YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - wymiana wydechow

ksiezyc69 - 2013-02-28, 14:00
Temat postu: wymiana wydechow
witam,mam w swojej maszynie oryginalne wydechy yamahy zastanawiam sie nad zmiana na puste,czy musze po wymianie robic regulacje gaznikow???? vstar1100/2003
fazzi - 2013-02-28, 15:45

nie musisz robic regulacji tylko synchronizacje a to prosta sprawa bo nie trzeba rozbierac polowy motocykla jak w przypadku rozbierania gaznikow.
DRAGON - 2013-03-08, 13:17

Dzisiaj dzwoniłem do Kalińskiego w sprawie wymiany wydechów. Na pytanie czy po wymianie zrobią mi synchronizację gaźników facet odpowiedział że nie trzeba. I teraz mam zagwozdkę :nie_wiem: Wszędzie czytam że po ingerencji w układ wydechowy należy to zrobić a ten mi wyjeżdża z takim hasłem. ;/
Irek - 2013-03-08, 13:32

Jak chcesz być pewny ,że jest oki 'to kup sobie 3 metry wężyka ,dwie igły w aptece
I sam sobie zrobisz synchro.
To 10 minut roboty.
Tu masz co i jak:

http://www.youtube.com/watch?v=YhomLFebOVc
Nie lej do wężyka wody tylko olej ,jak go przypadkiem zassa ,to nic się złego nie stanie.
Fajny jest olej do paliwa Stihl- czerwony pięknie widać :brawo:
Igły najcieńsze jakie są wepchnij 5 cm w końce wężyka ,będą tłumiły skoki oleju.
Ps
W tych gaźnikach nie ma czego regulować ;d
No ,może poza poziomem paliwa w komorze pływakowej.
Robi się synchronizację i tyle w temacie.

DRAGON - 2013-03-08, 15:55

Irek, dzięki ;D . Może się odważę i sam spróbuję ;p
Irek - 2013-03-08, 16:10

Nakręcę jutro filmik jak to zrobić , bo ten z linka nie jest dla osób
robiących to pierwszy raz zbyt jasny.
Nie ma się czego bać , to proste jak jebanie.

Pirania_LM - 2013-03-08, 16:15

niby proste, ale warto byłoby opisać krok po kroku ( tu podłącz, tam podkręć, do poziomu takiego i takiego - do tego fotki ) i będzie da potomnych 8)
Dzarko - 2013-03-08, 16:49

Irek napisał/a:
Nakręcę jutro filmik jak to zrobić


:brawo: :brawo: :brawo:

Przede wszystkim wcześniej zacząć. Co trzeba zdemontować, żeby dostać się do króćców. Gdybym dał radę to sam zrobić, to byłbym przeszczęśliwy...

Irek - 2013-03-08, 19:45

Film zrobiony jesteście mi browara winni :hahaha:

http://youtu.be/S9jkNfUvDVU

Zapraszam też do obejrzenia innych moich filmów o grzebaniu w naszych gwiazdkach.

Link zapodałem na forum w dziale na ten temat tu:
http://www.yamaha-dragsta...pic.php?t=12470

Pozdrawiam.
Irek

Roni - 2013-03-08, 20:23

No nie chce sie tutaj wymądrzać, ale wydaje mi sie ze synchronizacja gazników nic nie daje przy wymianie na puste wydechy , to już prędzej reguluje się skład miesznki . Synchronizacja ma na celu wyrównanie ciśnien (podcisnienia) w gaznikach a co za tym idzie podawanie równej mieszanki paliwowo powietrznej. No chyba ze czegoś nie rozumiem... wiec prosze mnie poprawić :)
Piorus - 2013-03-08, 20:26

Brawo Irek,uczciwie zapracowałeś na tego browarka,teraz trzeba go przemnożyć przez liczbę wyświetleń i spokojnie masz beczkę browara na zlocie.Pozdrawiam.
witek1965 - 2013-03-08, 20:31

Roni, masz rację. Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy - być może regulacja nie będzie konieczna.
Bakteria77 - 2013-03-08, 20:34

witek1965 napisał/a:

Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy


a w jaki sposób najlepiej to sprawdzić ?



Irek, niezły filmik, a ten wężyk "ch..j wi po co" :hahaha: to odma

Irek - 2013-03-09, 06:06

Roni juz Ci wyjaśniam.
W tych gaźnikach (mowa o DS 1100) można wyregulować:

1- czujnik położenia przepustnicy (za pomocą omomierza)
2- Poziom paliwa w komorze pływakowej ( wężykiem założonym na rurkę wystającą z komory)
3- Wolne obroty ( pokrętło z czarnym dinksem)
4- stopień położenia przepustnic względem siebie ,czyli synchronizacja gaźników.

Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
;d
Reasumując - nie warto najpierw regulować skład mieszanki ,bo się po prostu tego nie da zrobić.
Jeśli jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić.
:skuter:

[ Dodano: 2013-03-09, 07:27 ]
EDIT:
Jeszcze jedna ważna rzecz ,o której zapomniałem powiedzieć w filmie. :beczy:
Przed synchronizacją trzeba ustawić motocykl w pionie.
Klocek podłożyć pod "nóżkę"
Wtedy poziom paliwa w gaźnikach jest taki sam.
Poprawię to dzisiaj.
:dumny:

Pozdrawiam

Roni - 2013-03-09, 16:32

Irku ,dziękuje za wyjaśnienia , wszystko się zgadza . Jednak Dragon i księżyc69 pytają czy po wymianie wydechów potrzeba to robić.
Oczywiśćie synchronizacje trzeba co jakiś czas przeprowadzać , ale wydaje mi sie że dla samej wymiany tłumików nie ma to znaczenia. Ani dla wymiany na normalne , ani dla wymiany dla pustych wydechów.
No a czym się rózni wydech oryginalny od np. pustego wydechu? Napewno tym ze ten drugi będzie strasznie głośny ;d , napewno zmieni się charakterystyka silnika i podniesie się temperatura układu wydechowego (tak mi się wydaje) za sprawą źle dobranego składu mieszanki paliwowo powietrznej .
Skład mieszanki jak napisałeś Irku jest fabrycznie ustawiony , ale jest on ustawiony dla oryginalnych wydechów , a nie pustych .
Tak więc synchronizacja jest procesem który ma znaczenie przed spalaniem w komorze cylindra , a nie ma na to co wylatuje z niego , natomiast skład mieszanki jak najbardziej za to co dzieje sie w wydechu , czyli temp. , strzały , spaliny itp.

Jeśli się myle , to prosze mnie poprawić ;d

witek1965 - 2013-03-09, 17:36

Bakteria77 napisał/a:
a w jaki sposób najlepiej to sprawdzić ?
służą do tego świece diagnostyczne . Niestety za drogie, żeby wyposażyć w nie swój garaż :beczy: .Jak okaże się, że skład mieszanki jest odpowiedni, nie musisz nic regulować.


Irek napisał/a:
Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
;d
producent załóżył, że nie będzie nikt ingerował w układ dolotowo - wylotowy.
Irek napisał/a:
nie warto najpierw regulować skład mieszanki
nie bardzo rozumiem, co to znaczy najpierw ? Przed wymianą wydechów, po wymianie . Skład mieszanki reguluje się jak zachodzi taka potrzeba, a nie dla hecy.

I nie pisz, że
Irek napisał/a:
bo się po prostu tego nie da zrobić.




bo to jest nieprawda. Da się i niejeden już to robił.
PO założeniu hypka i pustych wydechów, to nie tylko skład trzeba zmienić, a nawet i dysze, ponieważ na oryginalnych tego nie zrobisz.

Irek - 2013-03-09, 17:49

OK -jeszcze raz .
NIE MA MOŻLIWOŚCI REGULACJI SKŁADU MIESZANKI ! :ryczy:
Zapomnijmy o tym.
(Tak Witek , można wymienić dysze , ale to nie jest regulacja składu mieszanki w pojęciu kręcenie śrubką :) )

Teraz co do zależności tłumiki ,a synchronizacja gaźników.

Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
Ciąg zdarzeń i oporów.
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
Wiadomo- są to puste rury i jedna jest dłuższa druga krótsza ,chodzi głównie o efekt estetyczny. Ma być ładnie.
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.

O ingerencji w skład mieszanki proszę zapomnieć.
Jest to możliwe tylko przez wymianę dysz, na przykład po zamontowaniu układu
hypercharger ,który zmienia ilość powietrza podawanego do gaźników.
Tak jak w tym filmie na przykład
http://www.youtube.com/watch?v=oKExiocFd7k
Taki zabieg powoduje wzrost mocy silnika ,ale jest wszystko dograne ,dysze ,ilośc powietrza .....

Jeśli się mylę , to proszę mnie poprawić.

................
Witek -"najpierw" to taka aluzja do postu wcześniejszego.
Że trzeba przed synchro sprawdzić skład mieszanki i go wyregulować.
Niby jak mamy skład mieszanki wyregulować ?
Czym ? Wywiercić otworek w dyszy ? :hahaha:

Pozdrawiam

witek1965 - 2013-03-09, 17:54

P.S. Irek, filmik fajny, troche niewyraźny, ale nic to. Jednak mam uwagę - czy synchronizacji nie powinno się wykonać na zagrzanym silniku ?
Dzarko - 2013-03-09, 18:00

Powinno się i przed sychronizacją należy ustawić obroty biegu jałowego. Tam była chyba przerwa w nagraniu i silnik chyba się nagrzał w tym czasie.
witek1965 - 2013-03-09, 18:02

Irek napisał/a:
OK -jeszcze raz .
NIE MA MOŻLIWOŚCI REGULACJI SKŁADU MIESZANKI ! :ryczy:


Może tutaj zerknij ?

http://www.dynojet.com/pdf/4182.pdf

oraz do tego tematu http://yamaha-dragstar.pl...eszanki&start=0

Irek - 2013-03-09, 18:18

Nie Witek.
W instrukcji jest napisane aby silnik pracował "several minutes"
Kilka minut.
Przez 2-3 minuty silnik się nie zagrzeje , a tyle upłynie właśnie zanim się ogarniemy
z kręceniem śrubką do regulacji. lol
Aby silnik rozgrzać trzeba 10 -20 minut.

Ważniejsze jest chyba to ,że przed synchronizacja trzeba zawory ustawić i obroty.
Nie mówię o tym ,bo już całkiem się zadyma zrobi :hahaha:

Jakoś to wszystko rozpracujemy powolutku :brawo:

[ Dodano: 2013-03-09, 18:22 ]
Piszemy o tym samym ciągle.
Tak Witek.. można zmienic skład mieszanki ,ale tu chodzi o "regulację składu mieszanki"
Zrozumiałem ,że chodzi o regulacje gaźnika ,jak w MZ ,albo WSK.
:)
:poddajesie:

witek1965 - 2013-03-09, 18:22

Zawory mam ustawione, do obrotów trzeba by podłączyć jakiś obrotomierz, a ni mom do dwugarowego silnika i tu som problemik.
Irek - 2013-03-09, 18:25

Musi na ucho robić- GUL, GUL ,GUL :hahaha:
Tak poważnie.....
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i
na ucho zsynchronizować.
To na prawdę jest dokładne !
Jak dźwięki naszego moto z dźwiękiem z kompa się zsynchronizują będzie czuć.
No - chyba ,że komuś słoń na ucho nadepnął lol

Dzarko - 2013-03-09, 19:12

Ja kręcę w górę aż jest za szybko i lecę w dół aż mi się zacznie podobać. Na pewno nie mogą się robić nierówne gul-gule, bo wtedy wiadomo, że coś jest nie tak. Generalnie mi jest łatwiej ustawiać schodząc z wysokich niż dokręcając z niskich. Jak w UHMIE byłem to stwierdzili, że dobrze ustawiłem.
PrzemekN - 2013-03-09, 19:58

Irek napisał/a:

Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
Ciąg zdarzeń i oporów.
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.



No i tu mam pewien kłopot.
Założyłem wydechy PEACEMAKER, które mają możliwość zmiany parametrów tłumienia w czasie jazdy. Myk polega na tym, że poprzez siłownik zamontowany w tłumiku, zmienia się przepływ strumienia spalin - od prawie pustych wydechów do układu prawie, jak w zestawie fabrycznym.
I co w takim wypadku z synchronizacją? :nie_wiem:
Synchronizować w ustawieniu "cichym"?
W instrukcji montażu tłumików nic nie piszą o synchronizacji gaźników....

Pirania_LM - 2013-03-09, 20:03

Zajebisty materiał, a komentarz bezcenny ;D Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ w którym umieścić warto byłoby takie porady ? Nie trzeba byłoby szukać informacji po całym Forum ? Irek, szacunek :uklon3:
witek1965 - 2013-03-09, 20:09

Pirania_LM napisał/a:
Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ
to pytanie kierować należy do pana brązowego
Irek - 2013-03-09, 20:44

Przemek ,to weź proszę sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.

Ps
Witek kto to jest "pan brązowy " /
:o

Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
Połowa motocykla ...

Bakteria77 - 2013-03-09, 20:56

w Lidor są po 3100 zł ;D
witek1965 - 2013-03-09, 21:23

Irek napisał/a:
Witek kto to jest "pan brązowy "


Administrator

PrzemekN - 2013-03-09, 23:39

Irek napisał/a:
Przemek ,to weź proszę sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.

Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
Połowa motocykla ...


Dzięki za podpowiedź - tak zrobię i zobaczymy, jakie będą efekty.
A co do reklamy - to to jest to ;d
I powiem Ci, że efekt jest zajebisty lol
A co do ceny - to powiem Ci, że to nie jest połowa ceny mojego motocykla. Szczególnie, po ostatniej modyfikacji ;D

Bakteria - ja kupiłem w Polkomie - oni są wyłącznym dystrybutorem producenta na tę część Europy.
A jeżeli chodzi o Lidor - to, z tego co wiem, to te tłumiki kupują w Polkomie.

Dzarko - 2013-03-10, 06:34

A może w jakiś sposób zapamiętać ustawienie śruby na ON i OFF (na przykład, że pomiędzy skrajnymi ustawieniami jest X obrotów w stronę Y) i potem ustawić na połowie?

PS. Zazdroszczę wydechu. Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie?

Irek - 2013-03-10, 07:25

Dzarko - nie da się zapamiętać.
1/4 obrotu , to już dużo.
Co do wydechów ,to myślałem ,że kosztują z 10k :hahaha:
Jak 3100 , to mus kupić ! :brawo:

Co do mojej teorii o wpływie wydechów na synchronizację ....
Po "głębszym" zastanowieniu się wczoraj wieczorem pomyślałem ,że
przecież gdy spaliny są wyrzucane z garnka jest zamknięty zawór ssący.
Nie ma sytuacji ,że oba zawory są otwarte i to chyba znaczy ,że nawet po zdjęciu wydechów
synchronizacja się nie rozjedzie....
Cholera sam już nie wiem.

Łeb mi dzisiaj pęka od tego "głębszego" zastanawiania się :hahaha:
Przemek , w Tobie jedyna nadzieja :)

Roni - 2013-03-10, 10:33

Irku , to miałem własnie na myśli , że po zamknięciu zaworów ssących , konczy się istota synchronizacji gaźników ;d
Irek - 2013-03-10, 11:02

Czyli cała moja teoria z wydechami wzięła w łeb.
Reszta się zgadza.
Można zakończyć stwierdzeniem ,że Pan Kaliński ma rację.
Po wymianie wydechów nie trzeba robić synchronizacji ,a tym bardziej
ustawiać skład mieszanki ,bo tego się zrobić nie da z powodu braku
regulacji.
Co by nie mówić ,cała ta dyskusja na pewno komuś się przyda i nie jeden
sobie po przeczytaniu wątku sam zrobi synchronizację.
Bo to jest na prawdę bardzo proste ,a wężyk z płynem jest bardzo dokładnym przyżądem w przystępnej cenie ( 4 zł ) :brawo:

Teraz idę zbierać złom ,może do wiosny na te wydechy z regulacją głośności uzbieram.
:hahaha:

Dzarko - 2013-03-10, 11:18

Irek napisał/a:
Jak 3100 , to mus kupić ! :brawo:


To mało? Kurde, jak za zboże.

Tu dobrze słychać:

http://www.youtube.com/watch?v=sTGfN4BJei8

Bardzo by mi się takie podobały.

Bakteria77 - 2013-03-10, 11:27

Dzarko napisał/a:
Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie?


PrzemekN już nie śmiga na DS, teraz ma Yamaha Royal Star Venture lol

Irek - 2013-03-10, 12:05

Ciekawe jak rozwiązali połączenie linek z klapką w środku.
Jakoś te linki muszą do wnętrza tłumika wchodzić przecież...
Jeszcze jedno pytanie do kolegi który ma te wydechy.
Czy jako ciche są tak ciche jak fabryczne , czy jednak są głośniejsze ?

PrzemekN - 2013-03-10, 12:18

Jak znajdziesz czas, to podjedź na Strusiownię - tam, będzie można wszystko pooglądać. Naprawdę technicznie, to bardzo ciekawe rozwiązanie.

A może, w ramach rozpoczęcia sezonu podjedziesz do Palmiarni na kawę?
Rzuć okiem na W-D-L - tam są szczegóły.

Generalnie, w Venture fabryczne tłumiki są strasznie ciche..
Wiem, że do tej maszyny takie pasują, ale, wkurzało mnie to.
Nowe tłumiki w trybie cichym są niewiele głośniejsze niż fabryczne, ale, jak się przestawi na głośne i odkręci gaz... to aż miło posłuchać lol
No i na wolnych obrotach nareszcie gulgocze ;D

Irek - 2013-03-10, 12:24

Miałem w swoim XVS jak kupiłem założone Vinca pięknie brzmiały ,ale się wymieniłem na fabryczne , bo w trasie łeb mi pękał ,a plecaczek nie chciał ze mną jeździć ;D
Takie z przełącznikiem ,do zadania szyku na chwilę ,są idealnym rozwiązaniem.
Jak się ciepło zrobi ,to pewnie się wybiorę ,150 km to nie dużo...

witek1965 - 2013-03-10, 12:30

Irek napisał/a:
a tym bardziej
ustawiać skład mieszanki ,bo tego się zrobić nie da z powodu braku
regulacji.


Na jakiej podstawie piszesz, że nie ma możliwości regulacji składu mieszanki ?
Możesz to udowodnić ? Bo ja twierdzę, że piszesz nieprawdę.


Śruby regulacyjne zostały zaślepione przez producenta, co nie oznacza, że ich nie ma. Zdejmujesz zabezpieczenie i możesz sobie kręcić do woli. Producent ustawił skład mieszanki pod konkretny układ zasilania powietrzem i odprowadzeniem spalin, czyli pod warunki jakie stworzył fabrycznie, po czym zaplombował śruby regulacyjne.
Irek napisał/a:
Tak poważnie.....
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i
na ucho zsynchronizować.
To na prawdę jest dokładne !
Jak dźwięki naszego moto z dźwiękiem z kompa się zsynchronizują będzie czuć.


zwaliłeś mnie z nóg, że też nie pomyślałem o tak prostej metodzie :wmur: :wmur: :wmur:

:poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie:

[ Dodano: 2013-03-10, 12:37 ]
zdjęcie obrazuje coś, czego wg Ciebie nie ma.

Irek - 2013-03-10, 12:49

Pisze na podstawie budowy gaźnika.
Skoro fabrycznie śruby regulacji składu mieszanki są zaślepione
,to oznacza ,że producent nie przewiduje opcji regulacji.
Oczywiście ,że można rozwiercić zaślepki i sobie pokręcić śrubkami :hahaha:
Tak samo można rozebrać telewizor plazmowy i sobie szybę od środka wyczyścić :hahaha:
Masz Witek racje - jest opcja regulacji składu mieszanki.
zaraz po obiedzie idę do garażu sobie poregulować ....
:poddajesie:

Pirania_LM - 2013-03-10, 13:25

PrzemekN, a nie byłoby taniej kupić na stronie np. TU
witek1965 - 2013-03-10, 13:39

Pirania_LM, 707 funtów z Vat plus koszty wysyłki Total: 742,47 £ to jest chyba sporo drożej jak w Lidorze. :nie_wiem:

co innego, gdyby cena podana była w $ ale niestety jest w £

Irek - 2013-03-10, 13:39

Wychodzi 2800 plus wysyłka.
Zawsze parę groszy ,na flaszkę :)
Z innej strony lepiej dołożyć 100 zł i nie mieć kłopotu w razie reklamacji.

witek1965 - 2013-03-10, 13:40

Irek, to wg ciebie ile kosztuje funt ? 4 zł ?

[ Dodano: 2013-03-10, 13:41 ]
Purchase price: 589,58 £
Shipping: 29,14 £
VAT 20%: 123,74 £
Total: 742,47 £

3518.34 PLN przy średnim kursie jaki na dzień dzisiejszy podaje NBP

Irek - 2013-03-10, 13:45

590 funtów razy 4,8 zł za funta = 2832 zł plus koszt wysyłki.
:)
Vatu nie policzyłem :beczy:

PrzemekN - 2013-03-10, 13:51

Pirania:

Cena na tej stronie: 707 Funty. Kurs wymiany z dnia dzisiejszego: 1 Funt = 4.72 PLN

Prosty rachunek: 707 funty * 4,72 PLN/funt = 3 337,04.
A do tego, trzeba jeszcze doliczyć koszt przesyłki.
A cena cennikowa w Polkomie: 3 100 PLN.

I gdzie jest taniej? :nie_wiem:
Wierz mi, że sprawdziłem ceny przed zakupem.

A do tego, jak mam wybór, to zawsze będę kupował w polskiej firmie. Niech chociaż podatek zostanie w kraju. Nie mówiąc o tym, że miałem okazję poznać Wojtka Hause - gość potrafił fantastycznie wybrnąć z trudnej sytuacji.
Każdemu będę polecał takie, proklienckie podejście, z jakim spotkałem się w Polkomie.


PS
Widzę, że chłopaki czujnie liczą kasę :brawo:

witek1965 - 2013-03-10, 13:55

Irek napisał/a:
Vatu nie policzyłem :beczy:
Vatu i przesyłki.

Oj Irek , Tu ci znika Vat i koszt przesyłki, tam śruby regulacyjne skład mieszanki. Wszystko podciągasz, żeby ładnie pasowało.

Irek - 2013-03-10, 14:27

Nic nie podciągam.
Napisałem "Wychodzi 2800 plus wysyłka. " wysyłka w sensie koszty wysyłki.
Co do śrubek......
Upierasz się przy tych śrubach ,a ich tam nie ma dla użytkownika i nawet dla serwisu.
Wprowadzasz ludzi w błąd niepotrzebnie.
Jeszcze ktoś to przeczyta i będzie faktycznie chciał sobie "podregulować" skład mieszanki,
co się skończy fatalnie zapewne.
W tych gaźnikach NIC nie regulujemy jeśli chodzi o skład mieszanki.
Żadnymi śrubkami nie kręcimy !
Jedynym sposobem zmiany składu mieszanki jest WYMIANA dysz ,iglicy i filtra powietrza.
Są do tego specjalne zestawy i po ich zamontowaniu także NIE REGULUJEMY składu mieszanki żadnymi cholernymi śrubkami.

Ja się poddaje.........
:beczy:

Pirania_LM - 2013-03-10, 14:43

Chłopaki, a wiadomo, kto jest producentem tego ustrojstwa ?
PrzemekN - 2013-03-10, 15:04

Którego ustrojstwa?
Tłumików Peacemaker?
Firma National Cycle

Irek - 2013-03-10, 15:31

Może Pan Kaliński coś podobnego skonstruuje w niższej cenie ?
Filozofii w tym wielkiej nie ma....Trzeba tylko zmodyfikować aby się z NC
nie czepili o plagiat.
Może zaglądają na forum i ktoś odpisze ? :hahaha:

witek1965 - 2013-03-10, 15:40

Irek napisał/a:
Upierasz się przy tych śrubach ,a ich tam nie ma dla użytkownika i nawet dla serwisu.
Są tylko zostały zaplombowane - ustawiono dla fabrycznego zestawu dolotowego, oraz wydechowego

Cytat:
Wprowadzasz ludzi w błąd niepotrzebnie.


bzdura - temat stary i wałkowany wielokrotnie na forum

Irek napisał/a:
Jeszcze ktoś to przeczyta i będzie faktycznie chciał sobie "podregulować" skład mieszanki,
co się skończy fatalnie zapewne.
niejeden to już robił, tylko jak się nie potrafi i nie ma czym, to faktycznie może zakończyć się to fatalnie.
Metoda na słuch i węch odpada zdecydowanie.

Irek napisał/a:
Jedynym sposobem zmiany składu mieszanki jest WYMIANA dysz ,iglicy i filtra powietrza.


Ależ ty Irek pleciesz . Coś gdzieś słyszałeś, ale jak to do kupy związać ?

Skład chemiczny mieszanki paliwowo-powietrzenej powinien być zawsze taki sam, żeby spalanie było prawidłowe.
Stosunek paliwa do powietrza wynosi 1-14,7 i jest to najlepszy z możliwych i do takiego się zawsze dąży.
Inny stosunek, to mieszanka za uboga, lub za bogata. Każda jest nieprawidłowa.
Jeżeli z jakiś powodów jeden z parametrów się zmienia, trzeba doprowadzić skład do normy, a nie do ZMIANY
Składu mieszanki się nie zmienia, tylko optymalizuje, czy reguluje do stosunku 1-14,7 . Wszelkie zmiany składu mieszanki poza mieszanką stechiometryczną (trudne słowo) mogą doprowadzić tylko do uszkodzenia silnika.

Wspomniana wymiana dysz, iglic ma na celu jedynie doprowadzenie do stosunku 1-14,7 po zmianie np. dawki powietrza.
Jeżeli dostarczasz silnikowi więcej powietrza, to musisz dostarczyć mu więcej paliwa żeby stosunek mieszanki być prawidłowy.
Stosując zmianę tylko jednego parametru zubażasz lub bogacisz mieszankę.
Jeki tego może być skutek powinieneś wiedzieć.

Irek - 2013-03-10, 15:54

Cały czas o tym piszę ,ale Ty nie chcesz tego zrozumieć.
Są te pieprzone śruby ,ale się ich nie rusza !
Zmiana składu mieszanki jest możliwa przez wymianę dysz.
Zmieniamy filtr powietrza na inny jakiś chyper duper coś tam
i musimy zmienić dyszę co spowoduje zmianę proporcji paliwo- powietrze.
Czyli zmienimy skład mieszanki na taki sam jak był fabrycznie.
Widzę ,że jesteś uparty ,a ja nie mam ochoty na bezproduktywne ,po raz setny,
wyjaśnianie ,że śrubki do regulacji są ,ale ich nie ma.
Są potrzebne na etapie produkcji gaźnika i następnie zakołkowane.
Amen

[ Dodano: 2013-03-10, 16:12 ]
Tu jeszcze jeden rodzynek z Twojego rozumowania
Cytuję "Składu mieszanki się nie zmienia, tylko optymalizuje,"
Optymalizacja składu mieszanki ,to niby polega na czym ?
Nie na zmianie stosunku powietrze /paliwo ?
Może da się "zoptymalizować" mieszankę inaczej ? Może dodając proszku do prania ?
:hahaha:

witek1965 - 2013-03-10, 18:26

Irek, mam wrażenie, że jednak ty nie chcesz czegoś zrozumieć.

Po pierwsze śruby regulacyjne jak sam wspomniałeś są w gaźniku i to nimi producent zoptymalizował skład mieszanki, po czym dostęp do nich zaplombował.
Czy są.
Po drugie można nimi regulować skład mieszanki powietrzno paliwowej, optymalizować do właściwego stosunku lub wręcz przeciwnie zmienić na niewłaściwy. Wystarczy zdjąć plomby.
Nie ma potrzeby wymiany dysz oraz iglic tylko dlatego, że zastosuje się na przykład zamiast papierowego filtra powietrza, filtr K&N .

Skład mieszanki zostanie zachwiany, więc trzeba go doprowadzić do właściwego stosunku, zoptymalizować, zmienić z niewłaściwego na prawidłowy. Filtry te przepuszczają ok 20% powietrza więcej, a przynajmniej tak chwali się producent.

Zapewne będziesz zdziwiony, ale chcąc zakupić takowy filtr zadałem pytanie w kilku ASO Yamahy ( to tylko kilka maili, tej samej treści, ale za to możliwość sprawdzenia czy każdy tak samo odpowie) czy będę musiał również kupić właśnie dysze. I wyobraź sobie, że dostałem odpowiedź, że wystarczy sama regulacja. Gdzieś na forum, nie pamiętam w jakim temacie jest ta wypowiedź.


Irek napisał/a:
Jedynym sposobem zmiany składu mieszanki jest WYMIANA dysz ,iglicy i filtra powietrza.
Są do tego specjalne zestawy i po ich zamontowaniu także NIE REGULUJEMY składu mieszanki żadnymi cholernymi śrubkami.



Wracając do tej wypowiedzi, jeżeli masz na uwadze kompletny kit, to nic nim nie zmienisz - skład mieszanki będzie optymalny. Tak zostały dobrane wszystkie elementy.
Najczęściej kupuje się taki kit w celu zwiększenia np. mocy silnika.
Jednak do pełnego szczęścia jednak się tymi śrubkami kręci, co zresztą napisano, tylko nie raczyłeś otworzyć linku i przeczytać. http://www.dynojet.com/pdf/4182.pdf skup się na punkcie 4. Nawet translatorem tłumacząc, można zrozumieć pojęcie regulacja oraz śruba

Napisz do nich, żeby nie pisali takich głupot i nie kazali zdejmować zabezpieczenia, oraz kręcenia tym czym nie należy kręcić.
Irek napisał/a:
Cytuję "Składu mieszanki się nie zmienia, tylko optymalizuje,"

wiesz dobrze, co miałem na myśli. Skład mieszanki jest ustalony, nie ma potrzeby go zmieniać. Optymalizuje się go, czyli ponownie doprowadza do właściwego stosunku. Służą do tego śruby regulacyjne.
Jeżeli natomiast ingerencja w układ paliwowo powietrzny jest za dużą, żeby dokonać regulacji za pomocą śrub regulacyjnych, należy dokonać zmian w zależności od potrzeb w gaźniku - dysze, iglice ( i dalej jest możliwość kręcenia śrubką ) lub w układzie zasilania w powietrze.
Skład mieszanki się zmienia ( nastąpi zmiana) wtedy, kiedy jeden z parametrów zostanie zachwiany poprzez nasza ingerencję.
Generalnie nie zmienia się składu mieszanki, chyba, że ktoś bardzo che, to może minimalnie wzbogacić mieszankę, nigdy zubażać .


Jako, że jesteś obcykany w te klocki to może odpowiesz na dość proste pytanie :

Co zrobić, żeby mieszanka była optymalna wiedząc, że motocykl 9XVS 1100) będzie zawsze eksploatowany na 2500-3000 m npm ? Wszak ludzie mieszkają w różnych miejscach świata i również tam eksploatują motocykle, w tym Yadwigi. Na przykład w Nepalu

może mały słownik :

mieszanka paliwowo powietrzna, mieszanka stechiometryczna, mieszanka - ustalony, najbardziej optymalny, stosunek paliwa do powietrza 1-14,7 - jest to wartość stała.

zmiana składu mieszanki - mieszanka paliwowo powietrza uległa zmianie na wskutek rozregulowania lub ingerencję zewnętrzną w układ paliwowo powietrzny na niewłaściwą, szkodliwą dla silnika. Stosunek paliwa do powietrza jest inny niż 1-14,7

Optymalizacja, regulacja - doprowadzenie składu mieszanki do właściwych proporcji, czyli do uzyskania stosunku paliwo do powietrza 1-14,7.

[ Dodano: 2013-03-10, 18:36 ]
Irek napisał/a:
Optymalizacja składu mieszanki ,to niby polega na czym ?
Nie na zmianie stosunku powietrze /paliwo ?


no na czym ? Stosunek prawidłowego składu mieszanki jest znany i stały, więc nie na zmianie stosunku powietrze paliwo, tylko na zmniejszeniu lub zwiększeniu jednego z tych parametrów. Jeżeli masz mieszankę za ubogą, zwiększasz dawkę paliwa, jeżeli za bogatą zmniejszasz dawkę paliwa.
Oczywiście, zmieniasz stosunek powietrze/paliwo, nieodpowiedni stosunek doprowadzasz do odpowiedniego.

Tak na marginesie, samo kręcenie śrubkami wg procedur ( np: zakręcić do wyczuwalnego oporu, a następnie odkręcić 3 i pół obrotu) to sukces połowiczny. Prawidłowe ustawie składu najbardziej optymalnego powinno się robić na przyrządach, no ale skoro Ty ustawiasz wolne obroty na słuch, wg metody

Irek napisał/a:
Tak poważnie.....
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i
na ucho zsynchronizować.
To na prawdę jest dokładne !


to wybacz Waść, czołem nie uderzę przed Waszmości.

Irek - 2013-03-10, 18:37

oki masz rację .
Zawsze i wszędzie.
Po prywatnych mailach na temat tej dysputy i Twoich wynurzeniach ,powiadam Ci
Jesteś wielki i najlepszy.
Przepraszam ,że śmiałem podważać Twój autorytet i sugerować ,że nie Masz racji.
jak mogłem myśleć inaczej niż Ty ! ?
nie wiem co mnie skusiło.
:beczy:

wybacz mistrzu.

Szkoda ,że to ostatni post na tym forum z mojej strony....
Żegnam wszystkich i zapraszam do mojej stronki YT na nowe filmiki o naprawie
Nie mam zamiaru się wkurwiać .....

aaaaaaaaa zapomniałem jeszcze /mistrzu ,weź mi konto zbanuj za wulgaryzmy.
Chuj ,Chuj chuj, cipa cipa ,cipa ,kurwa. No i dupa jeszcze :hahaha:
No i te śrubki ....

Pozdrawiam wszystkich normalnych.......

PrzemekN - 2013-03-10, 19:00

Irek,
Nie ma co się wkurwiać ;d
Łączy nas wspólna pasja jeżdżenia na 2oo i tylko to się liczy.
Niedługo pogoda pozwoli na dłuższe jazdy ;D
I o tym trzeba myśleć ;d
Zaproszenie na kawę do Palmiarni jest dalej aktualne - przyjedź, to pooglądamy i posłuchamy jak grają PeaceMakery lol

pyra - 2013-03-10, 20:54

Irek, a tak z innej beczki, jesteś kobietą ? :aaa: jak nie, to popraw sobie płeć w avatarze i odbierz dzisiejsze życzenia ;D
witek1965 - 2013-03-10, 21:20

PrzemekN napisał/a:
Irek,
Nie ma co się wkurwiać ;d


wystarczy trochę poczytać literatury fachowej, pogadać z zawodowymi mechanikami nie brylować określeniami o "wężyku chuj wie do czego" i ustawianiu obrotów na słuch. No kiedyś faktycznie za czasów WSK, się tak robiło, trudno jednak było o filmik nowego motocykla z nagraniem dźwięku jego pracy :hahaha:
Dałeś popis fachowości.
Pytanie o różnicę w składzie mieszanki na znacznej wysokości również jak widzę cię przerosło, bo nie wiesz co napisać. Poszukaj, może gdzieś znajdziesz.

Na chamstwo riposty nie będzie.

[ Dodano: 2013-03-10, 21:21 ]
mam nadzieję, że już napisałeś do producenta Dyno Jet w jakim są błędzie :hahaha:

PrzemekN - 2013-03-10, 22:56

witek1965 napisał/a:

mam nadzieję, że już napisałeś do producenta Dyno Jet w jakim są błędzie :hahaha:


Witek, daj spokój... Irek zrozumiał swój błąd.. (jak sądzę).
Jak to się mawia na moim podwórku "leżącego się nie kopie" :poddajesie:

witek1965 - 2013-03-10, 23:25

PrzemekN napisał/a:
Witek, daj spokój... Irek zrozumiał swój błąd..
i obrzucił mnie błotem, czy może nie zauważyłeś tego sarkazmu ?

Miał dużo racji w swoich wypowiedziach i też o tym doskonale wie, tak jak i ja wiem., tylko gdzieś je po drodze pogubił.
Pewnie, że tymi cholernymi śrubkami cudów nie uczynimy ingerując zbyt mocno w układ. Producent rónież nie bez celu jes zaplombował. Taka śrubka, jak każda zresztą inna pod wpływem drgań może się po prostu obluzować i sama zmienić swoje położenie, w wtedy mamy cyrk, drugi powód, być może nawet istotniejszy, to to, że raz nimi wyregulowany skład, nie ulegnie zmianie, pod warunkiem ( a taki zakłada producent) nieingerowania w układ. Jest to korzystne zarówno dla użytkownika jak i serwisu. Tak długo jak będziemy mieli nierozkalibrowane dysze paliwowe, pływak na swoim miejscu, niewyrobione iglice, tak długo dbając o filtr powietrza będziemy mieli stały, optymalny skład mieszanki.

Nie wiem jak sobie radzą serwisy w warunkach innych od wstępnie zakładanych. Wszak wiadomo, że na pewnych wysokościach powietrze jest rozrzedzone i uboższe w tlen, niezbędny do prawidłowego spalania paliwa. Mieszanka staje się zbyt bogata i wymaga naszej interwencji. Nie trzeba w takim przypadku wymieniać dysz na mniejsze, ani zmieniać filtrów, czy gardzieli dolotowych powietrza, wystarczy delikatna regulacja tymi śrubami. Do tego potrzebne są jednak jeszcze świece diagnostyczne, albo analizator spalin chociaż.

Niestety taki amator jak ja nie może sobie na to pozwolić, bo potrzebny jest do tego sprzęt, który jest zbyt drogi jak na wyposażenie zwykłego garażu, dlatego nie pozostaje mi nic innego jak warsztaty wyposażone w takowe urządzenia. Stare metody, polegające na wnikliwym oglądaniu koloru nalotu na świecy, oraz koloru spalin, są zbyt niewiarygodne, a ponadto w większości przypadków, jest to tak zwana metoda prób i błędów. Podciągniemy lekko, pojeździmy i się zobaczy. I tak w kółko, aż dojdzie się do optymalnego składu.
Można jeszcze na analizator spalin, ale z tego co mi powiedział mechanik, motonita i pasjonat jednocześnie, że świeca jest wiarygodniejsza. Jeszcze u nas ( XVS 650, XVS 1100) miało by to sens, ponieważ każdy cylinder ma swój gaźnik oraz swój wydech, ale już w silnikach 4-ro cylindrowych, gdzie są 4 gaźniki, a wydech jeden na dwa cylindry, metoda na analizator spalin daje w łeb.
Skąd wiadomo, który gaźnik z dwóch podaje mieszankę o nieodpowiednich parametrach ?

W naszych motocyklach gaźniki są oczywiście bardziej skomplikowane aniżeli w simsonku, WSK, kosiarce, czy pile spalinowej, ale to nadal są gaźniki.

Nie miałem zamiaru Irka kopać, trochę nerwowo zareagowałem na sarkazm, sarkazmem.


:wstyd:

P.S.
Co ciekawe ( przynajmniej u mnie wzbudza to ciekawość), instrukcja obsługi motocykla nic nie mówi na temat ewentualnej regulacji składu mieszanki optymalnie ustawionej przez producenta ze względu na eksploatacje w warunkach odbiegających od tych jakie założył producent, a w instrukcji tak na pozór prostego urządzenia jakim jest piła spalinowa poświęcono temu zagadnieniu całkiem sporo miejsca. Producent informuje, że skład mieszanki został optymalnie ustawiony w warunkach w jakich znajduje się zakład producenta, czyli 300 m npm. Dalej jest porada, że w warunkach dużych eksploatacji na dużych wysokościach, lub też nad morzem, należ ponownie dokonać regulacji i podany jest opis.

Dzarko - 2013-03-11, 06:10

Jedna myśl mi wpadła. Może to zalanie plastikiem śrub ma także funkcję ich blokady, działa jak klej do gwintów?
DRAGON - 2013-03-11, 07:59

Dzięki za porady. Mimo tego że dyskusja jak widzę przebiegała burzliwie i co poniektórzy się poobrażali, wasze wypowiedzi będą mi naprawdę przydatne. :uklon3:
witek1965 - 2013-03-11, 10:30

pozwolę sobie wkleić maila, oraz odpwiedź jaką otrzymałem z Nmr ( między innymi serwis Yamahy) w sprawie regulacji składu mieszanki:

Cytat:
Witaj,

Te 20% więcej powietrza to troche przesada chyba, bo jednocześnie producent wspomina, ze nie jest wymagana regulacja gaźników...

Z naszych doświadczeń wynika, ze jesli tylko KN to powinno wystarczyć regulacja składu. Jeśli są zaślepki trezba wyjać gaźniki, aby je usunać. Mozna wtedy przy okazji podnieść iglice jeśli ich konstrukcja pozwoli (zależy od rocznika i wersji). Cena usługi ok. 200pln

Jeśli jest dodatkowo wydech o duzym przelocie załozenie zestawu Dynojet ( myslę ok 270pln zestaw, montaz i strojenie 350) wyraźnie poprawi elastyczność silnika.

Pozdrawiam, Tomek Skorzyński

www.NMR.pl
tel. 81/7456171, GG5973471

Odpowiadając na nasz e-mail, prosimy nie kasować historii maila. Ułatwi nam to prowadzenie rozmowy i przyśpieszy rozwiązanie problemu

Naprawiamy wały korbowe na złożeniach rolkowych, również te trudne do quadów oraz amortyzatory tylne rozbieralne wielu marek. Zapraszamy!

do sprzedania motocykle rozliczeniowe:
KTM 990 Adventure 2011 NOWY 3 kufry gmol wys.szyba



From: Przemysław Witecki
Sent: Sunday, March 10, 2013 6:52 PM
To: serwis@nmr.pl
Subject: Filtr K&N


Dzień dobry. Chciałbym wyposażyć swój motocykl, XVS 1100 w filtr powietrza K&N. W związku z tym mam pytanie : czy potrzebna będzie wymiana dysz paliwowych, czy też wystarczy regulacja składu mieszanki paliwowo powietrznej ( wiem, że śruby regulacyjne gaźników są fabrycznie zaplombowane ), która zostanie po zastosowaniu tego filtra zachwiana. Producent chwali się, że te filtry dostarczają ok 20% powietrza więcej. Z Poważaniem P. Witecki

WITT33 - 2013-03-17, 21:07

Wymiana filtra powietrza pociąga za soba zawsze regulację składu mieszanki, wymiana filtra i wydechów - całego układu paliwowego w gaźniku (dysze). Oczywiście nikt nie zabrania przy zmianie filtra na K&N regulację dysz na gaźniku. Śruby są zaplombowane bo producent obawia się grzebania i oficjalnie dba o środowisko, stąd motocykle są zestrojone dość ubogo, bywały nawet przypadki że po dostaniu się do śruby regulacji obrotów okazywało się że nowy motocykl ma ją wkręconą do końca (ubogo). Taka polityka. Śrubka ta powinna być na sprężynce więc istnieje pewna bezpieczna wartość obrotów po której przekroczeniu faktycznie można ją zgubić jak kogoś poniesie fantazja :skuter:
witek1965 - 2013-03-17, 21:21

WITT33, :uklon5:
bosman - 2013-03-25, 20:49

Witam, mam takie pytanko potrzebuje odkręcić wydech z kolanka przy tylnym cylindrze ale śruby są tak skorodowane i zapieczone że za diabła nie można tego ruszyć może ma ktoś jakiś patent na to diabelstwo
marek-stom - 2013-03-25, 21:46

Zalewaj płynami penetrującymi , może też naftą, następnie postukaj młotkiem nawet wiele razy przez kilka dni i wtedy próbuj dobrym kluczem-powodzenia :>
yho - 2013-03-27, 21:58

bosman napisał/a:
Witam, mam takie pytanko potrzebuje odkręcić wydech z kolanka przy tylnym cylindrze ale śruby są tak skorodowane i zapieczone że za diabła nie można tego ruszyć może ma ktoś jakiś patent na to diabelstwo


A po co kolego chcesz toto w ogóle odkręcać ?? ? Jeżeli zakładasz tuningowe wydechy, to one wszystkie wchodzą na kolektory wydechowe, czyli to co właśnie chcesz odkręcić. Jeżeli nie jest Twoim zamiarem wymiana kolektorów wylotowych, czyli tych rurek dokręconych do cylindra, to lepiej ich nie tykaj. Jeżeli na prawdę chcesz odkręcić zapieczone kolektory, to polecam mój sposób: 1) rozgrzewasz silnik do temperatury pracy 2) wyłączasz silnik i zapieczone śruby traktujesz aerozolem chłodzącym do -50 stopni, z braku aerozolu - po prostu zmimną wodą
3) masz parę sekund na ruszenie takiej śróby - póżniej wszystko wraca do normy, czyli tracisz szansę a śróba jest dalej zapieczona na amen
Pozdro

Pirania_LM - 2013-03-28, 10:23

bosman napisał/a:
...to polecam mój sposób: 1) rozgrzewasz silnik do temperatury pracy 2) wyłączasz silnik i zapieczone śruby traktujesz aerozolem chłodzącym do -50 stopni, z braku aerozolu - po prostu zmimną wodą...


tia....i masz popękane cylindry :roll:

MARSINUS - 2013-03-28, 11:00

yho napisał/a:
A po co kolego chcesz toto w ogóle odkręcać ?


A czy kolega yho zwrócił uwagę, że z kolegą bosmanem macie inne motocykle ?

witek1965 - 2013-03-28, 19:16

A czy to ważne ? Taki, czy inny motocykl?

Zresztą co to za metoda, schładzanie gorącego metalu do -50 st. Celsjusza. Ręce opadają mi jak czytam takie brednie.
Ty yho, zdajesz sobie stary sprawę jak zmienia się struktura metalu w takich warunkach ? Najprostsza droga do zniszczenia czegoś.

bosman, Penetratory jak najbardziej.

Jeżeli jest dostęp, to podgrzej palnikiem kolanko w okolicy gwintu. Tak się odkręca zapieczone śruby. Gwint się rozszerza w większym stopniu od samej śruby, spalają się też ewentualnie nałożone kleje. Pamiętaj, żeby mieć w pogotowiu dobrze spasowany klucz. Jak puści kręć do odkręcenia. Na nowe śruby (szpilki) nałóż warstwę smaru miedzianego.
Powodzenia.

mike - 2013-03-28, 19:46

a macie panowie pomysl jak polaczyc tlumiki,chodzi o to ze mam zalozone nieorginalne i przykrecone sa tylko do cylindrow,z tym krotkim nie ma problemu ale dluzszy ma drgania wiec moze peknac mocowanie cylindra,nie wiem czy je zlaczyc,czy podpiac jakos ten dluzszy do ramy,moze ktos mial podobny problem
MARSINUS - 2013-03-29, 11:45

Cytat:

A czy to ważne ? Taki, czy inny motocykl?


Drogi Witoldzie :) ja się odnosiłem do konkretnego zdania kolegi yho, a nie do jego pomysłu schładzania, który pominąłem milczeniem ;D

bosman - 2013-04-01, 21:56

Dzięki ale chyba zaprowadzę do kogoś dysponującego dobrymi kluczami i sprzętem. A potrzebuje odkręcić gdyż mam urwaną osłonę na łączniku wyrównania ciśnień chyba tak to się nazywa a to jest niestety całość dolny wydech połączony z górną rurą
witek1965 - 2013-04-02, 16:29

MARSINUS napisał/a:
Drogi Witoldzie :) ja się odnosiłem do konkretnego zdania kolegi yho
wiem o tym doskonale. Odniosłem się tylko, ze nie ma znaczenia o jakim wydechu kolega yho pisze te dyrdymały.
stiko - 2013-04-08, 21:24

Czy dysponuje ktoś zdjęciami głośnych wkładów do wydechów Silver Tail K02 ?
lub posiada do sprzedaży


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group