YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - ŚWIECE - FAJKI - KABLE WN

Mirek - 2008-10-24, 11:27
Temat postu: ŚWIECE - FAJKI - KABLE WN
Na początku sezonu wymieniłem świece na irydowe super sprawa ,praca silnika równiejsza sam rozruch jest inny bardzo łatwo odpala.Po przejechanym sezonie stwierdzam że było warto dokonać tej zmiany.Nigdy nie sprawdzam ile pali na 100km ani motocykl ani samochód ale syn który jest nieodłącznym dodatkiem do moich pleców twierdzi że Generał mniej tankuje na stacjach paliw.
jusza - 2008-10-24, 14:49

I to jest temat wart poważnego forum - maksymalne prędkości, czy jazdę bez kasku pozostawiam "grupie folklorystycznej".

Świece zwykłe do DragStara1100 mają oznaczenia:
NGK BPR7ES
DENSO W22EPRU
Świece irydowe, które są odpowiednikami zwykłych:
NGK BPR7ES
DENSO IW22

Z obu firm DENSO jest ceniona przeze mnie wyżej. Te świece nadal wykonywane są w oparciu o reżim japońskiej produkcji. NGK produkowane są już w wielu krajach świata. Najbardziej wadliwe - twierdzą mechanicy - pochodzą z fabryki w Turcji.
Jeśli zdarza się wada produkcyjna, ujawniona jest natychmiast po odpaleniu motocykla - świeca ma przebicie i kończy swoją pracę.
Świece irydowe nie zmniejszyły u mnie zużycia paliwa, poprawiły za to kulturę pracy silnika i ograniczyły czas rozgrzania silnika na tzw. ssaniu do 20 - 30 sekund. W przypadku świec tradycyjnych w chłodne dni silnik rozgrzewał się nawet 2 - 3 minuty.
Świece irydowe spełniły moje oczekiwania.
Zamówiłem je rok temu we Wrocławiu (tam wówczas były najtańsze). Pozostał mi numer telefonu: (0667)820808 pod którym (jeśli nadal jest aktywny) możecie podobne zamówienie złożyć.
Należy pamiętać, że świece irydowe wrażliwe są na wyłączenia silnika, gdy nie osiągną optymalnej temperatury pracy - innymi słowy mówiąc: po uruchomieniu silnika niewskazanym jest natychmiastowe jego wyłączanie.

Kozak_Barabasz - 2008-10-24, 16:21

jusza zgadzam się z tobą (oprócz pierwszego zdania ;) )
Napisałeś wszystko co możliwe na temat świec.

Dane:

Drag Star 650
NGK DPR7EA-9 (zwykłe świece- koszt około 30zł/sztuka)
NGK DPR7EVX-9 (platynowa świeca - koszt około 60zł/sztuka)
NGK DPR7EIX-9 (irydowa świeca - koszt około 60zł/sztuka)- NAJLEPSZA na rynku
DENSO X22EPR-U9 (zwykła świeca - koszt około 30zł/sztuka)

Drag Star 1100
NGK BPR7ES (zwykłe świece- koszt około 30zł/sztuka)
NGK BPR7EVX (platynowa świeca - koszt około 60zł/sztuka)
NGK BPR7EIX (irydowa świeca - koszt około 60zł/sztuka)- NAJLEPSZA na rynku
DENSO W22EPR-U (zwykła świeca - koszt około 30zł/sztuka)

soft - 2008-10-30, 21:25

Niestety mam dla Was smutne wieści ..... sam w to nie wierzyłem aż do czasu.

Miałem sobie świece irydowe (NGK). Kupiłem na internecie coś ok. 60 zł sztuka. Jeżdziłem jeden sezon i uszkodziłem je w zimie przez "głupotę" ..... nie będą opisywał.

Zamontowałem znowu irydy kupione w "Moto-Akcesoria" po 39 zł za sztuke .... ! !! lub coś koło tego .... okazja ! - niestety nie - podróbki - po miesiącu zdechły. Jazda to był koszmar.
Jeden gar pali - jeden odpoczywa i tak na zmianę.

Znajomy przywiózł mi te same świece irydowe z USA 4 świece 22$ .......(za 4!)
Znowu mogę jeździć.... to jest to.
Morał taki uważajcie na podróbki - po czym poznać - nie mam pojęcia. Kiedyś tylko słyszałem o podróbkach - myślałem nie możliwe - a jednak. Podobno podróbki robią Turcy.

Jakbyście rozpoznali temat do końca byłbym wdzięczny.
Ps. Wszystkie opisane świece były firmy NGK.

jusza - 2008-10-30, 21:44

Nie jesteś pierwszym, który nie chwali świec irydowych firmy NGK. Coś jest na rzeczy. Może właśnie produkcja tzw. tanią siłą roboczą? Sądzę, że w Turcji jest oficjalnie produkowana ta świeca i nie ma to nic wspólnego z podrabianiem towaru, ale - w takim razie - jakość "taniej siły" nie jest najlepsza. Stąd wyżej polecałem firmę DENSO - ta nie wyprowadziła jeszcze swoich fabryk poza Japonię. Na ich świecach, które zmieniłem wiosną, przejechałem ok. 10tys. km. Nie sprawiały kłopotu.
jusza - 2009-02-01, 19:25

Teraz dopiero zauważyłem - ceny ulegają ciągłym zmianom, ale skąd te oznaczenia???
Jeśli jestem w błędzie, proszę poprawcie mnie...

Świece zwykłe do DragStara1100 mają oznaczenie:
NGK BPR7ES
DENSO W22EPRU
Świece irydowe, które są odpowiednikami zwykłych:
NGK BPR7ES
DENSO IW22

Wiosną ubiegłego roku kupiłem świece DENSO IW22. Napisy na świecach jednoznacznie mówiły, że są to świece irydowe wyprodukowane w Japonii.

Ach!!! Sprawdziłem i wszystko jest w porządku! Postanowiłem jednak nie usuwać powyższego zdziwienia, a jako przestrogę dla mojej pamięci tu pozostawić - należy mi się ostra krytyka.

Nie cytuj takich długich wypowiedzi.

Młody - 2009-12-22, 16:16

a jakie świece są najlepsze do 125??
witek1965 - 2009-12-22, 20:26

NGK CR7HSA-standart
NGK CR7HIX- irydowa

apstryk - 2010-06-10, 14:18
Temat postu: Świece / fajki / kable WN
Cześć,
Jechałem sobie wczoraj bardzo spokojnie na małych obrotach bo wiozłem malucha na przejażdżkę i po ok. 20 km poczułem spadek mocy silnika. Coś jakby przerywało, najpierw prawie zdychał, za chwilę odzyskiwał obroty i szarpał, zaraz znowu zdychał. Wydawało mi się, że jeden cylinder okresowo gaśnie. Zatrzymałem się, jedyne co mogłem zrobic na miejscu to sprawdzić świece. Zacząłem od temperatury wydechów, jeden był chłodniejszy, więc zacząłem od tej świecy ("przednia", z lewej strony). Świeca choć ma ze trzy lata wyglądała ok - kolor, sucha itd. dla pewności przetarłem szmatką, wkręciłem z powrotem, zakładam fajkę i... fajka na świecy, a kabel został mi w ręce. Nigdy nie dłubałem w silnikach na poważnie, myślałem że fajka i kabel WN są całością, razem oblaną gumą. Tu na końcu fajki był malutki trzpień na który mogłem wcisnąć kabel. Tak też zrobiłem, docisnąłem wszystko mocno, również z drugiej strony, odpaliłem i pojechałem. Wczoraj dalej spokojnie, ok. 5 km, dziś 30 km juz normalnie - wydaje mi się, że wszystko wróciło do normy.
Czy rzeczywiście to powinno się tak łatwo rozdzielać (kabel od fajki), co mogło być powodem poluzowania? Ostatnio dotykałem się do kabli ok. 300 km wcześniej, budząc moto po zimie i było OK (choć samych fajek rzeczywiście nie sprawdzałem). Czy winne są nasze wyboiste drogi czy kierownik dupa powinien coś robić o czym zapomniał?

shipp - 2010-06-10, 14:33

Kable są zakładane na fajki a właściwie powinny być wkręcane, wewnątrz fajki jest mały nagwintowany trzpień, przypominający trochę wkręt, który wkręca się w kabel żeby lepiej trzymało.
dadamos - 2010-06-10, 15:15

apstryk napisał/a:
Czy rzeczywiście to powinno się tak łatwo rozdzielać (kabel od fajki), co mogło być powodem poluzowania? Ostatnio dotykałem się do kabli ok. 300 km wcześniej, budząc moto po zimie i było OK (choć samych fajek rzeczywiście nie sprawdzałem). Czy winne są nasze wyboiste drogi czy kierownik dupa powinien coś robić o czym zapomniał?


Tzw. zmęczenie materiału! Zdarza się to dość często szczególnie przy dłuższej eksploatacji (zmiany temperatur). Możliwe że były już wadliwe fabrycznie. Zakup nowe przewody WN.

pandzioch2003 - 2010-06-10, 15:15

Na wszelki wypadek jak miales to poluzowane to odlacz jeszcze raz kabek WN od fajki i popryskaj np. WD40 zeby pozbyc sie ewentualnej wilgoci, ktorej ostatnim czasy wszedzie mamy pod dostatkiem :(
Powodzenia.

wiarus12 - 2010-06-10, 18:07

Sprawdź też mosiężne tulejki w fajkach, lubią się wykręcać, ja tak miałem i te same objawy.
apstryk - 2010-06-10, 22:53

Dziękuję wszystkim za dobre rady, dzis po następnych 10 km (w sumie ok. 55 po pierwszym przypadku) problem się powtórzył, tzn w czasie jazdy motocykl zaczął szarpać, prychać, w końcu całkiem zgasł. Nie pomogło juz grzebanie w kablach i świecach, zapalał tylko na ssaniu i przy najmniejszym dodaniu gazu gasł. Rozwiązaniem problemu okazało się...
.
.
.
.
.
tak, dolanie paliwa :ryczy:
Zwykle tankuję do pełna po 250 km i zeruję licznik, tym razem dolewałem resztki z kanistra po zimie i wydawało mi się że powinno starczyć, dziś wieczorem obiecywałem sobie spojrzec dokładnie w zapiski i policzyć. Wlałem 2 litry z butelek, przejechałem kawałek, znowu gaśnie. Znów ktoś mnie poratował 1-2 litra z baniaczka, dojechałem na stację, wlałem 13 litrów. Co przy pojemności zbiornika 16 litrów oznacza, że jechałem na oparach, a na dodatek rezerwa nie działa (znaczy przy dowolnym ustawieniu kranika i tak zawsze opróżniam bak do dna).
Nauka dla mnie (i dla czytających te słowa może równieź):
- wiem już jak objawia się brak paliwa
- wiem że muszę poprawić kranik rezerwy
- ZAWSZE muszę wiedzieć ile mam paliwa
- elektryka do sprawdzenia, ale raczej jest OK
- rozwiązania najprostsze często sa najwłaściwsze

Jako anegdotkę mogę tylko dodać, że stałem na końcu trasy Siekierkowskiej w Wawie, od strony Marsa, a razem ze mną Volvo również bez paliwa, BMW, 2 Mercedesy, 2 Fiaty z zagotowanymi chłodnicami :hahaha: . Motocyklistów przejechało obok bez liku, paru pozdrowiło nawet nie zwolniwszy.
Pomogli albo chcieli, za co im tu bardzo dziękuję:
kierownik Transalpa dodający otuchy i dzwoniący po znajomych mechanikach
kierownik Suzuki który pojechał na stację i przywiózł benzynę
kierownik Harleya czekający czy dolanie benzyny da jakiś efekt
Panowie - duze piwo dla Was! :oki:

pandzioch2003 - 2010-06-11, 22:32

Tak na przyszlosc dla wszystkich: jak wyjezdzicie jakims cudem cale paliwo ze zbiornika, to wlaczajac ssanie moto zapali i bez dodawania gazu pojedzie ok. 300m - pisze gdyby ktos mial tak ja ja kiedys, jak mi sie skonczylo paliwo i pchalem 3 km na stacje a przed sama stacja mialem spora górke do pokonania a sil bylo juz niewiele. Wtedy odpalilem na ssaniu i podjechalem, a dalej sam sie stoczyl na stacje :) Oby nikt z Was niue musial tego sprawdzac!
Zdzich - 2010-11-13, 19:19
Temat postu: Czy wymieniać świece?
Świece które mam w moturku założyłem 2 lata temu, robię co sezon ponad 10 tys. km, więc zrobiłem na tych świecach ponad 20 tys. Kupiłem nowe i zamierzałem wymienić, tylko nie wiem czy jest sens. Silnik ładnie pracuje, z rozruchem nie ma żadnych problemów. Nawet jak silnik jest całkiem zimny, pali bez problemu bez ssania (tak na marginesie to ssania nigdy nie włączam).
Proszę forumowiczów którzy znają się na mechanice o radę: wymieniać czy nie???

bartek_p - 2010-11-13, 20:16

Wykręć i zobacz w jakim są stanie. Jeśli są ok, to ja bym nie zmieniał.
Jeśli są na wykończeniu to wymień.
Jest gdzieś na forum o świecach, znaczy jaka barwa itd.
http://img217.imageshack....obraz409vz8.jpg

[ Dodano: 2010-11-13, 20:18 ]
Swoją drogą, jak już kupiłeś i odkręcisz żeby sprawdzić ich stan to co ci szkodzi wymienić :)

ttom - 2010-11-13, 20:32

Drogie rzeczy to nie są, a jakby co w trasie ?
Ja mam moto z 2007. Ten sezon przelatałem i to był dla moto sezon pierwszy. Pewnie nic świecom nie jest, ale z racji wieku (będą miały 4 lata jak siedzą w silniku) na wiosnę zmienię... Tak dla spokoju sumienia...

arekw711 - 2010-11-13, 20:37

Serwisówka pisze wymiana co 20 tys. km. ale to tylko serwisówka , a życie jest życiem ;D , jak to bywa u nas
dragbiker - 2010-11-14, 09:04

Według mnie bezwzględnie należy wymieniać świece a nie czekać aż padnie. Wielokrotnie w puszkach widziałem kiedy to właściciel zapomniał sobie o wymianie świec, po czym resztka wypalonej elektrody odrywała się i wpadała do cylindra rysując go lub też potrafiła zatrzymać się na przylgni zaworu który nie domykał się a tłok uderzał o niego- efekt końcowy - duży wydatek :beczy: , podobnie było kiedy wewnętrzna cześć ceramiki odpadała. Można zastosować świece irydowe które mają conajmniej dwukrotnie wyższy przebieg między resursowy. Ja założyłem NGD irydy + regulacja zaworów, czyszczenie + synchro gaźników, wymiana wszystkich filtrów - efekt 4,2-4,6l / 100km więc się opłaci. Nie ma co dziadować zwykła świeca NGK kosztuje około 10zł iryda 40zł.
fazzi - 2010-11-15, 14:02

swiece irydowe sa zdecydowanie lepsze niz zwykle a jesli chodzi o regulacje gaznikow to mysle ze to wcale nie jest konieczne jesli gwiazdka dobrze jezdzi, gdyby mieszanka byla byla drastycznie zla to efekt bylby taki jak na ssaniu czyli moto po nagrzaniu by gaslo. Jesli zas chodzi o wymiane swiec to pamietaj ze po wymianie nalezy moto odpalic i przejechac sie aby nowe swiece dobrze wygrzac, bo to zdecydowanie poprawia ich pozniejsza prace.
HELLOWEEN - 2010-12-06, 13:49

Świece NGK to chyba najlepsze na rynku światowym.Era Boscha i Championa dawno sie skończyła ze względu na tajwańsko-chińską produkcję i małą innowacyjność technologiczną.Popatrz tylko gdzie świece są produkowane i czy na pewno są do Twojego moto i....kupuj.
pandzioch2003 - 2010-12-06, 14:33

HELLOWEEN, pamietaj ze NGK japonska jest ok, ale prdukowana w Turcji czesto bywa gorsza od starej oryginalnej świeczki.
HELLOWEEN - 2010-12-06, 14:42

HELLOWEEN napisał/a:
gdzie świece są produkowane i czy na pewno są do Twojego moto

Napisałem wyraźnie!Japan-ok,reszta(Tajwan,Korea,itp.)szmelc.Już chyba wolałbym nasze Iskry założyć,bo chociaż kasy tyle nie trzeba wydać.

Kozak_Barabasz - 2011-02-01, 16:20

Nie miałem tych świec ale sporo czytałem o nich i podzielę się swoją teoretyczną wiedzą (inni nie będą musieli przeszukiwać internetu).

Świece irydowe w porównaniu ze zwykłymi:
- zwiększona trwałość (około 2-3razy rzadziej się wymienia niż zwykłe),
- lepsze przewodzenie (mocniejsza iskra),
- lepsza praca silnika,

Tyle teorii, praktyka przyjdzie po 50tys km przejechanych ;)
Świece 3 razy droższe od tradycyjnych.
Platynowych się nie opłaca bo cenowo wychodzą tak samo co irydowe.

jusza - 2011-02-01, 16:30

Na razie na świecach irydowych przejechałem ok. 20 tys km. Zapłaciłem ok. 20zł za sztukę (tyle kosztują w USA). Silnik po odpaleniu szybciej się rozgrzewa - szybciej można zamknąć ssanie. W jego pracy i osiągach nie zauważyłem różnicy.
patryk_c - 2011-02-24, 22:13

http://www.e3sparkplugs.com/

POWERMADD/COBRA E3 SPARK PLUGS





Właśnie poczytałem sobie opinie z Hameryki o tym wynalazku - i wychodzi na to że bomba. W dodatku pierwsze info dostałem od zaufanych mistrzów od dłubania w Gwiazdach właśnie zza oceanu.

Nowy kształt elektrody zmienia podobno kierunek zapłonu i poprawia cały proces spalania.

Motorniczy piszą że działa.

Do DS 1100 pasują o symbolu E3.34. Ja szukam do RS 1700 E3.36. Jak się by ktoś napatoczył to ja poproszę o sygnał :pokooj:

marius - 2011-03-15, 20:25

Ponawiam mój temat o świecach irydowych DENSO; Wyjeździłem na nich 2 baki paliwa i dało się zauważyć: większa moc silnika tj. lepsze przyśpieszenie, około 5% mniejsze zużycie paliwa, stabilniejsze obroty i jak pisał JUSZA silnik po odpaleniu szybciej się rozgrzewa - szybciej można zamknąć ssanie.
witek1965 - 2011-03-15, 20:47

marius, świece Irydowe to na pewno dobry wybór-trwałość i niezawodność, w końcu iryd,
Co do reszty to zaprezentuj wynik z hamowni, zwłaszcza to przyspieszenie i wzrost mocy. Zbiornik paliwa od momentu zapalenia na zimnym silniku do ostatniej kropli na świecach irydowych i to samo na świecach standardowych. Ja na jednych i tych samych świecach ma rozbieżność w zużyciu paliwa nie 5% tylko 18%, w którą strone to sobie sam zinterpretuj. 4,6 l/100 i 5,5l/100 też bywało. I o czym to świadczy ?

[ Dodano: 2011-03-15, 21:01 ]
Cytat:
-świece irydowe i sportowe kable wysokiego napięcia - dobra i mocna iskra w dobrą stronę nigdy nie jest zła! Nie dostaniemy więcej mocy od irydowych czy platynowych świec ale szansa na to, że w tuningowanym silniku posłużą dłużej jak nowe jest zdecydowanie większa niż nasze stare zwykłe, brudne świeczki. pamietajmy o ich poprawnym zgapowaniu czyli ustawieniu elektrod od siebie o wartość podaną w serwisówce! Dla zygzaka 600E jest to 0.8mm. Wielu tunerów wkręcając nowe świece do silnika tak stara się je ustawić licząc zwoje gwintu by po pełnym wkręceniu ich otwarta część między elektrodami był skierowana w kierunek jazdy. Ponoć coś to daje. Czy faktycznie? Nikt nie potwierdził na hamowni jeszcze.


cytat z innego forum. Temat poświęcony rasowaniu przecinaka

Bakteria77 - 2011-03-15, 21:45

Które świece będą lepsze irydowe czy platynowe?
krotom - 2011-03-28, 13:54

marius & Dawid Z. do tablicy !

Meldować jak te Wasze świeczki się sprawują. Pisać szybko, bo na dniach chce dokonać zakupu.

[ Dodano: 2011-03-28, 13:55 ]
adam1968, a coś więcej ? Jakiej marki ? Ile na nich przejechałeś ?

robroy - 2011-04-10, 17:46

Mam pytanie dotyczące fajek. zwróciłem uwagę że w moim DS 650 są dwie
inne fajki. TD T-137 krótka zgięta i TD T-139 długa prosta. chciałem kupić dwie nowe ale w sklepie nie mieli w katalogu fajek do ds 650. ta sytuacja powtórzyła się również w innym sklepie. Udałem się w końcu do autoryzowanego serwisu yamahy. Tam usłyszałem że nie mają innych niż oryginalne które muszą sprowadzić. cena 40 euro za sztukę. Proszę podpowiedzcie mi jakie mają być te fajki i oznaczenia no i gdzie je kupić.

witek1965 - 2011-04-10, 20:56

4XY-82370-00-00 30 $
4TR-82370-00-00 35 $

jedna jest prosta, druga lekko kątową. (w zasadzie jak będzie prosta to sie nic nie stanie). Gdzie kupić poza serwisem :nie_wiem:


Pytanie, czy nie można zastosować od innego motocykla lub puszki ? :nie_wiem:

[ Dodano: 2011-04-10, 21:10 ]
Napisz tutaj, może dorobią ci #
http://www.sentech.pl/kontakt

patryk_c - 2011-05-19, 22:54

Zmodyfikowałem w mojej Gwieździe cały układ.

Poniżej zdjęcie nowych cewek, kabli WN oraz świec. Takie same zestawy dostępne są do XVS 650 i 1100.



Dziś była pierwsza jazda :shock:

Jest bomba :pokooj:

Grzegorz Anis - 2011-05-19, 23:02

patryk_c, przyjacielu, wszystko Ok, ale co daje taki zestaw, w czym zmienia pracę silnika ?
patryk_c - 2011-05-19, 23:37

Kable WN to 10.4mm "ThunderVolt50" to jedne z najbardziej zaawansowanych technicznie przewodów na rynku ze względu na niską impendancję na poziomie 50 ohmów na stopę - czyli minimalizuje opór prądu płynącego z cewki.

Dokładając do tego cewki Dyna dające wartości iskry koło 30 000 voltów i tęgą energię mamy zestaw który koledzy przerabiający Gwiazda w USA przetestowali na wielu maszynach i twierdzą że motor łatwiej odpala, płynniej i mocniej pracuje oraz poprawia się zurzycie paliwa.

Założenie jest takie że tak mocna iskra pozawala dopalić więcej paliwa, które normalnie pozostaje w cyklu pracy cylindra. Po rozebraniu silnika wychodzi nawet że zawory się doczyszczają. Testy na hamowni pokazują wzrost mocy o jakieś 2 koniki - tylko po montażu tego tentegesa ...


A świece... hmm... znowu chodzi o dokładniejsze spalenie tego co trafia do cylindra. ten patent z kształtem elektrody daje szybszy i mocniejszy zapłon, w dodatku ukierunkowany ku dołowi i wytwarza większe ciśnienie w cyklu pracy.

To tyle.


Obiecuję poedzielić się swoimi obserwacjami po przejechaniu większego kawałka :pokooj:

Marcin880 - 2011-05-27, 07:32

Cześć!!!
Chłopaki co może być przyczyna "padania" świecy mam moto jakieś półtora mies i juz 3 razy wymieniałem świece w tym raz irydowe ;/ dodam jeszcze ze pada tylko jedna w 2 garze tzn tym bliżej tylnego koła, dlaczego tak sie dzieje?? :ryczy: POZDRAWIAM :dumny:

[ Dodano: 2011-05-27, 11:13 ]
dodam jeszcze ze swieca w pierwszym garze jest biała a w drugim czarna :beczy:
Pozdrawiam

Kozak_Barabasz - 2011-05-30, 14:46

Jak zawsze kilka opcji:
- może miałeś pecha co do tych świec na tym 2 garze :P (żartuję),
- sprawdź przewody wysokiego napięcia w raz z fajkami (coś słabiej łączy),
- sprawdź ciśnienie sprężania w obu cylindrach.


Obstawiałbym jednak coś z układem zapłonowym (cewka, fajki, kable)

Marcin880 - 2011-05-30, 20:57

sprawdziłem fajki cewki i swiece i wszystko gra poprostu przełożyłem je i cały czas cos nie gra na 2 garze;/ cisnienie też sprawdziłem i jest ksiażkowe 10 bar...
macie moze jakies inne pomysły??
pozdrawiam

Kozak_Barabasz - 2011-05-30, 21:20

To sprawdź jeszcze gaźnik.
Może rozregulowały się i inna mieszanka jest podawana na 2 gar.
Nic innego mi już do głowy nie przychodzi ....

Marcin880 - 2011-05-31, 08:10

gaźniki własnie wróciły z regulacji i czyszczenia takze to chyba odpada ale słyszałem ze przepustnica w gaźniku moze sie powieszac i dlatego tak sie dzieje wlasnie dzisiaj sie do tego bede zabierał i zobaczymy co i jak :roll:
waydac - 2012-01-18, 14:34

Witam koledzy. Wyskoczyła mi ta sama awaria co apstrykowi, czyli kabel się odczepił a fajka została na świecy. I mam pytanie, czy ktoś mógłby polecić jakiś sklep internetowy gdzie mogę dostać kable WN do 650tki? Szukam, a coś znaleźć nie mogę. ;/
drzewo - 2012-01-18, 23:46

waydac napisał/a:
Witam koledzy. Wyskoczyła mi ta sama awaria co apstrykowi, czyli kabel się odczepił a fajka została na świecy. I mam pytanie, czy ktoś mógłby polecić jakiś sklep internetowy gdzie mogę dostać kable WN do 650tki? Szukam, a coś znaleźć nie mogę. ;/


Zapyaj na http://www.swiece-zaplonowe.pl :) Znajomy, który jest motocyklistą to prowadzi. Popytaj o zniżki :)

Piotrus_63 - 2012-01-21, 13:35
Temat postu: Jak wymienić świece w Drag Star 1100??
Przepraszam niewiem czy dobrze pisze w sensie czy w tym temacie ale mam pytanko czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak sie dobrać do tych świec gdyż chciałbym wymienic je na irydowe z góry dziękuje :)
Robrob - 2012-01-21, 13:45
Temat postu: Re: Jak wymienić świece w Drag Star 1100??
Piotrus_63 napisał/a:
Przepraszam niewiem czy dobrze pisze w sensie czy w tym temacie ale mam pytanko czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak sie dobrać do tych świec gdyż chciałbym wymienic je na irydowe z góry dziękuje :)

to akurat nie jest skomplikowane, w zestawie kluczy masz klucz do świec, musisz użyć przrdłużki do lewej świecy, zdejmujesz fajki ze świec i odkręcasz, a swiece masz z przodu silnika na górze blisko ramy i zbiornika paliwa, popatrz dokładnie to zobaczysz przewody wysokiego napięcia.

Piotrus_63 - 2012-01-21, 14:20

chodzi mi jeszcze tylko jak ściągnąć chromowane osłonki nad świecami ?? z góry dziękuję :)
witek1965 - 2012-01-21, 14:30

po prostu je ściągnąć. Są wciśnięte.
remol71 - 2012-02-21, 10:59

patryk_c napisał/a:
......

Obiecuję poedzielić się swoimi obserwacjami po przejechaniu większego kawałka :pokooj:



Odgrzebię trochę temat. Nie widzę zestawu dla XVS 650. Jak się sprawdza zestaw, szczególnie czy ma wpływ mierzalny na spalanie ??

andrzejnow666 - 2012-03-23, 10:24

Mam pytanie co do oznaczenie świec. Wiadomo,że do ds 1100 powinno być BPR7ES. Ja kupiłem dzisiaj 2 szt. by mieć na zapas w razie potrzeby na trasie. Jednak mają oznaczenie BPR7E ( = BPR7ES). Czy one czymś się różnią i czy można na nich śmigać. ciekawi mnie to gdyż akurat w sklepie nie mieli tych z końcówką ES, a w katalogach też występują osobno, a niby jest to to samo
witek1965 - 2012-03-23, 11:24

andrzejnow666 napisał/a:
gdyż akurat w sklepie nie mieli tych z końcówką ES, a w katalogach też występują osobno,
bo to sa różne świece. :nie_wiem: po co kupiłeś, skoro to miał być zapaś świece, które ......................nie są od tego motocykla.

http://www.ngk.de/fileadm...zen_code_pl.pdf

Oznaczenie S to cecha konstrukcyjna - oznacza miedziany rdzeń.

andrzejnow666 - 2012-03-23, 13:49

kupiłem gdyż na oznaczeniu był znak "=" co jak dla mnie laika w tych spawach znaczy, że są takie same, lub,że jedna z powodzeniem może zastepować drugą. I teraz pytanie czy to, że ten rdzeń jest miedziany wyklucza te świece jako zapasowe na dojechanie do domu. Bo i tak potem będą pewnie zamienione na nowe irydowe i wrócą do kartoników na zapas
witek1965 - 2012-03-23, 16:08

andrzejnow666 napisał/a:
kupiłem gdyż na oznaczeniu był znak "="
czy tak jest na opakowaniu ? czy po prostu sprzedawca sobie tak napisał, bo na stronie NGK brak takowego opisu. Podaj fotkę opakowania, czy jest znak równości. Nie po to producent produkuje tysiące rożnych świec, żeby wkładać jakie się spodoba. Taka jest moja dewiza. Czy oponę o identycznym rozmiarze jak masz założone założysz na koło bez względu na to czy ma oznaczenie front czy rear, to tylko wyraz. BPR7E to jest świeca samochodowa.

andrzejnow666 napisał/a:
I teraz pytanie czy to, że ten rdzeń jest miedziany wyklucza te świece jako zapasowe na dojechanie do domu.
moim zdaniem to co piszesz to za przeproszeniem wycieranie dupy szkłem. Te świece kosztuję od 9 zeta do 11 w porywach. Zaryzykujesz ? Twoja sprawa, dla mnie to co najwyżej jest pamiątka bezsensownie wydanych dwóch dych.
Zapewniam, Cię, że na tym forum nikt z czystym sumieniem nie napisze ci- stary, śmiało zakładaj.
Co do irydowych to maja symbol BPR7EIX i tylko taki, nie podobny.

I jeszcze jedno pytanie, czy świeca BPR7E to świeca typu S-line, czy stare zapasy magazynowe, które ktoś ci wcisnął ?

Endrju - 2012-03-23, 21:42

Lepiej kupić irydowe świece DENSO typ IW22 Fakt są drogie kosztują 50 PLN szt.
Ale te są pewne i to produkcja japońska

witek1965 - 2012-03-24, 02:25

Endrju, NGK też sa Made in Japan.Pokazać pudełko ? co oczywiście nie umniejsza Denso, bo to świetne świece są.
andrzejnow666 - 2012-03-24, 09:02

świece szukałem sam na półkach w hurt. motoryzacyjnej i dopiero gdy nie znalazłem z końcówką ES to sprzedawca pokazał mi te z samym E. Zdjęcia teraz nie zrobię bo mam je już w domu, ale nie piszę tego bu kogoś robić w konia tylko by samemu się czegoś dowiedzieć, ale uwierzcie mi na słowo na opakowaniu jest napisane BPR7E ( = BPR7ES ). jak wrócę z pracy to zrobię fotkę i ją wrzucę by innych ostrzec lub przekonać. Bpr7e jest świecą v-line. a czy to jest staroć czy nie tego niestety nie wiem
arekw711 - 2012-03-24, 11:59

Cytat:
na opakowaniu jest napisane BPR7E ( = BPR7ES )


I tak jest kupowałem dwa lata temu i już tak było to podobno jest nowe oznakowanie , tak twierdził sprzedawca i pokazywał na opakowaniu

witek1965 - 2012-03-24, 12:48

arekw711 napisał/a:
I tak jest kupowałem dwa lata temu i już tak było to podobno jest nowe oznakowanie


Masz rację, to na pewno NGK się pomyliło na swoich stronach ;/

i zapomniało wstawić

a propos oznakowania : http://www.allegromat.pl/aukcja101968 dobrzez robione fotki i znowu ktoś zapomniał dodać znak =
za to bogaty opis marek samochodów, do których pasują. Ten sprzedawca zawęża rynek zbytu, nie chce ich sprzedawać do motocykli. Co ciekawe pakowane w pudełkach po 4 sztuki
andrzejnow666 napisał/a:
Bpr7e jest świecą v-line
tak, masz rację, ja wczoraj popełniłem błąd pisząc S-line. To przez to S, którego brakuje.

A teraz jeszcze inaczej. Po wpisaniu hasła BPR7E w wyszukiwarkę, allegro ( w google podobnie) wyskakują mi 23 rekordy -wszystkie co do jednego Allegro › Motoryzacja › Części samochodowe › Układ elektryczny, zapłon › Świece › Iskrowe i ani jeden w częściach motocyklowych

a po wpisaniu BPR7ES 60 rekordów w Allegro › Motoryzacja › Części motocyklowe › Części › Układ elektryczny, zapłon › Pozostałe

oraz 13- w świece samochodowe, ponieważ :nie_wiem: pomyłka sprzedawców :hahaha:

tam szukają właścicieli motocykli ( tak wynika z opisu aukcji) no ale znalazło się kilka już prawidłowych - zamienniki innych producentów do tej świecy. Co ciekawe, jak wejdziemy w katalog http://www.ngk.de/pl/home/ to pod nazwą BPR7ES znajdziemy http://www.ngk.de/pl/prod...er/////BPR7ES// i ani słowa, że zamiennie z BPR7E

co ciekawe te świece maja nawet inne wzory opakowań, zapewne przypadkowo no bo w jakim celu :nie_wiem: może te pierwsze to samochodowe, a drugie motocyklowe ? bo jakoś tak wychodzi, że te co przywiozła Wadera, też były w żółtym opakowaniu.





Zakładajcie co chcecie, byleby gwint pasował, w końcu to Wasze motocykle.

andrzejnow666 - 2012-03-24, 22:41

Witek1965 wszystko ok i nawet dzięki Twojej opinii i pomocy zdecydowałem,że kupię świecę takie jak są zalecane i jebał pies te 20 zł. a te najwyżej schowam na same dno sakwy. Nie rozumiem jednak dlaczego z uporem maniaka chcesz wmówić wszystkim, że ja i arekw711 mamy problem ze wzrokiem. A na pewno juz nie jest moją intencją by na forum mówić coś o czymś czego nie widziałem by wprowadzać kogoś w błąd. Problem to ja mam czasem z ogólnie pojętym serwisowaniem moto i dlatego czasem zadaję pytania na tym forum i chyba po to ono jest jak mniemam. Nie wiem gdzie tkwią błędy w opisach tych nieszczęsnych świec i kto kogo chce zrobić w ch.... czy NGK wszystkich, czy może tylko polski dystrybutor a może to jakieś podróbki to są nie ważne na kartonie stoi napisane jak byk BPR7E(=BPR7ES) i chyba dobrze , że ktoś to zauważył i poddał dyskusji na forum.

[ Dodano: 2012-03-24, 23:13 ]
i jeszcze zdjęcie nr świecy

SATURIAN - 2012-03-24, 23:34

witek1965 napisał/a:
NGK też sa Made in Japan.Pokazać pudełko ? co oczywiście nie umniejsza Denso


Czym człowiek więcej czyta , tym jest coraz głupszy :shock: .
Z półtora roku temu jak zamierzałem wymienić świece ktoś informował , że Japan (100%) to tylko Denso , a NGK może być podróbka , teraz Witek pisze ,że NGK to też Japan :stars: . Ochujeć można :bejbis: ;D .

witek1965 - 2012-03-25, 01:18

andrzejnow666 napisał/a:
Nie rozumiem jednak dlaczego z uporem maniaka chcesz wmówić wszystkim, że ja i arekw711 mamy problem ze wzrokiem


Nie wciskam Ci, że masz problemy ze wzrokiem tylko zapytałem

Cytat:
czy tak jest na opakowaniu ? czy po prostu sprzedawca sobie tak napisał, bo na stronie NGK brak takowego opisu. Podaj fotkę opakowania, czy jest znak równości.


Ja bazuję na katalogu NGK. Nigdzie, ale to nigdzie nie jest napisane, że świeca BPR7E = BPR7ES. Pierwszy raz spotkałem się dopiero po pokazaniu przez Ciebie tej fotki. Jak zauważyłeś zapewne, na fotce załączonej przeze mnie nie ma takiego napisu Czy ta świeca to made in Japan ? bo może turasy coś wykombinowali :nie_wiem: lub też wyszły z produkcji i producent wskazał w ten sposób zamiennik.
Na dzień dzisiejszy NGK pokazuje w wyszukiwarce produktu świece o wspólnym symbolu BPR7 :
BPR7EIX
BPR7ES
BPR7ES-11
BPR7HIX
BPR7HS
BPR7HS-11


w ofercie brak BPR7E
Z ciekawości zadam pytanie na stronie producenta.

[ Dodano: 2012-03-25, 01:21 ]
SATURIAN napisał/a:
Witek pisze ,że NGK to też Japan
bo NGK ma również fabrykę w Turcji, ale ja mam na 100% BPR7EIX made in Japan, a konkretnie Nagoya.

http://www.allegromat.pl/aukcja102025

andrzejnow666 - 2012-03-26, 10:21

witek1965 cieszę się, że nieporozumienia okulistyczne mamy wyjaśnione :) . Jeszcze raz dzięki za pomoc i przekonanie w temacie świec.
A żeby było ciekawiej to niestety jest to świeca made in Japan więc na Turasów nic to nie zrzucimy

witek1965 - 2012-03-26, 20:23

andrzejnow666, wiesz co podejrzewam (ale i tak napisałem zapytanie, bo mnie to cholerka ciekawi) czy znak równości nie oznacza że świecę BPR7E można zastąpić świecą BPR7ES , ale odwrotnie nie(brak tego miedzianego rdzenia :nie_wiem: ) i dlatego nie ma na świecach BRR7ES podobnego opisu (jedna równa się drugiej) Jak dostane odpowiedź z NGK to się podzielę rzecz jasna informacją.

[ Dodano: 2012-03-26, 23:37 ]
No i dostałem odpowiedź.

Musze pokłonić się i uderzyć w pierś.

Cytat:
Witam,

W odpowiedzi na Pańskie pytanie:

Tak może Pan zastosować świece z oznaczeniem BPR7E.
BPR7ES- S oznacza cechy konstrukcyjne: w tym przypadku ( miedziany rdzeń ) - dodatkowe oznaczenie na potrzeby pierwszego montażu.

Natomiast zachęcam do stosowania świec irydowych IX- dłuższa żywotność....
Poniżej dodatkowe informacje o IX


http://www.ngk.de/pl/prod...u-szlachetnego/

Pozdrawiam
Dawid Pauszek

NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH SP. Z O.O.
Przedstawicielstwo w Polsce
Ul. T. Rejtana 17 lok. 10
02-516 Warszawa
kom.: 609 22 44 47




bioly - 2012-04-06, 21:55

Panowie, jak to jest z numerkami/nazwami świec Denso dla V-Star 650tki? Sprzedawca w sklepie zarzekał się, że Denso IW22 (na pudełku oznaczone jako IW22#4) będą pasować, zakupiłem, wykręciłem stare świece i okazuje się, że mają mniejszy gwint. Jaka konkretna nazwa modelu/oznaczenie numerkowe będzie odpowiednia dla mojej maszyny, jeśli chodzi o irydowe Denso?
Bakteria77 - 2012-04-06, 22:15

chyba takie powinny być
Denso

IW22 do draga 1100 Denso

witek1965 - 2012-04-06, 22:19

świeca irydowa do 650 to Denso Irydium Power IX22B. Denso Irydium Power IW22 to świeca do XVS 1100

[ Dodano: 2012-04-06, 22:22 ]
sporo tańsza od Denso jest NGK BPR7EIX również irydowa ( tylko made in Japan)

bioly - 2012-04-06, 22:26

witek1965 napisał/a:
świeca irydowa do 650 to Denso Irydium Power IX22B. Denso Irydium Power IW22 to świeca do XVS 1100


Dzięki za wyklarowanie - znajdę może jutro gdzieś na mieście właściwe, to zakupię, ale Denso właśnie, mają +5 do lansu nad NGK ;) . A przy okazji, te IW22, jeśli wierzyć informacjom na pudełkach, też są irydowe.

witek1965 - 2012-04-06, 22:29

bioly napisał/a:
jeśli wierzyć informacjom na pudełkach, też są irydowe.
toż napisałem - Denso Irydium Power IW22 to świeca do XVS 1100. Odprzedasz je komuś i po kłopocie.
GG - 2012-06-16, 19:40

Kupiłem dzisiaj takie świece Denso Iridium Power IW22 5307,
http://www.globaldenso.co...145.txt&no=4869

Jakby takie miały być, ale na opakowaniu czerwonym kolorem: "0,4mm IRIDIUM", wydawało by się że ma być 0,8mm (ostatnia rubryka tabeli) ; zakładać, czy reklamować?

witek1965 - 2012-06-16, 19:56

GG napisał/a:
ale na opakowaniu czerwonym kolorem: "0,4mm IRIDIUM"
a w naturze ile ?
GG - 2012-06-18, 07:44

Nie mam czym zmierzyć (sprzęt przepadł wiele lat temu, w trakcie włamania do malucha), ale dzisiaj postaram się znaleźć chwilę i pożyczyć "szparomierz".
Myślę że niespodzianki nie będzie , w końcu po to kupiłem japońskie świece żeby były precyzyjnie wykonane.

[ Dodano: 2012-06-18, 20:56 ]
Japońska dokładność mnie zadziwia, "szparomierz" 0,8mm, nie wchodzi, 0,4 + 0,32 wchodzi,
w jednej ciasno nawet robi rysę, w drugiej podobnie ale nie rysuje przyrządu. Jutro zakładam do silnika, zobaczę jak silnik będzie pracował.

FhissT - 2012-07-04, 18:19

ja jednak szarpnę się na Denso IW22 (irydowe), pytanie co zrobić żeby ich nie zniszczyć? czy wystarczy po odpaleniu poprostu nie gasić silnika do osiągnięcia temperatury roboczej? czy są jakieś jeszcze haczyki? szkoda przesrać sobie 100PLN...
SATURIAN - 2012-07-04, 18:40

Ja mam denso irydowe .Jakiejś wyjątkowej obsługi nie wymagają . Jednak po odpaleniu staram się, aby trochę silnik się rozgrzał .Przelatałem na nich około 9000 mil i jest spoko.
Po zakupie , a było to zimą , co raz mnie dupa swędziała , żeby go odpalić i posłuchać , no i jedną świecę szlag trafił (wtedy była to chyba ngk irydium). Mrozy jednak były wówczas spore.

witek1965 - 2012-07-04, 18:46

FhissT napisał/a:
ja jednak szarpnę się na Denso IW22 (irydowe), pytanie co zrobić żeby ich nie zniszczyć?
Mnie uczono, że po założeniu nowych świec powinno się wsiąść do pojazdu i nim po prostu przejechać ok 30 km. Nie gra roli, czy to świece do motocykla, czy samochodu. Podobnie w sprzęcie ogrodowym, czy piłach. Założyć i pracować jakiś czas. Świeca ma się wygrzać w normalnej eksploatacji, a ni poprzez zapalenie i zgaszenie.
arekw711 - 2012-07-04, 19:52

Cytat:
Świeca ma się wygrzać w normalnej eksploatacji, a ni poprzez zapalenie i zgaszenie.


No i tak ma być przynajmniej kiedyś tak twierdzili i chyba tak jest dalej

qbczas1984 - 2012-07-19, 18:03

Pytanie czy ktoś z Was wymieniał WN, wiem że do fajki wkręcam na trzpień ale nie wiem jak jest z cewką, czy jest odlane czy tak samo jak przy fajce?
Irek - 2012-08-10, 10:32
Temat postu: Jak wymienić świece w DS 1100- DIY
Zapraszam zainteresowanych do obejrzenia filmiku pokazującego jak wymienić świece
w DS 1100 bez zdejmowania zbiornika.
Wiem ,że to banalnie proste ,ale....
Pamiętam jak kilka miesięcy temu nie wiedziałem nawet gdzie są świece :-D
Pomyślałem więc ,że może się ten film komuś przyda.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

W planie:
Ustawianie zaworów
Synchronizacja gaźników
i sam nie wiem co jeszcze ;-)



Pozdrawiam
Irek

yanis56 - 2012-08-19, 15:34

Irek, Twoj filmik bardzo byl pomocny,dziex bardzo :)
Co prawda problem pozostal,a mianowicie wydaje sie mi,ze moja Piekna nie pali na pierwszy gar. Mialem klopoty z ruszeniem po krotkim postoju, a podczas jazdy zauwazylem spadek mocy. Dopiero po wejsciu na wysokie obroty (5tys!!!) moto dostawalo "kopa". Czy ktos moze "przerabial" podobny temat?
Pozdrawiam Wszystkich!

vaaks - 2012-08-19, 17:51

Wymień świece, przerabiałem to.
Irek - 2012-08-19, 20:46

Ja po wymianie świeczek na irydowe miałem problem z wolnymi obrotami.
Wróciłem do zwykłych i jest o niebo lepiej.
Z tego co czytam, to jednym wymiana na irydowe polepsza sprawę - innym nie.
Znowu okazuje się ,że każdy motocykl ma swoją duszę .... ;-)

bioly - 2012-09-16, 18:52

Miałem problemy z odpalaniem maszyny, myślałem, że to akumulator ma już swoje lata i należy mu się wymiana, ale wczoraj w końcu wymieniłem świeczki, zwykłe NGK na Denso irydowe i problemy jak ręką odjął, maszyna staruje od razu, zrobiła się żwawsza, pięknie i równomiernie pracuje - polecam taką wymianę wszystkim. Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem, chwilowo jest ok 6l/100km, ale to jeszcze na starych, dosyć okopconych świecach no i z całkowicie zielonym kierowcą, czyli mną.
Merlin - 2013-03-07, 09:56

Odświeżę temat.
Pytanie do użytkowników Yamahy 1900 lub tych co wiedzą.
Chciałbym zmienić świece (24000 przebiegu) na irydowe Denso, potrzebuje oznaczenia.
Szukałem ale nie znalazłem tabeli doboru świec (w NGK jest).

Merlin - 2013-03-07, 16:20

Może komuś się przyda. ;D

Kupiłem w:

świece-zapłonowe.pl

cena za sztukę 43,35 (najlepsza jaką znalazłem) przesyłka 7,99, razem 181,42 za 4 świece irydowe - nieźle.

Ian Hagen - 2013-06-27, 18:46

Do poczytania, moim skromnym zdaniem wartościowe :)
http://cartel.biz.pl/pliki/SWIECE_ZAPLONOWE.pdf

Kojak - 2014-04-12, 21:43

Temat trochę ucichł ale znalazłem taki filmik pokazujący różnice w działaniu zwykłych świec i irydowych i może komuś się przyda przy podjęciu decyzji o wyborze świec
http://www.youtube.com/wa...feature=related

mike79 - 2014-07-12, 14:09

Kupiłem świeczki DENSO W22EPR-U i... nie pasują fajki :nie_wiem: :beczy:
mam takie końcówki

remol71 - 2014-07-12, 14:34

Nakręć nakrętkę SAE ze starej świecy :)
remol71 - 2014-07-12, 15:11

Ian Hagen napisał/a:
Do poczytania, moim skromnym zdaniem wartościowe :)
http://cartel.biz.pl/pliki/SWIECE_ZAPLONOWE.pdf


Bardzo dobre :) Obserwuję irydy NGK na znanym portalu. Chyba się skuszę :)

wojs40 - 2015-12-01, 19:07

Witajcie. Chciałbym odświeżyć temat. Muszę wymienić świece w DS 1100, jakie świece mi polecicie?


... znalazłem na tej stronie
http://www.globaldenso.co...t&action=search

coś takiego
http://allegro.pl/swieca-...5065877719.html

chyba będzie OK?

Miron - 2015-12-01, 19:56

wojs40, kup te które tam są, zrobiłem na nich 20tys. bez żadnych problemów a tu zaraz zaczną ci pisać byś irydowe kupił.
arkady007 - 2015-12-01, 21:51

Kolego
Nie jest ważny producent świec (tylko różnica w jakości) a jedynie:
1. wielkość (średnica gwintu) - za dużej nie wkręcisz - za mała będzie luźna
2. długość gwintu świecy jak masz krótki gwint a wkręcisz długi to będzie bić po denku tłoka za krótka będzie złe spalanie
3. Wartość cieplna - wg danych producenta (wg opisu świecy)

Jeśli masz świecę za "ciepłą" lub za "zimną" to będziesz miał problemy z zalewaniem (zimna) i osadzaniem się gnoju (za ciepła). Chyba, że tuningujesz moto (doprężasz go) to wtedy należy zakładać świece zimniejsze (ale niestety ciepłotę trzeba dobrać empirycznie).

wojs40 - 2015-12-01, 22:05

arkady007 napisał/a:

Jeśli masz świecę za "ciepłą" lub za "zimną" to będziesz miał problemy z zalewaniem (zimna) i osadzaniem się gnoju (za ciepła). Chyba, że tuningujesz moto (doprężasz go) to wtedy należy zakładać świece zimniejsze (ale niestety ciepłotę trzeba dobrać empirycznie).


Nie zrozumiałem nic z tego co napisałeś powyżej, sorry ale wystarczyło po prostu podać symbol i byłoby ok.
Zrobię tak jak poradził mi Miron, wykręcę starą świecę którą on zamontował i kupię taką samą. ;d

witek1965 - 2015-12-01, 22:11

wojs40, polecam świece irydowe. Nie musisz wykręcac. Sa podane na forum.

[ Dodano: 2015-12-01, 22:12 ]
NGK BPR7EIX

DENSO IRIDIUM POWER
IW22

arkady007 - 2015-12-14, 22:58

Niestety wszystkie części zamienne podrabiają... mam z tym do czynienia zawodowo - powiem Wam - nie do odróżnienia jak ma się nawet w ręce - wyglądają tak samo.
Mi się zdarzyło kuriozum - na części oryginalnej był jedynie kod kreskowy
Uwaga na podróbie był nawet QR kod (szybciej niż na oryginale) - masakra. Chyba jedyny sposób - porównać cenę i jak jest podejrzanie niska - trzeba się mocno zastanowić.

Syku - 2016-01-10, 12:20

Koledzy mam pytanie? Jako że zima trwa a moto w garażu, wykręciłem świeczki aby zobaczyć w jakiej są kondycji, co się okazało:
- w tylnym cylindrze jest ok, ładnie wypalone na brązowy kolor OK ! !!
- w przednim wykręciłem świeczkę i cały czop gwintowany był brudny od oleju myślę, bo czarny, pierścień uszczelniający suchy, końcówka izolatora, elektroda i elektroda masy wszystko suche i w ładnym kolorze jasnego brązu, tylko ten gwint mnie martwi, że był zawilgocony
Pytanie, co to może być? jaka przyczyna tej sytuacji, jakieś spostrzeżenia?
Dziękuję za pomoc

[ Dodano: 2016-02-21, 12:27 ]
ta świeczka



[ Dodano: 2016-02-21, 12:27 ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group