YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Napięcie z alternatora VStar 1100

krakowiak - 2017-06-06, 22:15
Temat postu: Napięcie z alternatora VStar 1100
Siema.
Walczę z problemem ładowania w VStar 1100.
Problem objawia się następująco: Po przejechaniu >100km podczas których teoretycznie aku powinien być naładowany spokojnie do pełna i zatrzymaniu się na 5 minut motocykl nie chciał odpalić. Motocykl nie ma problemu z odpaleniem po doładowaniu i postoju kilkutygodniowym w garażu.

Pytanie do wiedzących, o wartości jakie powinny być:
1. Jaka powinna być wartość napięcia AC między uzwojeniami na wyjściu z alternatora?
2. Jaka powinna być rezystancja między uzwojeniami alternatora?

Sprawdziłem i odpowiednio u mnie:
1. ~31,2V AC na parę (i raczej tyle niezależnie od obrotów)
2. ~0,9Ω - mam mało dokładny miernik ale generalnie to samo dla każdej z par.
Mierzone na wtyczce regulatora.

Na klemach przy wyłączonym zapłonie 13,22V.
Na załączonym zapłonie na ssaniu i przy odkręconych obrotach 14,3V. ±kila mV w zależności od poziomu naładowania akumulatora.
Przy wolnych obrotach ewidentnie za mało prądu - miga podświetlenie licznika, napięcie na aku spada 14,22..14,21...12,20.

Mam zagwozdkę - czy stator czy regulator.
Migotanie podświetlenia wskazuje na regulator ale znów czy napięcia są OK z alternatora?
Wg: http://www.sloneservices....chagre-syst.pdf powinno być 0,33Ω i ~48VAC - kompletnie inaczej niż jest u mnie. Nie wiem czy alternator daje z małe napięcie i regulator nie wydala, czy alternator OK, a regulator nie daje wystarczająco dużo I. Zastganawiam się też nad tym 13,2V na klemach... akumulator ma rok.

tqmeh - 2017-06-07, 06:47

krakowiak,

odnośnie Twoich pytań:
1 AC ma być wystarczające, nigdy tego nie mierzyłem, jeśli stojan jest sprawny, prostownik + regulator dbają o resztę = 14,4 na wyjściu
2 rezystancja uzwojeń ma około 1 ohm pytanie jaka jest do masy o po miedzy sobą?

Sam sobie odpowiedziałeś że masz słabe ładowanie i bez eliminacji kolejnych składników układu się nie obejdzie, jak widzę elektrykę rozumiesz, więc pomiń testowo regulator daj albo pełne wzbudzenie albo regulowane ręcznie na DF i obserwuj do daje alternator.
Do testów możesz dodać mu 55W obciążenia z żarówki żeby miał jak się wykazać
Zakładam ze prostownik 3F sprawdziłeś i wszystkie diody są OK ?

Pozdr

krakowiak - 2017-06-07, 11:17

Cytat:
Zakładam ze prostownik 3F sprawdziłeś i wszystkie diody są OK ?

Ano nie, bo ciężko się do niego dobrać.. ale dziś zdemontuję i sprawdzę na przebicie.

Cytat:
pomiń testowo regulator daj albo pełne wzbudzenie albo regulowane ręcznie na DF i obserwuj do daje alternator.

Ale w VStarze prostownik i regulator to jedno szpejo więc nie mam jak pominąć?

tqmeh - 2017-06-07, 11:34

Jakieś podłączenie na szczotki pewnie jest z jednej strony mają minus z drugiej wzbudzenie z regulatora może tam uda się wpiąć, zmierzyć co regulator daje.
Miałem podobne cyrki przy słabych szczotkach, innym razem komututor był pęknięty i napięcie pływało

Do pomiaru prostownika będzie potrzebne pewnie jego rozłączenie o ile się to uda zrobić bezinwazyjnie
Chyba że wypniesz od niego wszystko to powinno się udać wstępnie pomierzyć, pomimo ich połączenia

krakowiak - 2017-06-07, 14:42

Jakie szczotki masz na myśli? Przecież tam jest stator i rotor w postaci magnesu stałego, nie? (nie rozkręcałem jeszcze a w necie nie ma za bardzo info ale tak mi to wygląda).

Prostownik pomierzę jedynie na przebicie diód na rozłączonym napięciu.

Niemniej i tak chciałbym wiedzieć jakie jest U z alternatora. :D

tqmeh - 2017-06-07, 20:21

Dobra nie odrobiłem zadania domowego i poszło z automatu ;p
Jak piszesz sprawdź prostownik, jak to nie pomorze pozostanie podmianka całego modułu regulatora z prostownikiem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group