YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Spacerówki Forward Controls Jardine

Woolfowe - 2011-07-30, 01:56
Temat postu: Spacerówki Forward Controls Jardine
Witam,
Chciałbym się poradzić drogiej braci motocyklowej. Mam mozłiwość zakupić po dosyć atrakcyjnej cenie takie oto spacerówki http://www.jardineproduct...4/productID/934. Strasznie mi się podobają, ale...
Czy ktoś ma coś takiego zamiast standardowych podnożek i moglby mi powiedzieć czy nogi są na tyle do przodu, że każdą nierówność zbieramy na kregosłup i mamy dosyć po 50km latania? Dodam dla tych co niewidzieli mojej gwiazdki, że mam lekko przerobionego customa i nie chce zakładać żadnych dodatków w tym gmoli, gdzie mogłbym założyć dodatkowe rozkładane spacerówki.

winiar - 2011-07-30, 09:22

Cena tych orginalnych jest powalająca choć przyznać trzeba, że wyglądają dobrze. Co do użytkowania nie powiem Ci z doświadczenia bo u mnie wygląda to wszystko inaczej ale obserwuję jak używane są spacerówki montowane na gmole i są one bardziej wysunięte. To tylko poprawia komfort ale oczywiście jedzisz tak tylko czasowo. To moje zdanie....
jaro - 2011-07-30, 11:42

Woolfowe, Patryk_C w swojej 650 założył takie, z tym, że on jest sporo wyższy od ciebie.
Woolfowe - 2011-07-30, 12:58

Mam wrażenie, że na 650 z takim czymś siedzi się jak na niemodyfikowanym 1100. No nic, nawyżej będę pierwszy i podzielę sie wrażeniami z użytkowania.
Waldi - 2011-07-30, 13:58

A czy nie lepiej płaskie podłogi.
Robrob - 2011-07-30, 14:11

a Spining to nie miał takiego wynalazku u siebie?
darkside - 2011-07-30, 16:07

Waldi napisał/a:
A czy nie lepiej płaskie podłogi.


W customie podesty ;/

miodzik - 2011-07-30, 23:25

Tych konkretnych nie znam. U siebie mam Mapam-y i wyglądają jakby były krótsze, ale trochę niżej położone. Na długieeee trasy na pewno lepsze fabryczne podnóżki/podesty, a więc wersja z spacerówkami na gmolach. Dodatkowo na takich setach nie staniesz jadąc po dziurach. Ja długich tras robię ze 2-3 w roku, a na podestach czuję się niezręcznie więc mapam-y zostały mimo tych niedogodności. Co do pleców, nie odczuwam dyskomfortu. Ale to już sprawa indywidualna.
Rado - 2011-07-30, 23:28

Też czegoś szukam (z 2 m. wzrostu standardowe są zdecydowanie za blisko)- znalazłem toto: http://www.metriccruisers...s_xvs650cl.html
bartek_p - 2011-07-31, 16:01

Jarecki ma w 650 podobne. Ja miałem i drugi raz bym nie zmieniał. Podłogi chyba lepsze
azrael88 - 2011-07-31, 16:44

No ładne to jest, przyznaję. Ale w kategorii "wygoda" wygrywają podesty.
PatrykR922 - 2011-08-01, 16:52

azrael88 napisał/a:
Ale w kategorii "wygoda" wygrywają podesty.



Podesty ogólnie wymiatają ładny wygląd itp

patryk_c - 2011-08-02, 12:29

Proszę:

Jardine Forward Controls (Yamaha XVS650 Custom)

















Jakość wykonania, dopasowania, chromu - 10

Wygoda po założeniu (przy wzroście 184 cm) - 10

Łatwość montażu - 9


Uważam to za jedną z najlepszych pod kątem użyteczności modyfikacji mojej Małej Gwiazdki. Jednak mój ojciec przy wzroście 170 cm już nie dał rady pojechać ;)



Nie jeździ się na tym jak "niemodyfikowanym 1100" - to są na prawdę wyyysunięte podnóżki - sama poprzeczka idzie do przodu około 12 cm , około 3 cm w górę. Dodatkowo poszerza się też rozstaw stóp.


Zresztą identyczny zestaw montuje się do 1100 czy do 1700 - różnice to tylko mechanizm sterowania sprzęgła i hamulca.


Dodam tylko że "forward controls" to nie spacerówki, tylko zestaw wysuniętych podnóżków :pokooj:

Woolfowe - 2011-08-02, 20:28

Dziekuje, ze rozwianie wątpliwości. Na zdjęciu troszke przeraża mnie wysoko umieszczona dźwignia hamulca tylego, ale głównym i tak jest przedni. Mam gwiazdkę w bardzo podobnym stylu. Widzę za to kolejny plus, nie będę więcej szorował podnózkami o asfalt przy tym zestawie ;)
Rado - 2011-08-04, 17:41

Znalazłem coś takiego

http://cgi.ebay.com/ebaym...AAQ:MOTORS:1123

johnypl - 2011-08-04, 23:04

Rado napisał/a:
Znalazłem coś takiego

http://cgi.ebay.com/ebaym...AAQ:MOTORS:1123


Dokładnie takie coś zrobiłem sam tylko bez chromu a czarny lakier. ( Fotke wstawię ja wrócę do domu )

Rado - 2011-08-05, 00:00

Tak widzę że oni też mają dwie wersje- polerowaną i czarną. Kusi mnie bo mają tez jeszcze dłuższe- przesunięte o 6 cali- ale piszą że do Classic'a nie bardzo się nadaje bo zawadza o błotnik. Biję się z myślami- kupić i potem ewentualnie przyciąć błotnik czy zostać przy tych 4 calach przesunięcia. W każdym razie- różnica w cenie znacząca, 100 $ (plus 25 wysyłka) to nie to co 250 funciaków).

... i znowu ze mnie rodowity Lodzermensch wychodzi :)

Woolfowe - 2011-09-13, 19:39

Witam,
Sety są już na mojej gwiazdce. Na zdjęciach wygladają delikatniej, ale to kawał metalowego dzieła sztuki. Jest już za ciemno na zdjęcia, ale postaram się udostępnić jakieś w miarę możliwości w najbliższym czasie. Jazda próba też była - pozycja jest rewelacyjna. Jedyny minus to spreżyna cofająca dzwignie hamulca, a raczej jej brak. Trzeba ją zdemontować z oryginalnych, a żeby ją założyć potrzebny jest klucz imbusowy z amerykańskiej rozmiarówki.

patryk_c - 2011-09-13, 21:16

:niema:

"noaniemówiłem"

Zbroja - 2012-02-02, 16:27

Czy ma ktoś może namiar na polską firmę w necie, co by mi niedrogo sprzedała sety/controllsy do mojego 1100?
spining - 2012-02-02, 16:39

robrob napisał/a:
a Spining to nie miał takiego wynalazku u siebie?


miałem, miałem... lipa straszna; wymieniłem na oryginalne podesty Yamaha

BenWito - 2017-09-14, 13:10

Witam

Mam zamiar przesunąć do przodu podesty jak poniżej

http://www.ebay.pl/itm/20...8cAAOSwnDxUb1T1

lecz mam pytanie, jak zamontować wtedy gmole.

Proszę o podpowiedź i z góry dziękuję.

Grzegorz_Godzio - 2017-09-19, 22:30

Nikt nic, bo sam bym przedłużył podesty, może ktoś ma rysunek to sami wytniemy.
Miron - 2017-09-19, 23:16

Po co przesuwać podesty, jak można spacerówki dokręcić do gmoli. I nóżki do przodu ;D
Grzegorz_Godzio - 2017-09-20, 08:31

Spacerówki są, tylko mam długie nogi i bardziej komfortowo było by z odsuniętymi do przodu podesłanie.
wemar - 2017-09-20, 16:18

Miron napisał/a:
Po co przesuwać podesty, jak można spacerówki dokręcić do gmoli.

Wtedy jednak tracisz kontakt z pedalerią, a przynajmniej ich obsługa jest urtudniona. W swoim przesunąłem podesty do przodu, na bok i zwiększyłem kąt uniesienia. Teraz trzymając stopy na spacerówkach pod piętą mam pedał tylnego hebla i blisko do dźwigni zmiany biegów, choć najbardziej zależało mi na dobrym dostępie do hamulca.

Grzegorz_Godzio - 2017-09-20, 16:27

Wemar fotkę jaką zapadaj może coś sam zrobię.
BenWito - 2017-09-20, 17:43

Też sam spróbuję zrobić. Wydaje mi się ze gmole będzie można przymocować do tych blach stanowiących przedłużenie, z tym, ze w Classic ograniczeniem dużego przesunięcia do przodu będzie błotnik. Zrobię szablony np. z płyty paździerzowej poskręcam wszystko i zobaczę jak to wygląda. Dodatkowo będzie można zamontować poprzeczkę między tymi przedłużeniami. U góry gmole tez będzie można zamontować na takich blachach -przedłużeniach.
Ale fotki by się przydały bo po co wyważać otwarte drzw. lol

wemar - 2017-09-20, 20:10

Nie wiem czy gabaryty 650 pozwolą na to samo, co można zrobić w RS'ie. Fotek na razie nie zapodam, jestem na wyjeździe i nie mam jak ich zrobić.
Grzegorz_Godzio - 2017-10-18, 21:40

Odświeżam temat, może ktoś sam dorabiał i został mu projekt, z tego co mierzyłem maksymalnie w clasicu można wysunąć 7 cm przy zamontowanym pełnym gmolu.
BenWito - 2017-10-19, 01:03

Zdecydowałem, jednak kupić zestaw wskazany wyżej w linku, a po założeniu będę przerabiał gmole. Na wiosnę dam znać co mi z tego wyszło.
Grzegorz_Godzio - 2017-10-19, 14:48

Benvito jeśli nie zamówiłeś jeszcze to wstrzymaj się trochę, napisałem do myfrenda z Pekinu czy by nie zrobił takich, może będzie taniej.
BenWito - 2017-10-21, 12:24

Dzięki, za info poczekam.
Grzegorz_Godzio - 2017-10-21, 12:26

Niestety pisałem do trzech, źaden się nie podejmie zrobienia kopi, pozostaje USA.
BenWito - 2017-10-21, 12:34

Masz pomysł jak po założeniu przedłużek, założyć gmole?
Grzegorz_Godzio - 2017-10-27, 22:45

Ok, zrobiłem parę przymiarek i info dla tych co by chcieli pomajstrować.
Pierwsza, przesunięcie o 10 cm jest ok tylko w opcji bez gmoli i pewnie dla customa będzie ok z racji że nie na tak nisko błotnika, zdjęcie poniżej.

[ Dodano: 2017-10-27, 22:49 ]
W rezultacie maksymalne wysunięcie podnóżek zachowując bezpieczną odległość od błotnika tak aby nie zawadzał na dołkach o gmol to 4,5 cm.

[ Dodano: 2017-10-27, 22:51 ]
maksymalna grubość blachy to 8 mmm

Benvito, w przyszłym tygodniu podeślę Ci wzorniki do przymiarki.

BenWito - 2017-10-28, 17:40

Dzięki, będę czekał.
wemar - 2017-10-28, 18:57

Odszukałem kilka fotek po mojej przeróbce. Na pierwszej fotce widać różnicę pomiędzy oryginalnym mocowaniem podestów, a zdystansowanym. Niestety, zdjęcia wykonano pod różnym kątem i nie widać odsuniecie do przodu, które wynosi ok. 7 cm. Na drugiej fotce widać położenie podestu, spacerówki i pedału hamulca, który po skorygowaniu uniesienia na pompie, jest równie dobrze osiągalny palcami przy stopie na podeście, jak i piętą, gdy stopa jest na spacerówce. Po lewej stronie przód dźwignia zmiany biegów wypada tak, że redukcję można zrobić bez zdejmowania nogi ze spacerówki. Zmiana w górę też jest możliwa, ale wymaga trochę więcej zachodu i nauki operowania piętą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group