YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Rozładowywanie akumulatora

rycho71 - 2014-05-31, 12:20
Temat postu: Rozładowywanie akumulatora
Witam
Mam problem w swoim motorku Yamaha DRAG STAR 650,
chodzi o to że jeśli motor postoi około 2 tygodnie bez odpalania rozładowuje mi akumulator.
Podejrzewam alarm który jest zamontowany Patrol Line HPS 544 że to on może być sprawcą występowania tego problemu, :idea:
akumulator został wymieniony na nowy, ale problem dalej występuje ten sam.
Może koledzy mieli podobny problem proszę o jakieś sugestie
pozdrawiam rycho71

Merlin - 2014-05-31, 13:27

Odłącz alarm i sprawdź czy dalej rozładowuje, alarm zawsze coś prądu pobiera ale rozładować to może po kilku miesiącach, mam taki alarm (montowany fabrycznie przez Yamahę) i nic się nie dzieje.
Pawlo - 2014-06-01, 00:11

Miałem podobny przypadek. Aku padało po 3-4 tygodniach. Skończyło się na całkowitym uszkodzeniu akumulatora. Po odpięciu alarmu problem zaniknął
tqmeh - 2014-06-01, 10:20

Cześć,

przydało by się podpiąć amperomierz i sprawdzić ile tego prądu jest pobierane, tak jak piszą koledzy, odpiąć alarm. Może to być jego wina ale też nie musi
Sprawdziłeś ładowanie?


pozdr

wemar - 2014-06-01, 16:18

Jeśli akumulator się rozładowuje w 2 tygodnie, przy podpiętym alarmie, to znaczy, że jedna z cel jest uszkodzona. Jest to dość typowy przypadek, że motocykl będzie normalnie odpalał, a nie starczy prądu na dwutygodniowy postój z alarmem. Uciekanie prądu sugeruje uszkodzoną instalację, ale jeśli nie występują inne objawy dolegliwości elektrycznych, to raczej nie jest to przyczyna rozładowywania akumulatora.
Pierwsze co trzeba zrobić, to sprawdzić poziom elektrolitu. Jeśli nie wiesz jak/czym to zrobić, lub nie wiesz jak dobrać się do "bezobsługowego" akumulatora, to możesz zabrać go do punktu gdzie sprzedają - tam mają odpowiedni przyrząd, którym sprawdzą wydolność akumulatora. Czasami daje się przeprowadzić dość skuteczną reanimację.

Kozak_Barabasz - 2014-06-02, 22:30

wemar czytaj dokładniej- wymienił na nowy aku i ma to samo.

Tak jak pisali poprzednicy, amperomierz (multimetr) i wpinasz go szeregowo w instalację aku i widzisz ile ciągnie. Potem robisz prostą kalkulację:

Przykładowy pobór prądu 0,02A
Akumulator o pojemności 10Ah

CZAS = 10Ah/0,02A = 500godzin = około 21dni

Kamyk - 2014-06-03, 06:59

a jak chcesz znaleźć gdzie ucieka, to na podłączonym amperomierzu wyciągaj pojedynczo bezpieczniki. Wtedy znajdziesz obwód, który Ci prąd kradnie.
ttom - 2014-06-03, 07:45

Ze znanych złodziei jest jeszcze immobilizer... Europejskie DS-y często miały...
Kozak_Barabasz - 2014-06-03, 15:16

Tak jak pisze Kamyk - tym patentem sprawdza się zawsze "złodzieja" w samochodach.
W moto jest około 5 bezpieczników więc pójdzie błyskawicznie.

fazzi - 2014-06-04, 11:31

ttom napisał/a:
Ze znanych złodziei jest jeszcze immobilizer... Europejskie DS-y często miały...

to raczej wątpliwa przyczyna, bo z autopsji wiem że może stać całą zimę i się nie rozładuje :)

rycho71 - 2014-07-02, 14:26

witam
problem znikł po wypięciu kostki od alarmu
pozdrawiam,

cypis76 - 2014-07-04, 17:16

POMOCY... Mam problem w DS 1100 z ładowaniem, którego kuiłem z USA , jeśli jest to na voltomierzu mam ok 13,7 V i tak jest przez chwile, a później nagle znika i jest 12 V . gdzie szukac czy to regulator ? czy może szczotki na alternatorze, a może gdzieś brak styku ? :(
witek1965 - 2014-07-04, 18:56

cypis76 napisał/a:
gdzie szukac
po kolei. Od alternatora, po przewodzie do zacisku reglera, potem sprawdź, czy przewód ma przejście i do zacisku akumulatora.
cypis76 - 2014-07-04, 21:48

tzn , że regulator napięcia mogę wykluczyc ? ...że jako urządzenie jest ok ? Czy mam sprawdzic czy alternator daje prąd ? ... i co mam podłączyc amperomierz czy voltomierz jakoś pod wyjście z alternatora ( aczkolwiek jeszcze alternatora nie zlokalizowałem, nie wiem gdzie może się znajdowac...) muszę jakąś instrukcję chyba dorwac...
ttom - 2014-07-09, 20:14

cypis76, podjedź lepiej do jakiegoś serwisu motocyklowego...
W moim RS-ie napięcie mi pływało (grubo ponad 15V), wymieniłem nawet regulator... Okazało się, że... mój miernik był nie halo... ;D

PSZEMAS - 2014-07-09, 21:19

cypis76, najpierw zasuwaj do powitalni spełnić pkt 1 regulaminu :evil:
Orlanos - 2020-03-15, 22:30

A potraficie mi powiedzieć ile prądu pobieraja Wasze dragstary 1100?
Moj bierze od 20 do 40 mA i zastanawiam się czemu to tak plywa. Alarmu nie mam...pamiec wyswietlacza chyba tyle nie pobiera...jest tam jakis immobilazer? Chyba nie...Wkurza mnie ze po okolo 2-3 tygodniach musze ladowac aku.

Ma ktoś jakie uwagi?

Zdrowka życze ;-) Wlasnie sie dezynfekuje wewnetrznie:)

soft - 2020-03-15, 23:06

W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie.
Orlanos - 2020-03-15, 23:40

moj raczej nie ma;-) - zwykły kluczyk - niedawno dorabiany bo stary zaczynal szwankowac...wiec to raczej nie to...
pawcio81 - 2020-03-16, 06:49

soft napisał/a:
W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie.


Chyba odwrotnie :)
Wiem, bo miałem Europejczyka.

tqmeh - 2020-03-16, 12:39

soft napisał/a:
W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie.


Odwrotnie

soft - 2020-03-16, 17:54

Może i odwrotnie. Na XV1900 przesiadłem się 10 lat temu :-)
witek1965 - 2020-03-16, 20:09

soft napisał/a:
W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie.
raczej odwrotnie.
wiem, bo mam amewrykańca ;D

Orlanos - 2020-04-19, 13:55

I jak narazie temat leży. Naprawdę nikt nie ma pomysłu?
pyra - 2020-04-19, 14:26

Posprawdzaj masy, i czy klable gdzieś sie nie nadpaliły/poluzowały, choćby przy bezpiecznikach , przekaźnikach, żarówkach.
OldDiver - 2020-04-19, 14:46

Prąd upływu 20-40 mA to znaczy że pomiędzy plusem a minusem (masą) jest jakiś niechciany odbiornik o rezystancji ok. 400 om.

[ Dodano: 2020-04-19, 14:51 ]
Znam taki przypadek że na skutek zalania przez deszcz gniazda 12V, pomiędzy plusem a minusem w gnieździe utworzył się mostek z siarczku miedzi i … kradł prąd.

tqmeh - 2020-04-20, 13:40

Orlanos napisał/a:
I jak narazie temat leży. Naprawdę nikt nie ma pomysłu?


Wepnij miernik i wypinaj bezpieczniki po kolei aż znajdziesz
Ewentualnie kostki od modułów, rozrusznika alternatora itd itp
Na to nie ma gotowego rozwiązania

[ Dodano: 2020-04-20, 13:41 ]
pyra, luźne kable nie będą dawały upływu na postoju

Orlanos - 2020-04-20, 19:32

Dzieki za wszystkie sugestie. W ten weekend sprobuje:) Jak znajde to zostawie info. Moze komus sie przyda.
tqmeh - 2020-04-21, 10:48

Orlanos, Daj znać jak by nie poszło w miarę możliwości pomogę
Orlanos - 2020-04-21, 17:46

Dzieki Tomek ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group