YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - OLEJ

fryzjer - 2017-03-21, 09:19
Temat postu: OLEJ
Siema mam pytanie mam xvs 650 w tamtym roku w kwietniu był zmieniony olej i filtry itd.
Przejechane na tym oleju było ok 600 kilometrów i czy jest sens zmienić teraz olej czy nie ponieważ słyszałem że po ok 5000 lub max 6000 tysiącach trzeba bezwzględnie zmienić olej?!
Czy przez to że stał przez zimę olej mógł stracić jakieś właściwości?
Pomożecie?

facio07 - 2017-03-21, 09:40

Ja bym nie zmieniał.To za mały przebieg.Można to porównać do tego jakbyś olej trzymał w bańce,po roku na pewno byś go nie wyrzucił. Ja też robie nie duże przebiegi roczne i nie wymieniam oleju co rok.Wiadomo odezwą się i tacy co maja odmienne zdanie,no ale jak ktoś chce to jego sprawa i kaska.
tqmeh - 2017-03-21, 10:55

Olej w opakowaniu fabrycznym jest szczelnie zamknięty, w silniku już nie
soft - 2017-03-21, 14:38

Olej ma inhibitory utleniania - nic złego mu się nie powinno stać.
Szkoda pieniędzy na wymianę.

remol71 - 2017-03-21, 15:42

Jeździć i nie wnikać.
teper - 2017-03-21, 16:47

remol71, tez ze dwalata temu wymienial olej i nie wyjechal ani razu w sezonie ;p
Lego - 2017-03-21, 19:06

Ja bym nie wymieniał....zużyty na pewno nie jest.
Merlin - 2017-03-21, 19:38

Nie wymieniaj, szkoda kasy.
fryzjer - 2017-03-21, 22:54

Dzięki za pomoc chopy chciałem się upewnić i zobaczyć co o tym myślicie bałem się że może to zaszkodzić silnikowi ale skoro mówicie że niema sensu to zajebiście!
Szerokości na ten nadchodzący sezon pozdrawiam 😁

witek1965 - 2017-03-21, 23:31

fryzjer, a co na to mówi instrukcja eksploatacji motocykla ?
Jakie są zalecenia producentów olejów silnikowych ?
facio07 napisał/a:
Można to porównać do tego jakbyś olej trzymał w bańce

tego to już nie ma w ogóle sensu komentować. Zadzwoń, napisz, zapytaj jakiegokolwiek producenta oleju o odpowiedź. Może być nawet do kosiarek.
fryzjer, zrobisz jak uważasz lub jak się zrobić powinno. Z tego co wiem, to tylko oleje LL nadają się do przedłużonej eksploatacji a i to w odpowiednich warunkach.
Ja raz w sezonie używam urządzenia ogrodowego opartego na silniku B&S i rok w rok wymieniam w nim olej. Producent pisze 25-50h ale .........................
A to tylko wertykulator jest ;D

[ Dodano: 2017-03-21, 23:34 ]
Jak dbasz tak masz ;D

Jacek6 - 2017-03-22, 07:01

Ja myślę, że jeśli chodzi o opinie producentów olejów to ... oni najchętniej zalecali by wymianę co tydzień, ale jakoś żaden z nich nie chce pierwszy wyskoczyć z takim zaleceniem ;-)
wemar - 2017-03-22, 08:36

Jacek6 napisał/a:
Ja myślę, że jeśli chodzi o opinie producentów olejów to ...

Opinia producentów to jedno, ale czy sprzedając motocykl nadmieniasz, że jest regularnie serwisowany? Kupiłbyś taki, o którym wiesz, że nie wymieniano w nim oleju przez 3 sezony?
W tym masz odpowiedzi, na wszystkie pytania, które chciałbyś zadać producentom.

Jacek6 - 2017-03-22, 08:50

Ale ja nie mam żadnych pytań do producentów ...
Pracuje w Firmie która jest producentem (nie olejów) i wiem skąd się bierze wiele stanowisk producentów w różnych sprawach ;-)

facio07 - 2017-03-22, 09:30

Jacek6 napisał/a:
oni najchętniej zalecali by wymianę co tydzień,
ot.i cała prawda ! Tym bardziej że oni są swiadomi że i tak większość tego smarowidła odzyskaja za bezcen z powrotem.Przy dzisiejszym stanie technologi powtórna odsprzedaz tego oleju to dla nich zaden problem. Pozdrawiam trzeźwo myslących!
OldDiver - 2017-03-22, 10:08

Popatrzcie na to -> http://yamaha-dragstar.pl...fcdc4a070cc4e52

To jest z forum.

Robię wszystkie przeglądy w serwisie Yamahy. Po 1500 km, po 6000 km zgodnie z /zaleceniami / wpisami serwisu. Następny przegląd mam wyznaczony na 12000- km ! !. Przy tym ostatnim przeglądzie zadałem pytanie - czy to znaczy że następna wymiana oleju to po 12 000 ?? ! ! ;p Odpowiedź - "No wie Pan ... instrukcja zaleca co 12 mcy ale jak Pan niewiele jeździ to można rzadziej. Mamy teraz takie dobre oleje ! "

witek1965 - 2017-03-22, 19:58

Cytat:
Ja myślę, że jeśli chodzi o opinie producentów olejów
takie zalecenia dają producenci silników ;D

[ Dodano: 2017-03-22, 20:03 ]
OldDiver napisał/a:
Mamy teraz takie dobre oleje !
czyli konkretnie jaki i czy ów serwisant podpisze się z iminie i nazwiska, podbije pieczątkę ASO, że bierze za to odpowiedzialność ? Zapytaj i poinformuj nas co powiedział po tak zadanym przez Ciebie pytaniu. Bardzo mnie ciekawi ta odpowiedź.
soft - 2017-03-22, 23:20

Silnik Yamahy Drag Star czy to 650 czy 1100 jest tak skomplikowanym urządzeniem że na Selektolu powinien śmigać bez problemu. Oczywiście jak ktoś ma znajomości w muzeum olejarstwa.
To konstrukcja niczym nie odbiegająca od rozwiązań z lat 30-tych XX wieku.

wemar - 2017-03-23, 09:12

soft napisał/a:
To konstrukcja niczym nie odbiegająca od rozwiązań z lat 30-tych XX wieku.

Pasowania zdecydowanie są inne, ale chętnie zobaczę jak zalewasz swoje moto selektolem (mam dojścia - nadal jest produkowany, ale pod innym oznaczeniem) i popatrzę jak jedziesz. ;d

soft - 2017-03-23, 09:27

W moim jest inny silnik. Ale ta konstrukcja tak naprawdę weszła do produkcji w przełomie lat 70/80 więc konstrukcyjnie to już muzeum. W latach 70/80 oleje były jakie były. Raczej pod syntetyki czy półsyntetyki ten silnik nie był konstruowany.
witek1965 - 2017-03-23, 22:52

soft napisał/a:
W moim jest inny silnik.
więc stosujesz inny olej. Zakładam, że syntetyczny. W instrukcji obsługi tegoż motocykla jest napisane, że wymiana oleju po : 1000 km, 10000 km, 20000 km itd.
Czy jeżeli w roku 2017 przejedziesz tylko 2500 km, to wymienisz olej w 2018, czy tak będziesz nim jeździł 4 sezony, aż stuknie 10 000 km ? Czy wymienisz np po dwóch latach ?

soft - 2017-03-23, 23:15

Zalecanym olejem dla mojego silnika (xv1900)z powłoką ceramiczną jest olej mineralny lub półsyntetyczny o specyfikacji 10W40.
Taki właśnie leję. Docierałem motocykl zgodnie ze wskazówkami yamahy przez 1000 km na oleju mineralnym. Po dotarciu jeżdżę na półsyntetyku zalecanym przez producenta.
Wymieniam olej co ustalony w instrukcji przebieg czyli ok. 6 tyś km.
Czy wymieniał bym gdybym nie przejechał 6 tysięcy? Chyba nie - bo po co. Olej jest w bańce, szczelnie zamknięty, cóż może mu się stać gdy motocykl cały rok stoi w tej samej temperaturze w garażu?
Co za różnica czy olej stoi w bańce obok motocykla, a w bańce w motocyklu? Jakieś czary? magia?
Można się dopatrywać że w motocyklu jest w metalowym pojemniku, a butelki są plastikowe - ale przecież oleje w beczkach metalowych też stoją ... i to długie lata. A potem ten świeży olej wlewasz myśląc, że przed miesiącem z fabryki wyszedł.
Wiem. Różnica przechowywania w motocyklowym zbiorniku olejowym, a puszcze czy beczce = jakieś.... 250 zł.

Jacek6 - 2017-03-23, 23:30

soft napisał/a:
Raczej pod syntetyki czy półsyntetyki ten silnik nie był konstruowany.
Kurde, jak ten świat pędzi. Silniki już się pod konkretny olej konstruuje ...
Merlin - 2017-03-24, 00:15

Nigdy nie przesadzałem z wymianami oleju, np. co roku. XV900 mówi co 10000 km, Varadero chłodzone cieczą mówi co 6000 km i jak teraz się mają takie przebiegi przy jeździe miejskiej, przy jeździe w upałach, w górach a na przykład jeździe w miarę spokojnej, kiedy wymieniać olej?
Jeżeli w XV1900 wymieniam faktycznie co 10000 (w serwisie Yamahy) to w Varadero zawsze przekraczam książkowe przebiegi o 50% i wymieniam pomiędzy 8 a 9000 km (w serwisie Hondy).
Leję Castrol Power Racing 4T 10W50.
Jeżeli ktoś lubi zmieniać co roku przy przebiegu 2000 km bo uważa, że olej się zestarzał, to jego rzecz, ja uważam, że nie ma takiej potrzeby i nawet jak olej "stałby" w motocyklu 4 lata nic się nie dzieje.

Podobne przykłady są w autach, dlaczego Hyundai wymienia olej co 30000 km a Chevrolet co 15000 km? Czy Chevrolet montuje starodawne silniki?

mobil30 - 2017-03-24, 07:11

i nie wyjechal ani razu w sezonie ;p
to straszne :shock:

wemar - 2017-03-24, 08:07

soft napisał/a:
Zalecanym olejem dla mojego silnika (xv1900)z powłoką ceramiczną jest olej mineralny lub półsyntetyczny o specyfikacji 10W40.

To nie jest zalecenie do stosowania - jest tam "nie gorszy niż ..." i są podane parametry, które są istotne. Zatem nie zalecają, ale uprzedzają czego nie lać. W Twoim przypadku chłodzenie cieczą (fuj... ) robi znaczącą różnicę, bo prędzej przegrzejesz płyn niż olej.


Tak przy okazji .... zaczyna się kolejny tasiemiec olejowy? Może niech powstanie nowy wątek "Wymiana oleju w 2017 roku", i tak co roku ponownie, ze zmianą licznika. No bo przecież te z 2016 są już nieaktualne ... ba, przeterminowane! :hahaha: Może jeszcze uzupełniająco wątek "Wymiana oleju w 2017, do jeżdżenia w 2018" - to dla tych, co wymienią pod koniec sezonu i dopiero w następnym roku będą jeździć.

Na tym forum kwestię olejowa omówiono na tyle szczegółowo, że każde następne pytanie o olej z urzędu powinno wylądować w koszu - bo albo napisał je trol, albo totalny leniwiec.


Jedyna i bezsprzeczna prawda jest taka, że olej ma ... być. Jaki? Taki na jaki stać właściciela.

witek1965 - 2017-03-24, 08:15

Merlin napisał/a:
Co za różnica czy olej stoi w bańce obok motocykla, a w bańce w motocyklu? Jakieś czary? magia?
Olej w bace może stać 5 lat. Potem można go oddać do utylizacji. Tak określa np.Castrol i taki jest okres przydatności do użycia. Po co więc określają taki okres ? przecież to strzał w kolano ?
A jak się nie sprzeda ? Olej w silniku pracował przez jakiś czas i chyba jednak rózni sie od tego co nie pracował. Ale każdy robi jak uważa. Ja przedstawiłem tylko swoją, subiektywną opinię. Sa tacy, którzy twierdzą, że wystarczy tylko dolewać.
No faktycznie w silnikach 2.0TFSI to chyba wystarczy dolewać. Niektóre egzemplarze biorą 0,5 litra na 1000 km lub nawet więcej , więc po tych 15 tysiącach w silniku prawie dwukrotnie wymieniono olej ;D Bło o tym dość głośno. To tak przy okazji tematu jako ciekawostka.

Merlin - 2017-03-24, 08:46

A po co określa się termin przydatności do spożycia miodu pszczelego ?
Miód wydobyty z grobowców faraonów nic nie stracił na swojej właściwości.
Czy pszczelarze też strzelają sobie w kolano?

remol71 - 2017-03-24, 14:10

Olej ma być.
Jacek6 - 2017-03-24, 15:12

Co do starzenia się oleju - wielu producentów samochodów nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów ...
Merlin - 2017-03-24, 15:55

remol71 napisał/a:
Olej ma być.


Najlepiej z pierwszego tłoczenia :hahaha:

soft - 2017-03-24, 16:13

wemar napisał/a:
To nie jest zalecenie do stosowania - jest tam "nie gorszy niż ..." i są podane parametry, które są istotne. Zatem nie zalecają, ale uprzedzają czego nie lać. W Twoim przypadku chłodzenie cieczą (fuj... ) robi znaczącą różnicę, bo prędzej przegrzejesz płyn niż olej.


I instrukcji napisane jest jak wół: 10W40. Więc jeżeli możesz rozwinąć, o co chodzi że olej ma być nie gorszy? Który z parametrów ma być nie gorszy?

ps. Chłodzony motocykl jest powietrzem, nie cieczą.

Miron - 2017-03-24, 19:10

Merlin, mniiiiód, jest to jedyny produkt naturalny na ziemi, który się nie starzeje a terminy przydatności są dla gupków.
wemar - 2017-03-24, 20:27

soft napisał/a:
I instrukcji napisane jest jak wół: 10W40. Więc jeżeli możesz rozwinąć, o co chodzi że olej ma być nie gorszy? Który z parametrów ma być nie gorszy?

Oprócz podania lepkości masz jeszcze oznaczenie grupy jakościowej oznaczonej literą S na poczatku. SG, SH, SJ... i tak dalej jak w alfabecie. Jeśli podano SH, to nie masz zalewać olejem SG. Minimalna klasa lepkości 40, dla eksploatacji latem, a jeśli lubisz też polatać zimą, w zimnym garażu, to pierwsza liczba (10W) nie powinna być większa - np. 15W czy 20W. Zatem literki nie mniej niższa w alfabecie niż podano, górna liczba lepkości nie niżej niż podano, a dolna (przez W) nie wyżej niż podano. Bardziej obrazowo dla 10W40 SG:
10W50 SJ - jest OK
10W40 SF - nie jest OK.
20W50 SL - też jest OK, o ile nie odpalasz silnika na mrozie.
5W30 SL - nie jest OK.
Czas wymiany oleju też jest podany dla oleju o parametrach podanych w serwisówce. Przy zalaniu lepszym olejem (liczą się literki) okres wymiany można wydłużyć. O ile? O to należy pytać producenta oleju. Mi Orlen odpisał, że przy ich oleju syntetycznym przebieg w motocyklu V2 można wydłużyć do 10 tyś km.
Tu bym jednak za bardzo nie szalał z przeciąganiem okresów wymiany, bo nieprzypadkowo oleje w motocyklach wymienia się 3-4 razy częściej niż w silnikach samochodowych o podobnej pojemności, choć mają aż 4 cylindry, a nie tylko dwa.

Ale o tym wszystkim już było, podano kilka tabel z objaśnieniami. Wystarczy zajrzeć do stosownego wątku na tym forum. Zasada jest ta sama, motocykl nie ma znaczenia - dla każdego podano warunki minimalne.

W praktyce trudno znaleźć olej, jaki jest podany w serwisówce, a produkowany współcześnie do naszych motocykli. Z nowoczesnymi "plastikami" jest już większa zabawa, szczególnie jeśli ktoś jeździ na torze, ale wtedy mało kto zwraca uwagę na zapisy w serwisówce, bo tam leje się oleje dedykowane, a których producenci mają nazwy mało kiedy słyszane - np. Millers Oils.

Miron napisał/a:
... terminy przydatności są dla gupków.

Kumpel na działce zostawił nierozpakowane parówki z października. Przysłać?

witek1965 - 2017-03-24, 22:03

wemar napisał/a:
Kumpel na działce zostawił nierozpakowane parówki z października. Przysłać?
a chcesz dostać od Mirona hamburgery z września zwrotną pocztą :hahaha: :hahaha: :hahaha:
sorry, no musiałem to napisać w kontekście tych wypowiedzi rzecz jasna. Miron, bez urazy ;D

Miron - 2017-03-24, 22:14

witek1965, w pierdo.....łem je w grudniu, tak że sorry ale Wemar obejdzie się smakiem ;D
mysza70 - 2017-03-26, 08:19

Olej i jego wymiana to wielka zagadka ;d czym kierują się producenci. Miałem autko corsę z silnikiem 1.3 cdti czy cuś wymiana oleju co 30 000 km wg książki serwisowej . Jechałem do mechanika a tam szok - wymieniaj Pan co rok, max 15 000 szkoda silnika itp. Motocykl i jego seducho ma większe obciążenia.
Starsze silniki trzeba traktować inaczej- dbać, głaskać ;D
Nie jest tajemnicą że większość oleji tak jak paliw powstaje: tzw baza jeden producent + dodatki firmy z etykietki :skuter:
Bądz Człowieku mądry i pisz wiersze. :nie_wiem:

soft - 2017-03-26, 12:31

masz rację z tą wymianą
Renault 1,9 dci - wymiana co 30 tyś km = najbardziej zawodny silnik w stajni Renault.
Volvo 1,9 TD - wymiana co 15.000 = jeden z najmniej zawodnych silników.
(to ten sam silnik)

remol71 - 2017-03-26, 13:12

Dajcie już spokój z tym zimowym tematem. Wiosna idzie, czas pojeździć ;D
soft - 2017-03-26, 13:26

No właśnie .... olej + wymiana + wiosna .... trzeba się za to kiedyś zabrać. Nie chce mi się jak cholera.
3 śruby spustowe, w tym jedna łatwo niedostępna + filtr olejowy.
Trzeba mi jakiejś zachęty.

witek1965 - 2017-03-26, 14:24

soft napisał/a:
olej + wymiana + wiosna
nie musi byc w tej kolejności
soft napisał/a:
trzeba się za to kiedyś zabrać
po sezonie, jesieńią,czasu więcej, a i silnik do wiosny stał będzie przepłukany czyściutkim olejeme, czekając aż go odpalisz
molpol - 2017-05-09, 13:59

Witam

To może na okoliczność założonego tematu poprosiłbym o rozwianie moich wątpliwości

Mam v-stara 1100 z 2004

Przez 5 lat olej wymieniłem 2 razy był to Castrol Twin 20W50 - ciężko już do dostania

Przejechane mam 17tys km

Co Panowie radzicie zalać z oleji półsyntetycznych

Motul 5100 4T 15W50
Motul 5100 4T 10W40
BEL-RAY V-TWIN 4T 20W50
Castrol POwer 1 4T 10W40

A może coś z pełnych systetyków jak mogę teraz tak w moto zamieszać i zmienic olej z półsyntetycznego na syntetyczny
Cena nie gra roli

pyra - 2017-05-09, 14:45

w instrukcji masz mineralny - po co kombinować ?
molpol - 2017-05-09, 15:44

Bo miałem zalany półsyntetyk i nie wiem czy mogę zmieniać Cena nie gra roli chce mieć dobry olej
lenio - 2017-05-09, 18:02

Jeśli cena nie gra większej roli to na Twoim miejscu zalałbym motul 7100 ful syntetyk , przynajmniej zawsze zachowuje swoje właściwości nawet po rozgrzaniu , ja na nim latam 2 sezon i dalej będę go stosował , a Ty zrobisz co chcesz
OldDiver - 2017-05-09, 18:12

Cytat z http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=218

"... NIE wolno z półsyntetyku na syntetyk) "
:nie_wiem:

lenio - 2017-05-09, 20:57

OldDiver napisał/a:
Cytat z http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=218

"... NIE wolno z półsyntetyku na syntetyk) "
:nie_wiem:


Nie gniewaj się ale gówno prawda, zawsze lepiej z gorszego na lepszy

dobrze wiedzieć, że wszystko się wie, jeszcze raz taka wypowiedź i będzie ban/WADERA

Jarek74 - 2017-05-09, 21:39

skoro
molpol napisał/a:
Cena nie gra roli chce mieć dobry olej

to czemu ?
molpol napisał/a:
Przez 5 lat olej wymieniłem 2 razy
;D
pyra - 2017-05-09, 22:20

lenio, czytałeś regulamin
Cytat:
19. Bądź pewien o czym piszesz
Pisząc na forum informację techniczną, musisz mieć 100% pewności, że jest ona oparta na rzetelnej, obiektywnej wiedzy. Jeżeli nie jesteś jej pewny, nie wprowadzaj w błąd. Podanie informacji błędnej, która może narazić czytającego na koszty, bądź nieodwracalne straty będzie karana ostrzeżeniami.

właściciel niech leje co chce, nawet "starą bęzynę" lecz Twoje teorie mogą i będą szkodliwe dla silnika , resztę już napisano.

Miron - 2017-05-09, 22:50

molpol, wymieniaj olej co 7 tys km a filtr możesz co 10 tys i zalej jak fabryka karze, mineralnym ewe. półsyntetykiem. Takie moje zdanie.
wemar - 2017-05-10, 07:56

pyra napisał/a:
właściciel niech leje co chce, nawet "starą bęzynę" lecz Twoje teorie mogą i będą szkodliwe dla silnika , resztę już napisano.

Czego się gościa czepiacie? Zasada by nie lać lepszego oleju, niż się miało, jest jednym z mitów, krążących od czasów gdy w latach 90-tych pojawiły się w Polsce zachodnie oleje, lane do silników Malucha, Warszawy, czy dużego Fiata. Dotyczyły też silników mocno wyeksploatowanych, tymczasem na samym wstępie podano, że silnik ma niewielki przebieg. Ani jego konstrukcja, ani przebyte kilometry nie sugerują, by został zapchany/doszczelniony złogami olejowymi, które lepszy olej mógłby wypłukać.
Obecnie sprzedawane oleje mineralne mają podobną ilość i skład dodatków myjących, co oleje półsyntetyczne i syntetyczne. Różnica, i to bardzo istotna, pomiędzy olejami tkwi w szybkości degradacji parametów, z których najgorsze ma mineralny. Oczywiście najbardziej szkodliwy dla silnika jest brak oleju, a nie to, jakim został zalany, ale nie powielajcie mitów "pana henia" z warsztatu w przyosiedlowym blaszaku. Jeśli jednak ktoś uważa, że to nie jest mit, to podajcie przykład, który osobiście znacie.


Miron napisał/a:
molpol, wymieniaj olej co 7 tys km a filtr możesz co 10 tys i zalej jak fabryka karze, mineralnym ewe. półsyntetykiem. Takie moje zdanie.

Jeśli olej co 7 tyś, to filtr co 14 tyś, i to o ile producent przewiduje dla tego silnika wymianę filtra co druga wymianę oleju, a nie przy każdej.
Producent też "nie karze" (karze - od karania, każe - od nakazywania), on nakazuje stosować olej "nie gorszy niż" i podaje kilka parametrów jakie olej ma spełniać.

pyra - 2017-05-10, 16:09

może jednak właściciel sam podejmie decyzję czy lać olej syntetyczny :shock: do 13 letniego ! motocykla z przebiegiem ca 1200 :hahaha: rocznie ( wśród samych zalet syntetyków są też właściwości myjące - ciekawe co będzie, jak wymyją 13 letnie złogi :roll: , nie bez znaczenia jest też pytanie czy to prawdziwy przebieg motocykla :roll: )

przecież można i tak
Cytat:
Henk de Groot, były wieloletni dyrektor holenderskiego oddziału Castrola. Twierdzi, że koncerny naftowe żerują na niewiedzy i naiwności kierowców
De Groot nazywa czołowych producentów "mafią wymieniaczy olejów". Utrzymuje, że właściciele samochodów są wpędzani w koszty, bo serwisy zmuszają ich do zbyt częstej wymiany oleju. Niepotrzebnie. Jego zdaniem olej silnikowy z czasem nie traci, ale polepsza swe właściwości. Jest to ponoć zasługa cząsteczek sadzy (węgla), które "mają świetne własności smarne i gromadząc się w oleju, z czasem znacznie poprawiają jego parametry". Podkreśla, że "wymiana oleju to olbrzymie marnotrawstwo i wielkie obciążenie dla środowiska naturalnego, a samochód po wymianie oleju ma gorsze osiągi i większe spalanie".

Potwierdzeniem słów de Groota miało być jego własne auto: - Przejechałem nim już 350 tys. kilometrów bez wymiany oleju. Z korzyścią dla portfela i środowiska. Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat.
ktoś z was by tak zrobił z motocyklem
wemar - 2017-05-10, 16:44

pyra napisał/a:
... wśród samych zalet syntetyków są też właściwości myjące - ciekawe co będzie, jak wymyją 13 letnie złogi :roll:

Dostępne obecnie oleje mineralne i półsyntetyki równie dobrze myją co syntetyki. Pod tym względem nie ma znaczenia czym zalejesz.

Jedyne sensowne wytłumaczenie jakie słyszałem to "jeśli bierze olej, to zalej mineralnym - dolewki wyjdą taniej".

remol71 - 2017-05-10, 17:07

pyra, Widziałem tak traktowany silnik w samochodzie. To, co znajdowało się w misce olejowej, po jej zdjęciu można było wybierać łopatą. Faktem jest, że silnik po wyczyszczeniu z tego szlamu i zalaniu olejem działał bezproblemowo. Był to Fiat 1.0 Clip.
molpol - 2017-05-10, 17:25

Wymianiłem jak sprowadziłem i potem na trzeci sezon i teraz przypadł kolejny okres i wyszło 5 lat

Myślę że najbardziej uniwersalnym będzie 15w50 Motula

U mnie koledzy leją 10w40 Motula i też mają dragi i chopery i jest ok

Tylko mnie tak coś ciągle ciągnie do czytania i zawracania sobie głowy
Po sprowadzeniu w serwisie w którym wymieniałem olej powiedzieli że ten 20w50 castrola twin będzie lepszy i taki leją i jakby był taki w produkcji to pewnie bym go zalał

pyra - 2017-05-10, 19:28

remol71, jak miałem uno 0,9 to przez ostatnie lata olej tylko dolewałem :hahaha: tak zwana wymiana ciągła, ;D choć przez pierwsze 180 tys był na syntetyku :shock: bez dolewek, dokonał żywota na 280 i na własnych kołach pojechał na złom :beczy:
PS
ech rozczuliłem się :beczy: UNO to był mój pierwszy nowy samochód
Przepraszam za OT
i poproszę o
:miotla:

Miron - 2017-05-10, 21:35

Co jest z tym olejem na forum :shock: ? temat rzeka i wemar masz szczęście, że Witek na urlopie :hahaha: :hahaha:
wemar - 2017-05-11, 08:11

Miron napisał/a:
wemar masz szczęście, że Witek na urlopie :hahaha: :hahaha:

A co? Witek to zaklinacz rzeczywistości, jak TVP? To co wyżej podałem, to nie są moje "misie", bo to nie moja branża, ale wiedza od bliskich mi ludzi, którzy siedzą w tym od kilkudziesięciu lat i bynajmniej nie przetaczają beczek po hali hurtowni.

JozefK - 2017-05-11, 08:46

Co do tego jaki olej nie powinniśmy dyskutować, jest instrukcja jakie parametry powinien spełniać i tego się powinno trzymać.
Mnie zastanawiają tylko kilometry i czas po jakich należy go wymieniać. 30 lat temu oleje były gorszej jakości i średnio wymieniało się go w samochodach co 10 tys. lub raz na rok, dzisiaj średnio co 30 tys i dalej raz na rok-dlaczego nie wim.
A już kompletnie nie wiem dlaczego w naszych gwiazdach mam wymieniać olej co 6 tys. kilometrów. Czy to nie jest naciąganie nas na koszty?
Gdzieś w jakiś opracowaniach czytałem, że w Drag Starze wymieniać olej co 6-12 tys. lub raz na rok w zależności od warunków eksploatacji, a myślę że nasze gwiazdy nie są aż w tak ekstremalnych warunkach eksploatowane.
Czy ma ktoś może wiedzę na ten temat?

OldDiver - 2017-05-11, 11:42

Przywołuje ten link ponownie http://yamaha-dragstar.pl...fcdc4a070cc4e52
Tylko że można go znaleźć tylko poprzez google. Pytanie czy On jest prawomyślny czy tez jest to herezja ? :nie_wiem:

duoma - 2017-05-11, 17:12

JozefK napisał/a:
Co do tego jaki olej nie powinniśmy dyskutować, jest instrukcja jakie parametry powinien spełniać i tego się powinno trzymać.
Mnie zastanawiają tylko kilometry i czas po jakich należy go wymieniać. 30 lat temu oleje były gorszej jakości i średnio wymieniało się go w samochodach co 10 tys. lub raz na rok, dzisiaj średnio co 30 tys i dalej raz na rok-dlaczego nie wim.
A już kompletnie nie wiem dlaczego w naszych gwiazdach mam wymieniać olej co 6 tys. kilometrów. Czy to nie jest naciąganie nas na koszty?
Gdzieś w jakiś opracowaniach czytałem, że w Drag Starze wymieniać olej co 6-12 tys. lub raz na rok w zależności od warunków eksploatacji, a myślę że nasze gwiazdy nie są aż w tak ekstremalnych warunkach eksploatowane.
Czy ma ktoś może wiedzę na ten temat?


Raz na rok bierze się z tego że każdy olej wchłania wodę z otoczenia, mniejsze przebiegi dla motocykli biorą się ze sprzęgła które jest smarowane tym olejem i wprowadzają dodatkowe zabrudzenie / pogorszenie właściwości smarnych.

SATURIAN - 2017-05-11, 19:06

Ale lepiej wymienić na wiosnę, czy na jesień :luka: :guma: :bejbis:
poldek - 2017-05-11, 19:37

SATURIAN, nie prowokuj, ja wiem ze zimno i nie da sie pojezdzić ale za chwile będzie nastepne 10 stron dyskusji :D

Ale ja wymieniam na wiosne :P

Jacek6 - 2017-05-11, 21:41

JozefK napisał/a:
30 lat temu oleje były gorszej jakości i średnio wymieniało się go w samochodach co 10 tys. lub raz na rok, dzisiaj średnio co 30 tys i dalej raz na rok-dlaczego nie wim.
Bo producenci muszą sprzedać odpowiednią ilość oleju żeby zadowolić udziałowców ich Firm ...
fryzjer - 2017-06-03, 06:38

Koledzy finalnie zmieniłem olej ponieważ okazało się że na poprzedniej zmianie wlali mi olej 10w40 mineralny i nic o tym nie wiedziałem!dlatego zmieniłem olej na yamalube 10w40 półsyntetyk .
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group