YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Oklejenie folią motocykla

Grzegorz_Godzio - 2017-10-15, 20:24
Temat postu: Oklejenie folią motocykla
Witam, miał może ktoś doświadczenie z oklejaniem motocykla?
Mam ochotę na zmianę koloru lecz bez naruszenia oryginalnej farby. Nie wiem jak zachowa się folia na baku w okolicach silnika czy nie będzie się odklejać pod wpływem temperatury.
Jeśli ktoś się już bawił to jakieś za i przeciw ewentualnie uwagi na co zwrócić uwagę przy wyborze foli.

soft - 2017-10-15, 21:18

Kolega oklejał osłony filtrów powietrza w Suzuki 1800. Nic złego się od temperatury nie działo - a w tym miejscu raczej jest ciepło.
Nie wiem jak zachowa się folia na zbiorniku przy wlewie paliwa. Sam jestem ciekawy.

monkton - 2017-10-16, 01:42

A może ktoś bawił się z Plasti dip?
Robrob - 2017-10-16, 06:57

może być problem z naciąganiem foli na zbiorniku, bo to jednak prawie kula
witek1965 - 2017-10-16, 18:36

Nie ma żadnego problemu. Przeszukaj forum.Jest temat, gdzie jeden z kolegów chwali się jak okleił małżonce 650-tke i to sam. Profesjonalne zakłady zrobią to bez problemu . W sieci jest cała masa zdjęć oraz galerie na stronach wykonawców.
W myśl dewizy jednej z firm tym się trudniących :

Cytat:
w motocyklach okleimy folią prawie wszystko oprócz: silnika i układu wydechowego.


Grzegorz_Godzio napisał/a:
na co zwrócić uwagę przy wyborze foli.
na firmę.
3M Scotchprint czy Oracal to przykład profesjonalnych folii do tuningowania samochodów . W każdym profesjonalnym zakładzie ci wszystko powiedzą.
raczej nie spodziewałbym sie rewelacji po folii No name w cenie 18 zł za odcinek 2,5 m2
kiedy 1 m2 folii 3M Schotchprint kosztuje ok 70zł a Oracal nawet 90 zł.
Widziałem dwa motocykle oklejone folią, a kolega z pracy jeździ już chyba 3 rok Audi A8 ofoliowaną na białą perłę. Nic saie nie dzieje.

widziałem "mietka" drugiego kolesia w pracy. Chyba coś mu nie wyszło za bardzo. Nie interesowałem się co dalej.

Grzegorz_Godzio - 2017-10-16, 21:01

Robiłem wycenę u lokalnego oklejacza, 400 pln za błotniki i bak z czego bak nie da się z jednego kawałka ze względu na okrągłości. Poczytam postudiuje może sam coś okleje, w sumie dużo nie ma nawet jak zepsuje nie ma dużo m2, nie jest to maska samochodowa.
witek1965 - 2017-10-16, 21:48

cena atrakcyjna. Skonsultuj jeszcze z innym "oklejaczem" ;D
Podzwoń po całej Polsce, to nic nie kosztuje i popytaj, zwłaszcza o ten bak. W sumie nie wiem, gdzie to łączenie miałoby by być. bo u góry jest najbardziej płaska powierzchnia. Zerknij tu https://www.youtube.com/watch?v=IexNvRCS9Ck - jakieś problemy ?
https://www.youtube.com/watch?v=VdI9ANEmD0M
https://www.youtube.com/watch?v=vGsAhPA1Sew
Zbiornik w Starze jest chyba zdecydowanie mniej skomplikowany do oklejenia.

Grzegorz_Godzio - 2017-10-16, 22:02

Widziałem podobne filmiki, goście spokojnie sobie radzą z zbiornikami, tylko pytanie czy logo można zdjąć bez uszkodzenia, jest na taśmie czy na stałe?
W sumie opalarka je, piwo je, zima idzie czas je, fiolie zamawiać i moto oklejone je :brawo:

witek1965 - 2017-10-17, 06:29

Grzegorz_Godzio napisał/a:
jest na taśmie
tak, jest na taśmie dwustronnej. Podgrzewasz delikatnie i ............ sposobów jest zapewne wiele, np kawałek plecionki wędkarskiej pięknie się do tego nadaje. Potem odklejasz resztę taśmy, zmywasz resztki kleju i do dzieła.
petermajster - 2017-10-17, 07:57

A co sądzicie o Plasti dip?
sasza - 2017-10-17, 09:46

petermajster napisał/a:
A co sądzicie o Plasti dip?


Kupiłem kiedyś puszkę na próbę i wnioski są takie że kryje ładnie, wygląda dobrze (miałem max połysk) ale w dotyku jest "tępy" jak guma. Wydaje mi się że ciężko byłoby maszynę umyć z robali, a brud chyba by się łapał łatwiej niż do lakieru.

ADi - 2017-10-17, 20:58

Grzegorz_Godzio, oklejanie motocykla jest trudne. Dużo trudniejsze od oklejania samochodu. Przede wszystkim folia musi być bardzo dobra, bo będzie bardzo mocno rozciągana. No i fachowcy muszą być też dobrzy, bo średniak nie da rady. Spójrz jak wyglądają błotnik, jakie mają kształty. No i zbiornik też jest fikuśny. Ja boczki sam okleiłem, ale resztę malowałem, bo było dużo łatwiejsze i lepiej wyglądało. Przy takich kształtach w wielu miejscach folia musi być bardzo mocno rozciągana i nawet najlepsza folia przy mocnym rozciąganiu traci strukturę i kolor. Spróbuj na boczkach. Trzeba oczyścić, odtłuścić i wyrównać powierzchnię przed klejeniem. Będziesz potrzebował wydajną suszarkę do włosów lub opalarkę, raklę i dużo cierpliwości. Na koniec bardzo ważne, żeby całą folię bardzo starannie i mocno wygrzać. Wysoka temperatura od silnika czy słońca oraz paliwo nie zniszczy dobrej folii.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group