YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zakup - ¦wiat³o amerykañskie w motocyklu

Mike_81 - 2016-06-10, 19:31
Temat postu: ¦wiat³o amerykañskie w motocyklu
Cze¶æ,
mam takie pytanie. Do tej pory moja Jadwiga przechodzi³a dzielnie badania techniczne, ale w tym roku podjecha³em do innej SKP i trafi³em na diagnostê, który zwróci³ uwagê na przednie o¶wietlenie - amerykañskie, bez E na kloszu.... W zwi±zku z tym nie podbi³ mi badañ i poinformowa³, ¿e nawet je¶li by podbi³, to Policja w trakcie kontroli mo¿e mi zabraæ dowód...
Wspomnia³ natomiast, ¿e w sierpniu tego roku przepisy dotycz±ce amerykañskiego o¶wietlenia siê zmieniaj± i w motocyklach bêdzie ono dopuszczalne w Polsce.
Czy orientujecie siê w tym temacie? Ma kto¶ jaki¶ namiar na rozporz±dzenia, które to reguluj±? Chcia³bym potwierdziæ t± informacjê, albo wiedzieæ, ¿e powinienem wymieniæ o¶wietlenie...
Z góry dziêkujê za info,
Micha³

arekw711 - 2016-06-10, 19:51

Zmieñ stacjê i bêdzie OK , a i tak przepisy maj± siê zmieniæ . Ja kiedy¶ dawno temu chyba 25 lat temu zosta³em zatrzymany za dodatkowe ¶wiat³o stop bo nie mog³o takiego byc a teraz jest w standardzie i jest dobrze . Nie przejmuj siê tym i bêdzie jak ma byæ >
yorgu¶ - 2016-06-10, 20:28

Niech ten diagnosta puknie sie w czerep.Podaj namiary na te stacje ¿eby ch³opaki tam nie je¿dzili ,szkoda kasy i czasu. :skuter:
nunio - 2016-06-10, 21:16

Cytat:
motocykl mo¿e byæ wyposa¿ony zarówno w ¶wiat³a symetryczne, jak i asymetryczne. ¦wiat³a asymetryczne mog± byæ wyposa¿one w ¿arowe ¼ród³a ¶wiat³a (nie tylko halogenowe) oraz diody LED, poniewa¿ tylko takie s± dopuszczone w Regulaminie nr 57 ONZ, dotycz±cym rozmieszczenia ¶wiate³ na pojazdach kategorii L3. Wed³ug tego regulaminu, ¶wiat³a symetryczne zosta³y dopuszczone do stosowania na motocyklach o pojemno¶ci nieprzekraczajacej125 cm3 od dnia 9 wrze¶nia 2001 roku i w motocyklach o pojemno¶ci powy¿ej 125 cm3 od dnia 2 lutego 2004 roku. Tylko w przypadku motocykli o pojemno¶ci powy¿ej 125 cm3 symetryczne ¶wiat³a mijania mog± byæ wyposa¿one tak¿e w ¼ród³a wy³adowcze.

Oto projekt zalegaj±cy w sejmowej zamra¿arce od 2014 bodaj roku ale ci±gle nieobowi±zuj±cy niestety...

Natomiast o obowi±zuj±cym stanie technicznym ¶wiate³ motocyklowych mówi
Rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia a dok³adnie za³±cznik nr 6 a to warunki szczegó³owe dotycz±ce ¶wiate³ zewnêtrznych, gdzie w tabeli przy ¶wiat³ach mijania napisano:
¶wiat³a mijania, inne warunki, pkt.16 napisa³/a:
powinny byæ asymetryczne i o¶wietlaæ drogê po prawej stronie na wiêksz± odleg³o¶æ, ni¿ po lewej stronie

przy czym dotyczy to jedynie motocykli z ¿arówkami halogenowymi w reflektorze, czyli oldtimery ze zwyk³ymi ¿arówkami nie podpadaj±...

Pio Trek - 2016-06-11, 09:32

czyli w dalszym ciagu amerykañskie s± nieprawid³owe,,,
nunio - 2016-06-11, 10:01

Tak - zgodnie z liter± prawa s± niedopuszczalne... ale z duchem prawa ju¿ nie tak ca³kiem... dlaczego - ju¿ wyk³adam dowodnie:

- mój RS jest wersj± produkowan± jedynie na USA i Kanadê ergo lampy asymetrycznej do niego nie ma... kto¶ powie: we¼ z WS, bo to to samo - a gówno prawda Wysoki S±dzie! /lec±c klasykiem/ gdy¿_ale¿_poniewa¿ lampa WS jest homologowana z WS a nie z RS a wiêc w homologacji RS jej nie ma... zatem jest to pozahomologacyjna zmiana w poje¼dzie, czyli inaczej zmiana, której polskie prawo nie dopuszcza... a prawo nie mo¿e zmuszaæ do dzia³añ bezprawnych a w tym wypadku w³a¶nie tak by siê skoñczy³a chêæ zamiany lampy symetrycznej w moim RS na asymetryczn±... konia z rzêdem temu, kto znajdzie dobre wyj¶cie z tego pata... dlatego pozdrawiam normalnych diagnostów

Jacek6 - 2016-06-11, 10:10

nunio, sprawa jest prosta, raczej. Pojazd zaraz po sprowadzeniu nie powinien byæ dopuszczony do ruchu po drogach publicznych w Polsce i tyle.
nunio - 2016-06-11, 10:20

Nie do koñca - zgodnie z przepisami poniewa¿ rodzaj ¶wiat³a nie zagra¿a bezpieczeñstwu na drogach publicznych a nawet w pewnych, okre¶lonych warunkach jest dopuszczony do ruchu w innych pojazdach, pojazd mo¿e byæ dopuszczony warunkowo w³a¶nie z zaleceniem dostosowania a dostosowanie by³oby zgodnie z tym samym prawem bezprawne... natomiast obywatel nie mo¿e ponosiæ szkody z powodu braku rozwi±zania prawnego, mo¿liwego do zastosowania a tak± szkod± jest niezaprzeczalnie brak mo¿liwo¶ci u¿ytkowania lub zbycia, bo jak u¿ytkowaæ lub zbyæ sprzêt z wad± prawn±?

Kto¶ tam gdzie¶ zdaje sobie doskonale sprawê, ¿e jest ca³a masa pojazdów, które nie posiadaj± homologowanych zamienników dostosowuj±cych je do wymogów polskiego prawa /dotyczy to w równej mierze ¶wiate³ jak i innych elementów pojazdu jak i sposobu ich monta¿u lub dzia³ania/ ale udaje, ¿e sprawy nie ma, dlatego ja tak¿e uwa¿am siê za rozgrzeszonego za udawanie Greka...

Jacek6 - 2016-06-11, 10:27

Nie nabywaæ obywatelu po prostu.
nunio - 2016-06-11, 10:31

... a nabyte zez³omowaæ na koszt posiadacza...
Jacek6 - 2016-06-11, 10:34

Nabyte nie spe³niaj±ce zapisów polskiego prawa trzymaæ w salonie w celach kolekcjonerskich a przed kolejnym zakupem zastanowiæ siê chocia¿ chwilê czy potrzebny jest kolejny egzemplarz w salonie.
nunio - 2016-06-11, 11:12

A Twój Royal Star te¿ w salonie... :roll:
Pio Trek - 2016-06-11, 14:32

zmieni³em lampê na EU, i mam spokój, chocia¿ to nie do koñca za³atwia sprawê, pozostaja jeszcze obowi±zkowe pozycyjne
nunio - 2016-06-11, 15:24

No to jak - lampa EU bez pozycyjnego?

To dalej zonk, bo je¶li na lampie zabraknie cechy "A" to nie ma prawa byæ w niej pozycyjnego i dla diagnosty czy policjanta bardziej papieskiego od papie¿a nie ma ró¿nicy, czy ¶wiat³o symetryczne, czy pozycyjne w reflektorze nieprzystosowanym homologacyjnie do ¶wiat³a pozycyjnego - jedno i drugie w równym stopniu dyskwalifikuje pojazd... je¶li dodasz pozycyjne w innej lampie, to znowu homologacja ca³ego motocykla kwili... z ka¿dej strony wróg :evil:


Jacek6 - 2016-06-11, 17:06

Ja mam reflektor wymieniony na EU i ma pozycyjne. Zgodno¶ci z homologacj± chyba policja na drodze nie sprawdza, co ? ;p
nunio - 2016-06-11, 17:57

Jak pewnie zauwa¿y³e¶, mówiê o ekstremalnej sytuacji w kontek¶cie s³u¿bisty z klapkami konia doro¿karskiego - czy to diagnosty, czy policjanta... a chodzi mi o to, ¿e je¶li do koñca kto¶ chcia³by byæ dociekliwy, to dobrego wyj¶cia z pata prawnego nie ma...

Wcze¶niej czy pó¼niej s±dy bêd± siê musia³y uporaæ z tym problemem ale mam nadziejê, ¿e ta w±tpliwa przyjemno¶æ nie spotka nikogo z nas...

Jacek6 - 2016-06-11, 18:06

S±dy same siebie bêd± musia³y na pocz±tek os±dziæ jak ju¿ siê dobra zmiana zakoñczy ...
Pio Trek - 2016-06-11, 18:36

[quote="nunio"]No to jak - lampa EU bez pozycyjnego?



lampa jest ok, tyle tylko ze w mojej Hance amerykañskiej w stacyjce nie ma takiego po³o¿enia,
trzeba by dorobiæ dodatkowy wy³±cznik, ale mi sie nie chce, nikt dot±d nie czepial

Endriu74 - 2016-06-11, 19:49

A ja przed przegl±dem umy³em i wywoskowa³em moto.
Pan spojrza³ westchn±³ poprosi³ o dowód i sprawdzi³ tylko VIN.
Polecam t± metodê.
;D

yokozuna - 2016-06-11, 20:52

:mlotkiem: :wmur: :goopek:

Taka ³adna pogoda, a wy tu dzieñ ca³y o takich g³upotach.

S³oñce ¶wieci, lampa niepotrzebna.

W siod³a i w drogê. :D

:howk:

nunio - 2016-06-11, 21:21

Pio Trek - co¶ mi siê wydawa, ¿e mylisz pozycyjne z postojowym :shock:

Jak dasz kluczyk w lewo /w mojej Hani tak by³o/ - masz postojowe tylne, wystarczy tylko dopi±æ do uk³adu przenie pozycyjne i masz przednie postojowe czyli komplet postojowych przód+ty³ :idea:
Natomiast wydaje mi siê, ¿e nie ma obowi±zku posiadania w motocyklu osobnego w³±czania postojowego przedniego i wystarczy, ¿e pali siê razem z mijania - czyli ¿aden prze³±cznik dodatkowy potrzebny nie jest.

yokozuna napisa³/a:
dzieñ ca³y o takich g³upotach

Moto posz³o do kompleksowej regulacji i modyfikacji elektryki... z tydzieñ jak nic go nie bêdzie, to upuszczam frustracjê :evil:

;p ;p

Jacek6 - 2016-06-11, 21:23

Pijawki sobie postaw ;-)
nunio - 2016-06-11, 21:33


witek1965 - 2016-06-13, 20:57

yorgu¶ napisa³/a:
Niech ten diagnosta puknie sie w czerep
brawo Ty. I za co ma sie pukn±æ ? za uczciwe wykonywanie swojej pracy ? nunio, i jakim ty piszesz pacie prawnym. Nieznajomo¶c prawa nie zwalnia od jego stosowania. Albo pojazd dostosowujesz do warunków prawnych obowi±zuj±cych w danym kraju, albo jak napisa³ kolega Jacek6. Motocykl nie powinien przej¶c pierwszego przegl±du po jego sprowadzeniu i wszystko w temacie. Spróbuj sobie w ten sposób podywagowaæ z niemieckim policjantem, czy pracownikiem TUV.
Nie wiem jak wyglada lampa w RS-ie ( wymiar), ale w DS-sie nie ma zadnego problemu, zeby by³o wszystko zgodnie z przepisami . Temat by³ omawiany na forum, wiec jak kto¶ zechce to znajdzie.

nunio - 2016-06-13, 21:15

Oto nie widzisz pata... ja widzê - je¶li musisz co¶ dostosowaæ zgodnie z prawem ale owo dostosowanie samo w sobie narusza prawo to mamy pata, czy nie?

I nie o wymiary tu chodzi a o homologacjê - w poje¼dzie mo¿esz prawid³owo zamontowaæ tylko czê¶æ, która by³a z nim homologowana, wiêc nie rób mi tutaj wyk³adu o podstawach prawa tylko odstaw do lamusa moto z gmolami, ozdóbkami z nierdzewki, akcesoryjnymi wydechami, ledami, deflektorami, oparciami, kuframi, fairingami itd, itp albo mnie nie pouczaj... i nie mów o uczciwo¶ci bo ³apówkarstwo a zdrowy rozs±dek dzieli przepa¶æ i je¿eli w taki sposób rozumiesz "uczciwo¶æ" diagnosty to o¶wiadczam ci, ze na drogach RP pozosta³by raptem co 10 motor albo i mniej...

Endriu74 - 2016-06-13, 21:47

nunio, absolutnie racja - niewiele motocykli które znam powinny "zgodnie z prawem" po Polskich drogach je¼dziæ mimo ¿e s± w nienagannym stanie technicznym...

Ale s± zajeb...te i wiele bym z nich przygarn±³.
;)
Chwilami zdaje mi siê ¿e mój wydech jest nieco cichy... :hahaha:

tuktuk - 2016-07-12, 09:00

Mia³em podobnie .Nawiedzony diagnosta .Mo¿na to omin±æ -podbi³ mi przegl±d ale w te pokwitowanie wpisa³ ¿e ¶wiat³a amerykañskie i gitara.Jak co¶ to ma ''czyste'' rêce a ja zadowolony.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group