YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Prawo - Rejestracja moto z USA

netty - 2009-05-22, 09:11
Temat postu: Rejestracja moto sprowadzonego z USA
Drodzy Koledzy

Może ktoś pomoże. Chodzi mi o papiery jakie sa konieczne do rejestracji. Moto zostało sprowadzone przez niemieckiego handlarz i tam oclone, od niego kupił go polski handlarz, od którego kupie ewentualnie ja. Papierki jakie są do dragusi to:

- title
- amerykański dow. rejestracyjny
- papier po niemiecku z cła
- faktura Niemca dla polaka
- faktura dla mnie

czy to wszystko co jest potrzebne a może za dużo?

dochodzi do tego przegląd zerowy (przy okazji wie ktoś może jakie papierki rzeba zabrać na taki przegląd?)

Pozdrowienia,
netty

shipp - 2009-05-22, 09:24

Nie chcę Cię wprowadzac w błąd, więc nie napiszę jakie kwity jeszcze powinny byc, niemniej na każdy papierek w obcej wersji językowej musisz miec polskie tłumaczenie, napisane przez tłumacza przysięgłego.
1janbo - 2009-05-22, 11:32

Jak rozumiem, w Hameryce kupił wróg, Ty od niego... W mojej ocenie, w polskich warunkach urzędniczych, brakuje jeszcze potwierdzenia zakupu w Stanach (taka umowa Amerykaniec-wróg). Taką drogę ja przechodziłem, miałem umowę pomiędzy amerykanką a sobą. I oczywiście tłumaczenia, jak słusznie zauważył shipp, jeszcze opłata VAT pozostaje. Na przegląd weź wszystkie kwity dotyczące parametrów technicznych maszynki (dobry jest wydruk z internetu z parametrami), oraz oryginalne dokumenty amerykańskie (tzw. akt własności, jeśli maszynka jest wyrejestrowana w Stanach). To chyba wszystko...
netty - 2009-05-22, 13:12

Dzieki za wskazowki, VAT to chyba odpada bo kupuje od firmy, dostaje fakture VAT a place jako zwykły żuczek oczywiście brutto. Troche zaniepokoiła mnie ta umowa niemca z anerykaninem, nie wiem czy cos takiego wogole istnieje - moto jest pewnie z jakiejs aukcji i tyle.

pozdrowienia,
netty

PS - dragusia jest piekna, jak jej tylko zrobie kosmetyke to sie jakim zdjątkiem pochwalę :-)

yapkovitz - 2009-05-30, 13:56

Rejestracja pojazdów.
Podstawa prawna, potrzebne dokumenty, opłaty, tryb odwoławczy.


http://www.bip.powiat-wol...pt=pokaz&id=240


KARTA USŁUGI - rejestracja pojazdu zakupionego w Polsce
Informacyjna karta usługi (format doc)

http://www.bip.powiat-wol...z&id=3441&lang=

KARTA USŁUGI - rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy
Informacyjna karta usługi (format doc)

http://www.bip.powiat-wol...z&id=3441&lang=

Załącznik
Wniosek.

http://www.bip.powiat-wol...z&id=2155&lang=

white122 - 2009-08-18, 22:23
Temat postu: Rejestracja moto z USA
Witam
Niedawno sprowadziłem sobie Draga ze Stanów. Obierałem go na Litwie i tam też dokonałem odprawy (mam litewski SAD). Dzisiaj byłem w wydziale komunikacji i tam się dowiedziałem, że muszę iść jeszcze do urzędu skarbowego po VAT-25. Na nic zdały się tłumaczenia, że przecież sprowadziłem moto spoza unii, wg pani z urzędu komunikacji skoro odprawiałem go na Litwie to tak jak bym kupił go na Litwie czyli w UE? Spotkaliście się może z taką interpretacją?
Pozdrawiam
Sebastian

Ziółek - 2009-08-18, 22:32

Na kogo jest ten SAD ? Na Ciebie ?
white122 - 2009-08-19, 09:19

Jest na mnie, imperterem jest amerykańska firma a odbiorcą jestem ja - i to jest w SADzie wyraźnie zapisane. Faktura sprzedaży też wypisana jest przez amerykańska firmę bezpośrednio na mnie. Idę dzisiaj do urzędu skarbowego, zobaczę co powiedzą, ale moim zdaniem kobietki w wydziele komunikacji wymyślają.
Ziółek - 2009-08-19, 10:44

Wytyczne MF są takie właśnie że będzie to wewnątrz wspólnotowe nabycie.
Poczytaj tu: http://www.bankier.pl/wia...AT-1643686.html

white122 - 2009-08-19, 21:18

Dzięki.
Byłem dzisiaj w US gdzie dostałem VAT-25 w którym stwierdzono, że nie ciąży na mnie obowiązek zapłacenia VAT. Niestety kosztowało to 160 zł ;(. Z VAT-25 kobietka w wydziale komunikacji nie robiła już problemu, ale czy było to potrzebne?
No nic, udało mi się dzisiaj zarejestrować swojego Draga, odbyłem pierwszą jazdę i ... jestem najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi :) . Właściwie to mój pierwszy motor, 12 lat temu miałem MZ 250 ;) , ale już po przejechaniu kilku kilometrów czuję, że pasuje do mnie jak ulał, jest super, jak na razie 1100 jest OK, mam nadzieję, że będzie tylko lepiej.
Pozdrawiam
Sebastian

ttom - 2009-10-27, 15:12

Odkopuje temat...

Jestem juz po formalnościach. Moje moto sprowadził gość ze stanów przez Niemcy i tam je oclił i opodatkował. W Polsce go nie rejestrował. Ja od niego kupiłem normalnie na umowę kupna-sprzedaży. Dzisiaj w Urzędzie Skarbowym pani mi powiedziała, że ja płacę tylko podatek od czynności cywilnoprawnych 2% (PCC-3), a ten nieszczęsny VAT-25 powinien załątwić gostek, który to sprowadził...
Ale poszedłem do Wydziału Komunikacji, i okazało się, że żadnego VAT-25 nie chcą i zarejestrowali moto w oparciu o tłumaczenia kwitów z Niemiec. Było tam m.in. "Zaświadczenie o braku zastrzeżeń do celów rejestracji pojazdów" i na tym się Wydz. Komunikacji oparł... shock
Powiem szczerze, że zdziwiło mnie to, bo poszedłem zapytać jak załatwić ten vat a wyszedłem... z tabliczką !
;D

szczepan - 2009-10-28, 10:54

Ziółek napisał/a:
Wytyczne MF są takie właśnie że będzie to wewnątrz wspólnotowe nabycie.

W związku z tym jeśli sprowadzając moto ze stanów zapłacę podatek w Niemczech to muszę z tym coś jeszcze robić w Polsce? :nie_wiem:

ttom - 2009-10-28, 13:56

szczepan napisał/a:
W związku z tym jeśli sprowadzając moto ze stanów zapłacę podatek w Niemczech to muszę z tym coś jeszcze robić w Polsce?

Myślę, że tylko w urzędzie komunikacyjnym (Twoim) dadzą Ci odpowiedź właściwą...

shipp - 2009-10-30, 10:21

Z tego co się orientuję, to sporo osób załatwia formalności celno-podatkowe w Niemczech albo Holandii, czasem w UK. Chodzi o prostą rzecz, aby motocykl "zalegalizowac" w UE. W Polsce niestety jest drożej z tymi formalnościami a załatwienie ich w innym kraju powoduje że zaoszczędza się trochę grosza i sporo czasu i nerwów /wiadomo jak jest z polskimi urzędasami/. Cło, podatek i rejestracja np. w Niemczech a w Polsce już tylko przerejestrowanie na nasze blachy.
witek1965 - 2009-10-30, 12:26

Tak łatwo to nie będzie. parę zeta jeszcze zostawi w kraju.
wolf - 2010-07-17, 11:54

Witam zrobie malego up tematu.
Mam sprowadzonego z USA i niezarejestrowanego V-Stara 650 w wersji Midnight Custom z 2006 roku. Sprawa dotyczy tylko i wylacznie 1 przegladu w PL, reszte dokumentow juz mam.
W zwiazku z tym mam pytanie do znawców, co bedzie potrzebne mi na tym 1 przegladzie w PL bo dowod z USA jest widze ubogi we wszelakie dane a wiem ze beda potrzebne jakies dane typu nacisk na os, waga moto bez bez plynow itp, z tego co wyczytalem w jakims temacie. Czy mogli byscie mi napisac co tam potrzeba i wszystkie dane do mojego motora, jak juz ktos takie cos przechodzil, bo niechce zeby mi gosciu marudzil albo wymyslal z jakim rzeczoznawcami a niemoge takich danych nigdzie znalezc.
Tym bardziej ze w starostwie babka mi kazala zrobic 1 przeglad powypadkowy bo jak to moto zza wielkiej wody jest po malej glebie i mam dowod salvage certyficate a tam jest tylko num vin, rok produkcji, Yamaha, pojemnosc i kolor a jako model jest wpisane xvs65 a u was jakie oznaczenie jest w dowodzie bo niechcialbym zeby mi potem koles jakies glupoty nawypisywal. HELP
Czy dane z tego tematu wystarcza? dane Drag Stara 650

1janbo - 2010-07-18, 23:55

Pomocny temat - http://yamaha-dragstar.pl...ght=rejestracja
wolf - 2010-07-19, 11:50

Dzieki za pomoc ale tam nic nie widze przydatnego oprocz
Dawid Z. napisał/a:
4. Rzeczoznawca 100 zł (musiał określić rok produkcji, dopszczalną masę całkowitą pojazdu, rzeczywistą masę całkowitą pojazdu, ilość miejsc, naciski na osie) bez tego Urząd komunikacji nie weźmie się za rejestrację.

moze wiec ktos ma takie dane jakie powinny byc, bo nie zamierzam sie pierniczyc z rzeczoznawcami tylko dac do wypelnienia gotowe dane kolesiowi na stacji diagnostycznej

witek1965 - 2010-07-19, 14:24

wolf napisał/a:
moze wiec ktos ma takie dane jakie powinny byc, bo nie zamierzam sie pierniczyc z rzeczoznawcami tylko dac do wypelnienia gotowe dane kolesiowi na stacji diagnostycznej


Wolf pobudka, jesteśmy w Polsce. Tutaj są urzędnicy, inaczej buirwy, oni kochają papierki i pieczątki. Ty sobie możesz swoje dane podać im na tacy, a oni wrzuca je do kosza. natomiast papier od rzeczoznawcy rzecz święta, nawet jak napisze ci, że to pojemność 125 ccm i waga 150 kg to i tak będzie sii.

wolf - 2010-07-19, 22:18

no wlasnie dane podam na tacy ! ale diagnoscie :> , od ktorego pani w urzedzie raczej nie moze zakwestionowac danych,
jakos mi sie niechce wierzyc ze nikt tego nie przechodzil i niema takich parametrow, zeby mi podac :nie_wiem:
z tego co udalo mi sie znalezc w sieci to dane dla mojej Jadzi:
Waga sucha: 214 kg
Waga z olejem oraz paliwem: 227 kg
Dopuszczalne maksymalne obciążenie pojazdu: 180
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 407 kg
Dopuszczalne maksymalne naciski na poszczególne osie 1/2: 1.42 kN/2.65 kN
Czy ktos wie czy te dane sa poprawne ? :idea: szczegolnie nacisk osi bo to chyba z Classica nie wiem czy takie same sa w Customie? dane te podobno znajduja sie w dowodzie rejestracyjnym, wiec lunkijcie plizz :beczy:

ttom - 2010-07-19, 22:38

wolf, wydrukuj TO i TO.
Do tego jeszcze instrukcja (choć w linkach te dane są). I styknie.
Jak robiłem mi styknęło... Problem pewnie będzie z mocą bo nie ma nigdzie. Ja podałem, że 40koni, diagnosta sobie przeliczył na kW i gitarrra...

wolf - 2010-08-05, 15:57

Uff udalo sie zarejestrowac motora lol
Info dla potomnych, nie trzeba zadnego rzecoznawcy tylko dobrego diagnoste, bo mi sie udalo to dopiero u 2, ktoremu byly potrzebne juz nie pamietam jakie dane ale w 100% wystarczyly mi ze sciagi o danych technicznych z tutejszego forum.... lecze bylo kilka nie pelnych informacji, wiec pozwole sobie je uzupelnic a ktore znalazlem w sieci.
Zaznaczam ze dane te dotycza V-Stara xvs 650 w wersji Custom i tego po niby feciliftingu, bo nie wiem czemu niektore dane sie roznily od starszej wersji shock
Kod:
Dane techniczne:

Zużycie paliwa 6 l/100 km
Prędkość maksymalna 160 km/h
Moc silnika: 29.4 kW / 40.0 koni przy 6500 obrotach
Maksymalny moment obrotowy 51.00 Nm (5.2 kgf-m or 37.6 ft.lbs) przy 3000 RPM

Wymiary 
Długość całkowita: 2340 mm
Szerokość całkowita: 880 mm
Wysokość całkowita: 1070 mm
Wysokość siedziska: 695 mm
Rozstaw osi: 1610 mm
Prześwit: 140 mm
Promień zawracania: 3100 mm

Waga
Waga sucha: 214 kg
Waga z olejem oraz paliwem: 227 kg
Dopuszczalne maksymalne obciążenie pojazdu: 180
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 407 kg
Dopuszczalne maksymalne naciski na poszczególne osie 1/2: 1.42 kN/2.65 kN <--- te dane akurat wziolem od Classica bo nie moglem znalezc do Customa ale chyba zbytnio sie nie roznia

Silnik 
Typ: chłodzony powietrzem, 4-suw, SOHC
Układ cylindrów: 2-cylindrowy z układem V
Pojemność: 649 ccm
Średnica cylindra x Skok tłoka: 81 mm x 63 mm
Stopień Sprężania: 9 : 1
Ciśnienie w cylindrze: min 10bar, norm 11bar, max 12bar
Obroty biegu jałowego (luz): min 1150obr/min, max 1250obr/min
Rozruch: rozrusznik elektryczny
Układ smarowania: mokra miska olejowa

Gatunek oleju oraz ilość 
SAE 10W40
 
Wymiana okresowa: 2,6 l
Wymiana z filtrem oleju: 2,8 l
Całkowita pojemność: 3,2 l

Olej przekładni głównej (wał Kardana)
Gatunek: SAE 80 API GL-4
Pojemność: 0,19 l

Zbiornik paliwa
Rodzaj paliwa: PB 95 (benzyna 95- oktanowa)
Całkowita pojemność zbiornika: 16 l
W tym rezerwa: 3 l

Gaźniki
Typ x ilość: BDS28 x 2
Producent: MIKUNI

Typ sprzęgła
Sprzęgło cierne wielotarczowiec mokre

Przekładnia
Napęd pierwotny: przekładnia zębata
Przełożenie napędu pierwotnego: 68/38 (1.780)
Napęd wtórny: wałek napędowy
Przełożenie napędu wtórnego: 19/18 x 32/11 (3.071)
Typ skrzyni biegów: 5- biegowa sekwencyjna
Sterowanie skrzynią biegów: nożna dźwignia zmiany biegów (lewa noga)

Biegi:
1 - 38/14 (2.714)
2 - 38/20 (1.900)
3 - 35/24 (1.458)
4 - 28/24 (1.167)
5 - 29/30 (0.967)

Rama
Konstrukcja ramy: kołyskowa
Kąt skrętu głowicy kierownicy: 35 stopni
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 153 mm

Ogumienie
Przód: 100/90 ZR19 (57S) dętkowe
Tył: 170/80 ZR15 (77S) dętkowe

Koła 
Przód:
typ- szprychowe
rozmiar- 19 x MT2.50
Tył: typ- szprychowe
rozmiar- 15M/C x MT3.50

Hamulce
Przód:
typ- pojedynczy hamulec tarczowy
włączanie- ręczna dźwignia hamulcowa (prawa ręka)
Tył:
typ- bęben hamulcowy
włączanie- nożna dźwignia hamulcowa (prawa noga)

Zawieszenie
Przód: widelec teleskopowy / sprężyna śrubowa z amortyzatorem olejowym / 140 mm
Tył: wahacz / sprężyna śrubowa z amortyzatorem olejowo-gazowym, regulacja obciążenia wstępnego / 86 mm

Instalacja elektryczna
System zapłonu: T.C.I (digital)
Wytwarzanie prądu: alternator 14V 20A
Akumulator: GT12B-4 10Ah 12V

Pozdro

witek1965 - 2011-04-30, 19:51

mam pytanko.
Posiadam umowę kupna pomiędzy firmą " autohandel" Jan Kowalski a mną. Firma nie jest płatnikiem Vat, czy w takim razie bede musiał opłacić 2% podatku w U.S. ?

[ Dodano: 2011-04-30, 19:52 ]
Moto nie zarejestrowane, sprowadzone z USA. Opłaty celne, przegląd zerowy, tłumaczenia

gang69 - 2011-05-01, 15:13

zobacz czy w papierach celnych nie masz opłaconego cła +vat (od razu).Dlaczego chcesz coś płacić w US?

[ Dodano: 2011-05-01, 15:18 ]
jak nie masz przy motorze tablic z US to musisz mieć piseme oświadczenie od (Gościa ,Firmy) że motocykl sprowadził bez tablic a je pozostawił w urzędzie w US.Inaczej rejestracja jest nie możliwa od nowego roku.

witek1965 - 2011-05-01, 22:59

tak,jest że tablić nie ma, cło i Vat opłacoene, jest dokument z Urzędu Celnego
gang69 - 2011-05-02, 10:55

to ja pomyliłem sie z tym U.S. (myślałem że chodzi Ci o USA hahah). http://www.ubezpieczenie....oku/47,262.html tu masz wszystko.
witek1965 - 2011-05-02, 12:04

No wszystko wyjaśnione. Niestety musiałem ponieść opłatę od czynności cywilno-prawnej, czyli PCC-3 w wysokości 2 %. Gdyby firma, od której kupiłem motocykl była płatnikiem Vat, to bym nie płacił. Przy okazji. Nie wymagane jest ubezpieczenie OC przy pierwszej rejestracji pojazdu sprowadzonego. Potrzebne będzie do wglądu w momencie wydania stałego dowodu rejestracyjnego . Motocykl zarejestrowany ;p
Pawlo - 2011-05-10, 00:07

witek1965 napisał/a:
Nie wymagane jest ubezpieczenie OC przy pierwszej rejestracji pojazdu sprowadzonego. Potrzebne będzie do wglądu w momencie wydania stałego dowodu rejestracyjnego . Motocykl zarejestrowany ;p

Ode mnie nie żądali OC przy rejestracji, jak i również przy odbiorze stałego dowodu. Pewnie zależy to od humoru urzędnika.
Opłata 2% wg wyceny z magicznej książki i nie ma dyskusji. W momencie oporu petenta urzędniczka wykazała bardzo duże zaangażowanie w ratowanie budżetu państwa i zrobiła się lekko podminowana :evil:

witek1965 - 2011-05-10, 00:22

Pawlo napisał/a:
Opłata 2% wg wyceny z magicznej książki i nie ma dyskusji


w magicznej książce nie ma takiego motocykla jak XVS 1100 po 2008 roku.Jest XVS 950 XVS 1300, a 1100 i 650 ni mo. W 2007 roczniku jest ;D

Pio Trek - 2011-05-24, 19:23

straszny mam metlik w glowie, to jak to jest, gosc kupil w USA, zrejestrowal w DE, teraz sprzedaje w PL, co nalezy do kupujacego ?
lubora - 2011-07-23, 00:46
Temat postu: nowy dowod rejestracyjny
czesc, potrzebuje pomocy,chodzi o to ze jestem w trakcie rejestracji mojej yamachy xvs1100 silverado,specjalnie napisalem cala nazwe bo mam problem co wpisac w dowodzie, dzisiaj wlasnie bylem w wydziale komunikacji z kompletem dokumentow wszystko szlo dobrze do momentu kiedy pani poprosila mnie o sprawdzenie tego co wpisala w tymczasowym dowodzie rejestracyjnym czy sie zgadza i w dowodzie jest napisane:yamaha v-star. i tyle wiec powiedzialem grzecznie pani w okienku ze wydaje mi sie ze to troche malo,ona stwierdzila ze przepisala to co napisal diagnosta na przegladzie,ale zaznaczyla ze jesli pojade do tego diagnosty i razem zredagujemy jak ma sie wlasciwie nazywac motocykl to pani z okienka tak napisze w tym trwalym dowodzie ktory mam dostac pozniej ,z diagnosta nie bedzie zadnego problemu bo to moj kuzyn i napisze co bede chcial i tu moja prosba bo wlasciwie nie wiem jak to ujac w tym dowodzie czy to ma byc tylko yamaha 1100,czy moze vstar 1100 czy vstar 1100 silverado no nie wiem,prosbe kieruje glownie do posiadaczy tego modelu zeby zechcieli zerknac do swoich dowodow rejestracyjnych jak to u nich jest napisane nadmienie ze motocykl przywiozlem z usa tam go uzytkowalem i w amerykanskim dowodzie to byla yamaha vstar1100 silverado kupowalem ja u dallera i on ja tak zarejestrowal.bardzo prosze o pomoc bo chcialbym w poniedzialek zalatwic sprawe i zaczac w koncu jezdzic.
shg - 2011-07-23, 00:57

wydział komunikacji interesuje tylko to co diagnosta Ci wpisze więc wg własnego widzimisię w urzędzie tego nie zmienisz. Sam szukałem kiedyś jak poprawić moc swojej maszynki bo miałem złą wpisaną w dowodzie ale że jestem z natury leniwy i nie chce mi się pierdołami zajmować to olałem temat bo musiałbym właśnie jechać do diagnosty na zmianę danych technicznych a potem czekać na nowe papiery tylko po to żeby w dowodzie podnieść moc o kilka kW.
W Twoim przypadku nie rozumiem właśnie skoro diagnostą jest Twój kuzyn to dlaczego masz co innego niż w amerykańskich papierach? Poza tym co to za różnica co tam masz wpisane? Jak kupowałem swojego byłego v-stara to miałem w dowodzie yamaha XVS65A choć inni mieli XVS650 albo XVS 650A albo v-star, ogólnie ile różnych diagnostów tyle różnych wpisów w dowodach :)

witek1965 - 2011-07-23, 13:20

lubora, V-Star to V-Star, Silverado to nie jest model, tylko opcja wyposażenia. Są różnice w oznaczeniu modelu, ale tego nie ma w dowodzie rejestracyjnym.
# » V STAR 1100 CLASSIC CAST (XVS11AWV)
# » V STAR 1100 CLASSIC CAST CA (XVS11AWVC)
# » V STAR 1100 CUSTOM W/FLAMES (XVS11V-F)
# » V STAR 1100 CUSTOM W/FLAMES (XVS11VC-F)
# » V STAR 1100 SILVERADO (XVS11ATV)
# » V STAR 1100 SILVERADO (XVS11ATVC)
# » V Star 1100 Midnight Custom (XVS11V)
# » V Star 1100 Midnight Custom CA (XVS11VC)

to wszystkie z 2006 roku

Ja mam w dowodzie napisane : XVS 1100 DRAG STAR

lubora - 2011-07-23, 20:30

dziekuje za info chyba wpisze tak jak bylo napisane w usa i po sprawie ,dlatego tak draze temat bo niebylem sporo czasu w polsce i zauwazylem ze wiele sie zmienilo ,niechcialbym miec problemow przez zle wpisy w dowodzie np z policja bo w moim regionie policja jest o dziwo dosc dobrze obcykana z motocyklami szczegolnie dwoch ktozy tez jezdza na sluzbowych moto ,znaja sie albo tylko udaja,ale sa bardzo drobiazgowi dwa dni temu zatrzymali mnie na avo ,to 60 letni motocykl i pytali dlaczego w dowodzie niema wpisane najwiekszego dopuszczalnego nacisku osi dowod jest tak stary prawie jak motocykl i nawet niema rubryki na jakies naciski,jeszcze zasugerowali ze powinienem go wymienic a to jest wlasnie najfajniejsze ze ten dowod jest tak stary.moze ktos podesle mi skana dowodu oczywiscie bez danych osobowych jak ma to wpisane ,dziekuje.
witek1965 - 2011-07-23, 20:42

lubora napisał/a:
to 60 letni motocykl ........... dowod jest tak stary prawie jak motocykl i


bez kitu to nawet szyby nie trzymają. Co ten dowód to zeszyt 96-kartkowy ? co roku obowiązkowy przegląd techniczny, nawet jeżeli był co jakiś czas omijany to i tak minęło 51 lat a miejsca na pieczątki przeglądów jest bodajże 6. Daj spokój.
A wracając do tematu-diagnosta powinien wpisać dokładnie to co jest wpisane w dokumencie zakupu i Title'u a nie co chce. Za dużo kombinacji. Wpisuj co jest na fakturze i Titlu i po wszystkiemu.

lubora - 2011-07-24, 12:31

a jednak "bez kitu" avo jest w jednych rekach od nowosci pierwszym wlascicielem i jak dotad jedynym jest moj tato, pogladaj dowod z tamtych czasow a zobaczysz jak on wtedy wygladal,oczywiscie nie mial wygladu zeszytu 96 kartkowego , ale nieco sie roznil od obecnych zreszta w wspolczesnych jesli sie skonczy miejsce na pieczatki a zalezy ci na starym dowodzie bo np ma dla ciebie wartosc sentymentalno-rodzinna diagnosta wypisuje "zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu"ze wszystkimi pieczatkami,pozatym jest jeszcze inna opcja aby nie potrzebowac przegladu pojazd musi byc zabytkowy,przy weteranach taki stary dowod ma rownie wazne znaczenie dla kolekcjonera jak sam pojazd.
witek1965 - 2011-07-24, 13:22

lubora, wiem jak wygladał stary dowód bo sam takie miałem. Stary schował w folie i wyrób sobie nowy ot co, zawsze można zgłosić zaginięcie, pozbędziesz się kłopotu z policja. Zaświadczenie diagnosta natomiast wystawiał po to, zeby udać się do wydziału komunikacji. Oni wydawali nowy dowód i wbijali datę następnego przeglądu. Inaczej nie mógł diagnosta zrobić, bo jak nie miał miejsca na pieczątkę to musiał wystawić zaświadczenie, tak jest do dziś.

[ Dodano: 2011-07-24, 13:22 ]
Zwracam honor.

lubora - 2011-07-24, 17:00

Witek1965,ciesze sie ze sie rozumiemy ;d w kwesti starego dowodu,nie mniej jednak troche zaluje ze procz Ciebie i shg nikt wiecej nie udzielil sie na forum w kwesti tego wpisu w dowodzie yamahy,rozumiem ze jest niedziela i wiekszosc woli pojezdzic na moto niz siedziedz przed kompem ,ale liczylem na wieksze zangazowanie kolegow motocyklistow,dziekuje za mozliwosc opisania mojego problemu i za udzielona pomoc :brawo:
witek1965 - 2011-07-24, 19:49

lubora, spoko. Po to tutaj jesteśmy. Nieważne ile osób udzieli odpowiedzi, ważne, że są one dobre. Ludzie pewnie czytali i ocenili, ze skoro jest dobrze napisane to po co powielać.
Robrob - 2011-07-28, 06:52

Nie ma sensu poprawić tego co jest dobre, a Witak wie co mówi/pisze
pyra - 2011-12-09, 13:27

kolejne pytanko( pierwsze w temacie Tarbor - proszę o opinie)
nie znalazłem takiego tematu choć może źle szukałem
moto ze stanów : rejestrować samemu czy kupić juz zarejestrowane- wady i zalety
PILNE
pozdrawiam

jaro - 2011-12-09, 14:06

Bez znaczenia.
Red - 2011-12-10, 10:39

Ja kupowałem, ze Stanów przez pośrednika z Polski i sam rejestrowałem.
Dokumenty jakie musiałem dostarczyć:
- faktura zakupu od gościa, który dla mnie sprowadził
- świadectwo własności pojazdu - wystawione przez Wydział Podatkowy Stanu Tennessee (w moim przypadku) + tłumaczenie przysięgłe
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej pośrednika
- oświadczenie pośrednika, że moto zakupił w Stanach bez tablic rejestracyjnych (moto wyrejestrowane, zakupione na aukcji)

Wszystkie te papiery dał mi pośrednik, więc nie było żadnego problemu.

Na początek zarejestrowałem na próbnych blachach aby móc dojechać na pierwszy przegląd a dopiero później na stałe.
Pamiętaj, aby na pierwszy przegląd zabrać książkę serwisową ze wszystkimi danymi, jak: moc, długość, rozstaw osi, masa, rozmiary opon, itp.

jaro - 2011-12-10, 13:09

Red napisał/a:
Pamiętaj, aby na pierwszy przegląd zabrać książkę serwisową ze wszystkimi danymi, jak: moc, długość, rozstaw osi, masa, rozmiary opon, itp.

Nie koniecznie, dobre stacje diagnostyczne maja takie dane. I to nawet w małych miejscowościach.

arekw711 - 2011-12-10, 13:36

Cytat:
Pamiętaj, aby na pierwszy przegląd zabrać książkę serwisową ze wszystkimi danymi, jak: moc, długość, rozstaw osi, masa, rozmiary opon, itp.


Jak byłem na pierwszym przeglądzie to nie miałem i gośc sobie znalazł w swoim komputerku

Red - 2011-12-10, 14:55

To ja albo miałem pecha albo diagnosta jakaś niemota bo bez instrukcji sobie nie mógł poradzić a byłem w stacji diagnostycznej PZMot
pyra - 2011-12-10, 20:01

dzięki koledzy za info, juz byłem gotów sam rejestrować, ale nic nie wyszło, moto nie kupione- reszta jak założę nowy temat w dziale zakup.
pozdrawiam

rad76 - 2012-02-22, 09:11

Dzień dobry,
mam pytanie, czy przy rejestracji trzeba w urzędzie komunikacji zostawiać wszystkie oryginały dokumentów np. certyfikat pojazdu, akt własności? Myślę, że przydałyby się one w razie odsprzedaży moto, a tak to są tylko do wglądu w urzędzie.

Red - 2012-02-22, 10:45

W moim przypadku Wydział Komunikacji nakazał przedstawienie oryginałów dokumentów ze Stanów i zatrzymał je. Całe szczęście wcześniej wykonałem kolorowe kopie.
pyra - 2012-02-22, 12:57

rób ksero na wszystko tilt- w szczególnosci-zabierają
Yogi - 2012-02-25, 23:33

da się zmienić na liczniku w wersi amerykańskiej z mil nakilometry,jeżeli tak to jak .tak mi przyszło do głowy :nie_wiem:


Yogi, przed napisaniem następnego posta zapraszam do zapoznania się z 1pkt regulaminu. Bemol

[ Dodano: 2012-02-26, 10:02 ]
niewiem o co ci chodzi Bemol ?

jaro - 2012-02-26, 10:17

Trzeba zmienić licznik. A bemol napisał o zapoznaniu się z regulaminem forum.

[ Dodano: 2012-02-26, 10:18 ]
I zastosowaniem się do niego.

Yogi - 2012-02-26, 10:47

ok dzięki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group