|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Elementy nadwozia - Pas napędowy
Dzarko - 2021-01-24, 09:09 Temat postu: Pas napędowy Taka zagadka. Pobawiłem się w poszukiwanie pasa (mimo, że na razie go nie potrzebuję) i coś takiego znalazłem. Poniższy pasek jest wylistowany jako "pasek rozrządu":
https://e-autoparts.pl/pasek-rozrzadu-p-2646572.html
Ale, na innych stronach, w wyższej cenie, występuje jako napęd do HD:
https://www.ceneo.pl/71936169
https://www.conrad-motors...1-8-7935177220/
A z kolei na Allegro pas o tej samej liczbie zębów i szerokości jest opisany jako do XV1700:
https://allegro.pl/oferta/pas-napedowy-yamaha-xv-1700-warrior-130-zebow-9745949529
No i pytanie. Czy taki pas będzie pasował? Czy, oprócz szerokości i ilości zębów musi spełniać dodatkowe parametry (rozstaw zęba)?
Robrob - 2021-01-24, 12:17
może tak być jeśli szerokość i ilość zębów odpowiada jest ok, sam zakładałem pas od HD do Yamahy, pas rozrządu też musi przenosić tak samo wysokie obciążenia jak pas napędowy.
pyra - 2021-01-24, 12:22
Nie warto oszczędzać kupując zamiennik, od rozrządu lub o kombajnu. Pas kupuję się raz na 100tys km. I nie naprawisz go w trasie. Nie wiem nawet czy zaryzykował bym węższy pas od HD.
SATURIAN - 2021-01-24, 12:23
Z tego co pamiętam , pas od HD (nie pamiętam z jakiego rocznika ) pasuje do radka .
pyra - 2021-01-24, 12:27
Pasy od HD są węższe, czy nie wężykuja czy mogæ zniszczyć puleya ?
Robrob - 2021-01-24, 16:30
hd zmieniło na pas szerszy bodajże po 2004r, ale ten od starszych modeli ma rozmiar yamahy
SATURIAN - 2021-01-24, 16:46
Pyra , pas i tak przeważnie siedzi po jednej stronie puleya
soft - 2021-01-24, 17:08
Nie wiem jak z szerokością, lecz ten pasek z 1-go linku ma 130 zebów.
Czy do RS1700 podejdzie - nie wiem, do XV1900 musi być 136 zębów do Ridera chyba 135....
witek1965 - 2021-01-24, 17:42
do XV1700 powinien mieć 130 zębów. Nie mam pojęcia, czy rozsztaw zębów w pasie napędowym i paskach rozrządu jest taki sam, a to jest istotne, jak również budowa pasa. Między pasami rozrządu również sa powazne róznice w budowe i co za tym idzie w cenie mimo tej samej ilości zębów i szerokości.
Pas napędowy do XV 1700 pasujący do :
2004-2007 Yamaha Road Star Midnight
2004-2007 Yamaha Road Star Midnight Silverado
2004-2008 Yamaha Road Star
2005-2009 Yamaha Road Star Midnight Warrior
2002-2009 Yamaha Road Star Warrior
2008-2014 Yamaha Road Star S
2008-2014 Yamaha Road Star Silverado S
2004-2010 Yamaha Road Star Silverado
ma nr częsci 5PX-46241-10-00
w kraju do kupienia za jedyne ok.2350 - 2600 zł oryginał
zamiennik ok 1100 zł lub na Ebay troszeczkę mniej https://www.ebay.pl/itm/Y...DQAAOSwYo5dMK0~
w USA zdecydowanie taniej, bo ok 160$ + koszty przesyłki.
https://www.partzilla.com...5PX-46241-10-00
lub ebay https://www.ebay.pl/itm/N...8QAAOSwJNpdFniD
https://www.ebay.pl/itm/Y...tcAAOSwHhRa4QT8
dane pasa : szerokośc 1" - 25,4 mm
długość pasa 182 cm
ilość zębów:130
Dzarko - 2021-01-24, 18:11
Mnie z poszukiwań wyszło, że powinien mieć 1-1/8 cala (2,85mm). Nie sprawdzę, bo stoi u mechanika.
[ Dodano: 2021-01-24, 18:12 ]
soft napisał/a: | Nie wiem jak z szerokością, lecz ten pasek z 1-go linku ma 130 zebów.
Czy do RS1700 podejdzie - nie wiem, do XV1900 musi być 136 zębów do Ridera chyba 135.... |
Do RS 1700 - 130 zębów
witek1965 - 2021-01-24, 18:17
Dzarko, ja podałem to co napisał niemiecki sprzedawca :
Stan:
Nowy: Fabrycznie nowy, nieużywany, nieotwierany i nieuszkodzony przedmiot w oryginalnym opakowaniu (gdy ... Dowiedz się więcej
o stanie przedmiotu
Hersteller: PANTHER
Anzahl der Zähne: 130 Herstellungsland und -region: Vereinigte Staaten
Referenznummer(n) OE: 5PX-46241-10-00 Einbauposition: Hinten
Länge: 71,65" (182cm) Herstellernummer: 62-1234
EAN: Nicht zutreffend Produkttyp: Antriebsriemen
Marke: PANTHER Breite: 25,4 mm (1")
ale ja bym kupił jeden z tych sygnowanych logo Yamaha, zwłaszcza, że cena równa, anawet tańsza jak zamiennik. Niestety sprzedwacy OEM nie podali parametrów pasa.
Dzarko - 2021-01-24, 18:28
Użytkownik grupy Road Star Clinic zmierzył pas i pulleya. Wyszły odpowiednio 1-1/8 i 1-1/4 cala. Jak odbiorę, to sam sprawdzę.
witek1965 - 2021-01-24, 18:42
Dzarko, Czyli z tego wynika, że zamiennik Phanter wejdzie, ale jest węższy od oryginalnego.
Dzarko - 2021-01-24, 20:26
Tak sądzę, ale jak będę miał pojazd to sprawdzę. Przynajmniej szerokość pasa.
soft - 2021-01-24, 20:32
Jeżeli pasuje ten z pierwszego linku, to a bym za tą cenę brał i woził jako zapas na wyjazdy. Pasek można wymienić dopiero jak pęknie. To nie łańcuch że narobi masę szkód. On po prostu spadnie.
Dzarko - 2021-01-24, 20:42
No ja właśnie się zastanawiam czy by sobie "na wszelki wypadek" nie kupić. Ale próbuję ustalić, czy pasuje.
[ Dodano: 2021-01-24, 20:55 ]
Znalazłem stronę produktu:
https://www.continental-e...Center-1/?lg=en
Profile HTD
Number of teeth130
Tooth pitch (t) [mm]14
Width [mm]28,58
HARLEY-DAVIDSON MC BAD BOY 1340 Bad Boy (FXSTB) 01/95-12/99 37 50 1.338 Model year: 99->
SATURIAN - 2021-01-24, 21:05
Nie w każdym motocyklu pas da się założyć na drodze , to nie łańcuch do roweru . W niektórych przypadkach dobry mechanik będzie to robił kilka godzin . Tak , że to wożenie go ze sobą nie zawsze ma sens .
Dzarko - 2021-01-24, 21:07
Jeśli by mieć podnośnik i klucz 150Nm to chyba by wymienił
SATURIAN - 2021-01-24, 21:59
W niektórych moto trzeba rozebrać sprzęgło , a tego nie każdy się czepia
soft - 2021-01-24, 22:34
W XV1900 (przeczytałem w service manual) należy zdjąć koło tylne, centralny amortyzator, osłonę pulleya i pulley. Śrubek sporo, zastanawia mnie ten centralny amorek.....
Jeżeli chodzi o to czy mieć pas przy sobie do zmiany czy nie - to sprawa jest jasna.
Będąc w Albanii spróbuj załatwić taki pas. Na Litwie mieliśmy problem z klockami hamulcowymi do Suzuki VZR1800,.
Więc pas na wyjazdy należy mieć - jeżeli już przebieg wskazuje na to, że może go szlag trafić. Co do wymiany do już jest sprawa tylko i wyłącznie finansowa - pieniądze rozwiążą wymianę + mycie +hotel i piwko jeszcze - ale braku pasa nie rozwiążą. Tu wchodzi w grę czas oczekiwania.
SATURIAN - 2021-01-24, 22:48
W tym się zgadzam , ale zepsuć się może wszystko .
MIKI - 2021-01-24, 22:50
Kubuś, ale tu mowa jest o Road Starach i w nich można założyć pas zdejmując tylko osłonę pulleya i odkręcając koło.
Kurde jak to pisałem Soft mnie ubiegł, ale ja tak w RS-sie zmieniałem, nie trzeba zdejmować żadnego amortyzatora, bardzo prosta operacja, tylko później trochę zabawy z ustawieniem samego pasa
SATURIAN - 2021-01-24, 22:54
Miki , idź spać
Dzarko - 2021-01-25, 06:12
No dobra.. To nada sie?
[ Dodano: 2021-01-25, 06:41 ]
Tu macie do Stratka
https://www.iparts.pl/cze...36-1808281.html
[ Dodano: 2021-01-25, 07:52 ]
Napisałem do Continentala
Dear Contitech team
I am a user of Yamaha Road Star 1700 which uses 130 teeth, 1-1/8 inch wide drive belt. Through research I have found your product: 4010858004583 (HB130-118).
It seems to have proper parameters in terms of width and tooth count, but it is called TIMING BELT. Since I am looking for DRIVE BELT (to transmit power from engine to wheel) I am inclined to inquire if this is the right belt for the task.
ttom - 2021-01-25, 08:10
pyra napisał/a: | Pas kupuję się raz na 100tys km. |
A jak do tego ma się jego wiek Ale tak praktycznie...
Bo w instrukcji jest jakiś interwał czasowy (nie pamiętam, a nie mam pod ręką instrukcji), a jak majstra pytałem (uchodzi w mieście za najlepszego) to powiedział, że nie ma co się przejmować - chyba że się zerwie
Pytam, bo mojemu stuknie zaraz 10 lat, ale kilometrów mało (jakieś 25k)...
Dzarko - 2021-01-25, 08:50
U mnie jest 13 lat i prawie 80 000. Na razie śladów zużycia widocznych nie zauważyłem:P
pyra - 2021-01-25, 09:54
ttom, jeździć obserwować, mydłem smarować. lub innym specyfikiem do pasków transmisyjnych.
Dzarko - 2021-01-25, 09:57
https://www.mannol.de/pro...-belt-tensioner
Ja czymś takim spryskałem po umyciu szarym mydłem. Miałem wrażenie, że zrobił się po tym bardziej sprężysty. Taki bardziej gumowy, mniej plastikowy.
robert_p (vel Hipis) - 2021-01-25, 11:40
Ja śmigam na Continentalu. Przebieg ok. 20k i jest ok.
Zaliczył Norwegię, Włochy z plecaczkiem i oczywiście baagażami tak więc lekko nie miał
https://photos.app.goo.gl/aRT8qbSKXLXXZtFd6
Dzarko - 2021-01-25, 11:44
Dzięki!!!
Czyli można za 5 razy mniej niż OEM kupić!!!
robert_p (vel Hipis) - 2021-01-25, 11:50
Dzarko napisał/a: |
Dzięki!!!
Czyli można za 5 razy mniej niż OEM kupić!!! |
Rozumiem, że szybciej niz Continental odpowiedziełem
Dzarko - 2021-01-25, 11:52
No szybciej. Ale ciekawe czy i co odpiszą.
[ Dodano: 2021-01-25, 14:03 ]
BTW. Czy przekrój poprzeczny oryginału różni się od Continentala? W sensie czy np. Yamahy miał kształt nieco ścięty w V?
soft - 2021-01-25, 19:47
No chłopie 436 zł t0 taniej niż marnej jakości łańcuch.... Chyba zakupię na zapas!
Dzarko - 2021-01-26, 10:48
soft napisał/a: |
No chłopie 436 zł t0 taniej niż marnej jakości łańcuch.... Chyba zakupię na zapas! |
https://www.mroauto.pl/pl...h/hb136/4065521
Tu poniżej 400. Sprawdź tylko szerokość. To jest na 1,5 cala i z tego co kojarzę, taki jest w Stratku. Generalnie nazwy Contitech są proste:
HB130-118
HB - pas
130 - ilość zębów
118 - szerokość w calach
soft - 2021-01-26, 13:40
Mierzyłem w Stratolinerze . Pas ma szerokość 1 1/2 cala (suwmiarką wyszło 37,8 mm)
Tu jest odpowiedni: https://www.mroauto.pl/pl...HhEv7xcxN64sQLc
|
|