YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Kaski - Atesty na kaski

pan_wiewiorka - 2009-10-09, 08:02

Odnośnie kasków z hameryki, to zwracajcie uwagę czy mają atesty. Wiele z nich nie ma. przyczyna jest prosta. hameryka to kraj, w którym - w większości stanów - atesty nie są wymagane.
witek1965 - 2009-10-09, 13:11

Zgadzam sie z tobą Wiewiór, ale mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty. Ktoś gdzieś pisał, że w europie policja kuka na normę (atest)EC (obecnie obowiązuje EC 22-05), a te rdzennie z USA jej nie maja na 100% bo i po co. Te produkowane na Europę na pewno tak, bo inaczej lipa
pan_wiewiorka - 2009-10-09, 13:17

witek1965 napisał/a:
Zgadzam sie z tobą Wiewiór, ale mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty.

Błądzisz :) Policja z Grodziska na 100% sprawdza. Miałem raz sytuację kiedy zostałem poproszony o zjechanie na bok. Misiek wylegitymował mnie, sprawdził papiry i zapytał czy kask ma atest (byłem w Velocettcie a ta wygląda na orzeszek). Powiedziałem, że owszem. Poprosił o pokazanie wszywki. No i zdziwko shock, nie mogłem znaleźć wszywki. Szukałem jej w standardowym miejscu i zonk. Została schowaną pod wyściółką. Ale znalazłem, pogadałem z Miśkiem a później bałem się odpalić coby mnie nie sprawdził odnośnie poziomu hałasu :hahaha:

witek1965 - 2009-10-09, 17:05

Nie wiem jak to się stało, ale moje poprzednie zdanie zostało niedokończone. (zmęczenie?)

Powinno być Zgadzam się z tobą Wiewiór, ale mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty USA (DOT)
Że europejskie sprawdzają, to wiem. Taki inteligentny facet powinien się domyśleć o co chodzi z kontekstu. Pisaliśmy na temat kasków USA, a tego czy honorują atesty USA to faktycznie nie wiem.

pan_wiewiorka - 2009-10-09, 17:45

witek1965 napisał/a:
Taki inteligentny facet powinien się domyśleć o co chodzi z kontekstu.

Zlituj się, zdanie było jednoznaczne ;)
witek1965 napisał/a:
czy u nas w ogóle są honorowane atesty USA (DOT)

Z tego co wiem, to nie.

witek1965 - 2009-10-09, 19:00

Dobra nie będziemy się kłócić. Honorować coś znaczy uznawać coś za prawomocne. Ty napisałeś, żeby zwracać uwagę na atesty,zdanie odnosiło się kasków hamerykańskich, a ja napisałem
Kod:
mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty
odnosząc się do twojej wypowiedzi, czyli do atestów hamerykańskich. Odnośnie atestów europejskich nie miałem wątpliwości. Atestów europejskich kasków z rynku amerykańskiego raczej nie należy się spodziewać, bo na daibła one amerykanom potrzebne.
Ostatnim postem potwierdzasz, że nie są honorowane, więc policja i tak oleje atest DOT i tak. No chyba, żeby przymrużyli oko.

pan_wiewiorka - 2009-10-10, 19:13

witek1965 napisał/a:
Ostatnim postem potwierdzasz, że nie są honorowane, więc policja i tak oleje atest DOT i tak. No chyba, żeby przymrużyli oko.

Jedni przymrużą, inni nie. Wszyskto zależy od miśka. W każdym razie chłopaków na przecinakach ścigaja o atesty. Z nami bywa różnie, przecież masa chłopaków pomyka w braincapach, które nawet DOT nie mają ;)

monteki - 2009-10-11, 20:09

lol czyli co , mogą mi zakazać jazdy w tym kasku ??

możecie rozwinąć temat bo nie spotkałem się wczesniej z takim zagadnieniem ?

tzn mam sobie odpuścic ten kask ?

zen - 2009-10-11, 23:20

Zatrzymają cię i zabronią dalszej jazdy, kask nie ma atestu europejskiego i do widzenia :/
Kask możesz ewentualnie wziąść na własne ryzyko.

monteki - 2009-10-12, 00:00

i faktycznie spradzają właścicieli takich motorów czy kask ma atest ??

rozumie m przy jakims orzeszku, ale przy tak wyglądającym kaksu jak ten??

no teraz mi szczęka opadła..

zen - 2009-10-12, 23:51

Najwyraźniej nie przeczytałeś tego tematu. Oczywiście, że na dłuższe wyjazdy tylko i wyłącznie porządny kask, najlepiej Nolan N43 (Air), lub innej uznanej firmy.
Na paradę można ewentualnie wrzucić na garnek jakiś braincap lub inne badziewie

EDDIE - 2009-10-12, 23:52

Nie zwracam uwagi na atesty, bo one najczęściej nijak się mają do rzeczywistości. Najlepszy, najmocniejszy kask może nie dać ci ochrony przy dzwonie i odwrotnie, nawet bez kasku głowa nie musi być nawet draśnięta, nigdy nie wiadomo. Martwi mnie jednak, że władza może się do mnie dopiąć z powodu braku atestu, homologacji itp. :(


EDIT:


To, że na trasę mam inny kask, a na miasto inny, uważam za oczywistość.

monteki - 2009-10-13, 00:11

zen napisał/a:
Najwyraźniej nie przeczytałeś tego tematu. Oczywiście, że na dłuższe wyjazdy tylko i wyłącznie porządny kask, najlepiej Nolan N43 (Air), lub innej uznanej firmy.
Na paradę można ewentualnie wrzucić na garnek jakiś braincap lub inne badziewie


przeczytałem i to uważnie.. ale ten kask ze stanów:

https://www.myleather.com...609&dispid2=176

wygląda solidnie.. a malowanie poprostu powaliło mnie na kolana..

i dlatego chciałem to kupic.. i moje pytanie brzmiało.. czy mimo oczywstych braków atestów uważacie że ten kask to badziew.. czy poprsotu zwykły średniak w którym spokojnie można jeździć , no bo przecież jest szansa że to normalny bezpieczny kask , tylko że w USA więc oczywiscie bez atestu Eu.

witek1965 - 2009-10-13, 15:37

ja napiszę tak. Kask wyglada spoko-to odnośnie kwestii wizualnej. Posiada atest DOT, co jednak o czymś świadczy.

Co to jest ten DOT?

DOT to skrót od Department of Transportation. Ta amerykańska instytucja rządowa zajmuje się homologowaniem wyrobów dopuszczanych do użytku na północnoamerykańskich drogach. Fakt, że w niektórych stanach wolno jeździć bez kasku nie zwalnia instytucji rządowej do wydawania lipnej homolohacjii, ponieważ tam gdzie jest kask obowiązkowy ma spełniać swoje zadanie, to jest chronić głowę. Firma na europejskim rynku jest bardzo mało znana i raczej niczego się nie dowiemy. Pozostaje jedynie oficjalna strona producenta.

Dodam tylko, że każda opona posiada atest DOT mimo, że wiele nie zobaczy ameryki nigdy

ttom - 2009-10-13, 19:40

Może ktos biegły w języku (ja sie pogubiłem w 2 czy 3 punkcie ;) )
poczyta i napisze po naszemu w kilku żołnierskich słowach
DOT Standard

monteki - 2009-10-13, 20:59

jedyne co znalazłem:

http://www.motorcycleforu...ead.php?t=82271

jhesli uda mi sie znaleźć jakies info założe osobny temat gdyby ktos jeszcze szukał..

a może Wam udało się coś znaleźć??

witek1965 - 2009-10-13, 22:02

zen, co to znaczy firmy nie ma

http://hawkhelmets.com/ oficjalna strona producenta. Wskazywałem już w tym temacie raz

zen - 2009-10-13, 23:55

Firmy nie ma w świadomości motocyklistów
monteki - 2009-10-14, 00:37

ma niby atest DOT ( department of transportation - tak myśle ) ..
to nie jest to samo co norma w europie ??

witek1965 - 2009-10-14, 06:39

monteki napisał/a:
ma niby atest DOT ( department of transportation - tak myśle ) ..
to nie jest to samo co norma w europie ??


No pewnie, że nie jest to samo. Za atesty i homologację się płaci. jeżeli firma nie ma zamiaru eksportować do Europy, to po co jej wchodzić w koszty?

[ Dodano: 2009-10-14, 06:40 ]
zen napisał/a:
Firmy nie ma w świadomości motocyklistów

A to akurat nie jst takie dziwne, bo skoro brak czegoś na rynku masowym, to raczej pojedyncze jednostki posiadające i tak nie będą miarodajnym środowiskiem opiniotwórczym.

[ Dodano: 2009-10-14, 06:42 ]
monteki napisał/a:
dzięki może się faktycznie napaliłem niepotrzebnie..

musze to przemyśleć , to faktycznie dziwne że nigdzie nei ma opini o tych kaskach..


To, że nie ma w Polsce i europie to nie znaczy, że nie ma nigdzie. W USA są też pewnie fora i penie ktoś coś tam pisze. Takoż samo czasopisma motocyklowe. Opinie będa wtedy gdy będą użytkownicy lub testerzy, albo firmy przeprowadzające testy (np. ADAC w Niemczech). Inaczej lipa

monteki - 2009-10-14, 12:13

trotom napisał/a:
Może ktos biegły w języku (ja sie pogubiłem w 2 czy 3 punkcie ;) )
poczyta i napisze po naszemu w kilku żołnierskich słowach
DOT Standard


hmm kolego znalazłeś swietną rzecz , tu jest podane co musi spełniać kaks aby dostać norme DOT , w domu porównam to z testem kasków ze świata motocykli i może będzie wiaodmo ocb z tą normą DOT- moze nie jest taka zła:

S7. Test conditions.

S7.1 Impact attenuation test.

S7.1.1 Impact attenuation is measured by determining acceleration imparted to an instrumented test headform on which a complete helmet is mounted as specified in S6.3, when it is dropped in guided free fall upon a fixed hemispherical anvil and a fixed flat steel anvil.

S7.1.2 Each helmet is impacted at four sites with two successive identical impacts at each site. Two of these sites are impacted upon a flat steel anvil and two upon a hemispherical steel anvil as specified in S7.1.10 and S7.1.11. The impact sites are at any point on the area above the test line described in paragraph S6.2.3, and separated by a distance not less than one-sixth of the maximum circumference of the helmet in the test area.

S7.1.3 Impact testing at each of the four sites, as specified in S7.1.2, shall start at two minutes, and be completed by four minutes, after removal of the helmet from the conditioning environment.

S7.1.4 (a) The guided free fall drop height for the helmet and test headform combination onto the hemispherical anvil shall be such that the minimum impact speed is 17.1 feet/second (5.2 m/sec). The minimum drop height is 54.5 inches (138.4 cm). The drop height is adjusted upward from the minimum to the extent necessary to compensate for friction losses. (b) The guided free fall drop height for the helmet and test headform combination onto the flat anvil shall be such that the minimum impact speed is 19.7 ft./sec (6.0 m/sec). The minimum drop height is 72 inches (182.9 cm). The drop height is adjusted upward from the minimum to the extent necessary to compensate for friction losses.


cały pkt 7 to testy..

nie chce przeklejać całego.. ale wygląda że tu też są testy zderzeniowe itd..więc moze ten kask HAWK spełniający norme DOT nie jest takim totalnym badziewem?

EDIT: Wiewiór masz racje .. ( jak zwykle ;) ) .. ale ten kask wyszedł by mnie około 300zł.. poza tym strasznie mi się podoba.. a czasami to że czegoś nie znamy wcale nie oznacza że to jest kiepskie prawwda ??

pan_wiewiorka - 2009-10-14, 12:20

monteki, tego typu informacji się też doszukałem ale chodzi o szczegóły. Normy europejskie są bardzo surowe i kaski muszą wytrzymać uderzenie konkretnej siły. Puknięcie młoteczkiem a spuszczenie na kask ciężaru równego kilku kg - do tego z odpowiedniej wysokości - to dwie rózne rzeczy. Mnie wystarczy, że widziałem ochraniacze na łokcie, które mają ten DOT czy inszy atest z Hameryki. Brak słów, nie ochroni Cię to przed niczym :wmur:
ttom - 2010-05-01, 18:22

Znalazłem kilka informacji na temat testów i norm ECE i DOT...
I odkopałem temat...
To jest fragment większego artykułu o testowaniu kasków z "Motocykla" nr 5/2010.

zen - 2010-05-02, 00:59

ttom napisał/a:
Znalazłem kilka informacji na temat testów i norm ECE i DOT...
I odkopałem temat...
To jest fragment większego artykułu o testowaniu kasków z "Motocykla" nr 5/2010.


Z tego co wiem, jest dokładnie odwrotnie ... Jak tylko znajdę w archiwum materiały, to wrzucę, bo coś mi się wydaje, że to jakaś mega ściema. Od zawsze hamerykańskie normy były mniej restrykcyjne od europejskich.

EDDIE - 2010-05-02, 15:15

zen napisał/a:
Od zawsze hamerykańskie normy były mniej restrykcyjne od europejskich.


Zwróć uwagę, że testy ECE i DOT to zupełnie inne testy i nie bardzo można mówić, że jedne są bardziej restrykcyjne od drugich. Autor pisze, że elastyczna skorupa i twarde wypełnienie kasku bardziej odpowiada testom ECE, a twarda skorupa i miękkie wypełnienie testom DOT.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group