YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - Strzelanie z rury ,spalanie ? wydech Kaliński

mustang - 2014-05-02, 09:45
Temat postu: Strzelanie z rury ,spalanie ? wydech Kaliński
Siema, kilka dni temu do mojej Gwiazdy załadowałem nowe wydechy Kalińskiego ... po założeniu stwierdzam brzmi soczyście słychać je w całym mieście :) ... ale zauważyłem że przy odpuszczeniu manetki sobie moto strzela ... byłem u kumpla mechanika, przejechał się na DS i powiedział nic przy gaźnikach robić nie trza ... ale się zastanawiam

1.czy to strzelanie nie wpływa jakoś niekorzystnie na moto ?
2.a drugie pytanie czy może się zwiększyć spalanie po wymianie wydechów bo coś mi się wydaję że więcej moto ssie

z góry dodaje ,że jestem jak narazie amatorem w kwestiach mechanicznych motocykla więc mam nadzieję że moje pytania nie są bardzo głupie :)

HELLOWEEN - 2014-05-02, 10:07

Poczytaj tutaj http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=120 i poszukaj na forum.
remol71 - 2014-05-02, 11:05

mustang napisał/a:
czy może się zwiększyć spalanie po wymianie wydechów bo coś mi się wydaję że więcej moto ssie


Wydech niedopasowany, to i więcej ssie. Temat szeroki jak morze. Pisałem kiedyś o tym zjawisku, ale 3/4 userów nie daje temu wiary :D

gregorr77 - 2014-05-02, 12:42

Zobacz "System dopalania spalin " może trzeba zaślepić .
Więcej możesz poczytać tutaj
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=1802

mustang - 2014-05-02, 14:12

a co z tym strzelaniem? może to coś uszkodzić? bo sumie mi to nie przeszkadza aż tak bardzo ale nie chciałbym aby coś się stało DS
witek1965 - 2014-05-04, 23:58

każda ingerencja w układ wymaga stosownych regulacji. Poczytaj na ten temat co napisał remol71, Patryk_C i kilka innych osób.
MARSINUS - 2014-05-05, 07:44

mustang napisał/a:
a co z tym strzelaniem? może to coś uszkodzić? bo sumie mi to nie przeszkadza aż tak bardzo ale nie chciałbym aby coś się stało DS


Poczytaj poczytaj to wiele się dowiesz, a uszkodzić możesz zawory i gniazda zaworowe...

mustang napisał/a:
byłem u kumpla mechanika, przejechał się na DS i powiedział nic przy gaźnikach robić nie trza ...


Nie trza je ino zsynchronizować...

witek1965 - 2014-05-05, 09:57

sama synchronizacja nie pomoże.
MARSINUS - 2014-05-05, 15:05

Witek, a gdzież ja to napisałem ?
witek1965 - 2014-05-05, 16:38

MARSINUS napisał/a:
Nie trza je ino zsynchronizować...
tu brakuje przecinka - pytanie gdzie ? Ja zinterpretowałem tak :
Nie, trzeba nic robić przy gaźnikach, trzeba je tylko zsynchronizować.
Twój post z 7:44

Krzysztof K. - 2014-06-13, 22:31

Cytat:
masz problem szczelanie w tlmnikach to se zmostkuj.
Tømniki Kalinskiego

Janusz.. - 2014-08-24, 12:25
Temat postu: Strrzały z rury
Witam, ja też mam ten sam problem- czyli głośne i częste strzały z rur przy odpuszczeniu manetki. Ja mam jednak YAMAHE 1900 ROADLINER więc wtrysk. Tłumiki cobry. Może ktoś poradzi coś sensownego jak się pozbyć tych strzałów.
robert bagan - 2014-08-24, 14:36

Zmień filtr powietrza na k&n
Ruffi - 2014-08-24, 16:16

U mnie tez jest podobny efekt, filtr powietrza zmieniłem na KN. Zmiana przeprowadzona była wraz z synchro gaźnika. Praca silnika sie poprawiła ładnie trzyma obroty na rozgrzanym silniku.Natomiast mam efekt strzelania przy hamowaniu silnikiem wydechy rozwiercone żeby były głośniejsze wiec to tez moze mieć wpływ na strzelanie.Podczas normalnej jazdy nie odnotowalem strzelania tylko podczas zwalniania nie wysprzeglajac silnika.Dodam ze zmiana filtra wraz z synchro gaznikow i ustawieniem mieszanki robił specjalistyczny zakład. Nie wystarczy sobie tylko włożyć filtr KN trzeba moim zdaniem zrobić synchro gaznikow i czasami nie tylko ale to opisane zostało na forum przez kolegów
johnypl - 2014-08-24, 17:58

Ruffi, strzelanie w rury to objaw zbyt bogatej mieszanki, więc skręć skład mieszanki o pół obrotu na każdym gaźniku, powinno pomóc.
skygge - 2014-08-24, 18:31

johnypl napisał/a:
Ruffi, strzelanie w rury to objaw zbyt bogatej mieszanki, więc skręć skład mieszanki o pół obrotu na każdym gaźniku, powinno pomóc.


Strzelanie z wydechów przy hamowaniu silnikiem to akurat objaw za UBOGIEJ mieszanki (lub/i nieusuniętego AISa w przypadku zmiany filtra powietrza i wydechów).
Po zmianie filtra na otwarty trzeba wzbogacić mieszankę bo gaźnik dostaje za dużo powietrza i mieszanka jest za uboga. Wyjeździj bak benzyny i zobacz jak wyglądają świece - na pewno będą za jasne.

Ruffi - 2014-08-24, 19:29

No muszę wyjeździc bak i luknac na świeczki.Jak narazie to po wsadzaniu filtra KNa zrobiłem moze 120 km albo brak czasu na jazdę albo pogoda nie sprzyja.Dobra uwaga moze w tym tygodniu lukne na zabarwienie świeczek. Gdzie sie znajduje ta śruba do regulacji mieszanki? Mój motong nie posiada AIS i nie posiadal
Znalazłem coś takiego na necie moze komuś sie przyda
http://www.fotosik.pl/pok...3aaa3c5c5e.html
Kolego skygge co rozumiesz pod pojęciem za jasne?tzn białe

[ Dodano: 2014-08-24, 20:34 ]
Tu rownież jest opis zabarwienia
http://www.rezerwa126p.pl...ach-zaplonowych
Jeśli administrator uzna to jako śmieć proszę o usunięcie

skygge - 2014-08-24, 22:36

Zrób fotkę świecy i pokaż jak to wygląda.
Co do śrubek w gaźniku: za skład mieszanki odpowiada więcej rzeczy niż jedna śrubka o której pisał johnypl, pewnie chodziło o PMS. Oprócz tego regulujesz mieszankę zmieniając wielkość dysz (głównej i pilot) oraz kształt (np. wymieniając na akcesoryjne) i wysokość zapięcia iglicy, że o poziomie paliwa w komorze pływakowej nie wspomnę.

Tu masz obrazek na którym jest pokazane co odpowiada za skład mieszanki przy różnym otwarciu przepustnicy: http://www.dansmc.com/carb_jet_usage1.jpg

Ruffi - 2014-08-25, 00:16

No rzeczywiście jest to można powiedzieć powiązana sieć . Trzeba oblukac stan świec, to można zrobić bez specjalistycznych urządzeń.
Dzięki za wskazówki

remol71 - 2014-08-25, 06:45

skygge napisał/a:
Tu masz obrazek na którym jest pokazane co odpowiada za skład mieszanki przy różnym otwarciu przepustnicy: http://www.dansmc.com/carb_jet_usage1.jpg


Czym się różni "needle jet" od "jet needle" ? :)

skygge - 2014-08-25, 07:57

Też się chwilę nad tym zastanawiałem :)
Ruffi - 2014-08-25, 10:15

Myśle ze jest to pomyłka na rysunku bo nazwa dotyczy tego samego elementu jet needle - iglica rozpylacza, moze chodzi o needle valve -zawór iglicowy
Janusz.. - 2014-08-28, 19:18

skygge napisał/a:
johnypl napisał/a:
Ruffi, strzelanie w rury to objaw zbyt bogatej mieszanki, więc skręć skład mieszanki o pół obrotu na każdym gaźniku, powinno pomóc.


Strzelanie z wydechów przy hamowaniu silnikiem to akurat objaw za UBOGIEJ mieszanki (lub/i nieusuniętego AISa w przypadku zmiany filtra powietrza i wydechów).
Po zmianie filtra na otwarty trzeba wzbogacić mieszankę bo gaźnik dostaje za dużo powietrza i mieszanka jest za uboga. Wyjeździj bak benzyny i zobacz jak wyglądają świece - na pewno będą za jasne.


Ja mam wtrysk, a co to jest ten AIS. czy ja go też posiadam w swojej 1900?

Merlin - 2014-08-28, 19:40

johnypl napisał/a:
Ruffi, strzelanie w rury to objaw zbyt bogatej mieszanki


Zbyt ubogiej.

Ruffi - 2014-08-28, 19:58

Dzisiaj zrobiłem 150km polecialem do Kazimierza dolnego, pogoda rewelacyjna jazda zaj.... .Strzelanie w rury nie jest takie głośne i dokuczajace jak mi sie wydawało motorek ładnie ciągnie, odnoszę wrażenie ze po wsadzeniu filtra KN lepiej sie zbiera. Jutro postaram sie sprawdzić zabarwienie świec.
Merlin - 2014-08-28, 21:24

I na pewno mniej pali.
Ruffi - 2014-08-28, 23:04

Nie sadze jak sie zmieszczę w 4 litrach/100km bede miłe zaskoczony prawda jak wiecie jest taka ,ze nawet jak 6 weźmie to sie nie odmówi przyjemności jaka jest jazda ;D .Mialem go zatankować do pełna ale jak wracałem to pojawiła sie ciemna chmurka nad miastem.Udalo mi sie uciec ale nie zdarzylem zatankować

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group