YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - STRZAŁY W TŁUMNIK DS 650

krzysztof - 2009-04-26, 21:12
Temat postu: STRZAŁY W TŁUMNIK DS 650
Witam kolegów,
mam kłopot ze swoim DS, po cofnięciu manetki gazu strzela w tłumnik. Wymieniłem świeczki, Synchronizowałem gaźniki i nic. Czy pomoże regulacja zaworów? a może jakieś inne podpowiedzi.

1janbo - 2009-04-26, 21:27

..to, Brachu oznacza, że ma tak być... Dosiadasz DS-a... ma być Cię słychać... Ja mam tak samo, ale niestety "strzela" jak jadę na biegu i zwalniam silnikiem... ale to jest extra i niech nie przestaje ;d
Krzysztof_R - 2009-04-26, 21:39

No niby masz rację, ale jest to dziwne zjawisko i dość męczące. W zeszłym sezonie to było zabawne ale już przestało. No i jeszcze jedno, jak ustawię obroty biegu jałowego to po dojechaniu i zatrzymaniu lubi sobie zgasnąć, więc przygazówkę muszę zrobić żeby na skrzyżowaniu nie zgasł. /poprzednią wypowiedź też ja pisałem ale przypadkowo nie na swoje konto się zalogowałem - przepraszam użytkownika 'Krzysztof" z Konina/
grzechu - 2009-04-26, 22:07

było już o tym w różnych podobnych tematach
synchronizacja gażników to tylko zgranie gażników między sobą trzeba przeprowadzić regulacje i może wymienic dysze najlepiej rozebrać gażniki przy okazji wyczyścić i wyregulować wg potrzeby zależy od wydechów puste czy inne

Krzysztof_R - 2009-04-26, 22:34

ok. dodam że mój DS to spzęt z za wielkiej wody, więc może rzeczywiście trzeba w gaźnikach mocniej grzebnąć. a może podpowiesz na którym forum było coś napisane.
grzechu - 2009-04-26, 22:53

na naszym forum w dziale wydechy czy przebarwione rury
nie pamiętam teraz dokładnie ale poczytaj

Mario32 - 2009-04-27, 00:56

Witam. W moim DS jest tak samo. Strzela i to mocno czasami jak schodze z obrotów. Mi się nawet podoba ;> Bedąc ostatnio w serwisie na wymianie płynów spytałem się mechanika czym jest to spowodowane a on mi na to ....... to wina powietrza, u nas jest inne niż w USA ;D i powiedział, że mam się nie przejmować bo amerykance zdarza się, że w górach nie jeżdzą ;d bo tam powietrze jescze inne przeciez;) Tak wiec jeżdzę dalej a Gwiazda strzela, ze przechodnie podskakują aż do góry :)
grzechu - 2009-04-27, 08:53

Mario32, no to mechanika masz dobrego
właśnie o to chodzi że gażnik do przestawienia na europe bo i powietrze i paliwo inne mają więc dysze i takie tam inne regulacje trzeba zrobić
a wszyscy mówią o synchronizacji gażników i co to daje jak gażnik jest nie odpowiednio dostosowany ?

pan_wiewiorka - 2009-04-27, 11:18

U mnie strzela jak haubica. A co do gaśnięcia, daj nieco wyższe obroty, sprawdź manetką jakie są w miarę odpowiednie i dokręć śrubkę :)
Corvius - 2009-04-27, 12:21

krzysztof, podjedz kiedys do poznania to usłyszysz co to strzelanie z wydechów :D
Masa - 2009-04-27, 18:42

grzechu, a powedz mi, jeśli nie mam dostosowanych (gaźników) na Europę to moge mieć ubytek mocy?
moje moto chodzi bez problemu....żadnych strzałow itd.

Corvius - 2009-04-27, 18:50

przy amerykańskich modelach to jest tez kwestia oktanów w paliwie... ich zupa jest nieco bardziej zmieszana z woda niz nasza :P więc ine polecam lac 98 czy jakichś tam super wynalazkow ;]
grzechu - 2009-04-27, 19:09

Masa, powiem tak ja sam mam v stara z hameryki leje 95 oktanów i nie odczuwam jakiej różnicy jak wleje 98 do swoich gażników nie zaglądałem mam 3000mil nie widze potrzeby do momentu przelatania jakiś 10tyś ale dużo napewno zależy od tego gdzie moto w hameryce jeżdziło różne stany różne normy ekologiczne

trzeba sprawdzić jak są gażniki ustawione (jakie dysze ) i jakie powinny być w wersji europejskiej i poustawiać na nasz klimat

shipp - 2009-04-27, 19:55

Sam już nie wiem... kogo nie pytam, jeździ na 95 i twierdzi, że nie ma różmicy a ja u siebie różnice zauważam. Może nie ma jakiegoś strasznego ubytku mocy, ale na 98 jakoś łagodniej pracuje i lepiej się zbiera z dołu. Na 95 najpierw generuje sporo wibraji zanim się zbierze. A strzela z rury przy redukcji z każdego oktanu.
zen - 2009-04-27, 20:01

Ja dołączam do shippa, chociaż to oczywiście subiektywne wrażenia. I mniej jakby pali na 98
jorg - 2009-04-27, 20:05

zen napisał/a:
Ja dołączam do shippa, chociaż to oczywiście subiektywne wrażenia. I mniej jakby pali na 98


Jeszcze nigdy nie jeździłem na 98,ale teraz po waszych wypowiedziach spróbuje.Obaczymy co na to gwiazda.

grzechu - 2009-04-27, 21:33

ogólnie to chyba podkreślam chyba yamaha przewiduje niskooktanową benzyne do ds
ma ktoś instrukcje obsługi co tam mądrego piszą na temat?

shipp - 2009-04-27, 21:52

grzechu napisał/a:
ogólnie to chyba podkreślam chyba yamaha przewiduje niskooktanową benzyne do ds
ma ktoś instrukcje obsługi co tam mądrego piszą na temat?

Ja gdzieś /nie pamiętam gdzie/ widziałem, że wskazana jest benzyna 98.
Nie mogę tego znaleźc, zresztą nie ważne, ja jeżdżę na 98 bo odczuwam poprawę w pracy silnika i osiągach. Niewielką ale zawsze.

Krzysztof_R - 2009-04-27, 22:56

ok. no to biorę za mojego DS-ka, zobaczymy co mi wyjdzie. może ktoś wie jaka średnica dysz na europejską wachę powinna być??
Mario32 - 2009-04-29, 09:45

Grzechu ten moj mechanik to był z autoryzowanego serwisu Yamahy. Mówiłem mu o zmianie dysz, synchronizacji gaźników bo wcześniej czytałem o tym na forum a on swoje. Fakt, ze chłopak spisał się w innej kwestii ponieważ byłem w serwisie z powodu awarii pompy paliwa i chciało mu sie je naprawiać a nie wymieniać na nową za około 800 PLN
Ziółek - 2009-05-14, 10:55

Trochę odświeżę ten temat.

Mój DS jest krajowy i też strzela w rurę aż miło choć się ze jak miałem zatankowaną benzynę 100 oktanową z BP (nie wiedziałem wcześniej że taka istniej ) to wydaje mi się że mniej.
Niemniej jednak w/g instrukcji do DS (strona 24 rozdział 3-10) jest napisane:

Your Yamaha engine has been designed
to use regular unleaded gasoline
with a research octane number of
91 or higher. If knocking (or pinging) occurs,
use a gasoline of a different brand

Tak więc wynika z tego że można już od 91 oktanów lać i ewentualnie jak coś stuka/puka zmieniać markę paliwa ... i tyle Yamaha na to.
Nie wiem co producent ma na myśli pisząc o stukaniu, może właśnie owo strzelanie w rurę.

Czytałem też kiedyś (chyba w jakimś ogłoszeniu) że jeśli wydechy są puste/lub robiona na głośne a nie maja odpowiedniej przegrody to właśnie taki jest efekt. Ktoś (w tamtym ogłoszeniu) pisał że oferowane tłumiki maja właśnie taką konstrukcje ze niwelują efekt strzelania pomimo głośnego efektu pracy.

Nobody - 2009-05-14, 11:23

Witam,

Pisząc o strzelaniu producent ma na mysli spalanie stukowe - to zupełnie coś innego niż strzelanie w tłumiki. Spalanie stukowe występuje np. z powodu za niskiej zawartości paliwa w paliwie :) Objawia się to rzeczywiście stukaniem głównie tłoków, klekotem zaworów, samozapłonami po wyłączeniu silnika itp. To inna bajka. Ale spalanie stukowe jest tragicznie groźne dla całego układu korbowo-tłokowego.

Przyczyny strzałów w tłumik to głównie:

1. nieszczelność układu wydechowego - tak tak, może to dziwne, ale dostające się powietrze do układu wydechowego powoduje strzały w tłumik

2. nieprawidłowy skład mieszanki - tu się kłania regulacja (nie synchronizacja) gaźników, konkretnie składu mieszanki. Najlepiej u fachmana od motocykli na analizatorze spalin.

3. grzebanie w filtrze powietrza, dyszach, zmianie układu wydechowego na nieseryjny - musi być równowaga w zasilaniu i odpływie spalin z silnika, nie można np. bezkarnie zamontować filtru K&N nie czyniąc zmian w gaźnikach. Jeśli są jakies odstępstwa od seryjnych rozwiązań, trzeba je dopasowywać do siebie patrząc na cały układ filtr - gaźniki - wydech.

pozdrawiam!
N.

Marin - 2009-05-15, 16:36

WITAM
MOJ DRAG TEZ STRZELAŁ W RURE ALE PO WYMIANIE TŁUMIKÓW NA ORYGINALNE PRZESTAŁ
Nie krzycz - nie pisz capsem - moder

jorg - 2009-05-15, 17:51

Ja mam wydechy Cobra i nic mi tam nie strzela,a słychać je fajowo,nawet koledzy jadący za mną nie narzekają ;p

[ Dodano: 2009-05-15, 17:55 ]
Acha przypomniało mi się strzelał w rury jak go kupiłem,ale wymieniłem świeczki i jest spoko. ;D

arekw711 - 2009-05-15, 21:41

moja gwiazdka też strzela w tłumiki to jest norma w xvs a co do paliwa w książce serwisowej pisze nie mniej niż 92 oktan
jorg - 2009-05-15, 22:03

arekw711 napisał/a:
moja gwiazdka też strzela w tłumiki to jest norma w xvs a co do paliwa w książce serwisowej pisze nie mniej niż 92 oktan


To by znaczyło,że ja mam jakiś model wybrakowany :hahaha:

dadamos - 2009-05-16, 10:28

jorg napisał/a:
Ja mam wydechy Cobra i nic mi tam nie strzela,a słychać je fajowo,nawet koledzy jadący za mną nie narzekają




Ten kto nie jechał za jorg'iem ten nie narzeka :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: kamienie wymiata z aswaltu ! Ja też mam strzały w wydechy. Nie wiem jakiej są marki ale nie są oryginalne. Myślę że to kwestia składu mieszanki tak jak pisze nobody ale nie wiem czy chce to zlikwidować ;D Niemniej jednak w moim porzednim moto miałem zrobione puste wydechy z oryginałow i w żaden powtarzam rzaden sposób nie dało się tego zlikwidować. Kombinowałem na wszystkie możliwe sposoby ale nic z tego!

jaro - 2009-05-16, 20:22

Wiadomo jak strzela w wydech to mieszanka za uboga. Ja jak kicham to znaczy że czas lufę walnąć. :hahaha:
karolmaly - 2009-05-16, 21:49

Zawartosć paliwa w paliwie. Dobre. Fajne nawet. podobnie brzmi "100% cukru w cukrze". Też ciekawe. Pozdrawiam.
waldek209 - 2009-05-16, 22:09

Ja lałem 98 pałera i se strzelał w rurę teraz 95 i jak by spokojniej,dla mnie wtedy i teraz pięknie gada
Krzysztof_R - 2009-06-08, 22:01

Witam szanowne gremium użytkownikóe DS. Założyłem temat sztrzelania w tłumik i posypały się pomocne podpowiedzi. Skorzystałem z wielu i sprawy mają się tak, potrzebna była regulacja zaworów a co za tym idzie regulacja gaźników a nst ich synchronizacja. Efekt? DS przestał strzelać i nie gaśnie na skrzyżowaniach!!!! Dziękuję NOBODY to głównie Twoje info się przydały. Teraz to nawet piwko lepiej smakuje.... ;D ;D
sluk - 2009-07-11, 00:33

Witam. Jeśli chodzi o strzelanie z rury to wszystko jest spowodowane przez niedopalone resztki paliwa w cylindrze, które dopalają się w rurach dlatego strzelają. Aby zlikwidować dany problem należy wyregulować gaźniki tzn. mieszankę paliwowo-powietrzną ,do tego celu przeznaczone są tzw. piloty. W naszych DR650 to takie dwie śruby z dość dużymi plastikowymi łbami. Serwisówka podaje wykręcić 2,5 obrotu ale to umowna wartość od tej wartości należy szukać :) . Regulacje taką można zrobić Colortune(Świeca testowa) albo analizatorem spalin , chyba że ktoś ma dużą cierpliwość i czas to po kolorze świec(kawa z mlekiem) :) .
kostass - 2009-07-17, 11:49

mnie tez strzela , wykreciłem po około 1500km swiece przeczysciłme je i na chwile przestało ale po kilku setkach znów wróciło wszystko do normy tz dale wali w tłumiki jak odejmuje gazu . Z tego co piszecie to u mnie moga byc dwa powody regulacja gaznikiow(synchro zrobione ale nie pomogło ) albo powiecone tłumiki , w kazdym mam od spodu po 3 dziurki . Chodzi głosno ale jak dodaje gazu to jest to bardziej pierdzenie niz basowy pomruk . Jak wkrece w otwory sruby to powiem czy to cos pomogło .
Galder - 2011-04-27, 10:33

A ja miałem wczoraj dziwną sytuację. Odpalam wieczorem, odpalił pięknie od razu, tylko że strzelił jakby z jakiejś głośnej petardy i zupełnie inaczej zaczął pracować silnik, jakby lżej, wyższe, równiejsze obroty, dużo lepiej trzyma teraz moc i obroty oraz same osiągi się zmieniły, bo wcześniej przy 80 zaczyna się silnik męczyć i trzeba 5 wrzucić, a po tym strzale spokojnie na 4 do 110 i ładnie chodzi. Zastanawiam się czy coś się nie przepchało przez wydech, co wcześniej być może blokowało moc, tym bardziej, że wcześniej jazda na 1 wymagała sporej kontroli manetką. Kumpel mi mówi, że się gaźniki pewnie przepchały, ale nie znam się zbytnio. Co o tym sądzicie?
Arcon - 2011-04-27, 10:53

Pozbyłeś się wreszcie tego szczura, co wlazł do rury wydechowej zimą :hahaha: :hahaha:
Tosiek - 2011-09-14, 15:56

Mi też strzela, wymieniłem świece na irydowe Denos IW22 i dalej to samo, stare świece miały czarny nalot zamiast kawy z mlekiem, więc trzeba będzie wyregulować zawory i gaźniki.

Możecie polecić mechanika w okolicach Wadowic (Kęty, Andrychów, Bielsko albo Kraków też mogą być) w tej kwestii ?

Endrju - 2011-09-23, 11:48

Po wymianie tłumików moja czarna strzała też zaczęła strzelać. Nie jest to upirdliwe ponieważ strzały są delikatne ( przypominają że przepustnice zostały przymknięte)
Powrócę na chwilę do paliwa. Od jakiegoś czasu jeżdźę na 98- oktanach. Wg mnie silniczek w tej chwili jest bardziej elastyczny :brawo:

Tosiek - 2011-10-24, 12:09

I po strzelaniu!

Okazało się, że gaźniki sie zasyfiły, widocznie moto stało jakiś czas bez paliwa. Gwiazdę oddałem w ręce fachowca i wszystko teraz pięknie grzmi. Regulacja zaworów, czyszczenie, regulacja gaźników i na końcu synchronizacja. Nie miałem czasu zbyt dużo pojeździć ale strzały odeszły w niepamięć, a przy tankowaniu Vervy 98 to przy każdym odpalaniu strzelało że hej. Nie mam porównania, ale wydaje mi się, że silnik równiej pracuje, nawet jak nie jest nagrzany.

Tak, więc strzalanie w tłumik to nie tylko efekt pustych wydechów, powód może być poważniejszy i warto oddać motor w ręce fachowca. Sama regulacja nie koniecznie rozwiązuje problem, bo może być tak jak w moim przypadku - brud i syf :-)

Opinie o warsztacie umieszczam w dziale z Warsztatami.

sherman - 2012-11-12, 15:23
Temat postu: Niepokojące strzały z wydechu.
Jak w temacie.
Co prawda mam przeloty wydechy Link i mogą sobie strzelać, popukiwać, pobulgotać podczas jazdy, ale dzisiaj to już jest nie do pojęcia. Rano jak zawsze przekręciłem kluczyk w stacyjce, włączyłem ssanie i chciałem odpalić motonga, po pierwszym zakręceniu rozrusznikiem motocykl strzelił tak głośno z wydechu, że ucho bolało mnie przez całą drogę ;/
Oczywiście po wystrzale nie odpalił, dopiero za drugą próbą odpalenia, zapalił normalnie, nagrzał i jechał tak jak zawsze. Sytuacja powtórzyła się podczas powrotu, z 80km/h zacząłem popuszczać gaz i... znowu strzał, jakby ktoś mi z pistoletu strzelił obok ucha :?

Wie ktoś może, czym to jest spowodowane? Świeca, zapłon, zawory??
Nie chciałbym, aby skończyło się to poważną wizytą w warsztacie :(

Do tego wczoraj słyszałem nie jednokrotnie "cyknięcie" podczas odpalania Yadżki, co prawda jeździłem od 12 do 20 i wchodzi w to jeszcze parada ;p
Może w tym przypadku był po prostu troszkę przegrzany?

Laik jestem, bo dopiero co mam ją 2 miesiące, więc za każdą pomoc stokrotne dzięki :uklon5:

arekw711 - 2012-11-12, 15:27

Nie wczytuje strony :nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:
Bemol - 2012-11-12, 15:31

sherman może poczytaj tutaj http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=1044
sherman - 2012-11-12, 15:36

Sorki musiałem odświeżyć posta bo cała wiadomość się nie pojawiła, cosik musiałem kliknąć :roll:
witek1965 - 2012-11-12, 16:12

Nobody napisał/a:
Przyczyny strzałów w tłumik to głównie:

1. nieszczelność układu wydechowego - tak tak, może to dziwne, ale dostające się powietrze do układu wydechowego powoduje strzały w tłumik

2. nieprawidłowy skład mieszanki - tu się kłania regulacja (nie synchronizacja) gaźników, konkretnie składu mieszanki. Najlepiej u fachmana od motocykli na analizatorze spalin.

3. grzebanie w filtrze powietrza, dyszach, zmianie układu wydechowego na nieseryjny - musi być równowaga w zasilaniu i odpływie spalin z silnika, nie można np. bezkarnie zamontować filtru K&N nie czyniąc zmian w gaźnikach. Jeśli są jakies odstępstwa od seryjnych rozwiązań, trzeba je dopasowywać do siebie patrząc na cały układ filtr - gaźniki - wydech.


i tego się trzymaj co powyżej zostało napisane.

sherman - 2012-11-12, 16:17

witek1965,
Ok sprawdzi się powyższe rzeczy. Tyle że przejechałem nim od dnia zakupu już 1000 mil i dopiero teraz coś takiego się zdarzyło. Gaźniki były już czyszczone i synchronizowane :nie_wiem:
Co do punktu 3- nic nie było grzebane, w filtrach dyszach itp.
Punkt 2 muszę sprawdzić, mało prawdopodobne, ale trzeba się upewnić. Dam znać jeśli cosik odkryje :>

Pirania_LM - 2012-11-12, 16:29

a nie zalałeś jakiegoś trefnego paliwa ?
Żółw - 2012-11-12, 16:46

sherman, miałem podobną przypadłość ze swoimi tłumikami. Sprawdziłem szczelność - ok. Mieszanka - ok. Żadnych przeróbek filtrów czy innych rzeczy nie robiłem - a zaczęły strzelać. Dopiero pewna mądra głowa (dodam, że z długoletnim doświadczeniem mechanika motocyklowego) zadała mi pytanie - dla jakiej temperatury pracy silnika była robiona synchronizacja? I tu był pies pogrzebany bo synchronizacja była robiona w lato i w lecie nie strzelał, a teraz jak jest poniżej 10C - strzela. Jak zrobił ponowną synchronizację - przestało ,ale strzały były konkretne (sąsiadowi w garażu samochód zaśpiewał alarmem ;) )
sherman - 2012-11-12, 17:00

Żółw,
Ciekawa rzecz, ale znowu muszę zaprzeczyć. Dzisiaj rano było około +7 stopni, a jeździłem i odpalałem na zimno nawet w temperaturach +2. :nie_wiem:
Ahh złośliwość rzeczy martwych :roll:
Ale możesz mieć racje. Synchro było robione we Wrześniu tego roku

Merlin - 2012-11-12, 17:06

Na strzały do gaźnika ma wpływ głównie niewłaściwy skład mieszanki ale może też być jakość paliwa, z tą temperaturą to już finezja. ;D
Żółw - 2012-11-12, 17:10

sherman, niestety nie jestem mechanikiem więc diagnozy Ci nie wystawię online. Mnie jak coś się psuje bądź mam wątpliwości co do działania to jadę do zaprzyjaźnionego mechanika, coby rzucił fachowym okiem. On ten problem wyeliminował synchronizacją - nie wiem czy u Ciebie to pomoże - koszt max 100zł także nie jest to chyba przerażająca kwota.
vaaks - 2012-11-12, 17:33

:shock: :shock: :shock: synhro gaźników - 5 min roboty i 100 zł ? ? ? ? Chyba macie za dużo kasy do wywalenia. A temat synchronizacji opisany na forum i można zrobić za free.
witek1965 - 2012-11-12, 18:33

Żółw napisał/a:
dla jakiej temperatury pracy silnika była robiona synchronizacja?
Synchronizacje gaźników robi się po wyregulowaniu zaworów, na gorącym silniku ( ok 70 st) temperatura zewnętrzna otoczenia nie ma w tym wypadku nic do rzeczy. Inaczej trzeba by synchronizować kilka razy w roku, a to byłoby bez sensu. Natomiast istotnym zjawiskiem jest...wysokość npm. Przy prawidłowo wyregulowanym gaźniku (gaźnikach) na nizinach silnik może zupełnie inaczej się zachowywać wysoko w górach i odwrotnie. Dlaczego ?
Do czego jest potrzebna synchronizacja ? ?

Cytat:
Regulacja synchronizacji działania gaźników. Silnik może pracować normalnie i osiągać maksymalną moc tylko w wypadku zsynchronizowania działania obu jego gaźników. Dlatego też przepustnicę suwakowe w obu gaźnikach powinny przy obracaniu uchwytu sterującego unosić się równocześnie i wielkość podniesienia obu przepustnic powinna być zawsze jednakowa. Niezsynchronizowane działanie nawet dobrze wyregulowanych (każdego oddzielnie) gaźników, uniemożliwia rozwijanie przez silnik maksymalnych obrotów, pogarsza się zdolność motocykla do przyspieszania pod obciążeniem oraz następuje przegrzewanie się silnika. Powyżej opisane przyczyny mogą doprowadzić do spalania detonacyjnego, szybszego zużycia cylindrów, tłoków, łożysk wału korbowego i łożysk korbowodowych.


sherman napisał/a:
Gaźniki były już czyszczone i synchronizowane :nie_wiem:


czyszczenie nic nie da oprócz tego, że będą ......czyste. Oprócz synchronizacji gaźników ważny jest skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Co z tego, że będą pracować równo , skoro skład mieszanki będzie do dupy ? I to od niego zależy praca silnika, jego kondycja, oraz kondycja układu wydechowego. Układ wydechowy ma również znaczenie. Tłumiki muszą "stawiać odpowiedni opór". Inaczej nie ma mowy o prawidłowym przepłukaniu komory spalania.
Zakładając tłumik przelotowy niwelujemy prawie całkowicie opory spalin co ma katastrofalny skutek dla silnika. Spaliny uciekają za szybko, czas dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku gaźnikowym jest taki sam. W tym momencie paliwo wpadnie do cylindra, wypłucze go ze spalin, ucieknie przez zawór wylotowy, który dopiero się zamknie. Oczywiście nie całe paliwo ucieka lecz jego cześć, ale to już jest strata. Moc spada, moment spada a silnik ''zaczyna strzela w tłumik''.
Ta cześć paliwa (mieszanki), która uciekła bardzo często spala się zaraz za zaworem, a ponieważ paliwo wybucha możemy zrobić motocyklowi kuku. Niestety jest jeszcze gorzej. Paliwo które ucieka potrafi się zapalić choćby o nagar na zaworze i zamienia się w palnik, który po troszku przepala nasze zawory i gniazda zaworowe.

Czyli mówiąc krótko -strzelanie z wydechów i "sranie ogniem" może i fajnie wygląda na zlotach i przed małolatami, a tak naprawdę po prostu niszczy silnik.
Znam speca, któremu się wydawało, że coś potrafi i naszemu koledze o mało nie zniszczył silnika swoją regulacją, skończyło się na lekkim wypaleniu tłumika. Na szczęście są jeszcze ludzie, którzy oprócz zdolności manualnych mają jeszcze wiedzę teoretyczną i potrafią ją wykorzystać.
Poszukaj warsztatu, gdzie mechanik dysponuje sprzętem do regulacji i odrobiną wiedzy fachowej.

sherman - 2012-11-12, 18:54

Pirania_LM,
Co do benzyny to leje 95, a co najciekawsze zawsze na tej samej stacji Lotos od kilku lat, nigdy ich paliwo mnie nie zawiodło.

witek1965,
Więc trzeba zajrzeć do mechanika na małą regulacje :nie_wiem:

A co gdybym zaniechał sprawy związanej z tymi strzałami w wydech? spowodowałoby to coś? Niektórzy nawet specjalnie ustawiają żeby im z tłumików karabin się robił. Ale ja troszkę obawiam się o silnik, zawory nie będą wdzięczne ;p Poza tym jakoś mnie to nie rajcuje ;D

Przepraszam, że tyle pytań zadaje, ale wole mieć o wszystko pewność. W końcu młodziak, więc chce zaczerpnąć jak najwięcej wiedzy od bardziej doświadczonych :>

witek1965 - 2012-11-12, 18:59

sherman napisał/a:

A co gdybym zaniechał sprawy związanej z tymi strzałami w wydech? spowodowałoby to coś? Niektórzy nawet specjalnie ustawiają żeby im z tłumików karabin się robił.


Opis powyżej.

Tych niektórych wciągnij na czarną listę - on niego nie kupię motocykla ;D
Przeczytaj post powyżej. W trakcie ja ty pisałeś swojego, ja swój edytowałem i dopisałem kilka zdań.

sherman - 2012-11-12, 19:06

witek1965,
Ok dzięki za pomoc Tobie i reszczie chłopaków. :uklon5: Poszukam kogoś kto za uczciwe pieniądze mi dokona tego ustawienia mieszanki.
Może jest ktoś w stanie polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy?

Merlin - 2012-11-12, 19:25

Nie wiem, czy warto ustawiać mieszankę, na ubogiej co prawda strzeli ale za to mniej pali. ;D
sherman - 2012-11-12, 19:36

Merlin, wole żeby więcej spalił, niż żeby się silnik "spalił" :roll:
Merlin - 2012-11-12, 22:05

W takim razie nie ma się co doktoryzować. ;D
Jedyna rada na początek ustawić skład mieszanki paliwowo powietrznej.

Dzarko - 2012-11-13, 05:34

U mnie przy nagłym odpuszczeniu manetki potrafi strzelić i przy hamowaniu silnikiem jak się zrobią już za niskie obroty. Przy czym są to strzały raczej ciche, bardziej przypominają zbyt głośną pracę silnika niż konkretne strzały, przy których się włączają alarmy. Jednak po przeczytaniu tego tematu trochę zacząłem się niepokoić. Jest czym?
bengay - 2015-08-14, 15:29

Mi zaczął strzelać po usunięciu ostatniej komory podczas schodzenia z obrotów i hamowaniu silnikiem.Ale najbardziej strzela jak zatankuję 95 Pb na BP,jak 98 jest o wiele lepiej
Synk - 2015-08-28, 18:12

mam DS1100 - ale myślę że co do strzałów w tłumik mogę pomóc. Właśnie robiłem przegląd i regulacje zaworów, gaźników (z synchro), wymiana jakiś tam uszczelek. Mam wydechy Vance & Hines i jak się dobrze silnik zagrzał, to po puszczeniu manetki gazu i hamowaniu silnikiem strzelało niemiłosiernie i bardzo często, nawet co kilka sekund. Po regulacji (na razie przejechałem z 25km bo nie mam czasu) jak ręką odjął. Motor nie ten, obroty niskie, fajnie bulgocze przy hamowaniu, a i głośność jazdy się zmniejszyła. Dodam że prawdopodobnie nie był regulowany z 3 lata (przy przebiegu w tym okresie z 3-4000 mil) bo tak szacuję użycie motoru przez poprzedniego właściciela.
pdrobny - 2017-03-23, 10:13
Temat postu: Panaceum na strzay
Czytam i szukam i odpowiedzi brak...
Czy ktoś już ogarnął regulacje?
Serwis pisze, żę śrubę (przeważnie z plastykowymi pokrętłami) w sumie dwie bo dwa gaźniki - należy wykręcić 2,5 obrotów (po wcześniejszym wkręceniu).

Teoretycznie likwidacja ostatniej komory w tłumikach - jak u mnie, powoduje strzały bo jest za dużo powietrza i nadmiar paliwa po opuszczeniu komory spalania ulega samozapłonowi i buM!

Więc powinno się zrobić inny skald mieszanki.
Pytanie czy wykręcić bardziej - będzie więcej powietrza?
Czy wkręcić?

Pewnie po regulacji należy zrobić synchronizację - czy zrobić przed?

Dużo pytań bez odpowiedzi... będę próbował i dam znać jak poszło.

Bogdan_Ol - 2017-04-14, 00:56

Dla mnie "małym nieporozumieniem" jest, że aby dostać sie do tych regulacyjnych śrub trzeba zdemontować filtr powietrza, a bez niego obawiam sie że regulacja jest raczej nietrafiona.
Posiedziałem 3 popołudnia, wyregulowałem zawory, wyczyściłem gaźnik, zsynchronizowałem gaźniki i wyregulowałem skład mieszanki "instrukcyjnie" 2,5 obrotu jak ustabilizuje się pogoda zobaczymy efekty ;d ;d

Harry bush - 2022-02-16, 16:32

odgrzeję kotleta . może komuś się przyda . jak puszczałem manetkę gazu walił w wydech aż nie miło . forum , pytania , telefony itd itp . wymieniłem uszczelkę cylinder wydech , pokręciłem w gażniku , zawory sprawdziłem . nie strzela . pozdro

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group