YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Hamulce

mikssdaniel - 2009-07-21, 15:19
Temat postu: Hamulce
Czy w waszych gwiazdkach podczas ostrzejszego hamowania także słychać taki metaliczny pisk klocków hamulcowych (przednie hamulce). Mi się zdawało że wcześniej tego nie było.
Na Grunwaldzie musiałem kilka razy dość solidnie przycisnąć przednie heble no i ten dźwięk zaczął mnie zastanawiać.
Czyżby zjechane klocki hamulcowe?

Kamyk - 2009-07-21, 15:25

Jak staniesz od przodu, to sam zobaczysz. Jak oprócz blach, są jeszcze okładziny to luz. Jak ich brak, albo są małe, to już czas wymiany. Widać do dość dobrze, nie potrzeba być mechanikiem, aby to ocenić.
krzysztof - 2009-07-21, 17:21

Tak sobie głośno myślę, że zbliża Ci się czas wymiany klocków.
jorg - 2009-07-21, 17:28
Temat postu: Re: Hamulce
mikssdaniel napisał/a:

Czyżby zjechane klocki hamulcowe?


Chyba tak,ja też tak miałem i właśnie wczoraj mechanior wymienił mi klocki.Weź latarke podświetl od przodu i zobacz.Wymiana trwa pare minut koszt 45zł.robocizna a klocki od 108zł do 228zł.za komplet,oczywiście u mojego machanika.

zen - 2009-07-21, 18:19

Niestety niektóre klocki maja tendencje do skrzypienia. Chyba, że wcześniej było ok?
monkton - 2009-07-21, 21:29

u mnie tez tak jest, a klocki jeszcze grube
bartek_p - 2009-07-22, 01:00

U mnie słychać tylko szum, dość głośny, przy hamowaniu.
Ale już się przyzwyczaiłem :)

Rysiek - 2009-07-22, 14:11

mi również popiskują , podobno ten typ tak ma i jezeli zaczęły to raczej cięzko to bedzie zlikwidować
RAF - 2009-07-22, 14:25

U mnie też słychać czasem piski. Nie wiem jakiej firmy są założone klocki, ale przy wymianie załozę coś dobrego
Długi63 - 2009-07-22, 14:49

Klocki, Panowie, piszczą jak są za twarde
arekw711 - 2009-07-22, 17:31

U mnie są jeszcze oryginalne ale przy hamowaniu słychać sam nie wiem jak to nazwać może nie pisk ale jakiś mocniejszy szum czy skrzypienie czasami








----------------------------------------------------
Wszystko można kupić . Problem tylko za ile

[ Dodano: 2009-07-22, 17:33 ]
A tak apropos to ile wytrzymują oryginalne klocki






-------------------------------------------
Wszystko można kupić . Problem tylko za ile

pajakbielsko - 2009-07-22, 17:51

Cytat:
A tak apropos to ile wytrzymują oryginalne klocki


Ponoć 1000 ciężkich hamowań, albo 2000 lekkich hamowań

arekw711 - 2009-07-22, 17:53

Aha no to muszę policzyć ile kyórych było dzięki :)
pajakbielsko - 2009-07-22, 17:57

sprostowanie- żartowałem ;D
nie da się tego policzyć . są różne twardości klocków. zobacz powyżej co pisał Kamyk.

Długi63 - 2009-07-22, 18:11

No i jeszcze technika jazdy-gaz do końca i hamowanie ostre na pewno szybciej zjadą klocki, a odpuszczenie gazu odpowiednio wcześniej i dohamowanie na pewno klocki oszczędzą . Technika na "dziadka" ale piknie się sprawdza w mieście na każdym sprzęcie
fazzi - 2009-07-22, 18:46

generalnie to kazde klocki jesli sa nowe i za ostro je potraktujemu zanim sie troche dotra moga skrzypiec
shipp - 2009-07-22, 20:02

Jest specjalny środek /ja akurat stosuję Shell/ do czyszczenia tarcz hamulcowych. Przy hamowaniu w czasie tarcia odkłada się na nich grafit i może byc przyczyną pisków przy hamowaniu. Ten spray o którym piszę pięknie czyści tarcze, aż widac jak spływa z nich grafit, dodatkowo jest na bazie czegoś bardzo lotnego, tak że chwilę po zastosowaniu można wsiadac i jechac.
dadamos - 2009-07-23, 12:20

shipp kompanie może kurna podaj jak się zwie owe cudo ! Samolubniś jeden ! ;p
shipp - 2009-07-23, 12:31

dadamos napisał/a:
shipp kompanie może kurna podaj jak się zwie owe cudo ! Samolubniś jeden ! ;p

Break coś tam and chain cleaner. Na opakowaniu narysowana jest tarcza hamulcowa i łańcuch. Można tym zmywac grafit z tarcz i smarowidło z łańcucha /nas to nie interesuje akurat/.

pan_wiewiorka - 2009-07-24, 07:34

A ja jestem ciekaw jak spiszą się stalowe oploty ;D
zen - 2009-07-27, 15:08

Myślę, że w 1100 odczujesz różnicę, w 650 to chyba tylko wartość estetyczna pozostaje. Co prawda próbowałem tylko hampli u Zdzicha w 1100 (ma piękne silverado i m.in. stalowe oploty) inaczej się ciśnie. Chętnie bym sprawdził na 650, ma ktoś takowe cudo założone?
szczepan - 2009-07-28, 07:47

Uwaga na bezpieczeństwo podczas używania brake cleaner, ma to bardzo niską temperaturę samozapłonu i tworzy mieszaninę oparów z powietrzem, więc wystarczą odpowiednie warunki, ciepłe wydech i :pierdut:
SAJMON - 2010-06-20, 12:04

Pytanko. Do tej pory ustawiając moto w garażu przy wyłączonym silniku (więcej słychać ;D ) przy wciśnięciu klamki przedniego hamulca słychać było wyraźne "klik". Dzisiaj zauważyłem, że "kliknięcie" gdzieś zanikło. Co to może oznaczać? :nie_wiem:
zen - 2010-06-20, 12:17

SAJMON napisał/a:
Pytanko. Do tej pory ustawiając moto w garażu przy wyłączonym silniku (więcej słychać ;D ) przy wciśnięciu klamki przedniego hamulca słychać było wyraźne "klik". Dzisiaj zauważyłem, że "kliknięcie" gdzieś zanikło. Co to może oznaczać? :nie_wiem:


Skąd dochodziło to klikanie?

SAJMON - 2010-06-20, 13:09

Wydaje mi się, że z klamki. Tak jakby wciśnięcie powodowało jakiś styk. W tej chwili tego nie ma. Hamulce na szczęści działają
mmmmat - 2010-06-20, 13:33

To zobacz czy jak naciskasz klamkę czy świeci się lampa stopu przy klamce ma mikro wył/włącznik
SAJMON - 2010-06-20, 13:54

mmmmat-trafiłeś w 10 :brawo: . Nie świeci światło stopu. Kolejne pytanie. Jak to naprawić :beczy: ?
EciQ - 2010-06-20, 14:28

Wymienić? na Larsson.pl znajdziesz taki włącznik. Chyba nie jest drogi.

[ Dodano: 2010-06-20, 14:30 ]
27,60

SAJMON - 2010-06-20, 14:44

Dzięki Panowie.
Ravallo - 2010-06-20, 14:55

SAJMON przerabiałem temat tydzien temu, może nie musisz kupować nowego, mój był tylko zawieszony, wyjąłem kliknąłem kilka razy i działa bez zarzutu
EciQ - 2010-06-20, 14:57

Oczywiście, proponuję najpierw zajrzeć i ocenić czy to nie jakiś syf tam jest.
Kupić jest łatwo i szybko ale może się okazać, że to tylko paproch.

Sprawdź czy nie da się naprawić a kupić zawsze zdążysz ;)

SAJMON - 2010-06-21, 09:17

Poklikałem, psiknąłem środkiem do styków, poleciał czarny syf, przetarłem i na razie działa.
Jeszcze raz dzięki.

Marecki75 - 2014-11-27, 09:02

Podepnę się pod temat.
Koledzy, bardzo proszę o opinię czy u Was też przednie koło ( np gdy moto jest na podnośniku) nie obraca się swobodnie, tylko jest dosyć szybko zwalniane przez dotykające tarcze, klocki hamulcowe?

Obejrzyjcie filmik proszę : https://www.youtube.com/watch?v=AvZZmwt_dTs

Czy nie powinno dłużej się obracać swobodnie? jak to jest u Was , jak ktoś już zimuje motocykl uniesiony w górze , to proszę o sprawdzenie, lub opisanie Waszych doświadczeń w tej materii. Być może u mnie zbyt mocno klocki są dociśnięte do tarcz.
Może to jest powodem, że przy niskich prędkościach, gdy np puszczę kierownicę, ona wpada w lekką "trzęsawkę" lewo -prawo, lewo - prawo.
Choć może jest wszystko ok i wyolbrzymiam.

Miron-Ww - 2014-11-27, 09:12

Nie jest OK , tłoczki nie luzują klocków.
Teraz są dwie możliwości , tłoczki mają brud i osad i nie wracają lub klocki nie ruszają się dość swobodnie w sankach zacisku .
Naprawa : rozebrać wyczyścić bo albo ciągle będziesz klocki wymieniał albo co gorsza popsujesz tarcze.

Marecki75 - 2014-11-27, 11:32

Miron-Ww,
dzięki Kolego. Wykorzystam więc chwilowe zimowanie motocykla, miedzy innymi na wymianę klocków, i gruntowne czyszczenie zacisków.
Aby doprecyzować, koło po takim "bujnięciu" jak na filmie, powinno się swobodnie obracać, aż do samoczynnego zatrzymania, tarcze wtedy nie powinny być nawet odrobinę dotykane przez klocki ?

Miron-Ww - 2014-11-27, 12:19

Klocki mogą trochę ocierać ale u Ciebie ewidentnie trzyma i hamuje .
remol71 - 2014-11-27, 12:24

Marecki75,

Sprawdź, czy zacisk chodzi na prowadnicach.

Marecki75 - 2014-11-27, 17:17

kurde nie mogę namierzyć :ryczy: , wpisuję w szukajkę i ni hu hu .. kiedyś przypadkiem trafiłem, gdy ktoś z forumowiczów opisał jak po kolei zrobić gruntowną konserwację zacisków hamulcowych, jaki smar użyć, bodajże uszczelki, osłony , tam było samo meritum. Nie mogę teraz znaleźć. wrrr. Moze ktoś kojarzy ? podrzuci link do postu.. ?
vaaks - 2014-11-27, 17:25

proszszszę http://yamaha-dragstar.pl...ghlight=#203901
Marecki75 - 2014-11-27, 18:01

vaaks, bingo :) o to chodziło :yahoo: i jeszcze dałeś fotki.. miodzio :) dzieki serdeczne :uklon3:

[ Dodano: 2014-12-17, 17:02 ]
zrobiłęm wg tego :
http://yamaha-dragstar.pl...ghlight=#203901 i lepiej panie, lepiej :)

robnar - 2016-03-04, 21:35

Koledzy, mam pytanko. Jak kierownica jest ustawiona w lewo to pojawiają się kropelki płynu hamulcowego pod zborniczkiem, jak w prawo (bardziej pozioma pozycja) jest suchutko.
A zbiornik w okienku jest na full. Czy to oznacza, ze mam problem uszczelkowy, czy za duzo plynu?
Oczywiscie akcja dzieje sie po kilkudniowym postoju.
Bede wdzieczny za info.

pyra - 2016-03-04, 21:43

robnar napisał/a:
Czy to oznacza, ze mam problem uszczelkowy, czy za duzo plynu?

i jedno i drugie.

Jarek74 - 2016-03-04, 22:00

Odkręć pokrywę zbiorniczka, uszczelka może być sparciała, przerwana lub nieprawidłowo ułożona.
Ewentualnie śrubki dokręcone za słabo, jak za mocno to mogły przeciąć uszczelkę

witek1965 - 2016-03-04, 22:03

tak jak napisał pyra, . Masz uszkodzone uszczelnienie od strony kierowcy ( druga strona niech się nazywa od strony koła). w okolicy lewego narożnika lub niedokręconą śrubkę z lewej strony (oby to)
robnar - 2016-03-04, 22:03

Dzięki. Pytanko jeszcze jedno. Gdzie zdobyc uszczelke? Jesli wiesz.
Płyn lepiej wycisnąć, czy strzykawą?

[ Dodano: 2016-03-04, 22:08 ]
Śrubki sprawdzałem, są dokręcone.
Były wymieniane klocki, i dlatego płynu przybyło tak domniemam (chyba dobrze?)

Jarek74 - 2016-03-04, 22:18

strzykawką odciągnij, bo dobrze domniemasz, że to po wymianie klocków przybyło płynu ;)
robnar - 2016-03-04, 22:25

Cykam sie rozkręcać nie mając nowej uszczelki.
I znowu poszukiwania szlag. Tylko gdzie?

Jarek74 - 2016-03-04, 22:28

Serwis Yamaha, nie wszystko jest tam drogie, warto zapytać
pyra - 2016-03-04, 22:32

Bez rozbierania, możesz upuścić płynu odpowietrznikiem
robnar - 2016-03-04, 22:37

Też tak pomyślałem. Jutro do nich skocze.
Dzięki

witek1965 - 2016-03-04, 22:49

rozkręcając nic nie ryzykujesz. Być może tak dużo "przybyło" płynu po wstawieniu nowych klocków, ze podniosło się ciśnienie i powstał wyciek. Sprawdź. Uszczelki to chyba tylko serwis

[ Dodano: 2016-03-04, 23:14 ]
4BH-25815-00-00
to jest nr katalogowy cena 106 zł

robnar - 2016-03-05, 19:34

Wiciu temat opanowany he. Uszczelka jest ok. Mam wrażenie, że dekielek (super chrom) jest troche źle ukształtowany i za mało dociska, pomimo dokręcenia na maxa.
Robrob - 2016-03-06, 08:49

poszukaj na allegro jakiegoś akcesoryjnego i kup nowy, ale prawdę mówiąc to pierwszy raz słyszę że dekielek jest krzywy, no chyba że miał przygodę
wojs40 - 2016-07-10, 20:49

Panowie, po zmianie opony w tylnym kole strasznie popiskują mi klocki na tarczy. Sprawdziłem i okazało się że tarcza ma bicie/być może w serwisie mocowali koło łapiąc je za tarczę, ale tego nie wiem /. Co z tym fantem mogę zrobić? Czy pozostaje tylko wymiana tarczy?
witek1965 - 2016-07-11, 00:35

Co to za serwiś ? jakieś cuda > raczej nie nie mocowali koła łapiąc za tarcze, ale mogło im upaść na tarczę.
wojs40 napisał/a:
Co z tym fantem mogę zrobić?
reklamować. Powinieneś zrobić to od razu.
wojs40 - 2016-07-11, 06:15

Gdyby usługa była kompleksowa, łącznie z odkreceniem i montażem koła wówczas pewnie bym reklamował usługę, a tak szkoda nerwów. Sam odkręciłem koło bo wizyta motorem łączyła sie /minimum/ z 2 godzinami pod warsztatem. No cóż chyba pozostaje duży wydatek, zakup nowej terczy :nie_wiem:
Pozdrawiam.

beeniek - 2016-09-08, 20:26

Może ktoś się orientuje gdzie mogę kupić zestaw naprawczy do przedniej pompy hamulca?Heble są słabe,a klamka miękka pomimo odpowietrzania. XVS 1100 2000r.
tomboj - 2016-09-08, 20:59

Spróbuj jeszcze odpowietrzyć, odkręcając delikatnie przewód przy samej pompie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group