YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - RATUJCIE KOREK WLEWU PALIWA

1janbo - 2009-06-09, 11:58
Temat postu: RATUJCIE KOREK WLEWU PALIWA
Okazuje się, że po spotkaniu w Borkach było więcej awarii. Wiem o trzech: Kamyk, Andik, Gucio. I właśnie o Gucia przypadek mi chodzi, choć pozornie banalny.

Sprawdźcie dwie śruby mocujące korek wlewu paliwa, na bank są luźne i skończą w zbiorniku. Gucio stracił obie i koreczek poszybował w teren. Wiem, że część z Was już to podokręcała, bo Gucio dziarsko pamszerował w Borkach z misją naprawczą, ale nie wiem czy był wszędzie...

Fotki, dla potwierdzenia powyższego...

Gucio68 - 2009-06-09, 13:25

Jestem po operacji wyławiania zaginionej śrubki.Zainwestowałem w magnes na giętkim wysięgniku(nie wiem czy fachowo go nazwałem).Śrubka złapana za pierwszym podejściem :brawo:
Pod śrubki podłożyłem podkładki sprężynowe-mam nadzieję,że pomogą.
Potrzyłem czy można taki korek dokupić(zwykła ciekawość)ale dupa blada.
1janbosłusznie przypomniał o sprawie-kto ma lużne śrubeczki ;D niech nie zapomni o punkciku dla niego :brawo:

Lokis - 2009-06-09, 13:32

Ja miałem tego typu przypadek w zeszłym sezonie. Proponuje śrubki potraktować klejem do gwintów. Wydaje mi się to bardziej praktyczne od podkładki gdyż śruba jest do końca wkręcona.
1janbo - 2009-06-10, 11:37

Doktor od Silników też jest za klejem, więc i ja jestem za tą opcją lol
Merlin - 2009-06-10, 14:38

1janbo napisał/a:
Doktor od Silników też jest za klejem, więc i ja jestem za tą opcją lol


Co to za klej Dżambo? :hahaha:

Gucio68 - 2009-06-10, 15:27

Klej niebieski:
Klej zawierający spoiwo anaerobowe, który błyskawicznie twardnieje w kontakcie z powietrzem
Klej niebieski (usuwalny o średniej trwałości) - do odkręcenia śrub zabezpieczonych przed poluzowaniem wystarczą zwykłe narzędzia
Może być stosowany do klejenia (ochrony przed poluzowaniem) m.in śrub w silniku, skrzyni biegów, rozruszników, drzwi, ciężkich narzędzi, itp.

Klej czerwony:(mocniejszy)Klej zawierający spoiwo anaerobowe, który błyskawicznie twardnieje w kontakcie z powietrzem
Klej czerwony (mocny o wysokiej trwałości) - do odkręcenia niezbędne jest podgrzanie połączenia i użycie specjalnych narzędzi
Może być stosowany do klejenia (ochrony przed poluzowaniem) m.in śrub w silniku, skrzyni biegów, rozruszników, drzwi, ciężkich narzędzi, itp

Jeszcze występuje zielony-najsłabszy

Wystarczy na allegro wpisać klej do śrub lub gwintów

jorg - 2009-06-10, 16:12

No i dzisiaj sprawdziłem,i okazało się,że jednej śrubki już niema,a druga prawie cała odkręcona.Dzięki za przypomnienie.
1janbo - 2009-06-10, 16:19

Gucio już ma patencik na odzysk śrubki ze zbiornika... jak co, przelewy do Niego :D
Merlin - 2009-06-10, 20:51

Te śrubki są obmywane przez paliwo, nie wypłucze kleju?
Może lepsza podkładeczka sprężynowa?

Lokis - 2009-06-10, 21:17

Bez paniki. Nie wiem ile paliwa lejesz do baku ale mało prawdopodobne aby paliwo obmywało korek. Ja mam na kleju i jest gites. Kleju dajesz kapkę na końcówkę gwintu tak, że paliwo musiał by pokonać cała długość śruby - niewykonalne.
Gucio68 - 2009-06-10, 21:31

Taki sam klej jest stosowany w śrubach przy klockach hamulcowych-ile tam chemi,ile strumienia wody i nie wypłukuje.Da rade ten klej.
1janbo - 2009-06-10, 21:48

NIe ma szans. One są "chronione" gwintem... Dajesz kropkę na spód śrubki, stopkę, czy jak ją tam zwać... nie na gwint lub kołnierz śruby...
Lokis - 2009-06-11, 10:06

Wyciągnięcie śrubek to nie problem. Ale mechanizm jest z metalu kolorowego. Jak wpadnie do baku to tylko demontaż baku i wytrząsanie. Przerabiałem wiem. Śrubki i sprężynki do układu spalania się nie dostaną nie wejdą do rurek z kranika tak że jak się już coś takiego wydarzy nie ma co panikować.
jorg - 2009-06-11, 17:44

Dzisiaj Merlin przywiózł mi takiego magnesa na patyku,zanużyłem w baku i śrubka odzyskana,już wkręcona i cacy.Maciek dzięki,patyka oddam w niedziele. lol
jusza - 2009-06-21, 17:40

Właśnie mam śrubkę w baku - to stało się na drogach (jeśli je można nazwać drogami...) Ukrainy. Proszę o dwie informacje:
1. Gdzie można dostać ów magnes na giętkim przedłużeniu? Kto go używa? Do czego? Od kogo można pożyczyć?
2. Po wyjęciu korka na stacji benzynowej jednej śruby już nie było, druga "dyndała", ale z wnętrza korka wypadły dwie sprężynki i metalowa kulka o średnicy ok. 2mm. Sprężynki służą do odpychania zaczepów mocujących korek w baku po przekręceniu kluczyka - z nimi sobie poradziłem, ale nie wiem do czego służy i skąd z korka wypadła wspomniana kulka.

Pozdrawiam po powrocie z Krymu, nie jedźcie tam DragStar'ami.

Lokis - 2009-06-21, 17:44

Taki magnes na sprężynce powinieneś dostać w Castoramie.
witek1965 - 2009-06-21, 17:52

Moje trzymały dobrze, ale zaraz po przeczytaniu tematu szybciutko odkręciłem i potraktowałem klejem do gwintów loctite.
Merlin - 2009-06-21, 18:06

jusza napisał/a:
Właśnie mam śrubkę w baku - to stało się na drogach (jeśli je można nazwać drogami...) Ukrainy. Proszę o dwie informacje:
1. Gdzie można dostać ów magnes na giętkim przedłużeniu?


Zobacz tutaj Jusza.

http://www.allegro.pl/ite...2_kg_od_ss.html

jusza - 2009-06-21, 18:22

Dzięki za informację o chwytaku magnetycznym. Teraz powiedzcie coś o metalowej kulce...
Grzegorz Anis - 2009-06-21, 20:42

Kulka ? ja rozbierałem korek wlewu, owszem sprężynki to mi się wysypały (nawet 6 szt ich tam jest) ale kulki jak pragnę piwa nie widziałem ! ! Chyba że ktoś przede mną majstrował przy korku.
jusza - 2009-06-21, 21:06

Grzegorz... Z mojego korka "wychynęły" tylko dwie sprężynki (być może więcej ich było w jego środku, do którego nie zaglądałem).
Wspomniana kulka zaś wydaje mi się być elementem zaworu odpowietrzającego, a właściwie usuwającego nadmiar par benzyny, gdy ciśnienie w baku wzrośnie. Ale to tylko mój domysł i stąd też pytanie do Was - do czego służy ta metalowa kulka (takie są w łożyskach) o średnicy ok. 2mm w korku wlewu paliwa?

Gucio68 - 2009-06-22, 14:55

Mój korek jak wiecie składałem w Borkach.Była to sobota +/- 10.00(wcześniej palce za mocno wibrowały)złożyłem na 2 sprężynkach reszta została -zero planu/pomysłu gdzie je umieścić.W drodze do domu części poszły się gonić.Korek narazie działa i mam nadzieję,że tak zostanie.
Szukałem ale zero planów budowy tego ustrojstwa.
Wydawało mi się iż pozbierałem wszystkie części,ale kulki nie miałem.

Krzych - 2009-06-22, 15:03

Gucio sprawdż w tej sytuacji jak motorek postoi troche na słońcu czy jak nim poruszasz/potrzepiesz słychać syczenie z baku. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że ta kulka mogła robić jako zawór nadciśnieniowy.
Gucio68 - 2009-06-22, 15:44

Krzych napisał/a:
Gucio sprawdż w tej sytuacji jak motorek postoi troche na słońcu czy jak nim poruszasz/potrzepiesz słychać syczenie z baku. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że ta kulka mogła robić jako zawór nadciśnieniowy.


Też o tym myślałem,ale części zostały na trasie:Borki-Poznań.Mam nadzieję ,że się mylisz.

hexim - 2009-07-13, 16:05

Ja miałem tyle szczęścia w nieszczęśćiu, że wychodząć ze sklepu siadłem na moto i to się rozsypało... Połowa części w baku a połowa na bruku. Pomógł magnes na patyku i świerzo zrywane gałęzie (złamane) właśnie w to słamanie fajnie chwytało sięśróbki. Jak pojechałem do serwisu Szpila w Rybniku nie mieli zielonego pojęcia jak to poskładać. Metodą prób i błędów udało mi się to poskładać. Nieobyło się bez zdejmowania baku itp. Sprawdzajcie te śróbki, bo naprawde się odkręcają i dzwonią ;)
Pozdrawiam

Biały - 2009-07-13, 16:19

Dokładnie miałem to samo, dzwoniło jak cholera i wkurzało. Za cholerę nie mogłem ustalić co to, jak pojechałem do Yamahy i stawiałem na nóżce moto (miałem mało paliwa, bo wiedziałem że będą zdejmować bak), to coś zadzwoniło. Wtedy przypomniałem sobie o śrubkach, patrzę w korek i jednej nie było. Niiestety nie dało się wyciągnąć magnesami i zbiornik zdejmowano.
empiq - 2009-07-14, 10:07

Ha i ja dołączyłem do grona korkowników :)
Klasycznie - po przeczytaniu tematu miałem sprawdzić ale jakoś zapominałem. W końcu patrzę - jedna! Udało się magnesem wyjąć z baku drugą i na kropelkę wkręcone teraz obie śruby.

Więc jak pamiętacie to zerknijcie na swoje korki od spodu przy tankowaniu!! :D

soft - 2009-08-10, 20:58

Ja profilaktycznie nakleiłem na nie bardzo mocno klejącą taśmę izolacyjną PCV. W taśmie wyciąłem 2 otwory odpowietrzające. Taśma nie powinna się odkleić gdyż wchodzi aż pod chromowaną część korka i jest przez niego "przytrzasnięta".
zajcow - 2010-02-01, 17:43

Kurde a ja po zdemontowaniu baku zastanawiałem sie co w nim tak "żegota" (dzwoni ) teraz juz wiem ze musze sie pokrecic za taki magnesem o którym p;iszecie ;D
witek1965 - 2010-04-21, 22:42

soft napisał/a:
Ja profilaktycznie nakleiłem na nie bardzo mocno klejącą taśmę izolacyjną PCV. W taśmie wyciąłem 2 otwory odpowietrzające. Taśma nie powinna się odkleić gdyż wchodzi aż pod chromowaną część korka i jest przez niego "przytrzasnięta".


A nie lepiej po prostu wykręcić, kapnąć kleju do gwintów i przykręcić ponownie ?

Ja tak zrobiłem od razu jak tylko przeczytałem ten temat i jak na razie trzymają jak ...... przyklejone

bartek_p - 2010-06-18, 22:19

Śruby mają to do siebie, że przy wibracjach się odkręcają.
Nie zanotowano nagminnych przypadków rozkręcania się czegokolwiek prócz korka, ja tam jednak sprawdzam przy mycie czy coś nie jest luźne.

mark500 - 2010-11-12, 21:48

Tyle napisano o tym korku, że aż sam sprawdziłem. A tam oczywiście nie ma już jednej śrubki :nie_wiem: Zbiorn ik mam zalany do pełna więc będzie nurkowanie z magnesem.
Nie wiem jak u Was, ale u mnie odkręciła się również śrubka od mocowania uchwytu tylnego oparcia plecaczka. Skombinowałem M-6 i dokręciłem wszystkie z podkładkami sprężynowymi i trzymie.

Demolka - 2010-11-13, 13:11

Ta śrubka nie musi być stalowa, więc nurek z magnesem może być bezradny :nie_wiem:
Łuki - 2010-11-13, 19:59

W moim korku są metalowe,też łowiłem magnesem. :oops:
Teraz wkręcone na klej trzymają i nie odkręcają się- polecam wszystkim.

Dariow - 2010-11-20, 21:21

Ja tydzien temu kupiłem motor i tez mi cos dzwoniło , właśnie wróciłem z garażu no i jednej śrubki brak, jutro spróbuje wyłowic może się uda bez zdejmowania baku
HORSZCZAR - 2010-11-20, 21:30

Dariow, zaopatrz się w coś takiego: http://allegro.pl/chwytak...1287881939.html

dorzuć magnes i po kłopocie :)

Dariow - 2010-11-20, 21:32

No dokładnie jutro jade do Castoramy albo Praktikera zakupic :)
kubus1982 - 2011-03-09, 17:38

Panowie mam problemik podobny do waszego ale...dziśwyprowadzając moto usłyszalem że cos dzwoni. Byla to na szczęście tylko jedna ze śrubek.po wyłowieniu poprzedzonym zdjęciem baku,wyłowiłem magnesik wielkości 50gr, i taki plasticzek w który ten magnez pasuje. Co to za plastik ? Do czego służy?Jak to zamontowac ponownie bo na razie wyjąłem i czekam na porade. Pozdrawiam
Merlin - 2011-03-09, 18:36

Pewnie ktoś przed Tobą usiłował wyłowić śrubkę i magnes z "obudową" został w baku. ;D
kubus1982 - 2011-03-10, 18:08

To by sie zgadzało , że ktoś to wyławiał tylko że ja tą śrubkę i dzwięk związany z jej przemieszczaniem się, usłyszałem dosłownie pare dni temu.Czy jest opcja ,że magnesik z plastikiem trzymał śrubke i to wszystko trzymało sie ścianki?I dlatego nie było słychać?
Merlin - 2011-03-10, 19:04

Pewnie możliwe.
nurek301 - 2011-05-16, 13:02
Temat postu: Zbiornik paliwa, a w nim.
Otóż rozebrałem Yadźkę do przeglądu, a przy okazji zajrzałem do zbiornika bo coś tam chrobotało i okazało się, że w środku miałem śrubkę taką jak są skręcone gaźniki tylko o długości około 5cm i kulkę taką jak od łożyska fi jakieś 2mm. Czy to przypadek czy może się coś rozkręciło, jeszcze nie sprawdziłem korka może to jego części co o tym sądzicie.
Damian - 2011-05-16, 13:06

Na 100% to części korka. Już nie jedna osoba się o tym przekonała. Sam o mały włos zostałbym z samą chromowaną końcówką. Sprawdź śrubki od spodu korka.
nurek301 - 2011-05-16, 13:09

Dzięki, tak jak pisałem wcześniej nie sprawdzałem korka, dzisiaj go obejrzę.
witek1965 - 2011-05-16, 13:14

śrubki korka nie maja 5 cm.
nurek301 - 2011-05-16, 13:56

Cytat:
śrubki korka nie maja 5 cm.

No może 3cm, ale to chyba i tak za dużo.

[ Dodano: 2011-05-16, 13:57 ]
Ale wygląda na oryginalną od yadźki.

kostass - 2011-05-16, 14:10

to normalne ... ze korki sie rozkrecają ....
witek1965 - 2011-05-16, 15:04

nurek301, jak korek się trzyma kupy, to spoko. Śrubkę wkręcisz i spoko. ja daję kropelkę kleju do gwintów i jest sii.
nurek301 - 2011-05-16, 15:23

Ok zdam relacje czy to korek czy jakaś zguba.

[ Dodano: 2011-05-16, 20:39 ]
No i prawie wszystko jasne, śrubka pochodziła z korka, otóż poprzednikowi nie chciało się wyciągnąć zguby, to założył jakieś inne badziewie i zadowolony z życia :roll: :roll: a co do kulki to nie mam pomysłu (poza tym że komuś wpadła).

bartekk - 2011-05-19, 14:07

też taką miałem :)
i nie wiem od czego jest

ROBERT72 - 2011-05-19, 17:26

Po regulacji zaworów mechanior był czujny.Przed założeniem zbiornika coś mu zadzwoniło, jak nim potrząsnął. Okazało się , że śrubka od korka sobie ,,nurkuje"w nim. :shock:
No i oczywiście ponabijał się jak oddawał mi moto.Ale jak przystało na fachmana potraktował ją klejem i wkręcił na miejsce.Nawet drugą odkręcił i zrobił to samo.Ot i tak to było w moim przypadku ;d

bartekk - 2011-05-21, 19:56


znalazła swoje miejsce

krzycho_r - 2011-07-07, 00:14

Gucio68 napisał/a:
Klej niebieski:
Klej zawierający spoiwo anaerobowe, który błyskawicznie twardnieje w kontakcie z powietrzem
Klej niebieski (usuwalny o średniej trwałości) - do odkręcenia śrub zabezpieczonych przed poluzowaniem wystarczą zwykłe narzędzia
Może być stosowany do klejenia (ochrony przed poluzowaniem) m.in śrub w silniku, skrzyni biegów, rozruszników, drzwi, ciężkich narzędzi, itp.

Klej czerwony:(mocniejszy)Klej zawierający spoiwo anaerobowe, który błyskawicznie twardnieje w kontakcie z powietrzem
Klej czerwony (mocny o wysokiej trwałości) - do odkręcenia niezbędne jest podgrzanie połączenia i użycie specjalnych narzędzi
Może być stosowany do klejenia (ochrony przed poluzowaniem) m.in śrub w silniku, skrzyni biegów, rozruszników, drzwi, ciężkich narzędzi, itp

Jeszcze występuje zielony-najsłabszy

Wystarczy na allegro wpisać klej do śrub lub gwintów



Witam

Jako, że głównie zajmuję się motocyklami klasycznymi(weteranami) siłą rzeczy zmuszony jestem korzystać z pomocy klei anaerobowych i trudno zgodzić mi się z cytowanym materiałem.

Po pierwsze kleje anaerobowe nie twardnieją błyskawicznie , a tym bardziej w kontakcie z powietrzem - bajki.
Kleje anaerobowe można nanosić na śruby zjeść kolację, iść spać i następnego dnia po śniadaniu i kawie śruby rzeczone wkręcić. Klej twardnieje w chwili gdy ma kontakt z metalem i gdy ni ma powietrza . Twardnienie kleju nie następuje błyskawicznie.


Operowanie kolorami jest lekko nie aliganckie . Rózne firmy stosuja różną kolorystykę swych wyrobów ,min i max średnicę śub oraz momenty przenoszone przez połaczenie.

Do gwintów "w metalu"polecam Loctite 243
w "aluminium" loctite 222

Co do najsłabszego zielonego , to uważaj na Loctite 270 !
Co prawda jest on zielony , ale najmocniejszy w swojej klasie.

P.S.
Przed użyciem należy zapoznać się dokładnie ze specyfikacją wyrobu.
Godne polecenia są jeszcze kleje Wurth'a

Krzysztof76 - 2011-09-05, 10:28

Ja wczoraj mialem maly problem z korkiem.
Podjechalem na stacje paliw bo mi sie do rezerwy zbilzalo i pare minut meczylem sie zeby korek wyjac. Okazalo sie ze i moj sie rozkrecil. Jedna sruba wpadla do zbiornika. Wypadly mi tez dwie male czarne sprezyny, w tym jedna lekko zgnieciona. Nie mialem jak ich wlozyc z powrotem wiec skrecilem korek bez tych sprezyn - dziala. Musze jeszcze wyciagnac te srube co wpadla do srodka. Dziekuje chlopakom ze stacji paliw kolo Bierzwnika - dali mi srube ktora pasuje w miejsce oryginalnej. Teraz wiem co mi brzeczalo od czasu do czasu wczoraj - to wlasnie korek. Bede musial uzyc tego kleju do gwintow.

witek1965 - 2011-09-05, 11:01

krzycho_r, ma rację. Z kolorami to trzeba faktycznie uważać. Co prawda w większości przypadków z jakimi miałem do czynienia, kleje rozłączne, np. wspomniany wyżej Loctite 243 są niebieskie, ale warto najpierw dobrze przeczytać opis danego kleju.
Odnośnie aluminium to nie popadajmy w panikę, jeżeli nie posiadamy Loctita 222, który jest dedykowany do aluminium i mosiądzu. Loctite 243 również się nadaje i w warsztacie domowym, na nasze prywatne potrzeby w zupełności wystarczy ten jeden.

Wiedźma - 2011-10-23, 19:27

Trafiło na mnie. Dzis na CPN miałem problem z odkreceniem korka. Jak już zdjąłem okazało sie oczywiscie, że brakuje jednej ze śrub. Na szczęście druga trzyma. Bak oczywiście zalałem do pełna więc czeka mnie spuszczanie paliwka i łowienie.
grzechu - 2011-10-23, 19:33

Wiedźma, wkręć inną a tamta niech sobie spoczywa w spokoju
tylko na jakieś badziewie żeby się nie wykręcała

kostass - 2011-10-23, 19:43

Zima jak bedziesz potrzebowal wskoczyc w "czarną dziurę" to pojdziesz zdemontukjesz bak i ja wyciagniesz . Roboty troceh jest , jeszcze ze dwa browary i 2 godzinki zejdą . Przyjemne z pozytecznym . ;D
Wiedźma - 2011-10-23, 22:38

Grzesiu, na razie będzie spoczywała grzecznie na dnie zbiornika. Pewnie się kiedyś ogarnę i ją wyjmę. Kosti, masz rację - zima długa, bedzie czas.
burza - 2011-10-24, 05:47

Wiedźma napisał/a:
Bak oczywiście zalałem do pełna więc czeka mnie spuszczanie paliwka i łowienie.


Wiedźma, nic nie spuszczaj... przecież sezon w pełni, zdążymy wyjeździć ;p ;p ;p

Merlin - 2011-10-24, 13:02

Wyciągniesz magnesem na sprężynie, takim np: z Castoramy. Uczenie nazywa to się chwytak magnetyczny.
Wiedźma - 2011-10-24, 13:49

Dzięki Merlinie. Udaję się w takim razie do Castoramy po chwytak magnetyczny. ;D Jedni łowią dorsze w Bałtyku a inni śrubki w baku.
Merlin - 2011-10-24, 16:51

Szkoda, że nie mieszkasz bliżej, mam takowy, Jorg łowił śrubkę z powodzeniem. ;D
Jak nie będzie w Castoramie to pewnie (widziałem) będzie w jakimś supermarkecie w dziale narzędziowym.
Kosztował mnie około 6 zł.

Wiedźma - 2011-10-24, 20:30

Dzięki Merlinie. Już zorganizowałem. Znalazłem na All....ro w Legionowie za całe 9,90, a że kolega własnie stamtąd jechał to nabył. 60 cm długości, giętki. Myslę, że przyda się nie tylko do motocykla. Mieli jeszcze podobne tylko zamiast magnesu były na koncu łapki do zbierania drobnych narzędzi (chyba w razie gdyby nie były metalowe).
burza - 2011-10-25, 07:16

Wiedźma, Ty się lepiej pochwal czy już odzyskałeś śrubkę, bo samo posiadanie narzędzie nie gwarantuje sukcesu... ;D ;D ;D
Wiedźma - 2011-10-25, 15:35

Jeszcze nie zacząłem nad tym pracować ale czuję w sobie chęci...
burza - 2011-10-28, 11:35

Wiedźma, śrubkę już w baku znalazłeś??? ;D
Wiedźma - 2011-11-04, 19:21

Kurza twarz, nie znalazłem. Grzebałem 1,5 godziny i nic więc dałem spokój i po prostu kupiłem nową. Korek po złożeniu pracuje jak nówka. Jeszcze tylko zapomniałem potraktować je klejem do gwintów ale zaraz to uczynię.
A.R.T. - 2011-11-04, 19:36

Cytat:
Kurza twarz, nie znalazłem.


rozpuściła się :shock: ;D
Wiedźma, na jakim paliwie ty jezdzisz ;D

Demolka - 2011-11-05, 09:44

Nie musiała być stalowa, a tylko taką magnesem złapiesz. Mógła być z jakiegoś stopu miedzi (mosiądz czy inny), a nawet pobielona niklem i wyglądająca jak stal.
Wykręć z korka oryginalną i magnesem sprawdź.

Długi63 - 2011-11-06, 20:02

Temat dobry, o sięganiu śrubek, o kleju do gwintu... nic z tego nie wynika
Mam na stole 6 sprężynek , kulkę , 1 śrubkę , kilka klamotów,plstikowy dynks, może ktoś podpowie jak to poskładać

witek1965 - 2011-11-06, 21:27

Długi63 napisał/a:
Mam na stole 6 sprężynek...


Pewnie fotki byłyby pomocne.

Bemol - 2011-11-06, 22:51

wczoraj na stacji benzynowej Wiedźmie złożyliśmy korek :koksik: Sześć spręzynek być musi. Cztery w pozycji pionowej dwie w poziomej ;p
burza - 2011-11-07, 08:01

Bemol napisał/a:
złożyliśmy korek :koksik:


Bemol, ale Ty dzielny jesteś... :buahahaha: :buahahaha: :buahahaha:

CaponeAl - 2011-11-07, 10:15

Długi63 napisał/a:
Temat dobry, o sięganiu śrubek, o kleju do gwintu... nic z tego nie wynika
Mam na stole 6 sprężynek , kulkę , 1 śrubkę , kilka klamotów,plstikowy dynks, może ktoś podpowie jak to poskładać

Długi dawaj na garażowca, razem jakoś to poskładamy. :)
Zrobimy foty i zamieścimy na forum.

witek1965 - 2012-03-12, 19:29

no i gdzie te foty, bo muszę rozebrać swój korek. Ułamał mi się "zawias" dekielka zakrywającego zamek :beczy: . Musze coś wymyślić jak to zreanimować. Fotki rozebranego korka były mile widziane, na wypadek, gdyby mnie się to rozsypało.
krzych186 - 2012-05-28, 09:07

Dobry temat.
W sobotę przy tankowaniu Yadzi okazało się, że też mam tylko jedną śrubkę i to obluzowaną, druga na dnie zbiornika. Zatankowałem 5l i po śmiganiu próbowałem wyłowić chwytakiem magnetycznym (mam taki w puszce), niestety bezskutecznie. Dziś przeglądam forum i jest temat. Trochę się spóźniłem.

ferdek125 - 2012-08-17, 15:15

W niedziele po powrocie do domu ( przejechane 500 km) patrze a tu brak korka wlewu :roll: i nic juz nie da sie zrobic bo nic nie zostalo może jakies sprezynki w zbiorniku . Przypomnialo mi sie ze mialem sprawdzic korek ale troche za puzno , a nowy dzwonilem do Yamahy w Gdyni i dowiedzialem sie że 650 zl. bede szukal dalej . Sprawdzajcie korek wlewu i nie lekcewazcie tego tak jak ja bo to kosztuje .
Jezeli ktos posiada na zbyciu korek to prosze o kontakt .

witek1965 - 2012-08-17, 19:08

ferdek125 napisał/a:
a nowy dzwonilem do Yamahy w Gdyni i dowiedzialem sie że 650 zl. bede szukal dalej
cena chyba z sufitu. Nasza koleżanka z forum, w ASO Yamahy płaciła ciut ponad 300 zł,. Szukaj na allegro. Widziałem kiedyś za 200 w komplecie ze stacyjką i zamkiem na kask

[ Dodano: 2012-08-17, 19:12 ]
5BN-24602-02-00 58 $
4NK-24602-12-00 60,34 $ chyba będzie taniej z USA np. Tu http://www.cheapcyclepart...99323-fuel-tank

pozycja 11

Ronin - 2013-07-12, 21:43

Kurva mi też się odkręciłła...


Długi63 napisał/a:
Temat dobry, o sięganiu śrubek, o kleju do gwintu... nic z tego nie wynika

Mam na stole 6 sprężynek , kulkę , 1 śrubkę , kilka klamotów,plstikowy dynks, może ktoś podpowie jak to poskładać


mówisz i masz

[ Dodano: 2013-07-12, 22:05 ]




1- elementy korka.

[ Dodano: 2013-07-12, 22:08 ]
[img][/img]



2 - koreczek - (umiejscowienie czterech sprężynek oraz uszczelki)

[ Dodano: 2013-07-12, 22:11 ]
zakładamy nań element z gumową uszczelką wokół - widoczny na 1 -wszej fotce ( to cóś po dolnej lewej stronie) ;p

[ Dodano: 2013-07-12, 22:12 ]
[img][/img]
własnie tak to powinno teraz wyglądać ;D

[ Dodano: 2013-07-12, 22:14 ]
następnie wkładamy kuleczkę do otworka ;D ;D ;D widocznego na fotce ;p


[img][/img]

[ Dodano: 2013-07-12, 22:19 ]
po czym nakładamy na to metalową podkładkę




[ Dodano: 2013-07-12, 22:22 ]
teraz już tylko montujemy sprężynki w "jezyczkach" zamykających korek.


[img][/img]

[ Dodano: 2013-07-12, 22:23 ]
[img][/img]

[ Dodano: 2013-07-12, 22:24 ]
[img][/img]

[ Dodano: 2013-07-12, 22:27 ]
nakładamy na to "dół" korka i wkręcamy te nieszczęsne śrubeczki- z klejem do gwintów , tudzież podkładkami sprężynowymi - jak kto woli ;D

[ Dodano: 2013-07-12, 22:29 ]
i najważniejsze dopijamy piwko po tej zabawie ;D ;D ;D





pozdrówka dla forumowiczów[img][/img]

JOKER - 2013-07-12, 22:55

Ronin trochę ta instrukcja niedopracowana, pkt ostatni jest, ale brak pkt pierwszego "otwieramy pifko" lol lol
Ronin - 2013-07-12, 23:34

wybacz ;D ;D ;D to się więcej nie powtórzy ;D ;D ;D
Michael - 2014-02-10, 16:02

Czytając tematy na forum trafiłem na ten. Zaraz poleciałem do garażu, wyjmuję korek wlewu paliwa i ... jednej śrubki już nie ma, druga luźno ale się jeszcze trzyma. Nie wiem czy jest sens abym szukał tą jedną śrubkę w baku... kupię nowe i skręcę z jakimś klejem do śrubek.

Dzięki ! :-)

MIKI - 2014-02-10, 20:39

Michael napisał/a:
kupię nowe i skręcę z jakimś klejem do śrubek

Posmaruj je loctitem czeronym, ja tak zrobiłem i było OK.

witek1965 - 2014-02-10, 20:41

miki napisał/a:
Posmaruj je loctitem czeronym
dożywotnia gwarancja, że się nie rozkręci. 100%
Michael - 2014-02-11, 09:12

Ano właśnie zapobiegawczo chcę mieć możliwość późniejszego odkręcenia... w razie gdyby, nie wiem - mechanizm się zepsuł, jakaś sprężynka pękła, coby można było naprawić....

Wczoraj kupiłem w Casto śrubki, ale nie z płaskim łebkiem tylko z klinowym (stożkowym), skręciłem, łepek stożkiem wszedł w otwory w korku i właśnie ten łepek tak jakby zaklinował się w otworach. Mam wrażenie że wytrzyma.

Pozdro

remol71 - 2014-02-11, 10:50

Gdzie można kupić korek paliwa do XVS 650 i ile kosztuje ? Nie mogę trafić w sieci, obawiam się, że zostaje serwis Yamahy za koszmarne pieniądze.
robert_p (vel Hipis) - 2014-02-11, 11:42

remol71 napisał/a:
Gdzie można kupić korek paliwa do XVS 650 i ile kosztuje ? Nie mogę trafić w sieci, obawiam się, że zostaje serwis Yamahy za koszmarne pieniądze.


Spróbuj tutaj na zdjęciach ma .
http://www.allegromat.pl/aukcja153638

ferdek125 - 2014-02-22, 12:58

robert_p napisał/a:
remol71 napisał/a:
Gdzie można kupić korek paliwa do XVS 650 i ile kosztuje ? Nie mogę trafić w sieci, obawiam się, że zostaje serwis Yamahy za koszmarne pieniądze.


Spróbuj tutaj na zdjęciach ma .
http://www.allegromat.pl/aukcja153638

Witam mi pomógł Etek z forum w tamtym roku kosztowalo mnie to 550 zł za nowy korek ale był nowy nie smigany w serwisie proponowano 630 , tak wiec polecam zapytac Etka
Pozdrawiam Janusz

remol71 - 2014-02-22, 14:10

Pytałem wczoraj w sklepie Yamahy. Oryginalny XVS650 Custom 700 pln :D
Jacko - 2017-08-08, 16:28

Kur..... nie przeczytałem wcześniej tego wątku i... dzisiaj odfrunął :(
Znalazłem cały mechanizm zamka, śrubki, dekielek oprócz kurde tego mechanizmu sprężynowego.

Ktoś coś o korku?

[ Dodano: 2017-08-31, 12:32 ]
Dla potomności.
Zamówiłem u chińczyków
Kod:
https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycles-Fuel-Gas-Tank-Cover-Locks-For-Yamaha-Drag-Star-XVS-950-2009-2016-XVS-1100/32825257375.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.Hi4yJB

szedł sobie koreczek dwa tygodnie, wczoraj odebrałem, nie mogę się do niczego przyczepić, jest naprawdę dobrze wykonany! i co najlepsze. Kosztował nie całe 100zł.

Zykfyr - 2018-05-14, 20:18

No i niestety...
Wczoraj w połowie trasy połowa korka wpadła do baku a druga połowa na szczęście nie odfrunęła także w teorii jestem w posiadaniu wszystkich elementów, dzisiaj wziąłem się za wyciąganie elementów ze środka - udało się wyłowić ich całkiem sporo (nawet parę nie przyciąganych przez magnes ale dzięki zakleszczeniu się w inne są na powierzchni) niestety jestem przekonany, że w baku zostało coś czego magnesem już nie da rady wyciągnąć ale może przy odpowiednim przechyle motocykla (dziobem w dół) jest to do zrobienia chwytakiem pazurkowym..

Na chwilę obecną bardzo by mi zależało na instrukcji jak to złożyć wszystko do kupy (przy okazji wyjdzie czego mi brakuje), niestety zdjęcia w starym poście Ronina zawierającym "instrukcje" wygasły , mógł by ktoś w jakikolwiek sposób poratować?

Z góry dziękuje

Ps. gdyby nie udało się odzyskać tych części a nie chciałbym zdejmować baku to czy mógłbyć wykorzystać elementy z tych korków (wyglądają identycznie jak ten u mnie a pochodzą z innych modeli) zakłądam , że to tem sam model :
http://allegro.pl/korek-w...04.html#thumb/2 albo http://allegro.pl/korek-w...47.html#thumb/2

Jacek6 - 2018-05-14, 20:56

Kawa ma taki sam korek wlewu jak Yama ?
witek1965 - 2018-05-14, 21:32

Zykfyr napisał/a:
a nie chciałbym zdejmować baku
a w czym problem ? 10 minut i jest na wierzchu. Nie rozumiem jak ludzie potrafią sobie utrudnić życie, :nie_wiem: zdemontowanie zbiornika jest proste jak budowa cepa, a jak jest zdemontowany to wydobędzie się z niego wszystko co nim jest ;p
Miron - 2018-05-14, 23:04

Zykfyr, miałem to samo. Zdejmij bak, wywal resztę części a zobaczysz jak proste jest złożenie korka. Ja złożyłem go bez sprężyny dociskowej i dalej działał.
JARECKI 68 - 2018-05-15, 18:18

Mnie niedawno,nie wiem jakim cudem wypadła ta blaszka która zasłania dziurkę na kluczyk..za żadne skarby nie mogę jej wcisnąć z powrotem na miejsce.
witek1965 - 2018-05-15, 20:29

mnie niestety się ona złamała. Korek spadł na glebę i po wszystkiemu :beczy:
Zykfyr - 2018-05-15, 20:32

Dobra i wjechaliście mi na ambicje , także bak zdjęty , paliwo spuszczone i wszystko co było w środku wyczepane ^^ (okazało się , że tylko 1 elementu nie udało się wyłowić wcześniej) także przed sobą powinienem mieć komplet elementów a teraz będę się doktoryzował co i gdzie wchodzi, gdyby ktoś jednak był w posiadaniu 'jakies instrukcji' składania to będe wielce zobowiązany.
Pozdrawiam

Edit:
Misja zakończona sukcesem, tak jak Miron pisał, mając wszystkie elementy jest to po prostu banalne i nie idzie się za bardzo pomylić :)

Zastanawiam się tylko czy wklejać śrubki na czerwonym czy na przykład niebieskim kleju (w razie gdyby np. sprężynka padła czy coś w środku i by pasowało rozkręcić kiedyś korek).

witek1965 - 2018-05-15, 21:44

niebieskim.
tino2003 - 2019-06-04, 12:11

Panowie, ten element korka w którym są sprężynki i odpowiada on za blokowanie kluczykiem. On nie jest z metalu i czy udało się komuś wyłowić go jakimś chwytakiem bez odkręcania baku?
Wszystkie chyba sprężynki już mam, jedynie ta duża część no i mała kuleczka, ale ją pewnie można odpuścić.

Miron - 2019-06-04, 17:27

Ja spuszczałem benzynę.
tino2003 - 2019-06-11, 10:13

Korek złożony, elementy wyciągnięte magnesem oraz takim chwytakiem z łapkami. Jedynie w baku został mi śrut i chyba dwie sprężynki.
Nie wiem ile śrutów idzie czy jeden czy dwa i czy są one dociskane przez sprężynkę. Ja sprężynkę dałem.

Zrobiłem kilka fotek, może się komuś przydadzą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group