YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - olej w skrzyni biegów

tygrys - 2015-01-03, 13:34
Temat postu: olej w skrzyni biegów
Przerabiał ktoś może wymianę (własnoręcznie) oleju w skrzyni xv 1900?
Nie eksploatowałem dotychczas motocykla z oddzielną skrzynią , a chcę wymienić olej . Zrobiłem nim około 18 tyś . Ma ktoś może doświadczenie : którą śrubą spuszczać , ile lać i którą "dziurą" , czy jest śruba kontrolna itp.? Będę wdzięczny za wszelkie info :)

artek - 2015-01-03, 14:04

... podobnie jak w Road Starze
https://www.google.pl/url....82001339,d.ZWU

trochę posprzątałem w temacie, przypominam - tu nie HP pamiętajcie o p.19 Regulaminu//pyra


no może jeszcze tylko ważna uwaga
Merlin napisał/a:
Serwis Yamahy wymieniał mi olej dopiero przy przebiegu 30 000 km, chcesz wcześniej?

wemar - 2015-01-06, 13:53
Temat postu: Re: olej w skrzyni biegów
tygrys napisał/a:
Nie eksploatowałem dotychczas motocykla z oddzielną skrzynią , a chcę wymienić olej . ... Ma ktoś może doświadczenie : którą śrubą spuszczać , ile lać i którą "dziurą" , czy jest śruba kontrolna itp.? Będę wdzięczny za wszelkie info :)


1. Poczekać do wiosny, aż zrobi się na tyle ciepło, że wybierzesz się na przejażdżkę tak ponad 50 km.
2. Do tego czasu ściągasz instrukcję użytkownika ze strony Yamaha Motor
3. Wracasz do punktu 1. aż jego spełnienia, a potem to już tak jak w instrukcji.

tygrys - 2015-01-06, 16:33
Temat postu: Re: olej w skrzyni biegów
wemar napisał/a:
tygrys napisał/a:
Nie eksploatowałem dotychczas motocykla z oddzielną skrzynią , a chcę wymienić olej . ... Ma ktoś może doświadczenie : którą śrubą spuszczać , ile lać i którą "dziurą" , czy jest śruba kontrolna itp.? Będę wdzięczny za wszelkie info :)


1. Poczekać do wiosny, aż zrobi się na tyle ciepło, że wybierzesz się na przejażdżkę tak ponad 50 km.
2. Do tego czasu ściągasz instrukcję użytkownika ze strony Yamaha Motor
3. Wracasz do punktu 1. aż jego spełnienia, a potem to już tak jak w instrukcji.


No piękne dzięki wemar za dobre chęci , ale trzeba jesze choć troszkę "szprechać" po "angolsku" - mam tą instrukcję i nie tylko po po Germańsku też :poddajesie: - już dawno to zrobiłem...
PONAWIAM (przepraszam za wrzask) prośbę , tylko własne doświadczenia w tym temacie :dumny:

wemar - 2015-01-06, 19:01

Tygrysie, chcesz wymienić olej w skrzyni biegów, czy w skrzyni transmisyjnej. Pytam, bo niedawno sam te dwa detale pomyliłem :hahaha:

Jeśli skrzynia biegów, to po prostu robisz zwykłą wymianę oleju silnikowego.
Zakładam jednak, że chodzi o tę drugą, a to trochę więcej zabawy.
Sprawdzenie poziomu możesz wykonać wykręcając śrubę, która znajdziesz na obudowie skrzyni u zbiegu rur wydechowych. Olej ma być do jej dolnej krawędzi. Wykręcasz śrubę i jeśli sieleje to OK. Jeśli nie, to przechylasz motocykle o delikatnie w prawo i też powinien pociec olej.
Z wymianą jest już trochę więcej zachodu. Musisz zdemontować wydech (tłumik i rury). Nadal masz ochotę na wymianę oleju "bo się nudzisz"? Na obudowie przekładni (po demontażu wydechu) zobaczysz owalny dekiel, a z jego prawej strony duży "kapsel" ze śrubą.
Śrubę spustową znajdziesz na samym dole obudowy, na środku pod tym owalnym deklem. Jest to jedyna śruba na takim wybrzuszeniu obudowy. Odkręcasz obie oraz śrubę kontroli poziomu oleju.
Spuszczasz olej, zakręcasz śrubę spustową i przez ten duży dekielek lejesz olej przekładniowy, póki nie zacznie wylewać się z otworu kontrolnego. Wszystko.
Wprawdzie mam inny model Star'a, ale przez akcesoryjne wydechy czynności wykonuję te same, a budowa jest bardzo podobna.
Kiedyś słyszałem, że ktoś próbował to zrobić na skróty i zalewał skrzynię przez tłoczenie ciepłego oleju, ale to była informacja zasłyszana i bez wiarygodności.

Kontrolę poziomu możesz zrobić na zimnym silniku, ale wymianę tylko po solidnej przejażdżce, bo inaczej wymiana oleju nie będzie miała sensu.
Sugerowałbym też nie robić tego zaraz po pierwszej przejażdżce w sezonie, ale po którejś z kolei.

tygrys - 2015-01-06, 19:24

Wemar :> zaskoczyłeś mnie - wielkie dzięki , o takie informacje mi chodziło :karty: pokerowo "zagrałeś" cały czas wiedziałeś o co mi...ten , tego :brawo:
Rozjaśniłeś mi sprawę , bo już coś tam wydedukowałem , ale potrzebowałem , jakby potwierdzenia - tak , tak o tranmisyjną mi chodziło . Szukałem spustu od dołu i...coś mi nie pasowało.Jaszcze raz dzięki ;D

Leonn - 2017-03-28, 09:35

U mnie wyminą oleju w silniku czyli także skrzyni biegów przeprowadzona wzorowo - teraz będę się zabierał za wymianę w skrzyni transmisyjnej z jednego tylko powodu... nie mogę się przyzwyczaić do trzasków przy każdorazowej zmianie biegów - czy to włączając wyższy czy niższy bieg - szukam przyczyny w każdym punkcie silnika by trochę to uciszyć - w DSsie biegi wchodziły bezszelestnie no może z ciut głośniejszą jedynką. Jak to nie pomoże będę szukał przyczyny w sprzęgle - wymienię płyn może stary i nie wysprzęgla do końca i kolejnym krokiem będzie po prostu przyzwyczajenie się do głośnych trzasków przy przerzucaniu.
soft - 2017-03-28, 12:44

Skrzynie xv1900 chodzą po prostu głośniej. Nic nie zrobisz.
wemar - 2017-03-28, 13:48

Przejedźcie się na HD, to się wyleczycie z kompleksów. I to z kilku od razu. :hahaha:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group