YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - Obciążniki kierownicy (ciężarki)

soft - 2012-03-08, 22:22
Temat postu: Obciążniki kierownicy (ciężarki)
Czy zauważyliście jakieś zmiany po rezygnacji z oryginalnych obciążników kierownicy np. przy wymianie manetek na akcesoryjne.
Jeżeli tak to opiszcie zaobserwowane zmiany.

piwu - 2012-03-08, 22:51

soft wszystko zależy od modelu motocykla. Musiałbyś ściągnąć i sprawdzić. Wiele motocykli jest strasznie czułych na tą operację.

Kumpel mechanik mi kiedyś mówił o różnych śmiesznych przypadkach, że ktoś usunął obciążniki i łapał shime... żeby było śmieszniej dywersja 600 ma też jakieś odważniki w lusterkach... motocykl łapał shime i nikt nie wiedział czemu... dopiero po wsadzeniu orginalnych luster wszystko wróciło do normy... dziwne, ale z pewnego źródła.

krotom - 2012-03-09, 07:58

soft, dwa lata i jeden dzień temu już o to pytałeś :hahaha:
soft - 2012-03-09, 09:25

Temat powrócił jak bumerang. W XV1900 mam obciążniki kierownicy bardzo ciężkie. Muszę je zważyć ale na oko są większe niż te które miałem w XVS1100.
Jak jeździłem na Drag Starze z wymienionymi manetkami na takie bez ciężarków zauważałem drgania kierownicy. Teraz na większym motocyklu zastanawaim się czy jest sens zmieniać manetki na śliczne kuryakyna ale bez ciężarków.
Właśnie ..... za 300 zł (koszt manetek) zafundować sobie drgania i co najważniejsze te cholerne "shimy" o których kolega wyżej pisze, a o których przeczytałem też na innym forum?
Dlatego w sumie pytam Was - mądrość zbiorowa + doświadczenie tak dużej grupy może pomóc uniknąc błędu.

vaaks - 2012-03-09, 09:53

soft napisał/a:
te cholerne "shimy"

czy ktoś może mnie oświecić o co chodzi z tym/i shimem/ami ? Ciemny jestem jak.... :oops:

Robiro - 2012-03-09, 10:13

vaaks napisał/a:
soft napisał/a:
te cholerne "shimy"

czy ktoś może mnie oświecić o co chodzi z tym/i shimem/ami ? Ciemny jestem jak.... :oops:

proszszsz...

http://www.motocykl-onlin....php?cikkid=139

[ Dodano: 2012-03-09, 10:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U

witek1965 - 2012-03-09, 13:56

mam 1100 z manetkami kuryakyna. W środku kiery są jakby wprasowane tuleje z gwintem. Czy to w te miejsce powinien być wkręcony ciężarek ? czy też te tuleje to te ciężarki. Nie odczuwam zjawiska Shimmy czy innych drgań, ale ciekawość jest większa i też chciałbym wiedzieć, więc jak ktoś by mógł zrobić fotkę takowego ciężarka byłbym happy.
OldDiver - 2012-03-09, 14:49

Tak na szybko z Allegro. To je ono ?
witek1965 - 2012-03-09, 17:09

OldDiver, dz. Heh, wszystko już wiem. Tak, czy siak ja nie odczuwam w związku z ich brakiem dyskomfortu.
OldDiver - 2012-03-09, 19:36

Czy 650-tki mają takie / maja mieć takie obciążniki ? Bo jak tu czytam to wychodzi mi od 1100 włącznie wzwyż.
Jutro idę do garażu i sprawdzam bo chyba nabyłem moto z nietypowymi manetkami.

SATURIAN - 2012-03-09, 19:46

Ja mam manetki kuryakyna , wcześniej były oryginalne , nie widzę różnicy w prowadzeniu .
F.I.P. Berek - 2012-03-09, 21:22

Panowie - bez wytaczania najcięższych dział ! Shimmy pojawia się przy zjebanej geometrii (głównie przedniego zawieszenia ) a nie po wymianie jakichś pierdółek na kierownicy. Odczuwalne większe wibracje to jeszcze nie shimmy.
SATURIAN - 2012-03-09, 21:58

Berek , przyczyną powstawania shimmy , w większości przypadków , nie jest zła geometria przedniego zawieszenia . Jest to trochę bardziej skomplikowane ;p
soft - 2012-03-09, 22:10

Ciekawe od czego zależy ciężar tych obciążników. Od pojemności ?, może od skoku tłoka?
F.I.P. Berek - 2012-03-09, 22:20

Saturian
oświeć mnie zatem.

witek1965 - 2012-03-09, 22:28

soft napisał/a:
Ciekawe od czego zależy ciężar tych obciążników
na allegro jest wybór przebogaty. Pytanie za 100 pkt. Jaki wpływ na drgania kiery może mieć kilka dekagramów aluminium ? jak w przypadku wielu z nich.

A swoją drogą, mógłby ktoś odkręcić jedną sztukę i zważyć. To nie jest skomplikowane.


Łatwo za eksperymentować. Wystarczy dotoczyć kawałek stali o średnicy równej kierze, zrobić zatoczenie plus gwint, wkręcić i sprawdzić czy poprawiło się cokolwiek. Ja nie mam, ba nawet nie wiedziałem, że oryginalne zakończenia manetek to są właśnie te ciężarki i przelatałem cały sezon nie odczuwając nic.
Mam zamiar wykorzystać właśnie te gwinty wewnątrz kiery i przedłożyć kierę po 5 centów na stronę. Kable i linki stukną. Ciekawe, czy zauważę różnicę.

[ Dodano: 2012-03-09, 22:32 ]
ten filmik pokazuje zjawisko shimmy na rowerze, to chyba te ciężarki nic nie mają z tym wspólnego, zresztą w rowerach nie zauważyłem http://www.youtube.com/watch?v=xODNzyUbIHo

[ Dodano: 2012-03-09, 22:37 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related no nie uwierzę, że za to zjawisko odpowiedzialne są ciężarki kierownicy.

shipp - 2012-03-09, 22:40

SATURIAN napisał/a:
Jest to trochę bardziej skomplikowane
i tak i nie, w grę głównie wchodzi taki czynnik jak konstrukcja ramy, a co za tym idzie również i geometria zawieszenia. Najczęściej cierpią na to motocykle obdarzone wielką mocą, posiadające bardzo lekką i delikatną ramę w "odpowiedniej" geometrii, co czasem zmuszało konstruktorów do usztywniania ram w tych maszynach, ponieważ zbyt łatwo przenosiły wibracje silnika poprzez ramę na kierownicę /dlatego stosuje się w motocyklach sportowych amortyzatory skrętu/. Klasycznym przykładem były pierwsze Yamahy V-MAX, cierpiące na shimmy hurtowo.
Oczywiście piszę bardzo ogólnie, w necie jest masa bardziej szczegółowych informacji nt. temat.

witek1965 - 2012-03-09, 22:44

tu coś piszą o tym zjawisku http://grupy.scigacz.pl/S...30,2006_10.html

Shipp mądrze pisze. Zjawisko to występuje i dotyczy chyba tylko i szlifierek i to przy dużych prędkościach lub przyspieszeniach. Jak ktoś znajdzie filmik z takim zjawiskiem w cruiserze to chętnie zobaczyłbym.

F.I.P. Berek - 2012-03-09, 22:50

Jeszcze dwa słowa dot. shimmy - żeby nie zostać niewłaściwie zrozumianym... Przez złą geometrię należy rozumieć nieodpowiednio dobrane wartości wyprzedzenia, złe rozłożenie mas przedniego zawieszenia ( przed i za osią obrotu ; w zależności od typu widelca ) , niekorzystny stosunek wartości wyprzedzenia do rozstawu osi. Również średnica przedniego koła ( efekt żyroskopowy ) i kwestia stosowania amortyzatora skrętu
( ciernego lub hydraulicznego ) wiążą się z tematem shimmy.

SATURIAN - 2012-03-09, 22:51

Berek , nie będę powtarzał za shippem , ale duża moc , delikatna rama , drgania , jak również jak napisałeś Ty geometria zawieszenia.
No po tym poście powyżej , zgadzam się .

F.I.P. Berek - 2012-03-09, 23:04

Witek
to co planujesz to chyba tyle samo (+-) co zmiana kiery. Ja jeżdżę z metrową i początkowo (po zmianie z oryg.) trochę dziwnie się czułem, ale po paru dniach przyzwyczaiłem się. I to pewnie tyle - kwestia przyzwyczajenia.
To tylko kawał rury, a nie układ tłok-korbowód,że najdrobniejsze zmiany należy dobrze przemyśleć,bo wygeneruje się takie wibracje,że silnik się rozleci. Na dodatek risery osadzone na gumkach... No, ale zawsze można się pobawić.

[ Dodano: 2012-03-09, 23:43 ]
A co do shimmy - są to drgania SAMOWZBUDNE powstające w obrębie przedniego zawieszenia, a nie przenoszone przez ramę drgania generowane przez silnik. W jednym z linków jest definicja, wystarczy się zapoznać. Nie każde telepanie kiery to shimmy. Nie trzeba się ze mną zgadzać. Nie ja to wymyśliłem...

OldDiver - 2012-03-10, 10:52

Okazuje się że też mam manetki kuryakyna. Ale jak googlowałem w tym temacie to znalazłem coś takiego jak końcówki do tych manetek. Czemu to służy i czy aby nie pełni roli "ciężarków"?

Jak oglądałem moje manetki to usiłowałem odkręcić zaślepki aby zobaczyć co w środku. I okazało się że nie pasuje żaden nasz typowy klucz imbusowy :nie_wiem:

witek1965 - 2012-03-10, 14:43

OldDiver napisał/a:
I okazało się że nie pasuje żaden nasz typowy klucz imbusowy :nie_wiem:
dopasuj torxa. Sprawdzone

[ Dodano: 2012-03-10, 14:46 ]
F.I.P. Berek napisał/a:
Witek
to co planujesz to chyba tyle samo (+-) co zmiana kiery.

Tak mała modyfikacje, któa w 5 minut można zlikwidować ;D
Nie chcę generalnie zmieniać kiery, tylko ja delikatnie przedłużyć. Zyskam miejsce na pierdołę na kierze, na której za bardzo nie ma miejsca i trochę wygody, bo mi jakoś za daleko do niej. Zrobiłem przymiarkę. Da się wydłużyć ok 5 centów na stronę, żeby wystarczyło linek i kabli.

VARIO - 2012-10-21, 09:23

jak kupiłem swoją Gwiazdkę nie zauważyłem czegoś takiego dopiero po jakimś czasie na trasie puściłem kierę i... zaskoczenie - trzęsie jak nie wiem. w serwisie powiedzieli może togłówka ramy. I już miałem myśl o wydatkach. dopiero przed wyjazdem z żoną postanowiłem sprawdzić ciśnienie w kołach. Po dopompowaniu do właściwej wartości wszystko ustąpiło. w taki sposób zaoszczędziłem kilka stówek i kilka dni rozmyślań.


VARIO, no ale ciśnienie w oponach to ma mało wspólnego z ciężarkami w kierze ;/ witek

Robrob - 2012-10-21, 09:30

Vario bo serwic to najpierw zrobił by ci łożyska w główce ramy potem wymienił , opone i przy wymianie dopompował odpowiednie ciśnienie, i byli by szczęśliwie że skroili klienta i naprawili moto, najpierw zaczynamy od najprostrzych rozwiązań :brawo:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group