YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Luz pomiedzy 3 a 4

wojo - 2010-07-13, 22:06
Temat postu: Luz pomiedzy 3 a 4
Kurde pewnie chameryki żech nie odkrył ale dzis dwa razy wskoczył mi luz pomiedzy 3 a 4 a w sumie nawet nie wiedzialem ze takowy istnieje. Pozatem skrzynia pracuje cycuś, w sumie zastanawia mnie tylko jedna rzecz jak jade na 3 albo 4 to silnik pracuje jak wiertarka wysokobrotowa taki dziwny dzwiek, potem na 5 juz tego nie słychac. Nie wiem czy to norma czy anorma ale taki dzwiek słysze. Pozdro
soft - 2010-07-13, 23:34

Szukałem na internecie schematu skrzyni biegów aby sprawdzić czy między rozpiętym biegiem 4 a jeszcze nie zapiętym 5 istnieje troszkę miejsca gdzie zębatki biegu 4 i 5 nie są w pracy.
Wtedy występowało by takie "zjawisko" podobne do luzu.
Jeżeli nie ma tam "naturalnego miejsca" gdzie mogą znaleźć się zębatki nie będące w pracy oznaczało by to tylko iż takie miejsce powstało przez wytarcie jakichś elementów i luz.

Wiem że to przy czytaniu wygląda na masło maślane, ale jak znajdę schemat na którym będzie widać wałki, zębatki i wodziki w pracy to sprawdzę to dokładnie.

Ziółek - 2010-07-14, 09:40
Temat postu: Re: Luz pomiedzy 3 a 4
wojo napisał/a:
Kurde pewnie chameryki żech nie odkrył ale dzis dwa razy wskoczył mi luz pomiedzy 3 a 4 a w sumie nawet nie wiedzialem ze takowy istnieje... Pozdro


Bo nie istnieje ... dlaczego miałby istnieć ? Coś Ci tam się ... dzieje ;p

fazzi - 2010-07-14, 11:45

ten dzwiek skrzyni to nie jest norma a luzu miedzy 3 i 4 nie ma, bo to nie jawa gdzie byly dwa luzy ;D
pan_wiewiorka - 2010-07-14, 13:42

Luz między biegami? Wyczuwalny to jest, między 1 a 2 a u Ciebie ewidentnie się coś pierdaczy. Może bieg Ci wyskakuje i tyle. Wtedy masz, w najlepszym razie, wymianę trybu (kosztowne to).
wojo - 2010-07-14, 18:05

W sumie to przejechałem nim 4tysie i chodzi wydaje sie normalnie. To znaczy, wrzuczasz wpada jedzie, przyspiesza, nastepny i tak do piatku, nic nie wyskakuje, fakt moze przez moje nie umiejetnosc raz za razem zgzrytnie przy wrzucaniu, ale wpadnie i ciagnie. To ze znalazłem luz tez mnie dziwi ale cos takiego mi sie wydawało, dzwiek pracy silnika jest wlasnie taki jak opisywalem czyli przy malych predkosciach brzmi jak wiertarka potem jak zaczynasz przyspieszacz ciagnie i chodzi juz normalnie nic nie stuka, nie puka i nie wali. Ale pytanie nadal jest otwarte. Pozdro

[ Dodano: 2010-07-15, 13:38 ]
Chyba wiem na czym problem polegał, miałem mało oleju. Teraz powstaje pytanie ile drag stary palą normalnie oleju przy powiedzmy normalnym użytkowaniu pomiędzy wymianami, chyba że wogóle nie palą. Mi ubyło ok. 200ml na 4tysie km po szybkich drogach z predkościa raczej stałą maks 120km/h.

marcinC180 - 2010-08-15, 08:37

Mam pytanie do użytkowników 650, wczoraj rozdziewiczyłem swoją gwiazdę i wniosek mam jeden, wszystko chodzi cacy oprócz faktu, że na nie do końca rozgrzanym silniku jest wszystko w porządku a po przejechaniu kilkunastu km nie mogę wbić luzu. Przygazowanie nie pomaga, dopiero jak zgaszę i pchnę na biegu to luz wchodzi.
Nie jestem mechanikiem i moto kupiłem do jazdy, więc proszę o podpowiedź czy to coś poważnego może być?

połączyłem vaaks

illusion - 2010-08-15, 10:50

marcin , coś takiego kiedyś trenowałem , wymień olej w silniku i wszystko powinno już być ok ( na http://www.yamaha-dragsta...t=wymiana+oleju znajdziesz dokładny opis jak wykonać to własnoręcznie )
witek1965 - 2010-08-15, 11:45

marcinC180, zacznij od tego co proponuje illusion, . Z mojej strony proponuje olej Yamalube. Na poprzednim oleju miałem podobny objaw, a w tym sezonie nie mam i to mnie ;p
Demolka - 2010-08-15, 11:50

I sprawdź czy sprzęgło dobrze rozłącza. Może być za duży luz linki. Luz sprawdź na klamce, na zimnym silniku powinien być wyraźnie wyczuwałny.
marcinC180 - 2010-08-20, 08:18

Jutro zmieniam olej, zakupiłem Motul, zobaczymy...
Pytanie mam takie, wiem że moto do wymiany oleju ma być w pionie i poziomie, do tego celu zamierzam wykorzystać patent kolegów z klockiem drewnianym o przekroju 10x20cm, czy moto ma stać normalnie na kołach czy trzeba ulżyć zawieszeniu do góry?

arekw711 - 2010-08-20, 08:27

Moja zawsze stoi na kołach
dziekan_alzair - 2010-08-20, 08:43

Ja uzywam paleciaka do wymiany oleju :) A według instrukcji nie musi być w górze wystarczy pion i poziom.
marcinC180 - 2010-08-23, 07:33

Sorki, że jeszcze pociągnę nie w temacie.
Oleje i filtry wymienione, biegi wchodzą dobrze luz też.
Niby moje moto to XVS650A z 2007r, ściągnąłem sobie instrukcję i pisało że dekiel filtra oleju mocowany jest na trzy śrubki. U mnie pierwszy dekiel 3 śrubki a właściwa pokrywa filtra - chyba 5 lub 6 bo już nie pamiętam.
Podnośnik z klocka - patent bardzo dobry, zamiast rury użyłem brechy, jej ciężar spowodował że do podniesienia motocykla potrzeba jest tyle siły co do dźwignięcia 4l bańki z olejem.Klocek o wysokości 20cm jest jednak trochę za wysoki, tylne koło po podniesieniu jest jakieś 3cm nad posadzką.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi

spining - 2010-08-23, 08:52

marcinC180, zgadza sie, na 3 srubki jest mala okragla pokrywa (element dekoracyjny), a wlasciwa pokrywa filtra oleju jest przykrecona 5 srubami

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group