a wcześniej kapała na osłonę koło stacyjki i zostawiła "piekny" biały :cry: ślad na całej długości
Pytanie czy miałem też wymienić uszczelkę bo podobno nie trzeba wystarczy wytrzeć do sucha

peter358 - 2010-11-21, 13:11

Zakładając, że przed zmianą pokrywki nic nie kapało (bo rozumiem, że nie), to chyba na pewno powinieneś teraz zmienić także uszczelkę. Dopóki jej nie ruszyłeś, wszystko mogło działać ok, bez żadnych przecieków.
Rumun1983 - 2010-12-08, 18:47
Temat postu: brak
Panowie oświećcie mnie.Zdemontowałem zbiorniczek płynu hamulcowego żeby go pomalować. Złożyłem wszystko do kupy wlałem nowy płyn do zbiorniczka, no i oczywiście zaczynam procedure odpowietrzania.Naciskam kilka razy na hamulec (pompuje), przytrzymuje i tak kilka razy a płynu nic nie ubywa. Co robie źle?Dekielek musi być zakręcony?W środku zbiorniczka jest blaszka z otworem jak ona ma być ułożona?
bartek_p - 2010-12-08, 18:49

A odpowietrznik przy zacisku odkręciłeś??
Rumun1983 - 2010-12-08, 18:55

Tak odkręcony.Kurde nie wiem, miałem kiedyś żuka:) i bez problemu takie rzeczy się robiło a przy motorze nie dam rade?
jaro - 2010-12-08, 19:03

Ja swój z półgodziny albo lepiej odpowietrzałem bardzo opornie to szło kilkadziesiąt razy pompowałem i odkręcałem odpowietrznik. Sam Niewinem, czemu to tak długo trwało widocznie mój tak miał. :nie_wiem:
Rumun1983 - 2010-12-08, 19:08

Jaro a ta blacha w środku zbiorniczka co jest z takim małym otworkiem na środku to ona ma byc włożona ugięta (w kształcie banana)? A do odpowietrzania dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony?
jaro - 2010-12-08, 19:12

Rumun1983 napisał/a:
dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony?

Rumun1983, Blaszka tak jak piszesz, pokrywka zbiorniczka nie musi być zakręcona nawet lepiej jak będzie odkręcona, bo wtedy możesz dolać płynu jak zajdzie taka potrzeba.

Rafcon - 2010-12-08, 21:00

postukaj czymś w zbiorniczek od spodu delikatnie, jak zlałeś cały płyn i potem zalałeś to w pompie zrobił się bombel z powietrza i blokuje
MIKI - 2010-12-08, 21:06

Pokrywka nawet powinna być odkręcona!, W momencie gdy dużo płynu wypompujesz przy odpowietrzaniu w zbiorniczku wytwarza się duże podciśnienie zasysając gumę uszczelniającą do środka i niepotrzebnie ją rozciągając :)
Rumun1983 - 2010-12-08, 21:49

Dzięki Koledzy, jutro spróbuje ponownie się za to zabrać , mam nadzieje że mi się uda odpowietrzyć układ
oldnita - 2010-12-08, 21:58

bRumun1983, nie możesz pompować na odkręconym odpowietrzniku
- naciskasz parę razy klamkę
-trzymasz wciśniętą jednocześnie odkręcasz odpowietrznik robi pssyt zakręcasz i dopiero pusczasz klamkę
-znowu pompujesz
i tak do skutku, aż przestaną bańki powietrza lecieć z odpowietrznika

pandzioch2003 - 2010-12-09, 14:49

A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:)
Rumun1983 - 2010-12-09, 21:32

No i udało mi się dość szybko odpowietrzyć układ w następujący sposób: zalałem zbiorniczek, odkręciłem wężyk gumowy od zacisku ham., napełniłem sobie strzykawkę płynem hamulcowym i dociskałęm do otworka co jest w zbiorniczku (ten co w nim widać jak porusza się pompka hamulca) i wstrzykiwałem tak płyn, po dosłownie 3 razach takiej próby z wężyka przy zacisku popłyną płyn, zakręciłem wężyk do zacisku, i już postępowałem jak wspomnieli koledzy powyżej czyli pompowanie i wypuszaczanie powietrza przez odpowietrznik. 10 min i po bólu:)Dzieki wszystkim za porady.
witek1965 - 2010-12-09, 21:50

pandzioch2003, twój pomysł jest ekstra, zastosuję go niebawem.
rufio - 2011-02-04, 09:05
Temat postu: Witam szukam uszczelniaczy zacisków przednich
Próbowałem ze strzykawką i nie bardzo to szło natmiast tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka.
Mam natomiast inny problem z hamulcami. Okazało się ze musze wymienić uszczelniacze zacisków przednich. w serwisie komplet kosztuje 34EUR i zani kupię chciałem się zapytać czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła?
Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-)

arekw711 - 2011-02-04, 09:31

Cytat:
czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła?
Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-)


Jeżeli masz już wyciągnięte spróbuj w motoryzacyjnym może dobiorą z jakiegoś samochodu

Dawid Z. - 2011-02-05, 00:39

pandzioch2003 napisał/a:
A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:)


A jak po takim zabiegu zachowuje się klamka hamulca, no i pedał hamulca???
Czy nie trzeba dodatkowo odpowietrzać.???????

Poprawiłem błąd witek

rufio - 2011-02-08, 20:45

No odpowietrzasz stopniowo przy napuszczeaniu płynu.
Najlepiej nałożyć sobie z 30cm wężyka żeby się nie pochlapać płynem i przy okazji lepiej widać jak pęcherzyki powietrza uchodzą.
Wciskasz klamkę i przy wciśniętej klamce (lub pedale) odkręcasz odpowietrznik.
na odkręconym odpowietrzniku puszczasz klamkę i jak klamka wróci do pozycji wyjściowej zakręcasz odpowietrznik i tak wkółko aż wężyku ukaże siępłyn no i nie będą wydobywały się pęcherzyki powietrza. Bułka z masłem.
A co do uszczelniaczy to juz zamówiłem w salonie za jedyne 34EUR za komplet :P
Ale stwierdziłem że to wkońcu hamulce i nie będę stawiał na zamienniki i modlił się przy każdym hamowaniu, a w maju Włochy jupi jaj jej.

gshort - 2011-02-11, 20:33

rufio napisał/a:
.....tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka.....


potwierdzam,
dzisiaj wymieniałem płyn, czyszczenie, smarowanie itp.

15 minut roboty.

Zdzich - 2011-03-18, 12:23
Temat postu: Zapowietrzony hamulec przedni
Oczywiście zdążyłem już rozpocząć sezon.
Ale niestety po zimowaniu motocykla w ogrzewanym garażu, klamka przedniego hamulca "załapuje" strasznie głęboko. Dopiero przy docisnięciu klamki do kierownicy jest odpowiednia siła hamowania. Muszę dodać że pod koniec poprzedniego sezonu zmieniałem w zaprzyjaźnionym warsztacie klocki hamulcowe. Oczywiści pojechałem tam od razu. Powiedzieli mi że hamulce się zapowietrzyły ale w tej chwili nie ma fachowca od motorów i żeby przyjechać później.
A moje pytanie jest: dlaczego w poprzednich latach sie nie zapowietrzały a teraz się zapowietrzyły. Pewnie przy wymianie klocków, coś nie tak dokręcili, że dochodzi powietrze.
Zrezygnować z ich usług? Ale ten jeden sprytny chłopak, w tym warsztacie, jest jedyny w mojej miejscowości który orientuje się coś w motorach.

jaro - 2011-03-18, 12:33

Pewnie Ci nie odpowietrzyli gamonie. Sam sobie odpowietrz, robi się to tak:
Naciśnij kilka razy klamkę i przytrzymaj, w tym czasie lekko odkręć odpowietrznik na 2 sekundy i zakręć. Powtórz tę operację aż klamka zrobi się twarda to znaczy taka jak była przed wymianą. Odpowietrznik znajduję się na zacisku, to taka śrubka z otworkiem na kluczyk 10, powinna być na tej śrubce gumowa zaślepka. Operację przeprowadź z oboma zaciskami i najlepiej odkręć pokrywkę zbiorniczka z płynem hamulcowym, płyn DOT-4

Focus - 2011-03-18, 13:58

jaro napisał/a:
kluczyk 10

kluczyk 8 (chyba że to zależy od rocznika) wczoraj zmieniałem klocki i płyn ;D

Zdzich - 2011-03-18, 19:22

Dzięki Jaro. Jutro sobota to pomajstruję. Masz u mnie piwko lol albo dwa lol
gshort - 2011-03-18, 20:13

Zdzich, ja pomogłem sobie strzykawką, bo czasami nie chce załapać, naciągam i popuszczam odpowietrznik, klamki nie dotykaj, oczywista pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku. jak bedziesz miał już płyn w strzykawce, to dalej tak jak napisał jaro.

jak coś to dzwoń. tel w profilu.

marecki - 2011-03-18, 22:31

Zdzich, jeśli nie pomoże patent Jara to wystarczy tylko okręcić odpowietrznik i pozwolić by płyn sam wyciekł razem z pęcherzykiem powietrza.Oczywiście załóż jakiś wężyk na odpowietrznik żeby nie zapaskudzić wszystkiego w koło.Koniecznie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku.
voitec - 2011-03-19, 17:10

Do wężyka polecam przyczepić zaworek zwrotny. Ja ostatnio używałem takiego ze sklepu zoologicznego, jaki jest do zabezpieczenia pomp powietrza w akwariach.
Colmann - 2011-03-24, 19:41

Najprostrza metoda to kawałek węzyka paliwowego przezroczystego
zakładasz szczelnie na odpowietrznik w zacisku i wkładasz wężyk do słoiczka
Odkręcasz dekielek na zbiorniczku
naciskasz mocno klamke kilka razy może być 5 -10 poczym przy ostatnim wduszeniu nie odpuszczasz klamki tylko trzymasz wduszoną
W tym momęcie odkręcasz odpowietrznik i jak czujesz ,że cisnienie Ci spada w klamce to zakręcasz odpowietrznik i tak robisz cały czas
Kiedy przestać ?
Wtedy gdy w wężyku nie zobaczysz już ani jednego małego pęcherzyka powietrza..
Oczywiście obserwuj cały czas poziom płynu w zbiorniczku i dolewaj :)
Swoja drogą tak sobie możesz wymienić zaraz płyn hamulcowy bo co nowy to nowy a dla 20 zł warto..
Jedna uwaga przy wymianie czy odpowietrzaniu tak jak w Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy
Dopiero jak tam jest ok przechodzisz na przedni zacisk.
Z tego tez powodu polecam robić to z kimś kto będzie Ci pompował klamką a Ty będziesz mógł swobodnie kręcić odpowietrznikiem
A i ostyorżnie z odpowietrznikami bo często się zapiekają więc trzeba ostrożnie i z wyczuciem by nie ukręcić :)
powodzenia życzę

jaro - 2011-03-24, 19:59

Colmann napisał/a:
Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy

A co ma wspólnego tylni hamulec z przednim. ?

[ Dodano: 2011-03-24, 20:00 ]
Podpowiem koledze, nic to dwa oddzielne układy. ;D

Grzegorz Anis - 2011-03-24, 20:17

To nie będzie OT jak opowiem pewną ciekawostkę, jak pewien "diagnosta" przy przeglądzie okresowym ciągnika rolniczego Ursus C-330 wjechał przednią osią ścieżkę diagnostyczną i stwierdził brak hamulców :shock: i co Wy na to ;D
ttom - 2011-03-25, 00:58

Czy, jeśli odkręcę odpowietrznik, podłączę rurkę i będę klamką pompował dolewając od góry nowego płynu, to wypchnę w końcu cały stary płyn hamulcowy z układu ? Tylko jeden zacisk bo 650...
witek1965 - 2011-03-25, 01:47

dokładnie tak
ttom - 2011-03-25, 07:35

Z całego zacisku też wyjdzie ? Bo odpowietrznik tak od góry jest...
jaro - 2011-03-25, 07:38

ttom, Nic się nie stanie jak zostanie odrobinka starego płynu.
ttom - 2011-03-25, 08:53

No dobra... A ile wchodzi do całego układu ? Tak na oko, bo na forum nie znalazłem, w knigach też nie ma...
witek1965 - 2011-03-25, 10:45

też nie wiem, z opakowania (minimum 0,5 l) jeszcze ci zostanie.

Temat odpowietrzania zacisku, scaliłem do tematu wymiana płynu hamulcowego. Witek

ttom - 2011-03-25, 14:06

Dzięki. Najwyżej kupię w innym kolorze, wtedy będzie widać jak nowy zacznie wyłazić... ;) ;D
A.R.T. - 2011-03-25, 19:03

ttom, 200ml powinno wystarczyć ,jeśli będziesz miał przezroczyste naczynie do którego będziesz pompował stary płyn to jak sie dobrze przypatrzysz zauważysz kiedy leci juz świeży tzn jaśniejszy ;D
dobrze jest wyciągnąc ze zbiorniczka np strzykawka stary płyn i dopiero zalać świeży (wyciągnąć tak żeby na dnie trochę starego zostało)

ttom - 2011-03-25, 20:45

Dzięks ;D Jutro pojutrze zamierzam się za to i inne zabrać...
witek1965 - 2011-03-26, 01:40

Cytat:
Jedna uwaga przy wymianie czy odpowietrzaniu tak jak w Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

Skąd taka teoria ? Pewnie przeniesiona z układów hamulcowych w puszkach. Gdzieś bił dzwon, tylko nie wiadomo w którym kościele, coś słyszałeś, ale nie do końca wiesz co.
W XVS 1100 są dwa odrębne układy hamulcowe, każdy ma swój zbiornik płynu hamulcowego i swoją pompę. Jak już to należy w przednim układzie hamulcowym rozpocząć od tego zacisku, który jest najdalej od pompy, czyli lewego.

Dodam, że w XVS 650 również są dwa odrębne układy hamulcowe. Przedni hydrauliczny i tylny mechaniczny.

Zdzich - 2011-04-04, 13:58

Tak się ostro zabierałem za odpowietrzenie hamulców że zaczął się sezon. Wstyd się przyznać, ale pojechałem do warsztatu gdzie wymieniali mi klocki - odpowietrzyli na poczekaniu gratis. ;p
Jednak mechanik ze mnie marny i bez ambicji... :oops: Ale co pośmigałem zaraz potem, to moje ;D

żmija - 2011-06-02, 22:35

;D Wymiana płynu hamulcowego 650 / 1100.
Korzystaliśmy z przyrządu firmy Rothewald, ale może być tańszy zawór zwrotny.
Zabezpieczamy moto przed pochlapaniem płynem.
Podłączamy przyrząd pod odpowietrznik, odkręcamy odpowietrznik.
Odkręcamy dekielek zbiorniczka płynu, wyjmujemy delikatnie membranę.
Pompujemy stary płyn do zbiorniczka przyrządu, pilnując aby poziom płynu nie był poniżej otworu w zbiorniczku- dolewamy nowy.
Po wypompowaniu około 250ml, zakręcamy zaworek odpowietrzający, dolewamy płyn powyżej okienka kontrolnego, zakładamy membranę i zakręcamy dekielek- koniec.
Przy 1100 można zdjąć wydechy aby mieć lepszy dostęp do tylnego odpowietrznika, czynności powtarzamy dolewając płyn do dolnego zbiorniczka, który jest umiejscowiony pod przednim kolektorem wydechowym.

kiszka - 2011-12-30, 21:24

Oswiecie mnie...
Jakie zadanie ma guma w zbiorniczku tylnego hamulca(taki smok0.Zanurzona w płynie,do czego ona jest potrzebna,jakie zadanie spełnia :nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:

johnypl - 2011-12-30, 22:24

Takie samo jak guma w przednim zbiorniczku. zbiorniczek w moto musi być szczelny (przechyły na zakrętach) więc podczas naciskania na hamulec w zbiorniczkach opada poziom płynu i powstaje podciśnienie i tu jest zastosowanie dla tych gumek, rozciągają się i niwelują efekt podciśnienia a zbiorniczek jest szczelny ;p
miodzik - 2011-12-31, 17:19

kiszka napisał/a:
Oswiecie mnie...
Jakie zadanie ma guma w zbiorniczku tylnego hamulca(taki smok0.Zanurzona w płynie,do czego ona jest potrzebna,jakie zadanie spełnia :nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:


Przed wymianą płynu wyjmij ją ze zbiorniczka, w przeciwnym razie wciągnie ją do pompy :hahaha:

Konradmjk - 2015-12-21, 21:39

Hej
Ja w innym temacie jak serwisować tylny hamulec to znaczy hamulec bębnowy. Bo przód mam zrobiony ale nie wiem jak zabrać się do tylnego?

Jarek74 - 2015-12-21, 21:47

zdjąć koło, oczyścić w środku bęben, sprawdzić grubość okładzin na szczękach (ewentualnie pomyśleć o wymianie), złożyć, wyregulować cięgno hamulca, przy okazji sprawdzić działanie stopu, w razie wątpliwości posiłkować się manual service i browarem :browarek:
arkady007 - 2015-12-21, 23:37

Jeśli mógłbym dodać:
Zawsze korzystając z podciśnieniowego urządzenia do wymiany płynu czy mechanicznie - najpierw dobrze jest odessać płyn ze zbiorniczka płynu h-cowgo a następnie zalać go nowym płynem (np strzykawką - ale ważne bez tłoczka gumowego - bo spuchnie.
Później jak opisano powyżej - na odpowietrznik i jazda.... Oszczędzamy wtedy na płynie i zmniejszamy ryzyko chlapania.
Polecam mieć pod ręką cały czas zmywacz do hamulców (dowolnej firmy - ja używam Wurth i Forch) to może czasem uratować lakier - jak się chlapnie płynem i zadziała szybko zmywaczem - lakier ocaleje najczęściej. No i można odtłuścić tarcze hamulcowe (jak wiadomo smarowanie tam nie robi najlepiej a płyn jest trochę tłusty).

Konradmjk - 2015-12-22, 08:31

Jarek 74 a jaka powinna być grubość okładzin ?
Jarek74 - 2015-12-22, 09:59

wg serwisówki xvs 650 okładziny na szczękach powinny mieć 4mm, a przy 2mm należy je wymienić, nie mam natomiast pojęcia, czy w 125 jest tak samo, postaraj się o manual service
Konradmjk - 2015-12-22, 10:17

Dzięki za inf :)
Pazdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group