|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Elektryka - Drag Star 1100 Custom
Maciek_P - 2020-04-19, 21:00 Temat postu: Drag Star 1100 Custom Witam
Bardzo proszę o pomoc po okresie zimowym wybrałem się na przejażdżkę - podczas jazdy nagle licznik przestał działać a motocykl nie miał "prądu" zaczął delikatnie sie dławić, ale jechał. Dojechałem na działkę i zgasł. Zaczołem sprawdzać akumulator - OK, bezpecziki - OK, podokrecałem posprawdzałem mineło z 10 min wkładam klucz dziala odpala bez problemu.
Myslałem sprawa załatwiona ale niestety nie podczas kolejnej jazdy po przejechaniu 3-4 km to samo motor jedzie licznik wskazuje 0 nic sie nie świeci ( motor sie delikatnie dławi , jadąc dalej po około kolejnych 5km wróciło znów do normy wszystko działało świeciło motor jechał płynnie. Na postoju odpalał bez problemu. Bardzo proszę o pomoc w naprawie tej usterki która może sie powtarzać. Jadąc gdzieś dalej mogą być problemy (
Robrob - 2020-04-20, 06:59
na pewno coś z elektryką, regulator napięcia, dioda prostownicza, słaba/źle dokręcona masa, to samo tylko przewód zasilający
OldDiver - 2020-04-20, 08:58
Maciek_P, Jak sprawdziłeś że Maciek_P napisał/a: | ... akumulator - OK | . Miałem podobny przypadek ale na DS 650. Podczas jazdy wystarczyło że stanął silnik i miałem problemy z odpaleniem - kręceniem. Dopiero po jakimś czasie moto kręcił. Pomagała jazda bez lightbarów a potem wymiana na ledy w lightbarach.
Maciek_P - 2020-04-20, 20:43
Nie mam lightbarów. Standardowe oświetlenie. Poza tym nic takiego pod koniec sezonu się nie działo ( teraz 2 przejażdżka po zimie . Akumulator mam praktycznie nowy w zimie trzymany w domu doładowywany co jakiś czas.
mayu - 2020-04-20, 20:51
Sprawdź przewody od akumulatora i ich zaciski, masę. Może to być problem stacyjki lub przewodów przy sracyjce. Pozostaje wszystko sprawdzić po kolei. Czy się nie obluzowało lub nie zaśniedziało.
woloo - 2020-04-24, 23:10
Gaśnięciem licznika jest sygnalizowany brak ładowania (nie ma od tego kontrolki). Sprawdź instalację i prądy ładowania. Jak kable dobre to do wymiany regulator napięcia lub prądniczka.
Maciek_P - 2020-04-24, 23:54
Dziś sprawdzałem przewody i wszystkie łączenia i w miejscu jak na zdjęciu było mokro wszystko wyczuscilem i jutro testy..
Myślicie że to mogło być to ? Czy mało prawdopodobne
[ Dodano: 2020-04-24, 23:59 ]
Zdjęcie
woloo - 2020-04-26, 15:53
Możliwe że to było to.
A jeżeli będziesz miał dalej problem, to sprawdź prądniczkę (trzy białe przewody). Rezystancja uzwojenia (pomiędzy przewodami) powinna być po 0,36 - 0,44 om (przy 20st). Potem akumulator i regulator napięcia (jest pod akumulatorem za rurami). Bez ładowania powinno być ok 12,8V (przy 12 st) a podczas ładowania 14V (przy ok 5 k.obr/min). Wyjdzie Ci co padło.
Tak naprawdę w DS 1100 mamy alternator a nie prądnicę.
Maciek_P - 2020-04-26, 20:25
Wielkie dzięki posprawdzam to. Jak na razie problem się nie powtórzył - przez ten weekend.
Bemol - 2020-04-28, 22:08
Sprawdź przewody od aku, masę. Nie jest to problem alternatora ani kabelków których zdjęcie zrobiłeś. Gdyby tak było to prąd byłby cały czas czerpany z akumulatora do jego całkowitego rozładowania (bo nie byłby ładowany ). A u Ciebie tego nie było
woloo - 2020-04-29, 20:39
Maciek_P napisał/a: | - podczas jazdy nagle licznik przestał działać a motocykl nie miał "prądu" zaczął delikatnie sie dławić, ale jechał. Dojechałem na działkę i zgasł. |
"... podczas jazdy nagle licznik przestał działać ..." - czyli odpowiednik kontrolki - brak ładowania
"... a motocykl nie miał "prądu" ..." - gdyby nie miał prądu to by zgasł i tyle. To nie disel. Bez prądu nie pojedzie.
" ... zaczął delikatnie sie dławić, ale jechał. Dojechałem na działkę i zgasł. ..." - czyli miał prąd (z akumulatora) jeszcze na tyle aby dojechać na działkę. Potem akumulator się skończył.
Bemol - 2020-04-30, 09:06
Maciek_P napisał/a: | Zaczołem sprawdzać akumulator - OK, bezpecziki - OK, podokrecałem posprawdzałem mineło z 10 min wkładam klucz dziala odpala bez problemu. ( motor sie del |
jest to kwestia styków. Rozładowany akumulator po 10 minutach sam z siebie by się nie naładował
DRAGON - 2020-05-01, 06:49
woloo, niedziałający licznik nie jest oznaką braku ładowania. Kiedyś na trasie licznik przestał mi działać, a przejechałem bez niego 400 km. ( w DS 1100 )
woloo - 2020-05-03, 08:17
DRAGON napisał/a: | woloo, niedziałający licznik nie jest oznaką braku ładowania. Kiedyś na trasie licznik przestał mi działać, a przejechałem bez niego 400 km. ( w DS 1100 ) |
Popatrz dobrze w serwisówki. Też się zdziwiłem, ale niestety przekonałem się o tym "empirycznie" . Oczywiście licznik może się też zepsuć, jak każdy element. Ale jeżeli najpierw gaśnie, a potem sam z siebie wraca do życia, to raczej kwestia braku ładowania. Zwłaszcza, gdy motor w tym samym czasie łapie inne "choroby współistniejące".
|
|