YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Wrażenia z jazdy - Kalkulator temperatury odczuwalnej

tqmeh - 2014-12-01, 09:30
Temat postu: Kalkulator temperatury odczuwalnej
Witam,

jak w temacie dla porównania przy obecnej pogodzie wiatr 6 ms i -2 temp odczuwalna to -17 !
Każdy obliczy sobie dla warunków wiosenny - letnich

http://www.uwm.edu.pl/wksir/zmetkli/calcul1.htm

dakota - 2014-12-01, 15:22

Proponuję zainstalować sobie prosty program pogodowy, tam już jest temperatura odczuwalna i nie trza liczyć :)
http://www.programosy.pl/program,pogoda.html

tqmeh - 2014-12-01, 15:57

Ciekawy programik, niemniej jednak wiem ile jest u mnie stopni i jaka jest prędkość wiatru tego typu aplikacje podają ogólne dane chyba że mieszkasz koło stacji meteo ;)

Jak chcesz mieć dane na żywo zobacz KLIK - TU

pyra - 2014-12-01, 18:01

dakota, czytałeś najświeższe komentarze ?
RTP - 2014-12-02, 00:12

tqmeh napisał/a:
Jak chcesz mieć dane na żywo zobacz


tqmech, jak ci się prognozy z tej strony sprawdzały w minionym sezonie?

witek1965 - 2014-12-02, 09:04

smieszy mnie ten kalkulator. Inaczej odczuwa temperaturę Franek, inaczej ja. Połowa moich pracowników już używa ocieplaczy, w tym ja, a kolega zjeżdża na dół w T-shircie i co ? Mam mu powiedzieć, że jest zimno ? Bez sensu.
tqmeh - 2014-12-02, 09:08

RTP napisał/a:
jak ci się prognozy z tej strony sprawdzały w minionym sezonie?


To nie jest prognoza tylko transmisja na żywo.
Dla przykładu: wiać on-line na mapie że zbliża się deszcz, zawsze może on być większy lub zaniknąć, podstawa do dalszych działań jak dla mnie jest b. duża
Reszta to już kwestia interpretacji i wprawy w wyciąganiu wniosków


witek1965 napisał/a:
Inaczej odczuwa temperaturę Franek, inaczej ja (...) Bez sensu.

To tak jak z odczuwalną prędkością w dużym i małym aucie, dla policjanta jedziesz tak samo, też bez sensu..?

witek1965 - 2014-12-02, 09:48

tqmeh napisał/a:
To tak jak z odczuwalną prędkością w dużym i małym aucie
nigdy nie brałem pod uwagę odczuwalności prędkości jazdy pod kątem, małe i duże auto. Porsche 911 to generalnie małe auto, MB S600, zdecydowanie duże. Czy w Porsche odczuwa się prędkość inaczej ? Możliwe, na pewno natomiast inaczej odczuwa się w większej Dacii Logan MCV, jak w mniejszym Audi A3 i to na korzyść Audi. Powód. Zapewne sam wiesz co jest tego powodem.
W dwóch prawie identycznych Ford Mondeo i Opel Insignia, odczuwalna prędkość będzie gdzie większa ? I czy jeszcze mówimy o odczuwalnej prędkości, czy dyskomforcie, jaki jest w samochodzie o mniejszym stopniu wygłuszenia.
Tak więc wg mnie oczywiście, to nie wielkość samochodu ma az takie znaczenie, jak jego wykończenie, wygłuszenia i zawieszenie. W tych mniejszych, ale za to komfortowych nie odczujesz tak prędkości jak w tych większych, głośnych i na twardym zawieszeniu. A z temperatura jest zdecydowanie prościej. Kiedy Jeden jest suchy, ze mnie leje się jak z cebra. Kiedy drugi siedzi w t-shircie, ja w swetrze telepię się i mam gęsią skórkę. I to jest prawdziwe odczucie, moje subiektywne.

tqmeh - 2014-12-02, 10:06

I gra, niech każdy sam dla siebie wyciągnie dla siebie wyciągnie wnioski np. przed pierwszą wiosenną wyprawą żeby nie skończyło się na chorobie.
witek1965 - 2014-12-02, 10:14

tqmeh, i tu się z Tobą zgodzę. Kiedy ja ubiorę się na cebulkę, zakładając kolejne warstwy , to Pyra, zapewne w samej kurtce pojedzie, bo on to chyba z Alaski się wywodzi, nie z Pyrlankdii ;p
jacek34 - 2014-12-02, 10:55

a który z was to "małe" auto ;D
Tu nie HP :evil: //pyra

pyra - 2014-12-02, 15:29

witek1965, może i trochę racji masz jednak: Temperatura odczuwalna to – stan określający, jakie odczucie termiczne wystąpi przy danych warunkach pogodowych. Wyliczana jest w zależności od przyjętego modelu na podstawie takich parametrów, jak temperatura powietrza, siła wiatru, wilgotność i opady. Przerabiam to co dzień. Należy zwrócić też uwagę, że większość stacji meteo taki parametr podaje ;D choć prawdą jest że różne osobniki , reagują inaczej na tą samą temperaturę
np Dziś niby -2 st., a przez wiatr i wilgotność, odnoszę wrażenie na -10/15 :beczy:

witek1965 - 2014-12-02, 18:22

pyra napisał/a:
Temperatura odczuwalna to – stan określający, jakie odczucie termiczne wystąpi przy danych warunkach pogodowych.
zgadza się. Mi w tych samych warunkach pogodowych i w tym samym miejscu, siedząc koło Ciebie odpadną z zimna jaja, a Ty będziesz się dziwił, dlaczego mnie trzęsie.
Czy będzie to wystarczający test temperatury odczuwalnej ? Dla Pyry jaka będzie odczuwalna ? Taka sama jak dla Witka ?
pyra napisał/a:
Przerabiam to co dzień.
a ja nawet częściej. Bo ja mam zawsze określoną prędkość przepływu powietrza, a TY tylko czasami, bo nie zawsze wieje wiatr.
pyra napisał/a:
choć prawdą jest że różne osobniki , reagują inaczej na tą samą temperaturę

i o to mi właśnie chodzi.

Bemol - 2014-12-02, 21:22

pyra napisał/a:
choć prawdą jest że różne osobniki , reagują inaczej na tą samą temperaturę
witek1965 napisał/a:
i o to mi właśnie chodzi.


co nie zmienia faktu, że wskazanie temperatury odczuwalnej ( z przelicznika ) daje nam pewne wyobrażenie i tłumaczy czemu czasami pomimo dodatniej temperatury jest nam zimno ( jak chociażby dzisiaj ;p )

najmros - 2014-12-02, 22:19

Bemol napisał/a:
co nie zmienia faktu, że wskazanie temperatury odczuwalnej ( z przelicznika ) daje nam pewne wyobrażenie  i tłumaczy czemu czasami pomimo dodatniej temperatury jest nam zimno 


Ja wlasnie na wyobrazeniu bym sie skupil ...., ale chyba warto sie przyjrzec tematowi, tak bardziej po ... motocyklowemu, bo do tej pory mowa byla chyba tylko o takim ogolnym podejsciu.

Sam traktowalem kiedys ten termin po macoszemu. Nazwa jest byc moze troche mylaca. Musze przyznac, ze moje zdanie zmienilo sie po jazdach na motocyklu w temperaturze bliskiej 0 stopni w skali Celsjusza, oraz po przyjrzeniu sie dokladniej tematowi.
To o czym pisal witek1965 , pyra, to oczywisice specyfika jednostki (chocby krazenie krwi ..), sposob i rodzaj ubrania .... , ale .. przyjrzyjmy sie jak w ogole powstalo to pojecie-termin.
Wg. wikipedii : “Był to wynik spostrzeżenia naukowcow, dotyczącego zamarzania wody w naczyniu podczas badań naukowych na Antarktydzie. Z obserwacji tej wynikało, że czas, po jakim zamarzała woda, zależał od jej początkowej temperatury, temperatury otoczenia i prędkości wiatru.”

Wiec juz to powinno dzialac na nasza wyobraznie .. i wyniki juz nie wydaja sie takie subiektywne .. Poza tym sami czujemy, że im prędkość zimnego wiatru większa, tym szybciej ochładzają się cieplejsze przedmioty.  Szybciej robi się nam chłodno gdy wieje wiatr (im szybszy tym odczuwamy większe zimno).

A teraz to po motocyklowemu .. Osobiscie uwazam, ze przed dluzszym wyjazdem przy niskich temperaturach warto rzucic okiem na tabele z temperatura odczuwalną, aby sie odpowiednio przygotowac, i miec wspomniane wyobrazenie ... Na poczatek mozna zalozyc,ze nie wieje wiatr rzeczywisty, wiec wiatr wlasny - czyli nasza predkosc, bedzie tym co nalezy uwzglednic przy odczycie .. Gdy wieje rzeczywisty, to sprawa sie komplikuje .. Trzeba by pewnie znalezc wektor wiatru pozornego, ktory bedzie pewnie mocno zmienny w czasie .. , wiec wtedy wystarczy sobie obliczyc zakres temperatur odczuwalnych ...

Jak dla mnie przydalyby sie tabele z wynikami zamarzania tej wspomnianej wody, wtedy mozna byloby latwiej oszacowac jaka predkosc jest najbardziej optymalna , biorac pod uwage czas przejazdu i zwiazane z tym wychlodzenie organizmu ..

Ale to tak wszystko z ciekawosci ... :)

Bemol - 2014-12-02, 22:28

najmros, wiatr pozorny, rzeczywisty :roll: Czy Ty aby nie będziesz robił uprawnień żeglarskich :roll: ;D
A wracając do meritum też uważam, że warto wiedzieć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group